Ruszyło wyznaczanie buspasów na Puławskiej. Drogowcy mają czas na ich wymalowanie do końca miesiąca. Pasażerowie już się cieszą, że nie będą stać w korkach. Kierowcy natomiast obawiają, że będą stać w nich jeszcze dłużej. - Nawet Puławska-bis nie pomoże! - podkreślają.
Drogowcy rozpoczęli wyznaczanie buspasów na ursynowskim odcinku ul. Puławskiej. Pasy dla autobusów i innych dopuszczonych pojazdów pojawią się po obu stronach drogi na odcinku od Pileckiego do granicy miasta. Łącznie ok. 10 km.
Nowe buspasy posłużą ośmiu liniom autobusowym, które w godzinach szczytu przewożą niemal 140 tys. pasażerów. Miasto od dawna planowało ich wyznaczenia. Czekało jednak na otwarcie ursynowskiego odcinka trasy S7 - odcinek Lotnisko-Lesznowola - czyli tak zwanej Puławskiej-bis. Trasa została otwarta we wtorek, 30 sierpnia.
W czwartek - dwa dni później - drogowcy z Zakładu Remontu i Konserwacji Dróg wzięli się za malowanie buspasów w okolicach ul. Łagiewnickiej.
- Wytyczanie buspasa rozpoczynamy na wysokości ul. Ludwinowskiej w kierunku Piaseczna. Nowe oznakowanie będzie malowane równolegle po obu stronach Puławskiej. Aby przyśpieszyć roboty, pracujemy na dwie zmiany – dzienną i nocną. Autobusy powinny pojechać nowymi buspasami w październiku - poinformował Zarząd Dróg Miejskich.
Co o pomyśle buspasów myślą mieszkańcy? - Mogą pomóc. Tutaj, jak ludzie wracają z pracy, czy jadą do niej, to są straszne korki - mówi pani Barbara, pasażerka autobusu. - Myślę, że buspasy to dobry pomysł. Ta ulica jest jednak dosyć ruchliwa. Nawet po otwarciu trasy S7 za dużo się nie zmieniło - zauważa inna pasażerka komunikacji miejskiej.
Ruch na Puławskiej po otwarciu S7 nie uległ większej zmianie. Nawet poza godzinami szczytu jedzie nią mnóstwo samochodów. Dlatego nieco inne zdanie na temat buspasów mają kierowcy.
- Już o 6 rano zaczyna się tu korek, a co dopiero będzie, jak zostawią tylko dwa pasy. Nie sądzę, żeby nawet Puławska-bis pomogła. Chociaż może jeszcze za wcześnie, by wysuwać wnioski. Na razie zmieniło się minimalnie - stwierdza pani Lucyna.
Być może sytuacja się zmieni, gdy kierowcy przyzwyczają się do nowej ekspresówki. Na razie nie ma jej nawet na popularnych Google Maps. Wyznaczanie buspasów wzdłuż Puławskiej zakończy się w październiku. Do tego czasu kierowcy mogą napotkać na utrudnienia.
[ZT]20924[/ZT]
[ZT]20932[/ZT]
[ZT]20683[/ZT]
obserwator 14:57, 01.09.2022
Kolejna inwestycja, która zachęca do korzystania z komunikacji publicznej. 14:57, 01.09.2022
Daro15:30, 01.09.2022
S7 nie jest obecnie alternatywą dla Puławskiej. Węzeł Lesznowola w polu, bez dogodnego powiązania z Piasecznem, przebudowa Karczunkowskiej dopiero w planach. To będzie kataklizm. Współczuję. 15:30, 01.09.2022
tymczasowy15:35, 01.09.2022
Kolejne działania bez pomyślunku. Dzisiaj otwarte i dzisiaj malują pasy, nie wiedząc nawet jaki wpływ to będzie miało na ruch na Puławskiej, przez grzeczność tylko nie wspomnę, że ten odcinek nie jest gotowy do Grójca jeszcze. :/ 15:35, 01.09.2022
Sławek Kabaty15:38, 01.09.2022
Czy może mi ktoś podać które dane są nierzeczywiste w takim oparty na założonych przeze mnie liczbach obliczeniu: 140000 / 8 / 2 / 8 / 5 (liczba pasażerów podana w artykule / ilość linii / ilość kierunków / ilość godzin szczytu / ilość kursów w czasie jednej godziny) = 218,75. Czy istnieją takie autobusy w których mieści się ponad 200 osób ? A może kursy są co 5 minut w godzinach szczytu a godzin szczytu przyjmuje się więcej niż 8 ? Pytam poważnie. Nie znam ani rzeczywistych danych ani nawet nie jeżdżę autobusami od wielu lat. 15:38, 01.09.2022
Korbol10:47, 02.09.2022
Robiłem podobne wyliczenia i też mi nie wychodzi te 140 tys. chyba że na tydzień! 10:47, 02.09.2022
Pomarańcza9717:05, 18.09.2022
Większość autobusów 18-metrowych w mza oraz u innych przewoźników (np. arriva, mobilis) mogą pomieścić 140-180 osób 17:05, 18.09.2022
Jacek15:39, 01.09.2022
zaj...
