REKLAMAA1 Pizzeria105   01.04.2022 - 31.05.2022
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ21 stycznia 2022, 06:38 komentarzy 24

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (SK)

    Ponad milion pojazdów przejechało w pierwszym miesiącu tunelu POW na Ursynowie. Jak na razie nie doszło do ani jednego wypadku, choć odcinkowy pomiar prędkości zarejestrował 8 tysięcy przypadków przekroczenia prędkości. 

    Budowany przez 6 lat tunel Południowej Obwodnicy Warszawy został oddany do użytku 20 grudnia 2021. A to oznacza, że ma już miesiąc. Drogowcy podsumowali ten czas. Codziennie z tunelu korzysta kilkadziesiąt tysięcy kierowców.

    - Od 20 grudnia przez tunel przejechało ponad 1,2 miliona pojazdów. Więcej kierowców jeździ w kierunku Terespola - ponad 660 tysięcy. W kierunku Poznania to nieco ponad 580 tysięcy - poinformowała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

    Co ciekawe, mimo dużego natężenia ruchu (choć dużo mniejszego niż szacowano), w tunelu jak na razie nie doszło do ani jednego wypadku. Były za to incydenty z udziałem kierowców, zwłaszcza na początku funkcjonowania przejazdu, np. zatrzymywanie się na zrobienie zdjęcia czy fikołki akrobatyczne. Pisaliśmy o tym jeszcze w grudniu.

    Zdaniem drogowców ruch na POW jeszcze się nie ustabilizował. - Po upływie kolejnych kilku miesięcy, będziemy mogli wskazać bardziej miarodajne wynik natężenia ruchu - stwierdziła rzeczniczka GDDKiA.

    6,8 tys. wezwań za zbyt szybką jazdę

    W tunelu POW na Ursynowie obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km na godzinę. Na ursynowskim odcinku trasy S2 działa odcinkowy pomiar prędkości, który rejestruje prędkość kierowców na wlocie i na wylocie tunelu. Średnio dziennie ograniczenie łamie ponad 260 kierowców, czyli 0,67 proc. 

    - Zdecydowana większość zarejestrowanych naruszeń - około 65 procent - dotyczy przekroczenia prędkości w najniższym progu, to jest pomiędzy 11 a 20 kilometrów na godzinę więcej niż obowiązujące ograniczenie prędkości - stwierdziła Monika Niżniak, rzeczniczka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

    Co ciekawe, dwa razy częściej prędkość przekraczają kierowcy jadący na zachód, w kierunku Poznania (5113 wykroczeń), niż w kierunku Terespola (2891 wykroczeń).

    - 124 kierujących przekroczyło dozwoloną prędkość o co najmniej 50 kilometrów na godzinę więcej niż obowiązujący w tunelu limit prędkości. Trwa weryfikacja zarejestrowanych wykroczeń i już do właścicieli pojazdów skierowano blisko 6,8 tysięcy wezwań - dodała rzeczniczka GITD.

     


     

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 128

    • 57
      BARDZO PRZYDATNY
    • 15
      ZASKOCZONY
    • 28
      PRZYDATNY
    • 9
      OBOJĘTNY
    • 4
      NIEPRZYDATNY
    • 6
      WKURZONY
    • 9
      BRAK SŁÓW

    24Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Alibi700 24 3 miesiące temu

      Woecej ludzi jezdzi do Terespola? A po co warszawa jezdzi do Terespola

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 23 3 miesiące temuocena: 50% 

      Nie rozumiem zdziwienia. Warszawski ring nie jest domknięty przez co część ruchu wciąż leci przez S8. Poza tym trasa zadziałała tak jak miała zadziałać, czyli jako obwodnica miejska.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ds 22 3 miesiące temuocena: 71% 

      Dobra maszyna do zarabiania pieniędzy co? :)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 21 3 miesiące temuocena: 70% 

      "1,2 mln aut! (choć dużo mniejszego niż szacowano)" To ile szacowano ? Dla mnie dużo, to tak z 10 razy więcej, ale ktoś inny może myśleć że 100 razy to dużo. No to może redakcja by zapytała rzecznika, ile to jest dużo. No chyba że działacie jak premier i potraficie tylko

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tersy 20 3 miesiące temuocena: 83% 

      To jest dobowo ~40 tys. aut, czyli malutko. Porównując do przepraw przez mosty na Wiśle to bardzo mało (a jest to przecież 1 z 2 głównych tras przelotowych przez Warszawę z zachodu na wschód). Most Grota (a więc tą drugą z głównych tras) dziennie przejeżdża 5x więcej pojazdów 200tys. (dane z lata 2021).

