REKLAMAA1 DaGRASSO   14.11.2020 - 13.02.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ7 września 2020, 16:18 komentarzy 114
    Wlot do tunelu POW przy węźle Ursynów-Wschód

    Wlot do tunelu POW przy węźle Ursynów-Wschód (SK)

    Do końca roku ma być przejezdna naziemna część Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie - takie założenia ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. To oznacza, że po zapowiadanym na grudzień zakończeniu budowy wawerskiego odcinka trasy S2 oraz mostu na Wiśle, znaczna część tranzytu na linii wschód-zachód trafi do naszej dzielnicy. Czy miasto pozwoli na sparaliżowanie Ursynowa? Na razie umywa ręce.

    Wygląda na to, że co najmniej roczne opóźnienie w budowie tunelu POW odbije się ursynowianom czkawką. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza zapewnić do końca roku przejezdność wszystkich trzech odcinków obwodnicy, choć tunel nie będzie jeszcze gotowy.

    Zaskoczenie w ratuszu

    Niespodziewanie, z takimi projektami w ubiegłym tygodniu pojawili się w stołecznym ratuszu drogowcy z firmy Gulermak, którzy budują wilanowski odcinek trasy POW. Do takich planów przyznał nam się również dyrektor operacyjny Astaldi, odpowiedzialny za ursynowski odcinek.

    - Jesteśmy w trakcie aktualizacji harmonogramu robót uwzględniającego nowy czas na ukończenie, zgodnie z postanowieniami kontraktu i założeniami, że przeprowadzenie ruchu z istniejącej drogi ekspresowej S2 poprzez węzeł Ursynów-Zachód, lokalny układ komunikacyjny (w tym ulica Płaskowickiej) oraz węzeł Ursynów-Wschód do Zadania B nowobudowanej drogi ekspresowej S2 ma nastąpić w terminie do końca roku. Projekty organizacji ruchu są w trakcie uzgadniania i liczymy na szybką ich akceptację, co również znajdzie swoje odzwierciedlenie w aktualizowanym harmonogramie robót - mówi dyrektor Marcin Żabka.

    Niewinnie brzmiące "przeprowadzenie ruchu" oznacza przejazd przez Ursynów kilkudziesięciu tysięcy dodatkowych pojazdów na dobę. I to wszystko przez lokalne ulice. A jeszcze w końcu sierpnia GDDKiA mówiła o uruchomieniu tylko dwóch odcinków. O naziemnej "protezie" ursynowskiej nawet nie wspomniano.

    - Udostępnienie kierowcom odcinka pomiędzy węzłem Lubelska a Przyczółkowa planujemy do końca tego roku, natomiast tunel na Ursynowie - w II kwartale 2021 roku - mówiła wówczas Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka stołecznego oddziału GDDKiA.

    Zgodnie z tymi słowami, do czasu uruchomienia tunelu, kierowcy jadący ze wschodu mieli dojechać tylko do Przyczółkowej, gdzie skręcaliby w prawo lub w lewo (najczęściej w kierunku Doliny Służewieckiej). Najnowsze plany GDDKiA idą jednak dalej. Jeśli się ziszczą, kierowcy jadący od wschodu pojadą mostem na Wiśle, miną węzeł Przyczółkowa i z Wilanowa łącznicą będą mogli wjechać na Ursynów. Skręcą w Rosoła, by ul. Gandhi dojechać do węzła Ursynów Zachód.

    Od zachodu natomiast kierowcy będą mogli zjechać na wysokości hipermarketu Auchan łącznicą prowadzącą do ulicy Gandhi i dalej lokalnymi ulicami dotrzeć do zjazdu na Wilanów. Wiele oczywiście zależy od oznakowania i sygnalizacji.

    Tunel niegotowy, więc będzie trasa naziemna

    Plany generalnej dyrekcji zmroziły burmistrza Ursynowa Roberta Kempę. Biorąc pod uwagę, że POW ma jeździć nawet 150 tys. pojazdów na dobę, a na Ursynów zjeżdżałaby tylko połowa z nich, oznaczłoby to paraliż naszej dzielnicy. Nawet 75 tys. dodatkowych aut, w tym ciężarówki.

    - Propozycja GDDKiA jest skandalem! Będę przekonywał prezydenta i miejskie biura, aby jej nie akceptowali. Zresztą nie sądzę, abym musiał przekonywać, bo to rozwiązanie skrajnie niebezpieczne. Na trasie tranzytu znajduje się przecież aż 11 placówek oświatowych, w tym 7 przy ul. Gandhi, gdzie przejścia dla pieszych nie mają sygnalizacji. To będzie gorszy sajgon niż podczas budowy samego tunelu! - grzmi Robert Kempa.

    powyżej: prognozy liczby pojazdów przejeżdżających przez węzły Ursynów-Wschód i Ursynów-Zachód (źródło: Astaldi)

    Dzielnica nie rozumie, dlaczego mieszkańców Ursynowa naraża się na kolejne utrudnienia, skoro - zgodnie z obietnicami GDDKiA - tunel ma być przejezdny już w II kwartale 2021 roku. Tyle zachodu z organizacją ruchu na zaledwie 7 miesięcy?

    - Co ma być tą wartością, dla której warto to robić? - pyta burmistrz. - Te kilka miesięcy? Sukces medialny, że "uruchomiliśmy" POW? - powątpiewa burmistrz.

    Jedyną odpowiedzią jest to, że drogowcy z GDDKiA już wiedzą, że także nowy termin oddania tunelu do użytku jest nierealny. A to by oznaczało, że tranzyt drogą naziemną pozostanie z nami przez ponad rok. Poważne zmiany w organizacji ruchu na Ursynowie będą więc opłacały się wykonawcom i GDDKiA.

