Kierowcy będą mieli na Ursynowie swoją obwodnicę Warszawy, to może też potrzebna jest tramwajowa? Na taki pomysł wpadła partia Razem, która chce budowy szynowej obwodnicy, przechodzącej przez środek Ursynowa. Główny cel to zmniejszenie tłoku w środkach komunikacji miejskiej w centrum miasta. Sprawdziliśmy czy to realny pomysł i jak oceniają go mieszkańcy dzielnicy.
Idea budowy tramwajowej obwodnicy Warszawy zrodziła się podczas konsultacji do Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy. Według partii Razem obwodnica ma mieć trzy koncentryczne kręgi, które poprzecznie przetną się z liniami metra i kolei - od Śródmieścia po krańce miasta.
- W stołecznym Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego złożyliśmy naszą propozycję trasy tramwajowej wokół Ursynowa i Wilanowa z odnogą na Zawady. Obejmowałaby ona również trasy lokalne - mówi Maciej Borowski-Monkiewicz z Razem.
Wedłu planu na ursynowskim odcinku tramwaje kursowałyby od strony Galerii Mokotów, przez ul. Puławską w stronę Pileckiego (obok Centrum Onkologii). Następnie skręt w ul. Gandhi, aż do stacji metra Imielin, skąd tramwaj pojechałby aleją KEN, a potem w kierunku Wilanowa - wzdłuż ul. Płaskowickiej i Kokosowej przy POW.
Plany są, gorzej z pieniędzmi
Czy budowa torowiska przez środek Ursynowa jest możliwa? O to zapytaliśmy Tramwaje Warszawskie, które decydują w tej sprawie.
- Musielibyśmy przede wszystkim sprawdzić, czy dość kręta trasa przyniosłaby pasażerom podstawową korzyść, czyli skrócenie czasu przejazdu. Analizujemy, gdzie mogłyby i powinny zostać zbudowane kolejne linie tramwajowe i nie wykluczamy budowy nowych tras na Ursynowie - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
O wpuszczeniu tramwajów na Ursynów, mówił też w swojej kampanii wyborczej obecny prezydent Warszawy. Rafał Trzaskowski. Pokazał nawet mapę linii tramwajowej "M", która zaczynałaby się na pętli przy Wyścigach, a kończyła na granicy miasta. Tory biegłyby pośrodku ul. Puławskiej, między jezdniami.
Na razie Tramwaje Warszawskie opracowały studium wykonalności budowy linii wzdłuż ul. Puławskiej. Czy i kiedy nową trasą pojadą tramwaje to będzie zależało, jak zwykle, od budżetu przewidzianego na inwestycje komunikacyjne. Na pewno nie jest to inwestycja pierwszoplanowa dla miasta.
A co o takich pomysłach sądzą mieszkańcy? - To nie wchodzi w grę. To jakiś absurd. Mamy metro i autobusy, którymi można dojechać wszędzie i na lotnisko, na dworzec i na drugą stronę Wisły. Jeszcze nam jakieś linie zlikwidują. Bez przesady! - denerwuje się pani Jadwiga.
- Na Zielony Ursynów można zbudować linię, ale nie przez centrum dzielnicy. Tramwaje nie kopcą spalinami, ale przecież z czegoś prąd się robi do ich napędu. Nie podoba mi się ten pomysł. Jestem też kierowcą i nie wyobrażam sobie na naszych zakorkowanych ulicach jeszcze tramwajów, nie wspominajac o budowie torowiska - mówi pan Rafał.
