Zamknij

"Śmiercionośne" krzaki w ponad 40 miejscach. Miasto obiecuje reakcję

10:44, 19.03.2019 Marta Siesicka-Osiak Aktualizacja: 11:12, 19.03.2019
Skomentuj SK SK

Krzaki, które stwarzają realne zagrożenie dla życia. To nie żart! I nie chodzi też o trujący gatunek, ale o te rośliny, które utrudniają widoczność pieszym i rowerzystom na skrzyżowaniach ścieżek i chodników. Mieszkańcy zgłosili już ponad takich 40 lokalizacji, miasto obiecuje interwencję.

Gwałtowne hamowanie i wymiana „zdań” między rowerzystami a pieszymi, to często spotykane sytuacje w wielu miejscach na Ursynowie, w których przecinają się drogi jednych i drugich. Coraz częściej zdarzają się także kolizje spowodowane złą widocznością. Winne są krzaki wzdłuż ścieżek, które bardzo się rozrosły.

Problemem zainteresował się jeden z mieszkańców - Piotr Wiszowaty. Sam jest rowerzystą, ale także ojcem dwójki dzieci. Zwrócił uwagę na to, że spacerując z nimi, trzeba mieć oczy dokoła głowy, bo wypadek nietrudno.

- Problem polega na obsadzaniu ścieżek rowerowych wzdłuż, krzakami. Dlaczego krzaczory są sadzone do samych miejsc, gdzie ścieżki przecinają się z ciągami dla pieszych? Powinny kończyć się wcześniej, by i piesi i rowerzyści - zbliżający się do miejsc krzyżowania się ścieżek i chodników - mieli możność bezpiecznego pokonywania tych miejsc – mówi Piotr.

Teraz trzeba się wychylać się jak zza ściany, by czasem trafić na pędzącego cicho (roweru nie słychać) beztroskiego cyklistę na rowerze (99% faceci), który jedzie 40 km/h, dodatkowo ma na uszach słuchawki i niczego nie słyszy i jadąc - w ogóle nie liczy się z tym, że za chwilę zza krzaków może wyjść mało mobilny senior, albo też wybiec dziecko, które ruszone nagłym impulsem pobiegnie do ślicznego pieska, nawet ktokolwiek gapiący się w telefon i mający świadomość, że jest na chodniku i nic mu grozić nie powinno

– tłumaczy.

Dodaje, że ścieżki to nie wyłącznie trasy szybkiego ruchu, a ich miejsca kolidowania z chodnikami zaznaczone zebrami - to nie miejsce, gdzie rowerzyści mają bezwzględne pierwszeństwo, tylko strefa wspólnego ruchu dla obu grup.

Aby uniknąć kolejnych kolizji w newralgicznych punktach, mieszkaniec zwrócił się do miasta z propozycją, aby np. ostatnie 5-8 metrów przed przejściami dla pieszych było miejscem, gdzie krzaki stopniowo się obniżają. W odpowiedzi został poproszony o przesłanie listy wyjątkowo niebezpiecznych punktów na terenie Ursynowa. Z pomocą internautów udało mu się w ciągu kilku dni skompletować listę zawierającą ponad 40 lokalizacji, które mieszkańcy uznali za niebezpieczne. W poniedziałek pismo zostało przesłane do urzędu miasta.

Jak szybka będzie reakcja miejskiego ratusza? Mieszkańcy mają nadzieję, że natychmiastowa, ponieważ na krzewach zaczynają już pojawiać się pączki, które lada dzień zamienią się w liście – czyli bardzo skuteczny kamuflaż, w tym przypadku zupełnie zbędny.

Poniżej lista lokalizacji wymagających interwencji miasta wraz z komentarzem autorów zgłoszeń. 