    Kamień "milowy" czy "młyński u szyi"?

    Parę dni temu urzędnicy miejscy zatwierdzili tymczasową organizację ruchu dla lokalnego układu dróg - czyli ul. Płaskowickiej od Pileckiego do Stryjeńskich i Dereniowej. Ma to duże znaczenie dla ruchu lokalnego.

    - W piątek otrzymałem informację z Biura Polityki Mobilności i Transportu, że czasowa organizacja ruchu dla tego obszaru uzyskała zatwierdzenie. Skontaktowałem się z Astaldi i poprosiłem, aby wdrożyli procedurę. Zgodnie z przepisami potrzeba na to 7 dni. Trzymajcie kciuki - poinformował w mediach społecznościowych burmistrz Robert Kempa.

    Kciuki można puścić. Już wiadomo, że z zatwierdzonych projektów Astaldi nie skorzysta. Dyrektor Marcin Żabka wyklucza szybki powrót ekip drogowych na Płaskowickiej.

    - Zatwierdzenia dotyczyły czasowej organizacji ruchu, ale z uwagi na podpisany aneks - kamień milowy w zakresie możliwości przeprowadzenia ruchu wzdłuż tunelu (…) - całość układu miejskiego ma zostać oddana do ruchu w terminie do końca 2020 - poinformował nas w poniedziałek, gdy dopytywaliśmy o tę sprawę.

    Astaldi już w końcu lipca, a więc zanim uzyskało zatwierdzenia od ratusza, wycofało z Płaskowickiej swoje ekipy drogowe i skoncentrowało się na innych pracach. To był pierwszy znak, że dzieje się coś niedobrego.

    Drugim znakiem były odpowiedzi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na nasze powtórne pytania o oddanie ul. Płaskowickiej, Lanciego oraz parkingi przy Kazury.

    - Wykonawca, zgodnie z zapisami umowy, zakończy prace i powyższe ulice zostaną przekazane kierowcom do końca bieżącego roku - napisała nam kilka dni temu Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDKiA. Parę tygodni wcześniej wspominała o terminach powakacyjnych.

    Zmianę terminu otwarcia lokalnych ulic wpisano więc do niedawno podpisanego aneksu między Astaldi i GDDKiA oraz powiązano ją z planami wprowadzenia tranzytu, co generalna dyrekcja przemilczała. "Kamień milowy" dla Astaldi, o którym wspomina dyrektor Żabka, będzie kamieniem młyńskim u szyi ursynowskich kierowców. Wydaje się, że tym właśnie rządowa agencja chce "zaszachować" stołeczny samorząd, z którym współpraca do tej pory układała się bardzo różnie. 

    - Będzie tak - słyszymy w źródle zbliżonym do Astaldi i GDDKiA. - Albo miasto się zgodzi na tranzyt, uruchamiając lokalne ulice, albo nie będzie ani tranzytu, ani otwarcia nowych jezdni Płaskowickiej i przekazania terenu pod budowę parku linearnego.

    Co zrobi miasto? Na razie też milczy

    Zapytaliśmy urząd m.st. Warszawy czy zamierza zgadzać się na propozycję poprowadzenia tranzytu przez Ursynów. Upłynął tydzień i odpowiedzi brak. Najwyraźniej trwają kalkulacje, co się bardziej opłaca w skali całej Warszawy. Bo pogorszenie warunków komunikacyjnych w jednej dzielnicy wcale nie oznacza, że sytuacja nie polepszy się w całej stolicy, a w szczególności na wiecznie przeciążonej Dolinie Służewieckiej i Puławskiej, które tranzytowcy wybierają dzisiaj.

    Burmistrz Kempa jest nastawiony "bojowo". Podpowiada, że biuro miejskie nie musi zatwierdzać stałej organizacji ruchu bez sygnalizacji świetlnych i niezabezpieczonych przejść dla pieszych przez dwupasmową Płaskowickiej, o co wnioskuje Astaldi. Może też blokować zmiany w programach sygnalizacji, które miałyby priorytetyzować ruch tranzytowy. Jest też pogodzony z tym, że GDDKiA może w odpowiedzi torpedować przekazanie terenu nad tunelem pod budowę obiecywanego parku linearnego.

    - Przez sześć lat GDDKiA wmawiała nam, że odda POW tylko w całości, gdy wszystkie odcinki łącznie z tunelem będą gotowe. Ostatnio, że tranzyt będzie tylko mostem na Wiśle, by na końcu obciążyć mieszkańców Ursynowa konsekwencjami opóźnień z tunelem. Odwrócę optykę - dlaczego im się tak spieszy? Czy dla dobra mieszkańców nie można trzymać się pierwotnych zapowiedzi? - pyta retorycznie Kempa.

    Już po publikacji artykułu wydział prasowy stołecznego ratusza zapewnił nas, że odpowiedzi na pytania dotyczące planów puszczenia tranzytu przez Ursynów będą gotowe we wtorek rano. Kiedy tylko je otrzymamy, opublikujemy je.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 518

    • 48
      BARDZO PRZYDATNY
    • 40
      ZASKOCZONY
    • 42
      PRZYDATNY
    • 20
      OBOJĘTNY
    • 11
      NIEPRZYDATNY
    • 204
      WKURZONY
    • 153
      BRAK SŁÓW

    114Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) 114 2 miesiące temuocena: 80% 

      To są następstwa idiotycznej decyzji puszczenia autostrady ( nie żadnej obwodnicy ) przez jedno z największych osiedli Warszawy .