Wezęł Lesznowola kończy się w polu lub olbrzymi korku na postepu.
Wezeł Zamienie wjeżdża w Karczunkowską, która bardziej przypomina osiedlową uliczkę niż zjazd z obwodnicy.
A debile z zapałem zlecili pośpieszne malowania buspasów. Przy okazji autobusy mają rozkład co 10 min. Więc na pojazd co jedzie raz na 10 minut blokuje się dojazd setkom tysięcy ludzi.
Nie wspomnę o braku synchronizacji świateł, bezsensownym światłom przy przejściu do kościoła, lewoskrętom na osiedlowe uliczki do 10 domków.
W nosie to mam przesiadłem się na rower elektryczny.. 15:39, 01.09.2022
aster09:14, 02.09.2022
jadąc autobusem unikniesz korka. proste. 09:14, 02.09.2022
Balbina16:05, 01.09.2022
Powaliło kolesi w sposób ekstremalny 16:05, 01.09.2022
Obywatel 16:32, 01.09.2022
Poroniony pomysł tyle w temacie dlaczego promuje się pasażerów a nie kierowców ten pomysł jednym słowem jest debilny i tyle a jeżeli robią bus pasy to niech będzie połączenie z Piaseczna w okolice multikina a potem metro a nie wilanowska a z tamtąd wiele osób wraca na Ursynów nie ma dobrego połączenia 16:32, 01.09.2022
Szczupak 20:13, 01.09.2022
Zważywszy na realia komunikacyjne w tym regionie miasta, to cały ten pomysł jest po prostu głupi. Nie usprawni to komunikacji, a jedynie zwiększy korki. Żeby malować buspas, to trzeba mieć dobrze przygotowane i opracowane różne scenariusze komunikacyjne. Trzeba po prostu być świadomym, jak transport się tu odbywa i co się stanie, jak wykroi się 1/3 szlaku. A poza tym to skandalem jest połączenie kolejowe Piaseczna z Warszawą. Gdyby kolej ograniała sprawę tak, jak np robią to niemieckie s-bahny czy szwedzkie pendel-tågi, to ogólna sytuacja na Puławskiej byłaby znacznie lepsza. 20:13, 01.09.2022
Okoń21:49, 01.09.2022
Brawo dla debilnego urzędasa który to wymyślił. To pewnie ten sam co odpowiada za bus pasy w Dolince. Wcale przez to nie ma korków a autobusy mnkną co minute. Wyleź człowieku z za biurka i zobacz co ześ odwalił... 21:49, 01.09.2022
Mario08:23, 02.09.2022
te bus pasy powinni puścić na jesieni jak otworzą środkowy odcinek
wtedy to ma sens 08:23, 02.09.2022
sąsiad12:55, 02.09.2022
też nie będzie sensu, bo nie ma jak dojechać z Piaseczna do nowej trasy. To znaczy jest jak, ale korki są porównywalne. 12:55, 02.09.2022
Korbol11:00, 02.09.2022
" Cieszę się, że coraz mniej obawiamy się koronawirusa i epidemii. To dobre podejście, bo COVID-19 jest w odwrocie, już nie musimy się go bać. - Premier Mateusz Morawiecki" , " Za pewne wielu z was zginie, ale jest to poświęcenie na które jestem gotów - Lord Farquad Shrek" Coraz bardziej jak w bajce! To tak w temacie autobusu na jesieni. Mam tylko nadzieję, że tekst ten w gie się zamieni i wskaźnik umieralności się na jesieni nie zmieni. 11:00, 02.09.2022
Boom11:57, 02.09.2022
Może rząd ma na myśli emerytów, bo te 13, 14, 15 i kolejne emerytury trochę kosztują, wiec zachęcają do wychodzenia z domu w tłumy. 11:57, 02.09.2022