MAPA INWESTYCJI PRZYGOTOWANA PRZEZ RAZEM:
To Ja14:33, 21.01.2019
Jest metro i dużo autobusów w tamtym rejonie. Może czas lepiej skomunikować Wyczółki i nowe osiedla, które wyrosły przy ul. Kłobuckiej i rosną w dalszym ciągu. Jedna linia (165) to stanowczo za mało! Przydałaby się linia nocna, autobus na lotnisko oraz autobus dojeżdżający do centrum Ursynowa. 14:33, 21.01.2019
TRAMWAJ NA ZIELONY U14:49, 21.01.2019
Ursynów Wysoki ma metro, ma bardzo dużo linii autobusowych, ma (za chwilę) S2, ma bezkolizyjne dwa wjazdy (Dolina->KEN, Puławska->Pileckiego), będzie nowy funkcjonalny wjazd (poszerzona i przebudowana Płaskowickiej z tunelem podziemnym pod rondem przy Roentgena) - a Ursynów Zielony ma tylko ulicę Puławską!! My też płacimy podatki i też chcemy mieć lepszą komunikację i lepszy dojazd!!! Absolutnie chcemy tramwaju wzdłuż Puławskiej skręcającego w Karczunkowską i mającego przystanek końcowy gdzieś w okolicach Buszyckiej !!!! TRZASKOWSKI, OBIECAŁEŚ - CZEKAMY !!!!! 14:49, 21.01.2019
Aurelian14:51, 21.01.2019
Tramwaj przez środek osiedla to nonsens. Jak można coś takiego wymyślić! Niech z Razem stukną się Razem w czoło. Mamy tu wystarczająco dużo hałasu. Karetki do Centrum Onkologii jeżdżą bez przerwy, w końcu to szpital, a niebawem przy tej samej ulicy zacznie działać kolejny.
14:51, 21.01.2019
Ursynowian z Kabay15:05, 21.01.2019
Chory pomysł. Dobra komunikacja autobusowa typu nr 192 (krążąca po Ursynowie) docierająca do stacji Metro jest najlepszym rozwiązaniem. 15:05, 21.01.2019
Agnieszka z Ursynowa15:26, 21.01.2019
Jako mieszkanka Ursynowa uważam pomysł z tramwajem za totalny bezsens!
Po co nam tramwaj skoro jest metro i tak dużo linii autobusowych, którymi bezproblemowo można dojechać do miejsc gdzie nie dojeżdża metro.
Skoro partia chce pomóc mieszkańcow Wilanowa niech przyśpieszy budowę zaplanowanej już linii tramwajowej albo budowę 3 linii metra.
Za tramwaj na Ursynowie dziękujemy!
Uważam, że te środki można przeznaczyć na usprawnienie komunikacji miejskiej w innych dzielnicach Warszawy. 15:26, 21.01.2019
iez15:37, 21.01.2019
tramwaj przez KEN oznacza zwężenie tej ulicy, dodatkowy hałas oraz korki, kto to wymyślił i w jakim celu, 15:37, 21.01.2019
Bobełt pruciak16:01, 21.01.2019
Tramwaj wzdłuż POW to zamiast parku ma być?
16:01, 21.01.2019
Warszawiak16:14, 21.01.2019
Czy dziś 1 kwietnia??? 16:14, 21.01.2019
Autmex16:16, 21.01.2019
Potrzebne to jak zającowi dzwonek!!! kto mógł wpaść na taki genialny pomysł?! No oczywiście komuniści z partii Razem!!! Tym cechuje się ta ideologia, że wkłada się w rzeczy bez sensu wielki wysiłek wart lepszej sprawy!!! 16:16, 21.01.2019
drogowiec 16:16, 21.01.2019
to fakt. to skandal że do tej pory w XXI wieku metro nie biegnie do największego skupiska ludzi w Warszawie czyli całego południa aglomeracji a urywa sie na PRLowskim Ursynowie. To jakaś paranoja tyle lat bez linii do Piaseczna . A całe południe Warszawy stoi codziennie w hiper korkach. 16:16, 21.01.2019
METRO do PIASECZNA16:20, 21.01.2019
metro przedłużyć pod Lasem Kabackim lub na filarach do Piaseczna ( WYSTARCZĄ 3 M FILARY) !!! Mogę płacić chocby 1000 zł podatku przez 10 lat byle miec metro ŁĄCZĄCE CETRUM Z CAŁĄ POŁUDNIOWA wARSZAWĄ CZYLI PIASECZNEM., 16:20, 21.01.2019
Konrad17:37, 21.01.2019
Czemu tylko do Piaseczna?! Mieszkam w Górze Kalwarii więc moim zdaniem jak już ciągnąć, wydłużać metro na południe to aż do Góry, samolubie!!! 17:37, 21.01.2019
politolog UW16:21, 21.01.2019
Fakt------------------polityk który zdecyduje sie na działania w celu tego wydłuzenia linii I metra do Piaseczna zyska nie mniej pół miliona głosów wyborców. 16:21, 21.01.2019
drogowiec Urząd Miej16:24, 21.01.2019
co za kretynizn. Nie tramwaju a metra potrzeba biegnącego na południe by odciażyć już codziennie uduszoną i zasmrodzoną do 10 potęgi Pułąwską/. Tylko tego leniwe jak diabli urzedasy nie chcą bo po co ruszać czerepem , jeszcze rozboli od myślenia hahahahahahahah 16:24, 21.01.2019
Wiśnia17:09, 21.01.2019
Tramwaj który by stał w korkach, tego jeszcze nie było, ciekawe gdzie by znaleźli miejsce w Al. KEN i reszcie Ursynowa aby wydzielić torowisko... 17:09, 21.01.2019
Merto na lotnisko17:11, 21.01.2019
Autorzy tego pomysłu to tramwaje chyba z lego budowali i do tego w piaskownicy. Tak trzeba połączyć mordor z Ursynowem i lotniskiem ale nie tramwajem bo nie ma gdzie tych torów kłaść. Zamiast wymyślać proch trzeba zbudować odnogę linii metra od Wilanowskiej przez Mordor na lotnisko.
