REKLAMAA1 StrefaDiet G4  01.06.2021 - 30.06.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ13 grudnia 2020, 10:45 komentarzy 35

    (K. Nalewajko/GDDKiA)

    Budowa POW już prawie na ukończeniu, a brakującego 130 metrowego odcinka ul. Branickiego, który połączy Ursynów i Wilanów wciąż nie ma. Władze dzielnicy Wilanów zreflektowały się w ostatniej chwili. Radni miejscy przyznali pieniądze i droga powstanie w przyszłym roku.

    Chętnych do wybudowania fragmentu tej ważnej w przyszłości ulicy nie było. Dzielnica Wilanów spoglądała w stronę miasta, a miasto uznawało, że to inwestycja dzielnicowa. Wilanów - na szczęście - zapobiegawczo przygotował projekt budowlany. 

    Otrzeźwienie przyszło w ostatnim momencie, gdy ratuszowi groziła kompromitacja z powodu zaniechania. W ramach Południowej Obwodnicy Warszawy i węzła Ursynów Wschód wyrosła już bowiem łącznica, którą pojadą samochody ze skrzyżowania Rosoła i Płaskowickiej w dół do Wilanowa. Ulica ta została poprowadzona obok trasy ekspresowej i została przewidziana w jej projektach.

    Poniżej skarpy czeka jednak coraz bardziej widoczna wraz z postępem prac na POW niespodzianka - brak 130 metrowego odcinka ulicy Branickiego, którym samochody mogłyby wjechać do Wilanowa. W tej chwili jest tam wielka kałuża.

    W ratuszu ktoś zorientował się, że jeśli droga nie zostanie wpisana do przyszłorocznego budżetu to miasto się skompromituje. 

    10 grudnia warszawscy radni zdecydowali, że brakujący odcinek Branickiego w kierunku Ursynowa ma zbudować dzielnica Wilanów. Wcześniej myślano o tym, by inwestycję poprowadził Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Reakcja burmistrza Wilanowa Ludwika Rakowskiego była niemal natychmiastowa.

    - Dzisiaj mogliśmy wystąpić o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Wykonanie drogi wraz z dodatkowym przejściem dla pieszych (z sygnalizacją świetlną) będzie możliwe po jego otrzymaniu - zapowiedział w mediach społecznościowych.

    - Po wybudowaniu droga ta, jako powiatowa, zostanie przekazana Zarządowi Dróg Miejskich i będzie możliwe uruchomienie komunikacji autobusowej z Ursynowem - dodał Rakowski.

    Łącznik ma powstać w drugim kwartale 2021 roku, a więc do momentu, gdy węzeł Ursynów Wschód oraz tunel mają zostać oddane do użytku.

    Dlaczego tak długo czekano z tą inwestycją? Sytuację próbuje tłumaczyć wiceburmistrz Wilanowa Bartosz Wiśniakowski.

    - Wniosek i decyzja ZRiD (czyli rodzaj pozwolenia na budowę - dop. redakcja) rodzą z dnia na dzień konsekwencje finansowe z tytułu odszkodowań. Z uwagi na dyscyplinę finansów publicznych zadziałaliśmy tak szybko, jak to możliwe czyli dzień po tym, kiedy przyznano nam finansowanie na tę inwestycję. Wcześniej, licząc na środki, przygotowaliśmy dokumentację projektową - poinformował.

    Lada dzień ma ruszyć przetarg na budowę ul. Ciszewskiego-bis - trzeciego z połączeń drogowych między Ursynowem a Wilanowem. Inwestycji, która również nie miała szczęścia do pieniędzy i projektowania.

    - Po dwóch kadencjach będziemy mieli trzy cywilizowane połączenia, bo już naprawdę "na dniach" zostanie ogłoszony przetarg na budowę Ciszewskiego-bis. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych poinformował mnie w piątek, że zostały drobne poprawki w specyfikacji przetargu i będą go ogłaszali - poinformował burmistrz Robert Kempa.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 329

    • 103
      BARDZO PRZYDATNY
    • 20
      ZASKOCZONY
    • 47
      PRZYDATNY
    • 21
      OBOJĘTNY
    • 9
      NIEPRZYDATNY
    • 39
      WKURZONY
    • 90
      BRAK SŁÓW

    35Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Robert1 35 6 miesięcy temuocena: 83% 

      Oczywiście Ciszewskiego Bis jest zupełnie niepotrzebnym połączeniem które zniszczy piękną Skarpę Ursynowską

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wójt31 34 6 miesięcy temuocena: 67% 

      Osiedle Słowików się odezwało, ta ulica była projektowana jeszcze przed pomysłem dewelopera na to osiedle. Więc "wiedziały gały co brały", a teraz narzekania.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Robert1 33 6 miesięcy temuocena: 100% 

