We wrześniu zniknie kabacka siłownia w "Aqua Relaks" - jeden z najpopularniejszych w dzielnicy punktów fitness prowadzony przez Ursynowskie Centrum Sportu i Rekreacji. Wolną przestrzeń zajmie podstawówka. Mieszkańcy nie kryją oburzenia, gdyż nie chcą tracić obiektu sportowego. Klamka już jednak zapadła.
"Aqua Relaks" jest popularnym punktem na fitnessowej mapie dzielnicy. Klubem zarządza ursynowski UCSiR, jednak to urzędnicy dzielnicowi decydują o przeznaczeniu całego budynku połączonego ze szkołą podstawową nr 16, w którym mieści się także basen. Ratusz właśnie zdecydował, że podstawówka kosztem sportu zyska nowe sale lekacyjne. To skutek reformy edukacji.
- Szkoła nr 16 ma dostać całe pierwsze piętro, a w tej chwili jest tam fitness i siłownia. Mam jeszcze nadzieję, że do tego nie dojdzie, bo to będzie niezwykle uciążliwe - przyznaje Piotr Kondratowicz, zastępca dyrektora UCSiR.
Ratusz nie pozostawia jednak cienia wątpliwości - popularny fitness zniknie już w czerwcu 2017 roku.
- Nie ma innego wyścia. Musimy to zrobić dla dobra uczniów. UCSiR wie o naszej decyzji już od dwóch miesięcy. Ale pamiętajmy, że jest to rozwiązanie tymczasowe - siłownia wróci na swoje miejsce, kiedy już powstanie szkoła przy Zaruby - tłumaczy burmistrz Robert Kempa.
UCSiR o tym, że oddaje pomieszczenia już w tym roku dowiedział się od... naszego dziennikarza.
- W ogóle nie było mowy o 2017 roku. Rozmawiałam o tym kilka miesięcy temu z wiceburmistrzem Wojciechem Matyjasiakiem, a ten jasno stwierdził, że mamy czas do września, ale 2018 roku. Prowadziłam codzienne działania i rekrutacje na zajęcia, nie wyobrażam sobie teraz wyprowadzki - mówi Anita Nasierowska, dyrektor UCSiR.
Wojciech Matyjasiak wije się jak piskorz, gdy dzwonimy do niego i pytamy o szczegóły rozmowy o terminie likwidacji siłowni.
- Pamiętam, że spotkałem się z panią dyrektor w tej sprawie. To było 4 miesiące temu. Nie pamiętam, czy tak powiedziałem, ale jeśli pani dyrektor tak twierdzi, to musiało tak być - stwierdza Wojciech Matyjasiak, były wiceburmistrz Ursynowa odpowiedzialny za oświatę.
Tymczasem dla Ursynowskiego Centrum Sportu i Rekreacji wyprowadzka w zaledwie kilka miesięcy to duży problem. Trzeba rozwiązać umowy z najemcami i korzystającymi z abonamentów. Umowy takie były zawierane, bo instytucja była przekonana, że do wyprowadzki dojdzie za rok.
Burmistrz odbija piłeczkę i zabawa w "poszukiwanie oszusta" trwa w najlepsze.
- Nie ma wątpliwości, że te pomieszczenia przejdą na rzecz szkoły już we wrześniu tego roku. Pani dyrektor o tym wiedziała - urywa temat.
Na likwidacji obiektu sportowego ucierpią mieszkańcy Kabat przyzwyczajeni do tego, że mają jeden z najlepiej wyposażonych fitnessów w swoim sąsiedztwie. Już żałują, że niedroga siłownia zostanie zlikwidowana.
- Będzie mniej sportu na Ursynowie, UCSiR się skurczy. Jak dla mnie - szkoda - mówi pan Zbigniew, mieszkaniec Kabat.
Ale to nie koniec zmian oświatowych, których ofiarą może stać się ursynowski sport. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, są pomysły, aby odebrać UCSiR-owi również halę sportową przy ul. Dereniowej (dawniej Hawajskiej). Halę na własne utrzymanie miałaby przejąć sąsiadująca z obiektem podstawówka nr 310 z Hawajskiej.
Na pracowników padł blady strach, bo podstawówka nigdy nie zarządzała takim obiektem i nie ma pomysłu na jej wykorzystanie. Tymczasem pod auspicjami UCSiR przynosi 0,5 mln złotych rocznie z działalności komercyjnej, w ubiegłym roku przeprowadzono generalny remont parkietu. Czy szkoła zarobi na utrzymanie hali, czy dopłacą do tego podatnicy? Burmistrz Robert Kempa twierdzi, że w tej sprawie nic jeszcze nie zostało postanowione.
