REKLAMAA1-FortSluzew-10-01----20-01-2019-DNI
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (Google Maps)

    REKLAMA

    Do 11 stycznia mieszkańcy osiedla Kazury mogą decydować, w jaki sposób ograniczyć tranzyt setek samochodów przez swoje osiedle. Dostali karty do głosowania, a do wyboru mają trzy opcje. W połowie stycznia spóldzielnia "Wyżyny" ogłosi wyniki.

    W godzinach porannego szczytu kierowcy, którzy chcą ominąć gigantyczny korek na ul. Stryjeńskich wjeżdżają między bloki przy Kazury i przeciskają się wąskimi osiedlowymi uliczkami w stronę Pileckiego. Dochodzi do awantur między pieszymi a kierowcami. Prób przerwania tej gehenny było sporo. Spółdzielnia 'Wyżyny" zainstalowała na głównej trasie tranzytu dwa dodatkowe spowalniacze, postawiła znaki, które strefowo ograniczają prędkość do 10 km/h. Na wjeździe, na wysokości Kazury 2F wytyczono na asfalcie szlak dla pieszych. Ale to wciąż za mało.

    Z miesięcznym poślizgiem do skrzynek pocztowych w blokach przy ul. Kazury i Pileckiego trafiły referendalne formularze. Mieszkańcy mogą zdecydować: czy i jak chcą rozwiązać problem tranzytu. A mieszkańcy nie są jednomyślni.

    - Pora na radykalne kroki. Jestem za absolutnym przywróceniem osiedla jego mieszkańcom. Chcę szlabanów i  identyfikatorów - mówi pan Przemysław.

    - Czy my mieszkamy na ogrodzonym osiedlu? Nie chcę komplikacji i bać się, że jak się będzie palić, to straż nie dojedzie, bo komuś przeszkadzają samochody w mieście - oburza się pan Marcin.

    Trzy pytania

    Na karcie do głosowania są trzy pytania referendalne z mapką, na której zaznaczono proponowane zmiany. Pierwsze pytanie jest bardzo ogólne. Mieszkańcy mogą odpowiedzieć czy chcą jakichkolwiek zmian, czy może uważają, że blokowanie przejazdu nie jest zasadne, a czasowe nasilenie ruchu z uwagi na budowę POW jest do zaakceptowania.

    Druga propozycja to efekt prac zespołu, który wiosną ubiegłego roku, przy udziale dzielnicy, powołała spółdzielnia "Wyżyny". Pięcioosobowa grupa złożona z mieszkańców oraz ekspertów od ruchu drogowego zaproponowała zablokowanie przejazdu tranzytowego przez osiedle w trzech miejscach poprzez postawienie zakazu wjazdu i fizyczne zablokowanie ruchu. Chodzi o fragmenty uliczek: pomiędzy blokiem Kazury 12 a terenem, gdzie powstaje żłobek; pomiędzy Kazury 5 a Kazury 28 oraz pomiędzy Kazury 2a a Kazury 28. Zakaz ruchu w tych miejscach ma uniemożliwić przejazd przez osiedle wszystkim kierowcom, także mieszkańcom. Do bloków przy ulicy Kazury 1, 2, 2A, 2B, 2C, 2D, 2E, 2F, 4, 6, 7, 8, 10 byłaby możliwość dojazdu wyłącznie od ulicy Stryjeńskich, do budynków przy ulicy Kazury 5, 12 i 28 z obu stron, a do pozostałych tylko od ulicy Pileckiego.  

    Trzecie rozwiązanie jest dużo droższe, choć jeszcze nie wiadomo o ile. To wprowadzenie bardziej skomplikowanego i generującego koszty systemu, który zatrzymałby tranzyt, umożliwiając jednak swobodny przejazd mieszkańcom spółdzielni, np. poprzez instalację automatycznych szlabanów z kartami dostępu. Ta opcja ma na osiedlu sporo zwolenników, ale i zaciekłych przeciwników.

