Zamknij

Ursynoteka ma nowego dyrektora. Konkursu nie było

15:52, 09.09.2021 Sławek Kińczyk Aktualizacja: 16:48, 09.09.2021
Skomentuj Urząd Dzielnicy Śródmieście Urząd Dzielnicy Śródmieście

Po 22 latach szefowania Ursynotece Anna Wolska przeszła na emeryturę. Od wtorku w ursynowskiej bibliotece rządzi już nowy dyrektor, powołany bez konkursu.

Duża liczba nowości w wypożyczalniach, wysokie czytelnictwo wśród ursynowian, ciekawe spotkania z autorami, rozszerzenie sieci bibliotek oraz pionierskie biblioboxy. To bez wątpienia sukcesy Anny Wolskiej, która na stanowisku szefa Ursynoteki wytrwała przez ostatnie 22 lata. Już w ubiegłym roku nieoficjalnie informowała dzielnicę, że szykuje się na emeryturę. Przygotowywała bibliotekę na ten czas, "wychowując" sprawną zastępczynię - Anetę Maciejczuk.

Bez konkursu

To jednak nie ona została następczynią Wolskiej. Nowym dyrektorem Biblioteki Publicznej im. Juliana Ursyna Niemcewicza we wtorek, 7 września został Mirosław Pawłowski, 50-letni menadżer kultury. Decyzję o powierzeniu mu tej funkcji podjął prezydent Rafał Trzaskowski.

Zwyczajowo o wyborze dyrektora w placówce kultury decyduje ogłoszony wcześniej konkurs. Dlaczego tym razem go nie było?

- Ustawa daje dwie możliwości: konkurs albo powierzenie bez konkursu. Pawłowski był bardzo dobrym kandydatem. Zna struktury miasta, nadzorował biblioteki w Śródmieściu i Wilanowie. Jest bardzo kompetentny. Chodziło o człowieka z kompetencjami i doświadczeniem, a więc był kandydatem idealnym - tłumaczy wiceburmistrz Klaudiusz Ostrowski.

Nowy dyrektor Ursynoteki ostatnio był koordynatorem ds. Budżetu Obywatelskiego w dzielnicy Śródmieście. Ale wcześniej nadzorował tamtejszą kulturę. Doskonale zna się więc z byłym burmistrzem Krzysztofem Czubaszkiem, który niedawno został dyrektorem nowego Ursynowskiego Centrum Kultury "Alternatywy". Musiał mu ustąpić miejsca, gdy Czubaszek wracał na stanowisko szefa wydziału kultury w Śródmieściu.

Z rozeznania, jakie redakcja Haloursynow.pl zrobiła w sprawie Pawłowskiego, wynika, że to apolityczny fachowiec. - Powściągliwy, kulturalny, rzetelny, ale - jak każdy urzędnik oczywiście wykona dyspozycję przełożonego - mówi nam osoba, która w przeszłości przez dłuższy czas współpracowała z nowym szefem Ursynoteki.

"Nie tylko świątynia wypożyczeń"

Ursynoteka to jedna z najprężniej działających warszawskich sieci bibliotek publicznych. Ma 8 wypożyczalni dla dorosłych, 7 dla dzieci, 2 czytelnie, multimedialną Mediatekę, wypożyczalnię audiobooków, zbiorów obcojęzycznych czy wreszcie Muzeum Ursynowa - stałą wystawę poświęconą historii Ursynowa w oddziale przy Barwnej 8. Biblioteka ma prawie 50 tys. czytelników z Ursynowa, wydaje też wartościową Kolekcję Niemcewiczowską, która liczy już 9 pozycji.

Jaka przyszłość czeka bibliotekę pod rządami Mirosława Pawłowskiego? Dzielnica ma swoje oczekiwania.

- Chciałbym, aby Ursynoteka w większym stopniu wpisywała się w ogólnokrajowe akcje popularyzacji czytelnictwa, była bardziej obecna w szkołach, szukała też nowoczesnych metod dotarcia do młodzieży - mówi wiceburmistrz Klaudiusz Ostrowski.

Wyzwaniem dla nowego dyrektora będzie utworzenie nowej filii na Kabatach. Powiększona niedawno placówka przy alei KEN 21 nie wystarcza rozbudowującemu się, ambitnemu osiedlu. Znalezienie kolejnej lokalizacji na południu, gdzie miasto nie ma własnych gruntów czy budynków, będzie graniczyło z cudem.

Dyrektor Pawłowski potwierdza, że rozwój sieci będzie dużym wyzwaniem. Chciałby, aby biblioteki stały się placówkami interdyscyplinarnymi, by w tych dynamicznych czasach nie stały się "Redutą Ordona".

- Biblioteka to nie tylko świątynia wypożyczeń, powinna być też miejscem spotkań młodszych i starszych. Jestem praktykiem w organizowaniu takich spotkań - mówi Mirosław Pawłowski w rozmowie z Haloursynow.pl. Zapowiada, że Ursynoteka pod jego rządami będzie próbowała dotrzeć do nowych czytelników. Będzie też współpraca z innymi placówkami kultury na Ursynowie. 

- Lubię rozmawiać, dochodzić do wniosków, mam nadzieję, że pracownicy Ursynoteki pójdą za mną. Czeka nas czas nowych wyzwań i ciekawy okres rozwoju - zapewnia.

