REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-11----30-11-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (pixabay.com)

    Ursynów już ponad 24 lata cieszy się z metra. Podziemna kolejka przecina dzielnicę z południa na północ, zdaniem jednej z firm konsultingowych potrzebna jest jeszcze linia łącząca Ursynów z Wilanowem i Lotniskiem Chopina. Koncepcja zakłada, że w 2030 roku powinna być stacja Ciszewskiego.  

    Trudno wyobrazić sobie Ursynów bez podziemnej kolejki. Od 1995 roku, kiedy otwarty został odcinek Stokłosy i Ursynów wiele się zmieniło. A jeszcze inaczej będzie wyglądał ruch w dzielnicy w 2030 roku.

    Firma Multiconsult Polska, która pracuje dla stołecznego ratusza, opracowała koncepcję, według której III linia metra miałaby prowadzić wówczas z Białołęki na Wilanów.

    Było to możliwe dzięki Modelowi Transportu Aglomeracji Warszawskiej, który na podstawie danych stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji pokazał, jak najprawdopodobniej będzie wyglądał ruch w Warszawie za 11 lat. Między innymi: ile osób będzie przemieszczać się w określonych godzinach i gdzie będą one chciały dojechać.

    Analiza danych pokazała, że trzecia linia powinna zaczynać się na Białołęce przez Żoliborz, Śródmieście, Wolę, Ochotę i Mokotów. Następnie rozdzieliłaby się na dwa odcinki: w kierunku lotniska ze stacją Lotnisko oraz w kierunku Wilanowa ze stacjami: Puławska, Ursynów, Ciszewskiego, Świątynia Opatrzności Bożej, Wilanów. Propozycja zakłada budowę lub przebudowę 28 stacji.

    Odległość między nimi wynosiłaby od 700 metrów do maksymalnie 2 kilometrów. Na odcinku Wilanów-Lotnisko metro kursowałoby co 5 minut. 

    - To wspaniały pomysł. Jestem absolutnie za,  i nawet nie boję się budowy. Za 11 lat ludzie zapomną o kłopotach z budową tunelu obwodnicy, to może nie będą bardzo narzekać. Taka linia do Mordoru, to setki, a może i więcej samochodów, które znikną z ulic. Same plusy widzę w tym rozwiązaniu - mówi pan Mikołaj. 

    Jak wyliczyła firma Multiconsult Polska, w godzinach porannego szczytu w kierunku południowym proponowanej linii podróżowałoby od 10 do 14 tysięcy pasażerów. Zaś w czasie popołudniowego szczytu, w przeciwną stronę od 4 do 11 tysięcy osób.

    Proponowany przebieg trzeciej linii ma połączyć duże osiedla mieszkaniowe z miejscami pracy takimi jak np. rejon ulic Postępu i Domaniewskiej oraz tworzących się centrów biurowych na Woli.

    Pomysł na kolejne stacje metra na Ursynowie ma też Miasto Jest Nasze. W pierwszym wariancie II linia mogłaby przecinać ul. Puławską i przebiegać po północnej granicy dzielnicy, w rejonie Doliny Służewieckiej, lub w wariancie drugim trochę niżej, na wysokości Imielina.

    Taki układ miałby również odciążyć I linię metra oraz zapewnić połączenie z dzielnicami biurowymi i dać alternatywę dla podróży samochodem z odległych osiedli i przedmieść.

    Na razie to tylko wizje o koncepcje, przyznajmy, dość śmiałe. Czy powinny się urzeczywistnić? Jakie jest Wasze zdanie? Piszcie w komentarzach!

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 370

    • 192
      BARDZO PRZYDATNY
    • 52
      ZASKOCZONY
    • 40
      PRZYDATNY
    • 21
      OBOJĘTNY
    • 12
      NIEPRZYDATNY
    • 23
      WKURZONY
    • 30
      BRAK SŁÓW

    30Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~rumcajs 30 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Nie tyle do Okecia, co do Mordoru. Albo i tu i tu. Ale to i tak mzonki, wiec na planach to moze isc do samego Poznania.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KKK 29 5 miesięcy temuocena: 80% 

      Tylko niech ktoś im powie, że jak się linie krzyżują albo mają wspólne stacje to przesiadka powinna być pod ziemią. Żeby nie było jak na Świętokrzyskiej, że nikt na to nie wpadł na etapie projektu, władze Warszawy zaakceptowały (dzięki Hanka - Haciwde!) i dopiero po wszystkim władowali takie wąskie gardło jak jest tam, gdzie w ogóle można było cokolwiek zrobić...