Mieszkanka09:58, 21.02.2017
Mamy owoce dobrej zmiany, ale nie godzimy się na to, my mieszkańcy. 09:58, 21.02.2017
mieszkanka10:57, 21.02.2017
Skoro Kempa mówi że nic nie zostało postanowione, to oznacza, że dawno jż podjął decyzję i będzie kręcił do ostatniego dnia, kiedy zostanie podpisana stosowna uchwała. Gość nie ma za grosz odwagi informować o swoich decyzjach, tylko czeka, aż wyręczą go media. Wystarczy cofnąć się do jego wypowiedzi w sprawie CIX-a, odnośnie którego nie "postanowiono" o likwidacji, a dokładnie było wiadomo że jest na odwrót. Kawał tchórza z tego burmistrza 10:57, 21.02.2017
Qenna12:04, 21.02.2017
To, że hala sportowa miałaby przejść pod zarządzanie SP 310 to logiczne. Prawie cały dochód z wynajmu tej sali pochodzi ze szkoły. Po co zatem utrzymywać cały ten personel skoro szkoła poradzi sobie doskonale. Dyrektorzy szkół i przedszkoli to ludzie po studiach podyplomowych z zarządzania. Czy kierownik sali sportowej ma takie wykształcenie? On tam figuruje po to by przełożyć pieniądze z jednej szufladki do drugiej. Ta sala sportowa jest integralną całością ze szkołą i nienormalne było wyłączyć ją, ale były wiceburmistrz Grochulski miał duży wpływ, bo pewnie miał wizję i nikt się nie ważył przeciwstawić mu. Przywróćmy normalność. 12:04, 21.02.2017
ursyn12:32, 21.02.2017
To co piszesz to są oczywiste bzdury. Dochód z najmu przez szkołę to 160 tys. A całkowity dochód to 700 tys. Nie bredź jak nie masz wiedzy. 12:32, 21.02.2017
xyz14:36, 21.02.2017
Droga Quenno - wspaniałe wykształcenie dyrektorów szkół to wyłącznie kwestia teoretyczna, bo w kwestii realiów to mały procent tych ursynowskich radzi sobie z przepisami i rzeczywistością. Cała system edukacyjny to wielka fikcja. 14:36, 21.02.2017
gość 15:21, 21.02.2017
Ciekawy jestem skąd u ciebie taka wiedza jaki dochód z wynajmu tej sali pochodzi ze szkoły i jaką wizję miał wiceburmistrz Grochulski? Czyżbyś była pracownikiem urzędu? 15:21, 21.02.2017
ursyn16:59, 21.02.2017
Pewnie to radna, która co chwilę atakuje UCSiR z prywatnych powodów... ;) 16:59, 21.02.2017
mieszkaniec17:52, 21.02.2017
Ani w tym sensu, ani logiki. Ciekaw jestem jak szkoła sobie z tym poradzi ? Obiekty w znacznej większości na siebie zarabiają, a reszta pochodzi z dotacji. Skąd szkoła weźmie środki na utrzymanie ? Koszt roczny jest pewnie spory. Gdy zmieni się zarządca to obiekty nie będą już wymagać pracowników do bierzącego sprzątania, konserwacji i napraw ? Samo się zrobi czy to może uczniowie i nauczyciele w ramach zajęć patriotycznych wszystko ogarną ? Normalnością to jest to, że jak chce się robić bałagan to trzeba to przemyśleć i zapytać mieszkańców, którzy na codzień korzystają z tych obiektów. Wykluczenie tych obiektów z dostępności dla mieszkańców znacząco ograniczy możliwość aktywnego wypoczynku. Tylko czy ktoś tam na górze o tym myśli ? 17:52, 21.02.2017
gość18:24, 21.02.2017
ursyn masz rację, wiadomo kto za tym stoi:) włodarze ursynowa nie dajcie sobą manipulować pokażcie, że macie ... 18:24, 21.02.2017
nic15:11, 23.02.2017
jak pani może krytykować kogoś- nie znając go , nie wiedząc jakie ma wykształcenie , nie znasz - nie osądzaj 15:11, 23.02.2017
kierownik ZOS Hawajs13:21, 21.02.2017
do ~ Quenna: Szanowna Pani, z uwagi na fakt iż w zamieszczonym przez Panią komentarzu wywołała mnie Pani do "tablicy", uprzejmie informuję, iż posiadam stosowne wykształcenie i kompetencje do zajmowanego przeze mnie stanowiska. Sądzę, że nie ustępuje ono wykształceniu wspomnianych przez Panią dyrektorów szkół i przedszkoli.