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 19 3 miesiące temuocena: 21% 

      Mam nadzieję, że info o ilości wystawionych i wysłanych wezwań wreszcie usatysfakcjonuje Kolegę od wzywania służb do każdego, kto się wygłupi w tunelu... Czy jednak nie?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 18 3 miesiące temuocena: 50% 

      Na S8 źle, bo za gęsto zjazdy. Na S2 źle, bo za rzadko zjazdy...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dróżniczka 17 3 miesiące temuocena: 100% 

      No właśnie, a może drogowcy przestawią wynik pomiaru natężenia ruchu na wąskiej ul. Płaskowickiej po otwarciu tunelu (najlepiej na takich ślicznych wykresach jakie zrobili dla Dolinki). Ktoś mądry powiedział kiedyś, że realizacja pomysłów inżynierów ruchu skutkuje głównie przesuwaniem wąskich gardeł w inne miejsce...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 16 3 miesiące temuocena: 23% 

      No i kultywując nurt przesuwania wąskich gardeł, należy z całą mocą zakrzyknąć: TERAZ JUŻ NIC NIE STOI NA PRZESZKODZIE, ŻEBY PRZEDŁUŻYĆ/POGRUBASIĆ WIADOMO CO !!!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Postępak 15 3 miesiące temuocena: 100% 

      Sześć lat! Postęp? W 1949 roku otworzono trasę W-Z z Woli na Pragę, zbudowaną w ciągu 2 lat przy użyciu głównie łopat, kilofów i furmanek + 1 koparka parowa. W skład Trasy wchodzi tunel, wiadukt, most i linia tramwajowa (+ pierwsze schody ruchome w Polsce). Wszystko to służy ludziom już 70 lat.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tersy 14 3 miesiące temuocena: 50% 

      Ale tunel W-Z (196 m) wybudowano metodą wykopu. Tu mamy 13x dłuższy tunel którego 1 rękaw jest większy niż trasy W-Z (czyli 2x 13 tuneli W-Z) + rozbudowane węzły Ursynów Zach. i Ursynów Wsch., krajowe centrum zarządzania ruchem, a o zaawansowanych systemach wentylacji, monitoringu, teleinformatycznych nie wspomnę. Dodatkowo budowa powstała pod funkcjonującą linią metra. Wiem że można by to było zrobić pewnie i w 2 lata, ale dobrze że taka inwestycja i tak powstała w PL.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 13 3 miesiące temuocena: 50% 

      "ale dobrze że taka inwestycja i tak powstała w PL." Tylko po co ? Cały świat pozbywa się aut z miast, a my se do stolicy wpychamy E30. Jakaś jechana schizofrenia. Mamy od południa tyle dolotów S8, S7, S17. Można było zmienić stare plany i wypchnąć E30 za miasto. Było by zdrowiej i taniej (brak tunelu), a za pas ziemi który stał w rezerwie na tą trasę, deweloperzy by dali majątek. Ale co ja tam wiem

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 12 3 miesiące temuocena: 73% 

      No właśnie, co Ty wiesz. Lepiej by przejazd przez tak rozległe miasto jak Warszawa trwał godzinami zamiast kilkanaście minut obwodnicą. I ten "cały świat" ma już obwodnice miejskie i aglomeracji.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 8 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 11 3 miesiące temuocena: 54% 

      ~Boom Chyba jednak więcej łapie z tematu niż Ty. Jak myślisz czemu Dolinka zakorkowana ?! Wyjaśnię. Dolinką gdzieś dojedziesz, a gdzie prowadzi A2 ?. Mi mieszkańca przedzielonego przez A2 Ursynowa ta trasa nie dała nic. Czy na wschód, czy na zachód i tak pierdzi me auto na Stryjeńskich czy Płaskowickiej w korku. Zgodzę się, globalnie to mega wstyd, że stolica sporego kraju w europie nie ma ringu lub dwóch. Tylko po co nam to A2 czy E30 !?

