
Skrzyżowanie ulic Herbsta i Pileckiego (KT)
Skrzyżowanie ulic Herbsta i Pileckiego. Ten punkt to codzienny koszmar komunikacyjny dla wielu mieszkańców. Większość z nich uważa, że problem rozwiązałoby przedłużenie ul. Herbsta i połączenie jej z ul. Zięby. Zarząd Dróg Miejskich nie ma funduszy na przebudowę kłopotliwego punktu, ale podkreśla, że zajmie się sprawą w przyszłości.
Jeśli wyjeżdżamy z ul. Herbsta, możemy skręcić w lewo lub w prawo w ul. Pileckiego. Mieszkańcy chcą połączenia ulic Herbsta i Zięby, co umożliwiałoby ruch na wprost w obu kierunkach. Taka zmiana ułatwiłaby komunikację przede wszystkim mieszkańcom ul. Zięby, którzy w obecnej sytuacji nie mogą skręcać w lewo, kiedy opuszczają swoje miejsca zamieszkania.
- Za chwilę przeprowadzamy się na ulicę Zięby. Jest tam nowy blok, w którym zamieszka 110 rodzin. Mam dwójkę dzieci, trzeba je zawieźć do żłobka i do szkoły, a później jechać do pracy. W obecnej sytuacji to jest dramat i duże utrudnienie - mówi Ewelina, mieszkanka.
Wyjeżdżając z ul. Zięby, nie można skierować się bezpośrednio w stronę ul. Puławskiej. Trzeba jechać w kierunku Instytutu Hematologii, by dopiero tam zawrócić. Reorganizacja ruchu i przebudowa skrzyżowania miałaby załatwić ten i kilka innych problemów, na które skarżą się mieszkańcy rozrastającego się osiedla przy Zięby.
- Zmiany pozwoliłyby zmniejszyć ruch na osiedlowych uliczkach: Bekasów, Bociana, Mysikrólika czy Pustułeczki. Odblokowałoby się też, przynajmniej częściowo, skrzyżowanie ulic Pileckiego i Ciszewskiego - dodaje Ewelina.
CIĄG DALSZY ARTYKUŁU POD GALERIĄ ZDJĘĆ
Skrzyżowanie bez zmian
Miejscy drogowcy przyznają, że rozważają prace przy kłopotliwym skrzyżowaniu. Nie wiadomo jednak nic więcej, bo ani terminy, ani zakres potencjalnych robót, nie są jeszcze zaplanowane.
- W tej chwili nie ma żadnych konkretnych planów, brakuje też funduszy. W przyszłości z pewnością dojdzie do przebudowy skrzyżowania, ale teraz nie jesteśmy w stanie określić, kiedy to może nastąpić - komentuje Mikołaj Pieńkos z ZDM.
W 2017 roku dzielnica wpadła na pomysł, aby przebudowy skrzyżowania dokonać z pomocą finansową dewelopera budującego osiedle przy Zięby. Inicjatywa upadła już na etapie wstępnego planowania, gdyż nie została zaakceptowana przez drogowców z powodu bezpieczeństwa.
- Była taka propozycja, aby utworzyć wcześniejszą zawrotkę. Pomysł jednak upadł dość szybko, bo zmiany wprowadziłyby przecinanie dwóch pasów. Rozwiązanie nie zostało zaakceptowane przez ZDM, nie mogliśmy więc zgłaszać się do dewelopera - kwituje Robert Kempa, burmistrz dzielnicy.
32Komentarze
Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Nie dla tej zmiany! Obok są wygodne przystanki autobusowe, można spokojnie dojechać do Puławskiej i do Centrum, a nawet w kilka minut na lotnisko. Nawet Trzaskowski zachęca do komunikacji zbiorowej więc czas go posłuchać tak zwolennicy PiS jak i tym bardziej PO czy Nowoczesnej. Może Biedroń też swoich zachęci do metra i autobusów?
