Zamknij

Tramwaj do Wilanowa, utrudnienia także dla Ursynowa. Duże zmiany na Puławskiej!

08:41, 18.08.2022 Kamil Witek Aktualizacja: 08:45, 18.08.2022
Skomentuj Tramwaje Warszawskie Tramwaje Warszawskie

Już niedługo rusza budowa linii tramwajowej na Wilanów. Odbije się to także na podróżujących z Ursynowa do Śródmieścia i odwrotnie. Można spodziewać się zatorów i korków.

Ulica Puławska to jedna z głównych dróg łączących Ursynów z centrum Warszawy. Dlatego też zbliżającą się budowę linii tramwajowej na Wilanów odczują kierowcy z naszej dzielnicy. Ulicę już niedługo czekają zmiany w organizacji ruchu. Prace nad nową linią ruszają 27 sierpnia.

Podróżujący z Ursynowa na pierwsze kłopoty natrafią przy ul. Willowej. Od tego momentu aż do pl. Unii Lubelskiej cały ruch zostanie skierowany na jedną jezdnię. Wyłączona z użytku zostanie nitka w kierunku Śródmieścia. Do dyspozycji kierowców pozostanie po jednym pasie w obie strony. Trzeci - w stronę centrum - będzie zarezerwowany dla autobusów i innych dopuszczonych pojazdów. Dojazd do uliczek po wschodniej stronie Puławskiej nadal będzie możliwy. 

Bez połączenia z placem Unii

Jadąc od strony naszej dzielnicy, nie będzie można skręcić w ul. Rakowiecką. Taką możliwość będą miały tylko samochody jadące z centrum. Kierowcom z Ursynowa najłatwiej będzie się tam dostać, podróżując wcześniej al. Niepodległości lub ul. Wołoską. Z Rakowieckiej nadal będzie można skręcić w lewo i prawo - po jednym pasie - w Puławską. 

Na skrzyżowaniu Puławskiej z Goworka jadący w stronę centrum będą mieli dwa pasy - jeden do jazdy na wprost i drugi do skrętu w prawo. Kierowcy będą mogli pojechać jedynie w stronę ul. Waryńskiego, ponieważ odcinek Puławskiej do pl. Unii Lubelskiej będzie całkowicie zamknięty. Sam plac będzie funkcjonował jako standardowe rondo i będzie się można dostać na niego objazdem przez ul. Boya-Żeleńskiego. 

Na ul. Waryńskiego natomiast samochody jadące w stronę centrum zaczną powracać własną jezdnią. W drugą stronę przed skrzyżowaniem z Goworka będą dostępne trzy pasy: jeden do jazdy na wprost i dwa - w tym jeden tylko dla autobusów - do skrętu w lewo. 

O utrudnieniach powinni także pamiętać pasażerowie autobusów linii N37 łączącej Dworzec Centralny z Kabatami. W kierunku centrum pojadą przez Puławską i Waryńskiego. Czyli tak, jak w stronę Ursynowa. 

Przez Stegny nie lepiej

Uważać powinni także ci kierowcy, którzy z Ursynowa do centrum i z powrotem jeżdżą Doliną Służewiecką i al. Sikorskiego oraz dalej Jana III Sobieskiego i Belwederską. Jezdnia w stronę Śródmieścia na tych dwóch ostatnich zostanie zamknięta na odcinku od Beethovena do Sułkowickiej. Kierowcom zostaną dwa pasy w kierunku Wilanowa i jeden w przeciwnym. Z tego powodu jadący w stronę Sikorskiego nie skręcą w lewo na skrzyżowaniu z ul. Beethovena. Zamiast tego kawałek za nim będzie zawrotka. 

Samochody bez problemu natomiast skręcą w każdym kierunku na skrzyżowaniu z Dolną i Chełmską. Zabraknie za to połączenia Sobieskiego i Belwederskiej z Turecką i Nabielaka. Kłopotów nie będzie natomiast z wyjazdem z ulic Sułkowickiej i Hańczy. 

