Zamknij

Spór o dojazd do przyszłego żłobka. "Nie chcemy tu autostrady!" VIDEO

16:50, 20.11.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 18:42, 21.11.2017
Skomentuj SK SK

W 2019 roku w środku osiedla Kazury stanie kolejny na Ursynowie żłobek. Budowa jeszcze nie ruszyła, a już wzbudza emocje. Mieszkańcy osiedla nie chcą dopuścić, by dojazd do placówki odbywał się wąską uliczką osiedlową. Spółdzielnia na razie umywa ręce, a burmistrz mówi: jest jeszcze za wcześnie, by o tym rozmawiać.

Osiedle przy ul. Kazury od lat jest niepokojone tranzytem. Kierowcy przejeżdżając pomiędzy blokami skracają sobie drogę - najczęściej z ul. Stryjeńskich do Płaskowickiej czy Pileckiego i w przeciwnym kierunku. Teraz mieszkańcy protestują przeciwko wpuszczeniu na osiedle dodatkowego ruchu - przez ciasny przesmyk pomiędzy blokami Kazury 6 i 8. Dzielnica chce poprowadzić tędy dojazd do nowego żłobka, który stanie na miejskiej działce w środku osiedla już za dwa lata.

- Będziemy mieli autostradę, następny parking, wszystko będzie zablokowane od strony Płaskowickiej i Stryjeńskich. Nie chcemy, by ktoś nam tu jeździł - mówią mieszkańcy.

- Jesteśmy przeciwni prowadzeniu polityki door-to-door. Rodzice z dziećmi mogą zaparkować na parkingu przy Stryjeńskich i dojść 100 metrów do żłobka - dodają ludzie, którzy w niedzielę spotkali się z przedstawicielem Spółdzielni Mieszkaniowej "Wyżyny".

Nie tak miało być...

Lokatorzy zwracają uwagę, że projektant osiedla prof. Marek Budzyński nie przewidywał wjazdu na osiedle pomiędzy blokami Kazury 6 i 8, dlatego te bloki dzieli zaledwie zaledwie kilkanaście metrów. 

- Doskonale widać to na planie osiedla sprzed 30 lat. Żłobek miał być obsługiwany przez dojazd w rejonie dzisiejszego bloku przy Kazury 2e, czyli kilkaset metrów na południe od miejsca, które dziś zaplanowała dzielnica - dodają lokatorzy bloków przy Kazury.

Andrzej Grad, społeczny prezes SM "Wyżyny" przekonywał mieszkańców, że czym innym jest projekt budowlany żłobka, w którym rzeczywiście ujęto dojazd przez wąską uliczkę, a czym innym docelowy projekt organizacji ruchu, który powstanie po wybudowaniu placówki.

- Będziemy rozmawiać z dzielnicą na ten temat. Burmistrz już nam powiedział, że wyobraża sobie zablokowanie swobodnego przejazdu przez ten dojazd, ale droga być musi, bo zgodnie z przepisami do żłobka muszą dojechać służby czy dostawy - mówił Grad.

Tymczasem w ratuszu mieszkańcom powiedziano, że projekt budowlany jest już ostateczny i żadnych zmian nie będzie. Ponadto plany były już konsultowane z częścią mieszkańców, którzy zgodzili się na przejazd pomiędzy Kazury 6 i 8, pod warunkiem wybudowania tam chodników i postawienia słupków odgradzających.

powyżej: planowany dojazd do żłobka od strony Stryjeńskich (czerwona linia), możliwość rozlewania się ruchu na osiedlu (niebieskie linie)

- Nie jesteśmy przeciwnikami żłobka, chcemy aby tu był. Domagamy się jednak ograniczenia ruchu do minimum. Rodzice będą mogli parkować na parkingach od strony ul. Stryjeńskich - mówi Krzysztof Schnitzer, mieszkaniec Kazury i działacz "Otwartego Ursynowa". 

Burmistrz: projekt budowlany to nie projekt organizacji ruchu

Gorącej debacie nad organizacją ruchu wokół przyszłego żłobka dziwi się burmistrz Ursynowa - Robert Kempa.

- Jest jeszcze za wcześnie na rozmowy na ten temat, żłobek powstanie dopiero w 2019 roku - mówi burmistrz. I zapewnia, że bliżej zakończenia inwestycji będzie czas na rozmowy o nowej organizacji ruchu. Kempa dopuszcza zablokowanie przejazdu przez uliczkę przy Kazury 6 i 8. Jak mówi w rozmowie z Haloursynow.pl, nie ma nic przeciwko, by rodzice przechodzili pieszo do żłobka. 

- W tym roku ustanawiamy użytkowanie wieczyste dla całej tej enklawy. Czekamy na ustalenia spółdzielni mieszkaniowej w sprawie ograniczenia tranzytu przez osiedle. Od tych dwóch spraw zależy, jak będzie mogła być rozwiązana ostateczna organizacja ruchu wokół żłobka - dodaje.

