Zamknij

Trzecia linia metra przez Ursynów? MJN rysuje mapy

16:54, 12.02.2019 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 17:28, 12.02.2019
Skomentuj SK/MJN SK/MJN

Kolejny pomysł na rozwój miejskiej komunikacji. - Trzecia linia metra powinna połączyć Tarchomin z Wilanowem przez Ursynów - proponują działacze organizacji Miasto Jest Nasze.

12,5 mln złotych przeznaczyli radni miejscy na przygotowanie analiz dotyczących rozbudowy metra. Wg starych, pochodzących jeszcze z lat 70. XX wieku planów trzecia linia ma przebiegać z centrum na Grochów i Gocław, a kolejna z Tarchomina przez Pragę do Śródmieścia Południowego.

Społecznicy z Miasto Jest Nasze alarmują, że ekipa prezydenta Rafała Trzaskowskiego zamierza trzymać się tych rozwiązań. 

- Taki układ kiedyś miał sens, ale Warszawa mocno się zmieniła od tego czasu i dziś trudno jest się doszukiwać racjonalnego uzasadnienia dla obecnie planowanego przebiegu III linii metra - komentują działacze MJN na swoim profilu społecznościowym.

Symulacje potoków pasażerskich przygotowane niedawno na zlecenie ratusza przez biuro TransEko pokazują, że III linia metra w forsowanym przez miasto przebiegu będzie cieszyć się co najwyżej umiarkowaną popularnością, a na niektórych odcinkach pociągi metra będą wręcz wozić powietrze.

- Uważamy, że dyskutując nad koncepcją III linii metra, należy zerwać ze ślepym powielaniem pomysłów sprzed czterech dekad. Bardziej pilne jest wybudowanie nowej linii metra na osi północ-południe. Proponujemy, aby kolejna linia metra połączyła Tarchomin z Wilanowem - mówi Marcin Chlewicki, ekspert transportowy MJN.

Społecznicy nie boją się odważnych rozwiązań, m.in. wypuszczenia metra na powierzchnię, dzięki czemu koszty jego budowy spadłyby o jedną trzecią.

Trzecia linia przez Ursynów

Zgodnie z propozycją MJN na Tarchominie nowa linia metra zostałaby poprowadzona na powierzchni w rezerwie Traktu Nadwiślańskiego. Następnie linia przechodziłaby mostem przez Wisłę w rejonie ul. Gwiaździstej i Podleśnej. Metro schodziłoby do tunelu na terenie osiedla Ruda i prowadziło przez Marymont i pod ul.Popiełuszki. Centralny odcinek, na którym należy spodziewać się największego obciążenia, stanowiłby ciąg Okopowa-Towarowa-Plac Zawiszy.

Na południe od Placu Zawiszy proponujemy dwa główne warianty z różnymi podwariantami do dalszych analiz. Pierwszy zakłada przebieg przez Ochotę–Służewiec–Ursynów do Wilanowa, przy czym możliwe jest poprowadzenie przez Lotnisko Chopina albo pod Polem Mokotowskim i ul. Wołoską bezpośrednio na Służewiec. Drugi wariant zakłada przebieg ulicami Raszyńską, Rakowiecką, Belwederską, Sobieskiego i do Wilanowa albo Grójecką, Pawińskiego, Racławicką, Sobieskiego i Al. Wilanowską. Podobnie jak na Tarchominie, również na terenie Wilanowa warto rozważyć poprowadzenie metra na powierzchni.

- czytamy w propozycji organizacji Miasto Jest Nasze.

Na Ursynowie trzecia linia mogłaby przecinać Pułąwską i przebiegać po północnej granicy dzielnicy, w rejonie Doliny Służewieckiej (wariant 1), lub trochę niżej, na wysokości Imielina (wariant 2).

Taki układ miałby po pierwsze odciążyć I linię metra, na której jest już tłoczno. Po drugie zapewnić połączenie z dzielnicami biurowymi, a po trzecie dać alternatywę dla podróży samochodem z odległych osiedli i przedmieść.

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(44)

LomionLomion

26 12

Jedynym wyjaśnieniem dla powstania tego planu jest to, że stworzył go ktoś, kto mieszka na Ursynowie. Inaczej nie da się wytłumaczyć po co tworzyć trzecią linię metra tak, by na 2/3 swojej długości pokrywała się z pierwszą. Argument o braku racjonalnego uzasadnienia dla obecnie planowanego przebiegu jest bardzo prosto odbić: takim uzasadnieniem jest konieczność budowy metra tam, gdzie go jeszcze nie ma! Zamiast tworzyć kolejną linię równoległą do pierwszej taniej i prościej będzie zwiększyć liczbę składów na pierwszej linii. 20:18, 12.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

meandermeander

16 5

Raczej ktoś kto mieszka na Tarchominie, pracuje na Służewcu, ma rodziców na Ursynowie i znajomych na Wilanowie 20:50, 12.02.2019


