Zamknij

Ursynów wart jest promenady. Radny chce zablokować budowę Belgradzkiej-bis

13:05, 02.04.2019 Anna Łobocka Aktualizacja: 13:34, 02.04.2019
Skomentuj facebook.com/otwartyursynow/ facebook.com/otwartyursynow/

Zamiast ulicy promenada. Radny Otwartego Ursynowa proponuje zbudowanie szerokiej alejki łączącej dwa parki - Cichociemnych Spadochroniarzy AK przy Górce Kazurce z planowanym parkiem nad Południową Obwodnicą Warszawy. Dzięki temu niemożliwe byłoby połączenie ul. Belgradzkiej z Pileckiego i wpuszczenie tam samochodów. Pomysł zyskał wielu zwolenników.

Niespełna dwa miesiące zostały do końca konkursu na zaprojektowanie parku im. Cichociemnych Spadochroniarzy AK. Ogłosił go Zarząd Zieleni. m.st. Warszawy. Architekci muszą uwzględnić oczekiwania mieszkańców, którzy podczas ubiegłorocznych konsultacji społecznych opowiedzieli się za wizją tego miejsca. Teraz pojawił się nowy pomysł.

Piotr Skubiszewski, radny Otwartego Ursynowa proponuje budowę, na odcinku od ul. Belgradzkiej do ul. Płaskowickiej, promenady, która służyłaby nie tylko pieszym, ale też rowerzystom i tym co lubią jeździć na rolkach, deskorolkach oraz hulajnogach. Jej pierwszy odcinek leżałby na północnym terenie projektowanego parku Cichociemnych, pozostała część - wzdłuż ul. Pileckiego - mogłaby powstać po zakończeniu budowy tunelu POW.

- Dobrze, żeby to miejsce miało charakter sportowo-rekreacyjny. Taka promenada mogłaby być wizytówką Ursynowa. Teraz mamy niepowtarzalną szansę, żeby coś takiego stworzyć i przy okazji uspokoić emocje mieszkańców ul. Kazury, którzy obawiają się zbudowania tam połączenia ulic Belgradzkiej i Pileckiego - mówi Piotr Skubiszewski.

Jednym z nich jest pan Szymon, który twierdzi, że park Cichociemnych będzie miał sens tylko wtedy, jak ograniczy się wokół niego ruch.

- Zbudowanie promenady oznacza, że nie pojadą tam auta. I to jest duży plus. Niestety lobby samochodowe jest mocne i boję się, że prędzej czy później połączą Belgradzką z Płaskowickiej, a nas mieszkańców nikt nie będzie pytał o zdanie - mówi mieszkaniec ul. Kazury.

Radny Skubiszewski napisał w tej sprawie interpelację do burmistrza. Chce, by jego prośbę uwzględnić podczas projektowania parku przy Górce Kazurce. Pomysł promenady przypadł do gustu burmistrzowi Ursynowa. - Takie rozwiązanie mi się podoba - mówi Robert Kempa, ale dodaje również, że teraz wszystko w rękach Zarządu Zieleni m.st. Warszawy, który ogłosił konkurs na projekt parku Cichociemnych.

- Ten pomysł może być inspiracją dla wszystkich uczestników konkursu na aranżację parku, zgłosiło się ich 36. Nawet kiedy zakończy się pierwszy etap będzie jeszcze czas na wprowadzenie ewentualnych poprawek. Jeśli to rozwiązanie nie będzie kolidowało z ogólną koncepcją, to może być wprowadzone - mówi Mariusz Burkacki, rzecznik Zarządu Zieleni.

Do końca maja zostanie wybrana koncepcja, potem zwycięskie biuro architektoniczne przygotuje projekt. Budowa parku Cichociemnych rozpocznie się w przyszłym roku. Według planu podczas wakacji w 2021 roku będzie można już korzystać z atrakcji. Wokół Kazurki mają być zbudowane m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, siłownia plenerowa, wybieg dla psów i altany z paleniskami. 

- Powinni zrobić jeszcze promenadę z ławeczkami i latarniami.To akurat jest bardzo dobry pomysł, który kojarzy mi się z morzem, wakacjami. Może budka z lodami, goframi i inne atrakcje powinny też powstać? - zastanawia się pani Izabela.

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(61)

MAMILMAMIL

67 16

"Pomysł zyskał wielu zwolenników".
Tzn gdzie i kiedy zyskał wielu zwolenników? 13:57, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

LightLight

26 48

Nareszcie konkret w walce z podstępnymi zakusami grupy deweloperów zabudowy okolic Kazurki przy okazji uzbrojenia terenu pod budowę Pileckiego bis która wbew uchwałom lobby przepycha małymi kroczkami ! 14:11, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sprzeciw !!Sprzeciw !!

