REKLAMAA1-SanGiovanni--01-06----30-06-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    zdjęcie ilustracyjne

    zdjęcie ilustracyjne (pixabay.com)

    Ursynowski tunel POW będzie niczym bomba z opóźnionym zapłonem. I wcale nie chodzi o filtry, a o przejazd ciężarówek z materiałami niebezpiecznymi. Uwagę na ten problem zwrócił jeden z radnych. Dzielnica obawia się, że jeśli tunel nie będzie posiadał odpowiednich zabezpieczeń, stanie się pułapką dla kierowców i zagrożeniem dla mieszkańców.

    Każdy tunel w Europie ma odpowiednią kategorię przewozów materiałów niebezpiecznych - oznaczaną literami od A do E. Przez tunele kategorii A może przejeżdżać każda ciężarówka, nawet z najbardziej niebezpiecznymi towarami. Na drugim biegunie są tunele z kategorią E, czyli z zakazem wjazdu z ładunkami z listy ADR.

    O to, w jakiej kategorii znajdzie się budowany pod Ursynowem tunel POW, liczący nieco ponad 2 kilometry, zapytał radny Tomasz Sieradz z Koalicji Obywatelskiej.

    - Mając na uwadze, że tunel przebiega pod osiedlami mieszkaniowymi, co więcej pod pierwszą linią metra, zasadnym wydaje się, żeby ze względów bezpieczeństwa, ruch pojazdów przewożących materiały niebezpieczne grożące zapaleniem lub wybuchem, a w konsekwencji katastrofą komunikacyjną lub budowlaną, był w tunelu całkowicie zakazany - uważa radny Sieradz.

    Jak sam zauważa, z nieoficjalnych informacji wynika, że tak nie jest. Ursynowski tunel, mimo iż oficjalnie nie ma jeszcze swojej kategorii ADR, budowany jest pod jedną z kategorii, która umożliwia wjazd ciężarówek z chemikaliami.

    - Jesteśmy przerażone, bo do informacji, o braku filtrów dochodzi teraz informacja o ciężarówkach z niebezpiecznymi substancjami. Niezłą bombę nam tu szykują - mówią nam Ewelina i Anna, sąsiadki budowy Południowej Obwodnicy Warszawy, gdy wspominamy im o tym, jakie pojazdy będą mogły wjeżdżać do tunelu pod Ursynowem.

    Lepszy ignorowany zakaz czy dobre zabezpieczenie?

    Paradoksalnie, wiadomość o dopuszczeniu przejazdu przez tunel aut z niebezpiecznymi substancjami wcale nie musi być zła dla mieszkańców, bo im wyższa kategoria, tym lepsze muszą być zabezpieczenia.

    - Wszyscy wiemy, że kierowcy ciężarówek lekceważą zakazy i czasami wjeżdżają tam, gdzie nie można. W województwie mazowieckim nie ma systemu monitoringu przewozów ADR, więc gdyby taka cieżarówka pojawiła się w tunelu na Ursynowie i coś się w nim stało, a tunel nie byłby wyposażony w odpowiedniej klasy zabezpieczenia, to wówczas będziemy mieli potężny problem - mówi burmistrz Robert Kempa.

    Dużo ważniejsze jest - zdaniem burmistrza - by tunel, nawet na wyrost, był przygotowany do nadzwyczajnych zdarzeń, aby w razie wypadku nie stał się śmiertelną pułapką. Dlatego Robert Kempa opowiada się za nadaniem ursynowskiemu tunelu najwyższej kategorii A, dzięki której - co prawda będzie mogła do niego legalnie wjechać każda cieżarówka - ale za to zostanie on wyposażony w najlepsze rozwiązania: dodatkowe systemy awaryjne, odpowiedniej jakości drzwi ewakuacyjne i mechanizmy detekcji.

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad również dostrzegła wagę problemu. - Zasadne jest przystosowanie tunelu do możliwości pełnienia kategorii A - odpowiada radnemu Sieradzowi Bartłomiej Ratyński z warszawskiego oddziału GDDKiA i dodaje, że kategorię będzie można zmienić w zależności od pory dnia i od sytuacji na drogach.

