Zamknij

"Stacja Ciszewskiego". Trzecia linia metra dojedzie na Ursynów?

09:58, 26.05.2019 Anna Łobocka
Skomentuj pixabay.com pixabay.com

Ursynów już ponad 24 lata cieszy się z metra. Podziemna kolejka przecina dzielnicę z południa na północ, zdaniem jednej z firm konsultingowych potrzebna jest jeszcze linia łącząca Ursynów z Wilanowem i Lotniskiem Chopina. Koncepcja zakłada, że w 2030 roku powinna być stacja Ciszewskiego.  

Trudno wyobrazić sobie Ursynów bez podziemnej kolejki. Od 1995 roku, kiedy otwarty został odcinek Stokłosy i Ursynów wiele się zmieniło. A jeszcze inaczej będzie wyglądał ruch w dzielnicy w 2030 roku.

Firma Multiconsult Polska, która pracuje dla stołecznego ratusza, opracowała koncepcję, według której III linia metra miałaby prowadzić wówczas z Białołęki na Wilanów.

Było to możliwe dzięki Modelowi Transportu Aglomeracji Warszawskiej, który na podstawie danych stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji pokazał, jak najprawdopodobniej będzie wyglądał ruch w Warszawie za 11 lat. Między innymi: ile osób będzie przemieszczać się w określonych godzinach i gdzie będą one chciały dojechać.

Analiza danych pokazała, że trzecia linia powinna zaczynać się na Białołęce przez Żoliborz, Śródmieście, Wolę, Ochotę i Mokotów. Następnie rozdzieliłaby się na dwa odcinki: w kierunku lotniska ze stacją Lotnisko oraz w kierunku Wilanowa ze stacjami: Puławska, Ursynów, Ciszewskiego, Świątynia Opatrzności Bożej, Wilanów. Propozycja zakłada budowę lub przebudowę 28 stacji.

Odległość między nimi wynosiłaby od 700 metrów do maksymalnie 2 kilometrów. Na odcinku Wilanów-Lotnisko metro kursowałoby co 5 minut. 

- To wspaniały pomysł. Jestem absolutnie za,  i nawet nie boję się budowy. Za 11 lat ludzie zapomną o kłopotach z budową tunelu obwodnicy, to może nie będą bardzo narzekać. Taka linia do Mordoru, to setki, a może i więcej samochodów, które znikną z ulic. Same plusy widzę w tym rozwiązaniu - mówi pan Mikołaj. 

Jak wyliczyła firma Multiconsult Polska, w godzinach porannego szczytu w kierunku południowym proponowanej linii podróżowałoby od 10 do 14 tysięcy pasażerów. Zaś w czasie popołudniowego szczytu, w przeciwną stronę od 4 do 11 tysięcy osób.

Proponowany przebieg trzeciej linii ma połączyć duże osiedla mieszkaniowe z miejscami pracy takimi jak np. rejon ulic Postępu i Domaniewskiej oraz tworzących się centrów biurowych na Woli.

Pomysł na kolejne stacje metra na Ursynowie ma też Miasto Jest Nasze. W pierwszym wariancie II linia mogłaby przecinać ul. Puławską i przebiegać po północnej granicy dzielnicy, w rejonie Doliny Służewieckiej, lub w wariancie drugim trochę niżej, na wysokości Imielina.

Taki układ miałby również odciążyć I linię metra oraz zapewnić połączenie z dzielnicami biurowymi i dać alternatywę dla podróży samochodem z odległych osiedli i przedmieść.

Na razie to tylko wizje o koncepcje, przyznajmy, dość śmiałe. Czy powinny się urzeczywistnić? Jakie jest Wasze zdanie? Piszcie w komentarzach!