59 19

Dlatego w tym kraju zawsze będzie źle.
Przedłużenie Belgradzkiej było planowane jak robiono wykopy pod pierwsze budynki,. Pan radny w tym czasie co najwyżej obsikiwał pieluchy. Co najwyżej!
Później ulicy nie wybudowano, obecnie od dłuższego czasu temat wraca - a tu wyskakuje taki jeden z pieluchy. PS. Kto wpływowy mieszka na Kazury czy w okolicach? 14:13, 02.04.2019

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

qwrqwr

16 37

Raczej kto jest właścicielem działek przy Pileckiego, których wartość poszybuje w kosmos jak wybudują to połączenie, i za wszelką cenę lobbuje za jego wybudowaniem? 14:58, 02.04.2019


KorbolKorbol

15 5

"~qwr Raczej kto jest właścicielem działek przy Pileckiego, których wartość poszybuje w kosmos jak wybudują to połączenie, i za wszelką cenę lobbuje za jego wybudowaniem?".......
Typowe Polaczkowanie, sam nie mam i nikomu nie dam!
Guzik mnie to obchodzi czy ktoś na tym zarobi, a nawet się ciesze, bo to oznacza że (zgodnie z polityką 500+) na tym ternie będą mogli zamieszkać nowi mieszkańcy. A droga jest potrzebna, by ułatwić życie tym co tu już mieszkają. 09:30, 03.04.2019


LightLight

6 15

@Korbol - typowe myślenie kogoś nie związanego z miejscem - komu potrzebne są tereny zielone i parki - jak można wybetonować i zarobić , może ruszysz się s przed TV w niedzielę tam to zobaczysz że schodzą mieszkańcy z Ursynowa i nie tylko , zresztą konsultacje społeczne ratusza były i wynik jest jasny , kto chciałby zabudować ten teren przegra wybory 11:14, 03.04.2019


qwrqwr

5 14

~Korbol Ja tu mieszkam na osiedlu Wyżyny, i tej drogi nie potrzebuję ani ja, ani moi sąsiedzi. Ona jest potrzebna tylko deweloperom. 12:22, 03.04.2019


KorbolKorbol

18 1

"~qwr ~Korbol Ja tu mieszkam na osiedlu Wyżyny, i tej drogi nie potrzebuję ani ja, ani moi sąsiedzi. Ona jest potrzebna tylko deweloperom."
Ja na Kabatach i nie stoję w tych korkach, bo tu również pracuje, ale czasem muszę pojechać na miasto i nie ma teraz znaczenia, czy rano, w południe, czy wieczorem, wieczny kibel, a ta droga by pomogła! 16:16, 03.04.2019


qwrqwr

0 11

~Korbol Masz pod nosem metro, które w korku nie stoi. 09:18, 04.04.2019


KorbolKorbol

7 0

"~qwr ... ~Korbol Masz pod nosem metro, które w korku nie stoi."......... W okolice Blue City nie jeździ :-( a jak w końcu jadę na miasto to i tak wozić staruszkę do lekarza. Metro nie jest lekiem na wszystko. 19:20, 04.04.2019


teczowy murekteczowy murek

52 15

Zabierzcie mu ten mandat, przeciez to jest pajacowanie! Chodnik szeroki jak ulica, i na co liczy pan Skubiszewski? co to za chore pomysły? 14:16, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KorbolKorbol

49 14

"i przy okazji uspokoić emocje mieszkańców ul. Kazury, którzy obawiają się zbudowania tam połączenia ulic Belgradzkiej i Pileckiego - mówi Piotr Skubiszewski."..........

Bez wybudowania tej ulicy, to korek wzdłuż tego parku nad autostradą E-30, będzie już na zawsze. Widać to dziś gdy nie ma jeszcze tej autostrady, a po jej wybudowaniu z tak zaplanowanymi wjazdami i zjazdami (na wchód pojedziesz tylko z wjazdu na skarpie, a na zachód w okolicy Puławskiej na rondzie przy Gandhi i Płaskowickiej) korek gwarantowany.
...ALE CO JA PISZE... 14:21, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KronikKronik