  1. Wszystkie skrzyżowania chodników i dróg dla rowerów dookoła parku Przy Bażantarni
  2. Kabaty, przy samym metrze (krzyżówka KEN i Wąwozowej) od strony NASK-u
  3. Skrzyżowanie ulic Ekologiczna z Rybałtów
  4. Poleczki / Osmańska
  5. Skrzyżowanie Rosoła z Płaskowickiej
  6. Al. KEN, Wasilkowskiego / Polaka
  7. Poleczki / Tango
  8. Poleczki / Taneczna
  9. Wąwozowa / KEN, koszmar jakiś, dodatkowo Żabińskiego / KEN to samo, nic nie widać
  10. KEN 57 między 55 a 57, przy skręcie w prawo ścieżka za krzakami
  11. Wjazd na parking przy Lokajskiego 14 od ulicy Rosoła
  12. Rosoła / Indiry Gandhi
  13. Duże krzaki przy śmietniku Wiolinowa / Puszczyka , droga z parku Olkówek w stronę metra, uliczka osiedlowa w stronę żłobka
  14. Przy Bażantarni, zwłaszcza tuż przy kościele, nie mówiąc o plastikowej zasłonie, za którą jak jedzie dziecko na rowerze to z samochodów w ogóle nie widać! Zdemontować te osłony albo zmienić na przejrzyste!
  15. Wjazd Na parking przy Lokajskiego 12 od strony ul. Rosoła
  16. Skręt z Rosoła w Płaskowickiej przy salonie samochodowym
  17. Skrzyżowanie KEN z Płaskowickiej
  18. Skrzyżowanie Krasnowolskiej i Poloneza
  19. Na dużym odcinku Kranowoslkiej i właśnie Poloneza są krzaki które albo rysują samochody albo utrudniają przejście pieszym
  20. Krzaki pod samym urzędem rozdzielające normalny chodnik od ścieżki rowerowej wzdłuż Al. KEN
  21. KEN tuż przed skrętem w Wąwozowa w prawo
  22. Romera przy wyjeździe z przychodni
  23. Przy Multikinie na KEN
  24. Skrzyżowanie Rosoła i Jeżewskiego
  25. Skręcając z Al. Kasztanowej w lewo w Rosoła krzaki całkowicie zasłaniają jadących w kierunku Jeżewskiego. A i my dla nich jesteśmy niewidoczni
  26. Ścieżka wzdłuż Rosoła na wysokości bloków Lokajskiego i przy Belgradzkiej 3...na całej długości od Belgradzkiej do Przy Bażantarni, tam, gdzie krzyżują się z wjazdami na parking krzaki są najwyższe!
  27. Wyjazd z okolic Domu Sztuki na Surowieckiego! Wyjeżdża się pod górę wprost na ścieżkę rowerową zasłoniętą krzakami oraz chodnik! Brakuje też oświetlenia, znak jest słabo widoczny
  28. KEN przejście i ścieżka rowerowa na wysokości Jeżewskiego. Jadąc od strony TESCO nie widać dzieci
  29. Skręt z Rosoła w Indiry Gandhi
  30. Pod urzędem miasta... Trzeba żurawia zapuszczać
  31. Skrzyżowanie Pileckiego z osiedlem Kazury, kontener można by przestawić
  32. KEN, od Belgradzkiej do Przy Bażantarni, szczególnie na wysokości skrzyżowania z Żabińskiego
  33. Wyjazd z parkingów przy Braci Wagów 11. Przydałoby się wykarczować, bo jak przytną to po miesiącu jest znowu to samo...
  34. Wjazd z ulicy Rosoła w prawo w Lokajskiego. Bardzo zła widoczność rowerów na ścieżce rowerowej
  35. Na tyłach Dereniowej 2a pomiędzy blokami Warchałowskiego 1 i 3
  36. Wjazd do ulicy Wiolinowej z KEN, koło akumulatorów i sklepu z farbami
  37. Przy Bażantarni - na wysokości kościoła i przejścia dla pieszych z parku w stronę SP
  38. Wyjazd przy metrze Ursynów w Surowieckiego
  39. Skrzyżowanie KEN i Telekiego
  40. Skrzyżowanie Ekologicznej i Rybałtów
  41. Nie z droga ale z pieszymi - krzaki przy wejściu na przystanek autobusowy metro Ursynów na ul. KEN wejście od domu sztuki
  42. Nowoursynowska nieopodal wylotu Arbuzowej - na łuku rośnie tam trawa, która w sezonie mierzy ok. 2 m mocno odgraniczając widoczność i to w dość niebezpiecznym miejscu.