WojtekWojtek

14 4

jak zwiększyć częstotliwość metra na I linii w szczycie, jak teraz kursuje co 90 sekund? częściej się nie da. zastanów się. 23:24, 12.02.2019


reo

Metro2025Metro2025

3 8

A Sielce? Dlaczego miejsce z ogromnym potencjałem czyli Czerniaków jest kompletnie omijany przy planach? 20:22, 12.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rafraf

4 0

w drugiej opcji - jest nap;isane ze rejon belwederskiej i sobieskiegi - to jak najbardziej Sielce 23:32, 12.02.2019


Zły porucznikZły porucznik

22 0

Myślę, że warto najpierw skończyć drugą linię i POW. Przypominam też, że zaraz czeka nas chaos związany z remontem linii średnicowej. Także spokojnie, to nie Chiny czy Japonia, gdzie buduje się po dziesięć rzeczy jednocześnie i szybko. To tylko Polska, z problemami podwykonawców, brakiem rąk do pracy i ogólnie swojską dezorganizacją. 20:23, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HegemonHegemon

17 5

Odgałęzienie II linii na Pragę Południe jest jak najbardziej uzasadnione a stacja na stadionie jest do tego przystosowana. Gocław cały czas się rozbudowuje. Tam na pewno nie będą wozić powietrza. 20:37, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

7 15

za lat 40 Góra Kalwaria będzie na obrzeżach wawy.Nowy Dwór-Piaseczno to jest to.Nie ograniczać się do dzisiejszych granic miasta 21:21, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tadektadek

18 5

ni w kij ni w oko te propozycje, tysiące samochodów wjeżdżają codziennie od strony Marek, dziesiątki tysięcy ludzi osiedliło się na Białołęce, i dalej nie ma pomysłu jak te masy ludzi przesadzić do metra, miejsce na stację i na parkingi jest przy Toruńskiej 21:25, 12.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ze śródmieścia ze śródmieścia

1 2

Z Białołęki powinno być metro do Siedlec to odciązłyłoby Warszawę. 10:43, 14.02.2019


MeanderMeander

9 2

Bardzo dobrze, że ktoś krytycznie chciał przeanalizować zasadność planów sprzed 40 lat i poddać je pod dyskusje. Realizacja starych planów bez żadnych refleksji to urzędnicza specjalność 21:49, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MateoMateo

10 7

Taki plan to na dużej części trasy dublowanie pierwszej linii metra. Jeżeli nie ma pomysłu na kolejną osobną nitkę, to może warto byłoby zrobić 2-3 mini linii metra, które byłyby odnogami linii już istniejących. Składy kursowałyby tylko na tych bocznych liniach, ale torowiska miałyby połączenie z już istniejącą siecią, aby składy miały łatwy dojazd do stacji technicznych. 22:04, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gringogringo

11 0

To tragiczni PSEUDOeksperci.
Mapka z rozwinięciem do Ząbek i Rembertowa to jakaś tragedia:
- z Rembertowa wystarczy dołożyć SKM'ek - może być problem z S2 do Sulejówka co 15" (bo od Rembertowa na wschód są już tylko 2 tory) ale jest rezerwa ze skrętem na linię białostocką (W Zielonce PLK dołożyło dodatkowy peron do "zawracania" - można puścić S20 do Zielonki.
- do Ząbek (i dalej do Wołomina) puścić nową SKM S4 - na Wileńskim przesiadka na M2
22:11, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

metrowymetrowy

6 14

a co z dzielnicami takimi jak Ursus, Wlochy, Białołęka ??? 22:39, 12.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MuchaMucha

3 1

Nie znam. Gdzie są te miejscowości? 10:01, 14.02.2019


AleksAleks

5 7

Poza centrum tylko metro naziemne !!! wielokrotnie tańsze a więc bardziej realne 22:52, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inżinż

24 7

Przebieg II linii i proponowanych kolejnych jest zupełnie bez sensu i pozbawione logiki.
Zasada stosowana na całym świecie to płn-płd, wsch-zach i kierunki pośrednie. Wszystkie linie w linii PROSTEJ a nie krętej, z dużym węzłem przesiadkowym krzyżujacych sie w centrum linii. Do tego linia okrężna, kolista łączaca zewnętrznym pierścieniem te linie, co pozwoli wszystkim wszędzie dojechać!. Czyli 4 linie proste i jedna okrężna. 23:13, 12.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pozawodówcepozawodówce