14 49

Brawo Piotr! 14:24, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polpol

22 47

TRZEBA BYĆ NIEZŁYM PSYCHOLEM,ŻEBY CHCIEĆ ZROBIĆ ULICĘ TUŻ POD LASEM I ZABRAĆ TEREN REKREACYJNY.
MOŻE JESZCZE BĘDZIECIE POSTULOWAĆ WYCIĘCIE LASU I ZROBIENIE TAM PARKINGU??? 14:40, 02.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

O, kolejny pajac wysO, kolejny pajac wys

47 19

Uwielbiam takie pajacowanie.
A skoro tak wyskakujesz: na propagandowej mapie wyborczej inwestycji Hajki Grundbaum, lata temu, teren powsińskiej polany opisano jako "zabudowa". Sztab tłumaczył się, że to przez pomyłkę.
A przecież my chcemy zrobić ulicę "tuż pod lasem" etc....
A przedłużenie Belgradzkiej było planowane od zawsze, od momentu powstawania tej części Ursynowa!
PS. Park liniowy nad tunelem S2 i Las Kabacki pod nosem, nie wymieniając Cwila czy innych lokalnych górek/parków, to jeszcze dla was za mało? 14:50, 02.04.2019


Kto Lobbuje? Kto Lobbuje?

24 32

Planowane było planowane ale zostało usunięte z planów decyzją z 2006 kiedy się okazało ze to jedyne pozostałe publicznie dostępne przedpole Lasu Kabackiego bo reszta została odcięta przez zamknięte osiedla. Pytanie raczej do kogo wpływowego należą działki które po uzbrojeniu terenu pod Pileckiego bis staną się budowlane i ich cena poszybuje w kosmos i kto to właściwie lobbuje zawężając ciąg ulic Dereniową i Belgrackiej a budując małymi kroczkami infrastrukturę i nastroje pod łącznik? 14:45, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nik-nok nik-nok

19 42

Dla mnie super! Im więcej mądrze zagospodarowanej przestrzeni tym lepiej. Co do lobbystów samochodowych- ludzie, którzy mieszkają w pobliżu metra, mimo to decydują się na dojeżdżanie samochodem, muszą się pogodzić z tym, że będą stać w korkach. Zycie w mieście na tym polega :) 15:46, 02.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do roboty!do roboty!

36 17

Nie życzę Ci, aby Tobie, Twojej Mamie, Twojemu Tacie lub Twojemu rodzeństwu był pilnie potrzebny transport karetką reanimacyjną do Szpitala Południowego... W takiej sytuacji o życiu decydują minuty, a korek oznacza śmierć... 17:09, 02.04.2019


Jack the RipperJack the Ripper

6 11

co ty z ta karetką, do roboty i kup sobie mieszkanie obok szpitala to się uspokoisz i nie będziesz cierpieć na bezsenność, bo nie zdążysz dojechać do szpitala, co mają powiedzieć ludzie którzy mają po kilkadziesiat km do szpitala po wertepach ? 11:19, 03.04.2019


do roboty!do roboty!

40 12

Co trzeba zrobić, aby połączyć Belgradzką i Pileckiego? Wylać 200 metrów asfaltu? To połączenie już teraz jest bardzo potrzebne - koło Lidla na Stryjeńskich powstają osiedla na kilka tysięcy ludzi i nie ma jak stamtąd wyjechać! 15:49, 02.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

LightLight

15 33

To nieprawda i manipulacja. 200 m to do parkingu który jest wewnętrzną drogą prywatną które spółdzielnia ma prawo wyłączyć z ruchu i właśnie zamyka dla ruchu po wynikach referendum 16:26, 02.04.2019


do roboty!do roboty!

35 14

To dopiero jest nieprawda! Nie ma czegoś takiego jak prywatna droga na gruntach będących własnością m. st. Warszawy! Grunty wokół kazurki są miejskie! 16:49, 02.04.2019


LightLight

13 28

"rozpoznaliśmy sytuację parkingową w okolicy – wiemy, że parkingi zlokalizowane od strony wejścia do parku przy ulicy Pileckiego są własnością Spółdzielni (...)" Raport z konsultacji społecznych i procesu badawczego Park przy Górce Kazurce 49 „Wyżyny” - wystarczy wpisać w Google. 17:09, 02.04.2019


świeżakświeżak

13 39

Taaaaaa 200 metrów!!!?! A dokładnie to 600 metrów asfaltu i zabranie podnóża Kazurówki, zniszczenie siłowni plenerowej i wycięcie kilkudziesięciu drzew. 17:10, 02.04.2019


do roboty!do roboty!