      Nie mam nic wspólnego z osiedlem jakiś tam Słowików ludzie potrafią myśleć samodzielnie nie tylko przez optykę chciwości i wygody. Skarpa jest pięknym kawałkiem zieleni gdzie ludzie wypoczywają / są lisy sarny borsuki bobry i jeszcze wiele innych pięknych zwierząt/. Wiele wypowiedzi nie uwzględnia przyszłych pokoleń tylko ważne tu i teraz a co zostawimy po sobie kogo to obchodzi.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nie dla Ciszewskiego bis 32 6 miesięcy temuocena: 45% 

      Kolejna kasa w błoto. Po co budować Ciszewskiego-bis, skoro zaraz będzie Pow i przedłużona Płaskowickiej? Szkoda przyrody i skarpy. Miejmy nadzieję, że do budowy tej drogi nigdy nie dojdzie.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 31 6 miesięcy temuocena: 58% 

      Kolejny mieszkaniec Osiedla Słowików? To połączenie miało powstać jako pierwsze. Będzie najmniej uciążliwe dla naszej dzielnicy. Nie rozumiem komu przeszkadza łącznik a nie przeszkadzają domy ba skarpie.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wwa 30 6 miesięcy temuocena: 50% 

      Panie redaktorze pisze się „do” Wilanowa. Zapraszam zajrzeć do słownika języka polskiego.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ jako 29 6 miesięcy temuocena: 80% 

      A może ten kawałek specjalnie został zaplanowany dla SUVów co lubią parki rozjeżdżać? Nie ma co kłaść asfaltu, SUVy sobie poradzą, a jak nie to holowniki zarobią.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ja tu przejazdem 28 6 miesięcy temuocena: 86% 

      wstyd i kompromitacja dzielnicy że nie ogarnęło tego że inwestor nie ma w planach kończenia tego zjazdu z S2. Nawet w dokumentach projektowych inwestycji przy POW nie ma połączenia tego odcinka z Branickiego. Ktoś z tych urzędasów przy ratuszu nie ogarnął tego że tam zabraknie kawałka do połączenia ulic? A może dokumentacja nie dotarła? Za co oni biero kase?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lilia 27 6 miesięcy temuocena: 43% 

      Już myślałam, że ja będę musiała iść i wylewac tam asfalt

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kabaret 2021 26 6 miesięcy temuocena: 41% 

      ty sie na tym nie znasz, poza tym asfaltu się nie leje.... Wylewać to można pomyje albo szambo

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~W 25 6 miesięcy temuocena: 91% 

      To nie miasto ale dzielnica ratuje sytuacje biorąc się za budowe drogi powiatowej a to nie jej zadanie .Nieroby ale w którym ratuszu.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~frant 24 6 miesięcy temuocena: 29% 

      Ursynów 30-35 lat temu, to była wieś na końcu Warszawy. Żadem urbanista nie przewidział takiej zabudowy i gęstości ulic oraz ruchu. Projekty były opracowywane pod socjalistyczne standardy - niskie bloki z ogródkami bez garażów, mało samochodów, układ ulic nieprzywidujący ogromnego wzrostu liczby pojazdów, itd. Jedyny plus, to budowa Metra, dlatego ludzie kupowali tu w miarę tanie mieszkania spółdzielcze (przypomina mi się śp. Prezes Kołodko). A o budowie Połud. Obwod. W-wy NIKT nie myślał , ani nie mówił. Dopiero jak zaczęło się robić głośno, że przez Osiedle (jeszcze nie Dzielnicę) ma przebiegać autostrada A2 Ursynowiacy wszczęli LARUM, czym spowodowali budowę tunelu , o którym wcześniej nie było mowy. Stąd te wszystkie korowody z tunelem, jego wentylacja i brakiem filtracji spalin samochodowych. Tak mszczą się poronione pomysły i nie dopracowane projekty urbanistyczno-architektoniczne.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 23 6 miesięcy temuocena: 70% 

      Bzdury. Projekt autostrady był wpisany w plany od ok. 1980 r. i dlatego była zachowana rezerwa terenu. Takie bajki opowiadaj dzieciom na dobranoc.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 16 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 22 6 miesięcy temuocena: 83% 

      Podam przykład innego projektu:" Opublikowano: 18-03-2009 Źródło: Zycie Warszawy - Tunel pod Nowoursynowską, a nad al. Wilanowską i Św. Bonifacego estakada to optymalny wariant trasy obok kościoła św. Katarzyny - zdecydował ratusz. Budowa ruszy najwcześniej w 2014 roku - podało Życie Warszawy. Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała wariant docelowy przebudowy Doliny Służewieckiej, Sikorskiego i Witosa od ul. „Anody“ (dawna Rosoła) do Idzikowskiego – dowiedziało się „ŻW“. W sprawie tej inwestycji debaty specjalistów i zlecania kolejnych ekspertyz trwały od lat 90." Miejsce jest ...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~frant 21 6 miesięcy temuocena: 29% 