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ekolog 113 2 miesiące temuocena: 100% 

      Dokładnie!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Arnie 112 2 miesiące temuocena: 67% 

      Nie ma o co się burzyć. I tak w przypadku jakiegokolwiek wypadku w tunelu, ruch automatycznie będzie kierowany od węzła przed do węzła za tunelem ulicami Ursynowa. To są skutki puszczenia autostrady międzykontynentalnej przez środek osiedla mieszkaniowego.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wojti 111 2 miesiące temuocena: 13% 

      oczywiście wszyscy dookoła mogą cierpieć i stać w korkach ale biedni mieszkańcy ursynowa już nie...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Laki 110 2 miesiące temuocena: 64% 

      W Chinach 36 km mostu podwieszanego wybudowali na rzece w 3 lata i to most z zawrotkami co kilka kilometrów!! A u nas 300 m mostu nie mogą oddać w 3 lata bo woda była przez 1 dzień wyższa ha ha ha. Jaki kraj takie tempo prac, żenujące są te opowieści o trudnościach w budowie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Hoffander 109 2 miesiące temuocena: 100% 

      To jest sluszna koncepcja. A jezioro przesunie sie gdzie indziej.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 108 2 miesiące temuocena: 49% 

      Wracałem wczoraj o 20:00 Płaskowickiej do Stryjeńskich. To już chyba po godzinach szczytu ?. A korek między rondami był i to w obie strony. Ciekawie się zapowiada ...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawa 107 2 miesiące temuocena: 64% 

      Wybierz metro- a nie wozisz 5 wolnych miejsc- dlatego masz korek- to nie wiocha z 100 mieszkańców.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 32 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 106 2 miesiące temuocena: 36% 

      Do ~Warszawa "Wybierz metro- a nie wozisz 5 wolnych miejsc..." Do Janek metro nie dociera, a i wożenie szafek było by kłopotliwe. Metro jest niezłe, ale nie zawsze z nim po drodze.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rumcajs 105 2 miesiące temuocena: 14% 

      Nke tpumacz mu. To duren reprezentujacy jednoosobowe gospodarstwo studenckie. Nie zrozumie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawa 104 2 miesiące temuocena: 77% 

      Nie ma obowiązku mieszkania w Jankach- zresztą nie widzę żeby każdy w korku wiózł szafę tylko swój tyłek a obok wolne miejsca.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 20 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antyantypow 103 2 miesiące temuocena: 28% 

      Te, wujek dobra rada. Jak bedzie 16 linii metra jak w paryzu, to moze bedziemy jezdzic metrem. A poki co wuj ci do tego czym kto sie porusza. Ogarniasz typie, ze nie kazdego zycie kreci sie na trasie ursynow centrum ursynow. Moze zrobimy eksperyment, ile sie jedzie z ursynowa na grojecka/ aleja krakowska? Bo mi autem z garazu na kabatach wychodzi 15 minut. Juz nie wspominajac, ze w dobie korony sam sobie popitalaj metrem jak masz ochote.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 7 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawa 102 2 miesiące temuocena: 63% 

      W nosie mam Twoje auto i gdyby nie tacy madrusie z Ursynowa ( napływ) to metro byłoby wcześniej niż 100 lat za Londynem.Moje życie kręci się wokół metra no jestem stąd nie nie muszę na pole jechać ogórków jak ty pilnować.Msss garaż to dobrze stoj sobie w korku jak inni Ci podobni.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 15 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antyantypow 101 2 miesiące temuocena: 16% 

      A g..no mnie wiesniaku interesuje, co ty o autach myslisz. Wbij sobie do tego zakutego łba, ze ludzie beda jezdzic tym czym chca i co jesy dla nich dogodne, a nie co tobie sie podoba. A jak dla ciebie auto sluzy tylko do ogorkow, to tylko potwierdzasz ze czlowiek ze wsi wyjdzie, ale wies z czlowieka nigdy. Odbijaj sobie tę kartę w fabryce o 8.00 i 16.00 i odfanzol sie od dyktowania innym jak mają żyć.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawa 100 2 miesiące temuocena: 87% 

      To sobie stój w tym koreczku zakuty łbie cała dobę i nie narzekaj bo.sniesza mnie twoje historie- chwalisz się czy zalisz

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 20 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • bartekzuk 99 2 miesiące temuocena: 100% 

      "Już po publikacji artykułu wydział prasowy stołecznego ratusza zapewnił nas, że odpowiedzi na pytania dotyczące planów puszczenia tranzytu przez Ursynów będą gotowe we wtorek rano. Kiedy tylko je otrzymamy, opublikujemy je." Czy odpowiedzi się pojawiły?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pasztet 98 2 miesiące temuocena: 40% 

      Czajka ważniejsza niż jakieś tam ursynów hahahaha

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 97 2 miesiące temuocena: 82% 

      Cała GDDKiA oraz ZDM to ludzie z wyobraźnią byłego już inż. ruchu w Warszawie, człowieka o ZEROWEJ wyobraźni o infrastrukturze drogowej i ZEROWEJ zdolności przewidywania przyszłości, tak istotnej w procesie projektowym ! Wszystkie inwestycje są POZBAWIONE perspektywy przyszłości, wykonywane chaotycznie - konsekwencją są idiotyczne poprawki widoczne na każdym kroku. Banda nieudaczników i ignorantów bez podstaw zawodowych i doświadczenia. A wystarczyłoby zatrudnić kogoś z Wiednia lub Sztokholmu czy Oslo - Warszawa byłby PRZEJEZDNA ! Idiotów ci u nas dostatek na każdym kroku - Polnische Wirtschaft jest wszechobecny !