    Kilka dni na podjęcie decyzji

    - Będę myśleć jaką opcję wybrać. Bardzo mi przeszkadza nasilony ruch, ale nie wiem czy stawianie ograniczeń nie stworzy nowych problemów. Myśląc o bezpieczeństwie swoich dzieci, skłaniam się jednak do zamknięcia tego terenu tylko dla mieszkańców - mówi pani Zuzanna.

    Uprawnionych do głosowania jest ponad 3 tys. mieszkańców enklawy Kazury/Pileckiego.

    - Chciałbym, aby jak najwięcej osób wypowiedziało się w referendum, żeby decyzje, które zapadną nie budziły kontrowersji - tłumaczy Andrzej Grad, członek zarządu spółdzielni "Wyżyny".

    Wypełnione karty należy zanieść do administracji osiedla "Wyżyny" przy ul. Kazury 5 do godz. 18:00 11 stycznia. Spółdzielnia obiecuje, że jeśli większość zechce ograniczenia wjazdu na Kazury, to zostanie on wprowadzony. Wyniki referendum zostaną ogłoszone w połowie stycznia.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 74

    • 37
      BARDZO PRZYDATNY
    • 3
      ZASKOCZONY
    • 5
      PRZYDATNY
    • 5
      OBOJĘTNY
    • 5
      NIEPRZYDATNY
    • 12
      WKURZONY
    • 7
      BRAK SŁÓW

    37Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~żaba 37 4 dni temuocena: 33% 

      Propozycja dla wszystkich Spółdzielni i Wspólnot: BUDUJEMY PŁOTY i SZLABANY DOOKOŁA WŁASNYCH TERENÓW! Wjazd tylko dla stałych mieszkańców! PS. BURMISTRZU! Ciekawe jak będzie wyglądało parkowanie dookoła nowego szpitala i dotychczasowych onkologicznego i hematologii?

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~samobojtwo Ursynowa 36 5 dni temuocena: 33% 

      Objazd, którego nizej się domagaja, jest przewidziany jako przyszly wyjazd z POW dla całej Polski. Jesli zjazd z POW powstanie, to horror komunikacyjny na Ursynowie bedzie dziesiec razy gorszy niz obecnie. Rusza tamtędy tysięce samochodow. W interesie Ursynowa jest zablokowanie budowy zjazdu w tym miejscu. Zjazd tylko na Pulawska, nastepny - do Wilanowa. Ursynowianie jakos sie dotocza do domow, zas pozostalym ma sie nie oplacac jechac przez Ursynow. Jeśli ten zjazd powstanie, to szeroka Belgradzka, Stryjenskich, Wawozowa, Rosola, I.Gandi, KEN zamienia sie w autostrady miejskie z tysiacami samochodow na godzine, korkami, spalinami, a ruch wjedzie tez w węższe ulice, żeby objechać swiatla i korki. Wtedy POW dotknie absolutnie wszystkich mieszkancow. Lepsze dwa-trzy lata meki niz... totalny smrod i hałas na zawsze. Należy tez wrocic do pomysłu zwężenia Stryjenskich, żeby uchronić Natolin i Kabaty od zmasowanego ruchu tranzytowego. Zadnych przelotowek, bo to samoboj.

      Edytowany: 5 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kazurzanka 35 5 dni temuocena: 100% 

      Połączenie Pileckiego z Belgradzką nie jest częścią inwestycji o nazwie: budowa POW. Ursynowski Zachodni węzeł POW będzie skomunikowany z F. Płaskowickiej oraz I. Gandhi i niewątpliwie zostanie wybudowany. Inwestor już ograniczył przejezdoność obydwu ursynowskich węzłów, wyłącznie do jednego kierunku. Proszę o rozwinięcie tezy "jest przewidziany jako przyszły wyjazd z POW dla całej Polski".

