REKLAMAA1-CUK-od-14-12-2017-do-14-02-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (mat. promocyjne)

    REKLAMA

    Pozycjonowanie sklepów internetowych to inwestycja, która pozwala zwielokrotnić i pomnożyć zyski. Raz wypracowane wysokie pozycje słów kluczowych mogą przez dłuższy czas generować ruch, który konwertuje. Algorytmy Google zmieniają się dynamicznie, dlatego należy nadążać za trendami i wytycznymi giganta. Dzisiaj pokażę 12 cennych porad, jakie należy wykonać, aby zrobić dobre i skuteczne SEO e-commerce. Czego należy unikać prowadząc sklep internetowy, aby uniknąć spadków widoczności witryny? Jakie czynności należy podjąć, aby uzyskać wzrosty ruchu i konwersji?

    Porada 1 - Określenie celów

    Wyznaczenie celów jest szczególnie istotnym krokiem, aby skutecznie pozycjonować sklep internetowy. W zależności od wieku domeny i wielkości sklepu celem może być umocnienie pozycji lidera na rynku, budowanie marki i rozpoznawalności brandu, zwiększenie pozycji najważniejszych słów kluczowych, które zwiększą ruch i konwersję.

    Porada 2 - Wybór nazwy domeny internetowej

    Fraza kluczowa w nazwie domeny internetowej może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie tego słowa w SERP. Wystarczy pomyśleć kreatywnie... Na pewno istnieją nazwy domen internetowych, które są wolne i zawierają cenne słowo kluczowe.

    Porada 3 - Dobry serwer

    Szybkość ładowania strony jest istotna z punktu widzenia SEO i pozycjonowania stron. Google rekomenduje, aby każdy właściciel strony zadbał o szybkość ładowania swojej witryny. Dobrze zrobiona optymalizacja strony w połączeniu z linkowaniem może przynieść mizerne efekty, gdy strona będzie wczytywała się kilkanaście sekund. Zwiększy to współczynnik wyjść ze strony i pomniejszy wartość sklepu w oczach potencjalnych klientów.

    Porada 4 - Protokół https

    Protokół SSL według oficjalnych zapowiedzi Google jest czynnikiem rankingowym. Https zapewnia bezpieczeństwo i szyfruje połączenie użytkowników ze stroną. Przeglądarki internetowe ostrzegają internautów przed stronami, które nie posiadają wdrożonego protokołu SSL.

    Porada 5 - Wybór platformy sklepowej

    Wybór odpowiedniej platformy sklepowej jest niezwykle ważne z punktu widzenia SEO.

    Rekomendowane platformy sklepowe pod kątem pozycjonowania:

    • Shopway
    • Shoper
    • IAI Shop

    Porada 6 - Instalacja narzędzi SEO

    Instalacja podstawowych narzędzi SEO pozwoli monitorować rzeczywisty stan witryny, poznać dobre słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu, analizować optymalizację serwisu i wykonywać czynności analityczne.

    Dwa darmowe narzędzia Google, które warto zainstalować w kodzie sklepu:

    • Google Search Console - narzędzie pomocne w optymalizacji sklepów, kombajn informujący o rzeczywistym stanie witryny.
    • Google Analytics - rozbudowane narzędzie do analityki internetowej sklepu i monitorowania konwersji.

    Zobacz wideo poradnik

    Instalacja Google Search Console.

    Zobacz wideo poradnik

    Instalacja Google Analytics.

    Materiał wideo pochodzi z kanału YouTube Agencji Projekt Marketing, która specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów internetowych w wyszukiwarce Google.

    Porada 7 - Dobre słowa kluczowe

    Wybór odpowiednich słów kluczowych precyzuje strategię pozycjonowania sklepu. Osoba niedoświadczona w temacie pozycjonowania może wybrać frazy zbyt ogólne lub słowa zbyt trudne do pozycjonowania. W tym celu analizuje się wiek domeny i dotychczasowe pozycje słów kluczowych na które rankuje sklep w wynikach wyszukiwania. Pomocnym narzędziem do monitorowania widoczności słów kluczowych i wskazówką do wyszukiwania dobrych fraz jest analityka wyszukiwania Google Search Console.

    Zobacz wideo poradnik

    Jak wykryć dobre słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu?

    Porada 8 - Optymalizacja sklepu

    Optymalizacja to zakres działań wykonywanych bezpośrednio na stronie internetowej. W jej skład wchodzi m.inn. poprawne ustawienie najważniejszych meta tagów (tytuł, h1 i meta description) na każdym adresie URL. Zakładając, że sklep zawiera 1000 adresów URL optymalizację meta tagów należało by przeprowadzić dla wszystkich podstron w sklepie. Widoczność sklepu można wyraźnie zwiększyć poprzez wdrożenie tekstów na kategorie i podkategorie sklepu. Teksty powinny zawierać nasycone słowa kluczowe, które zostały wybrane do pozycjonowania. To sztuka warta tysiące złotych dla Twojego sklepu.

    Porada 9 - Uruchomienie bloga

    Większość właścicieli sklepu narzeka na brak czasu w zarządzaniu i administrowaniu sklepem internetowym, dlatego warto nawiązać współpracę z dobrą agencją SEO / SEM. Profesjonalna firma pozycjonerska powinna wiedzieć, że blog to narzędzie marketingowe pozwalające zwiększyć świadomość marki i podkręcić widoczność słów kluczowych. Wykorzystując linkowanie wewnętrzne można uzyskać spektakularne efekty, które potrafią zaskoczyć właściciela sklepu.

    Porada 10 - Problem duplikacji treści

    Duplikowanie treści jest karane przez algorytm Panda. Wielu właścicieli stron kopiuje opisy produktów ze stron producentów. Google jest wyszukiwarką tekstową. Panda napotykając treści skopiowane z innej strony obniża ranking strony i pozycje słów kluczowych. Właściciele sklepów tłumaczą ten fakt brakiem czasu, dlatego warto pomyśleć o outsourcingu (zlecaniu prac dla firm zewnętrznych).

    Porada 11 - Usuwanie podstron wyprzedanych produktów

    Usuwanie podstron wyprzedanych produktów powoduje powstawanie stron z kodem błędu 404. To negatywne zjawisko, które powoduje utratę ruchu, spadek widoczności słów kluczowych w wyszukiwarce oraz spadek naturalnych linków prowadzących z zewnętrznych stron internetowych. Dobrym rozwiązaniem jest usunięcie koszyka lub zaproponowanie podobnych produktów do kupienia.

    Porada 12 - Canonical

    Kanoniczne adresy URL pozwalają uniknąć problemu związanego z duplikacją stron na stronach paginacji i stronach sortowania. Wdrożenie poprawnego canonical może podnieść pozycje wielu słów kluczowych.

    Artykuł opracował Marek Duda z bloga PracaBezSzefa.pl
    Współwłaściciel Agencji Projekt Marketing.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

    • 0
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    0Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
      Nie ma jeszcze komentarzy...
    Artykuł załadowany: 0.1171 sekundy
    REKLAMAA2-NEONOWKA-3tygodnie-od-08-01-do-28-01-2018