(Sławek Kińczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(78)

AbcAbc

15 0

Wolska odeszła, ale jej córka została... Jak widać układom nie ma końca. Należałoby też zauważyć, ilu wartościowych pracowników odeszło z biblioteki, nie mogąc znieść warunków, które stworzyła Anna Wolska. Zdaje się, że ta pani ma sporo za uszami. 19:15, 09.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

KoziorożecKoziorożec

9 2

Szkoda, że artykuł nie wspomina o ciemnych stronach odchodzącej dyrektor Wolskiej. Było ich sporo. O wielu wstyd wspominać. 19:21, 09.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JaroJaro

5 1

Rozwiniesz, proszę, swą myśl? 10:01, 10.09.2021


SkorpionSkorpion

2 12

Takie bzdety moze każdy wypisywać. Na przykład niezadowolony, zadufany w sobie były pracownik, który uważa, że sam jest święty i bez winy, a inni to źli, knujący wiecznie przeciwko niemu.
21:45, 10.09.2021


anżejanżej

16 1

no i w czym rozni się po i Trzaskowski od pisu? na dyr domu kultury 18 kandydatow - wygrywa jedyny partyjny z po, tu standarty pisowskie. , spotkamy się w wyborach 21:12, 09.09.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sędziasędzia

13 0

Zwłaszcza, że to filolog który prywatyzował w podejrzany sposób Legię i zdaje się, że miał w Śródmieściu sprawę o mobbing. Na chwilę go ukryli w lokalnej gazetce i znów wyskoczył do koryta z kapelusza. 01:23, 10.09.2021


WigaWiga

2 0

Czy o takich sprawach HaloUrsynów nie powinna napisać rzetelnego artykułu? To jest obowiązek wolnych mediów nagłośnić czytelnikom o wszystkich przekretach urzędników, szczególnie tych co wsadzili swoje d..y na stołki. Podatnik ma prawo wiedzieć kto go okrada. 14:51, 26.10.2021


błąd za błędembłąd za błędem

21 1

I właśnie przez takie postępowanie Trzaskowski zniechęci do siebie nawet swoich własnych wyborców, którzy na niego głosowali. 21:52, 09.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlotOlot

21 0

Z zawodu jest dyrektorem. 22:29, 09.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Robert Ok Robert Ok

22 3

Czubaszek, Rusinowska, teraz ten. Ale ta platforma uczciwa i jakie europejskie standardy ma. Rodem z Bułgarii. Któregoś dnia Trzaskowski wygra konkurs na dyrektora szatni w ratuszu. 08:27, 10.09.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WigaWiga

2 1

Kolejny w teczce przyjechał. Burmistrzów też mamy do kitu, tylko na koncertach i pokazach filmowaych pokazuje się nasz pulpecik. 14:47, 26.10.2021


Jak to Jak to "bez konkursu

18 1

Jak to "bez konkursu"? Przecież konkurs organizuje się, żeby wybrać najbardziej KOMPETENTNEGO kandydata. Pominięcie trybu konkursowego to ewidentnie zła decyzja i świadectwo lekceważenia mieszkańców Ursynowa korzystających z Ursynoteki. 09:47, 10.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Esyfloresy Esyfloresy

8 1

Nie bardzo wiem, jak nowy dyrektor chce organizować spotkania w tych zawilgoconych i zapyziałych klitkach, w których znajduje się część bibliotek. Jakoś nie starcza mi wyobraźni. 14:12, 10.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartofel PabloKartofel Pablo

1 0

ironia losu XD Mirek jest świetnym fachowcem szkoda, że poszedł z nadania partyji, bo tej łatki unikał jak ognia przez ostatnie lata. No ale cóż wyfrajerowali go w Śródmieściu, to teraz "mu się należy" XD 12:55, 13.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czytelnik socjologicCzytelnik socjologic

23 1

Byla dyrektor Ursynoteki p. mgr Anna Wolska wyrozniala sie hamowaniem wszelkiej kreatywnosci i inicjatywy wsrod pracownikow. Jej zdanie bylo ostateczne, prawidlowe i nieodwracalne.
Byla mistrzem w zarzadzaniu konfliktem i pieniedzmi, ktorych stale na wszystko brakowalo oprocz jej priorytetow. 09:33, 17.09.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OMGOMG

7 0

Priorytetów dyrektorki i jej rodziny. Bardzo żałuję, że płace w instytucjach samorządowych nie są jawne. 19:04, 19.09.2021


WścipskiWścipski

2 12

W tej chwili jakby tę kreatywność przejął nowy Pan kierownik Czytelni, również jak widzę po wpisach świetnie zarządza konfliktem tworząc go pomiedzy cztelnikami. Jest nawet lepszy w tym od byłej Dyrki. 13:12, 26.10.2021


SileneSilene

10 0

"Wścipski", rozwiń temat i dodaj interpunkcję, aby być bardziej wiarygodnym. W rpomocji dodaję kropki i przecinki, korzystaj: ,,,,,,,,,,,............. 13:17, 28.10.2021


CzytelnikCzytelnik

7 11

Poniższe wpisy o Pani Dyrektor potwierdzają moje negatywne doświadczenie w czasie współpracy z kierownictwem. Pomimo kilku spotkań z Rezydentami Czytelni tzw. NAUKOWEJ nic nie zrobiła, choć na ostatnim w dniu 24 maja br. zapewniła, że „[...] jak najszybciej postaram się wszystko wprowadzić.” (posiadam transkrypcję zapisu dźwiękowego tego spotkania - kontakt: (treść niezgodna z regulaminem została usunięta)). Nie zrobiła nic. Placówka nie spełnia żadnych warunków placówki NAUKOWEJ, ani 1. pracownik nigdy nie miał stopnia naukowego, nie ma sprawnego skanera, oświetlenie jest wadliwie wykonane co bardzo przeszkadza w czasie pracy, nie ma zrobionych oświetleń indywidualnych na stanowiskach, hot-spot bardzo często nie działa, wadliwe są komputery - nie można wylogować się. Nowy kierownik jest bardzo konfliktowy, bo zostały mu na tym spotkaniu wypunktowane niedopełnienie obowiązków na wielu poziomach, nie przestrzega prawa, a nawet przekracza, doprowadza do konfliktowania Czytelników swoim zachowaniem. 15:43, 24.09.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

SileneSilene

14 2

Być może, gdyby Pan Kierownik przekraczał lewo, a nie prawo, nie miałyby Panie tylu problemów. 23:04, 04.10.2021


WścipskiWścipski

2 9

Do Pana Silene a Pan skon wie, że on nie jest lewy? 13:10, 26.10.2021


SileneSilene

11 0

A Pan(i) skąd wie? Z tego, co widzę, OSOBA jest wszechwiedząca. Najwięcej dowiadujemy się z wpisów "Wścipskiego" (jak to razi w oczy!). 13:16, 28.10.2021


