Zamknij

Unia dołoży do POW. Park linearny pod znakiem zapytania?

09:44, 03.03.2018 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 22:04, 03.03.2018
Skomentuj GDDKiA GDDKiA

Unia Europejska dołoży 1,7 mld złotych do budowy Południowej Obwodnicy Warszawy - pochwaliło się Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Jak wpłynie to na plany powstania parku linearnego po zakończeniu inwestycji?

Rząd przeznaczy na domknięcie południowego ringu stolicy prawie 4,6 mld złotych, kolejne 1,7 mld złotych zarezerwowano z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko. Warszawski odcinek drogi S-2 od węzła Puławska do węzła Lubelska (bez węzła) powstanie do 2020 roku.

- Budowa tego fragmentu S2 to największa inwestycja drogowa w stolicy realizowana z rządowym wsparciem. Pozwoli dokończyć południową część obwodnicy Warszawy. To wielkie usprawnienie przede wszystkim dla mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości, ale także dla ruchu tranzytowego, który zostanie wyprowadzony poza arterie przebiegające przez centrum - mówi Jerzy Kwieciński minister inwestycji i rozwoju.

Park linearny zagrożony?

Dofinansowanie Unii Europejskiej rodzi pytania o przyszłość terenu nad Południową Obwodnicą. Dzielnica chce utworzyć "park linearny" o długości ponad 2 km z obiektami sportowymi, rekreacyjnymi, kulturalnymi, częścią handlową i parkingową. Wstępna koncepcja parku powstała z udziałem mieszkańców i została zaprezentowana we wrześniu 2016 roku. Radni miejscy wpisali tę inwestycję do wieloletniej perspektywy finansowej, z 10 mln złotych przeznaczonymi na projektowanie parku. Całość ma kosztować ok. 50 mln.

Tymczasem przepisy unijne mówią o 5-letniej gwarancji nienaruszalności obiektów wybudowanych z jej dofinansowaniem. To dlatego m.in. na pustawym parkingu P&R Stokłosy nie można zorganizować np. wyprzedaży garażowej czy weekendowego bazarku, o których mówili ursynowscy społecznicy.

Burmistrz Ursynowa ma jednak dobre wieści. - Mamy na piśmie odpowiedź z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, że unijne dofinansowanie nie ma wpływu na plany powstania naszego parku nad POW - mówi w rozmowie z Haloursynow.pl.

Jak dodaje Kempa, konieczna jest ścisła współpraca z drogowcami i budowniczymi obwodnicy przy projektowaniu przyszłego parku, bowiem to oni wskażą miejsca, gdzie można wybudować obiekty obciążające tunel, a gdzie takich obiektów kubaturowych stawiać nie wolno.

Projektowanie parku (jak zapowiada dzielnica - z konsultacjami społecznymi) ma ruszyć jeszcze w tym roku. Przed wakacjami ma być ogłoszony przetarg, a radni mają przesunąć odpowiednie środki. Do ustalenia z drogowcami z generalnej dyrekcji pozostają jeszcze zmiany w projekcie Południowej Obwodnicy Warszawy. W kontrakcie, budowlańcy mają wpisane, że po zasypaniu tunelu muszą odtworzyć na powierzchni to co było - czyli parkingi i łąkę. Dzielnica i miasto chcą, aby Astaldi wybudowało już niektóre elementy parku wg jego projektu.

Więcej o projekcie parku linearnego można przeczytać w naszym artykule na ten temat. Linki poniżej.

[ZT]12151[/ZT]

[ZT]6576[/ZT]

[ZT]6876[/ZT]

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(21)

WarszawiakWarszawiak

41 11

A nad tym parkiem królować będą wyrzutnie spalin bez filtrów ! Miłego i zdrowego wypoczynku na pobliskich ławeczkach :-/ 12:06, 03.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AnatolAnatol

9 7

Zrobią krótszy park np od Lanciego do Braci Wagow, tam stężenia pylow będą mniejsze. I będzie trochę taniej 13:35, 03.03.2018


reo

RedakcjagRedakcjag

12 11

TAM POWINIEN POWSTAĆ BAZAR 13:00, 03.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lileklilek

71 204

Tę budowę należy jak najszybciej powstrzymać, a nie wspierać. Po pierwsze , to nie żadna obwodnica Warszawy, gdyż biegnie przez ogromne warszawskie osiedla. Po drugie jak byśmy jej nie nazywali to w rzeczywistości jest po prostu autostradą , czyli fabryką smogu, co spowoduje zdecydowane pogorszenie warunków zdrowotnych mieszkańców. 15:42, 03.03.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WarszawiakWarszawiak

62 126

Masz rację , piszę o tym od dawna ! 23:11, 03.03.2018


alisterkabatalisterkabat

25 36

Bądźmy realistami, zatrzymać się nie da. Ale filtry za wszelką cenę - nawet protestów blokujących - wyegzekwować trzeba. I przy okazji: bardzo zabawny jest "dynamiczny i spontaniczny" przyrost na forum zwolenników tej dewastującej Ursynów inwestycji ;) Ile płacą od kliknięcia? 10:59, 04.03.2018


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

20 26

@alisterkabat Również dostrzegam "dynamiczny i spontaniczny" przyrost zwolenników POW. Zwróciłam także uwagę, na silny trend sugerujący, iż smog jest wynikiem "masowej, ogólnoświatowej histerii," ale tak naprawdę to nie istnieje;-) 11:19, 04.03.2018


alisterkabatalisterkabat

64 129

"Budowa tego fragmentu S2 to największa inwestycja drogowa w stolicy realizowana z rządowym wsparciem. Pozwoli dokończyć południową część obwodnicy Warszawy. To wielkie usprawnienie przede wszystkim dla mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości, ale także dla ruchu tranzytowego, który zostanie wyprowadzony poza arterie przebiegające przez centrum". Ten cytat to do wszystkich lokalnych entuzjastów POW z Ursynowa. Od tygodni powtarzają bajkę o tym, jakie to korzystne dla naszej dzielnicy. A ja powtarzam, że to inwestycja dla innych... Może teraz ministrowi uwierzą ? ;) 18:49, 03.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AZXAZX

