REKLAMAA1 Pizzeria105   01.04.2022 - 31.05.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ26 listopada 2021, 15:21

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (pixabay.com)

    Czy towary kupione na promocji np. w Black Friday są objęte gwarancją, rękojmią? Tak – wyjaśnia miejski rzecznik konsumentów Małgorzata Rothert.

    Trwa tzw. Black Week. Dziś mamy Black Friday, a w poniedziałek Cyber Monday. To oznacza szał zakupów w dobrych, obniżonych cenach i na promocjach. Zdarza się jednak - jak sygnalizują warszawiacy rzecznikowi konsumentów - że sprzedawcy nie chcą w przypadku zakupów na promocji uznać ich prawa np. do reklamacji.

    - Kupując towar po obniżonej cenie mamy takie same prawa, jak przy zakupie tej samej rzeczy za cenę przed obniżką – przypomina Małgorzata Rothert, stołeczny rzecznik konsumentów. - A po wielu akcjach promocyjnych dzwonią do nas klienci, którym np. producenci wmawiają, że towar przeceniony nie podlega gwarancji - dodaje.

    Black Friday w internecie

    A co z zakupami internetowymi? Jeśli kupiliśmy towar przez internet, czyli na odległość to mamy ustawowe prawo do jego zwrotu - w ciągu 14 dni. Termin ten liczy się od odbioru przesyłki od kuriera, na poczcie czy z paczkomatu. Warunki zwrotu – miejsce odesłania towaru, inne wymogi powinny być określone w regulaminie sklepu internetowego dostępnym na jego stronie.

    – Nie musimy się przy tym tłumaczyć, czy bluzka jest za mała, czy filiżanki mają inny kolor niż na stronie. Po prostu przysługuje nam prawo zwrotu towaru zakupionego na odległość – wyjaśnia rzecznik.

    Jeśli kupimy coś w sklepie stacjonarnym, to zwrot towaru jest możliwy tylko za zgodą i na warunkach określonych przez sprzedawcę. Przed zakupem warto się upewnić, czy w ogóle jest taka możliwość – czy sprzedawca w ramach swojej polityki handlowej wprowadził taką zasadę i na jakich warunkach można dokonać zwrotu. Zwracając towar, musimy więc przestrzegać zasad wskazanych przez sprzedawcę, przede wszystkim terminu zwrotu, ale też zachowania oryginalnego opakowania, nieodczepiania metek, posiadania paragonu, dokonania zwrotu w miejscu zakupu itp.

    Towar zepsuty, wadliwy

    Inaczej jest, jeśli zakupiony towar okaże się wadliwy. Konsument ma prawo dochodzić roszczeń od sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady bądź od gwaranta na podstawie otrzymanego dokumentu gwarancyjnego. Niezależnie od upustu cenowego i od tego, czy była to sprzedaż na odległość, czy w sklepie stacjonarnym.

    - Warto też przypomnieć, abyśmy płacąc za towar, zwrócili uwagę, czy towar jest faktycznie przeceniony, czy cena na paragonie jest taka sama, jaka widnieje na eksponowanym towarze – zaznacza Małgorzata Rothert. – Zdarza się bowiem, że na półce towar kusi niską ceną, a kasa nabija znacznie wyższą. Obowiązuje wówczas cena na tzw. półce, wieszaku itp. i mamy prawo domagać się od sklepu sprzedania nam towaru po tej cenie.

    Miejski Rzecznik Konsumentów bezpłatnie pomaga konsumentom w dochodzeniu swoich praw. Można pisać na adres konsument@um.warszawa.pl lub dzwonić na numer 19115.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

    • 0
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    0Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
      Nie ma jeszcze komentarzy...
    Artykuł załadowany: 0.6273 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 25.02.2022 - 25.05.2022