      Ursynów 30-35 lat temu, to była wieś na końcu Warszawy. Żadem urbanista nie przewidział takiej zabudowy i gęstości ulic oraz ruchu. Projekty były opracowywane pod socjalistyczne standardy - niskie bloki z ogródkami bez garażów, mało samochodów, układ ulic nieprzywidujący ogromnego wzrostu liczby pojazdów, itd. Jedyny plus, to budowa Metra, dlatego ludzie kupowali tu w miarę tanie mieszkania spółdzielcze (przypomina mi się śp. Prezes Kołodko). A o budowie Połud. Obwod. W-wy NIKT nie myślał , ani nie mówił. Dopiero jak zaczęło się robić głośno, że przez Osiedle (jeszcze nie Dzielnicę) ma przebiegać autostrada A2 Ursynowiacy wszczęli LARUM, czym spowodowali budowę tunelu , o którym wcześniej nie było mowy. Stąd te wszystkie korowody z tunelem, jego wentylacja i brakiem filtracji spalin samochodowych. Tak mszczą się poronione pomysły i nie dopracowane projekty urbanistyczno-architektoniczne.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misiek 20 6 miesięcy temuocena: 100% 

      Akurat rezerwa pod A2 jest od zawsze - mam plan Warszawy z lat 80 i ta rezerwa tam jest. Dlatego mieszkania blisko A2 były koło 20% tańsze niż 500m dalej. ludzie kupili tanio mieszkania a potem wylobbowali tunel...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~betonoza 19 6 miesięcy temuocena: 50% 

      a to cwaniaki cebulaki... najechali z bedokowa , spod żyrardowa a pozniej krzyczą ze im się spokoj i cisza należy.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kid Paddle 18 6 miesięcy temuocena: 50% 

      Cały czas nie mogę zrozumieć jednego: mieszkańcy Ursynowa wiedzieli od co najmniej 20 lat, że pusty pas "ziemi niczyjej" między osiedlami to będzie trasa przelotowa, i kupując wzdłuż niej mieszkania mieli tego świadomość (i mogło być nawet taniej). To dlaczego był lament i trzeba było ponieść wielokrotnie większe koszta na budowę jakiegoś tunelu z skomplikowaną infrastrukturą?? Taka sama historia była (prawie była) przy trasie S8: jak mieszkanie było tańsze z widokiem od strony planowanej trasy, to dobrze, ale jak trasa ma została wybudowana to już źle?? Polaczkowatość - cebulowatość w czystej formie.,

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Swój Nick 17 6 miesięcy temuocena: 65% 

      Ciszewskiego bis to wyleciało z budżetu więc raczej lada dzień przetargu nie będzie. Nie wiem skąd informacje ma redakcja Haloursynów

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tom 16 6 miesięcy temuocena: 26% 

      I dobrze bo Ciszewskiego Bis to wyrzucenie pieniędzy w błoto !!! nikomu niepotrzebne dodatkowe połączenie, przynajmniej teraz tam w dobie pandemii dużo ludzi spaceruje i uprawia sport

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Swój Nick 15 6 miesięcy temuocena: 29% 

      Z punktu widzenia Ursynowa jest raczej zbędna, chyba, że spojrzeć na Kabaty bo tam aktualnie tłoczą się samochody z wilanowa (prawdopodobnie) natomiast ten problem rozwiąże wspomniany w artykule łącznik obok POW. Fakt, że skarpy szkoda, ale z drugiej strony to miasto i ulice muszą być. Ja byłbym jedynie za zbadaniem tematu po zakończeniu budowy POW bo może okazać się, że Ciszewskiego na Wilanów jest zbędne.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 14 6 miesięcy temuocena: 79% 

      Wyleciało z budżetu raczej nie przypadkiem. Mnóstwo wokół zbędnych inwestycji a obiecywane od dawna przedłużenie Ciszewskiego i Belgradzkiej ciągle są odsuwane i nie wiadomo czy ppwstaną. Byłoby to mniej istotne gdyby nie wpuszczenie tranzytu od strony Kabat. Teraz dobrze byłoby ten ruch zdywersyfikować bo utkniemy na zawsze w korkach na Rosoła i KEN.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 15 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Swój Nick 13 6 miesięcy temuocena: 40% 

      Dokładnie tak, natomiast POW od ciszewskiego jest rzut kamieniem więc dobrze byłoby zwyczajnie zaczekać jaki będzie efekt uruchomienia łącznika przy POW.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~konstytucja 12 6 miesięcy temuocena: 50% 