Tramwaj albo kolej na wiadukcie to konieczność na odcinku metro wilanowska - piaseczno. Komunikacja miejska to system a nie zabawy w budowanie linii tramwajowej na około wszystkiego. 17:11, 21.01.2019
norma18:39, 21.01.2019
Z programu Jakiego skorzystaj Trzaskosiu! 18:39, 21.01.2019
margo17:22, 21.01.2019
środkiem Ursynowa faktycznie bez sensu, ale Puławską.... a nie, czekaj, przecież na Puławskiej jeździły trolejbusy kiedyś, ale jako "komunistyczne" zostały zlikwidowane. bardzo mądrze najpierw likwidować, a potem robić od nowa doklejając łatkę innowacyjności... 17:22, 21.01.2019
inez17:23, 21.01.2019
"w naszym mieście Kardamonie samochodów brak, ale za to mamy tramwaj, własny tramwaj! Tak." 17:23, 21.01.2019
inez17:25, 21.01.2019
dodam jeszcze, że głupszego pomysłu chyba nie będzie mam nadzieję 17:25, 21.01.2019
bemerytka17:45, 21.01.2019
w normalnych krajach metro w centrum miasta jeździ pod ziemią, zaś na obrzeżach na ziemi, Często np. w Nowym Yorku czy Paryżu na estakadach by pod spodem miał miejsce normalny ruch uliczny. Tylko potrzebne są do tego pieniądze. 17:45, 21.01.2019
Bamburek18:24, 21.01.2019
Żądamy przyłączenia Ursynowa do morza!!!!!! 18:24, 21.01.2019
Stefcio18:27, 21.01.2019
A nie lepiej wybudować M3? Z Pragi przez Gocław, Wilanów, Ursynów/Moktów na Okęcie? W przyszłości jeśli zlikwidują lotnisko, teren przekształcić się w osiedla mieszkaniowe a linię metra przedłuży się do Włoch i Ochoty. 18:27, 21.01.2019
fatrix18:44, 21.01.2019
Lotnisko Okęcie musi istniejć, bo nikt nie będzie sobie głowy zawracał podróżą przez połowę Polski, żeby dostać się Portu Centralnego czy jak oni to nazywają. Jak mam polecieć do Pragi, Budapesztu czy Rygi, to wolałbym w takim przypadku pojechać samochodem. Mniej problemów i większa mobilność. Rząd chce właśnie w ten sposób zniechęcić Polaków do turystyki w ciepłe kraje, co przełoży się na wyższe (jak dla mnie mocno wygórowane) ceny nad Bałtykiem. 18:44, 21.01.2019
Mara11:05, 22.01.2019
Warszawa się rozrasta i lotnisko trzeba będzie w końcu przenieść. Idąc takim tropem rozumowania to mielibyśmy lotnisko w centrum warszawy zamiast pól mokotowskich. 11:05, 22.01.2019
12321:13, 02.02.2019
fatrix, wyższe ceny, więcej ludzi to więcej woływu z vatu 21:13, 02.02.2019
Ylon18:29, 21.01.2019
Puławską aż do Piaseczna to by było bdb 18:29, 21.01.2019
ramko18:37, 21.01.2019
Tak, tramwajem Puławską do Piaseczna!!! To jest to. Za Gierka były trolejbusy, dawniej ciuchcia, a jeszcze wcześniej wozy konne lub powozy. 18:37, 21.01.2019
fatrix18:40, 21.01.2019
Na razie to powinni w końcu puścić linię od pętli na Mordorze w kierunku alei Krakowskiej (kwik, bo to oznacza faktyczną pracę). Można dodać później linię od Mordoru do pętli Wilanowska.