WścipskiWścipski

1 9

Pani Silene a Pani ile jest wpisów, a to zabronione wypowiadać się. Konstytucja mi gwaratuje wolność w tym zakresie. Chce pani zamknąć mi usta, nie pozwolę pójdę do uni europejskiej - i co mi pani zrobi? 15:01, 29.10.2021


Czytelnik socjologicCzytelnik socjologic

23 3

Obie tak zwane "czytelniczki" sa osobami bardzo niepozadanymi w zadnej placowce w Polsce. Dezorganizuja prace czytelni chamskimi uwagami i przeszkadzaja w korzystaniu z czytelni innym uzytkownikom. Zespol Czytelni Naukowej, zwlaszcza nowy Kierownik reprezentuje wysoki poziom kultury, taktu i profesjonalne podejscie do pracy i osob korzystajacych z czytelni. Skoro obie panie maja inne zdanie, to proponuje nie odwiedzac Czytelni, naprawde wszyscy odetchna z ulga. Obie tak zwane czytelniczki staly sie niestety posmiewiskiem wysuwajac mierne argumenty na temat pracy czytelni i robiac wrecz bezczelne uwagi nie majace zadnych podstaw w rzeczywistosci. Ich wybryki zostaly nagrane ukryta kamera, moze sie opamietaja i zaczna korzystac z czytelni jak normalni ludzie. 22:44, 04.10.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Wkurzona czytelniczkWkurzona czytelniczk

7 14

Nagrywanie ludzi w takich okolicznościach jest aby legalne? Czytelnik może być miły albo nie, konfliktowy albo spokojny. To nie ma znaczenia, jeśli nie dostaje tego, co mu się należy. Jeśli rzeczywiście czytelnia i jej obsługa nie spełniają standardów, nie ma w tym winy czytelników. 16:28, 05.10.2021


SileneSilene

19 2

"Wkurzona czytelniczko", a czy nagrywanie rozmowy, o którym Pani wspomniała, było legalne?
Czy jeśli czytelnik wymyśli sobie problem, to ma prawo być niekulturalny? 16:50, 06.10.2021


WścipskiWścipski

1 15

Panie Czytelni. W tej Czytelni jest więcej niepożądanych osób, a pomimo to nie wytyka się im, że są niepożądani. Niektórzy ci niepożądani mają zakaz wstepu do bibiotek, bo nagabywali - i to jest prawda - studentki w bibliotekach wyższych uczelni oraz wulgarnymi słowami obrzucali bibiotekarki w bibilotekach na Stegnach. Kto z Panów nie jest winny niech pierwszy rzuci kamień. Sami te Panie też obrzucaliście w Czytelni Naukowej mięsem - tak się zachowują ludzie uczęszczajacy do Czytelni?! 13:08, 26.10.2021


SileneSilene

12 2

"Wścipski", poprosimy o konkretne przykłady poparte dowodami.
Czy te "niepożądane osoby" są niepożądane tylko przez Panie?
Ile bibliotek już Panie zwiedziły i ile % z nich jest u Pań na cenzurowanym tylko ze względu na "widzimisię"? 13:04, 28.10.2021


Czytelnik socjologicCzytelnik socjologic

19 3

Nowy Kierownik Czytelni Naukowej przy Lachmana 5 wniosl swiezy oddech i nowa perpektywe po dosyc mocno zakurzonej p. Zofii Piegat. Naprawde Wielka Szkoda byloby gdyby obecnie pracujacy zespol ulegl rozbiciu tylko dlatego, ze dwie panie, matka z corka, roszcza sobie jakies specjalne uprawnienia w czytelni i nekaja pracujacy personel nieuzasadnionymi uwagami, stwarzajac nerwowa atmosfere. Problem lezy raczej w osobowosci tych pan, a nie w czytelni i jej pracownikow.
Dziwie sie, ze obecna dyrekcja nie zrobi z tym porzadku, przeciez ma kompetencje i srodki.Poprzednia dyrektor p. A. Wolska rozognila problem i dlaczego obecny kierownik ma ponosic konsekwencje jej glupich obietnic skladanych tym paniom, a ktore na tych obietnicach zeruja. Czytelnia ma byc miejscem spokoju i ciszy i korzystania z bogatego ksiegozbioru, a nie jarmarkiem, na ktorym obie panie handluja swoimi frustracjami. 14:03, 05.10.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

WścipskiWścipski

2 20

Od czasu do czasu korzystając z internetu. Szczerze mówiąc, te Panie o których tak niepochlebnie "Czytelnik socjologiczno-psychologiczny" wypowiada się, starają się od wielu lat zapewnić warunki takie same jak w Czytelni na Koszykowej. Nic dla mnie nie jest w tym dziwnego. Natomiast byłem przypadkowym świadkiem kiedy Pan Kierownik - ten obecny - wulgarnymi słowami je obrzucał. To dość dziwne, aby tak zwracać się do kobiet. Zresztą takie awantury wczyna dość często, i nie tylko ma pretensje do tych Pań, ale do innych Pań również. On chyba nie lubi kobiet, woli mężczyzn. 13:03, 26.10.2021


SileneSilene

17 1

Pani "Wścibski", poprosimy o przedstawienie się, kim Pan jest? Znajomym tych Pań, które w wielkich pretensjach odwiedzają czytelnię? Jaki jest CEL Państwa działań? Skąd ten pęd do konfliktów i oskarżeń, zamiast normalnej dyskusji?
Poproszę także o dowody na to, że obecny Kierownik wulgarnie zwraca się do czytelników. Każdy napisać może wszystko, 13:12, 28.10.2021