Spółdzielnia zastanawia się nad przeprowadzeniem referendum w sprawie zablokowania tranzytu na osiedlu. Pomysłów jest wiele - od postawienia znaków drogowych po szlabany. Społeczny prezes Andrzej Grad obiecał, że do końca tygodnia na stronie internetowej spółdzielni pojawią się wszystkie propozycje zgłoszone przez mieszkańców oraz te zaproponowane przez "Wyżyny".

Jednak w sprawie organizacji ruchu wokół przyszłego żłobka, mieszkańcy domagają się konkretów już teraz. 

- Jest przerzucanie piłeczki. Burmistrz patrzy na spółdzielnię, spółdzielnia czeka i nie podejmuje kroków. My mieszkańcy chcemy rozmawiać z Wami, i z burmistrzem. Ale rozmawiać! Chcemy ten problem wspólnie rozwiązać! - powtarzali mieszkańcy.

Aktualizacja, 21.11 godz. 10:00: SM Wyżyny ogłosiła, że spotkanie w sprawie dojazdu do żłobka odbędzie się w środę o godz. 18:00 w Natolińskim Ośrodku Kultury.

Uwagi przygotowane przez mieszkańców:

VIDEO: Spór o dojazd do planowanego żłobka przy Kazury

[WIDEO]223[/WIDEO]

[ZT]12603[/ZT]

[ZT]10892[/ZT]

[ZT]13550[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(77)

ŁukaszŁukasz

18 72

Mieszkańcy są wybitnie dobrzy. Samochodów wpuszczać nie chcą, ale swój najlepiej żeby stał pod klatką, a już najlepiej żeby wjeżdżał do niej... 18:07, 20.11.2017

Odpowiedzi:13
Odpowiedz

mietekmietek

7 42

napisałeś prawdę i zobacz ile minusów, ja dołożę tylko to, że jak Ci sami mieszkańcy wiozą swoje dzieci do szkoły na innym osiedlu to MUSZĄ podwieźć pod samą szkołę. Na zwrócenie uwagi lecą bluzgi, a tu proszę sami nie chcą. Czyżby wszystkich oceniali wg, siebie ? 10:28, 21.11.2017


goostav234goostav234

29 3

a jakajest różnica miedzy ruchem tranzytowym a osiedlowym? a gdzie stawiasz swój samochód? z cała pewnościa gdzieś 2 km od swojej chałupy. 10:50, 21.11.2017


volta2volta2

1 70

to chyba ta sama grupa co jej trzeba parkingi dać, bo autostrada zabiera?

a ten straszny tranzyt przez osiedle to na pewno im robią mieszkańcy kabat, no na 100% uwelbiają się ci kabaciarze przeciskać między blokami z prędkością odrzutowca...

luuuudzie, myślcie trochę, na tym olbrzymim osiedlu nikt wam poza wami samymi tranzytu nie urządza. nie opłaca się ani czasowo ani w wygodzie przejadu(wąsko, ciasno, ludzie chodzą) 11:08, 21.11.2017


polpol

38 3

Przestań pisać bzdury.
Jakieś brednie ala macierewicz
Ja z przyjemnością przejdę te 100 metrów 11:15, 21.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

32 3

@volta2 Tak, ta sama grupa!:-) Projekt Osiedla Kazury, parking wzdłuż Płaskowickiej oraz większość budynków, powstały zanim ustanowiono w miejscu parkingu osiedlowego (projekt architektoniczny), rezerwę pod budowę (nie)autostrady przez Warszawę. Parking wybudowano ze środków spółdzielni, czyli spółdzielców, czyli nas mieszkańców Kazury. Jeszcze jakieś uwagi? Życzę volcie2 oraz jemu podobnym myślicielom, żeby wasze osiedle/wspólnotę/blok pozbawiono 1/2 zaprojektowanych i wybudowanych (za wasze pieniążki) parkingów. I jestem bardzo ciekawa, jak głośno byście protestowali?! 12:39, 21.11.2017


AdamAdam

51 4

Dokładnie TAK! NIE chcemy ŻADNYCH aut. To jest osiedle. Tu mieszkają ludzie. Są parkingi od Stryjenskich - duże, rozgrodzone, po obu stronach ulicy! I tam parkować, tam zostawiać auta! A rodzice tych przyszłych dzieci zlobkowych sami się skanibaluzuja! Bo to żenada jest budować żłobek w środku osiedla. Układ polityczny! Na szczęście jest jeszcze dużo czasu. Przetarg padł. Władze się zmieniają. I won z autami tam gdzie ich miejsce!!! 12:46, 21.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

