Zamknij

Spór o pętlę i bazarek - petycja goni petycję. Ujawniamy kulisy decyzji

12:22, 03.08.2017 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 18:00, 07.08.2017
Skomentuj SK SK

Sąsiedzi z Polaka kontra kupcy z bazarku "Na Dołku". Maile z protestami przeciwko likwidacji pętli autobusowej kontra petycja poparcia dla przenosin targowiska. Nie milknie spór o to, gdzie ma się przenieść targowisko z Braci Wagów. Decydującą rolę w przekonaniu miasta do zmian odegrał burmistrz Robert Kempa. Ujawniamy kulisy decyzji ws. pętli.

Na ogłoszenie Zarządu Transportu Miejskiego w sprawie możliwości wydzierżawienia pętli odpowiedział tylko jeden podmiot - stowarzyszenie kupców z bazarku "Na Dołku". Wszystko więc wskazuje na to, że w ciągu trzech miesięcy bazarek przeniesie się na przeciwną stronę alei KEN.

- Najpierw muszą się zakończyć procedury związane z przejęciem terenu przez wykonawcę POW, a potem musi on wybudować przystanki zastępcze. Dopiero potem możemy mówić o czasowym przeniesieniu pętli - komentuje Igor Krajnow z ZTM.

Przystanki przy Polaka mają zniknąć na trzy lata. Zmienią się trasy linii 136 i 503 a linia 195 a zostać w ogóle zlikwidowana. Nowe trasy zaproponowane przez ZTM - zwłaszcza w przypadku linii 136 znacznie wydłużają mieszkańcom Imielina drogę do przystanków. Pozbawiona dwustronnej komunikacji ma być np. ul. Cynamonowa. O szczegółach planowanych zmian piszemy w osobnym artykule. 

Kupcy starają się także o zajęcie pasa drogowego wzdłuż alei KEN - mniej więcej od Polaka do Płaskowickiej. Ma on służyć jako parking dla klientów przyszłego bazarku. Ale w tej sprawie decyzji jeszcze nie ma.

- Wniosek kupców jest procedowany zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego i jest nadal rozpatrywany - mówi Paweł Olek z Zarządu Dróg Miejskich.

Te starania również budzą sprzeciw sąsiadów. - Nie wyobrażamy sobie zlikwidowania tej zieleni! To jest pomysł jak z koszmaru - mówią mieszkańcy bloków przy Polaka. Dlatego kilka tygodni temu zaapelowali do prezydent Warszawy, na tym terenie utworzyć park.

Decyzje zapadły na najwyższym szczeblu

Władze miasta oraz ZTM twierdzą, że nie ma wyjścia - trzeba czasowo zlikwidować pętlę Natolin Płn. Do ekspresowej decyzji o załatwieniu zastępczego terenu dla bazarku kosztem potrzeb pasażerów przekonało je 5 tysięcy podpisów pod petycją popierającą lokalizację przy Polaka, które kupcy zebrali w ubiegłym roku wśród mieszkańców - przede wszystkim swoich klientów.

Kluczową rolę w tej sprawie odegrał także burmistrz Ursynowa. 8 czerwca Robert Kempa w piśmie do wiceprezydent Warszawy Renaty Kaznowskiej "zwraca się z gorącą prośbą" o poparcie idei przeniesienia bazarku na pętlę. List burmistrza publikujemy pod artykułem.

Nasi rozmówcy z Platformy Obywatelskiej, którza rządzi miastem i dzielnicą twierdzą, że miasto wystraszyło się politycznych konsekwencji ewentualnego zniknięcia bazarku "Na Dołku".

- Nie mogliśmy sobie pozwolić na to, aby targowisko zostało zlikwidowane. Przykład targowiska z ul. Trockiej wiele nas nauczył - mówią przedstawiciele lokalnej PO.

Na Targówku na wieść o likwidacji bazarku, którego lokalizacja kolidowała z budową drugiej linii metra doszło do gwałtownych protestów, których władze się nie spodziewały. Ostatecznie miasto znalazło tymczasowe miejsce dla tych kupców. Podobnie postanowiło zrobić dla targowiska z Ursynowa, poświęcając pętlę autobusową.

- Zwolenników zachowania bazarku, nawet kosztem zmian dla pasażerów jest więcej. Zmiany w komunikacji nie będą dotkliwe - przekonują nas radni PO.