WścipskiWścipski

0 11

Pani Silene, chce pani coś wiedzieć to niech się pani zgłosi do tych pań co do nich ma pani pretensje i grzecznie poprosi. Te panie nagrywają zachowanie kierownika, co zostało ustalone i na co on na tym spotkaniu w maju wyraził zgodę. Posłucha pani sobie jak je wyzywał od k..w. Zobaczy pani jak zamierzał się na tę młodszą ten z siwą brodą, zobaczył kamerę i zrobił unik, po czym pozrzucał ich kule i zaczął na nich skakać, przy tym wyzywając je od starych k...w, dziw..k. Kierownik z usmiechem stał i się temu przyglądał. to on jest ze Stegien. Jak ktoś chce zobaczyć inne nagrane wyzwiska np. tego pana starszego co o kulach chodzi - "baby parszywe", "baby bezczelne", etc. oraz przeczytać transkrypcję z tego spotkania spisaną z nagrania, na którym był ten z siwą brodą w brudnej masce, ta pani brunetka co w rękawiczkach siedzi przy komputerach, (brzydzi się brudu?) ten pan co siedzi koło regału i robi sobie kawę oraz te dwie panie, to podejdźcie do tej młodej i grzecznie ją poproście. 16:02, 29.10.2021


WścipskiWścipski

0 11

Ja za nikim nie jestem, ale trzeba znać fakty zanim się hejtuje na ludzi. 16:03, 29.10.2021


WścipskiWścipski

0 12

W czytelni jest kamera do której każdy się może podłączyć i będzie mógł podglądać co się dzieje w czytelni. Chyba zołożyli ją po to aby można było oglądać te spotkania - porażka, za jego poprzedniczki lepiej były organizowane, w tym była dobra. Wiecie, że jak tych kobiet nie ma to ten zespół nie myje stołów, klawiatur i myszek, tylko jak one są - dziwne?! dlaczego tak się dzieje, może ich się boją?! I tylko te kobiety wietrzą otwierając okna - duchota i smród. Szkoda, że burmitrz i dyrekcja Ursynoteki nie zadbali o to aby przenieść bibliotekę z tych pomieszczeń i piwnic zawilgoconych. 16:21, 29.10.2021


Czytelnik socjologicCzytelnik socjologic

24 3

Czytelnik ma przede wszystkim stosowac sie do regulaminu obowiazujacego w bibliotece. Jezeli notorycznie go lamie, np. zakloca spokoj innym czytelnikom, to ktos moze go nagrac legalnie jako material dowodowy i przedstawic go odpowiednim organom, tylko i wylacznie. Jezeli czytelnik nie dostaje czego zada, cokolwiek to znaczy, moze skorzystac z innej biblioteki lub czytelni. Czytelnik ma sie dostosowac do danej biblioteki, z ktorej korzysta, a nie biblioteka do niego. A krytykowanie hotspotu jest zalosne, bo akurat to jest niezalezne od czytelni. Czytelnia nie jest miejscem na generowanie konfliktow, bo czytelnik czegos zada, jest internet, mozna znalezc czytelnie, ktora spelnia zadania czytelnikow i tam skorzystac, z tego co tam potrzeba. 19:53, 05.10.2021

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

Wkurzona czytelniczkWkurzona czytelniczk

17 17

To biblioteka jest dla czytelników, nie odwrotnie. Jeśli czytelnicy sygnalizują, że nie spełnia wymogów i trudno się tam pracuje, to może należałoby się temu przyjrzeć. Ursynowskie biblioteki mają fatalne warunki lokalowe, ciemne, niedoświetlone sale, przepełnione regałami, to nie ulega wątpliwości. Tak poza tym, skoro dyrektor Wolska dysponowała wspaniałym zespołem, świetnie wykształconym, dlaczego funkcję kierownika powierzyła osobie, która przyszła z zewnątrz? Kolejny znajomy królika? 11:42, 06.10.2021


SileneSilene

26 5

Wkurzona Czytelniczko, bardzo polecam czytanie ze zrozumieniem. OBECNIE pracuje tam bardzo zgrany zespół, który powstał już po zatrudnieniu nowego Pana Kierownika, który bardzo dobrze sobie radzi. Biblioteka jest dla czytelników, ale nie jeet miejscem, w którym czytelnicy dyktują swoje warunki. Inną sprawą jest zaproponowanie wzbogacenia księgozbioru o konkretne pozycje, a inną wchodzenie z butami w rytm pracy czytelni i wymuszanie zmian korzystnych tylko dla dwóch konkretnych Pań. Na czym polega trudność pracy w czytelni przy ul. Lachmana? Czy nie istnieje inne miejsce do pracy, skoro to nie odpowiada? Ursynoteka książek ma dużo, zatem i dużo jest regałów. Zazwyczaj tak działają biblioteki: mają regały. Jeśli jednak Paniom bardziej odpowiadałyby biblioteki w stylu open space albo księgozbiory w formie piramid, zawsze można taki wniosek złożyć. Proponuję także, wzorem kin plenerowych, biblioteki letnie plenerowe, gdzie książki będą w parkach na drzewach. Doświetlenie gwarantowane. 17:06, 06.10.2021


WścipskiWścipski

6 17

Do "Silene" zespół o którym Pan mówi jest od wielu lat. Obie Panie Marty to nie nowy zespół Kierownika Pana Jakuba, ale stary od Kierowniczki Pani Zofii. Bibiotekarki są w Czytelni od co najmniej 5 lat. To one uczą wszystkiego obecnego Pana Kierownika, on jest zielony, nigdy nie pracował w Czytelni, ani z Czytelnikami, o czym można dowiedzieć się z raportu po spotkaniu z rezydentami tej czytelni. Prosze się nie ośmieszać, bo jak widać Pan nic nie wie o tym lokalu i jego pracownikach. 13:30, 26.10.2021


WścipskiWścipski

5 18

Panie Silene pan chyba nie bywa w Czytelni dość czesto, bo nawet nie ogarnia pan zespołu. Obie panie Marty są starym zespołem co najmniej 5-letnim. Panie Marty to zespół poprzedniej kierowniczki pani Zofii. Ten nowy kierownik pan Kuba niczego nie stworzył, to panie Marty jego wszystkiego uczą. Z tego raportu - transkrypcji zapisu dźwiękowego - po spotkaniu z Dyrką można dowiedzieć się, że Dyrka wiedziała, że pan Kuba - nowy kierownik nigdy nie pracował w Czytelni, nigdy nie pracował z Czytelnikami. To pracownik zaplecza bibioteki. Dlatego powinien być konkurs zarówno na kierownika i dyrektora - takie jest prawo, które w tym przypadku zostało złamane. Nie znam nowego dyrektora, zobaczymy jaki jest, wiem jaki jest złośliwy kierownik. 14:33, 26.10.2021