[ZT]11896[/ZT]

(Marta Siesicka-Osiak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(60)

kazoorakazoora

1 0

To miejsce jest dramatyczne. Skrzyżowanie ddr z przedeptem:
tiny.
pl
/ttcnf 11:41, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

KJLKJL

17 2

Ręce precz od krzaków, precz! 12:12, 19.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ddedde

1 0

pewnie że precz, gdzie ja kurna srać będę ;) 02:32, 25.03.2019


asdasdsadsasdasdsads

25 0

Jestem rowerzystą i za jazdę ze słuchawkami w uszach dawałbym po 1000 zł mandatu. Tacy idioci stwarzają zagrożenie jak pijani kierowcy samochodów. 12:22, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RafsonRafson

5 1

Ale to jest dobre bo pobudza wyobraźnię. Ja dzięki temu jeżdżę ostrożniej 12:41, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

500+500+

3 3

Koszmar. Nasze dzieci 500+ pozabijają się 12:42, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiszczujMiszczuj

11 2

co za debilizm! umrzemy przez to! smog nas pozabija! zostawcie zieleń! 12:54, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZAZZAZ

15 7

Zamiast likwidować zieleń, zlikwidujmy durni, którzy na rowerach a i w autach jada jak szaleńcy, nie zwracając uwagi na otoczenie. Z drugiej strony, ten co zaczął lansować, że pieszy i rowerzysta to święte krowy na jezdni, powinien być sądzony za morderstwo, bo ileż to dramatów w tego wynikło i nadal jest i będzie !!! Jakoś w PRLu nikt nie narzekał na rowerzystów i pieszych. Ale wówczas był kanon, że na jezdni pierwszeństwo ma auto, a na chodniku pieszy. I komu to przeszkadzało, chyba tym lewakom, zapatrzonym w Unię jak sroka w gnat... 13:06, 19.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AdmirałAdmirał

8 6

powiem tak jesli dojezdzasz do pasow i widzisz stojacego pieszego lub rowerzyste to twoim obowiazkiem jest po pierwsze zwolnic po drugie puscic przepisy uchwalili juz dawno temu ale wiekszosc kierowcow to olewa 13:19, 19.03.2019


obowiązki rowerzystóobowiązki rowerzystó

7 0

Admirał masz rację. Rowerzysta dojeżdżając do pasów powinien przepuścić pieszego a jeśli mu krzaki zasłaniają, to zwolnić tak, by móc się zatrzymać jeśli pieszy który ma pierwszeństwo, wejdzie na pasy. 16:11, 19.03.2019


AnaaAnaa

14 1

Nie może być tak,że jedynym antidotum na poprawę bezpieczeństwa będzie wycinka zieleni.Wkrótce możemy skończyć w betonowej pustyni,gdzie jedyny cień będą rzucały bloki,a trawę na placach zabaw zastąpi sztuczne zielone tworzywo,które nie brudzi butów dzieciom.Sztucznie,plastikowo,"elegancko". 13:17, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdmirałAdmirał

16 3

to nie krzakami powinni sie zajac tylko rowerzystami od siedmiu bolesci nie znajacymi przepisow i uwazajacymi ze wszsytko im wolno codziennie to wiedze wracajac z pracy na rondzie daszynskiego jak banda cyklistow jedzie pod zakaz po zamknietej sciezce rowerowej mimo ze jest objazd i jeszcze sie ludzi czepiaja, ktorzy ida chodnikiem zastepczym poprowadzonym po ulicy polecam postawic tak patrol strazy miejskiej lub policji troche mandacikow sie sypnie (przy okazji dostanie sie pieszym przechodzacym na czerwonym "bo przecien nic nie jedzie") 13:18, 19.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wikiwiki