26 3

@Adam, o prawdziwości słów burmistrza Kempy, będziemy się mogli przekonać podczas obiecanego Posiedzenia KIKiT, jeszcze w listopadzie. Jeśli zaś chodzi o przetarg na budowę żłobka, to został ogłoszony nowy. Termin składania ofert upływa 24.11. Oto link do zamówienia publicznego: http://ursynow.pl/zamowienia-publiczne/budowa-integracyjnego-zlobka-wraz-z-infrastruktura-zewnetrzna-i-przebudowa-ukladu-drogowego-przy-ul-kazury-w-warszawie-nr-postepowania-kzp-xii-wzp-271-103-2017/ 13:27, 21.11.2017


lubię Kazurylubię Kazury

42 4

@ Łukasz Człowieku! Byłeś tu kiedy??? Jakie samochody pod klatkami? Na całym osiedlu jest (i to od bardzo niedawna) 1 budynek, który ma parking pod klatkami! Słownie JEDEN. Co ty bredzisz? Parking pod klatkami, jest tylko przy Kazury 21. Tylko i wyłącznie z inicjatywy pewnej nadaktywnej mieszkanki! Całe osiedle jest wściekłe z powodu tego "parkingu pod klatkami." Dla pewności dodam, że nie jesteśmy wściekli z zazdrości, tylko dlatego, że jest PASKUDNY! Nikt wprowadzając się na Kazury, nie oczekiwał parkingów pod klatkami. Osiedle jest zielone, wszędzie można przejechać rowerem, tylko samochodów wewnątrz osiedla JEST JUŻ ZA DUŻO! 14:24, 21.11.2017


genowefagenowefa

21 2

Chyba raczej o nieprawdziwości słów burkmistrza. 14:41, 21.11.2017


JankaJanka

27 12

A nie wpadł pan na pomysł instalowania wind które by dowoziły autka na na balkoniki wławścicieli? 14:46, 21.11.2017


lubię Kazurylubię Kazury

33 3

@volta2 A jednak! Osoba volta2 była na naszym osiedlu! Przypadkiem może tranzytem? Wie, że jest wąsko, ciasno i ludzie chodzą! A teraz nadszedł czas, żeby było również BEZPIECZNIE dla pieszych. Kazury zaprasza rowerzystów! 18:49, 21.11.2017


volta2volta2

1 29

lubię kazury

oczywiście, że tam byłam niezywkłam się wypowiadać w kwestiach mi nieznanych - koleżanka przeprowadziła sie z kabat więc wybraliśmy się w odwiedziny.
autem, a i owszem. po jednorazowej wizycie już nigdy tam nie zajrzałam, sorki, ale mam klaustrofobię na starych osiedlach ursynowskich ( koleżankę odpuściłam(dzieci się kumplowały więc łatwiej).

stąd bardzo mnie śmieszy wizja urządzania sobie tamtędy tranzytu na kabaty:) paradne:) 01:29, 22.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

19 1

@volta2 Zobaczymy co uda się zrobić... Jest taki fajny kanał na YT, DroneVideo24. Prezentuje świetne filmiki z Ursynowa. Może nagra, specjalnie dla sceptyka/ów, usiłujących nie widzieć problemu tranzytu przez nasze osiedle, dedykowane video. Pomysł właśnie padł. Kto wie, może się doczeka realizacji... Pozdrawiam 10:18, 22.11.2017


reo

MadaMada

111 7

Na planach Natolina z 1986 r. znajduje się mała kubatura żłobka (o połowę mniejsza od obecnie planowanego (!), zaś między budynkami Kazury 6 a 8 NIE MA żadnej drogi(!). Natomiast wjazd na osiedle Kazury od strony Stryjeńskich znajduje się właśnie na światłach przy budynku Kazury 2E, którego 30 lat temu nikt nie planował i nie ma na mapie. Wszystkie budynki Kazury 2A-E powstały później z inicjatywy Sm Wyżyny (!). Otwarcie kolejnego wjazdu od strony ul. Stryjeńskich wygeneruje dodatkowy gigantyczny ruch wewnątrz osiedla, pod samymi oknami a dodatkowo będzie stanowić idealny skrót w kierunku Kabat od strony Płaskowickiej z tyłu budynku Kazury 14 i dalej przed wyjściem z klatki I Kazury 12, obok placu zabaw oraz klatek Kazury 8 do Stryjeńskich.. Dlatego, tak jak wielu mieszkańców naszego osiedla, mówię zdecydowane NIE dla otwierania wjazdu między Kazury 6 a 8! 18:31, 20.11.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ŁukaszŁukasz

8 74

Przecież i tak lada moment wszystkie wjazdy od strony ulicy Płaskowickiej zostaną zamknięte (oprócz tego przy straży). Dodatkowo w okolicach Kazury 15 ma być droga jedno kierunkowa. Nawet nie patrząc na żłobek musi być jaki dojazd do bloków (przykładowo żeby podwieźć jakieś większe paczki). 19:11, 20.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

33 4

@Łukasz Ma Pan bardzo ciekawe informacje... Pisząc o "wjeździe przy straży" ma Pan na myśli ul. Pileckiego, tak? Skąd info o jednokierunkowej "drodze" w "okolicach Kazury 15?" 21:45, 20.11.2017