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~italiano 96 2 miesiące temuocena: 93% 

      Oni reagują tylko na dialog typu palenie opon i albo te decyzje służą jakieś zadymie politycznej i są robione z zmysłem albo ktoś myśli ( o ile to dobre słowo ) , że jakoś mieszkańcy " to łykną". Uciążliwość tego pomysłu będzie dla mieszkańców Ursynowa tak duża , że eskalacja konfliktu jest nieunikniona.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~miko2 95 2 miesiące temuocena: 67% 

      Dzisiaj jadą Puławską i Dolinką Służewiecką więc wydostanie się z Ursynowa na wschód to w niektórych godzinach koszmar. Można to podzielić - ciężarówki przez Dolinkę, a osobowe przez Płaskowickiej. Ale w sumie źle będzie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kapitan Jack 94 2 miesiące temuocena: 68% 

      Może pójdźmy śladami Kazury i niech burmistrz zamontuje w naszej dzielnicy wszędzie szlabany i każdemu mieszkańcowi Ursynowa da pilota do szlabanu :-). A tak całkiem poważnie rok czasu opóźnienia to bazarek na dołku i protest pseudo kupców. To dzięki nim możliwy i był na rękę wykonawcy wydłużony termin realizacji budowy tunelu. Jakoś wtedy burmistrz się nie przejmował i nie interweniował tylko jak już trwało to za długo przeniósł bazarek na pętlę autobusową, a autobusy postawił na ulicy. Taki racjonalizator z poszukiwany, poszukiwana. Teraz wielce zdziwiony, że pozostałe odcinki zostaną otwarte i ruch pójdzie przez naszą dzielnicę. Podziękujmy za to burmistrzowi i kupcom z bazarku. Wykonawca tylko na tym skorzystał.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 93 2 miesiące temuocena: 53% 

      I znowu te bajki jakoby bazarek i mieszkańcy zawinili.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Papuga 92 2 miesiące temuocena: 50% 

      O kolego domagasz się u ratusza takich przywilejów jak kasta Kazurian. Duży błąd. Tylko oni zasługują na uległość ratusza w każdej kwestii.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~duren 91 2 miesiące temuocena: 36% 

      co za roznica i tak rosoła jest już trasa tranzytowa szybkiej ruchu dla mieszkancow okolicznych miejscowosci. jebac te laczniki z wilanowej

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mb 90 2 miesiące temuocena: 74% 

      Pracowałem tam i pierwszą firmą, której bym przyłożył kary jest Astaldi. Następnie całkiem nieudolna GDDKiA w której powiem wprost pracują nieudacznicy nie mający zielonego pojęcia o budowie dróg i jeżdżą tylko na sygnale na budowie tak wprawdzie nie wiem po co ale to są ludzie z nadania partyjnego. Jednym słowem cyrk i Polska to rzeczywiście kraj z papieru Panie Morawiecki. Zacznijcie zatrudniać ludzi odpowiednich na stanowiska a nie będzie takiego syfu jaki fundujecie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kuba 89 2 miesiące temuocena: 58% 

      Pięknie... Już teraz jest problem żeby wyjechać z końcówki Pileckiego przez rondo z Płaskowickiej... To teraz będzie jeszcze gorzej. Trzeba podziękować mieszkańcom Kazury za szlabany którymi się ogrodzili i zablokowali inne opcje wyjazdu.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) 88 2 miesiące temuocena: 30% 

      Przeczytaj to coś napisał i zastanów się nad tą głupotą .

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 13 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ulica Kazury 87 2 miesiące temuocena: 36% 

      Co za komentarz !!! A może jeszcze prościej i szybciej byłoby przez nasze mieszkania a nie tylko wewnątrz przez osiedle ?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 17 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wacław Jarząbek 86 2 miesiące temuocena: 63% 

      Może trzeba było jednak mobilizować Astaldi wszystkimi siłami dzielnicy! Ciągłym monitoringiem postępów, protestami, że za wolno itd. Przecież widać było gołym okiem, że mimo opóźnienia na starcie, potem szli ślamazarnym tempem! Widać to najlepiej było na odcinku KEN-Rosoła i tego jak nic się nie działo i nie dzieje teraz notabene na zamkniętej Lanciego!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 85 2 miesiące temuocena: 48% 

      A co ma dzielnica wspólnego z tą inwestycją? To jest inwestycja rządowa, a nie miejska. Nadzór ma ggdkia

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 13 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 84 2 miesiące temuocena: 61% 

      @Wacław - nikt się nie spodziewał, że Astaldi okażą się takimi skrurw... i po podpisaniu aneksu na wszystko się wypną. Poczuli się silni, bo duuuuża kara już nad nimi nie wisi, więc teraz muszą się odwdzięczyć GDDiA.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 17 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wacław Jarząbek 83 2 miesiące temuocena: 40% 

      Może trzeba było jednak mobilizować Astaldi wszystkimi siłami dzielnicy! Ciągłym monitoringiem postępów, protestami, że za wolno itd. Przecież widać było gołym okiem, że mimo opóźnienia na starcie, potem szli ślamazarnym tempem! Widać to najlepiej było na odcinku KEN-Rosoła i tego jak nic się nie działo i nie dzieje teraz notabene na zamkniętej Lanciego!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jojne Skowronek 82 2 miesiące temuocena: 50% 

      Nie krępujcie się włodarze. Proponuję przedłużyć KEN do ogrodu botanicznego w Powsinie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ppo 81 2 miesiące temuocena: 46% 

      Miało być dowcipnie ale nie wyszło

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 13 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~punk(t)G 80 2 miesiące temuocena: 71% 

      Mieszkańcy Ursynowa powinni złożyć pozew przeciwko GDDKiA. Prace powinny przebiegać w normalnym tempie, szczególnie, że nie było długich/strasznych zim (czteromiesięcznych przestojów).