13 6

Przede wszystkim ścieżka rowerowa to nie tor wyścigowy i gdyby rowerzyści jezdzili WOLNO,tak jak powinno się jezdzić w mieście nie byłoby problemu z krzakami,współkorzystającymi ze ścieżki,biegającymi dziećmi,psami itd.Z prostej przyczyny-w każdej chwili mogliby się zatrzymać. 13:26, 19.03.2019


KorbolKorbol

3 0

Skrzyżowanie ulic Ekologiczna z Rybałtów jak i Skrzyżowanie ulic Ekologiczna z Pod Strzechą, nie ma tu ścieżki rowerowej, chodzi o przejścia dla pieszych prowadzących do szkoły podstawowej.
Temat opisywałem do redakcji ponad rok temu!
Nic się kuźwa nie zmieniło.
Czy musi zginąć jakieś dziecko w czasie akcji "Rowerowy Maj" ?!
przykładowy filmik na znanym serwisie /watch?v=ZwP1PHRCIeo
Tu nie było roślin... 13:42, 19.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

KorbolKorbol

3 0

Z innego znanego serwisu obrazki z 2014 roku (dziś rośliny są bardziej okazałe) dodaj nazwę serwisu z widokiem ulic.
1. /maps/@52.1297606,21.0588649,3a,43y,273.62h,89.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgW38ocTdv1UdBdBN0YVmuA!2e0!7i13312!8i6656
2. /maps/@52.1297352,21.0563147,3a,39.2y,290.06h,89.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1soLDAc24tmAWN2qLidB-YFg!2e0!7i13312!8i6656

Dzieci idące do szkoły nie są widoczne dla kierowcy do czasu, aż nie wyjdą na jezdnię! Obecnie częściej wyjeżdżają na nią na hulajnodze! 13:56, 19.03.2019


issaaissaa

0 1

raz, że to nie ten temat!
dwa, nie przesadzaj. To sa małe (malutkie) osiedlowe uliczki, z niewielkim ruchem, małymi prędkościami i rodzicami mieszkajacymi wokoł (a wiec mającymi "świadomość" dzieci na tych ulicach).
Naprawdę trzeba się baaardzo postarać, żeby tam "zginęło jakieś dziecko".
Nie wspomne już, że małe dzieci do szkoly sie odprowadza! a starsze należy nauczyć jazdy na rowerach i hulajnogach (które są nagminne w tamtych okolicach). 20:48, 20.03.2019


KorbolKorbol

0 0

~issaa 13 wczoraj 20:48

"nie przesadzaj. To sa małe (malutkie) osiedlowe uliczki, z niewielkim ruchem, małymi prędkościami i rodzicami mieszkajacymi wokoł (a wiec mającymi "świadomość" dzieci na tych ulicach)."
Mieszkam i widzę jak to rano wygląda. Mocno byś się zdziwiła prędkościami z jakimi rodzice wożą spóźnione dzieci do szkoły. Fakt nie wszyscy, ale w okolicach godzin rozpoczęcia zajęć, nie koniecznie 8:00, to ubaw niezły. Jedni pędzą inni stają w korku, dzieci wybiegają na jezdnię, bo biegną do szkoły - cyrk. Opisuje bo "Poniżej lista lokalizacji wymagających interwencji miasta:
3. Skrzyżowanie ulic Ekologiczna z Rybałtów" więc na temat. 09:45, 21.03.2019


rolorolo

2 0

~issaa - idź na lody. to ci dobrze wychodzi. 02:31, 25.03.2019


KaszankaKaszanka

10 4

Zamiast niszczenia zieleni wystarczyłaby odrobina wyobraźni i empatii zarówno po stronie rowerzystów jak i pieszych. I jeszcze ten tytuł "Śmiercionośne krzaki" - ha ha ha, to głupota i chamstwo są śmiercionośne a krzaki zostawcie w spokoju! 13:48, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BimberBimber