      Edytowany: 5 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 34 7 dni temuocena: 61% 

      Tereny na tyłach osiedla w 100% należą do miasta. Jaki problem w ciągu 2 tygodni położyć tymczasową drogę z płyt betonowych i puścić po niej ruch? Miasto już dawno (przed rozpoczęciem budowy) powinno wymóc takie rozwiązanie na Astaldi, które buduje tunel A2. Od początku było wiadomo, że będzie komunikacyjny paraliż conajmniej przez kilka lat. Zdumiewające jest, że władze miasta i dzielnicy dopuściły do tego. Zabrakło rozumu i wyobraźni???

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~abc 33 7 dni temuocena: 57% 

      Przecież rano na Pileckiego do świateł z Płaskowickiej też jest korek z samych tylko wyjeżdżających z osiedla Kazury i tych, którzy lubią przeciskać się między blokami. Przepustowość skrzyżowania Pileckiego/Płaskowickiej jest jaka jest i przeniesienie części ruchu z jednego wlotu na drugi jej nie poprawi.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mieszkaniec od lat ursynowa 32 7 dni temuocena: 63% 

      Teraz pewnie będzie decyzja na szlabany. Nim to wejdzie w życie, wybiorą dostawcę, postawią, uruchomiom to budowa się skończy. I wtedy płacz po co te szlabany.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sąsiad Kazury 31 8 dni temuocena: 55% 

      Ze zdjęcia ilustrującego artykuł wynika, że brakuje tylko ok. 100 m drogi do połączenia ul. Belgradzkiej z ul. Płaskowickiej. Kiedy rozpocznie się budowa tej drogi?

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wojak_szwejk 30 7 dni temuocena: 44% 

      Takie rozwiązanie na pewno byłoby bardzo fajne, ale już widzę protesty mieszkańców kilku bloków znajdujących się tuż przy tej rzekomej obwodnicy osiedla - i znów artykuły na haloursynów, jak to słoiki zakorkowały osiedle, płacz mieszkańców, że wcześniej mieli parking i bardzo lokalną uliczkę a teraz mają ruchliwą arterię :D

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 8 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazur 29 3 dni temuocena: 50% 

      NIKT. A te "brakujące 100m" to teren zielony Parku Cichociemnych, który sąsiaduje z osiedlowym parkingiem a nie drogą dojazdową do Pileckiego. Znajomość okolicy by się przydała a nie tylko "rzut oka" na zdjęcie...

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazurek 28 8 dni temuocena: 41% 

      Wielkie dzięki Władzom Spółdzielni za zorganizowanie referendum i wzięcie pod uwagę umieszczenia szlabanów w newralgicznych punktach. Bo tylko szlabany dają możliwiść wjazdu na teren enklawy Kazury mieszkańcom i służbom jednocześnie zabezpieczając przestrzeń osiedla.Czas najwyższy na działanie!

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły2 27 8 dni temuocena: 67% 

      Po pierwsze - to się skończy, gdy tylko odblokują przejazd przez Płaskowickej. Po drugie - zróbcie w końcu południowy objazd osiedla, planowany od samego początku jego istnienia! Na zdjęciu widać, jak to można zrobić. Połączyć z Belgradzką i pozamiatane. Tylko trzeba myśleć i działać, a nie kombinować jak koń pod górę.

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dasda 26 8 dni temuocena: 36% 

      Lepiej zrobić 50 metrów dojazdu do ośrodka dla niepełnosprawnych, zamiast puścić ulicę dalej do ronda płaskowickiej/pileckiego

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 5 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazurek 25 8 dni temuocena: 65% 

      Weżcie,zróbcie! czyli kto? Problem jest teraz i narasta. W dalszej perspektywie, czyli nie za miesiąc dwa, warto połączyć Belgradzką z Płaskowickiej najlepiej płytkim tunelem biorąc pod uwagę uciążliwości jakie spadły na ten mały obszar. Ale plany ,inwestycje, zatwierdzenia,dyskusje za i przeciw mogą trwać latami, a my, nasze dzieci , codziennie przeżywamy koszmar. W kwestii szlabanów możemy MY mieszkańcy zdecydować TERAZ.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 11 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianka 24 8 dni temuocena: 69% 

      W pełni popieram budowę drogi łączącej Belgradzka z Płaskowickiej, ktora była w planach już kilkanaście lat temu. Szlabany to połowiczne rozwiązanie problemu. Na Osiedlu Kabayy są a i tak cwaniaki zastawiaja swoimi samochodami parkingi.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 18 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dasda 23 6 dni temu

      Widzę, że niektórzy nie pojmują ironii bijącej z mojego komentarza.