Edytowany: ponad rok temu
Ursynów przesiada się do autobusów i do metra! To polecenie naszego prezydenta Trzaskowskiego drodzy wyborcy. Trzeba posłuchać!
Edytowany: ponad rok temu
I tak do tego prywatnego żłobka wszyscy jeżdżą prosto. Po co ten cały szum.
Edytowany: ponad rok temu
Ja naprawdę polecam metro .Nie ma korka.nawet maleńkiego.
Edytowany: ponad rok temu
Ja naprawdę polecam metro .Nie ma korka.nawet maleńkiego.
Edytowany: ponad rok temu
Pani Ewelina z ulicy Zięby, zanim odstawi dziecko do żłobka, powinna uświadomić sobie że dom starców jest rewanżem dzieci za pobyt w żłobku...
Edytowany: ponad rok temu
Pani Ewelina może jechać autobusem i nie marudzić. W Polsce nie istnieje prawny obowiązek jeżdżenia samochodem.
Edytowany: ponad rok temu
Dokładnie zwlasza że ostatnio pi Warszawie nie da się jeździć
Edytowany: ponad rok temu
Nie dla tej zmiany! Obok są wygodne przystanki autobusowe, można spokojnie dojechać do Puławskiej i do Centrum, a nawet w kilka minut na lotnisko. Nawet Trzaskowski zachęca do komunikacji zbiorowej więc czas go posłuchać tak zwolennicy PiS jak i tym bardziej PO czy Nowoczesnej. Może Biedroń też swoich zachęci do metra i autobusów?
Edytowany: ponad rok temu
Proponuję wprowadzić na całym Ursynowie ruch pieszy. Tylko i wyłącznie.
Edytowany: ponad rok temu
I dziennikarz i przyszły mieszkaniec na ul Zięby................normalni są??? No straszliwy dramat . Nie może skręcić w lewo bo musi przejechać ze 200 metrów do skrzyżowania. Ani tam korków ,ani armagedonu. Trzeba było tam nie kupować mieszkania. Do kogo teraz te pretensje??? Nie macie ważniejszych tematów??????
Edytowany: ponad rok temu
heh jakie to znajome, Polskie - kupilo sie mieszkanie w ciemno a pozniej placz ze klopot .. czy naprawde ludzie sa tak beznadziejnie glupi ze kupuja mieszkanie za kilkaset tysiecy i nie poswiecaja godziny , pol godziny czasu aby sprawdzic plusy i minusy zamieszkania w okolicy?? - a moze zamiast plakac i narzekac po gazetach lepiej bylo wymoc na developerze aby od razu przygotowal odpowiednia inwestycje ..wcale mi nie szkoda takich ludzi..
Edytowany: ponad rok temu
beeeeeeeeee, owieczka i baranki
Edytowany: ponad rok temu
Wyobraźnia szwankuje, będzie płacz, kiedy wąskimi uliczkami płynąć będzie tranzyt zewsząd. To tylko kwestia czasu. Wbrew pozorom to obecnie stosunkowo niewielkie utrudnienie stanowi barierę, dla tranzytu z południa dzielnicy. Ja na przykład chciałbym mieszkać przy jednokierunkowej ulicy, nadrabiać codziennie kilometr i pozbyć się tranzytu jadącego do Piaseczna. Wszyscy zapominają, że Warszawa (tu: Ursynów) będzie rozbudowywana w kierunku południowym (Zielony Ursynów). Tu ludzie rzadko jeżdżą rowerami do pracy, moją nierzadko po dwa auta, którymi mkną do Centrum (nie ma metra, więc nie ma się co Im dziwić). Im więcej możliwości przejazdu - tym większy tranzyt pod oknami. Róbcie drogi, ułatwiajcie komunikację samochodową - będziecie Państwo płakać, grodzić osiedla, stawiać szlabany i wspominać pięciominutowy objazd (wyjazd z osiedla) w trakcie pięciominutowych momentów ciszy nad ofiarami samochodziarzy rozjeżdżających osiedlowe uliczki. Patrzcie w przyszłość z wyobraźnią. Myślcie!