    Dyrektor, podobnie jak burmistrz, zwraca uwagę, że na Mazowszu nie ma systemu monitorującego przejazdy ciężarówek z niebezpiecznymi substancjami, więc istnieje ryzyko, że będą one wjeżdżać do tunelu bez względu na jego kategorię. Generalna dyrekcja postanowiła zmienić wcześniejsze projekty dotyczące POW. 

    Tym bardziej, że istniejące lub budowane w Polsce inne tunele drogowe mają kategorię najwyższą. Jedyny działający tunel "Emilia" pod Sobaczkową Grapą w miejscowości Laliki na drodze S1 został zakwalifikowany do kategorii A. Tak samo będzie z liczącym 2057 metrów długości tunelem na „Zakopiance” na trasie S7. Z kolei miejski tunel pod "Martwą Wisłą" w Gdańsku, w nocy ma kategorię A, a w dzień kategorię E. Podobnie może być zresztą na Ursynowie.

    Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA mówi, że kończą się już prace nad dokumentacją bezpieczeństwa tunelu POW, które umożliwią mu nadanie najwyższej kategorii A. Z kolei wg naszych ustaleń, w ostatnich dniach miało też dojść do porozumienia między GDDKiA i Astaldi, które na zlecenie drogowców wprowadzi zmiany w projektach tunelu, a na końcu wyposaży go w odpowiednie urządzenia.

    Wymagać to może tzw. zamiennego pozwolenia na budowę, którego uzyskanie potrwa co najmniej kilka miesięcy. Ale czas ten jest już wkalkulowany w opóźnienia, o których nieoficjalnie mówi się coraz częściej. Poszczególne odcinki budowanej POW mają okołoroczne spóźnienia i najpewniej będą oddawane do użytku na raty.

    Na opóźnieniach zyska Park Linearny?

    Przy okazji zmian w pozwoleniu na budowę dla tunelu miasto liczy na możliwość wprowadzenia własnych poprawek, związanych z przygotowaniem powierzchni nad trasą POW do budowy tzw. Parku Linearnego.

    Przypomnijmy, w 2015 roku w dzielnicy powstała koncepcja wielofunkcyjnego parku ciągnącego się niczym wstęga nad tunelem POW, wzdłuż ul. Płaskowickiej. Architekt Katarzyna Łowicka razem z mieszkańcami zaprojektowała w nim wiele atrakcji - zielone alejki, boiska, amfiteatr, rzeźby, plac centralny, a nawet mini bazarek.

    Dzielnica chciała, by Astaldi w ostatnim etapie prac nad tunelem nie odtwarzało już powierzchni do stanu pierwotnego, ale dostosowało ją do planów parku. Przez ponad rok Zarząd Zieleni m.st. Warszawy nie zrobił jednak nic, by tak się stało. Przede wszystkim nie doszło do porozumienia z drogowcami, które określiłoby co Astaldi powinno wykonać i w jaki sposób zostanie to rozliczone. Teraz, wraz z informacjami o opóźnieniach w budowie oraz szykowanym pozwoleniu zamiennym, temat powraca.

    - Wystąpiłem w tej sprawie do Zarządu Zieleni m.st. Warszawy, bo skoro uzyskujemy poprawę bezpieczeństwa w tunelu, to możemy wykorzystać ten czas na porozumienie między miastem a drogowcami w kwestii budowy pierwszych elementów parku nad POW - mówi burmistrz Kempa.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 368

    • 93
      BARDZO PRZYDATNY
    • 33
      ZASKOCZONY
    • 62
      PRZYDATNY
    • 31
      OBOJĘTNY
    • 14
      NIEPRZYDATNY
    • 70
      WKURZONY
    • 65
      BRAK SŁÓW

    61Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Kabatron 61 2 miesiące temuocena: 100% 