SileneSilene

17 3

Pani "Wścibski", tak na początek: jestem kobietą.
Obecne bibliotekarki nie pracują jeszcze 5 lat.
Co Pan Jakub, obecny dyrektor, miał stworzyć przez tak krótki czas?
Zarzuca mi tutaj Pani wulgaryzmy, nieznajomość czytelni i jednocześnie za chwilę pisze "Dyrka" i powołuje się na nagrania, które sama, bez niczyjej zgody, Pani utworzyła.
Jaki jest Pani osobisty problem? 13:00, 28.10.2021


WścipskiWścipski

1 14

Szanowna pani "Silene" pomimo wszystko jestem facetem, zdziwiłaby się moja żona. Z całym szacunkiem dla kobiet, ale pani zachowanie w Czytelni jest też nie na miejscu, wtrącac się do rozmów innych i to też bardzo głośno - niegrzeczne. W czytelni ma być cisza. Następnym razem niech się pani nie rzuca jak nie będzie hot-spot działał. Z miejsca na miejce przerzucała się pani ze swoimi gratami, robiąc tyle hałasu, przestawiając krzesła, stoły. Zgłoś kobieto problem z hot-spotem kierownikowi, zobaczymy czy tobie też zrobi awanturę i zacznie cię pouczać jak te panie, że inetrnetu ci nie gwaratuje w czytelni i czytać na głos regulamin., zamiast coś szybko z nim zrobić. One nie rzuciły się na niego
tylko zwróciły uwagę, a nawet nie napisały na tej durnej liście, a on zaczął do nich się drzeć. Najlepiej abyśmy wszyscy zaczęli zajmować się sobą i nie zwracać wszystkim do okoła uwagi i na wszystkich do okoła i wytykać palcami. 14:57, 29.10.2021


SileneSilene

13 0

Wścipski, twoje ostatnie zdanie sam powinieneś wziąć sobie do serca. Zajmij się sobą.
Ja tymczasem rozrysuję nowy układ dla stołów na liistopad, gdyż graty mi się nie mieszczą. 19:14, 29.10.2021


Czytelnik socjologicCzytelnik socjologic

28 4

Trzeba bylo zadac to pytanie p. Wolskiej, dlaczego nie zorganizowala konkursu na kierownika czytelni. Na dyrektora Ursynoteki tez nie bylo konkursu, zreszta nie mnie to oceniac, ale w przypadku Kierownika czytelni, to jest to bardzo dobry wybor. Czesto korzystam ze zbiorow czytelni i bardzo cenie profesjonalizm i kulture calego zespolu i jest to na pewno zasluga nowego Kierownika.
A, ze biblioteki sa rozmieszczone po piwnicach? Sa, maja okropne warunki niegodne funkcji, ktora spelniaja, ale to jest postulat do urzednikow, zreszta gluchych, odpowiedzialnych za kulture w miescie. Dlaczego w wybudowanym dopiero Domu Kultury ba Ursynowie nie znalazly sie pomieszczenia na biblioteke? A tak biblioteki publiczne wygladaja jak wygladaja, pracownicy Ursynoteki wielojrotnie zglaszali postulaty odnosnie wygladu placowek i ich lolalizacji. Nie ma pieniedzy, nie ma pieniedzy, nie ma pieniedzy, jedyne co uslyszeli i od bylej dyrektor i od urzednikow. 05:19, 07.10.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WścipskiWścipski

3 16

Dziwne, piszę "Czytelnik socjologiczno-psychologiczny" o warunkach jakie stwarza nam dyrekcja i kierownicowo, pisze, że nikt nie zadbał o pomieszczenia dla czytelni i wypożyczalni w nowym budynku, i jednocześnie wiesza psy na tych kobietach, co więcej w swoich wpisach razem z drugim "Silene" grożą tym kobietom, a szczególenie ta młoda od ponad 10 lat stara się aby czytelnia nie miała takich warunków. To dzięki niej bibiotekarki mają dzwonek antynapadowy. KIEDY TEJ DZIEWCZYNIE PODZIĘKUJECIE ZA PODEJMOWANE PRÓBY STWORZENIA WARUNKÓW PRACY WSZYSTKIM CZYTELNIKOM. Zaczynacie mnie wkurzać pisząc bzdury. Sami popatrzcie na siebie. Pochamsku do nich odzywacie się, obrażacie je wyzywajac od K..w, to inni też słyszą jak używają internetu. 13:25, 26.10.2021


SileneSilene

18 2

Drogi Czytelniku "Wścipski" (Kopaliński nie ma w swoim słown2iku takiego słowa), gdzie tutaj pojawiły się groźby? O jakiej "młodej" mowa? Proszę o cytat. I co znaczy "nam"?
P.S. nigdzie tutaj nie było wulgaryzmów. 12:53, 28.10.2021


Czytelnik socjologicCzytelnik socjologic

25 6

Fakt, ze byla dyrektor moze za bardzo dbala o swoj image i swoje priorytety, jak juz pisalem, prezentujac sie na zdjeciach z otwarcia nowych placowek, ktore zaraz sie sypaly, a za malo zabiegala o ich jakosc i umiejscowienie. Moze lepiej miec mniej bibliotek ale na poziomie. W wywiadach reklamowala nowoczesnosc i 2000 nowosci ksiazkowych ale to byla namiasta prawdziwej nowoczesnosci i funkcjonalosci placowe bibliotecznych, a nowosci spadaly ze starych polek albo staly w kartonach.
Poza tym z bylej kierownik czytelni, ktora zreszta sama mianowala naukowa nie mozna bylo wypozyczac woluminow, tylko korzystac na miejscu, przy nowym Kierowniku to sie zmienilo. Widac tez inne pozytywne aspekty, vardzo go pochwalam. 05:35, 07.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrawdasiebroniPrawdasiebroni

6 5

Nie rozumiem tej gówno burzy. Jeśli wkurzonym czytelniczkom nic nie odpowiada, to po co tam łażą do tej czytelni?
Potrzebujesz pracować w ciszy babo jedna z drugą to siedź w domu, a może jesteś tak biedna że nie stać cię na internet? Weź się za normalną pracę i zarób na niego, a nie narzekasz na hotspot. Nie jesteście Bogami, żeby wam się wszystko należało. To nie Ameryka !!! Standardy są jakie są i inne nie będą, złotego papieru toaletowego też nie będzie!!! Więc proponuję zamknąć buzię i skupić się na sobie i swoim rozwoju osobistej kultury. Chamstwo nie popłaca i kiedyś trafią Panie na kogoś kto pokaże Wam wasze miejsce. A jeśli chodzi o kierownika to go nie znam, ale też się dziwię, że nie może poradzić sobie z tymi kobietami. To jest okazywanie słabości. Więc trochę takie troki od kaleson, a nie facet. Trzeba mieć trochę asertywności w sobie. Czego życzę jemu i czytelnikom, aby wspierali Nowego kierownika, bo pamiętajcie możecie mieć gorszego 01:10, 10.10.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WścipskiWścipski

0 15

A te kobiety pan znasz? i wogóle wiesz co się dzieje w czytelni? w bibiotece? Chamstwem jest pisać jak się nie zna sprawy. Tolerujesz pan agresję woebc kobiet? bo na to wygląda. 16:24, 29.10.2021


SileneSilene

13 0

Wścipski, na razie to ty dajesz pokaz chamstwa. Napij się melisy i opamiętaj. 19:11, 29.10.2021


KomentującyKomentujący

4 24

Pani dyrektor Wolska była bardzo dobrym dyrektorem, traktowała pracowników z szacunkiem.
Nie wiem kto wypisuje takie bzdury. Może powinien się zastanowic nad sobą? 20:51, 12.10.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SileneSilene

13 1

Turlamy się ze śmiechu. 19:10, 29.10.2021


KrasnoludekKrasnoludek

27 0

Oczywiscie, ze byla bardzo dobrym dyrektorem, dla swojej corki, ktora zatrudnila na bardzo korzystnym stanowisku z bardzo dobra gaza, dla swoich kolezanek i niektorych kolegow, swietnie zarzadzala konfliktem, zamiatala wszelkie problemy pracownikow pod dywan, jej znajomy prowadzil dosyc mierne szkolenia BHP, trwonila pieniadze na nikomu niepotrzebne zakupy, bo tak jej sie podobalo, moznaby wyliczac, sa na to konkretne dowody i przyklady. Nie ma co sie zastanawiac, smrod po niej pozostal. 19:13, 13.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czytelnik psychologiCzytelnik psychologi

18 3

W pelni popieram i zgadzam sie z Silene, szanujmy polski jezyk uwzgledniajac jego ortografie i interpunkcje. Zawsze majac watpliwosci mozna zajrzec do internetu.
Jezeli chodzi o wpis "Wscipski" z 26.10.2021 r. to nikomu nie ublizalem w czytelni, zwlaszcza tym paniom, od nich trzymam sie raczej z daleka, gdyz ze wzgledu na ich zachowanie (wykrecanie zarowek, obstawianie sie krzeslami, halasowanie wozkiem, glosne zwracanie uwagi, ze ktos w ogole oddycha w czytelni), jest dla mnie odstreczajace.
Prosze nie przypisywac sobie "osiagniec" w czytelni, bo ich te panie nie maja. Przycisk antynapadowy? W czytelni jest tylko alarm, a czujki zewnetrzne zostaly zainstalowane przez Dom Kultury, ktory jest obok. Zespol p. Zofii? Ona sama byla w sobie zespolem, a obie wspolpracownice (zreszta jedna z nich zostala przyslana przez byla dyrektor), byly tylko dodatkiem. 15:33, 28.10.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WścipskiWścipski

2 14

Facet kiedy ty byłeś w czytelni. I widać, że masz poważne jakieś zaburzenia. One nie chodzą z żadnym wózkiem, tylko plecakami, masz halucynacje. Z wózkiem chodzi ten z siwą brodą z brudną maską i ten z kulami. Jak oni hałasują tymi wózkami, a do tego ich koszmarne dzwoniki w telefonie, i nie chcą ich ściszyć, tylko "przepraszam, przepraszam" i zaczynają gadać przez telefon - w czytelni ma być cisza. Mają rację, że głośno zwracają na to uwagę, to kieronik powinien robić, ale on ma to d..pie. One obie zawsze wychodzą z czytelni jak ktoś do nich dzwoni i mają cicho ustawione dzwonki. A poza tym ta twoja polszczyzna, naucz się pisać - ć, ś, ż, ż, ą, ę etc. To skandal. a przecinki też stawiasz nie tam gdzie trzeba i za dużo. 14:38, 29.10.2021


SileneSilene

13 0

Wścipski, przyganiał kocioł garnkowi. Wytykasz brak polskich znaków, a sam skladasz zdania na wzór mebli z Ikei. Z komentarza wnioskuję, że bywasz w czytelni codziennie po kilka godzin. Taki ciekawy tam księgozbiór czy szukasz okazji do czepiania się? 19:09, 29.10.2021


Czytelnik psychologiCzytelnik psychologi

18 3

Poza tym nikomu nie groze, w komentarzach Wscipskiego brak ciagu logicznego, tak jak w cytatach w artykule powyzej, ze nowy dyrektor Ursynoteki bedzie rozmawial i wyciagal wnioski i ze jest praktykiem w spotkaniach mlodych ze starymi, wszystko i nic i same ogolniki, to samo u Wscipskiego. Niech te panie aplikuja do pracy w Ursynotece, beda mialy pole do popisu, a nie urzadzaja kulture w Warszawie na swoich warunkach i naginajac wszystko wedlug swojej koncepcji, ktora sie kupy nie trzyma, mowiac potocznie. Przyczepily sie do Kierownika Czytelni i zatruwaja atmosfere pracujacym tam ludziom i osobom korzystajacym z czytelni. Nikt nie narzeka tylko one. Zreszta wszedzie sa z tego znane. Byla Prezydent Warszawy moze tez cos na ten temat powiedziec. 15:46, 28.10.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WścipskiWścipski