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~aaa 28 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Ja jestem ZA takiego usytuowania III lini metra

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Metrofan 27 5 miesięcy temuocena: 33% 

      3 lina metra to powinla byc w okolicach Ochoty. Poprwoadzic wachadlowy tramwaj pomiwdzy Wilanowem a Kabatami.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~saba 26 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Potrzebna jest obwodowa linia metra, taka dookoła Warszawy łącząca odległe dzielnice, a równocześnie przesiadkowa do centrum.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~metadon 25 5 miesięcy temuocena: 100% 

      W Moskwie tak jest (linia "kolcowa"). Cos na ksztalt sieci pajaka. To jest rewelacyjne rozwiazanie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Uzus 24 5 miesięcy temuocena: 70% 

      Uważam, że potrzebna jest jeszcze jedna stacja Metra - Stacja Ogród Botaniczny w Powsinie. Nie dość że skorzystaliby ci którzy chcą odwiedzić Ogród Botaniczny to równiez mieszkańcy Konstancina , Józefosławia i byc może Piaseczna.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~JTM 23 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Kiedyś będzie do Piaseczna, stacje Cyraneczki, Geodetów, Okulickiego, Jana Pawła II i koniec przy Dworcowej.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~anty-dwulicowiec 22 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Wanna niech się zdecyduje, bo może jednak nazywa się Tramwaj? Posługiwanie się różnymi nickami świadczy o braku merytorycznych argumentów w dyskusji.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~autochton 21 5 miesięcy temuocena: 54% 

      Ta trasa pokazuje, gdzie mieszkają teraz prominenci rządzący tym miastem.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 20 5 miesięcy temuocena: 38% 

      Tramwaj, metro, jeszcze lotnisko niech im wybudują.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AJB 19 5 miesięcy temuocena: 74% 

      Przydałoby się metro do Józefosławia i Piaseczna. A może Monorail (kolej jednoszynowa) nad jezdnią Puławska? Już teraz jest bardzo duży ruch samochodowy na Puławskie bo z tamtego kierunku mnóstwo osób dojeżdża do Warszawy do pracy. Po południu do 19:00 są olbrzymie korki. Bez wątpienia metro rozwiazało by problemy komunikacyjne. A może warto przedłużyć obecną linię z Kabat do Piaseczna?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TRAMWAJ !! 18 5 miesięcy temuocena: 43% 

      Dopy linii tramwajowej wzdłuż Puławskiej nie potrafią zbudować, a ty piszesz o metrze. Bądź rozsądny, człowieku.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~BCJ 17 5 miesięcy temuocena: 38% 

      Piaseczno ma linię kolejową. Można nią sprawnie dojechać do Mordoru, na dworzec zachodni czy do centrum.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~M3 16 5 miesięcy temuocena: 69% 

      Bardzo dobry pomysł. Trzeba zrobić coś z Poleczki, "mordorem" I Wilanowem. Ludzie w okolicach Bokserskie, Kłobuckiej będą mogli normalnie skorzystać z komunikacji.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~scoti 15 5 miesięcy temuocena: 65% 

      na lotnisko które chcą zamknąć? chyba że będzie tam drugi Mordor

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~bona 14 5 miesięcy temuocena: 50% 

      Lotnisko na Okęciu zostaje dla prywatnych samolotów i vipów oraz niektórych lotów krajowych (tych delegacyjnych).