MajkaMajka

76 3

@Łukasz. Po zakończeniu budowy POW w 2020r. wjazd od ul. Płaskowickiej będzie ponownie otwarty. Przy bardzo dobrych wiatrach żłobek wraz z zaprojektowanym dziś otwarciem wjazdu między Kazury 6 a 8 - dopiero w 2019r. A patrząc na procedury przetargowe nie wykluczone, że te inwestycje zakończą się w zbliżonym terminie. Poza tym myśli Pan, że w trakcie samej budowy i po otwarciu żłobka będzie mógł swobodnie podjechać pod blok? Wątpię. Przykład przedszkole przy Warchałowskiego. Chodzi raczej o to by od początku wypracować coś w rodzaju dobrych praktyk: parkujesz przy Stryjeńskich, bierzesz dziecko i idziesz pieszo do żłobka (przykład: przedszkole przy Hawajskiej). To jest dobre rozwiązanie niezależnie czy jest się mieszkańcem Kazury 2D,2E,4,5,6,7,8,11,12,20 czy 21. Także my sami mieszkańcy tego osiedla, w opcji nadciągającego armagedonu budowlanego wokół, chyba też musimy zmienić swoje przyzwyczajenia i sposób myślenia. My też jesteśmy uczestnikami ruchu na tym osiedlu. 17:07, 21.11.2017


Kazury 12Kazury 12

58 2

Dokładnie tak. NIE, NIE i jeszcze raz NIE dla tego wjazdu. Jest on zagrożeniem dla całego osiedla. NIE autom na osiedlu i NIE wjazdom na osiedle. Chodzi o dobrą normę od początku. Dziecko bierzemy za rękę i te CALE 100 metrów z buta a auto czeka na parkingu. JUŻ jest jeden parking pod blokiem 21 DRAMAT - na życzenie JEDNEJ wojującej osoby. Która dobrego dla tego osiedla nie robi NIC - tylko pomawia i oskarża innych. WYSTARCZY 19:31, 21.11.2017


RomanRoman

76 4

Teren pod budowę żłobka i planowanej drogi dojazdowej pomiędzy Kazury 6 i 8 został niedawno wydzielony spod jurysdykcji SM Wyżyny. Spółdzielnia nie rozmawiała z mieszkańcami o planowanej inwestycji, a teraz umywa ręce twierdząc, że "to nie jest nasz teren, nic nie możemy zrobić".
Burmistrz Kempa wskazuje SM Wyżyny jako stronę do rozmowy.
A mieszkańcy jak zwykle są zostawieni sobie i władze mają ich w nosie. 18:36, 20.11.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JankaJanka

19 0

Romanie mieszkańcy nie są bezwolnymi manekinami. 22:05, 21.11.2017


UrsynkaUrsynka

2 24

Hej! BRK powiedział, że jest jeszcze duuuuuuuuuuuużo czasu! Czyli luzik! Nie ma się co niepokoić! ;-) 19:22, 20.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TadeuszTadeusz

74 7

Do Pana Garda - halo proszę Pana, droga dojazdowa jest. I wszelkie służby czy samochody zaopatrzenia do osiedlowych sklepów, czy kurierzy, czy też największe auta smiecarek bez problemu obsługują wymienione punkty. Od 30 lat!!! Tak samo dojdą do żłobka!!! Proszę nie opowiadać bzdur!!!! 20:19, 20.11.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

UrsynkaUrsynka

30 6

Prawda, punkt dla Pana Tadeusza! 21:05, 20.11.2017


JankaJanka

27 1

Chyba najtrudniej jest zauważyć to co oczywiste, popieram Pana panie Tadeuszu. Proszę koniecznie przyjść do NOK w środę. Potrzebny jrst zdrowy rozsądek. 14:57, 21.11.2017


MarianMarian

64 1

Niestety Spółdzielnia do tej pory w żaden sposób nie informowała mieszkańców o konkretach dotyczących planowanej budowy żłobka, jego projekcie oraz zmianach w zieleni i infrastrukturze. Nie było żadnych konsultacji ze wszystkimi mieszańcami. Oddano teren z przyległościami i teraz łatwo mówić " my nic nie możemy". Był czas na działanie i informowanie (strona internetowa, ogłoszenia na klatkach budynków, na tablicach informacyjnych Spółdzielni) ale nie zrobiono NIC! Dlatego 22.11 w NOKu niezbędna jest obecność i poparcie uwag mieszkańców do obsługi komunikacyjnej żłobka! 17:40, 21.11.2017


BiBiBiBi

36 5

Rozumiem, niezadowolenie mieszkańców, szczególnie z powodu tranzytu przez ich osiedle. Dlatego postuluję aby zrealizować stary projekt przedłużenia Pileckiego do Belgradzkiej. 21:05, 20.11.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Ola OleOla Ole

