Ursynów już ponad 24 lata cieszy się z metra. Podziemna kolejka przecina dzielnicę z południa na północ, zdaniem jednej z firm konsultingowych potrzebna jest jeszcze linia łącząca Ursynów z Wilanowem i Lotniskiem Chopina. Koncepcja zakłada, że w 2030 roku powinna być stacja Ciszewskiego.
Trudno wyobrazić sobie Ursynów bez podziemnej kolejki. Od 1995 roku, kiedy otwarty został odcinek Stokłosy i Ursynów wiele się zmieniło. A jeszcze inaczej będzie wyglądał ruch w dzielnicy w 2030 roku.
Firma Multiconsult Polska, która pracuje dla stołecznego ratusza, opracowała koncepcję, według której III linia metra miałaby prowadzić wówczas z Białołęki na Wilanów.
Było to możliwe dzięki Modelowi Transportu Aglomeracji Warszawskiej, który na podstawie danych stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji pokazał, jak najprawdopodobniej będzie wyglądał ruch w Warszawie za 11 lat. Między innymi: ile osób będzie przemieszczać się w określonych godzinach i gdzie będą one chciały dojechać.
Analiza danych pokazała, że trzecia linia powinna zaczynać się na Białołęce przez Żoliborz, Śródmieście, Wolę, Ochotę i Mokotów. Następnie rozdzieliłaby się na dwa odcinki: w kierunku lotniska ze stacją Lotnisko oraz w kierunku Wilanowa ze stacjami: Puławska, Ursynów, Ciszewskiego, Świątynia Opatrzności Bożej, Wilanów. Propozycja zakłada budowę lub przebudowę 28 stacji.
Odległość między nimi wynosiłaby od 700 metrów do maksymalnie 2 kilometrów. Na odcinku Wilanów-Lotnisko metro kursowałoby co 5 minut.
- To wspaniały pomysł. Jestem absolutnie za, i nawet nie boję się budowy. Za 11 lat ludzie zapomną o kłopotach z budową tunelu obwodnicy, to może nie będą bardzo narzekać. Taka linia do Mordoru, to setki, a może i więcej samochodów, które znikną z ulic. Same plusy widzę w tym rozwiązaniu - mówi pan Mikołaj.
Jak wyliczyła firma Multiconsult Polska, w godzinach porannego szczytu w kierunku południowym proponowanej linii podróżowałoby od 10 do 14 tysięcy pasażerów. Zaś w czasie popołudniowego szczytu, w przeciwną stronę od 4 do 11 tysięcy osób.
Proponowany przebieg trzeciej linii ma połączyć duże osiedla mieszkaniowe z miejscami pracy takimi jak np. rejon ulic Postępu i Domaniewskiej oraz tworzących się centrów biurowych na Woli.
Pomysł na kolejne stacje metra na Ursynowie ma też Miasto Jest Nasze. W pierwszym wariancie II linia mogłaby przecinać ul. Puławską i przebiegać po północnej granicy dzielnicy, w rejonie Doliny Służewieckiej, lub w wariancie drugim trochę niżej, na wysokości Imielina.
Taki układ miałby również odciążyć I linię metra oraz zapewnić połączenie z dzielnicami biurowymi i dać alternatywę dla podróży samochodem z odległych osiedli i przedmieść.
Na razie to tylko wizje o koncepcje, przyznajmy, dość śmiałe. Czy powinny się urzeczywistnić? Jakie jest Wasze zdanie? Piszcie w komentarzach!