40 11

Za Tesco powstaje osiedle mieszaniowe + kompleks oświatowy ze szkołą podstawową i przedszkolem. To są kolejne setki samochodów, a kolejny mądrala wbrew rozwojowi demograficznemu dzielnicy na siłę promuje zamknięty PRL-owski skansen przy Kazury na gruntach, które należą do miasta? Jak najszybciej trzeba połączyć Belgradzką z Pileckiego i udrożnić w ten sposób Kabaty, Natolin i Imielin, aby karetki miały przejazd do Szpitala Południowego. 16:00, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do roboty!do roboty!

48 14

W ubiegłej kadencji bredzili o zwężaniu ulic, w tej bredzą o trawiastych promenadach! Burmistrz zbudował ul. Rosnowskiego i wpuścił na Ursynów ogromną rzekę samochodów z Góry Kalwarii, Warki, Czerska, Piaseczna, Powsina i Wilanowa, a teraz nie chce wziąć odpowiedzialności za wyprowadzenie tego ruchu z Ursynowa i blokuje połączenie Belgradzkiej z Pileckiego? To którędy te jego samochody mają dojechać do Puławskiej? Mają fruwać nad trawiastą promenadą przy kazurce? Weźcie się wreszcie w tym urzędzie do normalnej pracy jakiej mieszkańcy od was oczekują! Jeśli nie znacie się na drogownictwie tylko na trawniczkach, kwiatkach i pszczółkach to zatrudnijcie się w ogrodzie botanicznym! 16:27, 02.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

LightLight

18 42

Aha i ten tranzyt "ogromną rzekę samochodów z Góry Kalwarii, Warki, Czerska, Piaseczna, Powsina i Wilanowa" chciałby Pan Robotny puścić Kazurką zamiast parku Cichociemnych ? 16:44, 02.04.2019


WarszawiakWarszawiak

47 13

Ten łącznik powinien być wybudowany (choćby w prowizorycznej/tymczasowej formie) jeszcze przed rozpoczęciem budowy autostrady przez Ursynów. To karygodne zaniechanie władz miasta i dzielnicy. Jeszcze przez lata tysiące aut będą stać w korku na Stryjeńskich. Władza jest od przewidywania problemów i ich rozwiązywania. W tym przypadku, od samego początku było wiadomo, że Styjeńskich stanie. 17:04, 02.04.2019


MAMILMAMIL

43 10

Analiza i prognoza ruchu dla POW na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska, w tym natężenie ruchu na ulicach dzielnicy, opracowana w 2014 roku, uwzględnia przedłużenie ulicy Belgradzkiej do Pileckiego. Kakao i po kakale. 18:06, 02.04.2019


do roboty!do roboty!

40 21

Samochody na ul. Stryjeńskich i w al. KEN przez cały dzień stoją w korkach na jednym pasie przy skrzyżowaniach z ul. Płaskowickiej. Tymczasem budowa Szpitala Południowego idzie b. szybko i ma być zakończona już za 3 miesiące. Chciałbym, aby Redakcja wyegzekwowała odpowiedź od urzędników ratusza, którędy mają jeździć karetki reanimacyjne z pacjentami z Kabat, Natolina i Ursynowa, aby zgodnie z procedurami medycznymi mogły one w kilka minut przewieźć pacjentów z zawałem serca do Szpitala Południowego. Widać czarno na białym, że tylko natychmiastowe rozpoczęcie budowy połączenia Belgradzkiej z Pileckiego umożliwi tym karetkom ominięcie zakorkowanych, jednopasmowych odcinków i zapewni szybki dojazd do Szpitala Południowego. 16:44, 02.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

LightLight

13 35

Przejazd przez POW na Pileckiego jest też jednopasmowy i i tak już też zakorkowany przez pojazdy budowy POW gdzie jest ich zaplecze wiec co miałby poprawić wyjaśnij? 16:56, 02.04.2019


do roboty!do roboty!

41 15

Sam sobie odpowiedz, czy ruch udrożni trawiasta promenada z hulajnogami i deskorolkami, czy połączenie Belgradzkiej z Pileckiego? 17:03, 02.04.2019


do roboty!do roboty!