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

AnonAnon

26 14

Bardzo dobry pomysl...oczywiscie szczegoly wymagaja dopracowania, ale koncepcja bardzo mi sie podoba 11:22, 26.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WannaWanna

12 23

Bardzo zły pomysł. W innych częściach Warszawy też mieszkają ludzie, a oni nie mogą liczyć nawet na linię tramwajową. Tymczasem proponuje się ładować metro na Wilanów, gdzie tramwaj będą mieli i w dodatku przez Ursynów, gdzie metro jest. To głupota i niesprawiedliwe traktowanie mieszkańców miasta! 12:42, 26.05.2019


pixpix

1 0

Widać że osoby ktore działąją w MJN maja żywotne interesy w Wilanowie/Ursynowie/Białołęce i chca zdublować istniejącą linię metra. Moim zdaniem najlepszy pomysł to robienie ringu tak jak zaproponował to aktualny prezydent W-wy. Te rozwiązanie połączy duży punkt przesiadkowy jakim jest Dworzec Południowy (Wilanowska) z Mordorem Ursusem i Grochowem. Prosze pamiętać że zarówno Wilanów leży na osuszonych bagnach i będzie tam bardzo trudno/drogo wybudować metro 08:15, 04.06.2019


reo

AnnaAnna

15 12

Bardzo dobry pomysł. Im szybciej tym lepiej. 12:10, 26.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WannaWanna

13 24

Bardzo zły pomysł. W innych częściach Warszawy też mieszkają ludzie, a oni nie mogą liczyć nawet na linię tramwajową. Tymczasem proponuje się ładować metro na Wilanów, gdzie tramwaj będą mieli i w dodatku przez Ursynów, gdzie metro jest. To głupota i niesprawiedliwe traktowanie mieszkańców miasta! 12:36, 26.05.2019


AnnaAnna

3 5

@Wanna w art. przedstawiony jest jedynie fragment nowej, koncepcyjnej trasy metra. Całe opracowanie to 28 stacji, aż po Tarchomin! Stacje: Metro Aluzyjna, Metro Winnica, Metro Nowodwory, Metro Erazma, Metro Tarchomin, Metro Białołęka Ratusz, Metro Modlińska, Metro Żerań, Metro os. Ruda, Metro Marymont, Metro Sady Żoliborskie, Metro Rondo Radosław, Metro Muranów, Metro Okopowa, Metro Rondo Daszyńskiego, Metro Pl. Zawiszy, Metro Pl. Narutowicza, Metro Bitwy Warszawskiej, Metro Rakowiec, Metro Woronicza, Metro Postępu, Metro Bokserska, odcinek w kierunku lotniska – Metro Lotnisko, odcinek w kierunku Wilanowa – Metro Puławska, Metro Ursynów, Metro Ciszewskiego, Metro Świątynia Opatrzności Bożej, Metro Wilanów. 10:18, 27.05.2019


AlaAla

19 11

Świetny pomysł! 12:48, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AndrzejDAndrzejD

8 24

Chory pomysł... kolejny paraliż Ursynowa. Wystarczy już tego, dajcie odpocząć :( 12:59, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GggggGgggg

6 20

Beznadziejny pomysł ,dużo lepszy jest pomysł zaproponowany przez Trzaskowskiego 13:04, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GlockGlock

14 24

Co to za bzdura?
Po 1. Trzecia linia metra będzie biegła od stadionu na Pragę i to już jest oficjalne bo już to projektują.
Po 2. Podany przebieg jest tak bzdurny że szkoda gadać.
Po 3. Dobluje się właściwie z 1 linią, biegnąc równolegle. Jaki sens? 13:48, 26.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

waldiwaldiwaldiwaldi

8 4

Naucz się czytać:
Po 1: Jest to przewidywane badanie ruchu, które sygnalizuje gdzie będzie największy ruch.
Po 2: Jest też ujęte, że może być koncepcją rozbudowy/przebudowy obecnej linii 01:12, 27.05.2019


AnnaAnna

3 6

@Glock Zaprezentowana koncepcja "dubluje się właściwie z 1 linią (zakładam, że ma Pan na myśli metro), biegnąc równolegle(!)" Doprawdy? Ciekawe... Pan aby z Warszawy? 10:25, 27.05.2019


scotiscoti

15 8

na lotnisko które chcą zamknąć? chyba że będzie tam drugi Mordor 14:00, 26.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bonabona

1 1

Lotnisko na Okęciu zostaje dla prywatnych samolotów i vipów oraz niektórych lotów krajowych (tych delegacyjnych). 18:11, 27.05.2019