12 2

Niech patrzą na drogę A nie na telefon 14:32, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

agudaaguda

13 4

Ludziom przeszkadza już kazda zielen i kazde zwierze bo nie chce im się myslec. A Pan Piotr zglaszajacy owe MORDERCZE krzaki niech uważa na dzieci . Proponuje mu wybic tez psy i ptaki bo mogą wyskoczyć na dzieci i niego!!! IDIOTA 14:50, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

smierc krzaczkomsmierc krzaczkom

13 4

śmiercionośne krzaki? czy pozbawieni wyobraźni użytkownicy smartfonów, którzy nie raczą się rozejrzeć wkoło gdzie się pakują, bo główka w chmurach i smarfoniku 14:53, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lheureuxlheureux

8 2

"Przy Bażantarni, zwłaszcza tuż przy kościele, nie mówiąc o plastikowej zasłonie, za którą jak jedzie dziecko na rowerze to z samochodów w ogóle nie widać! Zdemontować te osłony albo zmienić na przejrzyste!"
Dziecko do lat 10 nie może jeździć po drodze dla rowerów (jest pieszym wg PoRD), a starsze dziecko z pewnością jest wyższe od tej barierki 15:16, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AkarAkar

9 6

przez jednego idiote będą krzaki wycinać, człowiek potrącony który wpada w krzaki ląduje jak w poduszce bezpieczeństwa ,cały świat ma przy drogach krzaki a nie śmiercionośne drzewa !!!!!!!!! 15:19, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Warszawa GocławWarszawa Gocław

1 2

Abrahama 14 Warszawa. Krzak zaraz przed przejściem dla pieszych , niedaleko największego placu zabaw nad Balatonem na Gocławiu 15:56, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Producent znaków Producent znaków "ST

15 2

Proponuję zainstalować znaki "STOP", progi zwalniające dla rowerzystów oraz szlabany dla pieszych we wszystkich newralgicznych miejscach ... i po kłopocie. Można też dla wygody i bezpieczeństwa zarówno rowerzystów jak i pieszych zmienić przepisy ruchu drogowego nakazując rowerzystom każdorazowo schodzić roweru i przeprowadzać go na odcinku zbieżnym z ruchem pieszych. A tak bardziej poważnie, co zrobią rowerzyści, jak zmienią się przepisy uznające bezwzględne pierwszeństwo pieszego zbliżającego się do przejścia dla pieszych? Szach-mat cykliści przebrzydli. 15:57, 19.03.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

JaroJaro

3 7

Dawaj, instaluj i zmieniaj przepisy! 19:48, 19.03.2019


Producent znaków Producent znaków "ST

6 5

Jaro! Dawaj zlecenie, płać zaliczkę, podpisz umowę - zainstalujemy, po drodze zarejestruj się, jako lobbysta, przekonaj ustawodawcę, albo kup ustawę ... i robimy Jaro! Stop głupim pomysłom rowerzystów! Dawaj zlecenie a ... zarobisz procencik albo dwa. To będzie "miś" na miarę naszych możliwości. Wszędzie znaki, szlabany i progi ... dzielnica na miarę swoich włodarzy i pedalarzy-cyklistów. 21:47, 19.03.2019


JaroJaro

2 2

A, to Wy (nie wiem, skąd liczba mnoga...), taką sobie bierną opcję wymyśliliście, do ponarzekania... 08:53, 20.03.2019


cookie monstercookie monster

0 3

Jaro~~To jest tak: jak (podkreślam) posiadacz prawa jazdy coś na drodze autem odp....i to jest durniem i debilem. Jak rowerzysta łamie przepisy to: ukamieniować pedalarzy! Taka "logika" :). 13:09, 20.03.2019


Producent znaków Producent znaków "ST

5 1

Jaro Wy(My) to ... mój geszeft za pieniądze podatników i Twój procent, albo dwa za pośrednictwo w niszczeniu dzielnicy. Narzekać to będą pedalarze po zmianie przepisów prawa o ruchu drogowym w zakresie pierwszeństwa pieszych zbliżających się do przejścia. Załatwię (może załatwimy razem, jak będziesz się starał, tak jak dotychczas wypisując podobne wypociny) obowiązek ubezpieczenia nw i oc dla rowerów (ich właścicieli) oraz ich rejestrowanie i skończy się bezprawie pedalarzy w gumowych gatkach. Stop bezmózgim piratom rowerowym, święte krowy tylko w Indiach! 21:50, 20.03.2019


