Zamknij

Tak będą wyglądać pasy rowerowe na Dereniowej i Cynamonowej. ZOBACZ

10:54, 17.07.2015 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 13:25, 17.07.2015
Skomentuj Urząd Dzielnicy Ursynów Urząd Dzielnicy Ursynów

Dzielnica przedstawiła koncepcje wprowadzenia pasów rowerowych na ul. Dereniowej i Cynamonowej. Obie ulice zostaną zwężone do jednego pasa w każdą stronę, pojawią się na nich nowe przejścia dla pieszych. Na Dereniowej trzykrotnie zwiększy się liczba miejsc parkingowych, na Cynamonowej - liczba ta się zmniejszy.

Pięć miesięcy temu na spotkaniu z ursynowskim lobby rowerowym burmistrz obiecał pasy rowerowe na kilku ulicach Ursynowa - realizację projektu zgłoszonego przez rowerzystów do Budżetu Partycypacyjnego 2015. Projekt uzyskał poparcie 6.119 głosujących. W tym roku autorzy zgłosili projekt jeszcze raz, tym razem zagłosowało na niego 2.891 osób. 

Burmistrz zadeklarował, że w szybkim czasie doprowadzi do zmian w organizacji ruchu na ul. Dereniowej i Cynamonowej oraz na fragmentach ulic Kiedacza i Romera. Zostaną tam wyznaczone pasy rowerowe oraz poprawione bezpieczeństwo pieszych poprzez budowę azyli. 

Na stronach urzędu dzielnicy pojawiły się koncepcje dotyczące Dereniowej i Cynamonowej. Dzielnica prosi mieszkańców o składanie uwag do obu projektów do 31 lipca na adres: [email protected] lub pisemnie do Wydziału Obsługi Mieszkańców, al. KEN 61, 02-777 Warszawa.

Co zmieni się na Dereniowej?

Koncepcja zakłada wyznaczenie równoległych miejsc do parkowania samochodów. Prostopadłe miejsca zostaną zlikwidowane, a wprowadzone zostaną miejsca równoległe do ulicy. W ul. Dereniowej na odcinku od ul. Ciszewskiego do ul. Gandhi liczba miejsc postojowych wzrośnie o 49 a na odcinku od ul. Gandhi do ul. Płaskowickiej zwiększy się o 20 miejsc postojowych. Na całej Dereniowej w tej chwili są 53 miejsca a będzie ich 120.

Pojawią się także szersze azyle dla pieszych, a w niektórych miejscach podwójne azyle do przejścia przez pas rowerowy, a następnie przez pas jezdni. Na odcinku od ul. Gandhi do ul. Płaskowickiej wyznaczono również dodatkowe przejście dla pieszych, o które walczyli mieszkańcy.

kliknij w obrazek, aby powiększyć (otwierają się duże pliki jpg)

Pasy rowerowe zostaną wyznaczona w trybie "oszczędnościowym" - informuje dzielnica. - Stare oznakowanie poziome zostanie sfrezowane i naniesione zostanie nowe. W trakcie budowy tunelu S-2 mogą tędy jeździć ciężarówki, więc remontu ulicy Dereniowej jest nieekonomiczny - mówi burmistrz Robert Kempa.

Co zmieni się na Cynamonowej?

Cynamonowa to lokalna ulica o szerokości przelotówki. Mieszkańcy od dawna proszą o uspokojenie ruchu, bo wielokrotnie dochodziło tu do potrąceń i wypadków.

Podobnie jak Dereniowa, tak i Cynamonowa zostanie zwężona do jednego pasa ruchu w każdą stronę. Liczba miejsc parkingowych na odcinku od ul. Ciszewskiego do ul. Gandhi zmaleje o 16 miejsc, natomiast na odcinku od ul. Gandhi do ul. Płaskowickiej zmniejszy się o 7 miejsc. Całkowita liczba miejsc parkingowych zmniejszy się ze 179 do 156.

kliknij w obrazek, aby powiększyć (otwierają się duże pliki jpg)

Na Cynamonowej pojawią się szersze azyle dla pieszych, a w niektórych miejscach podwójne azyle do przejścia przez pas rowerowy, a następnie przez pas jezdni. Na odcinku od ul. Gandhi do ul. Płaskowickiej na wysokości bazarku pojawi się długo oczekiwane nowe przejście dla pieszych.