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~głos rozsądku 79 2 miesiące temuocena: 18% 

      Ursynów nie jest udzielnym księstwem, ani samotną wyspą i musi uwzględnić interesy ogólnospołeczne, którymi są przepustowość ruchu drogowego w obrębie wielkiej Warszawy i rozwiązanie problemów tranzytowych w ramach aglomeracji. Także proponuje porzucić egoistyczne partykularyzmy i uwzględnić potrzebę czasowego puszczenia ruchu przez jedną ulicę na Ursynowie, bez konieczności dalekiego objeżdżania go.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 53 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lukasz 78 2 miesiące temuocena: 78% 

      uwzględnia już od kilku lat, w h mamy tranzyt niech chamy omijają warszawę, dla mnie to mogą nad nią latać nawet, z domu się wyjechać nie da, niech Ci co nie są z Warszawy i nie płacą w niej podatków na komunikację się przesiądą, bo i tak jazda państwa z tablicami rejestracyjnymi zaczynającymi się na L i T to jakiś dramat

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 21 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 77 2 miesiące temuocena: 69% 

      @głos - widać, żeś z prowincji, więc ci wyjaśnię parę kwestii. Tak, POD WZGLĘDEM KOMUNIKACYJNYM, Ursynów jest udzielnym księstwem, gdyż w praktyce jest odcięty od reszty Warszawy. Tak to sobie ktoś kiedyś wymyślił. Całe duże osiedle "wisi" tylko na kilku ulicach wjazdowych/wyjazdowych. Puszczenie tranzytu przez Ursynów, technicznie niemal niewykonalne, przypominać będzie pchanie ślepej kiszki - nie ważne jak się napniesz, wiele nie wsadzisz, nawet jeśli lubisz mieć ciasno. By przejechać przez to osiedle musi być wjazd i wyjazd, np. przez POW.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 24 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kiedys_z_ursynowa 76 2 miesiące temuocena: 30% 

      Także uważam że Ursynów dostaje to na co zasłużył. Gdyby nie ich blokady, bazarki i inne Górnotne pomysły nie byłoby opóźnienia w realizacji projektu na ich terenie. Więc teraz muszą ponieść konsekwencje własnych decyzji. Droga w tym miejscu była planowana 50 lat temu więc trzeba było przemyśleć nim się zakupiło "mieszkanie" w super lokalizacji.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Geralt 75 2 miesiące temuocena: 56% 

      Uwaga na trole próbujące wpłynąć na dyskusję na tym forum. Działają używając słów-kluczy, powtarzających się haseł, wyrażeń i konstrukcji myślowych: bazarek, szambelan, parada klaunów, (mieszkańcy) sami sobie winni (bo glosowali na takie władze, bo protestowali), lemingoza.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 74 2 miesiące temuocena: 45% 

      No to będziemy spacerować po przejściach dla pieszych z portretami Trzaskowskiego i Puchalskiego...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) 73 2 miesiące temuocena: 61% 

      Spacer tak , ale z innymi portretami .

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 14 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kajak wieslaw 72 2 miesiące temuocena: 33% 

      z twoim portretem

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Oburzony 71 2 miesiące temuocena: 100% 

      Nie dajmy się nabrać. Jak już puszczą ruch, to będzie nie 6, ale może i 16 miesięcy. Nie można im wierzyć. Ulice Ursynowa nie są przystosowane do takiego ruchu, w przeciwieństwie do Dolinki Służewieckiej (trzy pasy, dodatkowe pasy do skrętu, bezkolizyjne skrzyżowanie z Puławską). Zablokowany będzie cały Ursynów - pewnie duża część kierowców będzie "uciekać" w poprzeczne ulice (Rosoła, KEN, Stryjeńskich, Gandhi) tamtędy próbować ominąć korek. Będą blokować się wszystkie większe wyjazdy z Ursynowa, a dzielnica będzie przecięta na pół przez korek, którego w żaden sposób nie da się ominąć. Pomysł jest absurdalny! Zagrożeniem są głównie wypadki (w korku też zdarzają się niebezpieczne wypadki, np. ciężarówki najeżdżające na stojące w korku auta) i zanieczyszczenie powietrza. Nie po to zainwestowano ogromne pieniądze w budowę tunelu przez Ursynów, żeby teraz puszczać ruch górą!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~A. 70 2 miesiące temuocena: 82% 

      Jeśli takie są plany, to jest to oczywisty skandal. Wydostanie się z Kabat czy Natolina będzie prawie niemożliwe. Ale panu Burmistrzowi też należy podziękować za zaistniałą sytuację. Ktoś przecież zgodził się na "autostradę" Konstancińską i nieustanny napływ aut na Rosoła.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 69 2 miesiące temuocena: 67% 

      Trzeba ich też zrozumieć, szkoły, praca inne - a "autostrada" jest i była przedtem przez ul. Rzekotki, zatem jest znacząca poprawa, która przestaje być znacząca przy Wąwozowej. Nikt z bezmyślnego (zmienili inż. ruchu na jeszcze głupszego) ZDM nie przewidział takiego natężenia ruchu na skrzyżowaniu Relaksowa / Wąwozowa, które można było zaprojektować o dłuższe pasy skrętu w prawo z Wąwozowej i w lewo do Wąwozowej - wszak miejsce było. O kretyńskiej sygnalizacji nie wspomnę.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tak to widzę 68 2 miesiące temuocena: 28% 

      A może parking dla pojazdów balonowych, którymi można omijać korki ! Parku linowego im się zachciało ! Dla kogo ? Parki linowe organizuje się w terenach zalesionych ! Najpierw urząd posadzi las , poczeka aż urośnie do niezbędnej wysokości i skończy się druga kadencja burmistrza Kempy & ska. Tymczasem zrobi się bazarek.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Geralt 67 2 miesiące temuocena: 65% 

      Oj, nieprzygorowałeś się trolu. Nie powiem jakie głupoty wypisałeś, żeby nie ułatwiać zadania. Pewnie nie do końca nawet wiesz, gdzie jest Ursynów. Jeśli masz mocodawcę, to zgłaszam mu oficjalnie, aby za ten wpis potrącić z wypłaty

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 17 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 66 2 miesiące temuocena: 69% 

      @tak... - ty się lepiej pajacu staraj, żeby ci nowych nicków nie zabrakło

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 20 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Kabat 65 2 miesiące temuocena: 83% 

      Nie ma POJAZDÓW balonowych, są STATKI powietrzne (aerostaty).