"Otwarty Ursynów": To przekręt

Mieszkańcy bloków przy ul. Benedykta Polaka zrzeszeni w komitecie sąsiedzkim obawiają się hałasu, brudu i zalewu samochodów. Stowarzyszenie Otwarty Ursynów, które wspiera ich w walce z planami kupców twierdzi, że doszło do "przekrętu" i bardzo ostro, personalnie atakuje władze dzielnicy i miasta. Wszystko przez osobę prezesa stowarzyszenia kupców oraz radnego PO - Piotra Karczewskiego.

- Miasto nie może podejmować decyzji, które będą wspierały interes prywatnego przedsiębiorcy, jednocześnie będącego radnym dzielnicy, który znajduje się w konflikcie interesów - mówi Paweł Lenarczyk, radny stowarzyszenia. 

Społecznicy nawołują do wysyłania maili z protestem przeciwko likwidacji pętli oraz przenosinom bazaru. Jak informuje ZTM do tej pory wpłyneło zaledwie 75 skarg. "Otwarty Ursynów" żąda konsultacji społecznych oraz zwołania komisji radnych poświęconych tematowi. Dziś o godz. 19:00 przy pętli odbędzie się spotkanie z liderów organizacji z mieszkańcami. 

- Chcemy poinformować mieszkańców o bieżącej sytuacji i o tym, co jeszcze możemy zrobić, aby powstrzymać szaleństwo lokalnych polityków Platformy Obywatelskiej na Ursynowie - zapowiadają organizatorzy.

Ze swoją akcją ruszają też kupcy "dołka". Uruchomili właśnie elektroniczną petycję i wysyłkę maili do ZTM oraz władz miasta z poparciem dla przenosin bazarku na miejsce pętli. Szef stowarzyszenia kupców, radny Piotr Karczewski twierdzi, że działania "Otwartego Ursynowa" to kampania wyborcza oraz "chęć likwidacji bazarku".

- Zapewniam wszystkich, że politycznym hejterom nie chodzi o spokój czy bezpieczeństwo mieszkańców, ale o zadymę, na fali której będzie głośniej o kilku lokalnych działaczach politycznych - przekonuje Karczewski.

Radny twierdzi, że obecna pętla to siedlisko meneli a bazarek poprawi estetykę tego miejsca. Pawilony mają być zlokalizowane nie pod oknami bloków przy Polaka a nieco dalej - za istniejącym budynkiem handlowym. Sąsiedzi z bloków przy Benedykta Polaka nie wierzą w te zapewnienia.

Z apelami przeciwników i zwolenników przenosin bazarku można się zapoznać na ich stronach: Otwarty Ursynów oraz Bazarek "Na Dołku".

ZOBACZ PISMO BURMISTRZA WS. BAZARKU

[ZT]8341[/ZT]

[ZT]8088[/ZT]

[ZT]8389[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(25)

Mama z KulczyńskiegoMama z Kulczyńskiego

28 31

Wynik tej decyzji będzie taki że moja 10-latka będzie się teraz błąkać po Ursynowie aby dotrzeć do szkoły i spowrotem :( - świetnie teraz jeszcze przy okazji reformy szkolnej będzie miała ten komunikacyjny koszmar o 2 lata dłużej . Pozostaje mieć nadzieję że ktoś jednak rozsądny ułoży rozkład jazdy i trasy i np. wydłuży trasę do kabat nie likwidując żadnego z przystanków ani tym bardziej linii. 13:08, 03.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wlodwlod

1 7

Szanowna Pani. Jestem tez za przeniesiem pętli na Kabaty , bez kontrowersyjnej zmiany autobusów 11:28, 04.08.2017


reo

RudyRudy

33 34

Bardzo dobrze, mieszkam na Natolinie a ta pętla to i tak była jedna wielka speluna !!! Róbcie ten bazarek jak najszybciej bo już jesień a ja zaraz wybieram się do Was po warzywa i owoce na przetwory ! 13:51, 03.08.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Zygmunt SzeflerZygmunt Szefler

24 30

Bazarek na dołku to pralnia pieniedzy. Gdzie ty tam kupujesz warzywa? na targowisku, gdzie kupcy płacą po 600 zł na miejsce w sobote? bez wody i kibla? 14:24, 03.08.2017