      Połączenie Ciszewskiego z Osią Królewska jest bardziej potrzebne niż którekolwiek inne. Wystarczy spojrzeć na mapę i widać jaką czarna dziurę teraz mamy. 2km to żaden rzut kamieniem a tyle jest miedzy POW a Dolina Służewiecka. Przydało by się tam jeszcze kolejne połączenie na Arbuzowej. Towarzystwo z Kiedacza wiedziało gdzie mieszkania kupuje wiec niech teraz nie lamentują że miasto dwie drogi zamierza połączyć. Gdyby nie złośliwość Gronkiewicz to ta droga powstała by już dekadę temu.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Swój Nick 11 6 miesięcy temuocena: 33% 

      Dwa kilometry to tam nie ma. Serio nie ciężko to sprawdzić. Gronkiewicz nie miała nic do tej drogi bo chodziło o wykup ziemi pod budowę. Z racji medialności sprawy, można było tam ugrać niezłą kasę, więc wcale się nie dziwię, że niełatwo było wykupić działkę/działki. Rozumiem, że ludzie z Kabat robią raban bo tamtędy jeżdżą ludzie z Wilanowa ale to taki sam argument mogą podać wszyscy ludzie mieszkający przy jakiejkolwiek drodze. Jest droga i samochody jeżdżą. Ciszewskiego, być może też będzie przedłużone i też będą jeździć samochody aczkolwiek może się okazać to zupełnym bezsensem, kiedy 1.3Km obok jest gotowa droga.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabaty zielone 10 6 miesięcy temuocena: 76% 

      Kempa powinien zamilknąć i nie odzywać się do końca kadencji.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sąsiad 9 6 miesięcy temuocena: 75% 

      nieprawda, Kempa powinien zrezygnować ze stanowiska

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 12 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~007 8 6 miesięcy temuocena: 94% 

      Kompromitacja i Biurokracja. Robić problem dla 130 metrów. WSTYD !!!!!

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Krokodyl 7 6 miesięcy temuocena: 75% 

      No znowu Trzaskowski dał d.u.p.y. A to wychodzi mu najlepiej !

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~aNaToLin 6 6 miesięcy temuocena: 51% 

      No to Płaskowickiej będzie stała w gigantycznym korku w obu kierunkach, bo z węzła Ursynów Zachód będą korzystali nie tylko mieszkańcy Ursynowa, ale i Miasteczka Wilanów, dla których to będzie najdogodniejszy wjazd i zjazd z kierunku zachodniego, jak również droga na zakupy w Leclercu i Auchan. Już, po uruchomieniu świateł na skrzyżowaniu z Gandhi, tworzą się spore korki, a węzeł Zachód jeszcze nie otwarty i Wilanów jeszcze nie przejeżdża. Armageddon widzę!

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 5 6 miesięcy temuocena: 53% 

      Tak, kilka lat temu opisywałem jak ja to widzę, E30 itd. Zostałem z głosami na minus... Dziś część widzi że miałem rację. Skala problemu uwidoczni się +- rok po otwarciu. Wtedy ogromny ruch aut będzie po prostu codziennością.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 18 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Alfred Hugecock 4 6 miesięcy temuocena: 67% 

      Tak jak stoi al. Niepodleglosci, Puławska, Wołoska, Czerniakowska, Dolina Służewiecka - jak jadą nimi mieszkańcy Ursynowa?

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 24 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 3 6 miesięcy temuocena: 81% 

      Heeh minusiki. Przez ostatnie 40 lat ...... Ursynów nie był dzielnicą przelotową...

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 2 6 miesięcy temuocena: 70% 

      Korbol, i dlatego jeszcze nie tak dawno wyjeżdżało się z Ursynowa poza Warszawę na trasy wylotowe nawet godzinę. Gigantyczne korki w Magdalence itp. A teraz w godzinę można już wyjechać poza województwo. Na tym polega rozwój komunikacji dla fatalnie skomunikowanego Ursynowa. Trudno było znaleźć gorzej skomunikowaną dzielnicę Warszawy z dzielnicami sąsiadującymi.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 1 6 miesięcy temuocena: 100% 

      Mam z tym problem. Co tydzień jak tylko mogę jadę doładować akumulatory na działkę. I jak co piątek stoję na dolince w korku. Natomiast codzienny przejazd do pracy, był znośny. Niestety jakiś czas temu to się zmieniło, pojawiło się sporo aut na obcych dla tej dzielnicy tablicach. Dodatkowo pozamykane ulice i nie otwarcie nowych, choćby tymczasowych, spowodowało że stoję w korkach jak kiedyś co piątek. Po otwarciu POW zapewne wyjazd na działkę będzie przebiegał sprawnie, obawiam się za to, że aktualnie codzienny kibel na ursynowskich ulicach z nami zostanie.

      Edytowany: 6 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3642 sekundy
    REKLAMAA2 MyPierzemy.pl  23.05.2021 - 22.06.2021