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 64 2 miesiące temuocena: 96% 

      Pomijając wszystkie polityczne gadki (80% komentów) sprawa może wyglądać tak, że konieczny będzie protest w postaci blokady zjazdu na węzłach. Komentarze i polubienia nie zablokują tranzytu przez dzielnicę... Jak puszczą tranzyt górą, to możecie sobie pisać, ile wlezie. Ucierpi każdy - pisior i leming.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Grzegorz 63 2 miesiące temuocena: 83% 

      dokładnie, nie ma mowy o tranzycie przez dzielnicę, jak będzie trzeba to się zablokuje drogę

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 19 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~lukasz 62 2 miesiące temuocena: 75% 

      też jestem tego zdania, będzie trzeba zrobić szopkę w postaci blokad i protestów

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 12 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 61 2 miesiące temuocena: 67% 

      Tak czy owak, ewentualna blokada dotknie w największym stopniu mieszkańców Ursynowa.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 60 2 miesiące temuocena: 100% 

      Pomysł wydaje się być niezły. Proponuje na protest przygotować listę lokalizacji wraków zalegających na parkingach. Jest ich ogromna ilość, myślę że jak przyjdzie czas to je przyniesiemy ... :-)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 59 2 miesiące temuocena: 85% 

      Zastanawiam się, co miał w głowie troskliwy miś, żartoliwie zwany gospodarzem dzielnicy, kiedy wpuszczał tranzyt od strony Powsina.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Oburzony 58 2 miesiące temuocena: 81% 

      Nie popieram języka, ale wydaje mi się, że to dobry moment na poruszenie po raz kolejny tematu ruchu tranzytowego z Powsina. Nie wiem co stało za tą decyzją, ale dla Ursynowa to była decyzja fatalna. Może da się coś zrobić, aby ograniczyć tu ruch...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 21 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tatuś 57 2 miesiące temuocena: 45% 

      Wina Kaczora dyktatora! Ale spox Szambelan na pocieszenie paradę Klaunów wam zrobi.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jojne Skowronek 56 2 miesiące temuocena: 41% 

      może zaproszą ekologów z ich szwedzką liderką ?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~SkujNick 55 2 miesiące temuocena: 62% 

      Sami są sobie winni, nie potrafili oddać terenu na czas, nie potrafili nawet zorganizować sobie parku i ścieżek rowerowych, żeby były asfaltowe. Szkoda tylko, że za nieudolnosc urzędników zapłacą mieszkańcy, ale takich sobie wybrali.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 54 2 miesiące temuocena: 67% 

      taka organizacja ruchu to szczyt pisowskiego skurw....twa, więc można się spodziewać jej wdrożenia z wszelkimi maksymalnymi utrudnieniami. Jednak to spowoduje natychmiastowe i trwałe zakorkowanie Płaskowickiej, więc niewiele samochodów przejedzie po powierzchni wzdłuż tunelu. Rozleją się więc na Ghandi i w stronę Lasu Kabackiego, przez skrót Kabaty-Powsin. Niestety, jest to także przedsmak tego, co będzie się działo, gdy póżniej będzie zamykany tunel z powodu wypadku czy innego utrudnienia. R8G

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ziutek 53 2 miesiące temuocena: 32% 

      Warszawą rządzi szambonurek a nie PiS baranie takiego żeście wybrali.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 19 40 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tako 52 2 miesiące temuocena: 21% 

      ......do ~jako : co ma do tego PiS, którego wulgarnymi słowy obrzucasz ? Podziękuj swojemu , z PO-wskiego nadania, burmistrzowi Kempie i jego wspólnikom za całe to szambo , nie tylko w Wiśle , ale i na ulicach !

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 51 2 miesiące temuocena: 92% 

      @tako - co ma wspólnego pis z gddkia??? rozumiem, ze to miał być żart, bo nie wierzę, że można być aż takim nieukiem. Zabawny z ciebie troll o wielu nickach. I pomyśleć, że to tacy jak ty wybrali pis by rządził Polską.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 11 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Edward 50 2 miesiące temuocena: 29% 

      Nie róbta paniki. Jakoś to przeżyjem. Przecie to tylko na chwilę. Zobaczyta bedzie dobrze. Trzeba się trochę poświęcić dla ogółu. No to co pomożecie?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~FRUUUUUU 49 2 miesiące temuocena: 39% 

      DYMISJA KEMPY Z CAŁYM TOWARZYSTWEM !

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zouza 48 2 miesiące temuocena: 30% 

      Szanowny Panie Autorze artykułu, Czy przypadkiem w tytule w słowie "skażą" nie ma błędu ortograficznego?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Maturzystka2020 47 2 miesiące temuocena: 54% 

      Do Zouza - sorry, ale jak ktoś sugeruje błędy gdy nie ma racji, to się delikatnie mówiąc ośmiesza. Autor przecież dobrze napisał. Zastanów się jaka jest różnica, między słowem "skażą" a "skarzą". Już?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 46 2 miesiące temuocena: 33% 

      Masz rację. Chodzi o karę a nie o skażenie np. środowiska.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 45 2 miesiące temuocena: 67% 

      Chociaż zależy to od intencji autora co miał na myśli, bo może być zarówno skaże od skazać, ale też skarze od kary (nieco archaiczne - niech Cię bóg skarze). Po przemyśleniu być może jednak jest poprawny tytuł.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zouza 44 2 miesiące temuocena: 56% 

