REKLAMAA1 UCK 09.09.2022 - 31.12.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (KW)

    Brak oznakowania poziomego na skrzyżowaniu Rosoła i Płaskowickiej daje się kierowcom we znaki. Według mieszkańców niebezpieczne sytuacje są tam normą. Drogowcy obiecują zająć się sprawą, ale dopiero na wiosnę.

    Już od ponad miesiąca kierowcy mogą korzystać z w pełni przebudowanego skrzyżowania ulic Rosoła i Płaskowickiej. Nie jest to jednak takie proste. Na samochody jadące w stronę Kabat czyha tam pułapka. Na odcinku tuż przed krzyżówką brakuje oznakowania poziomego.

    - Powoduje to bardzo duże zagrożenie. Kierowcy nie wiedzą, jak i którym pasem mają jechać i zajeżdżają sobie drogę, ponieważ brakuje pasów akurat na skręcie i ci z prawego pasa wjeżdżają pod pojazdy poruszające się pasem po stronie osi jezdni - pisze do nas pan Jacek.

    Zdaniem mieszkańca tego typu sytuacje to już niemal norma. Jedynie przed samym skrzyżowaniem pasy są widoczne. Niewiele lepiej jest po wschodniej stronie jezdni. Poprawy oznakowania wymaga na przykład pas do skrętu w prawo w Płaskowickiej z Rosoła. 

    Wygląda to na zwykłe niedbalstwo drogowców - komentuje nasz czytelnik.

    Pasy były, ale już nie ich ma

    Inaczej sprawę przedstawia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Pasy zostały wykonane jeszcze w czasie, gdy obowiązywał objazd wschodnią jezdnią. I rzeczywiście - jeśli dobrze się przyjrzeć - na jezdni widać pozostałości białych pasów. Dlaczego w takim razie teraz ich nie ma?

    Pasy, które były pomalowane w technologii cienkowarstwowej, uległy w większości starciu - mówi rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. 

    Docelowo na skrzyżowaniu pojawią się pasy wykonane w technologii grubowarstwowej, czyli po prostu trwalsze. Wcześniej ich nie wykonano, ponieważ - jak tłumaczy Tarnowska - robi się to na samym końcu, tuż przed oddaniem drogi do użytku. Natomiast skrzyżowanie zostało otwarte w grudniu, kiedy temperatura była zbyt niska na malowanie pasów.

    - Zgodnie z reżimem technologicznym temperatura powietrza powinna wynosić ok. 10 stopni Celsjusza, a nawierzchnia powinna być sucha - zauważa rzeczniczka drogowców.

    Skręt w prawo z Rosoła w Płaskowickiej tuż po otwarciu i miesiąc później.

    Dlatego na nowe pasy kierowcy muszą poczekać do wiosny. Drogowcy czekają także na sprzyjającą pogodę, żeby odtworzyć pas rozdziału jezdni na wysokości ul. Migdałowej - tam kończył się objazd wschodnią stroną jezdni. Wówczas będzie można powiedzieć, że całe skrzyżowanie jest gotowe. 

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 89

    • 10
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 8
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 23
      WKURZONY
    • 41
      BRAK SŁÓW

    42Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~s 42 7 miesięcy temu

      mimo zimy, inflacji, polskiego ładu,.. udało się, coś się udało - no i artykuł by się przydał

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~duc 41 7 miesięcy temu

      można nakleić tymczasowe

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~tdk 40 8 miesięcy temuocena: 100% 

      Jedno i drugie zdjęcie przedstawia kawałek jezdni w stronę centrum. Prawdziwy problem jest z wytartymi pasami po przekątnej (czyli jak się jedzie Z centrum). W stronę centrum wytarte pasy nie przeszkadzają tak bardzo, bo oba pasy Rosoła i tak przechodzą w pasy do jazdy na wprost

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~tdk 39 8 miesięcy temuocena: 71% 

      Może niech GDDKiA się zapyta o tę specjalną farbę do malowania buspasów w Dolince Służewieckiej, którą można malować po asfalcie w niskich temperaturach

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby
    • ~Ada 38 7 miesięcy temu