Jednocześnie nadmienię, iż hala sportowa aktualnie jest integralną częścią UCSiR.
Z powazaniem 13:21, 21.02.2017
nickt13:39, 21.02.2017
Skoro już zajmujemy się wykształceniem, to może warto przyjrzeć się jakie wykształcenie ma jeden z członków zarządu czyli pan Łukasz Ciołko? 13:39, 21.02.2017
FACR_tez_Kamil15:17, 21.02.2017
Do obywatela okolic I miata Lublin ukrywajacego sie pod nickiem "nickt" : sympatyczny Kamilu odposc sobie prosze jazde po sympatycznym koledze z miasta I okolic Bialegostoku - zanim go poswiecisz I odwolasz - nie musisz Go upokarzac. To nie wyksztalcenie powolalo Go na stolek, tylko Ty sam I Tobie podobni. Wszyscy pamietamy, jak byc nie powinno. Daj prosze mu spokoj, niech odejdzie w spokoju I zapomnieniu. 15:17, 21.02.2017
-ursyn15:09, 21.02.2017
Spoko na basen człowiek chce pójść to nie może bo szkoły wszystko zajmują albo UKSy to teraz nie będzie można pójść spokojnie na fitness alb na siłownie brawo Panie Burmistrzu a z Halą będzie tak samo tylko szkoły będą tam ćwiczyć a zwykły obywatel won na podwórko. Ale spokojna głowa za dwa lata wybory to rozliczymy. 15:09, 21.02.2017
Ciekawy17:21, 21.02.2017
Czy może mi ktoś wytłumaczyć o co tu chodzi z tą Hawajską? Czego szkole brakuje? Nie może korzystać z hali ? Bo nie rozumiem problemu. Co się zmieni jak hale zabiorą ucsir? Będzie lepiej zarządzana i kto na tym skorzystać a kto straci .Jaki jest cel tego wszystkiego ? 17:21, 21.02.2017
Obserwator sesji rad21:31, 21.02.2017
Tu nie chodzi ani o szkoły ani o sport. To zemsta obecnej radnej PO wyrzuconej z UCSiR za mobbing, Ona zniszczy tę instytucję a jej koledzy partyjni muszą na to się zgodzić bo inaczej przejdzie na stronę opozycji. Już raz się im postawiła... 21:31, 21.02.2017
Pil22:13, 21.02.2017
A to ja może odwroce pytanie. Dlaczego szkoła nie ma wlasnej sali gimnastycznej jako jedyna na Ursynowie? Dlaczego ta hala nie może należeć do szkoły? ...dlaczego dzieci nie mają teraz żadnych zajęć sportowych dodatkowych? Uscir ma halę w arenie 22:13, 21.02.2017
mieszkaniec09:44, 22.02.2017
Panie Pilu/Janku. Przy takiej sile argumentów muszę ustąpić.
Przekazanie na potrzeby w/w szkół części obiektów ucsir nie rozwiąże w żadnym zakresie problemów szkół, a zwiększy jedynie wydatki z budżetu dzielnicy na ich utrzymanie. Ograniczy ofertę rekreacyjną dla mieszkańców bo, powiedzmy wprost, po godzinach lekcyjnych te obiekty będą stały puste. Jeśli młodzieży brakuje pozalekcyjnych zajęć sportowych to się idzie i rozmawia z dyrekcją ucsir. Ucsir ma halę w arenie ? No i co z tego ? Skoro nie orientuje się Pan jaka oferta programowa jest możliwa i dostępna na poszczególnych obiektach to proszę się nie wypowiadać. 09:44, 22.02.2017
Janek17:44, 21.02.2017
Dlaczego piszecie że szkoła 310 nie ma pomysłu na wykorzystanie hali? Ma i to konkretny. 17:44, 21.02.2017
Ciekawy19:25, 21.02.2017
Ciekawe jaki. ...Wynajmowanie hali dla piłkarzy? 19:25, 21.02.2017
mieszkaniec20:32, 21.02.2017
Tak ? A jaki ? Korzystam z tej hali 3x w tygodniu (tenis stołowy). Jeśli obiekt zostanie oddany szkole to nie mam żadnej alternatywy na Ursynowie.