5 3

Teoretycznie racja, ale należałoby jeszcze dodać, że łączy obszary z dużym zaludnieniem, a rysując linie proste niekoniecznie to wyjdzie. Dodatkowo w wwie dochodzi bardzo trudny grunt i w części miasta zabudowa która bardzo źle znosi budowę płytkiego metra, bo głębokie jest zbyt kosztowne przez sprawę gruntu. Patrząc na sieci metra w innych miastach, tych prostych linii też tak bardzo nie widać, chyba że na schematach sieci:) teorię trzeba dostosować do otoczenia. 11:56, 13.02.2019


okooko

19 20

Zbudujcie metro do Piaseczna. Cały czas są korki dojazdowe.
I aha, najlepiej referendum w tej sprawie zorganizować, nie lud zdecyduje. ;) 23:13, 12.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WyjaśniamWyjaśniam

3 6

Przecież tam to nawet busoas j strona ciężko wybudować bo słoiki muszą wszędzie samochodem. 06:16, 14.02.2019


bulwabulwa

1 1

e przepraszam, a czym słoik ma dojechać jak nie samochodem? Helikopterem ma latac? Mi to się śmiać chce - na całym świecie podsatwowe pytanie przy zawieraniu znajomości to: skąd pochodzisz, a w Polsce hańbą jest jak się jest słoikiem, najlepiej to się ze wstydu powiesić bo dziadom z pradziada to przeszkadza 12:06, 18.02.2019


akaaka

14 14

Plan na 3 linię jest dobry. Argumenty, że dubluje się z pierwszą linią - czy krytykujący jeżdżą pierwszą linią - ona jest bardzo obciążona. Zdublowanie w rozsądnej odległości jest jak najbardziej wskazane. Taki przebieg 3 linii by się przydał, łączy różne części miasta, zapewnia możliwość przesiadek. 23:28, 12.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PerunPerun

14 16

Pierwsza od dawna publikacja z rozsądnym projektem. Problem w tym, że spaprano system metra w W-wie przy projektowaniu głupawo pogiętej 2-linii, tak jakby nigdy miało nie być 3 linii. Warszawa rozwinęła się naturalnie w 6 dzielnic (lub dziś raczej grup dzielnic), więc naturalne byłoby zbudowanie 3 linii: Żoliborz(Bielany)-Mokotów(Ursynów), Wola-Grochów(Gocław), Ochota-PragaPółn(Targówek) krzyżujących się w Centrum. Potem można by myśleć o linii obwodowej. A tak to ciężko naprawić co spaprano. 01:01, 13.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kabaciakkabaciak

6 4

Pomijajac sensownosc kreslenia takich mapek, to metro powinno dochodzic do Mordoru. 08:29, 13.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zettzett

18 3

Kiepski projekt, stary, nieaktualny. Pieniadze w bloto. Tarchomin zostal podlaczony pod metro nowoczesna, szybka linia tramwajowa. Tramwaje jezdza co 4 min, a dojazd do metra jest sprawny, bezkorkowy, przesiadka przemyslana, sprawna, komfortowa (jedna z najlepszych w Warszawie). Zatem nie ma co dublowac polaczenia. Natomiast metro: Miasteczko Wilanow-Ursynow--Okecie-Mordor-Bemowo (do przyszlej stacjiChrzanow) mialoby sens pod kazdym wzgledem. Oczywiscie, docelowo, po powierzchni linie ciagniemy do Konstancina. Na Okeciu metro dostaje peron podziemny pod lotniskiem. 15:33, 13.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mrtmrt

2 5

Rozmawiamy o niczym. Żadnych dodatkowych linii metra po prostu nie będzie. 07:09, 14.02.2019


jaanjaan

4 5

Tak z boku patrząc. Moim zdaniem powinny powstać dwie linie. Pierwsza Wilanow - Ursynów - Włochy - Ursus. Druga linia z Piaseczna przez Włochy, Ochotę, Wolę, Bemowo, Bielany do Białołęki. 08:52, 14.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jtrjtr

4 5

Uważam, że ten plan jest całkiem niezły, oczywiście w przebiegu z Okęciem, mordorem i Wilanowem. Budowa trzeciej linii ruszy pewnie jeszcze za dobre pare lat i dyskusja o przebiegu jest potrzebna. W tej dyskusji trzeba brać pod uwagę nie tylko co jest teraz ale też które części miasta się rozwijają, bo linia pewnie powstanie za 10-12 lat najwcześniej, wtedy obraz miasta będzie już trochę inny. Błędem jest projektowanie linii nie biorąc pod uwagę co się gdzie pojawi za te 10-15 lat. Białołęka chyba się bardzo rozwija, być może metro powinno tam trafić. Przy długiej linii dublowanie na różnych odcinkach jest korzystne, bo daj możliwość wygodnych przesiadek. I oczywiście metro to zupełnie inny standard niż tramwaje, nie porównujmy tego bo to inna klasa w transporcie. 08:58, 14.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BYWALECBYWALEC