~DM~DM

9 10

Zgadzam się - mieszkam b. blisko pętli. To jedna wielka speluna. Nie znam większej. Bazarek może to ucywilizować.
23:05, 03.08.2017


mieszkaniecmieszkaniec

3 4

A dlaczego jest jedną wielką speluną? Dlatego, że straż miejska miała głęboko w poważaniu to miejsce, dlatego że przez lata funkcjonowały tam 24h monopole i tak dalej. W ogóle co to za język ? Jak funkcjonariusze publiczni, burmistrz radni mogą mówić o bezdomnych per menele? A bazarek niczego nie ucywilizuje, syf będzie jeszcze większy, a jak zrobią halę to i bezdomnych przybędzie. 10:31, 04.08.2017


Zygmunt SzeflerZygmunt Szefler

4 3

bazarek na pętli? nastąpi synergia syfu! przecież na bazarze są wietnamcy i cyganie co kradną. To do meneli pasuje w sumie. OK! zróbmy syf i żulnie! w sumie to kij w to, ja tam nie mieszkam, ale chętnie poczytam o gwałtach. Brawo KArczewski! tak się robi prawdziwy SYF. i GNÓJ. 10:10, 07.08.2017


Zygmunt SzeflerZygmunt Szefler

34 26

Czegoś takiego nie było w historii Warszawskiego samorządu już dawno. Patologia, zaciemniania i zwyczajne chamstwo. Burmistrz na piśmie wypiera się klikutysięcy mieszkańców swojej dzielnicy. Nigdy z nimi nie zamienił słowa, ale mafijnemu koledzie KArczewskiemu załatwił pismem do Kaznowskiej, nową lokalizację. Ten facet KEMPA powinien zostac pociągniety do odpowiedzialności. co tu się odp....? 14:01, 03.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ankaanka

29 29

większość mieszkańców Ursynowa chce mieć bazarek, wystarczy popatrzeć jaki jest tłum w sobotę ,czy niedzielę. Nie obchodzą nas żadne polityczne rozgrywki, chcemy tylko móc dalej kupowa super świeże, pachnące warzywa.na całym świecie w miastach są bazarki i nikomu to nie przeszkadza....a u nas jak zwykle ... 14:30, 03.08.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

10 21

Nie wypowiadaj się w imieniu większości. Na całym świecie są bazarki, ale czy na całym świecie jest taka patologia jak u nas? 16:38, 03.08.2017


StasioJasioStasioJasio

16 20

@Anka oczywiscie ze chcemy miec bazarek - tylko lokalizacja w i tak zatloczonej czesci Ursynowa nie jest najlepszym wyborem - Najpierw pisano o samej petli, a teraz , okazuje sie ze kupcy chca zajac sobie pas zieleni od Polaka do Plaskowickiej na parkingi dla kupujacych/sprzedajacych ....janse, niszczmy wszystko dookola by grupka sprzedajacych jeszcze bardziej dorabiala sie kosztem mieszkancow . Lokalizacji dla tego bazarku jest i bylo proponowanych mnostwo, ale sprzedajacy na zadna zgodzic sie nie chcieli, bo wiekszosci przypadkow trzebaby poczynic inwestycje a na to przeciez potrzebne sa 'talary'.
17:13, 03.08.2017


MańkaMańka

5 5

Rzeczywiście bazarek jest pełen ludzi tylko w soboty i niedziele, a w inne dni pusto, czyli nie jest tak bardzo potrzebny. Najważniejsza jest komunikacja publiczna, korzystamy z niej codziennie i jesteśmy zadowoleni, nie ma zgody na zmiany tras autobusów 136, 195 i 503 - pętla niech zostanie. Bazarek można przenieść w inne miejsce np przy Arenie Ursynów, na Cynamonową (Ursynowski Fortepian). 11:05, 04.08.2017


StasioJasioStasioJasio

27 25

Jakos nigdy nie bylo mi po drodze z poprzednimi wladzami rzadzacymi naszym Ursynowem- w skrocie nie popieralem ich. Kiedy Po doszlo do wladzy sadzilem ze bedzie lepiej , inaczej, ale widze jest tak samo albo i gorzej.

no ale widac przyklad idzie z gory -tam tez obiecywano 'lepsza zmiane' a wyszlo wielkie g.o.