Jak się remontowało most Łazienkowski, to aż się prosiło, żeby dołożyć filary pod trasę tramwaj / buspas / taxi, co naprawdę pozwoliłoby w końcu połączyć Wiatraczną z Narutowicza. Ale gdzie tam. Dopiero teraz robią na Kasprzaka, choć ludzie od 40 lat o tym mówili. 18:40, 21.01.2019
ja nietutejszy20:04, 21.01.2019
a co to takiego ten tramwaj jest, bo ja nietutejszy... 20:04, 21.01.2019
pikpok21:02, 21.01.2019
lepiej tramwaj puścić puławską do z pętli wyścigi do granic(tak naprade tutaj już dawno powinno być metro od granicy z piasecznem przez Ursynów >Służewiec> mordor > metro pole mokotowskie 21:02, 21.01.2019
Misiek21:36, 21.01.2019
Przez środek Ursynowa jedzie metro. Tramwaj potrzebny jak pięść do nosa. Trakcja tramwajowa jest droga. Nie lepiej puścić dwie nowe linie autobusowe? Tramwaj to by się przydał na Wilanów albo do Łomianek. Albo do Ursusa. 21:36, 21.01.2019
Dlara01:34, 22.01.2019
Z Ursusem bym tak nie przesadzał. Dzielnica jest otoczona czterema przystankami kolejowymi, mają sprawnie działające autobusy i jest szansa na to że przedłużą M2 tak by ludzie nie musieli pokonywać torów by dotrzeć do stacji.
Jeśli zaś chodzi o rozwój na Łomianki to trudno mi powiedzieć jak tam wygląda sytuacja, bo jeszcze się nie przyglądałem tamtym terenom, ale wydaje mi się że w przeciwieństwie do bardzo zaludnionego Piaseczna, Łomianki tramwaju nie potrzebują, a jedynie sprawnych linii autobusowych 01:34, 22.01.2019
unicorn13:06, 22.01.2019
Z Ursynowa na Mordor autobusy stoją w gigantycznych korkach, więc nowe linie autobusowe nie pomogą tylko jeszcze zwiększą problem. 13:06, 22.01.2019
Reds22:03, 21.01.2019
Był pomysł poszerzyć Warszawę a co tam do Grójca potem się metro machnie i będziemy po jabłka jeździć metrem 22:03, 21.01.2019
zett16:27, 26.01.2019
Mozna juz jezdzic po jablka do Gory Kalwarii. Warszawski ZTM oferuje i placi za takie polaczenie. Potem wycina autobusy do Mordoru, "bo ferie", "bo wakacje", "bo dlugi weekend", "bo swieta". 16:27, 26.01.2019
Zgadnij kto...23:00, 21.01.2019
Mam nastepny pomysł. A moze główne linie kolejowe pociągniemy przez centrum Ursynowa? 23:00, 21.01.2019
Soczek13:44, 22.01.2019
Ale po co podciągnać .... nie lepiej wykorzystać tory techniczne metra co lecą wzdłuż obwodnicy ...tam puścić metro ...i potem wpiąć je w tory kolejowe :-) . A co ... jak szaleć to szaleć 13:44, 22.01.2019
biomasa00:56, 22.01.2019
chyba Zoidbergi przesadziły. A tramwaj wzdłuż Puławskiej to staaary pomysł. 00:56, 22.01.2019
unicorn12:03, 22.01.2019
Pomysł połączenia Ursynowa z Mordorem dobry i potrzebny - kto jeździ tam w szczycie ten dobrze to wie. Natomiast nie wiem gdzie ten tramwaj się zmieści, do Centrum Onkologii na pewno tak, ale w KEN trudno mi sobie to wyobrazić.
