Budowa POW już prawie na ukończeniu, a brakującego 130 metrowego odcinka ul. Branickiego, który połączy Ursynów i Wilanów wciąż nie ma. Władze dzielnicy Wilanów zreflektowały się w ostatniej chwili. Radni miejscy przyznali pieniądze i droga powstanie w przyszłym roku.
Chętnych do wybudowania fragmentu tej ważnej w przyszłości ulicy nie było. Dzielnica Wilanów spoglądała w stronę miasta, a miasto uznawało, że to inwestycja dzielnicowa. Wilanów - na szczęście - zapobiegawczo przygotował projekt budowlany.
Otrzeźwienie przyszło w ostatnim momencie, gdy ratuszowi groziła kompromitacja z powodu zaniechania. W ramach Południowej Obwodnicy Warszawy i węzła Ursynów Wschód wyrosła już bowiem łącznica, którą pojadą samochody ze skrzyżowania Rosoła i Płaskowickiej w dół do Wilanowa. Ulica ta została poprowadzona obok trasy ekspresowej i została przewidziana w jej projektach.
Poniżej skarpy czeka jednak coraz bardziej widoczna wraz z postępem prac na POW niespodzianka - brak 130 metrowego odcinka ulicy Branickiego, którym samochody mogłyby wjechać do Wilanowa. W tej chwili jest tam wielka kałuża.
W ratuszu ktoś zorientował się, że jeśli droga nie zostanie wpisana do przyszłorocznego budżetu to miasto się skompromituje.
10 grudnia warszawscy radni zdecydowali, że brakujący odcinek Branickiego w kierunku Ursynowa ma zbudować dzielnica Wilanów. Wcześniej myślano o tym, by inwestycję poprowadził Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Reakcja burmistrza Wilanowa Ludwika Rakowskiego była niemal natychmiastowa.
- Dzisiaj mogliśmy wystąpić o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Wykonanie drogi wraz z dodatkowym przejściem dla pieszych (z sygnalizacją świetlną) będzie możliwe po jego otrzymaniu - zapowiedział w mediach społecznościowych.
- Po wybudowaniu droga ta, jako powiatowa, zostanie przekazana Zarządowi Dróg Miejskich i będzie możliwe uruchomienie komunikacji autobusowej z Ursynowem - dodał Rakowski.
Łącznik ma powstać w drugim kwartale 2021 roku, a więc do momentu, gdy węzeł Ursynów Wschód oraz tunel mają zostać oddane do użytku.
Dlaczego tak długo czekano z tą inwestycją? Sytuację próbuje tłumaczyć wiceburmistrz Wilanowa Bartosz Wiśniakowski.
- Wniosek i decyzja ZRiD (czyli rodzaj pozwolenia na budowę - dop. redakcja) rodzą z dnia na dzień konsekwencje finansowe z tytułu odszkodowań. Z uwagi na dyscyplinę finansów publicznych zadziałaliśmy tak szybko, jak to możliwe czyli dzień po tym, kiedy przyznano nam finansowanie na tę inwestycję. Wcześniej, licząc na środki, przygotowaliśmy dokumentację projektową - poinformował.
Lada dzień ma ruszyć przetarg na budowę ul. Ciszewskiego-bis - trzeciego z połączeń drogowych między Ursynowem a Wilanowem. Inwestycji, która również nie miała szczęścia do pieniędzy i projektowania.
- Po dwóch kadencjach będziemy mieli trzy cywilizowane połączenia, bo już naprawdę "na dniach" zostanie ogłoszony przetarg na budowę Ciszewskiego-bis. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych poinformował mnie w piątek, że zostały drobne poprawki w specyfikacji przetargu i będą go ogłaszali - poinformował burmistrz Robert Kempa.
[ZT]16225[/ZT]
[ZT]17474[/ZT]
aNaToLin11:31, 13.12.2020
No to Płaskowickiej będzie stała w gigantycznym korku w obu kierunkach, bo z węzła Ursynów Zachód będą korzystali nie tylko mieszkańcy Ursynowa, ale i Miasteczka Wilanów, dla których to będzie najdogodniejszy wjazd i zjazd z kierunku zachodniego, jak również droga na zakupy w Leclercu i Auchan. Już, po uruchomieniu świateł na skrzyżowaniu z Gandhi, tworzą się spore korki, a węzeł Zachód jeszcze nie otwarty i Wilanów jeszcze nie przejeżdża. Armageddon widzę! 11:31, 13.12.2020
00714:10, 13.12.2020
Kompromitacja i Biurokracja. Robić problem dla 130 metrów. WSTYD !!!!! 14:10, 13.12.2020
Krokodyl09:06, 14.12.2020
No znowu Trzaskowski dał d.u.p.y.