35 5

Zgoda, ale przedłużenie Pileckiego do Belgradzkiej, nie rozwiąże problemu wjazdu do żłobka. 23:27, 20.11.2017


polpol

8 29

Super pomysł........
Odciąć ludność od Lasu Kabackiego budując na jego skraju autostradę.
Nic ,tylko oddychać i żyć w zamkniętym kręgu zrobinym z ulic.
Jak w gettcie.
Już wolę postać 5 minut na ul Płaskowickiej 11:12, 21.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

29 4

@pol Najprostszym sposobem na pogodzenie mieszkańców Kabat &co, który potrzebują dojechać do swoich domów, oraz potrzeby zachowania estetyki terenów Górki Kazurki, jest budowa płytkiego, krótkiego tunelu, nazywanego czasami "wanną." Brakuje 500m drogi, czy budowa zakrytego, płytkiego tunelu, tak krótkiej długości, przerasta możliwości finansowe Warszawy? Nie sądzę, Poza ekonomią, nie widzę innych przeciwwskazań.. 12:52, 21.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

34 4

Do strefy "zdjęcia autorskie." dodałam mapkę obrazującą odległość w metrach żłobek - parking przy Stryjeńskich. 23:09, 20.11.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KingaKinga

28 4

rewelacja - mapka wiele mówi. 23:59, 20.11.2017


MajkaMajka

86 5

Problemy z takim dojazdem w wąskich osiedlowych uliczkach widać codziennie chociażby przed przedszkolem nr 351 przy ul. Warchałowskiego. Codziennie korki w uliczce dojazdowej od Dereniowej, parkujące na krawężnikach i wszędzie gdzie się da samochody uniemożliwiające przejście, problem z wyjazdem po odebraniu dziecka, bo w kolejce na podjazd pod samo ogrodzenie czekają kolejni rodzice w swoich samochodach. Pieszym pozostaje lawirowanie między autami. Horror każdego dnia rano i po południu! 01:38, 21.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WaldekWaldek

34 7

Czytałem artykuł Pana Sznitzera z Otwartego Ursynowa. Zgadzam się w 100%. Nie dla dodatkowych samochodów na Kazury. 07:16, 21.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

40 5

Mieszkańcy Osiedla Kazury, Spotkanie w NOK, najbliższa środa godz. 18. Na stronie internetowej SM Wyżyny, jest oficjalna informacja https://www.wyzyny.pl/ W strefie "zdjęć autorskich" pod artykułem i video, dodałam komunikat SMW. 09:37, 21.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mietekmietek

9 44

hmm, ale jak mieszkańcy Kazury jadą swoimi autami pod blokami innych to już jest ok, i tamci nie mają prawa do spokoju. Nieźle... 10:26, 21.11.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WaldekWaldek

17 6

Czytaj ze zrozumieniem!!!!!!!! Bo wypowiadasz się nie na temat. 12:37, 21.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

31 5

Mieszkańcy Kazury, jak wszyscy kierowcy, jeżdżą tam gdzie są ulice. Parkują, jak wszyscy kierowcy, tam gdzie mają potrzebę zaparkować. Najprawdopodobniej mieszkańcy Osiedla Kazury, prowadzący pojazdy, wpisują się w średnią statystyczną przestrzegania kodeksu drogowego. Dlaczego (nie)mieszkańcy Kazury (nie)jeżdżący tranzytem przez nasze osiedle, tak się denerwują myślą, że zakończymy tranzyt, którego przecież NIE MA? 13:02, 21.11.2017


Ursyniak StryjeńskiUrsyniak Stryjeński

27 2

Kłócicie się o dojazd do żłobka , a to , że tysiące samochodów będzie truć nas spalinami z POW niewielu obchodziło ! DLACZEGO TAK MAŁO LUDZI PROTESTOWAŁO . DLACZEGO NIE BĘDZIE FILTRÓW NA WYRZUTNIACH ? Już pogodziliście się , że nas zagazują ? 15:50, 21.11.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WaldekWaldek

4 2

Chłopie - TO NIE TEN TEMAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 19:10, 21.11.2017


szpiegszpieg

25 3

Mieszkańcy na barykady, a co robią władze dzielnicy w tej sprawie? Kogo my tam mamy... naczelnego burmistrza Kempę, kilku wiceburmistrzów, Radę Dzielnicy... czyli, bodajże ponad 20-stu radnych... kilka pięter urzędu dzielnicy pełnych urzędników oraz cały podobny zestaw w ratuszu miejskim! Całkiem sporo! Radni byli na proteście? Zarząd? Urzędnicy z listy plac urzędu, tworzyliby całkiem pokaźną gromadkę. Byli? Protestowali? 20:59, 21.11.2017


JankaJanka

21 2

Ursyniak Stryjeński nikt nie broni nadal walczyć o filtry! Dziś możemy a nawet musimy zająć się sprawą drogi dojazdowej pomiędzy blokami Kazury 6 i 8.To będzie przyzwolenie do wjazdu w głąb naszego osiedla. 21:58, 21.11.2017