Anon11:22, 26.05.2019
Bardzo dobry pomysl...oczywiscie szczegoly wymagaja dopracowania, ale koncepcja bardzo mi sie podoba 11:22, 26.05.2019
Anna12:10, 26.05.2019
Bardzo dobry pomysł. Im szybciej tym lepiej. 12:10, 26.05.2019
Wanna12:36, 26.05.2019
Bardzo zły pomysł. W innych częściach Warszawy też mieszkają ludzie, a oni nie mogą liczyć nawet na linię tramwajową. Tymczasem proponuje się ładować metro na Wilanów, gdzie tramwaj będą mieli i w dodatku przez Ursynów, gdzie metro jest. To głupota i niesprawiedliwe traktowanie mieszkańców miasta! 12:36, 26.05.2019
Anna10:18, 27.05.2019
@Wanna w art. przedstawiony jest jedynie fragment nowej, koncepcyjnej trasy metra. Całe opracowanie to 28 stacji, aż po Tarchomin! Stacje: Metro Aluzyjna, Metro Winnica, Metro Nowodwory, Metro Erazma, Metro Tarchomin, Metro Białołęka Ratusz, Metro Modlińska, Metro Żerań, Metro os. Ruda, Metro Marymont, Metro Sady Żoliborskie, Metro Rondo Radosław, Metro Muranów, Metro Okopowa, Metro Rondo Daszyńskiego, Metro Pl. Zawiszy, Metro Pl. Narutowicza, Metro Bitwy Warszawskiej, Metro Rakowiec, Metro Woronicza, Metro Postępu, Metro Bokserska, odcinek w kierunku lotniska – Metro Lotnisko, odcinek w kierunku Wilanowa – Metro Puławska, Metro Ursynów, Metro Ciszewskiego, Metro Świątynia Opatrzności Bożej, Metro Wilanów. 10:18, 27.05.2019
Ala12:48, 26.05.2019
Świetny pomysł! 12:48, 26.05.2019
AndrzejD12:59, 26.05.2019
Chory pomysł... kolejny paraliż Ursynowa. Wystarczy już tego, dajcie odpocząć :( 12:59, 26.05.2019
Ggggg13:04, 26.05.2019
Beznadziejny pomysł ,dużo lepszy jest pomysł zaproponowany przez Trzaskowskiego 13:04, 26.05.2019
Glock13:48, 26.05.2019
Co to za bzdura?
Po 1. Trzecia linia metra będzie biegła od stadionu na Pragę i to już jest oficjalne bo już to projektują.
Po 2. Podany przebieg jest tak bzdurny że szkoda gadać.
Po 3. Dobluje się właściwie z 1 linią, biegnąc równolegle. Jaki sens? 13:48, 26.05.2019
waldiwaldi01:12, 27.05.2019
Naucz się czytać:
Po 1: Jest to przewidywane badanie ruchu, które sygnalizuje gdzie będzie największy ruch.
Po 2: Jest też ujęte, że może być koncepcją rozbudowy/przebudowy obecnej linii 01:12, 27.05.2019
Anna10:25, 27.05.2019
@Glock Zaprezentowana koncepcja "dubluje się właściwie z 1 linią (zakładam, że ma Pan na myśli metro), biegnąc równolegle(!)" Doprawdy? Ciekawe... Pan aby z Warszawy? 10:25, 27.05.2019
scoti14:00, 26.05.2019
na lotnisko które chcą zamknąć? chyba że będzie tam drugi Mordor 14:00, 26.05.2019
bona18:11, 27.05.2019
Lotnisko na Okęciu zostaje dla prywatnych samolotów i vipów oraz niektórych lotów krajowych (tych delegacyjnych). 18:11, 27.05.2019
Jan14:32, 28.05.2019
Też o tym pomyślałem, ta linia ma pomóc głownie nowemu Wilanowowi duszącemu się komunikacyjnie.
Ciekawe dlaczego nowa linia metra nie będzie biegła w drugą stronę, z Ursynowa na Pragę?