      Edytowany: 6 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazury 22 8 dni temuocena: 47% 

      te 2-a dodatkowe spowalniacze nic nie dały, są łatwe do ominięcia i przejechania ( bardzo niski próg ) , dla kierowców to żaden problem , szlabany to jedyne rozwiązanie - działają w Centrum Warszawy i sie sprawdzają, dojazd karetek czy straży nie stanowiłby problemu bo przecież osoba wzywająca uprzedza , ze są one zainstalowane i je otwiera

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wojak_szwejk 21 7 dni temuocena: 73% 

      Cieszy optymizm - realia już nie są takie piękne i często szlaban opóźnia naprawdę o długie minuty, które w przypadku zagrożenia życia są na wagę złota - tu rozwiązaniem są czujniki syren. Jednak problem patroli policyjnych poruszyłem w komentarzu niżej...

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 8 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazurek 20 8 dni temuocena: 45% 

      Wielkie dzięki Władzom Spółdzielni za zorganizowanie referendum i wzięcie pod uwagę umieszczenia szlabanów w newralgicznych punktach. Bo tylko szlabany dają możliwiść wjazdu na teren enklawy Kazury mieszkańcom i służbom jednocześnie zabezpieczając przestrzeń osiedla.Czas najwyższy na działanie!

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sąsiad Kazury 19 8 dni temuocena: 62% 

      Połączyć ul. Belgradzką z ul. Płaskowickiej dookoła górki kazurki, brakuje tylko 100 m drogi.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 8 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wojak_szwejk 18 7 dni temuocena: 73% 

      Odnośnie służb i szlabanów: Pogotowie czy Straż Pożarna to sprawa do rozwiązania, chociażby z wykorzystaniem czujników syren - jeśli powyższe chce wjechać, to zdarza się to na tyle rzadko, że nie będzie problemu jak o 2 w nocy będzie trzeba zawyć syreną. Ale wyobraźmy sobie, że na teren osiedla Kazury chce wjechać rutynowo patrolujący ten teren radiowóz - jak rozumiem, mieszkańcy nie będą się skarżyć, że otwiera sobie szlaban wyjąc syreną? :D To wymagałoby postawienia ochroniarza przy każdym szlabanie... A to już się robią realne koszty...

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 8 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~gadam 17 8 dni temuocena: 64% 

      A nie lepiej zlikwidować korki przy Stryjeńskich? Likwidujmy przyczyny a nie skutki.

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tom 16 8 dni temuocena: 93% 

      Bardzo fajny pomysl. Tylko jak proponujesz to zrobic?

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 14 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 15 7 dni temuocena: 20% 

      ~tom, było już wcześniej - połączyć Belgradzką z płaskowickiej, proste. Przynajmniej na czas (kilkuletni jednak) budowy POW.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 2 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~luc 14 8 dni temuocena: 51% 

      Jedyne miasto w polsce gdzie osiedla sa odgradzane od reszty miasta plotami i szlabanami z ochrona. Trzeba to wprowadzic w rescie kraju np. przejazd przez wolomin czy kobylke tez niech zamkna a miasteczka ogrodzic plotem a wjazd tylko dla mieszkancow. goscie za przepustkami.

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 13 8 dni temuocena: 53% 

      Widać że nie masz pojęcia co komentujesz.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 19 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tom 12 8 dni temuocena: 33% 

      Luc mozesz sie zzymac, ale to przyszlosc miast. Z tym, ze nie bedzie fizycznych szlabanow jak za Piasta Kolodzieja, tylko kamery zczytujace rejestracje + mandaty wysylane poczta.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 6 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MariuszS 11 8 dni temuocena: 54% 

      Nie przejdzie ten szlaban. Musi być przejazd przez Kazury, bo przecież nikt nie będzie stał w korku na Stryjeńskich, jak wariaci rządzący Ursynowem, pozamykali wszystkie ulice....