MajkaMajka

42 3

@Anna Szcześniak. Czy mogłaby Pani dołączyć zdjęcie dokumentu "projekt uwag mieszkańców osiedla Kazury do obsługi komunikacyjnej żłobka"? To jest naprawdę merytorycznie dobrze przygotowany pakiet i fajnie byłoby, gdyby wszyscy mogli się z nim zapoznać przed jutrzejszym spotkaniem. Im więcej osób będzie miało jasność o co ten "bój" tym szansa na mniej emocjonalne i rzeczowe rozmowy na spotkaniu. 18:03, 21.11.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

33 3

Bardzo dziękuję Redaktorowi Kińczykowi za dodanie do artykułu, projektu uwag. Mieszkańców Kazury zachęcam do komentowania. Adres e-mail: [email protected]. Zależy nam (dotychczasowym twórcom projektu uwag), na jak najszerszym skonsultowaniu tego dokumentu. Planujemy przedstawić nasze wnioski na listopadowym Posiedzeniu Komisji Inwestycji Komunalnych i Transportu, poświęconemu w całości Enklawie Kazury. 19:10, 21.11.2017


KingaKinga

25 1

Drodzy Państwo, zapraszamy jutro tj. 21.11.2017 g. 18 do NOKu.
To spotkanie będzie poświęcone na omówienie poszczególnych punktów uwag do obsługi komunikacyjnej żłobka. (jak w artykule)
Spotkanie ma służyć wypracowaniu wspólnych dla mieszkańców stanowisk w tym temacie, które będą poruszone w Ratuszu na Komisji Inwestycji Komunalnych i Transportu. 20:38, 21.11.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KingaKinga

19 1

EDIT: data 22.11.2017 g. 18 NOK 08:39, 22.11.2017


NatolinNatolin

36 3

kochani, nie dajcie się wmanewrować w dojazd małą uliczką. Tak zrobiono, mimo protestów, z mieszkańcami ul. Raabego. Nie mieliśmy głosu, a były burmistrz Guział, bagatelizował sprawę. Teraz mamy horror, ani wyjechać, ani wjechać w godzinach kiedy rodzice dowożą dzieci z Kabat i je odbierają. W czasie zebrań w szkole ich samochody parkują wszędzie, na trawnikach też. Nie wierzycie, to przyjdźcie ok. 7.40-8.00, albo ok. 16.00. Zobaczycie co was czeka. 00:57, 22.11.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UboczeUbocze

24 4

Guziala nie ma. A Kępa to taki sam typ!!!! Myśli tylko o własnej du..... Zwróćcie uwagę na Pomianowskiego. To samo. Odkąd siedzi w Gminie też ma gdzieś ludzi. Potrzeba zmiany władz. To nie są stołki na zawsze. 10:21, 22.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

26 1

Spotkanie, spotkanie i po spotkaniu. Najwyraźniej mieszkańcom Kazury spodobały się nasze uwagi dla KIKiT. Dokument podpisali wszyscy obecni -2osoby. Dla jasności, zebraliśmy kilkadziesiąt podpisów. Zgodnie z deklaracją Pana Andrzeja Grada, pozostałych mieszkańców Enklawy Kazury zainteresowanych podpisaniem, zapraszamy do Sekretariatu SM Wyżyny, gdzie dokument zostanie wyłożony. Do zobaczenia w Ratuszu na Posiedzeniu KIKiT. 22:54, 22.11.2017

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

BOGUSIA BOGUSIA

30 3

SZABOWNI PANSTWO, BYŁAM NA WCZORAJSZYM SPOTKANIU. O ILW CIESZĘ SIĘ, ŻE ZOSTAŁO ZORGANIZOWANE, ZA CO DZIĘKUJĘ W IMIENIU MIESZKAŃCÓW I POPIERAM BARDZO TĘ INICJATYWĘ, O TYLE JESTEM ZBULWERSOWANA POSTAWĄ PANI HANNY
NIE MAM FB, ALE CZYTA MI SYN CO ZAMIESZCZA PANI HANNA. WCZORAJ MIAŁAM OKAZJĘ ZOBACZYĆ PANIĄ HANNE OSOBIŚCIE. TU APELUJĘ DO PAŃSTWA O DZIAŁANIA. PANI HANIA NIE DZIAŁA W NASZYM INTERESIE. I TAKICH REPREZENTANTOW NIE CHCEMY. DZIALAJCIE KOCHANI. JA WCZORAJ PO ROZMOWIE Z JEDNA Z PAŃ Z RADOŚCIĄ PODPISALAM PETYCJĘ. TRZYMAM KCIUKI!!! 09:35, 23.11.2017


jankajanka

14 0

Były Panie świetne,trafiłyście w sedno problemu. Popieram proponowane rozwązania i oczywiście podpisałam. 14:05, 23.11.2017