Obie koncepcje trafią jeszcze do miejskiego inżyniera ruchu, więc mogą się jeszcze zmienić.

[ZT]7218[/ZT]

[ZT]7708[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(22)

ŁawrynowiczŁawrynowicz

11 21

Ciesze się, że podpisy, które zbierałem pod petycją w sprawie tego przejścia przy bazarku nie zmarnowały się. Projekt tego odcinka ul. Cynamonowej uważam za bardzo udany. 11:22, 17.07.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DagmaraDagmara

6 4

brzydale z IMU przestańce tu stawiać minusy, p.Janek i tak jest od Was
przystojniejszy, mądrzejszy i fajniejszy 13:39, 21.07.2015


reo

mmmmmm

12 3

Problem może być taki, że kierowcy chcąc ominąć progi wyspowe, będą nagminnie wjeżdżać na pas rowerowy. Póki nikogo tam nie będzie to pół biedy, ale mam złe przeczucia. 11:54, 17.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mama

0 3

a co się stało z istniejącymi obecnie progami przy Dereniowej na wysokości wlotu Warchałowskiego. Na tym obrazku ich nie ma, są za to nowe progi wcześniej, przy nowych pasach. Obserwując rajdowe zapędy wielu kierowców, którzy dziś omijają progi środkiem, znów zrobi się niebezpiecznie na "szkolnym" przejściu, bo za duża jest odległość od progów do przejścia. Kiedyś mówiło się tam o światłach.
Ale poza tym podoba mi się :) 12:26, 17.07.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ImielinczykImielinczyk

0 0

No właśnie, mówiło się o światłach. Nie mogę zrozumieć, ile lat trzeba czekać, aż a końcu ktoś się poważnie zastanowi, co jest najważniejsze. Ścieżki rowerowe są potrzebne, ale światła są niezbędne. 17:45, 18.07.2015


WasilWasil

2 3

Nareszcie Ratusz coś zapropnował, spółdzielnia robi biznes na budowaniu kosztem miejsc parkingowych i miejsc wypoczynkowych, a Ratusz musi ratować sytuację, coby mieszkańcy mogli sobie zaparkować. Trochę to chore, ale na przyszłość lepiej pochopnie nie wydawać WZ, choć pewnie P. Kunert i tak ma to gdzieś. Cóż mogą ją obchodzić parkingi normalnych ludzi 21:12, 17.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PitbullPitbull

9 1

Dodanie pasów rowerowych na ul. Cynamonowej spowoduje moim zdaniem wiecej wypadkow z udzialem pieszych. Na Cynamonowej powinny być progi zwalniające.
Pasy "na wysokosci bazarku" sa zdecydowanie za blisko wyjazdu od Cynamonowego Domu (nr. 19)- powinny być bliżej ul. Gandhi, a piesi i tak będą prechodzic Cynamonową jak deptak- tak jest teraz i będzie dalej 21:37, 17.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ImielinczykImielinczyk

16 0

Na Dereniowej najbardziej są potrzebne światła na przejściu które prowadzi do szkoły podstawowej nr 323 (nieopodal Marcpolu). Obwód szkoły obejmuje tereny po obydwu stronach Dereniowej i światła są absolutnie niezbędne, by zapewnić dzieciom bezpieczeństwo. Dwoje dzieci uległo na tym odcinku Dereniowej poważnym wypadkom samochodowym. Tymczasem pojawią się ścieżki rowerowe i w niedługim czasie, jak spokojnie zapowiada pan burmistrz, ciężarówki z budowy autostrady ....... 14:02, 18.07.2015