Pomiędzy Puławską - dokładniej Goworka - a Belwederską jest jeszcze Spacerowa. Tam również kierowców czekają duże utrudnienia. Ruch na całej ulicy będzie odbywał się jezdnią „w dół” - po jednym pasie w obie strony. Z Gagarina na Spacerową będzie prowadził tylko jeden pas. Podobnie na skręcie z Belwederskiej. Ze Spacerowej w Gagarina będą zaś trzy pasy - dwa do jazdy prosto i jeden do skrętu w prawo. 

Z Goworka nie będzie natomiast można skręcić w Puławską w stronę Ursynowa. Zamiast tego można pojechać objazdem przez Klonową, plac Unii Lubelskiej i Boya-Żeleńskiego do Waryńskiego i tam skręcić w lewo. Natomiast jadąc od strony ul. Klonowej, nie będzie można skręcić w żadną stronę. Połączenie z Goworka straci także ul. Chocimska.

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

PauloPaulo

22 9

Już wyobrażam sobie ten tramwaj jadący w górę Spacerowej i Goworka po oblodzonych torach. 09:27, 18.08.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

bocian bocian

18 3

a jeszcze lepiej będzie bw dół 10:13, 18.08.2022


WbjsWbjs

3 1

Tak jak już napisałem , tramwaje już kiedyś tak jeździły i dawały sobie radę . 21:51, 18.08.2022


XyzXyz

1 1

Kiedys jakoś jezdził. No więc? 22:37, 18.08.2022


reo

KorbolKorbol

17 5

Zastanawia mnie ekonomia tego projektu? Czasy się trochę zmieniły i technologicznie poszliśmy trochę do przodu, wydaje mi się że robienie torowiska w obecnych czasach nie ma sensu. Owszem współczynnik tarcia w mm dla koła stalowego po stalowej szynie to 0,05 , a gumy o beton to 15, to jednak dziś platforma do przewozu ludzi nie będzie zasilana prze konia czy dwa, tylko silnikiem elektrycznym. Autobus elektryczny zasilany z baterii czy za pomocą pantografu wydaje się bardziej elastycznym rozwiązaniem, niż torowisko, którego nie przesuniesz w bok by ominąć uszkodzony inny pojazd.
No ale pytanie raczej jest takie, kto siedzi na jakim stołku i czyja rodzina robi na torach, a czyja w autobusach i ile za przetarg ... 09:43, 18.08.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JohnJohn

7 15

Przekaż wiec swoje przemyślenia line managerowi u siebie w pracy, w biedrze 13:43, 18.08.2022


horatorhorator

9 4

A wziąłeś pod uwagę że tramwaj ma dużo większą pojemność i można łączyć wagony, że torowisko jest całkowicie wydzielone, a nie jak buspasy które blokują pojazdy skręcające w prawo albo buraki łamiące przepisy? Bo o tym że od dawna tam jeżdżą elektryczne autobusy to na pewno nie słyszałeś, bo byś bzdur o układach nie gadał 16:37, 18.08.2022


WbjsWbjs

1 1

Autobus z pantografem to trolejbus . One już kiedyś jeździły po Warszawie. Ja je doskonale pamiętam już jako dorosły człowiek . Powiem Ci , że to dopiero były zawalidrogi . Kiedy , najczęściej , na środku skrzyżowania spadały patyki z sieci elektrycznej . Wtedy wychodził pan kierowca i próbował to wszystko ogarnąć . Trwało to bardzo długo . 21:48, 18.08.2022


KorbolKorbol

5 0

Nie pamiętam bym jechał tramwajem pośpiesznym jak np: 504, pamiętam za to jak z buta trzeba iść i szukać autobusu, bo się 15 wagoników wcześniej coś zadziało i nie jedzie. Wspomniany Trolejbus był ruski, linia do Piaseczna działała świetnie, do czasu gdy przestała być serwisowana. Dziś na znanym serwisie z filmami, znajdzie się materiał z samonapinającymi się pantografami. Mamy 21 wiek może działa to lepiej. Mieszkałem lata przy Puławskiej i Woronicza, wiem jaki hałas generuje tramwaj. 08:53, 19.08.2022