Czy szkoła poza godzinami lekcyjnymi będzie świadczyć usługi dla mieszkańców na niezmienionym poziomie ? Wątpię. Nie ma co bardzo dobra zmiana. Czy szkoła będzie również organizować liczne konkursy i zawody jak do tej pory było ? Wątpię. 20:32, 21.02.2017
Janek21:50, 21.02.2017
Dlaczego akurat dla piłkarzy? Dla różnych dyscyplin chętnych wynająć halę późnymi popoludniami. ...i stoły do tenisa przecież nie znikną, na pewno będzie można korzystać. 21:50, 21.02.2017
mieszkaniec22:12, 21.02.2017
Panie Janku to po co ta zmiana skoro nic się nie zmieni ? Po co zatem szkole hala na Hawajskiej ? Już tu jedna osoba jest przekonana, że po zmianie, kierownictwo i personel będzie zbędny i wszystko samo się zrobi. Kto za tym tak usilnie lobbuje i w jakim celu ? Co w tej układance nie pasuje ? Proszę być poważnym bo sensu w tym żadnego nie ma. 22:12, 21.02.2017
nic15:04, 23.02.2017
oczywiście, że ma, będzie wynajmowała halę komercyjnie po lekcjach
buhhahaha na tym to polega polska gospodarka beznadzieja 15:04, 23.02.2017
mieszkanka18:30, 21.02.2017
Super pomysł, szkołom oddać wszystko a my dorośli mieszkańcy Ursynowa będziemy gnuśnieć w domach. Dotychczas można było kompleksowo korzystać z Aqua Relaks (basen, siłownia,fitness) a teraz trzeba będzie pomyśleć o poszukaniu innego miejsca. W końcu dookoła jest trochę tych prywatnych klubów. Dziękujemy Panie burmistrzu, że tak Pan o nas dba:( 18:30, 21.02.2017
rodzinka18:36, 21.02.2017
Na Aqua Relaksie chcą oddać szkole całą górę gdzie jest siłownia i fitness a to dla rodzin fajna oferta bo każdy może znaleźć coś dla siebie za nie dużą kasę widać ze władzom dzielnicy nie zależy na integracji rodziny. 18:36, 21.02.2017
mieszkaniec 19:56, 21.02.2017
Kiedyś również był system 8- klasowy i do tego więcej dzieci i nikomu niczego nie brakowało, miejsca też było wystarczająco , a dziś robi się z tego cyrk, odbiera się mieszkańcom miejsca w których mogą spędzić czas aktywnie po pracy tylko dlatego, żeby dogodzić oświacie... jak widać potrzeby mieszkańców, którzy tworzą społeczeństwo tej dzielnicy się nie liczą. Oświata w tej dzielnicy ma specjalną troskę i wszystkie przywileje, a my mieszkańcy jesteśmy tylko liczbą do statystyk ludności dzielnicy bez prawa głosu i walki o to co jest dla nas dobre. 19:56, 21.02.2017
FRAC03:17, 22.02.2017
do: ~mieszkaniec. Przesada, choć nie obieram Tobie prawa do własnego osądu sytuacji - jestem mieszkańcem od '78 roku i pamiętam filię szkoły 309, w piwnicy bloku na Zamiany 8 ... pamiętam też, jak zajęcia rozpoczynały się o 13:30 i kończyły po 18:00, chodziłem wtedy do 4 klasy sp - pozdrowienia dla Tych co pamiętają, i dla Tych co już zdążyli zapomnieć. Żeby '"coś" komuś odebrać, należy najpierw "to" posiadać ... ktoś kiedyś utworzył wyraz określający takie roszczeniowe zachowanie mianem "polactwa". 03:17, 22.02.2017
Marina20:09, 21.02.2017
Nie dajmy się zwariować, oddać halę szkole, ale po co? Przecież jak oddadzą szkole halę to i tak my mieszkańcy będziemy musieli utrzymywać ją z naszych podatków, bo szkoła nie będzie umiała tym zarządzać tak żeby był z tego zysk i przychód na utrzymanie. Ucsir służy nam mieszkańcom od wielu lat to po co to zmieniać ? Przecież szkoła napewno korzysta z tej hali na specjalnych warunkach bez ponoszenia nadzwyczajnych kosztów. A Tobie Qeen co tak zależy na oddaniu szkole tej hali? Czyżbyś sama miała w tym swój interes?