      Zwracam honor Autorowi i przepraszam za niesłuszne zwrócenie uwagi. Wczoraj byłam zmęczona i źle zrozumiałam tytuł, tutaj chodzi oczywiście o "skazać ", a nie "karać". Uprzejmie proszę Redakcję o usunięcie całego tego wątku. Maturzystko, poczułaś się lepiej pogardliwie mnie besztając? Niech Ci się nie wydaje, że pozjadałałaś wszystkie rozumy i gwarantuję Ci, że w życiu co najmniej kilka razy się ośmieszysz, a wówczas przypomnisz sobie te słowa.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jan 43 2 miesiące temuocena: 71% 

      Doceniam, mało kto potrafi publicznie przyznać się do błędu i pokajać. Komentarzami Maturzystki i podobnymi nie należy się przejmować. Każdy w jakiś sposób stara się poprawić własne samopoczucie. Niestety, część rezygnuje z podnoszenia poziomu własnej wiedzy, na rzecz wykazywania jej niższego poziomu u innych. Wytykanie potknięć innym nie podnosi statusu, daje jedynie malutką nikczemną satysfakcyjkę, po której niesmak tylko pozostaje, a jeśli nie pozostaje, tym gorzej. Pomijając aspekt kultury osobistej, jest to ślepa uliczka, która najwięcej szkody przynieść może "umniejszaczom".

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 42 2 miesiące temuocena: 47% 

      Od samego początku pisałem , że chcą zagazować Ursynów tą budową . No i niestety miałem rację . TO JEST JEDEN WIELKI SKANDAL .

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pytia 41 2 miesiące temuocena: 55% 

      Na Ursynowie Duda przegrał. To teraz odgrywa się na mieszkańcach i zamierza zwalić to na władze Warszawy. To będzie po Czajce druga dywersja. Brakuje jeszcze do kompletu unieruchomienia metra np przez awarię w tunelu...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tak 40 2 miesiące temuocena: 33% 

      przykra choroba, ta lemingoza...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 19 39 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TURBO LEMING 39 2 miesiące temuocena: 31% 

      Niestety nieuleczalna

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 15 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 38 2 miesiące temuocena: 64% 

      @ turboleming - nie wiem co lepsze - lemingoza, czy uzależnienie od bezmózgiego lizania kaczego kupra. Może każdemu według potrzeb i preferencji.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 29 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TURBO LEMING 37 2 miesiące temuocena: 24% 

      ~ jako - bredzenie o "lizaniu kaczego kupra" to jeden z objawów lemingozy

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 36 2 miesiące temuocena: 55% 

      @turbo - tak chłopcze, oczywiście, ja piszę brednie, ty masz zawsze rację. A jak fakty przemawiają przeciwko tobie, to tym gorzej dla faktów. Liż dalej liż, nie będę ci bronił.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 21 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~TURBO LEMING 35 2 miesiące temuocena: 25% 

      ~ jako - zapomniałem że lemingów nie można denerwować , bo może się im pogorszyć , a więc żyj dalej w alternatywnej rzeczywistości

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 34 2 miesiące temuocena: 68% 

      Alternatywna rzeczywistość, gorszy sort, komuniści i złodzieje - to wszystko już było. Rozumiem, że trzymasz partyjną linię, ale nudzisz już i kwilisz jak mała dziewczynka. Poczytaj smsy z przekazani dnia, może bonzowie wymyślili nowe obelgi.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 23 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~miko1 33 2 miesiące temuocena: 67% 

      Dzisiaj jadą Puławską i Dolinką Służewiecką więc wydostanie się z Ursynowa na wschód to w niektórych godzinach koszmar. Można to podzielić - ciężarówki przez Dolinkę, a osobowe przez Płaskowickiej. Ale w sumie źle będzie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Olszar 32 2 miesiące temuocena: 78% 

      Jak tak będą chcieli zrobić . Proponuję protest pod siedzibą GDDKiA !!!. Na Ursynowie mieszka 150 tys osób .Spalimy kilka opon i wówczas pójdą po rozum do głowy

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Guział wróć! 31 2 miesiące temuocena: 53% 

      Czy burmistrz Kempa w ramach protestu poda się do dymisji?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 30 2 miesiące temuocena: 88% 

      Prorok jakiś ze mnie, pisałem o tym parę lat temu ...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krzysztof 29 2 miesiące temuocena: 52% 

      Chyba autor oraz spora część komentujących zapomniała że opóźnienie otwarcia tunelu wynika głównie z protestów mieszkańców i władz Ursynowa których było bardzo dużo. A każdy protest musiał być rozpatrzony. Sam mieszkam na Ursynowie i nie rozumiem tego całego oburzenia. Trzeba było dalej protestować przeciwko tunelowi. Może wiadukt by strzelili w tym miejscu. Albo portal teleportacyjny.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 33 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 28 2 miesiące temuocena: 52% 

      Nie pisz bajek. Jak jest wydane prawomocne pozwolenie na budowę to już od wykonawcy wszystko zależy. A wykonawca miał kłopoty, opieszale prowadził budowę, mimo że miał ciepłe zimy. Zamiast skrócić czas budowy to dorzucił prawie rok. A nadzór gddkia jest jak na innych drogach szybkiego ruchu, czyli żaden i po prostu opóźnienie goni opóźnienie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 23 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaromir Wyżyny Płd. 27 2 miesiące temuocena: 68% 

      Miasto zwlekało bodajże 3-6 miesięcy z przekazaniem terenu od syfiastego bazarku. Taki czas opóźnienia to wina miasta i bazarku. W tym również obecnego Burmistrza P. Kempy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 26 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pytia 26 2 miesiące temuocena: 64% 

      Pamięć nie dopisuje najwyraźniej... Budowa tunelu rozpoczęła się od przejścia pod metrem na KEN-ie, a bazarek temu w niczym nie przeszkadzał - został zresztą okrojony - bez protestów, Pozwolenie na budowę pozostałego odcinka uprawomocniło się w styczniu 2019 roku, a bazarek został zlikwidowany na początku marca 2019. O jakim więc opóźnieniu jest mowa. Przynajmniej do maja 2019 był bez pośpiechu likwidowany teren bazarku, ale pisać jest łatwo - trudniej analizować fakty....