2 11

3 linia jak najszybciej!!. Dobrze, ze pokrywa sie z taka sama proponowana przez Patryka Jakiego! 09:00, 14.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaciekMaciek

8 3

Bo na Pradze Pd i Gocławiu nikt nie mieszka. Płacę tak samo podatki w Wawie, jak mieszkańcy lewobrzeżni. Ale na Pragę i Gocław skapują ochłapy!!!! Te ekipy zawsze miały nas prawobrzeżnych w głebokim poważaniu!!!! 09:40, 14.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MickiewiczMickiewicz

1 1

Kolego bo po lewej stronie Wisły jest Warszawa a po drugiej stronie czyli prawej jest Praga. Dlatego drogi koleżko nie masz i nie będziesz miał metra u siebie na Pradze. 16:29, 22.02.2019


nicknick

3 5

Przede wszystkim metro powinno mieć jakiś węzeł na Mordorze. Z roku na rok coraz gorzej tam z komunikacją a władze miasta pozwalają na kolejne inwestycje. tym razem mieszkaniowe. 10:21, 14.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaneqJaneq

6 6

Mordor wystarczy skomunikować tramwajem ze stacją M1 Wilanowska. 10:47, 14.02.2019


MarianMarian

2 4

Takie rysowanie to o kant d potłuc.
III linia ma już jedną stację, więc trzeba ją uwzględnić, dlatego powinno to wyglądać tak:
Praga Płd. - Gocław - Sadyba - Wilanów - Ursynów (stacja przesiadkowa z M1 np. Ursynów) - Kłobucka (tam się dużo pobudowało) - Lotnisko Chopina - Ochota (okolice Dw. Zach.) (dalej opcjonalnie Wola - Koło).
Czyli linia III komunikowałaby głównie wszystkie nowe osiedla na południu i zachodzie. 10:35, 14.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wawawawa

2 5

jako warszawiak linia powinna byc z Tarchomina wzdłuz Wisły na Gocław i ewentualnie przez wisłe na Wilanow 10:45, 14.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wawawawa

2 6

jako warszawiak linia powinna byc z Tarchomina wzdłuz Wisły na Gocław i ewentualnie przez wisłe na Wilanow 10:47, 14.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dfghj dfghj

3 2

No tak, trzeba ulatwic prazanom dojazd do roboty na Wilanowie. Miasteczko Wilanow powinno sie podlaczyc pod Prage., bo "robi" zbiorowo na Pradze. Taka potrzeba. Gleboko przemyslana. 01:15, 15.02.2019


PYCEKPYCEK

0 4

Przed wojną były plany pod Grójecką i częściowo górą przez pola Mokotowskie 11:01, 14.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dfghj dfghj

1 0

Czlowieku, miasto sie "troche" zmienilo od przedwojny. Ociupinke. Czy lotnisko powinno wrocic na Pole Mokotowskie, a drugie na Goclaw, beda nam oba sluzyc zamiast pisowskiego CPK? Tak bylo przed wojna. 01:19, 15.02.2019


zerrzerr

3 0

Sens ma M3: Miasteczko Wilanow - Ursynow - Okecie - Mordor - Bemowo (do przyszlej stacji Chrzanow). Oczywiscie, docelowo po powierzchni linie ciagnie sie do Konstancina. Na Okeciu metro dostaje peron podziemny pod lotniskiem. Jakby dalo sie po drodze zahaczyc o dworzec Zachodni (mozna w poblize, ale z korytarzami podziemnymi), to juz w ogole bajka. 18:13, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Miasto jest wasze?Miasto jest wasze?

7 0

Miasto jest wasze? To zajmijcie się tym miastem i sprzątniecie psi kupy z chodników. Bedzie przynajmniej z was jakiś pożytek, bo już raz palnęliście głupotę z tramwajem przez Ursynów, myślałem, że wyciągnęliście wnioski z krytyki, jaka was spotkała, ale nie - kolejna propozycja, jeszcze bardziej debilna. Przy okazji, skoro rysujecie metro do Jabłonny, to dlaczego nie do Piaseczna? A metrze do Piaseczna mówi się już od jakichś 15 lat. Koniecznie poprawcie mapkę. 15:03, 18.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LubiczLubicz

0 0

Do Piaseczna. 3 linia powinna przebiegać rownolegle do Puławskiej (lub pod nią) zbierajac juz dzis ogromny i nasilajacy sie ruch z Piaseczna do Centrum. Nastepnie Ursus mozna polaczyc z Wilanowem i Praga Poludnie przez Ursynow. 05:52, 01.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%