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WasilWasil

1 6

No nie wiem, ruch na Dereniowej raczej marny, więc po co generować koszty. 14:14, 20.07.2015


pieszypieszy

3 1

Nowa organizacja ruchu przede wszystkim poprawia bezpieczeństwo pieszych właśnie. Bo nie będzie się teraz dało wyprzedzać przed przejściami dla pieszych. Zresztą w ogóle się nie będzie dało wyprzedzać na tej ulicy, bo zostanie po jednym pasie ruchu. I to jest bardzo dobra wiadomość. To jest ulica lokalna. Na takiej ulicy nie ustawia się świateł co 100 metrów, tylko właśnie uspokaja ruch. I to jest właśnie takie rozwiązanie. Trzeba tylko dodać separatory między progiem a pasem rowerowym, aby nie był omijany przez kierowców. 18:05, 20.07.2015


ImielinczykImielinczyk

1 0

Do pieszego - nic nie poprawi bezpieczeństwa dzieci samodzielnie przechodzących przez jezdnię jak światła.
Do Wasila - każda zmiana generuje koszty. A najlepsza zmiana na Dereniowej obok Marcpolu to światła i barierki zaporowe (takie jak czasami są dla pieszych przy torach). Albo przejście podziemne. Jeśli obwód szkoły się nie zmieni, a zapewne się nie zmieni, to cały czas będzie to bardzo niebezpieczne miejsce dla dzieci. Gdzie małe dzieci - tam nie ma kompromisów, jeśli chodzi o ich bezpieczeństwo. 20:43, 21.07.2015


AnnaAnna

5 1

juz teraz Dereniowa do ronda przy Płaskowickiej jest totalnie zakorkowana w trakcie powrotów z pracy. zwężając ją do jednego pasa korek będzie sięgał Ghandi albo i dalej. po drugie jeśli drogi zostaną zwężone przed budową tunela pod Ursynowem, wyjazd z Ursynowa podczas budowy będzie jeszcze większym koszmarem ! jednopasmowa Dereniowa podczas budowy tunelu - czy Ratusz za męczarnie ludzi weźmie na siebie odpowiedzialność ? czy zamknie na czas budowy pas rowerowy. wszyscy nie wyjadą jedną drogą KEN. proszę Ratusz o zastanowienie się. 08:44, 23.07.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ImlielinczykImlielinczyk

2 0

Poszerzają właśnie Pileckiego i to jest właściwa droga prowadząca z Kabat do centrum. Dereniowa to nie przelotówka. to droga lokalna. I nie ma na niej miejsca ani na pędzące samochody z Kabat, ani na ciężarówki z budowy autostrady. 15:40, 23.07.2015


natolinkanatolinka

4 1

poza tym pasy rowerowe prowadzące donikąd! a co po wyjeździe z Derenioniowej lub Cynamonowej. Panie burmistrzu nie róbcie prowizorki. albo kompleksowe ścieżki, albo nie wyrzucać pieniędzy na kawałek ściezi tu, kawałek tam. znowu rowerzyści będą pędzić po chodniku zjeżdzając ze swojej ścieżki.
Poza tym lato trwa 5 miesięcy, a co potem? Mam nadzieję ze zimą pas rowerowy będzie przeznaczony znowu dla samochodów. Czy sztuka dla sztuki samochody mają zimą stać w korku na jednopasmowej Dereniowej/Cynamonowej. 08:49, 23.07.2015

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HenrykHenryk

3 0

Znając Kempe to bankowo będzie prowizorka. Dzielnica wszystko zaczęła robić ostatnio 'po kosztach'. 11:05, 23.07.2015


adamadam

0 0

" lato trwa 5 miesięcy"
ale rowerem jeździ się nie tylko w lato

"nie wyrzucać pieniędzy na kawałek ściezi "
wszystkiego na raz zbudować się nie da, ścieżki są od Ciszewskiego, przy Płaskowickiej tez powstaną przy budowie tunelu pod ursynowem 13:18, 02.08.2015


pszyszekpszyszek

1 1

Projekt jest dobry. Wymaga wprawdzie kilku poprawek (eliminacja omijania progów wyspowych, fizyczna eliminacja parkowania na kilku powierzchniach wyłączonej z ruchu, zakończenie pasów bezpieczniejsze dla rowerzystów) ale jest to naprawdę przyzwoita podstawa do dyskusji. 15:32, 23.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ArtArt

6 2

No i po co te ścieżki rowerowe?
Są już przecież dwie równoległe przez KEN i Rosoła/Anody.
Skoro Ciszewskiego i Dereniowa są lokalnymi ulicami z małym natężeniem ruchu, to co szkodziło jeździć rowerzystom przy krawężniku, przecież to szerokie ulice.