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 13 5 miesięcy temuocena: 50% 

      Też o tym pomyślałem, ta linia ma pomóc głownie nowemu Wilanowowi duszącemu się komunikacyjnie. Ciekawe dlaczego nowa linia metra nie będzie biegła w drugą stronę, z Ursynowa na Pragę? Teraz wygląda to tak, jakby chciano jedynie zaspokoić potrzebę wygodnego transportu na lotnisko mieszkańców Wilanowa.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Glock 12 5 miesięcy temuocena: 37% 

      Co to za bzdura? Po 1. Trzecia linia metra będzie biegła od stadionu na Pragę i to już jest oficjalne bo już to projektują. Po 2. Podany przebieg jest tak bzdurny że szkoda gadać. Po 3. Dobluje się właściwie z 1 linią, biegnąc równolegle. Jaki sens?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~waldiwaldi 11 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Naucz się czytać: Po 1: Jest to przewidywane badanie ruchu, które sygnalizuje gdzie będzie największy ruch. Po 2: Jest też ujęte, że może być koncepcją rozbudowy/przebudowy obecnej linii

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna 10 5 miesięcy temuocena: 33% 

      @Glock Zaprezentowana koncepcja "dubluje się właściwie z 1 linią (zakładam, że ma Pan na myśli metro), biegnąc równolegle(!)" Doprawdy? Ciekawe... Pan aby z Warszawy?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ggggg 9 5 miesięcy temuocena: 23% 

      Beznadziejny pomysł ,dużo lepszy jest pomysł zaproponowany przez Trzaskowskiego

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AndrzejD 8 5 miesięcy temuocena: 25% 

      Chory pomysł... kolejny paraliż Ursynowa. Wystarczy już tego, dajcie odpocząć :(

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ala 7 5 miesięcy temuocena: 63% 

      Świetny pomysł!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna 6 5 miesięcy temuocena: 56% 

      Bardzo dobry pomysł. Im szybciej tym lepiej.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wanna 5 5 miesięcy temuocena: 35% 

      Bardzo zły pomysł. W innych częściach Warszawy też mieszkają ludzie, a oni nie mogą liczyć nawet na linię tramwajową. Tymczasem proponuje się ładować metro na Wilanów, gdzie tramwaj będą mieli i w dodatku przez Ursynów, gdzie metro jest. To głupota i niesprawiedliwe traktowanie mieszkańców miasta!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Anna 4 5 miesięcy temuocena: 38% 

      @Wanna w art. przedstawiony jest jedynie fragment nowej, koncepcyjnej trasy metra. Całe opracowanie to 28 stacji, aż po Tarchomin! Stacje: Metro Aluzyjna, Metro Winnica, Metro Nowodwory, Metro Erazma, Metro Tarchomin, Metro Białołęka Ratusz, Metro Modlińska, Metro Żerań, Metro os. Ruda, Metro Marymont, Metro Sady Żoliborskie, Metro Rondo Radosław, Metro Muranów, Metro Okopowa, Metro Rondo Daszyńskiego, Metro Pl. Zawiszy, Metro Pl. Narutowicza, Metro Bitwy Warszawskiej, Metro Rakowiec, Metro Woronicza, Metro Postępu, Metro Bokserska, odcinek w kierunku lotniska – Metro Lotnisko, odcinek w kierunku Wilanowa – Metro Puławska, Metro Ursynów, Metro Ciszewskiego, Metro Świątynia Opatrzności Bożej, Metro Wilanów.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anon 3 5 miesięcy temuocena: 65% 

      Bardzo dobry pomysl...oczywiscie szczegoly wymagaja dopracowania, ale koncepcja bardzo mi sie podoba

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wanna 2 5 miesięcy temuocena: 34% 

      Bardzo zły pomysł. W innych częściach Warszawy też mieszkają ludzie, a oni nie mogą liczyć nawet na linię tramwajową. Tymczasem proponuje się ładować metro na Wilanów, gdzie tramwaj będą mieli i w dodatku przez Ursynów, gdzie metro jest. To głupota i niesprawiedliwe traktowanie mieszkańców miasta!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 12 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pix 1 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Widać że osoby ktore działąją w MJN maja żywotne interesy w Wilanowie/Ursynowie/Białołęce i chca zdublować istniejącą linię metra. Moim zdaniem najlepszy pomysł to robienie ringu tak jak zaproponował to aktualny prezydent W-wy. Te rozwiązanie połączy duży punkt przesiadkowy jakim jest Dworzec Południowy (Wilanowska) z Mordorem Ursusem i Grochowem. Prosze pamiętać że zarówno Wilanów leży na osuszonych bagnach i będzie tam bardzo trudno/drogo wybudować metro

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2653 sekundy
    REKLAMAA2-AUCHAN----DODATKOWO