A to wychodzi mu najlepiej ! 09:06, 14.12.2020
Kabaty zielone17:10, 13.12.2020
Kempa powinien zamilknąć i nie odzywać się do końca kadencji. 17:10, 13.12.2020
sąsiad19:53, 13.12.2020
nieprawda, Kempa powinien zrezygnować ze stanowiska 19:53, 13.12.2020
Swój Nick20:01, 13.12.2020
Ciszewskiego bis to wyleciało z budżetu więc raczej lada dzień przetargu nie będzie. Nie wiem skąd informacje ma redakcja Haloursynów 20:01, 13.12.2020
tom20:12, 13.12.2020
I dobrze bo Ciszewskiego Bis to wyrzucenie pieniędzy w błoto !!! nikomu niepotrzebne dodatkowe połączenie, przynajmniej teraz tam w dobie pandemii dużo ludzi spaceruje i uprawia sport 20:12, 13.12.2020
Swój Nick20:33, 13.12.2020
Z punktu widzenia Ursynowa jest raczej zbędna, chyba, że spojrzeć na Kabaty bo tam aktualnie tłoczą się samochody z wilanowa (prawdopodobnie) natomiast ten problem rozwiąże wspomniany w artykule łącznik obok POW. Fakt, że skarpy szkoda, ale z drugiej strony to miasto i ulice muszą być. Ja byłbym jedynie za zbadaniem tematu po zakończeniu budowy POW bo może okazać się, że Ciszewskiego na Wilanów jest zbędne. 20:33, 13.12.2020
Rumburak21:46, 13.12.2020
Wyleciało z budżetu raczej nie przypadkiem. Mnóstwo wokół zbędnych inwestycji a obiecywane od dawna przedłużenie Ciszewskiego i Belgradzkiej ciągle są odsuwane i nie wiadomo czy ppwstaną. Byłoby to mniej istotne gdyby nie wpuszczenie tranzytu od strony Kabat. Teraz dobrze byłoby ten ruch zdywersyfikować bo utkniemy na zawsze w korkach na Rosoła i KEN. 21:46, 13.12.2020
Swój Nick21:50, 13.12.2020
Dokładnie tak, natomiast POW od ciszewskiego jest rzut kamieniem więc dobrze byłoby zwyczajnie zaczekać jaki będzie efekt uruchomienia łącznika przy POW.
21:50, 13.12.2020
konstytucja12:38, 14.12.2020
Połączenie Ciszewskiego z Osią Królewska jest bardziej potrzebne niż którekolwiek inne. Wystarczy spojrzeć na mapę i widać jaką czarna dziurę teraz mamy. 2km to żaden rzut kamieniem a tyle jest miedzy POW a Dolina Służewiecka. Przydało by się tam jeszcze kolejne połączenie na Arbuzowej. Towarzystwo z Kiedacza wiedziało gdzie mieszkania kupuje wiec niech teraz nie lamentują że miasto dwie drogi zamierza połączyć. Gdyby nie złośliwość Gronkiewicz to ta droga powstała by już dekadę temu. 12:38, 14.12.2020
Swój Nick14:45, 14.12.2020
Dwa kilometry to tam nie ma. Serio nie ciężko to sprawdzić.
Gronkiewicz nie miała nic do tej drogi bo chodziło o wykup ziemi pod budowę. Z racji medialności sprawy, można było tam ugrać niezłą kasę, więc wcale się nie dziwię, że niełatwo było wykupić działkę/działki.
Rozumiem, że ludzie z Kabat robią raban bo tamtędy jeżdżą ludzie z Wilanowa ale to taki sam argument mogą podać wszyscy ludzie mieszkający przy jakiejkolwiek drodze. Jest droga i samochody jeżdżą. Ciszewskiego, być może też będzie przedłużone i też będą jeździć samochody aczkolwiek może się okazać to zupełnym bezsensem, kiedy 1.3Km obok jest gotowa droga. 14:45, 14.12.2020
Kid Paddle21:49, 13.12.2020
Cały czas nie mogę zrozumieć jednego: mieszkańcy Ursynowa wiedzieli od co najmniej 20 lat, że pusty pas "ziemi niczyjej" między osiedlami to będzie trasa przelotowa, i kupując wzdłuż niej mieszkania mieli tego świadomość (i mogło być nawet taniej). To dlaczego był lament i trzeba było ponieść wielokrotnie większe koszta na budowę jakiegoś tunelu z skomplikowaną infrastrukturą?? Taka sama historia była (prawie była) przy trasie S8: jak mieszkanie było tańsze z widokiem od strony planowanej trasy, to dobrze, ale jak trasa ma została wybudowana to już źle?? Polaczkowatość - cebulowatość w czystej formie., 21:49, 13.12.2020
frant22:19, 13.12.2020
Ursynów 30-35 lat temu, to była wieś na końcu Warszawy. Żadem urbanista nie przewidział takiej zabudowy i gęstości ulic oraz ruchu. Projekty były opracowywane pod socjalistyczne standardy - niskie bloki z ogródkami bez garażów, mało samochodów, układ ulic nieprzywidujący ogromnego wzrostu liczby pojazdów, itd. Jedyny plus, to budowa Metra, dlatego ludzie kupowali tu w miarę tanie mieszkania spółdzielcze (przypomina mi się śp. Prezes Kołodko).