KingaKinga

13 0

~BOGUSIA - dziękujemy za poparcie.
Wszystkie głosy mieszkańców chcemy zebrać w jedną całość, uzgodnić WSPÓLNIE, wypracować jedno stanowisko i przekazać do KIKiT.
Proszę się włączyć z nami w działanie 14:21, 23.11.2017


MajkaMajka

15 0

Dobra robota Drogie Panie i wszyscy dotychczas zaangażowani Mieszkańcy :) Ja już złożyłam podpis wczoraj ale jeszcze dzisiaj na klatce powieszę info z wypracowanymi przez Państwa uwagami oraz dopisaną adnotacją o możliwości złożenia podpisu w sekretariacie SM i obecności na komisji w Urzędzie Dzielnicy. Mam nadzieję, że nieobecni na spotkaniu też do nas dołączą. 15:58, 23.11.2017


Iza Iza

21 0

Czy ktoś z Państwa dociekał dlaczego ten żłobek ma powstać właśnie w tym miejscu ??? To, że był na planach 30 parę lat temu to żaden argument. Dziś się nie buduje żłobków w środku osiedla. To dość dziwne. Ktoś dociekał o co tu chodzi ? Na żłobek jest miejsce za strażą, za kościołem - gdzie budują skrzyżowanie "do lasu" ale między blokami. Dziwne jest też to, że jest żłobek na Wasilkowskiego przy Cynamonowej a to rzut beretem od Kazury. I raptem są 3 żłobki jeden obok drugiego a na Kabatach brak - to śmierdzi. Polecam uwadze. 20:31, 24.11.2017


MaxMax

11 0

Odpowiadając Izie na pytanie dlaczego nie buduje się żłobka na Kabatach np. blisko planowanego kompleksu szkolnego cytuję wpis burmistrza Pomianowskiego pod artykułem o tranzycie przez wasze osiedle: "Ponieważ żłobek by się tam po prostu nie zmieścił"... 00:39, 28.11.2017


fanka W2030fanka W2030

0 0

@volta2 Witek? 13:27, 23.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jankajanka

17 0

Też byłam i mam wrażenie że to zazdrość o udane spotkanie oraz chęć promowan ia własnej osoby.Ale nic to. Trzeba zebrać jak najwięcej podpisów , godnie i licznie wystąpić w ratuszu. Jest o co walczyć. 13:59, 23.11.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MajkaMajka

12 0

Dokładnie. Ja wczoraj zrobiłam marsz po klatce z kartką otrzymaną na spotkaniu i kilkanaście podpisów mamy na plus. Więc kto jest zorientowany w temacie i ma taką możliwość, niech poinformuje nieobecnych w NOKu sąsiadów w swojej klatce i zbierze podpisy. Większość z nas się zna i w ten sposób łatwiej jest dotrzeć do dodatkowych kilku czy kilkunastu osób (bo tyle liczą mieszkań w większości klatki naszych budynków). Sami musimy zawalczyć o przestrzeń wokół nas. WSPÓLNIE :) 14:04, 24.11.2017


kazurekkazurek

9 0

Redaktor Kińczyk naświetlił bardzo ważny temat dla naszego osiedla.Wielu mieszkańców zorientowało się że jest szansa na obronę naszego bezpieczeństwa i spokoju. Dobrze by było żeby w godzinę spotkania w Ratuszu było nas jak najwięcej.Wiem że jesteśmy zapracowani,obowiązki,dzieci....itp Ale proszę działajcie! 10:00, 26.11.2017


SąsiadSąsiad

13 0

Zapraszam wszystkich na nowo powstałą stronę mieszkańców Kazury https://kazury.jimdo.com/, która powstała z inicjatywy nas mieszkańców. 23:05, 23.11.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

nkanka

7 0

S u p e r ! 12:58, 24.11.2017


nkanka

7 0

S u p e r ! 12:58, 24.11.2017


KingaKinga

9 0

Dziś odbyło się otwarcie ofert na budowę żłobka - złożone oferty wykonawców przekraczają budżet, którym dysponuje Urząd Dzielnicy. 13:59, 24.11.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

10 0

Kinga czy to oznacza, że nadal nie ma wykonawcy na żłobek? Jeśli tak, to z punktu widzenia nas mieszkańców Osiedla Kazury, jest to dodatkowy atut, aby wnioskować o zmianę zatwierdzonej organizacji ruchu. Szanowny Panie Burmistrzu! Proponujemy oszczędności! Poprawę bezpieczeństwa pieszych, zachowanie charakteru Osiedla Kazury oraz komfortu życia mieszkańców Enklawy Kazury! 14:25, 24.11.2017