Zabierzcie nam mieszkańcom wszystko siłownie, parki, hale i oddajcie szkołom a co tam...przecież można olać mieszkańca...najważniejsza jest oświata. 20:09, 21.02.2017
Czarny23:00, 21.02.2017
Co tu się wyprawia ludzie...powariowaliście z tym zabieraniem mieszkańcom tego co jest dla nich sportem, rozrywką i przyjemnością?Dzielnica promuje sport, a zarazem go niszczy odbierając miejsca gdzie ten sport można uprawiać to- jest niedorzeczne.Gdzie tu logika? Nie tak miało być, ale każdy rządzi jak chce, a dobro mieszkańców jest na samym końcu. 23:00, 21.02.2017
zbych23:16, 21.02.2017
Jeśli jakaś radna ma konflikt z ucsirem to czemu załatwia swoje sprawy kosztem mieszkańców tej dzielnicy.Czy takie odpowiedzialne stanowisko nie zobowiązuje do zachowania umiaru i oddzielenia prywatnych spraw ze służbowymi? Jeśli z tą radną to prawda to gratuluję nam mieszkańcom wyboru - zamiast stać za mieszkańcami, jest Ona przeciwko nam zabierając nam sport w dzielnicy. 23:16, 21.02.2017
Ewa07:28, 22.02.2017
Czy pan burmistrz pomyślał o ludziach pracujących w UCSiR? Co z nimi? Maja dzieci, kredyty, wiem, że jeden z nich ostatnio stracił żonę i został sam z dwójką dzieci. Czy pan burmistrz ich zatrudni u siebie? Dyrektor szkoły nr 16 podstępnie od wielu lat ukradkiem, po cichu próbuje odebrać fitness. Są tak raptem dwa pomieszczenie nadające sie do wykorzystania na sale lekcyjne. Pozostałe pomieszczenie to sauna, solarium, sanitariaty. Zabierać mieszkańcom atrakcyjne miejcse, dlatego, ze dyrektor szkoły jest nieporadna!!. Ta szkoła to w ogóle jakaś dziwna sprawa. Cały czas jakieś afery, mobbing itp. Dziwięsie, ze rodzice w ogóle oddają tam dzieci.
Ewa 07:28, 22.02.2017
pracownik09:49, 22.02.2017
Dokładnie, czy ktoś pomyślał o pracownikach UCSIR, którym po odebraniu siłowni i fitness w Aqua Relaks i przy okazji próby odebrania całego obiektu Hawajska grozi zwolnienie? Przez te zmiany pracę może stracić co najmniej kilkunastu bardzo dobrych pracowników. Wiele z tych osób pracuję w UCSIR od kilkunastu lat, pracując dla mieszkańców. Ta sytuacja i zagrożenie utraty pracy to ogromny stres dla tych osób, z których większość ma na utrzymaniu rodziny, kredyty do spłacenia.
Prosimy, by władza Dzielnicy wzięła pod uwagę również zagrożonych pracowników UCSIR, którzy swoją ciężką pracą budują dobry wizerunek UCSIR i Dzielnicy. 09:49, 22.02.2017
Danuta09:43, 22.02.2017
Skaranie boże z tym Kempom, czego się nie dotknie to spartaczy. 09:43, 22.02.2017
Zdziwiony17:52, 22.02.2017
Nie rozumiem o co w tym chodzi? Czy szkoła nie ma dostępu do hali w czasie lekcji? Jeśli nie ma - to to jest skandal. Jeśli ma - to po co zabierać halę Ucsirowi? Gdzie sens, gdzie logika? 17:52, 22.02.2017
Ewa10:37, 23.02.2017
oczywiście, że ma dostęp. 10:37, 23.02.2017
neon19:46, 22.02.2017
uważam, że działania burmistrza są jak najbardziej uzasadnione, szkoła dzieci musi gdzieś zmieścić przecież nie będą uczyć się w namiotach rozstawionych na boisku szkolnym, reforma edukacji uderza we wszystkich, rykoszetem dostało się też ucsir i pracownikom, przykre ale jak najbardziej potrzebne w zaistniałej sytuacji, nikt z uczniów ani rodziców nie prosił o taką reformę a dostaliśmy ją, dzieci mają prawo do nauki w normalnych warunkach 19:46, 22.02.2017
xyz10:48, 23.02.2017
w tej szkole dzieci od dawna nie uczą się w normalnych warunkach. I dwie sale lekcyjne niczego nie zmienią, bo problem jest dużo większy i to od lat. 10:48, 23.02.2017
nic15:00, 23.02.2017
trzeba budować więcej szkół, 500+ przyspieszyło przyrost naturalny i sale na górze w aqua relaksie na nic się nie przydadzą.Co za głupi pomysł gminy, chyba,że komuś zależy ,, rozwalic ,, cały UCSiR 15:00, 23.02.2017
Pawka20:45, 22.02.2017
Za Guziała były przymiarki ze strony szkoły do przejęcia ale nie pozwolił a nowa władza nie liczy się z mieszkańcami . Wstyd , co zrobiono aby powstała nowa szkoła ? SP 16 przeciążona od momentu powstania a wszystkie działki sprzedany deweloperom . 20:45, 22.02.2017
statystyk22:51, 22.02.2017
Z grafiku zajęć fitness w Aqua Relaks wynika, że ćwiczy tam ok. 20 dorosłych dziennie i to dopiero wieczorem.
