REKLAMAA1 DaGRASSO / KUCHARKI   14.11.2020 - 13.02.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ8 listopada 2020, 11:25 komentarzy 9

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (MZA)

    Do stolicy dotarło już 100 autobusów elektrycznych. Ten setny - wyróżniający się oryginalnym malowaniem - również będzie jeździł na linii 503, a więc na Ursynów.

    Prezydent Rafał Trzaskowski pochwalił się setnym autobusem elektrycznym, który w ramach kontraktu z 2019 roku z firmą Solaris Bus&Coach, trafił do Warszawy. W sobotę pojazd wyjechał na ulicę. Został wcześniej wyjątkowo oznakowany - ma specjalne malowanie, promujące napęd zeroemisyjny. 

    - Do końca miesiąca liczba elektryków, które będą służyły warszawiakom, wzrośnie do 160. W stolicy stawiamy na ekoinwestycje, a w dziedzinie napędów zeroemisyjnych jesteśmy w europejskiej czołówce - mówi prezydent Rafał Trzaskowski.

    Jak informuje ratusz Warszawa utrzymuje się w europejskiej czołówce w dziedzinie napędów zeroemisyjnych -  więcej elektrobusów mają tylko Moskwa i Londyn.

    Setny elektryk będzie widywany na Ursynowie, na linii 503. Od wielu miesięcy na tej właśnie linii jeżdżą inne elektryczne Solarisy, zakupione w ramach kontraktu z 2019 roku. Mieszkańcy chwalą sobie je za ciszę.

    - Na początku w ogóle nie skojarzyłem, że jestem w elektrycznym autobusie, ale na trasie zdziwiło mnie to, że jest tak cicho w środku i sam autobus wydaje inne odgłosy przy hamowaniu - mówił nam Bartek, pasażer elektrycznego Solarisa.

    Autobusy są też wyraźnie cichsze dla tych, którzy są poza nim. - Rozpoznaję zawsze kiedy przyjeżdża elektryk. Prawie ich nie słychać, ale mają niepowtarzalny dźwięk podczas podjeżdżania do przystanku - mówi nam Sławek, który pod swoim blokiem ma przystanek linii 503.

    Autobusy elektryczne to jednak przede wszystkim zeroemisyjność w miejscu użytkowania. Pojazdy muszą być ładowane. Stąd miasto inwestuje w ładowarki na pętlach autobusowych. 

    W tej chwili w zajezdniach działa ponad 150 ładowarek wtyczkowych plug-in oraz trzy ładowarki dużej mocy zasilające pojazdy przez pantograf. Wspomagają je trzy ładowarki pantografowe na krańcach Spartańska i Konwiktorska. Na pętlach Szczęśliwice i Chomiczówka oraz na terenie MZA przy Włościańskiej gotowe już urządzenia czekają na włączenie do sieci elektrycznej. Z kolei do końca roku elektrobusy zaczną ładować się na pętlach Esperanto i Nowodwory – tam sieć przyłączeniowa już działa, a w najbliższym czasie wkroczą ekipy budowlane, które ustawią ładowarki

    - informuje stołeczny ratusz.

    Zaawansowane są prace w kolejnych lokalizacjach. - W pierwszym kwartale przyszłego roku zamierzamy oddać aż dziewięć ładowarek pantografowych (każda o mocy 400 kW) – jedną na Konwiktorskiej, dwie na Browarnej oraz aż sześć na pętli Wilanów - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka stołecznego urzędu miasta.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 28

    • 19
      BARDZO PRZYDATNY
    • 1
      ZASKOCZONY
    • 1
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 2
      BRAK SŁÓW

    9Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Maksi 9 2 miesiące temuocena: 0% 

      Przestańcie marudzić i weście się za zbieranie śmieci!!!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zieeeeeew 8 2 miesiące temuocena: 100% 

      ...Żeby nimi palić?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zieeeeeew 7 2 miesiące temu

      ...weście???

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~konstytucja 6 2 miesiące temuocena: 100% 

      Zamiat CNG takie pseudoekologiczne wynalazki. Elektrownie przerabiane na biomase, czyli drewno z lasu. Lobby ekologiczne zadowolone ale z ochrona środowiska nie ma to nic wspólnego.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~xmkrjtu385 5 2 miesiące temuocena: 13% 

      Autobus ekologiczny, ale co z tego, skoro na drogach tysiące samochodów, które nie spełniają absolutnie żadnych norm emisji.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 4 2 miesiące temuocena: 94% 

      A prąd dalej w 80% z kopalin. I jak każdej jesieni i zimy niska emisja robi swoje, bo już wzrósł poziom zanieczyszczenia powietrza.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Majster55 3 2 miesiące temuocena: 88% 

      Prąd to swoją drogą ale całe ogrzewanie w tych elektrycznych autobusach jest na ON :) więc niby eko ale nie eko tak do końca :)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 2 2 miesiące temuocena: 91% 

      Żaden pojazd zasilany z akumulatora, szczególnie w Polsce, nie jest ekologiczny.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chochoł 1 2 miesiące temuocena: 100% 

      Majster otworzyłeś mi oczy. Rzeczywiście ogrzewanie w elektrycznych autobusach jest na olej lub w lepszych wersjach na gaz. Dlatego mówienie o ekologiczności tych rozwiązań jest mocno dyskusyjne szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że prąd mamy z węgla, a potężne akumulatory nie są przyjazne środowisku, a ich produkcja i utylizacja wymaga olbrzymich ilości energii.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3471 sekundy
    REKLAMAA2 SanGiovanni   01.01.2021 - 31.01.2021