JaroJaro

1 0

Napisałeś... I co to zmienia? Niczego nie załatwisz. Pozdrawiam i miłego dnia. 16:18, 21.03.2019


wdzięczni mieszkańcywdzięczni mieszkańcy

18 7

A nie lepie,j zamiast krzaków wyciąć rowerzystów? 16:12, 19.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaroJaro

3 8

Wycinaj! 19:49, 19.03.2019


DracoDraco

18 3

Rowerzyści powinni przestrzegać przepisów ruchu drogowego.Słuchawki na uszach i podpierdalają jak idioci. Nie krzaki tylko debili wyciąć.Może kurna drzewa wszystkie powycinać bo debile maja wszystko gdzieś i pędzą jak...debile.A potem wielki krzyk,że smog i tlenu nie ma. 16:17, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ekolodzy do akcjiEkolodzy do akcji

18 1

Świętą krową dla kierowcy jest rowerzysta a dla rowerzysty niech będzie pieszy, a nie mi krzaki wycinać. Ekolodzy apeluję do was o protest bo krzaków obok ścieżek jest więcej niż drzew na Mierzei Wiślanej. 16:19, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ttytty

6 0

Dzieciaki jak wychodzą to ich nie widac.. 16:28, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uzdek98uzdek98

7 2

barejaszawa wiecznie zywa - "Można ściąć drzewo... Taką mam koncepcję" ... a czy na pasach na sciezce rowerowej to przypadkiem pieszy nie ma pierwszenstwa... za potracenia nalezy skazywać pedalarzy na kilka miesiecy wiezienia... od razu sie naucza jak im pod cela rajtuzy przewierca... 16:28, 19.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

malgosia1973malgosia1973

5 0

prawidłowo oznakowane przejście dla pieszych przecinające drogę dla rowerów jest miejscem, w którym obowiązują takie same zasady, jak na jezdni. A więc:
- pieszy ma pierwszeństwo, gdy JEST na tzw. pasach,
- pieszemu nie wolno wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd,
- wszyscy uczestnicy ruchu - i pieszy, i rowerzysta - powinni zachować szczególną ostrożność.
I to nie jest moja koncepcja. To wynika z przepisów. 16:45, 19.03.2019


nnnnnn

4 2

masz dzieciaka? 16:31, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

keyckeyc

10 4

fajne krzaki///dajcie im spokój!!!!! 16:33, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mała201mała201

1 3

a gdzie BEMOWO gdzie dochodziło już do potraceń rowerzystów 17:09, 19.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

issaaissaa

1 0

ale to jest strona gazety URSYNOWSKIEJ!
mała koleżanko 20:22, 20.03.2019


Grześ79Grześ79

4 0

Nowoursynowska 30 ABC przy samym lesie wąwóz cały zaśmiecony "jeden z mieszkańców zrobił sobie tam wysypisko" i ani gmina ani straż miejska nie reaguje na to tylko przyzwala!!! 17:16, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikimiki

16 4

na ursynowie ludziom przeszkadza wszystko co żywe, pieski, krzaczki, samolot, ptaki, bezdomny, rowerzysta, pieszy, generalnie wyciąć w pień wszystko i zostawić światłych ursynowian, którzy będą mogli bezpiecznie wpadać na siebie na rowerach i potrącać pieszych, którzy do końca stracą czujność, bo nic im już nie będzie zasłaniać jeśli pójdziemy tą drogą to zostanie szary asfalt mniej bezpieczny niż krzaczki 17:33, 19.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

debilnamasakrytycznadebilnamasakrytyczna

12 2

ja tam nie widziałem żeby krzaki chciały kogoś zabić.
za to każdego dnia widzę idiotów na rowerach którzy z ogromna prędkością wjeżdżają na jezdnię. Jeśli chcą się zabić to należy im pozwolić to zrobić.
Gorzej że często chcą też zabijać pieszych jeżdżąc po chodnikach i przejściach dla pieszych.
Za to powinni trafiać do więzienia (niestety kary śmierci u nas nie ma) 08:11, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zonkzonk