Tymczasem 1.000 uczniów z SP16 nie ma gdzie ćwiczyć i z tego powodu dzieci uczą się do godz. 17, bo mają tylko jedną salę gimnastyczną.
Prosty rachunek: ten obiekt jest 50 razy bardziej potrzebny uczniom niż dorosłym. 22:51, 22.02.2017
mieszkaniec09:11, 23.02.2017
A czy z rozkładu jazdy metra wynika ilość przewożonych osób ?
Na jaki cel szkoła chce przeznaczyć 2 sale ? Czy rozwiążą one 50-krotnie problem szkoły z zajęciami fizycznymi ? Jak już bierzemy się za statystyki to dobrze by było znać i podać szczegóły. 09:11, 23.02.2017
Ewa W10:26, 23.02.2017
I jeszcze jedno Panie Statystyk - w przyszłym roku jest zdecydowanie mniej klas. Przykładowo: w tym roku drugich klas jest 6, a na przyszły rok szkolny planowane są tylko dwie. W obiekcie Aqua Relaks znajdują się DWA pomieszczenia, które mogą służyć jako sale lekcyjne. Pozostałe pomieszczenia na piętrze, które ma być przeznaczone dla SP 16, to sanitariaty (toalety, prysznice, sauna i solarium), które na sale lekcyjne kompletnie się nie nadają.
Tak więc proszę nie wypowiadać się w temacie, jeśli nie posiada Pan sprawdzonych informacji. Na Ursynowie jest kilka Gimnazjów, które od września przestaną funkcjonować. Czy nie jest lepszym pomysłem utworzyć nowe podstawówki, niż „doczepiać” do budynków szkolnych jakieś odrębne pomieszczenia? Będzie wygodniej dla uczniów, nauczycieli a szkoły nie będą przepełnione.
10:26, 23.02.2017
Ewa W11:05, 23.02.2017
Szanowny Panie Statystyk. Grafik zajeć fitness, który zapewne widział Pan w Aqua Relaks określa godziny i rodzaj zajęć, a nie ilość uczestniczących w nich osób. Skąd Pan ma informacje o 20 osobach? Zajecia fitness rzeczywiście odbywają się w godzinach popołudniowych, a to z tego względu, że do godz. 17.00 w dni powszednie z sali fitness korzystają kluby sportowe i właśnie uczniowie z SP 16, którzy odbywają tam zajęcia wychowania fizycznego. Jak Pan widzi dzieci mają do dyspozycji nie tylko jedną salę gimnastyczną, o której Pan wspomina, ale bez problemu korzystają od kilku lat z sali fitness należącej do UCSiR. Nie trzeba im rozstawiać namiotów na boisku szkolnym. I pomimo, iż mają udostępnioną salę to i tak zajęcia w SP 16 kończą się około godz. 17.00. Nie ma żadnej gwarancji, że po przekazaniu szkole pomieszczeń UCSiR dzieci będą kończyły zajęcia wcześniej. 11:05, 23.02.2017
kkk21:34, 07.03.2017
A może pomyslec i dobudowac kostkę do budynku B na Wilczym Dole, zamiast zabierac mieszkancom UCSIR ? 21:34, 07.03.2017
nic15:12, 23.02.2017
1 1
zgadzam się w 100% z panią 15:12, 23.02.2017