      Przez tych kretynów radnych Ursynowa od 20 lat codziennie 100 tys. osób na godzinę traci 25 minut życia codziennie na stanie w giga korku na Sikorskiego (Dolinka Służewiecka). Swego czasu doprowadzili do sabotażu gospodarczego zmieniając normalny plan budowy drogi szybkiego ruchu przez Ursynów. Wszyscy, którzy kupowali tam mieszkania wiedzieli, że ten pas zieleni pośrodku Ursynowa to będzie autostrada. W efekcie bawimy się teraz w budowę tunelu pod trawnikiem. Do tego mało kto wie, że tunel metra był jeszcze w latach 80tych specjalnie tak budowany na przecięciu z przyszłą autostradą, że miał wzmacniany strop. Dziś ten dodatkowy ciężar jest dodatkowym problemem, bo nikt normalny by wtedy nie wymyślił, że można mieć tak powalony pomysł żeby kopać tunel pod tunelem pod trawnikiem. Niech każdy stojący w korku na Dolince przeklnie od serca tych kretynów, radnych Ursynowa.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~seaman 60 3 miesiące temuocena: 0% 

      Niech leming z PO przestanie utrudniać i wpiep... się w sprawy, na których się nie zna!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ret 59 3 miesiące temuocena: 83% 

      W sytuacji jaka jest, jedynym racjonalnym rozwiazaniem jest szybkie powstanie zewnetrznej obwodnicy Warszawy. Coz, trasa Berlin-Poznan - via Warszawa- do: Lwow/Minsk/Wilno-Moskwa/Kijow przechodzaca przez osiedla jest... (sami wiecie). ZEWNETRZNA OBWODNICA Warszawy zostala przewidziana jako element Centralnego Portu Komunikacyjnego. Im szybciej on powstanie, tym wiecej Ursynow zyska. Raz, ze tranzyt nie bedzie sie pchal w miasto, dwa Okecie znowu zamieni sie milego kociaka. Kazdy kto moze powinien lobbowac, gdzie sie da i przy kazdej okazji za rozpoczeciem wyznaczania (faktycznego, a nie w planach) zewnetrznej obwodnicy Warszawy i za szybkim rozpoczeciemu budowy wlasnie od poludnia (co jest logiczne z powodu natezenia ruchu, zagrozen, itd.). Gdy POW zrobi sie przelotowa, zobaczycie na niej taka ilosc TIRow, jakiej jeszcze nigdy Warszawa nie widziala. W ogole, szybkie powstanie CPK lezy w intersie calego poludnia aglomeracji warszawskiej.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 58 3 miesiące temuocena: 43% 

      Zewnętrzny ring warszawski powinien powstawać niezależnie od tego czy powstanie ten zmyślny i niepotrzebny twór, jakim jest CPK. Niestety do powstania ringu jeszcze z 20 lat.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 9 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 57 3 miesiące temuocena: 58% 

      Mówiłem już wiele razy , to COŚ nigdy nie powinno powstać w tym miejscu!!!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Młody 56 3 miesiące temuocena: 34% 

      Tam.byly pola kapusty i ślad pod obwodnicę- czas upłynął obwodnica się buduje, słoiki brzęczą.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 17 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 55 3 miesiące temuocena: 56% 

      Do tego strzelającego , jesteś żałosny , żal mi Ciebie.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 19 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Strzelam karpiami w dziki 54 3 miesiące temuocena: 32% 

      To samo mówi mój kurator.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 8 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tolkien 53 3 miesiące temuocena: 8% 

      Cicho siedź panikarzu

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~aka 52 3 miesiące temuocena: 58% 

      Nie dla TIR-ów przez Ursynów, w tym z ładunkami niebezpiecznymi. Mogą jeździć, jak dotychczas drogą nr 50, przez most Górze Kalwarii. Tam jest teraz obwodnica i dobry przejazd.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krzysztof O 51 3 miesiące temuocena: 60% 

      Na tym terenie wzdłuż ruchliwej ulicy, jaką jest ulica Płaskowickiej były do tej pory parkingi. Zamiana ich na linearny park - czyli wąski pasek zieleni - ok 50 m gdzie będzie problem z ukorzenieniem prawdziwych drzew tą bomba pomysł. A jaki poprawny politycznie. Mam nadzieję, że w parkowych budkach będzie sprzedawane tylko jedzenie wegańskie

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Strzelam karpiami w dziki 50 3 miesiące temuocena: 47% 

      Menele spod dereniowej 10 juz przebierają nóżkami

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 17 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Taki Pomysł 49 3 miesiące temuocena: 49% 