      Pasy namalowane w Dolince od początku są prawie niewidoczne. Więc lepiej niech nie pytają

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~Proste 37 8 miesięcy temuocena: 57% 

      Odłóż smartfona i patrz gdzie jedziesz

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 6 wpisy tej osoby
    • ~Stary pedagog 36 8 miesięcy temuocena: 50% 

      Dla niezorientowanych: wbrew temu co widać na mapach Google, lewy pas Rosoła biegnący w kierunku Kabat, bez jakichkolwiek uprzedzenia nie kontynuuje jazdy na wprost lecz nieoczekiwanie przechodzi w prawy pas skręcający w lewo.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby
    • ~Boom 35 8 miesięcy temuocena: 67% 

      Jakich mapach googla? Piszesz o zdjęciu lotniczym sprzed 4 lat? Nieoczekiwanie skręca? Przecież nawet na opublikowanym tutaj zdjęciu widać znaki pionowe.

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby
    • ~Stary pedagog 34 7 miesięcy temu

      Żadne ze zdjęć nie pokazuje fragmentu skrzyżowania z przejściem pasa lewego jezdni w kierunku Kabat, w dwa pasy skręcające w lewo, w kierunku Wilanowa i obwodnicy. Tam oznakowania poziomego nie ma.

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~Ekspert 33 8 miesięcy temuocena: 53% 

      Jadąc lewym pasem w kierunku Kabat, raptem, bez uprzedzenia, znajduję się na pasie skręcającym do Wilanowa i żeby wrócić na pas w kierunku Kabat muszę wykonywać nagle manewry w prawo lub raptem zablokować pojazdy za mną i czekać na możliwość zjazdu na prawo. A to wszystko dzieje się na bardzo krótkim odcinku. Zwykle pasy skrętu w lewo są pasami dodatkowymi a w tym przypadku pas lewy Rosoła zamiast prosto, nagle rozwidla się na dwa pasy, ale ona prowadzą do Wilanowa i na Obwodnicę. Prosto prowadzi tylko pas prawy. Szkoda że jeśli już coś takiego wymyślono, to nie ma wyraźnego oznakowania (i to już przed poprzednimi światłami) że chcąc machać na Kabaty lub w prawo w Płaskowickiej, należy jak najszybciej zjechać na prawy pas. W przeciwnym razie powodujemy duże zagrożenie kolizja.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby
    • ~Obserwator 32 8 miesięcy temuocena: 54% 

      A nie ma tam przypadkiem oznakowania pionowego które pokazuje jak jechać?

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby
    • ~Boom 31 8 miesięcy temuocena: 41% 

      Jak czytam takie posty to się zastanawiam czy autor powinien w ogóle prowadzić pojazdy mechaniczne.

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 10 wpisy tej osoby
    • ~aster 30 8 miesięcy temuocena: 57% 

      Nie pisz takich komentarzy bo Ci @Boom i @kurkawoda potną prawojazdy :D skoro oni nie widzą problemu to nikt nie powinien widzieć.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 6 wpisy tej osoby
    • ~Boom 29 8 miesięcy temuocena: 40% 

      Obserwator, oczywiście, że jest. Bardzo dobrze widoczny znak pionowy pokazujący, że z 2 pasów robią się 4. Ale biedni "kierowcy" są zaskoczeni, że im się droga rozjeżdża na dwa kierunki i się gubią.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 9 wpisy tej osoby
    • ~Boom 28 8 miesięcy temuocena: 48% 

      Aster, jak się jeździ na pamięć i nie zwraca uwagi na znaki to się potem pisze takie dyrdymały o pułapkach.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 11 wpisy tej osoby
    • ~Proste 27 8 miesięcy temuocena: 85% 

      To nie jeździj tylko lewym pasem.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 2 wpisy tej osoby
    • ~Dark 26 7 miesięcy temu

      Polecam rower.

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~ats 25 8 miesięcy temuocena: 100% 

      Jakoś jak malowali niesławny buspas na dolince, to mróz, śnieg, sól i syf na drogach im nie przeszkadzały!