Ulicy ubędzie, a samochodów wręcz przeciwnie, tylko dlatego, żeby kilku aktywistów rowerowych miało gdzie jeździć przez te kilka miesięcy w roku.

Sam jeżdżę rowerem ale nie przepadam za rowerzystami.
Jadąc chodnikiem nierzadko zdarza im się dzwonić na pieszych, mimo to jakoś ich toleruję i nie zwracam uwagi, że mają swoje ścieżki i ulicę.
Z drugiej strony spróbujcie wejść na ścieżkę, to nie przepuszczą okazji żeby,
ochrzanić, a w najlepszym wypadku pouczać.
Nawet się kiedyś zastanawiałem, czy nie jeżdżą specjalnie po to, żeby sobie poużywać na pieszych wchodzących na ich święte ścieżki. 10:40, 24.07.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnaAnna

1 2

do Imlielinczyk
nie ważne czy Dereniowa jest przelotówką czy drogą lokalną. jak zacznie się budowa, ciężarówki będą jeżdzić gdzie będą musiały lub jak im będzie wygodniej bez względu na charakter drogi. po drugie tunel będą budować po kawałku więc na wysokości Dereniowej dokładnie tą drogą będą dojeżdżać ciężarówki albo do wywozu albo z materiałami do budowy. taki jest standard budowy. ciężki sprzęt jeździ którędy musi a nie którędy im powiesz aby pojechał bo ty uważasz drogę za lokalną 12:33, 27.07.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ImielinczykImielinczyk

2 1

Nie zgadzam się z Tobą. Co to za pojęcie "standard budowy"?? Od tego jest władza lokalna, żeby PLANOWAĆ rozwiązania w takich sytuacjach i to takie rozwiązania, aby były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców. Zostawienie spraw własnemu biegowi prowadzi do kuriozalnych sytuacji, w których często bardzo mała grupa ludzi cierpi dla reszty, np. męcząc się z potwornym hałasem tuż za oknem. Ale dopóki nie jest to Twoje okno, dopóty Twoja teoria w Twoim mniemaniu jest dobra . 10:37, 28.07.2015


HirszfeldkaHirszfeldka

0 0

Podczas budowy drogi ekspresowej ciężarówki będą mogły jeździć tylko Dereniową i nie ma się co burzyć, bo Pileckiego z nową nawierzchnią będzie zamknięta dla samochodów ciężarowych. Jedyny wyjątek będą stanowić tiry z dostawą dla Lidla. To droga dla samochodów osobowych. Dereniowa natomiast stanie się drogą budowlaną, gdyź jej remint jest zaplanowany na końcu. A dzieci do szkoły mają chodzić przez przejście gdzie powstanie sygnalizacja świetlna, na wysokości numeru 4. 14:57, 05.09.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stary DereńStary Dereń

2 0

Jestem mieszkańcem Derenowej od 30 lat i nie widzę potrzeby sztucznego zwężania ulicy, zwłaszcza na rzecz niedorzecznej ścieżki rowerowej. Ani się ona porządnie nie zaczyna ani bezpiecznie nie kończy. Ruch pieszych po chodnikach też nie porywający więc wystarczy tam wyodrębnić pas dla rowerzystów. Jedyna potrzebna inwestycja to światła przy przejściach dla pieszych przy KFC, reszta to pieniądze w błoto. Ruch cały idzie Płaskowicką a nie Dereniową więc po co psuć ulicę która funkcjonuje dobrze. Ten pomysł to paranoja. 23:54, 28.08.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%