      My obywatele powinniśmy siłą zając ratusz! Urzędasów WSZYSTSKICH od burmistrza po ciecia zagonić do roboty przy budowie tunelu! Ilu ludzi tam pasożytuje na nas? 300, 400? W miesiąc łopatami i taczkami by nam wszystko zrobili! Skoszarować ich w szałasach i do łopat darmozjady paskudne! Pod strażą obywatelską będziemy ich trzymać, micha będzie uzależniona od efektywności!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 48 3 miesiące temuocena: 63% 

      Coś Ty wąchał ?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 20 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ciekawa 47 3 miesiące temuocena: 54% 

      Dlaczego miasto nie może wymóc na inwestorze skupienia sił wykonawcy na 4 odcinkach, gdzie wykop tunelu przecina ulice na Kabatach, żeby jak najszybciej przywrócić tam stan poprzedni i zlikwidować kilometrowe korki?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dr 46 3 miesiące temuocena: 36% 

      Może dlatego, że to nie inwestycja miejska.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 45 3 miesiące temuocena: 38% 

      Miasto sobie może pokrzyczeć, i tylko taki mieć wpływ na wykonawce. Inwestorem jest GDDKiA czyli państwo.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pifil 44 3 miesiące temuocena: 46% 

      A jakby nad POW zrobić trochę parku, trochę bazarku i trochę parkingu takiego zwykłego niestrzeżonego odkrytego?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krzysztof O 43 3 miesiące temuocena: 48% 

      No wie pan, zbudować parking w Warszawie?? Może jeszcze dla samochodów osobowych??? Chyba pana pokidawiło!!!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 12 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anatol 42 3 miesiące temuocena: 44% 

      Parku nie będzie najpewniej. Możemy zrobic jeden wielki parking na powierzchni, na powiedzmy 10 000 samochódow.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 7 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dwa plus dwa 41 3 miesiące temuocena: 48% 

      Ja z innej beczki- po co filtry w tunelu skoro i tak większości twierdzi że auta elektryczne są nieekologiczne i na węgiel?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~peace 40 3 miesiące temuocena: 55% 

      No właśnie, za 10 lat całą Polska będzie jeździć elektrykami jak Mateusz nas zelektryfikuje... wiec pytanie czy warto robić filtry na te kilka lat?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 6 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alka 39 3 miesiące temuocena: 62% 

      Dlaczego TIR-y, w tym z ładunkami niebezpiecznymi, mają jechać przez Ursynów? Powinny jeździć jak dotychczas drogą nr 50, przez Górę Kalwarię i Kołbiel. Tam są teraz obwodnice, jest dobry przejazd. Nie dla TIR-ów przez Ursynów.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 68 41 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 38 3 miesiące temuocena: 67% 

      Widziałeś zjazd dla Tirów z autostrady na drogę nr 50? Nie ?! No jak to, jest przecież specjalnie oznaczony, a nie czekaj ....nie jest!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antypow 37 3 miesiące temuocena: 56% 

      Precz z POW!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 87 68 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~dick 36 3 miesiące temuocena: 54% 

      Nie powinno się budować autostrad dla tirów prowadzących przez środek dzielnic mieszkaniowych. Szkoda , że nikt nie pomyślał o tym wcześniej a sami mieszkańcy nie protestowali. Teraz to już pozamiatane. Wystarczy, że w tunelu zderzy się tir z kilkoma autami osobowymi i będzie bum jak na filmie "Tunel".

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 101 85 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jako 35 3 miesiące temuocena: 48% 

      serio? I rzeka się wleje do tunelu? Czy chodzi Ci o to, że boski Sylwester uratuje niedobitków? Ochłoń dick. A przez góry jak przeprowadzić autostradę, żeby w tunelu nie było zderzeń? Szczytami?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 69 75 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 34 3 miesiące temuocena: 34% 

      Przepraszam bardzo, ale plany przebiegu trasy powstawały już w latach 70-tych, wiec zanim powstał Ursynów. Jak mieszkańcy mieli myśleć wcześniej, to nie powinni kupować mieszkań w tym miejscu, gdzie było wiadomo już długie lata, co tam powstanie. Nic mnie nie drażni jak ludzie którzy kupują mieszkania w pobliżu torów wyścigowych, lotnisk, czy innych hałaśliwych miejsc a potem urządzają protesty bo się nie da żyć. Jak kupowali mieszkanie za psie pieniądze to myślenie było wyłączone?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 20 38 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 33 3 miesiące temuocena: 71% 

      Do ASD. Tłumaczyć może Ciebie tylko ewentualnie młody wiek . Zapytaj starszych jakie były realia w PRL . Dopiero wtedy pomyśl co napisałeś .