Jola57Jola57

18 14

Tam sami bogacze, inteligencja, europejskie elity zagraniczne, kto tam z bydłem będzie zbiorkomem jeździł? Chyba bez obrazy robotnicy z Białorusi chociaż. Bez sensu ten tramwaj. 10:45, 18.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LujopLujop

9 15

Dlaczego zamyka się czy zwęż ulice na Ursynowie, skoro ten tramwaj przez Ursynow nie przejezdza? To jakas zemsta Trzaskowskiego na Ursynowianach? Za co? 12:57, 18.08.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

horatorhorator

12 1

Ty w ogóle przeczytałeś artykuł czy jesteś spoza Warszawy i się wymądrzasz choć nie masz pojęcia o niczym? Ani jedna ulica na Ursynowie nie jest zamknięta lub zwężona 16:32, 18.08.2022


WbjsWbjs

4 0

Proszę , przeczytaj jeszcze raz .
I weź plan Warszawy do ręki . 21:36, 18.08.2022


polpol

0 0

tak tak.
ELVIS ŻYJE!!!!!!!!!!!!!!!!! 09:59, 20.08.2022


memememe

16 6

czyjeś chore ambicje z tym tramwajem 13:03, 18.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kajkaj

1 0

To pomysł rewanżystów za odebranie posiadłości na Sobieskiego 100. Z jakiegoś powodu tą linię tramwajową do WIlanowa zlikwidowano przecież ! 14:13, 19.08.2022


PasztetWielkiPasztetWielki

12 11

Warszawa to stan umysłu jednak... 13:12, 18.08.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MrFrostyMrFrosty

8 12

wyjeżdżaj! 19:30, 18.08.2022


memememe

7 3

nie, to ty wyjeżdżaj do swojego kraśnika 20:18, 18.08.2022


WbjsWbjs

5 7

Zbieram słoiki do ogórków , nie do pasztetu .
MrFrosty , w punkt ! 21:33, 18.08.2022


polpol

2 2

Żegnam ozięble.
Wracaj na swoje pole 09:58, 20.08.2022


alisterkabatalisterkabat

7 3

Lizboną i tak nie będziemy, szkoda kasy. Chyba że dla swoich nie szkoda, co się w postach przewija. 13:37, 18.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

memememe

10 6

na sobieskiego zostaną dwa pasy ruchu, w tym jeden buspas. oj będzie masakra. jakże przyjemnie będzie się mieszkać w budynkach przy tej arterii, tramwaje to dodatkowy hałas i wibracje. 15:52, 18.08.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MrFrostyMrFrosty

1 12

tak, te z lat sześćdziesiątych ubiegłego tysiąclecia 19:29, 18.08.2022


ParówkaDużaParówkaDuża

8 0

Przyjedź sobie pod jedną z zajezdni tramwajowych lub większe skrzyżowanie z torowiskiem o 04 nad ranem. Hałas przejeżdżających przecinaków słychać do ponad kilometra od tych miejsc więc... 03:47, 19.08.2022


Warszawiak Bardzo JuWarszawiak Bardzo Ju

9 0

Ola Boga ! Pamiętam jak nie było tramwaju do Wilanowa , potem pamiętam jak był , potem pamiętam jak go zlikwidowano , no i teraz znowu go zbudują .
PS . Przed 2 WŚ też był tramwaj na Czerniakowskiej .
21:24, 18.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

caj.caj.

3 3

To ograniczy (na jakiś czas) ruch tranzytowy przez Ursynów. 15:02, 19.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

issaaissaa

4 4

a nie lepiej byłoby pokusić sie o linię metra, w tym kierunku? Zamiast robic jakieś "potworki", udupiające ruch w Warszawie ne wiele lat. 22:12, 19.08.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Srissa Srissa

3 0

Najlepiej mieć dwa samochody i parkować pod blokiem 07:28, 23.08.2022


DickDick

2 0

Ale że co, metro będzie kierowane na objazdy? Kto normalny jeździ samochodem z Ursynowa do centrum? 08:05, 23.08.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%