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 0 wpisy tej osoby
    • ~nick_znik 24 7 miesięcy temu

      o co chodzi z tym buspasem.. jakby wam matkę zgwałcili.. jeżdżę tam regularnie o różnych porach i w ogóle mi ten pas nie przeszkadza, odkąd jes obwodnica to w ogóle się spokój zrobił na ciągu rzymowskiego, dolina służewiecka

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    • ~Obserwator 23 8 miesięcy temuocena: 57% 

      A pionowego oznakowania nie ma? Na pionowym jest informacja jak jechać. Poziome zawsze się wyciera

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 9 wpisy tej osoby
    • ~Daro 22 8 miesięcy temuocena: 71% 

      Ciekawe, jak sobie masz w głowie podzielić zmienną szerokość drogi na pasy ruchu? Powodzenia, że każdy tak samo sobie to wyobrazi.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 4 wpisy tej osoby
    • ~Boom 21 8 miesięcy temuocena: 13% 

      Właśnie stoję i patrzę na to skrzyżowanie. Jest i oznakowanie pionowe i poziome. Wszystko idealnie widoczne. Jedynie ciut wcześniej na odcinku z dwoma pasami lekko starte oznaczenie. Jeśli dla kogoś to pułapka to nie powinien prowadzić pojazdów. To tylko nierzetelne przekazanie informacji.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 26 wpisy tej osoby
    • ~aster 20 8 miesięcy temuocena: 60% 

      Sami prawilni kierowcy :D

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby
    • ~Obserwator 19 8 miesięcy temuocena: 0% 

      W kwstii wyobraźni przy dzieleniu jezdni na pasy. W mojej szkole sredniej za brak wyobraźni przestrzennej dostawalo się niedostateczny.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 5 wpisy tej osoby
    • ~Boom 18 8 miesięcy temuocena: 47% 

      Obserwator, a jaki jest problem z dzieleniem pasów? Nie zauważyłeś, że po przebudowie skrzyżowania zmieniła się hierarchia ruchu? Prawy pas dzieli się na dwa i prowadzi prosto, lewy pas też się dzieli na dwa i prowadzi w lewo. Jak ktoś jedzie na pamięć i nie patrzy na nową organizację ruchu to jest zdziwiony życiem. A informacje z artykułu są po prostu nieprawdziwe.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 9 wpisy tej osoby
    • ~Adu 17 7 miesięcy temuocena: 100% 

      Z pionowego wynika jakie są pasy na przed światłami ale NIE wynika jak z dwa pasy przechodzą w cztery. Ot zagadka

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby
    • ~Kon 16 8 miesięcy temuocena: 39% 

      Jechalem kilka razy, nie zdiagnozowalem ani pasow, ani brakow. Przeczytalem artykul i nadal nie wiem na czym polega problem. Haha

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 11 wpisy tej osoby
    • ~zniesmak 15 8 miesięcy temuocena: 57% 

      "Uległy w większości starciu", "zgodnie z reżimem technologicznym". Czy rzeczniczka gdaki zamiast tak gdakać może przemówić ludzkim językiem?

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby
    • ~helmut 14 8 miesięcy temuocena: 74% 

      To jest pulapka, bo lewy pas Rosola w kierunku kabat przed skrzyzowanem zamienia sie na lewoskret, a malowania brak. To jest cyrk.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 7 wpisy tej osoby
    • ~asd 13 8 miesięcy temuocena: 43% 

      A nie jest przypadkiem, że lewy pas na skrzyżowaniu staje się pasem środkowym prawym i jest pasem do jazdy prosto? Z niego można zjechać na pas środkowy lewy i pas skrajny lewy, którymi można skręcić w lewo w stronę Wilanowa. Tylko że przez brak oznakowania, ludzie jadą lewym od razu w stronę Wilanowa?