A o budowie Połud. Obwod. W-wy NIKT nie myślał , ani nie mówił. Dopiero jak zaczęło się robić głośno, że przez Osiedle (jeszcze nie Dzielnicę) ma przebiegać autostrada A2 Ursynowiacy wszczęli LARUM, czym spowodowali budowę tunelu , o którym wcześniej nie było mowy. Stąd te wszystkie korowody z tunelem, jego wentylacja i brakiem filtracji spalin samochodowych. Tak mszczą się poronione pomysły i nie dopracowane projekty urbanistyczno-architektoniczne. 22:19, 13.12.2020
Misiek14:03, 15.12.2020
Akurat rezerwa pod A2 jest od zawsze - mam plan Warszawy
z lat 80 i ta rezerwa tam jest.
Dlatego mieszkania blisko A2 były koło 20% tańsze niż 500m dalej.
ludzie kupili tanio mieszkania a potem wylobbowali tunel...
14:03, 15.12.2020
betonoza21:23, 15.12.2020
a to cwaniaki cebulaki... najechali z bedokowa , spod żyrardowa a pozniej krzyczą ze im się spokoj i cisza należy. 21:23, 15.12.2020
frant22:21, 13.12.2020
Ursynów 30-35 lat temu, to była wieś na końcu Warszawy. Żadem urbanista nie przewidział takiej zabudowy i gęstości ulic oraz ruchu. Projekty były opracowywane pod socjalistyczne standardy - niskie bloki z ogródkami bez garażów, mało samochodów, układ ulic nieprzywidujący ogromnego wzrostu liczby pojazdów, itd. Jedyny plus, to budowa Metra, dlatego ludzie kupowali tu w miarę tanie mieszkania spółdzielcze (przypomina mi się śp. Prezes Kołodko).
A o budowie Połud. Obwod. W-wy NIKT nie myślał , ani nie mówił. Dopiero jak zaczęło się robić głośno, że przez Osiedle (jeszcze nie Dzielnicę) ma przebiegać autostrada A2 Ursynowiacy wszczęli LARUM, czym spowodowali budowę tunelu , o którym wcześniej nie było mowy. Stąd te wszystkie korowody z tunelem, jego wentylacja i brakiem filtracji spalin samochodowych. Tak mszczą się poronione pomysły i nie dopracowane projekty urbanistyczno-architektoniczne. 22:21, 13.12.2020
Boom23:07, 13.12.2020
Bzdury. Projekt autostrady był wpisany w plany od ok. 1980 r. i dlatego była zachowana rezerwa terenu. Takie bajki opowiadaj dzieciom na dobranoc. 23:07, 13.12.2020
Korbol23:45, 13.12.2020
Podam przykład innego projektu:"
Opublikowano: 18-03-2009 Źródło: Zycie Warszawy - Tunel pod Nowoursynowską, a nad al. Wilanowską i Św. Bonifacego estakada to optymalny wariant trasy obok kościoła św. Katarzyny - zdecydował ratusz. Budowa ruszy najwcześniej w 2014 roku - podało Życie Warszawy. Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała wariant docelowy przebudowy Doliny Służewieckiej, Sikorskiego i Witosa od ul. „Anody“ (dawna Rosoła) do Idzikowskiego – dowiedziało się „ŻW“. W sprawie tej inwestycji debaty specjalistów i zlecania kolejnych ekspertyz trwały od lat 90." Miejsce jest ... 23:45, 13.12.2020
W23:00, 13.12.2020
To nie miasto ale dzielnica ratuje sytuacje biorąc się za budowe drogi powiatowej a to nie jej zadanie .Nieroby ale w którym ratuszu. 23:00, 13.12.2020
Lilia07:36, 14.12.2020
Już myślałam, że ja będę musiała iść i wylewac tam asfalt 07:36, 14.12.2020
kabaret 202108:53, 14.12.2020
ty sie na tym nie znasz, poza tym asfaltu się nie leje.... Wylewać to można pomyje albo szambo 08:53, 14.12.2020
ja tu przejazdem09:04, 14.12.2020
wstyd i kompromitacja dzielnicy że nie ogarnęło tego że inwestor nie ma w planach kończenia tego zjazdu z S2.