3 15

A ty jesteś kolegą HGW? Co ona może wiedzieć? Rzucasz obelgi, półsłówka i ktoś kto nic nie wie i nie ma pojęcia co w Czytelni się dzieje, będzie mieć spaczoną Twoją wizję. Spasuj brachu, bo Ci para uleci. Poza tym za plecami wszyscy gadają, że nikt nie wietrzy pomieszczeń, że brudno, naszczane na podłodze w toalecie, wykładzina to brut ma wtarty od kilku lat - sam zobacz pod krzesłem twoim, że światło przeszkadza np. Panu Wolakowi jak czyta gazetę. No i co teraz powiesz takiego mądrego. 14:27, 29.10.2021


SileneSilene

15 0

Obywatelu Wścipski, diagnozuję u Ciebie poważne rozdwojenie jaźni. Czemuż to wszyscy "gadają za plecami", zamiast wyartykułować problem jak dorośli ludzie? Duszno? Otwórz okno. Brudna od kilku lat wykładzina? Skąd takie obserwacje, bo na pewno nie z Lachmana. Oo słownictwie dot. łazienki nie wspomnę. 19:07, 29.10.2021


Czytelnik psychologiCzytelnik psychologi

19 3

Wscipski czy ten raport to jest ze spotkania z rezydentami czy raport - trankrypcja dzwiekowa - ze spotkania z Dyrka? Czy to dwa raporty czy jeden w dwoch wersjach i gdzie jest dostepny i kto go napisal czy nagral i w jakim celu?
Na jakiej podstawie te obie panie stwierdzaja, ze Kierownik czytelni jest zielony i woli facetow? Co to, ich kolega, ze insynuuja w stosunku do niego brzydkie i dwuznaczne opinie? To co, obie siedza od rana do wieczora w czytelni i obserwuja jak przebiega edukacja Kierownika przez podlegly mu zespol? Skoro sa tak wyksztalcone w kulturze i czuja powolanie do kreowania placowek kulturalnych, jak napisalem, niech aplikuja na odpowiednie stanowiska i niech kreuja. Powodzenia. 16:15, 28.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BIMBAMEK BIMBAMEK

24 4

Byla dyrektor Ursynoteki p. mgr Anna Wolska "wychowala" swoja nastepczynie p. Anete Maciejczuk.
Ciekawe, w czym p. Aneta jest taka sprawna? Dziwne, ze przez tyle lat dyrektorowania przez p. Wolska nigdy nie bylo zastepcy dyrektora, a tu nagle wyskoczyla Sprawna Aneta.
Czy ta Pani ma wyksztalcenie i predyspozycje do prawidlowego zarzadzania zasobami ludzkimi, czy jest managerem czy animatorem kultury i skad przyszla? Jak ja cenie takie artykuly, ogolnikowe, zdania wyrwane z kontekstu, nierzetelne informacje. Decyzja p. Wolskiej jak zwykle trafiona kula w plot. Brawo! 17:08, 28.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BIMBAMEK BIMBAMEK

22 3

P. Anna Wolska juz w zeszlym roku informowala nieoficjalnie dzielnice o odejsciu na emeryture. To znaczy, ze chodzila po dzielnicy i napotkane osoby informowala o swojej decyzji? Zostawiala informacje w sklepach, w restauracjach, szkolach i w kosciele? Przygotowywala biblioteke - ktora? Jest ich kilkanascie, to ktora wybrala, te na Barwnej czy te na Braci Wagow, i oni wiedzieli pierwsi tak?
Co to za pisanina. Moze tak by postarac sie o bardziej staranne i logiczne pisanie? 17:19, 28.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WścipskiWścipski

2 16

Jak te panie spotkam, to może nawet zagadam, bo chyba wolę ich towarzystwo od waszego. Jesteście bardzo jadowici, jak komuchy w PRL wobec tych w '54, '68, '70, '80, etc. Pilnujcie swoich nosów w maskach, nie brudźcie wykładziny, nie sikajcie na podłogę w toalecie, nie rzucajcie się po całej czytelni, i nie wtrącajcie się, a będzie spokój i cisza. I jak coś nie działa np. hot spot w czytelni to zgłoście kierownikowi. 15:08, 29.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czytelnik psychologiCzytelnik psychologi

15 2

Wscipski, Twoje komentarze sa na poziomie toy toya, ktory zawital blisko czytelni w zwiazku z remontem.
Poza tym, nie musze siedziec pod krzeslem, zeby zauwazyc, ze p. Wolakowi przeszkadza swiatlo, jak czyta gazete. Czy Ty w ogole czytasz i rozumiesz, co piszesz? Kto to jest w ogole p. Wolak?
Bronisz kobiet (choc podejrzewam, ze Wscipski i owe kobiety to jeden kawalek), ktore tak naprawde sa chore i wymagaja glebokiej terapii, zeby zdaly sobie sprawe ze swojej choroby i przestaly eskalowac problemy, z ktorych sa znane w calej Warszawie. Nie wiem, moze kiedys przezyly jakas traume i teraz jej skutki objawiaja sie socjopatycznym zachowaniem.
Prosze mnie nie obrazac ordynarnymi uwagami (to tez moze byc jeden z objawow ich choroby) i po prostu liczyc sie ze slowami. 19:22, 29.10.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WścipskiWścipski

