Zamknij

TESTY PREDYSPOZYCJI. Ważne dla uczniów planujących naukę w gimnazjach dwujęzycznych!

08:02, 12.01.2016 Redakcja haloursynow.pl
Skomentuj T.E. Sokrates T.E. Sokrates

Test predyspozycji językowych jest formą egzaminu stosowanego w gimnazjach oferujących naukę w klasach dwujęzycznych i to, czy dziecko dostanie się do wymarzonej szkoły czy nie w dużej mierze uzależnione jest od wyniku na tym egzaminie.  Wbrew dość powszechnej opinii nie jest to egzamin ze znajomości języka obcego, lecz forma sprawdzenia ogólnych zdolności językowych ucznia. 

Z uwagi na formułę, testy te są dla uczniów sporym wyzwaniem i młody człowiek – nawet obdarzony talentem do języków - który na egzaminie po raz pierwszy styka się z tego typu zadaniami z dużą dozą prawdopodobieństwa nie uzyska tak dobrego wyniku, jak uczeń, który poznał strategie rozwiązywania typowych zadań egzaminacyjnych. 

Z myślą o uczniach klas 6, planujących naukę w gimnazjach dwujęzycznych, Towarzystwo Edukacyjne Sokrates rozpoczyna kolejna edycję kursów przygotowujących do testu predyspozycji. Zajęcia będą odbywać się  w formie intensywnych tygodniowych kursów, w pierwszym oraz drugim tygodniu ferii zimowych.  O kursach rozmawiamy z Magdaleną Rowecką, dyrektorem T.E. Sokrates.

Jakie są główne założenia kursów przygotowujących do testu predyspozycji językowych? Czy predyspozycje językowe nie są cechą wrodzoną i po prostu mamy talent do języków albo go nie mamy?

Mianem predyspozycji lingwistycznych lub językowych określa się zespół czynników, które decydują o szybszym przyswajaniu wiedzy w obrębie obcego języka. Do głównych takich cech należy między innymi: bardzo dobra pamięć słuchowa i wzrokowa, dobry słuch muzyczny, umiejętność szybkiego  dostrzegania podobieństw i różnic, zdolność dokonywania analizy i syntezy, umiejętność wyciągania logicznych wniosków, dobre wyczucie leksykalne i stylistyczne oraz łatwość formułowania myśli w mowie i na piśmie. 

Poziom wymienionych umiejętności można podnieść poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia – a tym samym uzyskać lepszy wynik na egzaminie, który może zadecydować o realizacji dalszych planów edukacyjnych ucznia.  

Uczniowie uczestniczący w naszych kursach przygotowujących do testów predyspozycji językowych poznają formułę testu, typowe zadania oraz strategie ich rozwiązywania.  Celem naszych kursów jest  budowanie u dzieci zwiększonego poczucia pewności siebie w sferze umiejętności poddawanych ocenie podczas egzaminu oraz większej sprawności w radzeniu sobie z zadaniami egzaminacyjnymi – co umożliwia im osiąganie lepszych wyników.

Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia odbywają się w małych grupach, dzięki czemu możliwa jest precyzyjna ocena postępów każdego uczestnika, szybka diagnoza indywidualnych trudności i dostosowanie zadań do rzeczywistych potrzeb. Kurs obejmuje 24 godziny lekcyjne, i jest to czas, który umożliwia nam zaprezentowanie, utrwalenie i sprawdzenie stopnia opanowania materiału. Wykonywane na zajęciach ćwiczenia odzwierciedlają typy zadań, które uczeń może napotkać na egzaminie. Kurs realizowany jest w oparciu o materiały dostępne na rynku wydawniczym oraz ćwiczenia przygotowane przez naszych trenerów. 

Na początku kursu diagnozujemy stopień wrodzonej intuicji językowej – ważne jest, by uczniowie i ich rodzice mieli świadomość, jaki jest rzeczywisty stopień uzdolnień językowych dziecka. Zwykle jednak kandydaci do klas dwujęzycznych są uczniami, którzy posiadają  tego rodzaju zdolności i nasze zadanie polega na wyposażeniu ich w umiejętności umożliwiające w miarę bezstresowe poradzenie sobie z czekającym ich egzaminem.

Aby osiągnąć ten cel oswajamy uczniów ze strukturą typowych testów,  a następnie prezentujemy skuteczne strategie  ich rozwiązywania ze szczególnym uwzględnieniem zadań związanych z językami martwymi i fikcyjnymi. Rozwijamy także u dzieci umiejętność obserwacji, wyciągania wniosków i  identyfikowania reguł językowych oraz  dostrzegania analogii w języku jako systemie znaków. Dodatkowo doskonalimy umiejętności językowe dzieci na poziomie słowa, zdania i tekstu oraz w obszarze leksyki, fleksji, składni i słowotwórstwa. Pracy jest sporo, ale absolwenci naszych kursów dostają się do najlepszych warszawskich gimnazjów.

Kursy w okresie ferii planowane są w terminie 1-5 lutego oraz 8-12 lutego. Więcej informacji na temat kursów można znaleźć na stronie szkoły www.tesokrates.com.pl.

(materiał promocyjny)

 

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

Nie zgadzam sięNie zgadzam się

7 1

To forma sprawdzenia ogólnych zdolności językowych ucznia!!!!A nie wykucie na pamięć co robić!!!!Mój syn w ubiegłym roku przystępował do testu predyspozycji językowych......zasada miała być taka, że nie należy się do nich przygotowywać!!!! Prosili o to Dyrektorzy szkół. Tak tylko właśnie można te predyspozycje sprawdzić...... Masa dzieci chodziła właśnie na takie kursy, rodzice kupowali książki etc. by dostać się koniecznie do Reytana. W ostatniej chwili wycofaliśmy się z wyścigu szczurów do tego Gimnazjum.......To była najlepsza decyzja. Jest tyle innych Gimnazjów gdzie warto iść:) Pytanie kto tu bardziej wariuje? Moim zdaniem rodzice niestety.... 08:14, 12.01.2016

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BeataBeata

6 1

Muszę się w 100% z tą wypowiedzią zgodzić do tego testu nie powinno sie przygotowywać aby wynik byl wiarygodny 10:31, 12.01.2016


reo

AnkaAnka

0 1

Z drugiej strony, jeśli większość dzieci uczestniczy w takich kursach, to te bez kursu nie bardzo mają szansę. Mój syn po kursie dostał się do jednego z najlepszych warszawskich gimnazjów i stwierdził, że przygotowanie do testu bardzo mu pomogło. A co do wyścigu szczurów, zależy od punktu widzenia. Wiele osób straszyło nas tą szkołą ale okazało się, że dzieciaki są normalne (fakt, że ambitne) - wbrew legendom jest też czas na normalne życie.
20:00, 12.01.2016

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BognaBogna

1 0

A co jesli rodziców nie stać na kurs? Maja byc w gorszych gimnazjach? 21:52, 12.01.2016


MatkaMatka

2 0

Wyjęła mi Pani to z ust! Zgadzam się. 23:00, 12.01.2016


Nie zgadzam sięNie zgadzam się

0 0

A jak to się ma do głosu Dyrektorów: by się dzieci nie przygotowywały????? Syn dostał się bo się wyuczył a nie miał predyspozycje jak sama nazwa wskazuje......Dlatego właśnie takie testy nie mają sensu. 07:30, 13.01.2016


0%