nine14:09, 02.09.2022
Tak sądziłem, że gamonie już tylko przebierają kopytami żeby wymalować te buspasy. Czy jeden z drugim zadał sobie trud zrobienia badań ruchu po otwarciu Puławskiej-bis? Pewnie robili badania tak jak w Dolince - w święta podczas pandemii - "o ruch zmalał, możemy malować buspasy". Czy ci wszscy co nienawidzą samochodów i uwielbiają transport miejski nie rozumieją, że ludzie częśto nie mają wyboru i muszą korzystać z samochodów? Mam nadzieję, że na kolejną kadencję nie wybiorą Trzaskowskiego a jego następca pogoni to rowerowo-zielone towarzystwo.... 14:09, 02.09.2022
StasioJasio16:08, 02.09.2022
jeden autobus prawie zawsze zapelniony w 2/3 a czasem kiedy jak teraz rok szkolny ruszyl - to +- 100 samochodow osobowych. Jak sie mieszka pod Warszawa a korzysta z Warszawskich drog to po 1 trzeba placic tu podatki, i po drugie nie narzekac, jesli robia cos dla Warszawiakow ktorzy sie ciesza ze w koncu nie trzeba bedzie jechac w korku 16:08, 02.09.2022
CLC12:06, 03.09.2022
D.. Stasio, pierdzi Jasio. Skoro autobus taki zapełniony, to gdzie ci kierowcy maja sie w nim jeszcze zmienic, po przesiadce?? I od kiedy buspas dla Piaseczna jest w interesie Warszawy? Kolejny mundrala spod Piaseczna sie znalazł. Masz kolejke do Warszawy to nią jezdzij, my tu w W-wie buspasów dla was nie potrzebujemy 12:06, 03.09.2022
erg09:17, 05.09.2022
@Stasio czy tak trudno zrozumieć, że ludzie jeżdzą samochodami nie tylko dlatego że lubią i tak wygodniej ale, że czasami nie mają innego wyjścia? Czy w Piasecznie masz Park&Ride żeby okoliczni mieszkańcy mogli z niego skorzystać i przesiąść się do autobusu? Swego czasu jak otworzyli "łącznik" z Konstancina na Ursynów to parking pod dawnym Teso był zapchany samochodami bo ludzie dojeżdżali do Tesco , parkowali i jechali dalej metrem - a jaką masz teraz alternatywę? P&R na Imielinie? jak dojechałeś już na Imielin to często jest to już ponad połowa drogi do pracy i się nie opłaca wyiadać z samochodu. Poza tym dzięki naszym włodarzom Warszawa jest coraz mniej przyjazna dla kogokolwiek - ruszyła budowa linii tramwajowej do Wilanowa i część ulic jest mocno zakorkowana - zarówno dla komunikacji miejskiej jak i samochodów ... 09:17, 05.09.2022
ZU20:05, 02.09.2022
Szkodnictwo do potęgi Ntej. 20:05, 02.09.2022
Warszawa 23:41, 02.09.2022
To sobie wymontuj nieużywane 4 siedzena w swoim rxechu 23:41, 02.09.2022
Nicolas11:56, 04.09.2022
Postęp cywilizacyjny zawsze budzi opór. W dłuższym terminie ludzie jednak przywyczajają się do udogodnień. Tylko muszą mieć możliwość żeby faktycznie przesiąść się do autobusu - to znaczy przystanek w okolicy i wystarczającą częstotliwość. 11:56, 04.09.2022
qwef09:11, 05.09.2022
Jak jedziesz 1 linią to owszem , ajk musisz się po drodze przesiadać n-razy to trochę już to zaczyna być słabe.
Poza tym co ci przeszkadzają samochody?