Edytowany: ponad rok temu
Jak na seniora przystało, wcale się nię dziwię, że przydałoby się Panu nadrabiać codziennie kilometr w ramach rozruchu i dbania o tężyznę fizyczną, w przyszłości sam pewnie będę tak postępował. Jednak żyjąc w dzisiejszych czasach, będąc w miarę młodym człowiekiem, czas transportu z punktu a do punktu b jest ważny. Proszę zatem brać pod uwagę młodszych mieszkańców, którzy mają troszkę inne podejście do sprawy i nie mówimy tu o likwidacji paru hektarów zielonego parku, tylko o możliwości skrętu lub jazdy na wprost przez skrzyżowanie
Edytowany: ponad rok temu
do~Mieszkaniec Ursynowa. Dobrze, że nie użyłem nicka "Marchewka", bo Twój komentarz musiałby być bardziej merytoryczny, niż ten bezrefleksyjny bełkot. Chyba nic nie zrozumiałeś Mieszkańcu Ursynowa ... a może Przyszły Mieszkańcu Ursynowa (zgaduję: obecnie - Lublin, Białystok, Kostomłoty Kolonia?) który bezrefleksyjnie spogląda na "tu i teraz" - później będzie za późno, vide Tesco na Kabatach, które powstało przed blokowiskami zasiedlonymi obecnie narzekającymi ludźmi. Powtarzam, jakbyś przeoczył meritum wypowiedzi: skręt w lewo, w kierunku Puławska otworzy kolejną możliwość tranzytu: alternatywa dla odcinku Płaskowieckiej - Pileckiego. Tego chcecie? Jeszcze nie mieszkacie, a już plujecie sobie w talerz? Niedługo Płaskowickiej zostanie rozbudowana, przy udziale Inwestora Galerii Handlowej Auchan. Ulica zostanie poszerzona. Fajnie będzie móc objechać Puławską pod oknami osiedla. Z przyjemnością będę tamtędy jeździł, dla mnie to lepiej Teraz muszę skręcać w Mysikrólika do Puławskiej.
Edytowany: ponad rok temu
powinna być mozliwość skrętu w lewo z ulicy Pileckiego w ulicę Herbsta, dorobić lewoskręt z sygnalizatorem.
Edytowany: ponad rok temu
To tylko dobre dla TRANZYTU!!!
Edytowany: ponad rok temu
Dla jakiego kurła tranzytu??! Łyknij se dziadek nerwosol..
Edytowany: ponad rok temu
Czyli następne światła, bo dziecko trzeba zawieźć do przedszkola. Jestem absolutnym przeciwnikiem jakiejkolwiek przebudowy w tym miejscu! Trzeba było nie kupować klitki akurat tam!!! A teraz proszę: jeszcze się nie przeprowadzili, a już wysuwają żądania. A won.
Edytowany: ponad rok temu
A co Ci Panie inteligencie przeszkadza kolejne światło? Puknij się w głowę i zastanów zanim napiszesz kolejny idiotyczny komentarz, każdy kupuje mieszkanie, gdzie mu się podoba i jakie ma możliwości. Poprawa dojazdu do posesji jest tylko na plus, mieszkam na Ursynowie od kilkunastu lat, więc Tobie też mogę powiedzieć Won!
Edytowany: ponad rok temu
A skąd wiesz, gdzie i ile lat ja mieszkam? Napisałem logiczny komentarz. Widzieli, że jest problem z wyjazdem, mimo to kupili klitkę, a teraz żądają budowy lepszego wyjazdu. A won - jeszcze raz. No chyba, że nie sprawdzili tego przed kupnem, no to są nie tylko roszczeniowymi słojami, ale również roszczeniowymi idiotami.
Edytowany: ponad rok temu
Zanim napiszesz o kolejnych światłach to najpierw sprawdź czy ich tam już nie ma. Dla jasności - światła już tam są...