Najlepsza była by trzecia linia metra. 12:03, 22.01.2019
Wał Kuski21:21, 22.01.2019
eee tam. Zobaczycie pomysły moje i Krisa, to wam kapcie z nóg spadną! 21:21, 22.01.2019
OverLord13:53, 23.01.2019
A kiedy puszcza autobusy po pow? To dopiero byla by komunikacja obwodowa... 13:53, 23.01.2019
NWP10:47, 25.01.2019
Trzaskowski jednak myśli. 10:47, 25.01.2019
zett16:35, 26.01.2019
Tramwaje sa mile, ale bardzo mocno blokuja ruch kolowy zwiekszajac korki, a same poruszaja sie wyjatkowo powoli. Jak rozumiem tramwaj ma byc dla Miasteczka Wilanow, zeby moglo jechac do Mordoru i przesiasc sie do jedynej linii metra w dwumionowym miescie? Metro trzeba planowac i budowac na potege, a nie tramwaje!!! Jest jedna linia i fragment drugiej na dwa miliony ludzi, wiec smogi i korki. 16:35, 26.01.2019
Jasioo14:01, 01.02.2019
A może lepiej Ciszewskiego? Byłoby uzasadnienie do budowy Ciszewskiego-Bis no i jest tam cały czas zapas terenu na torowisko. 14:01, 01.02.2019
Pablito15:25, 01.02.2019
Pomysł tramwaju na Puławskiej jest chory.
Czekanie aż do końca 2021 roku na planowaną na modernizację torowisk Dworca Zachodniego, w celu utworzenia połączenia SKM Piaseczno - Legionowo też jest bez sensu.
Należy natychmiast wykorzystać istniejącą linię radomską dla SKM łączącej Piaseczno z Mordorem i Dworcem Zachodnim, oraz sprawnie skomunikować lokalne tereny do tej linii.
Modernizacja torowisk Dworca Zachodniego będzie mogła być 15:25, 01.02.2019
alla15:05, 17.02.2019
Ursynów bez tramwajów ,ale autobusy elektryczne by się przydały, na kazdej linni 15:05, 17.02.2019
121:46, 14.12.2019
Bardzo dobry pomysł. Tylko, żeby nie skończyło się ma planach. Nie zapomnieć o tramwaju na przedłużeniu Wiatracznej-tzw. obwodnica Pragi. 21:46, 14.12.2019
Seaman18:03, 21.12.2021
Elektryczne autobusy, jeżdżące obecnie po Ursynowie też nie kopcą, a przy tym nie hałasują jak tramwaje i nie wymagają wieloletniej, uciążliwej budowy infrastruktury. Tramwaj miałby sens na Wilanów, wzdłuż Czerniakowskiej. Biegła tam już kiedyś linia, ale mało kto to pamięta. Na zielony Ursynów wzdłuż Puławskiej też mógłby być. Była tam kiedyś wąskotorówka, później trolejbusy. 18:03, 21.12.2021
Wiking15:11, 21.01.2019
27 15
Ursynów Zielony? HAHAHAHA Jakiś deweloper to wymyślił? Przecież to Jeziorki. Macie tam ładną stację KMki. Wybierając mieszkanie na kompletnych peryferiach trzeba się liczyć z tym, że nikt dla paru osób tramwaju nie będzie budował. Może za 20-30 lat, kiedy Warszawa wchłonie te okolice, razem z Piasecznem ;) 15:11, 21.01.2019
@Wiking15:53, 21.01.2019
16 15
Ursynów Zielony to dla ciebie Jeziorki? "Warszawa wchłonie te okolice"? Może najpierw pomieszkaj kilka lat w Warszawie, jest szansa, że się zorientujesz o co chodzi. A na razie się nie kompromituj wiedzą i pochodzeniem. 15:53, 21.01.2019
Wiking16:12, 21.01.2019
14 10
Kolego, który do mnie pijesz - Buszycka/Karczunkowska to Jeziorki. Też się zastanawiałem nad kupnem tam ziemi, właśnie ze względu na KMkę. Warszawiakiem jestem od urodzenia, a to było kawał czasu wstecz, w poprzednim tysiącleciu. Do tego większość życia południe Warszawy. Zielonym Ursynowem to się nazywa Imielin, Grabów. No chyba że człowiek "nowy miastowy" i Jeziorki to brzmi za mało warszawsko. Tak bardziej z mojej obecnej okolicy - mieszkam w Powsinie (pewnie za jakiś czas będzie się mówiło na Powsinie ;), który jest w granicach dzielnicy Wilanów, ale do głowy by mi nie przyszło opowiadać, że mieszkam w "Wilanowie Zieleńszym" ani żądać tramwaju, chociaż tu i tak mieszka chyba więcej ludzi niż w Jeziorkach Południowych ;) 16:12, 21.01.2019
