Nowa elektrowozownia na 14 pociągów oraz nowy magazyn materiałów chemicznych. Trwa rozbuowa stacji postojowo-technicznej metra na Kabatach. Inwestycja, która będzie kosztować 61 mln zł, jest niezwykle ważna z uwagi na przygotowania do przedłużenia II linii.
Metro Warszawskie buduje nową halę postojową dla taboru metra. Jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni 0,96 ha pomieści 14 składów. Znajdą się tam również m.in. rozdzielnia trakcyjno-energetyczna, dyspozytornia, pomieszczenie socjalne oraz magazyn.
Obok na terenie stacji powstaje nowy magazyn materiałów chemicznych. - Przejmie on funkcję, którą dotychczas spełniał obiekt nr 13 (magazyn materiałów łatwopalnych), przeznaczony do rozbiórki. Przechowywane w nim będą m.in. smary, oleje, rozpuszczalniki, zmywacze oraz inne materiały chemiczne – mówi Cyryl Wojewódzki z biura prasowego Metra Warszawskiego. Ponadto dostosowane zostaną układy torowy i drogowy – powstanie 3,4 km nowego toru i 330 m nowych dróg.
[FOTORELACJA]2009/[FOTORELACJA]
Budowa idzie pełną parą - trwała nawet podczas ostatnich tęgich mrozów. Wykonawca do października tego roku musi zakończyć inwestycję. To bardzo ważna rozbudowa - dla Metra Warszawskiego wręcz kluczowa.
Od czasu gdy w Warszawie pojawiły się pociagi Inspiro metru brakuje miejsca do obsługi pociągów. Centralny odcinek II linii metra nie ma własnego zaplecza i jest razem z I linią obsługiwany przez STP Kabaty. Sytuacja nie poprawi się nawet po rozbudowie II linii o kolejne stacje, które będą wymagały dodatkowego taboru.
Dodatkowa stacja postojowo-techniczna metra planowana jest na Morach, ale tunele prowadzące do tego miejsca zostaną wybudowane dopiero w kilka lat po zakończeniu kolejnego etapu rozbudowy II linii metra.
W 2010 roku emocje na Kabatach wywował smród wydobywający się z terenu STP - okazało się, że przyczyną był środek chemiczny zastosowany do impregnacji podkładów kolejowych użytych podczas remontu torów. Metro zapewnia, że tym razem podobnych uciążliwości dla mieszkańców nie będzie. W odpowiedzi na zapytanie radnego Pawła Lenarczyka z "Naszego Ursynowa" prezes spółki Metro Warszawie napisał, że impregnat będzie bezwonny.
- Podkłady zostaną zaimpregnowane bezpiecznym dla ludzi i środowiska, bezwonnym środkiem o nazwie Wolmanit CX10. Środek ten jest dopuszczony do stosowania do ochrony drewna konstrukcyjnego wewnątrz i na zewnątrz, do drewna użytkowanego w kontakcie z gruntem i wodą, zwłaszcza w ogrodnictwie i architekturze krajobrazu, zabezpieczenia elementów placów zabaw, słupków, palików do roślin - pisze Jerzy Lejk z Metra Warszawskiego.
ZOBACZ FOTOGALERIĘ Z ROZBUDOWY STP KABATY
[FOTORELACJA]2009[/FOTORELACJA]
Cyryl17:22, 28.01.2016
Panie Lejk oby Pan miał rację bo tym razem już nie popuścimy. a za astmę serdecznie panu dziękuję. 17:22, 28.01.2016
Zofia21:32, 28.01.2016
HGW powinna zmusić metro, aby zastosowało podkłady betonowe zamiast truć kolejnymi chemikaliami mieszkańców Ursynowa i zwierzęta w Rezerwacie Las Kabacki! 21:32, 28.01.2016
rob10:10, 01.02.2016
betonowe? zdajesz sobie sprawę z hałasu jaki to generuje ?
tak czy inaczej, stacja końcowa nie pojawiła się tu wczoraj, z tego co pamiętam, to została wybudowana w chwili kiedy Ursynów kończył się na stacji Natolin, dalej były już tylko pola z "kapustą".
Mieszkam przy KEN, wkurza mnie hałas i smród spalin, czy też powinienem założyć jakieś stowarzyszenie mające walczyć z ruchem???
Raczej tego nie zrobię, mieszkam w dużym mieście świadomie.
10:10, 01.02.2016
mieszkaniec00:32, 29.01.2016
rozumiem,że wcześniej używali trucizny o zapachu smrodu, teraz użyją bezwonnej trucizny 00:32, 29.01.2016
Gadzuki17:56, 29.01.2016
A co z hangarem 18 ? 17:56, 29.01.2016
misiu10:14, 01.02.2016
0 0
można się przeprowadzić gdzieś indziej - może puszcza? dobrze robi na astmę. Stacja wybudowana została w latach 80/90, pierwsze bloki pojawiły się w latach 90, w chwili kiedy stacja była gotowa.
zapraszam na radiowo, tu dopiero pachnie 10:14, 01.02.2016