KingaKinga

5 0

Anna Szcześniak - tak, nie ma wykonawcy. Co będzie dalej? Wszystko w rękach Burmistrza. 21:45, 24.11.2017


kazurekkazurek

6 0

A my mieszkańcy wychodzimy z oszczędnościami! Czyli wcale nie za wcześnie na nasze spotkanie w Ratuszu! 12:44, 25.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

11 0

Szanowni Sąsiedzi! SM Wyżyny działa! Zachęcam do odwiedzenia strony internetowej https://www.wyzyny.pl/ Są dwie nowe, niezwykle ważne informacje! Nasze "Uwagi mieszkańców..." - dokument przygotowany na Posiedzenie KIKiT, został umieszczony na stronie SMW! Dziękujemy! ORAZ SMW nareszcie ogłosiła obiecywane konsultacje społeczne, dotyczące Organizacji Ruchu na Osiedlu Kazury! 14:36, 24.11.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jankajanka

9 0

Jak mieszkam 30 lat na Kazury to nie pamiętam takiego pozytywnego zaangażowania. Uwagi mieszkańców do zmiany projektu dot.otoczenia żłobka są trafne i przemyślane. Nam mieszkańcom też należą się pozytywne rozwiązania. 12:36, 25.11.2017


RomanRoman

11 0

Dzisiaj miało miejsce otwarcie ofert na budowę żłobka. Oferty były droższe od pieniędzy jakie ma inwestor (dzielnica). Być może zyskacie Państwo więcej czasu na walkę. Jestem z Was dumny! 15:45, 24.11.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KingaKinga

9 0

bardzo dziękujemy. Zachęcamy do popierania naszych starań o nie otwieranie przejazdu by zachować dotychczasowy charakter osiedla. 21:42, 24.11.2017


KingaKinga

13 1

dla zainteresowanych szczegóły z otwarcia ofert na budowę żłobka pod linkiem: http://ursynow.pl/wp-content/uploads/2017/11/informacja-z-otwarcia.pdf 22:33, 24.11.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

16 1

Szanowny Panie Burmistrzu, o jakiej organizacji ruchu chce Pan rozmawiać "potem"? Po wyznaczeniu, przed wejściem do żłobka 18-stu prostopadłych miejsc postojowych (zarezerwowanych dla "opiekunów dzieci"), poszerzeniu ciągów komunikacyjnych, wybudowaniu odcinkowych chodników otoczonych słupkami oraz wyspie spowalniającej? Do Galerii zdjęć dodałam fragment z Ogłoszenia o zamówieniu, strona 6 pkt 2.5 Komunikacja i miejsca parkingowe http://ursynow.pl/wp-content/uploads/2017/11/Og%C5%82oszenie-o-zam%C3%B3wieniu6.pdf 00:48, 25.11.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MajkaMajka

21 0

A ja polecam zapoznać się ze stanowiskiem Ursynowskiego Ratusza na temat ewentualnego wprowadzania dodatkowego ruchu na osiedle przy Koncertowej
http://www.haloursynow.pl/artykuly/dzielnica-szuka-miejsca-na-przedszkole-wreszcie-ru,8733.htm
Fragment artykułu:"Rozważana jest również rozbudowa przedszkola (...) w ostateczności - przy ul. Koncertowej, choć władze dzielnicy zdają sobie sprawę z tego, że wprowadzenie dodatkowego ruchu samochodów i pieszych w ciasne przestrzenie na tej ostatniej, oznaczałoby komunikacyjną katastrofę." ALE NA PODOBNYM OSIEDLU KAZURY WŁAŚNIE NAM FUNDUJĄ TAKĄ PIĘKNĄ KATASTROFĘ TYM SWOIM PROJEKTEM ŻŁOBKA Z TAKĄ BEZSENSOWNĄ ORGANIZACJĄ RUCHU. Podgląd na punkt widzenia władz bezcenny.... 18:38, 28.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

8 0

Szanowni Sąsiedzi, Pan Tomasz Sieradz, Przewodniczący KIKiT przesłał w korespondencji e-mail informację o terminie Posiedzenia KIKiT poświęconego obsłudze komunikacyjnej żłobka na Kazury. Ursynowski Ratusz I piętro sala 136 07.12.2017 godz.18. Bardzo dziękujemy za umożliwienie przedstawienia uwag mieszkańców. 10:25, 26.11.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ElaEla

7 0

Drodzy Sąsiedzi ktoś sabotuje nasze działania! Na Kazury 14 zerwano informacje o terminie spotkania w Ratuszu ze wszystkich klatek, wczoraj jeszcze były a dzisiaj nie ma nawet śladu. Pytanie tylko dlaczego? Komu tak bardzo zależy na braku informacji wśród mieszkańców? 17:01, 29.11.2017


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

2 0

@Ela Dziękuję za wiadomość. Informację przekazałam do SM Wyżyny. 09:18, 30.11.2017


KingaKinga

2 0

u mnie na klatce też kartka z terminem spotkania zerwana. Ktoś położył ją na skrzynkach na listy :( 21:36, 30.11.2017


0%