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 29 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Strzelam karpiami w dziki 32 3 miesiące temuocena: 24% 

      Ciebie dziadek tlumaczyc moze tylko skleroza.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 7 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lód 31 3 miesiące temuocena: 58% 

      Bazarek! Tam powinien wrócić bazarek!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rolnik z bronisz 30 3 miesiące temuocena: 59% 

      Ja bym bazarek zrobił na całej długości nad tunelem. Ale taki z prawdziwego zdarzenia; namioty, parawany, wiszące dywany na płocie, meble wystawione na trawie, obok taka sterta obdartych liści z kalafiorów no i błoto po deszczu musi być obowiązkowo. To jest przyszłość. Choć przyznam ze teraz w nowej lokalizacji juz jest prawie idealnie.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 45 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~podróznik 29 3 miesiące temuocena: 48% 

      Spółdzielnia znów wystąpi do sądu o zakaz budowy bazarku i przez następne 20 lat będzie rozkopane jak plac budowy fortepianu :)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 12 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 28 3 miesiące temuocena: 23% 

      Z bazarkiem jest tak że wielu go chce, ale nikt pod swoim oknem. A bo głośno, a bo jak się ludzie zjadą to nie ma gdzie zaparkować. Park linearny to najlepszy pomysł na to miejsce. Aczkolwiek imho powinno się tam też znaleźć trochę miejsc parkingowych - bo ładny park to ludzie będą się zjeżdżać. W słoneczny dzień, okolice parku przy bażantarni są zapełnione samochodami, gdzie tylko się da.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rolo 27 3 miesiące temuocena: 43% 

      Bazarek niech zostanie tam gdzie teraz jest, albo niech rozstawia swoje budy wzdłuż kenu. My mieszkańcy ul. meander nie chcemy jego powrotu, to był koszmar.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 6 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KenKen 26 3 miesiące temuocena: 27% 

      Wzdłuż KEN? Chyba sobie żartujesz!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Anatol 25 3 miesiące temuocena: 36% 

      Bazar Europa reaktywacja?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mdo 24 3 miesiące temuocena: 49% 

      Szkoda że zaniedbano pomysł podziemnych parkingów. Jakieś trzy lata temu była mowa o tym, że możliwe jest ich usytuowanie w pustej przestrzeni technicznej bezpośrednio nad tunelem. To byłoby z rzeczywistą korzyścią dla wszystkich mieszkańców.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 94 97 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Andrew 23 3 miesiące temuocena: 51% 

      I bardzo dobrze. Niech mieszkancy przesiada sie do komunikacji miejskiej. Dzieki metru jest swietnie skomunikowana, nie ma potrzeby poruszania sie samochodem

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 106 100 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~podróżnik 22 3 miesiące temuocena: 47% 

      Za darmo nie wybudują. Pileckiego 111 garaż ostanie piętro garażu stoi od wielu lat puste nie ma chętnych do płacenia 200 pln miesięcznie. Wiec gadanie o budowanie podziemnych parkingów to mrzonki.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 55 61 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 21 3 miesiące temu

      Zmieścił by się tam bazar jak i parking, dla tych co z kraju autostradą do stolicy by przyjechali (a przyjadą), ale kasa na to wydana była by ogromna - coś ala rynna na Puławskiej, niby jest ...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KJL 20 3 miesiące temuocena: 50% 

      Trzeba zacząć od tego, że budowa obwodnicy południowej przez Ursynów to kretyński pomysł!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 115 113 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ekolog 19 3 miesiące temuocena: 47% 