Edytowany: ponad rok temu
DOBRZE JEST. Nie szukajcie problemów gdzie ich nie ma. Są ważniejsze cele. Niech pieniądze zostaną wydane rozsądnie. Mieszkam tu dosłownie tu od kilkudziesięciu lat i niech tak zostanie. Kłopotem jest duży ruch na Herbsta ponieważ ludzie z wielu kierunków jadą na S-2 ale jet nadzieja że po uruchomieniu obwodnicy ruch znacznie zmaleje.
Edytowany: ponad rok temu
No ale przecież nikt nie kupował kota w worku i widział jaki jest układ komunikacyjny w tym miejscu... co za roszczeniowe słoiki. Jeszcze może czerwony dywan? Ja bym przede wszystkim sprawdził gdzie ludzie płacą podatki. Jak w Lublinie czy Radomiu to niech apelują do tamtych miast o kasę na przebudowę.
Edytowany: ponad rok temu
do Kris - a kto do żłobka dzieciaki oddaje jak nie słoje? a chore do szkoły posyła... LLU, PO, EOP, KR i takie tam
Edytowany: ponad rok temu
Pani Ewelina i pozostali mieszkańcy jak kupowali mieszkanie, to nie widzieli że wyjazd z osiedla jest tylko w prawą stronę? Mogli kupić po drugiej stronie Pileckiego, to jeździliby i w lewo i w prawo. Kiedyś pasły się tam krowy i jak budowano Ursynów, to nie robiono skrzyżowań przy każdej miedzy. Co za roszczeniowe towarzystwo sprowadza się do Warszawy?
Edytowany: ponad rok temu
Ali2 a skąd te przypuszczenia, że mieszkańcy tego nowego osiedla sprowadzili się do Warszawy? Może to są mieszkańcy warszawy od nie wiadomo ilu lat? W mojej ocenie budowa i organizacja dróg na Ursynowie w tym rejonie jest zupełnie niezrozumiała. Tak samo jest przy Centrum Onkologii i osiedlu Olimpia. Znowu też budowa Ghandi w stronę POW to zupełna porażka ze względu na to, że jest ona za wąska (Ghandi ma włączać się w POW) a nie zapominajmy, że tam jeszcze będzie dojazd do Szpitala Południowego, który jest w budowie. No ale cóż, tacy inżynierowie i fachowcy to projektują jak i autostradę z Wawy do Łodzi, że już przy oddaniu do eksploatacji była o niewystarczającym przekroju a teraz trzeba ją rozbudowywać.
Edytowany: ponad rok temu
@Kris - zanim napiszesz o fachowcach od projektowania to najpierw napisz kto wysuwa durne żądania zwężania jezdni i jaka jest polityka mista. Projektant drogi ma g... do powiedzenia w stosunku do tego czego chce wąska grupa zwężofili i im przychylne jednostki miejskie...
Edytowany: ponad rok temu
W obecnej sytuacji to jest dramat i mega utrudnienie - mówi Ewelina, mieszkanka. Pani Ewelino, przedrostek "mega" oznacza wielokrotności jednostki miary wielkości fizycznych o mnożniku milion. Tak np. megatona w przypadku bomb jądrowych oznacza siłę miliona ton trotylu. Proste? Jeśli tak, to proszę mi wytłumaczyć co rozumie Pani pod pojęciem "milion utrudnienie"?
Edytowany: ponad rok temu
Ś się wymadrzyl. Nornalnie profesur s ciebie. Błędy popełnione w ramach stylizacji wypowiedzi.
Edytowany: ponad rok temu
Arche buduje budynki mieszkalne, niech się dorzuci do przebudowy. Napewno to nie będę jakieś mega koszty dla nich. Szczególnie,że Arche jako nieliczny deweloper dorzucił się do budowy boiska przy którejś z ursynowskich szkół.
Edytowany: ponad rok temu