@Wiking16:47, 21.01.2019
13 9
Kolego, który do mnie pijesz. Nawet jeżeli jesteś urodzonym warszawiakiem, to nic z tego nie wynika. Raczej nie jesteś zbytnio rozgarnięty. Zielony Ursynów to nie tylko Grabów i Imielin. Nie zauważyłeś może Pyr czy Dąbrówki, warszawiaku z dziada pradziada. Wiesz, w którym roku przyłączono je do Warszawy? A ten wspaniały Wysoki Ursynów to czym był 40 lat temu, jak powstawał, jak nie zadupiem. To tak a propos drwin z Jeziorek. Po drugie, tramwaj jechałby wzdłuż Puławskiej, więc logiczną konsekwencją jest umieszczenie końca linii właśnie na Karczunkowskiej przed torami, dlatego napisałem o Buszyckiej. Wszak linię budowałaby Warszawa, więc w Warszawie musi się kończyć. Natomiast koniec linii w okolicach powstającej cerkwi na Puławskiej byłby głupotą - chyba, że Piaseczno chce mieć tramwaj u siebie, ale wówczas niech ją finansuje przez Mysiadło. A wiemy dobrze, że Piaseczna na to nie stać. Ale i tak zakładam się, że prędzej Piaseczno będzie miało tramwaj, niż przysiółek Powsin. 16:47, 21.01.2019
Wiking17:11, 21.01.2019
8 9
Panie @Wiking, czy ja gdzieś obrażam Jeziorki? O mały włos sam bym tam mieszkał. Nie mam również tendencji do wyzywania, jak Ty, ani kompleksów, jak... Po prostu fakt, że Jeziorki są w granicach Warszawy to jedno, a nazywanie ich Zielonym Ursynowem to drugie - i raczej śmieszne. A poprowadzenie tramwaju wzdłuż Puławskiej miałoby sens, ale owszem, właśnie w kierunku Piaseczna, a nie do miejsca, gdzie mieszka kilkaset osób. I tak, szybciej poprowadzą tramwaj do Piaseczna niż do Powsina, bo myśląc logicznie, taka jest właśnie potrzeba. Nie zaperzaj się tak. Troszkę więcej luzu. Jak ty już nawet bitwę z "Ursynowem Wysokim" (kolejna sztuczna nazwa) chcesz prowadzić, to lepiej zrób parę wdechów. Pozdrowienie z mojego przysiółka dla twojego przysiółka ;) 17:11, 21.01.2019
Zbyszek19:17, 21.01.2019
6 1
Trolejbus do Piaseczna został zlikwidowany, bo ktoś (okoliczni mieszkańcy) notorycznie kradli rozdzielnie i przewody trakcyjne. Szkoda, bo jeździło się szybko i czysto. Ciekawe, kto będzie pilnował torów?
Nie kwestionuję potrzeby powiązania Piaseczna z Ursynowem i Mokotowem i odciążenia Puławskiej. Tramwaj, kolejka, metro naziemne? Potrzebne jest studium ekonomiczne w miarę dalekiej przyszłości komunikacyjnej, a nie łatanie aktualnych braków. 19:17, 21.01.2019
inez17:10, 22.01.2019
2 3
na Jeziorkach macie kolejkę podmiejską, tramwaj zbędny w tej sytuacji 17:10, 22.01.2019
Pepe17:37, 22.01.2019
3 0
Tramwaj na Puławskiej - a najlepiej połączenie Służewca z pętlą przy Puławskiej i dalej Puławską w kierunku Piaseczna to bardzo dobry pomysł!
Rzeczywiście niepotrzebnie likwidowano trolejbus x lat temu - no ale stało się.
Na Puławskiej jest wystarczająco miejsca na torowisko. Problem raczej w tym, że Puławska jest bardzo szeroka, a wzdłuż Puławskiej (na południe od Wyścigów) niska zabudowa - więc od przystanku tramwajowego byłoby wszędzie daleko. No ale gdyby z Piaseczna na Służewiec czy do metra dojazd tramwajem zajmowałby 15-20 minut na pewno znaleźliby się chętni :-)
17:37, 22.01.2019