Wróćmy do komunikacji pieszej - będzie bezpieczniej, zróbmy wymóg, że praca ma być w odległości 2km od domu, wówczas tylko najbardziej zdeterminowani (postępowi) będą się rpzemieszczali na dłuższe dystanse... 09:11, 05.09.2022
Nicolas10:24, 07.09.2022
Samochody mi nie przeszkadzają - sam posiadam 3 samochody. Ale przy tej gęstości zabudowy wokół ul. Puławskiej, oraz ilości ludzi, którzy chcą się dostać do Warszawy, bus pas jest niezbędny. W tej chwili autobus na Puławskiej jest (często) droższy, mniej wygodny i wolniejszy niż samochód. To nie jest normalna sytuacja w dobrze zorganizowanej zachodniej aglomeracji. 10:24, 07.09.2022
qwef08:38, 09.09.2022
Coż ja pamiętam czasy kiedy zabudowa w okolicach Puławskiej była rzadka, świateł nie było i jeździły trolejbusy. Każdy pisze o Puławskiej i okolicach, a przecież ludzie nie tylko z okolic Puławskiej dojeżdzają do pracy - są tac, którzy z okolic Piaseczna jadą - dla nich chyba nie ma alternatywy typu Park & Ride w Piasecznie? 08:38, 09.09.2022
Bus pas musi być 11:59, 04.09.2022
Trochę nie rozumiem tego skowytu- masz sprawy do załatwienia w Warszawie to pojedz autobusem - wygodnie sobie owszem siedzieć w aucie ale też są inni którzy nie muszą stać razem z Tobą w korku.No i pomijam już tą waszą jazdę puławska każdy tak samo szybko każdym pasem i wcinanie się w lewo z pasa na wprost... 11:59, 04.09.2022
fwa09:08, 05.09.2022
Nie mierz innych swoją miarą. Masz sprawę do załatwienia w Warszawie - rusz sie na piechotę lub rowerem - przecież jest doskonała ścieżka rowerowa/chodnik z Piaseczna do Warszawy - nie masz korków, nie stoisz długo na światłach. Nie każdego stać na "luksus" przesiadania się 10 razy po drodze do pracy... 09:08, 05.09.2022
Nick09:32, 05.09.2022
Oj będzie gruba awantura.... 09:32, 05.09.2022
Korniszon13:39, 07.09.2022
Po pierwsze to te zjazdy z S7 (Puławskiej BIS) prowadzą do lokalnych dróg które w żadne sposób nie są przygotowane na zwiększone obciążenie . Po drugie to kierowcy w swoich podatkach w benzynie , a wcześnie w dodatkowych opłatach opłacali budowę dróg miejskich , więc jak ZTM chce robić sobie bus pasy to niech robi je od podstaw, a nie zabiera kierowcom którzy już za to z nawiązką zapłacili. I po trzecie .... jak będą bus pasy ... to zaraz wszystkie lokalne drogi równoległe do Puławskiej zostaną rozjeżdżone !! ( chciałbym zobaczyć raport nt wpływu bus pasów na Puławskiej na ruch na tych małych lokalnych uliczkach ! ) A już teraz Sarabandy, Farbiarska, Polonez to czasami przypomina tor Formuły 1 !!! 13:39, 07.09.2022
wawacity09:44, 11.09.2022
Będzie tak jak w Dolince - frajerzy stoją w korku, a cwaniacy jadą sobie buspasem, bo i tak żadnej kontroli nigdy tam nie było i nie będzie, więc po co stać z baranami w stadzie jak można stado baranów ominąć. 09:44, 11.09.2022
Warszawa 06:44, 13.09.2022
Stado Baranów stoi w korku VIPy jadą autobusem bez stania w korku 06:44, 13.09.2022
tymczasowy08:39, 02.09.2022
12 20
Oj bardzo muszą płacić za głosy za bus pasem - zauważyć należy ile jest negatywnych komentarzy do tego, a ile pozytywnych, za to łapki na odwrót. Jak to jest droga redakcjo? 08:39, 02.09.2022
MrFrosty17:54, 02.09.2022
2 0
niektórym się nie chce gadać z idiotami... 17:54, 02.09.2022
CLC12:12, 03.09.2022
4 5
Ktos powyzej przedstawił wyliczenia. Moglbys sie odniesc, gdzie ci wszyscy kierowcy mają sie zmiesic w tej twojej cudownej komunikacji miejskiej? 12:12, 03.09.2022
tymczasowy08:45, 05.09.2022
2 2
@MrFrosty nie bądź taki surowy dla siebie 08:45, 05.09.2022