Panie Burmistrzu wiedz Pan ze niezadowoleni mieszkancy nie zapomna Panu lobbowania za przenosinami bazarku w ulice Polaka.
Skonczy Pan jak poprzednik czyli Pan Mencina, zostajac spadochroniarzem i ladujac albo w jakichs spolkach gdzie wladze ma PO, albo zostanie pan zeslany do reprezentowanie innej dzielnicy 14:31, 03.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kuropatwakuropatwa

31 30

Nie przekonuje mnie ten cały Skubiszewski ani Lenarczyk. Kręcą lody - chcą się wypromować na bazarku. Ta pętla jest żałosnym przykładem zaniedbanej części Ursynowa. Nikt tam nie wsiada do autobusów, tak wiec nic sie nie stanie pasazerom. A jesli bazarek ma dzieki temu istnieć nadal - to jestem za. Zrozumcie to wreszcie - bazarek musi być! 15:05, 03.08.2017

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

7 23

Bazarek musi być, ale nie ma zgody na przekręty i korupcje. 16:37, 03.08.2017


natolińczyknatolińczyk

18 6

Nie całkiem jest tak, że na pętli prawie nikt nie wsiada ale faktycznie ruch nie jest wielki. Ja również korzystam ale jakie są lepsze opcje? Bazarek na Pileckiego to byłoby nieporozumienie 18:40, 03.08.2017


mieszkaniecmieszkaniec

1 5

Tak, a bazarek na Polaka to "porozumienie" ??? 10:33, 04.08.2017


StasioJasioStasioJasio

4 5

Natolinczyk dlaczego na Pileckiego to przesada? co to jest raptem 2 przystanki autobusowe dalej? -30 minut spacerkiem?
teren praktycznie bez konfliktowy -ale tam jest 'be' bo tam trzeba przygotowac teren 17:12, 05.08.2017


pętlapętla

4 2

...to sobie go wyobraź pod swoim oknem: 4 rano, sobota, niedziela - rejwach, ustawianie kramów, rozkładanie towaru, a potem tłumy kupujących... i tak cały dzień, a potem śmieci i smród... a handlować możesz sobie wszędzie, bo bazar w każdym innym miejscu również będzie świetnie funkcjonował. 23:20, 08.08.2017


mieszkaniecmieszkaniec

14 24

No to mamy niezłą aferę. Ciekawe tylko kto się zajmie tymi panami, CBA czy prokuratura? 16:21, 03.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

34 5

Za 15 miesięcy mamy wybory samorządowe i wreszcie pogoni się dziada. 16:44, 03.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ciekawskiciekawski

2 1

... a może i paru dziadów... kolesiów. Mam pytanie: czy chodzi o bazar, czy o zaklepanie terenu? Dla dewelopera to niezły kąsek...bo bazar może być wszędzie 23:11, 08.08.2017


hbkhbk

31 15

To nie jest spór sąsiedzi z Polaka kontra kupcy, ale spór sąsiedzi z Polaka kontra klienci bazarku. Zgadzam się z Otwartym Ursynowem, że należy powstrzymać szaleństwo lokalnych polityków, tyle że chodzi tu bardziej o szaleństwo p. Skubiszewskiego, a nie PO. 17:36, 03.08.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

11 5

Źle to pan interpretujesz panie Karczewski. To jest spór mieszkańcy kontra radny, który wykorzystuje swoją pozycję w partii w trosce o swój biznes. Gdyby nie to, że jesteś pan szefem bazarku, radnym, kumplem burmistrza i widocznie wpływowym gościem w partii to nie było by całej afery, bo nikt by tak chamskiego przewału nie robił. 10:35, 04.08.2017


MańkaMańka

10 12

Komunikacja miejska jest najważniejsza!!!!! Z komunikacji miejskiej korzystają wszyscy mieszkańcy - z bazarku nie. Chcemy, aby trasy kursowania autobusów 136, 195 i 503 zostały bez zmian!!! Bazarek zamiast pętli - nie!!!
Bazarek można przenieść, o ile jest tak bardzo potrzebny, w inne miejsce.
Można też zlikwidować, jeśli ma straszyć jak Ursynowski Fortepian. 01:32, 04.08.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%