Teraz wygląda to tak, jakby chciano jedynie zaspokoić potrzebę wygodnego transportu na lotnisko mieszkańców Wilanowa. 14:32, 28.05.2019
M314:17, 26.05.2019
Bardzo dobry pomysł. Trzeba zrobić coś z Poleczki, "mordorem" I Wilanowem. Ludzie w okolicach Bokserskie, Kłobuckiej będą mogli normalnie skorzystać z komunikacji. 14:17, 26.05.2019
AJB14:30, 26.05.2019
Przydałoby się metro do Józefosławia i Piaseczna. A może Monorail (kolej jednoszynowa) nad jezdnią Puławska? Już teraz jest bardzo duży ruch samochodowy na Puławskie bo z tamtego kierunku mnóstwo osób dojeżdża do Warszawy do pracy. Po południu do 19:00 są olbrzymie korki. Bez wątpienia metro rozwiazało by problemy komunikacyjne. A może warto przedłużyć obecną linię z Kabat do Piaseczna? 14:30, 26.05.2019
TRAMWAJ !!16:03, 26.05.2019
Dopy linii tramwajowej wzdłuż Puławskiej nie potrafią zbudować, a ty piszesz o metrze. Bądź rozsądny, człowieku. 16:03, 26.05.2019
BCJ22:36, 29.05.2019
Piaseczno ma linię kolejową. Można nią sprawnie dojechać do Mordoru, na dworzec zachodni czy do centrum. 22:36, 29.05.2019
autochton18:38, 26.05.2019
Ta trasa pokazuje, gdzie mieszkają teraz prominenci rządzący tym miastem. 18:38, 26.05.2019
Jan14:27, 28.05.2019
Tramwaj, metro, jeszcze lotnisko niech im wybudują. 14:27, 28.05.2019
anty-dwulicowiec00:40, 27.05.2019
Wanna niech się zdecyduje, bo może jednak nazywa się Tramwaj? Posługiwanie się różnymi nickami świadczy o braku merytorycznych argumentów w dyskusji. 00:40, 27.05.2019
Uzus11:25, 27.05.2019
Uważam, że potrzebna jest jeszcze jedna stacja Metra - Stacja Ogród Botaniczny w Powsinie. Nie dość że skorzystaliby ci którzy chcą odwiedzić Ogród Botaniczny to równiez mieszkańcy Konstancina , Józefosławia i byc może Piaseczna. 11:25, 27.05.2019
JTM23:17, 31.05.2019
Kiedyś będzie do Piaseczna, stacje Cyraneczki, Geodetów, Okulickiego, Jana Pawła II i koniec przy Dworcowej. 23:17, 31.05.2019
saba18:08, 27.05.2019
Potrzebna jest obwodowa linia metra, taka dookoła Warszawy łącząca odległe dzielnice, a równocześnie przesiadkowa do centrum. 18:08, 27.05.2019
metadon19:02, 31.05.2019
W Moskwie tak jest (linia "kolcowa"). Cos na ksztalt sieci pajaka. To jest rewelacyjne rozwiazanie. 19:02, 31.05.2019
Metrofan01:05, 29.05.2019
3 lina metra to powinla byc w okolicach Ochoty. Poprwoadzic wachadlowy tramwaj pomiwdzy Wilanowem a Kabatami. 01:05, 29.05.2019
aaa12:49, 29.05.2019
Ja jestem ZA takiego usytuowania III lini metra 12:49, 29.05.2019
KKK09:34, 30.05.2019
Tylko niech ktoś im powie, że jak się linie krzyżują albo mają wspólne stacje to przesiadka powinna być pod ziemią. Żeby nie było jak na Świętokrzyskiej, że nikt na to nie wpadł na etapie projektu, władze Warszawy zaakceptowały (dzięki Hanka - Haciwde!) i dopiero po wszystkim władowali takie wąskie gardło jak jest tam, gdzie w ogóle można było cokolwiek zrobić... 09:34, 30.05.2019
rumcajs19:00, 31.05.2019
Nie tyle do Okecia, co do Mordoru. Albo i tu i tu. Ale to i tak mzonki, wiec na planach to moze isc do samego Poznania. 19:00, 31.05.2019
Wanna12:42, 26.05.2019
12 23
Bardzo zły pomysł. W innych częściach Warszawy też mieszkają ludzie, a oni nie mogą liczyć nawet na linię tramwajową. Tymczasem proponuje się ładować metro na Wilanów, gdzie tramwaj będą mieli i w dodatku przez Ursynów, gdzie metro jest. To głupota i niesprawiedliwe traktowanie mieszkańców miasta! 12:42, 26.05.2019
pix08:15, 04.06.2019
1 0
Widać że osoby ktore działąją w MJN maja żywotne interesy w Wilanowie/Ursynowie/Białołęce i chca zdublować istniejącą linię metra. Moim zdaniem najlepszy pomysł to robienie ringu tak jak zaproponował to aktualny prezydent W-wy. Te rozwiązanie połączy duży punkt przesiadkowy jakim jest Dworzec Południowy (Wilanowska) z Mordorem Ursusem i Grochowem. Prosze pamiętać że zarówno Wilanów leży na osuszonych bagnach i będzie tam bardzo trudno/drogo wybudować metro 08:15, 04.06.2019