2 10

Jak dobrze, że jest taki wentyl bezpieczeństwa dla takich "Czytelników p-s". Pisze "zwlaszcza nowy Kierownik reprezentuje wysoki poziom kultury, " a te panie mają video jak tymi "kulturalnymi" słowami do nich wydziera się. Pisze "Czytelnia ma byc miejscem spokoju i ciszy" a one o tą ciszę w trakcie pracy zabiegają, a jej nie ma z powodu wrzasków kierownika - są nagrania. Pisze "Dlaczego w wybudowanym dopiero Domu Kultury ba Ursynowie nie znalazly sie pomieszczenia na biblioteke?" a dlaczego nie był aktywny jak te panie i nie złożył takiego wniosku do Ratusza? nie przyłączył się do nich i nie występował w tym zakresie o polepszenie warunków pracy czytelników i parcowników? Może tak naprawdę nic go to nie obchodzi. Pisze "Przyczepily sie do Kierownika Czytelni i zatruwaja atmosfere pracujacym tam ludziom i osobom korzystajacym z czytelni. Nikt nie narzeka tylko one. " no właśnie dlatego były te spotkania, ale ciebie nie było, byli inni, nie tylko one. 14:06, 02.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WścipskiWścipski

3 9

"Czytelnik p-s" pisze "Zreszta wszedzie sa z tego znane. Byla Prezydent Warszawy moze tez cos na ten temat powiedziec." a możesz pokazać dowody !!! Czy to kolejne przez ciebie budowanie fałszywego obrazu tych pań? Bronię tych pań, bo nie znoszę, gdy tacy ludzie jak ty hejtują, z twoich komentarzy płynie tylko jadowitość. Widziałem video nagrania i wyrobiłem sobie zdanie o kierowniku i jednym czytelniku co w złości zaczął skakać po ich rzeczach niszcząc je, a kierownik stał i się śmiał. Czytałem raport ze spotkania i też wyrobiłem sobie zdanie na temat kierownika. Nie jest to aniołek. Możesz sobie pisac 100% i tak nikt nie uwierzy, że cię ktoś lubi. A te panie mają wielu przyjaciół w kilku warszawskich bibliotekach i nie mają żadnych zakazów, w przeciwieństwo do dwóch panów czytelników.
14:17, 02.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DzbanuszekDzbanuszek

4 0

Uderz w stol....... 10:48, 13.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EminemEminem

8 1

Tak patrzę na te komentarze i jestem załamany.
Jak komuś nie pasuje Internet, czytelnia, biblioteki czy wystrój, to niech idzie do ksiegarni, kupi sobie książki a z Neta korzysta w domu.
Niektóre czytelniczki z lachamana widac ze albo brak im chlopa, albo brak im pracy albo poprostu są z "Ursynowa" z peselem z Kozienic.
Niestety czytelnicy i czytelniczki to nie to samo co czytelnicy i czytelniczki.
Masakra jak bardzo ludzie sa zniszczoni.
A nowa dyrekcja Ursynoteki, zastała murowaną a zostawi drewnianą Bibliotekę. 23:10, 11.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DzbanuszekDzbanuszek

37 2

P. mgr Anna Wolska byla dyrektor Ursynoteki stworzyla potworka na glinianych lapkach i teraz maluszek sie wali z wielkim hukiem.
To jej decyzje przed odejsciem na emeryture skutkuja taka sytuacja, wszyscy wykwalifikowani bibliotekarze uciekaja stad jeden za drugim.
Co Pani na to p. Wolska? Koszmar trwa. 10:38, 14.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BIMBAMEK BIMBAMEK

47 87

P. Burmistrzu, ratuj Pan Ursynoteke!!!!
13:41, 14.04.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stała czytelniczka, Stała czytelniczka,

50 94

I co, po roku panowania nowej dyrekcji można powiedzieć tylko tyle, że tak źle.nie było nigdy. Zwolniło się dużo kompetentnych ludzi, ponad pół roku nie było zakupów nowości. Zakulisowo mówi się, że placówki mają być zamykane. Dyrektor i dyrektorka każą pracownikom wyrzucać dobry księgozbiór. To już nie jest ubytkowanie, to rzez książek.
Dyrektor nie ma.pojecia do czego służy biblioteka i jakie są jej zadania. Świetnego fachowca prezydent wsadził ursynotece, pogratulować.
Najważniejszy dla.niego jest fejsbuk, na którego wchodzą już chyba tylko stare dziady, bo mlodzi siedzą w miejscach, hdzie nie ma ich rodziców.
Brawa. Gratulacje. 07:53, 11.10.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BIMBAMEK BIMBAMEK

43 83

Dyrektor i Dyrektorowa powoli przeksztalcaja Ursynoteke w teatr, tylko repertuar cos koslawy, komedia podszyta dramatem i odwrotnie i publicznosc jakos sie wykrusza, ci co zostali maja w obowiazkach ogladac gre dyrektorstwa i obowiazkowo przytakiwac i sie smiac. A, jedna fanke juz maja, ciagnie sie za nimi z przeszlosci jak handlarka za wojskiem. Oplaca sie jej, bo cos tam zyskuje finansowo. Ale produkty jej sie przedawniaja. No to co, no to klaszczmy. 21:10, 19.11.2022


Mama Mama

11 1

A do czego służy biblioteka i jakie są jej zadania? Korzystamy z dziećmi z oferty Ursynoteki i nam się podoba, ale być może o czymś nie wiemy i warto by było skorzystać i zaproponować bibliotece wprowadzenie ciekawych zadań. 00:28, 04.01.2023


BibliotekarkaBibliotekarka

27 2

Haha uśmiać się można z takiej przyjaciółki. 22:41, 19.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REDAKCJAREDAKCJA

13 75

Jeśli chcecie nam opowiedzieć o tym, co dzieje się w Ursynotece pod rządami nowej dyrekcji, prosimy o kontakt: redakcja(at)haloursynow.pl. Gwarantujemy całkowitą anonimowość. 19:49, 20.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ktosktos

11 0

Poszukajcie osob ktore sie pozwalnialy. Kierownikow wieloletnich. nikt pracujacy niec nie powie, bo wszyscy chca pracowac 22:56, 12.12.2022


NozykNozyk

15 30

Z urzednika nie zrobisz bibliotekarza, tak jak sowq sokola nie zrodzi. 18:43, 02.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PostacPostac

8 13

Nic dodac, nic ujac. 05:54, 17.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%