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zet 10 8 dni temuocena: 44% 

      Nikt nie musi stać w korku, jest metro i autobusy.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 22 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 9 7 dni temuocena: 17% 

      ~Zet, to problem ciebie nie dotyczy, nie musisz się aż tak denerwować... ps. jak tam ? cieplo dzis na przystanku ZTM było?

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qwr 8 7 dni temuocena: 50% 

      W metrze cieplutko i przyjemnie.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 7 8 dni temuocena: 76% 

      Przed budową A2 na Ursynowie powinien być wykonany łącznik Belgradzka-Pileckiego, na tyłach osiedla Kazury. Inwestycji nie zrobiono i teraz setki aut jadą osiedlowymi uliczkami. Można zrozumieć jak utrudnia to życie mieszkańcom osiedla. Można jeszcze w tempie ekspersowym wybudować ten łącznik. Wykonawca A2 może płyty betonowe w kilka tygodni ułożyć i problem ruchu w osiedlu ustanie. Kiedyś Poleczki z płyt była i jakoś wszyscy normalnie przez lata jeździli.

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 53 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~JanekC 6 8 dni temuocena: 80% 

      Wszyscy jesteśmy ZA - powinien być jak najszybciej zrobiony łącznik z Belgradzkiej na Pileckiego. Będzie luźniej i zero korków.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 44 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wojak_Szwejk 5 8 dni temuocena: 67% 

      Mam tylko nadzieje, ze mieszkańcy i włodarze dzielnicy wezmą pod uwage aspekt służb miejskich, szczególnie pogotowia, policji i straży pożarnej. Ze swojej strony mogę uczulić na stawianie wszędzie blokad i szlabanów, zeby potem nie było pretensji, ze karetka za późno przyjechała, straż nie mogła dojechać a policja rutynowo nie patroluje osiedla...

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~gość 4 8 dni temuocena: 57% 

      Pozamykajmy też inne uliczki osiedlowe, na pewno mieszkańcy innych będą zachwyceni, jak nie będą mogli dojechać do przychodni czy szkoły.

      Edytowany: 8 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wojak_Szwejk 3 8 dni temuocena: 98% 

      Akurat chęć rozwiązania problemu rozumiem, bo faktycznie w Polsce króluje cwaniactwo drogowe i mogę sobie wyobrazić co robią kierowcy na wąskich osiedlowych uliczkach... Tylko wypracowane rozwiazanie musi byc bardzo dobrze przemyślane.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 44 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~green_is_bad 2 8 dni temuocena: 47% 

      Obiekty użyteczności publicznej mają dojazd, tu mowa o alejkach między blokami.

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 21 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 1 7 dni temuocena: 43% 

      ~Wojak_Szwejk, jakie cwaniactwo? tam sa dopuszczone do ruchu ulice osiedlow a nie chodniki. Na moim osiedlu są podobne uliczki i nikt tu nie stoi z kłonicą, nie wpuszczając samochodów z "obcą" rejestracją. Choc akurat moje osiedle było budowane w czasach "nowozytnych" i to jest NAPRAWDĘ teren mojej spółdzielni, za który zapłaciłam z własnej kieszeni. W przeciwieństwie do PRLowskiego reliktu przy Kazury, który był finansowany ze środkow państwowych, a więc takze moich - jako że powstał w latach 80-tych ubiegłego wieku! czyli, członkowie spółdzielni zapłacili wyłącznie za własne mieszkania, które powstały na terenach miasta. I jeszcze raz przypomnę - po ulicach mojego osiedla jeżdżą także samochody z innych miejsc, w tym zapewne te z Kazury (jako, że mieszkam obok Tesco - to może zamkne dojazd? bo tak)

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 3 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.151 sekundy
    REKLAMA