JanJan

2 2

Też o tym pomyślałem, ta linia ma pomóc głownie nowemu Wilanowowi duszącemu się komunikacyjnie.
Ciekawe dlaczego nowa linia metra nie będzie biegła w drugą stronę, z Ursynowa na Pragę?
Teraz wygląda to tak, jakby chciano jedynie zaspokoić potrzebę wygodnego transportu na lotnisko mieszkańców Wilanowa. 14:32, 28.05.2019


M3M3

18 8

Bardzo dobry pomysł. Trzeba zrobić coś z Poleczki, "mordorem" I Wilanowem. Ludzie w okolicach Bokserskie, Kłobuckiej będą mogli normalnie skorzystać z komunikacji. 14:17, 26.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AJBAJB

25 9

Przydałoby się metro do Józefosławia i Piaseczna. A może Monorail (kolej jednoszynowa) nad jezdnią Puławska? Już teraz jest bardzo duży ruch samochodowy na Puławskie bo z tamtego kierunku mnóstwo osób dojeżdża do Warszawy do pracy. Po południu do 19:00 są olbrzymie korki. Bez wątpienia metro rozwiazało by problemy komunikacyjne. A może warto przedłużyć obecną linię z Kabat do Piaseczna? 14:30, 26.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TRAMWAJ !!TRAMWAJ !!

9 12

Dopy linii tramwajowej wzdłuż Puławskiej nie potrafią zbudować, a ty piszesz o metrze. Bądź rozsądny, człowieku. 16:03, 26.05.2019


BCJBCJ

5 8

Piaseczno ma linię kolejową. Można nią sprawnie dojechać do Mordoru, na dworzec zachodni czy do centrum. 22:36, 29.05.2019


autochtonautochton

13 11

Ta trasa pokazuje, gdzie mieszkają teraz prominenci rządzący tym miastem. 18:38, 26.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanJan

3 5

Tramwaj, metro, jeszcze lotnisko niech im wybudują. 14:27, 28.05.2019


anty-dwulicowiecanty-dwulicowiec

9 0

Wanna niech się zdecyduje, bo może jednak nazywa się Tramwaj? Posługiwanie się różnymi nickami świadczy o braku merytorycznych argumentów w dyskusji. 00:40, 27.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UzusUzus

14 6

Uważam, że potrzebna jest jeszcze jedna stacja Metra - Stacja Ogród Botaniczny w Powsinie. Nie dość że skorzystaliby ci którzy chcą odwiedzić Ogród Botaniczny to równiez mieszkańcy Konstancina , Józefosławia i byc może Piaseczna. 11:25, 27.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JTMJTM

4 2

Kiedyś będzie do Piaseczna, stacje Cyraneczki, Geodetów, Okulickiego, Jana Pawła II i koniec przy Dworcowej. 23:17, 31.05.2019


sabasaba

13 0

Potrzebna jest obwodowa linia metra, taka dookoła Warszawy łącząca odległe dzielnice, a równocześnie przesiadkowa do centrum. 18:08, 27.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

metadonmetadon

2 0

W Moskwie tak jest (linia "kolcowa"). Cos na ksztalt sieci pajaka. To jest rewelacyjne rozwiazanie. 19:02, 31.05.2019


MetrofanMetrofan

1 2

3 lina metra to powinla byc w okolicach Ochoty. Poprwoadzic wachadlowy tramwaj pomiwdzy Wilanowem a Kabatami. 01:05, 29.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aaaaaa

4 0

Ja jestem ZA takiego usytuowania III lini metra 12:49, 29.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KKKKKK

8 2

Tylko niech ktoś im powie, że jak się linie krzyżują albo mają wspólne stacje to przesiadka powinna być pod ziemią. Żeby nie było jak na Świętokrzyskiej, że nikt na to nie wpadł na etapie projektu, władze Warszawy zaakceptowały (dzięki Hanka - Haciwde!) i dopiero po wszystkim władowali takie wąskie gardło jak jest tam, gdzie w ogóle można było cokolwiek zrobić... 09:34, 30.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajsrumcajs

2 1

Nie tyle do Okecia, co do Mordoru. Albo i tu i tu. Ale to i tak mzonki, wiec na planach to moze isc do samego Poznania. 19:00, 31.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%