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 4 wpisy tej osoby
    • ~asd 12 8 miesięcy temuocena: 97% 

      Co za nonsens i głupie tłumaczenia GDDKiA. Skrzyżowanie stało gotowe i w większej części zamknięte od ponad pół roku przed otwarciem. Nic się tam nie działo. Dlaczego pasów nie można było pomalować we Wrześniu czy Październiku, gdy pagoda na to pozwalała i było krótko do otwarcia? No tak, GDDKiA zrobi wszystko, by warszawiakom uprzykrzyć życie. Najpierw trzymając, gotowe skrzyżowanie zamknięte, a potem takimi akcjami. Czyli czekać, aż będą stłuczki, wypadki a potem utrudnienia podczas malowania.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 1 wpisy tej osoby
    • ~Grigorij 11 8 miesięcy temuocena: 94% 

      Skoro nie mogą malować to niech przykleją te żółte naklejki służące do wyznaczania pasów tymczasowych... Jak to w Polsce nagminne, niedasię.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 2 wpisy tej osoby
    • ~kurkawodna 10 8 miesięcy temuocena: 30% 

      W polsce jest ruch prawostronny. Ten kto nie wie jak tam jeździć powinien oddać prawo jazdy.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 45 wpisy tej osoby
    • ~aster 9 8 miesięcy temuocena: 74% 

      a jak ktos chce skrecic na skrzyzowaniu w lewo to ma do samego końca jechać prawą stroną?

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 25 9 wpisy tej osoby
    • ~kurkawodna 8 8 miesięcy temuocena: 35% 

      dlatego powinieneś oddać prawo jazdy, o ile w ogóle masz.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 12 22 wpisy tej osoby
    • ~aster 7 8 miesięcy temuocena: 52% 

      To jak na 3 pasach jechac prawym i jednoczesnie skrecic w lewo, albo nie uzywac srodkowego

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 12 11 wpisy tej osoby
    • ~Boom 6 8 miesięcy temuocena: 22% 

      Najpierw latające samochody na hopce, teraz znikające pasy, sensacja goni sensację. A może kilku kierowców trzeba poprowadzić za rączkę przez to skrzyżowanie lub kupić mocniejsze okulary jak nie dają rady obserwować oznakowania pionowego i poziomego. A może bardziej skupić się na prowadzeniu auta?

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 58 wpisy tej osoby
    • ~aster 5 8 miesięcy temuocena: 89% 

      Tam jest odcinek gdzie te pasy sie wytarły w kierunku do Kabat i wieczorem na prawdę ich nie widać, zawsze jade prawą stroną bo mi już kilka razy zajechali drogę.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 32 4 wpisy tej osoby
    • ~Boom 4 8 miesięcy temuocena: 34% 

      Aster, nie przesadzaj. A jak pada śnieg to kierowcy zaczynają jeździć pod prąd? Problem jest zupełnie inny, bo na tych nowych drogach kierowcy gubią się, nagle hamują, zmieniają kierunek jazdy, zapominają o kierunkowskazach i lusterkach. A na ekspresówce jaką wolno jak barany środkowym pasem, mimo, że prawy jest pusty. I trzeba takich zawodników wyprzedzać z prawej i lewej, bo nie wiedzą najwyraźniej jaki obowiązuje ruch w Polsce. A jak się już bierze kilku takich sprawnych inaczej to potrafią jechać jeden za drugim środkiem z prędkością 80 km/h.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 21 wpisy tej osoby
    • ~aster 3 8 miesięcy temuocena: 88% 

      Nie przesadzam, tamto miejsce faktycznie wymaga oznakowania poziomego. A jak ktos sie gubi na nowej drodze to tym bardziej oznakowanie by pomoglo :)

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 22 3 wpisy tej osoby
    • ~Boom 2 8 miesięcy temuocena: 24% 

      Aster, to jest szukanie taniej sensacji tam gdzie jej nie ma. Tak samo auta miały w tym miejscu wzbijać się w powietrze na hopce, a nic takiego nie miało miejsca. Przy skrzyżowaniu pasy są wyraźne, pogoda się poprawi to i pasy się poprawi. Ale jak nie ma poważnych problemów to się pisze o niepoważnych.

      Edytowany: 8 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 22 wpisy tej osoby
    • ~Dick 1 7 miesięcy temu

      Może nie okulary kupić, tylko rowery? Albo chociaż bilety na autobusy?

      Edytowany: 7 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby
    Artykuł załadowany: 0.3187 sekundy
    REKLAMAA2 DaGrasso 26.08.2022 - 25.11.2022