      Od 50 lat miala byc ta droga i wreszcie bedzie ! Osobiscie nie moge doczekac sie konca budowy i normalnego ruchu na powiezchni.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 88 101 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jak 18 3 miesiące temuocena: 52% 

      50 lat temu tu były pola.Prowadzenie obwodnicy przez środek jednej z największych dzielnic miasta to Głupota!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 90 84 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 17 3 miesiące temuocena: 23% 

      A ja powiem inaczej. Pierwsze były plany trasy, a potem wyrósł Ursynów. więc przerabiając trochę Twoje zdanie: "Trzeba zacząć od tego, że budowa Ursynowa przy południowej obwodnicy to kretyński pomysł!"

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 11 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kuba buba 16 3 miesiące temuocena: 42% 

      Taki projekt racjonalizatorski; zróbmy w tunelu park, sklepy kawiarnie, boiska, baseny, gorą niech dalej jak teraz jeżdżą sobie samochody. A i jakieś jeziorko by się przydało. A co na to wszystko mieszkańcy Kazury?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 32 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Natoliniak 15 3 miesiące temuocena: 49% 

      Szybko niech kończą ten burdel bo się nie da jeździć po Ursynowie przez te budowy :(

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 41 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Czester 14 3 miesiące temuocena: 43% 

      Z drugiej lepiej mieć dobrze zrobiony tunel niż coś machniętego na odwalsię. Wszystko źle, jak się nie kręcić, d... z tyłu ;)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 24 32 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dwa plus dwa 13 3 miesiące temuocena: 63% 

      Wybierzc metro

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 22 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~skrol69@ 12 3 miesiące temuocena: 90% 

      A dlaczego ma nie być filtrów? Co za kraj ...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Andrew 11 3 miesiące temuocena: 38% 

      Nie opłaca sie. Oczekiwane koszty leczenia ursynowian, zatruwanych przez spaliny, beda nizsze niz koszt utrzymania systemow oczyszcznia - prosta kalkulacja

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 45 73 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 10 3 miesiące temuocena: 86% 

      Na raku da się sporo zarobić. Na filtrach tylko straty. Mogą co najwyżej machnąć pięćdziesiąt multimedialnych ławek. Żeby było co naprawiać.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 9 3 miesiące temuocena: 19% 

      Bo nie ma takiej potrzeby. Czy po powierzchni samochody jeżdżą z filtrami?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 8 3 miesiące temuocena: 92% 

      Jak małą mądrością rządzony jest świat. Takie sprawy powimny być dawno temu ustalone, na etapie projektowania czy robienia koncepcji programowej. Słów mi brak na urzędnicza bezmyślność i bezradność. Tyko gdy chodzi o kasę, premie czy zatrudnienie pociotków wtedy ożywiają się i energia w nich aż buzuje

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ekolog 7 3 miesiące temuocena: 20% 

      To zostalo ustalone 50 lat temu. Po to jest obwodnica, zeby wozic nia wszystko a nie przez miasto. Rozumiem, ze obecnie mieszkancom prestizowego :-))))) blokowiska na skraju miasta nie pasuje. Bo nic im nie pasuje. No moze pasuje jak miasto za miliony wykupi dzialke za blokiem, zeby deweloper nowego nie zbudowal. Albo zostanie uchwalony plan konserwujacy parking pod oknami i kibel dla psow przed oknem. To wazne, zeby nowych blokow nie bylo, nowych sklepow nie bylo, nowych drog nie bylo.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 9 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~massa 6 3 miesiące temuocena: 79% 

      Bezmyślność a jakże, lecz nie tylko urzędnicza. Przykładowo: pracuję w firmie, która często korzysta z usług serwisów zewnętrznych. Słowo daję, ale przez ostatnie 5 lat nie było u nas firmy, która zrobiłaby swoją pracę rzetelnie i uczciwie od początku do końca. Generalnie wdupizm, tumiwisizm i wyciąganie łapy po pieniądze. To jest ogólna światowa tendencja - brak zaangażowania w wykonywaną przez siebie pracę. W każdej dziedzinie to jest.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 11 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3129 sekundy
    REKLAMAA2-TlenowyZakatek--01-06----30-06-2020