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 10 3 miesiące temuocena: 60% 

      A2 prowadzi na przykład na Bemowo, Targówek czy do Wawra. Ty może nie jeździsz, ale inni tak.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 9 3 miesiące temuocena: 100% 

      Bemowo, Targówek to S8 nie A2. Widać że nie bardzo wiesz o czym napisałem. Ale może troszkę rozjaśnię. Takie Bemowo ma wjazd i wyjazd na S8 na Warszawskiej jak i Lazurowej, Żoliborz pełen zjazd i wjazd na Powązkowska, Broniewskiego. Pomijam DK7. Ursynów może sobie jeździć jak chce, z prawa na lewą i odwrotnie, bo nie mamy pełnego zjazdu. Co do A2, to sorki ale tranzyt nie powinien się w mieście pojawiać w cale. Przyjdzie lato, droga osiągnie zakładaną przepustowość (80 km/h doda swoje) i zobaczymy jaki z tego będzie smrodek.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 8 3 miesiące temuocena: 80% 

      Na S8 zdaje się prowadzi S2, czyż nie? Mam Ci opisywać układ dróg w Warszawie? Ludzie się cieszą, że powstał szybki dojazd na drugą stronę Wisły, do innych dzielnic i bezpośrednie połączenie z Wilanowem, ale tobie to nie pasuje. Sorry, ale pozostaje ci tylko popłakać w Internecie, a tymczasem inni będą jeździć nowymi drogami. Nie chcesz z nich korzystać? To nie.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 7 3 miesiące temuocena: 100% 

      Dyskusja z tobą przypomina mi zadawanie pytań premierowi. Opisuje czemu ten tworek jest do kitu i mieszkańcy Ursynowa dostali słabo dogodne rozwiązania, w porównaniu z innymi. Trasa E30 nigdy nie powinna się pojawić w granicach miasta, ale twierdzisz że jest wspaniale, że jest dojazd na drugą stronę Wisły (tak jak by do tej pory nie było) i przekręcasz jak rasowy polityk, że mi nie pasuje, kiedy pisałem że korzystam od otwarcia S-ek i że to wstyd że stolica kraju nie ma co najmniej jednego działającego ringu. Pinokio i tyle.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zadowolony 6 3 miesiące temuocena: 57% 

      Ten tunel to najlepsze co spotkało Ursynów od wielu lat. Cieszę się że w końcu jest

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ropuch 5 3 miesiące temuocena: 100% 

      Najlepsze jest to, że go w końcu oddali do ruchu. Jego budowa paraliżowała nasze 140-tysięczne miasto o wiele za długo, chyba dlatego, że nad Wykonawcą nie wisiały żadne kary za opóźnienia. Kiedy wreszcie w kontraktach na inwestycje infrastrukturalne Zlecający będzie uwzględniał interes miejscowych mieszkańców.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabaciara 4 3 miesiące temuocena: 58% 

      To już wiem czemu jak wychodzę z domu to czuję smród spalin... kilometr od tunelu i 300m od jakichkolwiek ulic.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dark 3 3 miesiące temuocena: 38% 

      "Ruchu... dużo mniejszego, niż szacowano". Cóż. Schrzaniony projekt wjazdów i zjazdów. Nie ma zjazdu/wjazdu na Zawadach, np w rejonie Sytej. Nie uruchomiono bocznych dróg, zamiast technicznych normalne dojazdówki powinny być - Vogla wciąż stoi na amen. Zjazd na Wilanów od strony wschodniej jest bezpośredni przy BP, innych wjazdów i zjazdów nie ma, trzeba przebijać się do węzła Przyczółkowa wąskim kawałkiem Branieckiego. Kolejna sprawa - nie ma zjazdów/wjazdów na Ursynów w takim systemie, żeby ze wschodu Ursynowa wjechać w tunel w kierunku zachodnim i odwrotnie - trzeba jechać aż do rond na Przyczółkowej albo Puławskiej. Cały tranzyt międzydzielnicowy w związku z tym leci sobie górą, wąską Płaskowicką.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Vex 2 3 miesiące temuocena: 71% 

      No i właśnie o to chodziło. Tranzyt w obrębie dzielnicy ma być realizowany górą, ulicami. To jest ekspresówka w ciągu głównej osi kraju W-S, a nie kolejna ulica miasta. Przeładowanie węzłami mamy na S8. Wynik? wieczne korki, wieczne plątanie się aut na wjazdach i zjazdach. Bez przerwy kolizje. Na szczęście wyciągnięto z tego wnioski i S2 zrobiono porządnie, z korzyścią dla wszystkich jadących.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 12 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 1 3 miesiące temuocena: 83% 

      Cały tranzyt międzydzielnicowy to chyba przesada. Dodatkowo jeśli nawet z Cynamonowej chcę na zachód jechać, to nie muszę do Puławskiej, wystarczy do Gandhi.. Ja nie oceniam tych rozwiązań źle. Z Ursynowa do Wilanowa nie ma dużego ruchu, są już dwa połączenia. Więc podział wjazdów na zachodni i wschodni jest dobrym kompromisem

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 10 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4478 sekundy
    REKLAMAA2 DaGRASSO 25.02.2022 - 25.05.2022