0 0

@redakcja - literówka - obiekty kubatUrowe a nie „kubatorowe” 19:04, 03.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BodzioBodzio

33 0

Sugerowałbym mieszkańcom osiedla Kazury zainteresowanie się tematem wytwórni mas bitumicznych, która wkrótce powstanie w ich sąsiedztwie (na terenie zaplecza Astaldi, róg Pileckiego i Płaskowickiej), o której to na spotkaniach z mieszkańcami wykonawca nie wspominał ani słowem. 22:59, 03.03.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

11 0

Czytałam już podobny komentarz, pod jednym z wcześniejszych art. W jak sposób Pana zdaniem, mamy się zainteresować tematem wytwórni mas bitumicznych? Co precyzyjnie powinniśmy zrobić? 10:08, 04.03.2018


BodzioBodzio

15 23

Przede wszystkim sprawę powinniśmy nagłośnić, może uda się tą inwestycję zablokować. Najpierw funduje się nam wyrzutnię spalin z tunelu a teraz jeszcze produkcję masy bitumicznej. O braku filtrów też wcześniej nikt nas nie informował licząc że mieszkańcy pozostaną nieświadomi, podobnie jest z wytwórnią. Nawet jeśli działka nie jest miasta a SGGW to jednak samorząd wydaje zgody na takie inwestycje. Pytanie czy wykonawca taka zgodę posiada. Przede wszystkim powinniśmy zmobilizować spółdzielnię do działania bo jako właściciel sąsiednich działek może być ona stroną w postępowaniu o wydanie zgody o ile decyzje administracyjne już nie zapadły 16:22, 04.03.2018


Anna SzcześniakAnna Szcześniak

4 3

@Bodzio Mobilizujmy, nagłaśniajmy. O ile dobrze zinterpretowałam Pański komentarz, to Pan również jest mieszkańcem Kazury. Jeśli używa Pan FB to zachęcam do kontaktu. Mogę też zaprosić Pana do grupy Ulica Kazury. Ponadto 11.03. przyszła niedziela o godz. 16, wybieramy się z innymi sąsiadami z Kazury, na Sąsiedzkie Spotkanie organizowane w Klubokawiarni przy Dereniowej 2. 23:22, 04.03.2018


Antoni i MisiekAntoni i Misiek

3 1

To jak przeprowadzają tą inwestycję to jakieś nieporozumienie. Astaldi, wydawalo sie porzadna firma. A to dopiero poczatek, strach pomyslec co dalej bedzie. A swoja droga, czy nie mowili na poczatku, ze beda budowac tunel krotkimi odcinkami po kilkadziesiat metrow, zeby nie odgradzac od razu calego terenu? 16:45, 05.03.2018


alisterkabatalisterkabat

9 4

Do Anna Szcześniak:
To podobna sytuacja, jak w przypadku Galerii Kabaty. Kupują sobie aktywnych zwolenników na forach. Wstydu nie mają,ale kasy w bród ;) 21:03, 04.03.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Anna SzcześniakAnna Szcześniak

8 3

O ile się orientuję, to Minister Adamczyk jeszcze nie odpowiedział oficjalnie m.st. Warszawa, w sprawie montażu filtrów. Zgadza się? Ile to już minęło miesiąc? Chyba nawet więcej. Bardzo jestem ciekawa, czy i kiedy filtry się pojawią na wyrzutniach spalin. Zaraz się okaże, że przeszkodą dla montażu filtrów, z chwilą oddania do użytku tunelu, są... właśnie gwarancje Unijne... I Minister, bardzo by chciał, ale... siła wyższa... 23:34, 04.03.2018


Antoni i MisiekAntoni i Misiek

4 2

He he, bardzo mozliwe, kazda wymowka dobra. 50mln w koncu piechota nie chodzi 16:42, 05.03.2018


LilekLilek

5 0

Tę budowę należy jak najszybciej powstrzymać, a nie wspierać. Po pierwsze , to nie żadna obwodnica Warszawy, gdyż biegnie przez ogromne warszawskie osiedla. Po drugie jak byśmy jej nie nazywali to w rzeczywistości jest to po prostu autostradą , czyli fabryką smogu, co spowoduje zdecydowane pogorszenie warunków zdrowotnych mieszkańców. 08:29, 10.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UrsynowiankaUrsynowianka

0 0

Racja, to nie jest obwodnica, tylko chamski tranzyt przez sypialnię Warszawy, największa autostrada biegnąca z Europy Zachodniej do Moskwy, jak ktoś nie wie, co to i jak wygląda obwodnica, niech spojrzy na mapy internetowe, jak wyglądają obwodnice wokół Moskwy czy Bukaresztu, to jest zgroza i katastrofa ekologiczna dla Ursynowa i Wilanowa. 16:47, 15.03.2018


wkurzonawkurzona

0 0

To może niech dołoży na filtry? Czy mamy chodzić w maskach przez cały rok? 16:51, 15.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OloOlo

0 0

Filtry będą ale tylko na odcinku Puławska - KEN bo przy Dereniowej mieszka teściowa pewnego "Decydenta" którego autorstwo zwężenia tej ulicy (ścieżki rowerowe donikąd, i miejsca parkingowe w poprzek) jest powszechnie znane.... :) :) 17:26, 07.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%