13 0

mam serdecznie dosyć idiotów na rowerach, którzy pędzą jak wariaci, też jestem rowerzystą, ale wkurza mnie zachowanie niektórych i to bardzo 10:12, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vikiviki

4 4

Powycinają resztki zieleni, wybetonują ostatni skrawek ziemi , zamiast stawiać ograniczające / ostrzegające znaki drogowe , czy przepisy kodeksu i egzekwować ograniczenie prędkości na ścieżkach rowerowych w miejscach zabudowanych , wymagających przekraczania ścieżki przez pieszych lub miejsc z ograniczoną widocznością.
Bo niedługo zaczną usuwać budynki, żeby rowerzysta, lub kierowca auta mógł bezmyślnie jechać . 12:55, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

issaaissaa

1 0

krzaczory mozna posadzic ale niekoniecznie (te wysokie) tuż przy krzyżówkach. Nawet w KD obowiazuje odległość 10m od skrzyzowania (przy parkowaniu, utrudniajacmu widocznosc).
Akurat jest kilka takich miejsc rzeczywiście niebezpiecznych. Jak np. to przy Wawozowej/KEN. Ja staram sie tam przystawać na rowerze, zeby nie wjechać w tych z przeciwnej strony, których absolutnie nie widać. 17:55, 20.03.2019


SmowarSmowar

0 1

Kim był ten Wąwozow, który ma swoją ulicę na Kabatach? 14:39, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

issaaissaa

0 0

aaaa...to taki carski faworyt, który wybudował Aleje Kasztanową, dla cara Kasztanowca I, żeby ten mogł swobodnie przemieszczać sie do swojej faworyty Ciołki (Ciołkowej?) 20:32, 20.03.2019


Pijadło TrawnikowePijadło Trawnikowe

4 3

Wyciąć ten busz w cholerę!
Ozdoba to żadna, a przeszkadza, kłuje, utrudnia widoczność i służy za schronienie pijanym menelom oraz mieści tony śmieci. 14:46, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BatystowaBatystowa

0 0

To z zawodu dyrektor, mąż E. Kologicznej. 22:25, 20.03.2019


L. AmpuceraL. Ampucera

6 2

Trochę rozumu, ludzie!
Na nieodpowiedzialnych rowerzystów, koszących pieszych niby łan, jest prosty sposób - taki, jaki oni sami forsują w stosunku do zmotoryzowanych: zwężyć ścieżki dla rowerów do 20 - 30 cm, postawić trochę słupków i wybudować wysepki. Do tego światła co 50 m. Skutek - gwarantowany. 09:24, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ManetaManeta

2 2

Zdecydowanie wyciąć!
W tych krzaczorach zawsze siedzą chmary jakiś ptaków, które wydzierają się jak wściekłe przez cały dzień.
Nie można spokojnie wypić piwa, ani pospać na ziemi. Dosyć tego! 09:35, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sowasowa

0 0

Krzaki są też bezpośrednio przy przejściach dla pieszych przez ulice! Np. początek KEN przed Surowieckiecgo. To jest jak parkowanie przed przejściem. 10:54, 24.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArnuchArnuch

0 0

Polać dziadostwo Roundup'em. Już w zeszlym roku planowalem tak przy Jezewskiego zadziałać. Na szczęście ktoś pomyślał i wykazują je legalnie. Popieram! 21:46, 25.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

izkaizka

0 0

A może zrobić listę adresów, gdzie nielegalnie parkują samochody i zasłaniają widoczność. I wykosić wszystkie źle parkujące samochody, bo zagrażają życiu . 23:11, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

izkaizka

0 0

A może zrobić listę adresów, gdzie nielegalnie parkują samochody i zasłaniają widoczność. I wykosić wszystkie źle parkujące samochody, bo zagrażają życiu . 23:11, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

izkaizka

0 0

A może zrobić listę adresów, gdzie nielegalnie parkują samochody i zasłaniają widoczność. I wykosić wszystkie źle parkujące samochody, bo zagrażają życiu . 23:11, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%