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 23 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pytia 25 2 miesiące temuocena: 74% 

      No i jeszcze jedno. Zgodnie z warunkami kontraktu do terminu realizacji nie jest wliczany okres od 15 grudnia do 15 marca następnego roku. Tak więc wykonawca kontraktu z powodu likwidacji bazarku od połowy marca 2019 nie może sobie rościć żadnych pretensji...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 20 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 24 2 miesiące temuocena: 41% 

      Kabaret "budowy" trwa, hi, hi. ZDM, GDDKiA będą jeszcze lata terroryzować POW'em, zwłaszcza po zamknięciu nawrotki, korkopasie na Puławskiej, cyrku z II nitką Płaskowickiej i Rosoła, hi, hi. Ten czas wykorzystają na zasłupkowanie reszty Ursynowa i zatrawnikowanie i zakamulcowanie, hi, hi.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~erykantykleryk 23 2 miesiące temuocena: 34% 

      A Szambelan paradę klaunów robi.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 42 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 22 2 miesiące temuocena: 64% 

      pisiorku o wielu nickach - nie mierz wszystkich własną miarką, a klaunów poszukaj u siebie, macie ich aż nadmiar

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 27 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~facepalm 21 2 miesiące temuocena: 79% 

      chyba sie komuś klepki lekko pod kopułą poprzestawiały. Niech sobie pod ratuszem puszczą tranzyt.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ekolog 20 2 miesiące temuocena: 53% 

      i tą całą POW!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 20 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~antypow 19 2 miesiące temuocena: 47% 

      PRECZ Z POW!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 32 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ekolog 18 2 miesiące temuocena: 45% 

      popieram!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 25 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Antyantypow 17 2 miesiące temuocena: 65% 

      Tylko sie obaj nie zes.ajcie. I zapraszamy na otwarcie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 30 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 16 2 miesiące temuocena: 67% 

      @ antypow - w ramach protestu nie będziesz jeździł POW? Zarąbiście, jednego mniej

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 31 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~s 15 2 miesiące temuocena: 57% 

      trzeba było jeszcze bardziej przeciągać likwidację bazarka, zresztą burmistrz zapomniał o zasadzie, że po otwarciu nowej trasy ruch się zmniejsza, a przedłużenie Belgradzkiej nadal jest niepotrzebne, okazać się też może że puszczenie ruchu tunelem też nie jest konieczne, przecież ruch mogą przejąć istniejące uliczki Ursynowa

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~analityk niezależny 14 2 miesiące temuocena: 37% 

      A Prezydent zrobi paradę Klaunów!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~~gonzo 13 2 miesiące temuocena: 65% 

      Masz rację, po prezydencie Dudzie można się wszystkiego spodziewać.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 33 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~STOP BP 12 2 miesiące temuocena: 24% 

      Twój prezydent, Szambelan gonzo. Duda to dobry prezydent robi to co mu każe główna partia w kraju i nie fika rządowi. O to chodzi w byciu prezydentem. Rząd PiS uratował życie milionom kiedy wasz Tusku doradzał słuchać się Makarona. Taka prawda. ;p

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 15 47 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~accuweather 11 2 miesiące temuocena: 71% 

      zmieniasz nick, ale piszesz w kółko to samo. Ewidentnie za pieniądze. Do tego językiem na poziomie tępawego dwunastolatka. "Szambelan" "makaron". Ale żenada!!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 27 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Zły_porucznik 10 2 miesiące temuocena: 69% 

      Puszczenie tranzytu przez Ursynów byłoby ogromnym skandalem, ale sądzę także że pocałunkiem śmierci w mateczniku Trzaskowskiego. Myślę, że tak gigantyczny zastrzyk aut komunikacyjne zabiłby Ursynów - w każdym kierunku. I niekomunikacyjnie, a już zwyczajnie, zabiłby niestety też niektórych mieszkańców naszej dzielnicy - przejścia, wypadki - no przecież to jest jasne, co się wydarzy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 9 2 miesiące temuocena: 55% 

      Nic się nie wydarzy, bo będzie po prostu korek. A za nieudolność gddkia odpowiedzą mieszkańcy i miasto. Divide et impera.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 11 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabaciarz 8 2 miesiące temuocena: 76% 

      Chyba ich poebało? Trzeba wyjść na ulicę, bo inaczej źle skończymy :-(

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 7 2 miesiące temuocena: 71% 

      Popieram. Jeśli się nie opamiętają, trzeba będzie blokować, bo nas zatrują i sparaliżują. A odpowiedzialnych na taczki.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) 6 2 miesiące temuocena: 45% 

      POPIERAM

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawa 5 2 miesiące temuocena: 67% 

      Albo wsiąść do metra

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ZofiaKazury 4 2 miesiące temuocena: 81% 

      A mówiłam żeby przed budowa zabezpieczyć nasze interesy. I co? Próbują nas oszukać!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 3 2 miesiące temuocena: 93% 

      Cytuję: "Ale jaja, ale jaja...", koniec cytatu

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~gaba 2 2 miesiące temuocena: 73% 

      Burmistrz ma rację. To są jakieś jaja !!!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.339 sekundy
    REKLAMAA2-BONAVERBA--01-09----30-11-2020