Nawet w dokumentach projektowych inwestycji przy POW nie ma połączenia tego odcinka z Branickiego. Ktoś z tych urzędasów przy ratuszu nie ogarnął tego że tam zabraknie kawałka do połączenia ulic? A może dokumentacja nie dotarła? Za co oni biero kase? 09:04, 14.12.2020
jako19:29, 14.12.2020
A może ten kawałek specjalnie został zaplanowany dla SUVów co lubią parki rozjeżdżać? Nie ma co kłaść asfaltu, SUVy sobie poradzą, a jak nie to holowniki zarobią. 19:29, 14.12.2020
wwa21:00, 14.12.2020
Panie redaktorze pisze się „do” Wilanowa. Zapraszam zajrzeć do słownika języka polskiego. 21:00, 14.12.2020
Nie dla Ciszewskiego23:03, 14.12.2020
Kolejna kasa w błoto. Po co budować Ciszewskiego-bis, skoro zaraz będzie Pow i przedłużona Płaskowickiej? Szkoda przyrody i skarpy. Miejmy nadzieję, że do budowy tej drogi nigdy nie dojdzie. 23:03, 14.12.2020
Rumburak00:01, 15.12.2020
Kolejny mieszkaniec Osiedla Słowików? To połączenie miało powstać jako pierwsze. Będzie najmniej uciążliwe dla naszej dzielnicy. Nie rozumiem komu przeszkadza łącznik a nie przeszkadzają domy ba skarpie. 00:01, 15.12.2020
Robert108:06, 16.12.2020
Oczywiście Ciszewskiego Bis jest zupełnie niepotrzebnym połączeniem które zniszczy piękną Skarpę Ursynowską 08:06, 16.12.2020
wójt3113:15, 16.12.2020
Osiedle Słowików się odezwało, ta ulica była projektowana jeszcze przed pomysłem dewelopera na to osiedle. Więc "wiedziały gały co brały", a teraz narzekania. 13:15, 16.12.2020
Robert113:53, 16.12.2020
Nie mam nic wspólnego z osiedlem jakiś tam Słowików ludzie potrafią myśleć samodzielnie nie tylko przez optykę chciwości i wygody. Skarpa jest pięknym kawałkiem zieleni gdzie ludzie wypoczywają / są lisy sarny borsuki bobry i jeszcze wiele innych pięknych zwierząt/. Wiele wypowiedzi nie uwzględnia przyszłych pokoleń tylko ważne tu i teraz a co zostawimy po sobie kogo to obchodzi. 13:53, 16.12.2020
Korbol12:41, 13.12.2020
18 16
Tak, kilka lat temu opisywałem jak ja to widzę, E30 itd. Zostałem z głosami na minus... Dziś część widzi że miałem rację. Skala problemu uwidoczni się +- rok po otwarciu. Wtedy ogromny ruch aut będzie po prostu codziennością. 12:41, 13.12.2020
Alfred Hugecock12:42, 13.12.2020
24 12
Tak jak stoi al. Niepodleglosci, Puławska, Wołoska, Czerniakowska, Dolina Służewiecka - jak jadą nimi mieszkańcy Ursynowa? 12:42, 13.12.2020
Korbol13:36, 13.12.2020
13 3
Heeh minusiki. Przez ostatnie 40 lat ...... Ursynów nie był dzielnicą przelotową... 13:36, 13.12.2020
Boom17:22, 13.12.2020
14 6
Korbol, i dlatego jeszcze nie tak dawno wyjeżdżało się z Ursynowa poza Warszawę na trasy wylotowe nawet godzinę. Gigantyczne korki w Magdalence itp. A teraz w godzinę można już wyjechać poza województwo. Na tym polega rozwój komunikacji dla fatalnie skomunikowanego Ursynowa. Trudno było znaleźć gorzej skomunikowaną dzielnicę Warszawy z dzielnicami sąsiadującymi. 17:22, 13.12.2020
Korbol23:07, 13.12.2020
7 0
Mam z tym problem. Co tydzień jak tylko mogę jadę doładować akumulatory na działkę. I jak co piątek stoję na dolince w korku. Natomiast codzienny przejazd do pracy, był znośny. Niestety jakiś czas temu to się zmieniło, pojawiło się sporo aut na obcych dla tej dzielnicy tablicach. Dodatkowo pozamykane ulice i nie otwarcie nowych, choćby tymczasowych, spowodowało że stoję w korkach jak kiedyś co piątek. Po otwarciu POW zapewne wyjazd na działkę będzie przebiegał sprawnie, obawiam się za to, że aktualnie codzienny kibel na ursynowskich ulicach z nami zostanie. 23:07, 13.12.2020