35 12

Sprostowanie - chodzi o przejazd karetek reanimacyjnych z kierunku Kabat, Natolina i Imielina (nie Ursynowa, bo od północy dojazd do Szpitala Płd. jest ulicami 2-3 pasmowymi). Oczywiście trzeba tu uwzględnić karetki z Wilanowa, Powsina, Konstancina, powiatu piaseczyńskiego i miejscowości na południe od Warszawy. Przypominam, że Szpital Południowy zaplanowany jest do obsługi aż 350 tys. pacjentów z południa Warszawy. 17:38, 02.04.2019


LightLight

20 34

Straż Pożarna już jest tam na Pileckiego od dawna i sobie radzi całkiem nieźle na sygnale. Kiepski argument do lobbowanie, jak miałby tam być tranzyt, i straż i karetki utknęłyby tym bardziej jak muchy w smole jak utykają na Sikorskiego. 17:44, 02.04.2019


Jack the RipperJack the Ripper

6 11

śmieszne i żałosne, a jak radziły sobie karetki przez 40 lat, gdy musiały dowozić pacjentów np. do szpitala na Wołoską? teraz droga skróci się o ok. 8 km 11:15, 03.04.2019


do roboty!do roboty!

41 18

Jeśli ursynowski radny Skubiszewski chce specjalizować się w blokowaniu ulic w naszej dzielnicy to radzę, aby zmienił teren działania. Zalecam mu udział w jutrzejszej blokadzie Warszawy przez godną następczynię Leppera - Agrounię. Na blokadzie w centrum stolicy z traktorami, flagami i płonącymi oponami z pewnością rozwinie skrzydła, a może nawet zarżnie jakiegoś tucznika? Splendor, podziw i wdzięczność warszawiaków gwarantowane! 17:20, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do roboty!do roboty!

42 19

Gdy dojdzie do śmierci pacjentów w karetkach, które utkną w korkach na jednopasmowych odcinkach ul. Stryjeńskich i al. KEN, to prokurator będzie miał ustawowy obowiązek znaleźć winnego. Kogo prokurator oskarży o wpuszczenie rzeki samochodów spoza Warszawy na Kabaty przez zbudowanie ul. Rosnowskiego i niedopełnienie obowiązku wykonania dróg wyjazdowych z Ursynowa dla tych kilkudziesięciu tysięcy samochodów dziennie? 18:00, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LightLight

16 20

Na FB pod tym art. o prawdziwych intencjach więcej można poczytać komentarze cyt: "Tyle terenu się marnuje, a mogłyby powstać tam całkiem spore osiedla. Gdyby tylko była droga." :) 19:04, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UJPUJP

25 27

Dla własnej wygody zniszczyć do końca resztki okolicznej przyrody ( w ciągu 30 lat i tak ostro zdewastowanej ) . Dodatkowo niszcząc unikalne na skale europy miejsce o niesamowitym potencjalne dla sportów rowerowych. Ludzie to jednak najgorszy gatunek - dla własnej wygody niszczy wszystko w koło . Zresztą tutaj na kilometry czuć lobbowanie ( w okolicy sporo działek rolnych które będzie można przekształcić na budowlane ). Zamiast myśleć o nowoczesnym rozwoju miasta , jak debile zalejmy wszystko betonem- nawet na wschodzie tak kretyńskie podejście się zmienia .... 19:33, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ranny ptaszekranny ptaszek

37 12

Kiedyś Belgradzka między KEN a Rosoła była dwupasmowa.Teraz codziennie rano stoję tam na jedynym nie zamienionym w parking lub wysepki pasie i z rozrzewnieniem wspominam radnego Skubiszewskiego, który "załatwił" ten darmowy parking na wybudowanej przed laty za ciężkie pieniądze ulicy. Jak widać pan radny nie zrezygnował z twórczych pomysłów a wie jak uprzykrzyć życie mieszkańcom Ursynowa. 20:45, 02.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WojtekWojtek

11 41

Peszek , może dla dobra ogółu najwyższa pora przesiąść się na komunikacje miejską :D ? Oszczędzisz nerwów . Rozwiązanie w stylu belgradzka bis to kretynizm w czystej formie własnie dla mieszkańców Ursynowa myśląc perspektywicznie.Kierowany emocjami bo budują pow i dojazdy z dupy ..... 21:24, 02.04.2019


Nik-nokNik-nok

15 26

Co do tych karetek to sytuacja tak przesadzona i na wyrost, że aż trochę śmieszny ten argument... no ale jak się nie ma porządnych i rzeczowych to się uderza w populistycznae tony. Tak czy tak uwielbiam na was patrzeć jak stoicie w tym korku na Stryjenskich, trąbicie jak szaleni i macie wkurw od rana na życie w tym mieście ;) pzdr 21:27, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WarszawiakWarszawiak

19 38

Prawie wszystkie samochody jadące przez skrzyżowanie Stryjeńskich i Belgradzkiej wiozą tylko jedną osobę ( kierowcę ) . PANOWIE KIEROWCY , ROBICIE SZTUCZNY TŁOK . Do tego " wspaniali " kierowcy , nagminnie łamiąc przepisy , jeżdżą po chodnikach i przejściach dla pieszych na tym skrzyżowaniu !!! ŻADNE KORKI NIE USPRAWIEDLIWIAJĄ TAKIEGO POSTĘPOWANIA . A ci co tak chcą połączenia Belgradzkiej z Pileckiego nie mają racji , ponieważ to połączenie spowoduje , że jeszcze więcej samochodów będzie się pchało w te ulice . 21:47, 02.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZaniepokojonyZaniepokojony

18 12

Do redakcji Haloursynów . Proszę się zainteresować tym co się dzieje na skrzyżowaniu ulic Stryjeńskich i Belgradzkiej . Otóż w godzinach szczytu porannego niektórzy kierowcy , łamiąc przepisy , jeżdżą po chodniku i przejściu dla pieszych . Chcą w ten sposób ominąć korek na tym skrzyżowaniu . Zagrażają w ten sposób dzieciom idącym do szkoły i dorosłym pieszym . W tym przypadku "Polak powinien być mądry przed szkodą" . 09:17, 03.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DaroDaro

22 7

Pan radny zapomniał, że przed osiedlem Kazury mają być odtworzone parkingi nad POW dla mieszkańców tego osiedla. Więc bez przesady z tymi promenadami. A łącznik Pileckiego-Belgradzka jak najbardziej przydatny. Potrzebny jeszcze jeden niewielki pomiędzy Kabacką a KEN. Im więcej takich połaczeń tym mniejsze natężenie ruchu i mniej korków. Mniej arterii a więcej połaczeń między ulicami. Enklawy ze ślepymi drogami tworzą stany kokowe. Jak w kwioobiegu. Problem z małą żyłą nie skutkuje kataklizmem, awaria aorty już tak. Wielke TAK dla udrażniania wszelkich połaczeń drogowych w małej skali. 11:17, 03.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LightLight

14 21

Park Cichociemnych i Kazurka z drogą tranzytową przez środek jak to opisał entuzjasta puszczenia "ogromnej rzeki samochodów z Góry Kalwarii, Warki, Czerska, Piaseczna, Powsina i Wilanowa" kompletnie straciłaby sens dla którego powstały. A ruch przez Ursynów znacznie się zwiekszył ogółem z powodu opisanego tranzytu! Dlatego łącznik wyleciał z planów w 2006. Ale wielu zainteresowanych zabudową tego terenu desperacko lobbuje żeby wrócił. 11:25, 03.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do roboty!do roboty!

21 8

Dziękujemy za artykuł ze zdjęciem pięknej promenady. Nie wątpimy w obiektywizm Redakcji i dlatego dla równowagi prosimy o rzetelny materiał na temat ogromnych korków na ul. Stryjeńskich w stronę centrum przed POW i w al. KEN w stronę centrum przed POW w godzinach dojazdów do pracy. Jako ilustrację proponujemy zamieścić równie piękne zdjęcia setek samochodów z Ursynowa, Góry Kalwarii, Czerska, Piaseczna, Powsina, Konstancina i Wilanowa stojących nieruchomo przed i na jednopasmowych odcinkach ww. ulic. Oczywiście chętnie poznamy decyzje prezydenta Warszawy oraz burmistrza Ursynowa (obaj są mieszkańcami naszej dzielnicy), które pozwolą natychmiastowo przywrócić płynność ruchu w tych miejscach. Ta płynność została zlikwidowana z powodu zbudowania ul. Rosnowskiego przez władze Ursynowa pomimo protestów mieszkańców Dzielnicy i nie udrożnienia wyjazdów z Ursynowa dla tej ogromnej rzeki aut, która codziennie wlewa się na Kabaty. 12:38, 03.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mattmatt

11 21

O i wszystko jasne! ~ do roboty to mieszkaniec Kabat, który sam ma pod nosem las, Park w Powsinie, park przy Bażantarni, osiedlowy Park za Lidlem a sam lubi autkiem, bo komunikacja miejska nie dla niego, a stacja postojowa metra pewnie za głośna wieczorami. Proponuję jak wszyscy z Natolina i okolic budowy POW zacisnąć ząbki i wytrzymać do końca sierpnia 2020 r. Kupując mieszkanie na krańcu dzielnicy pod lasem trzeba było liczyć się z dłuższym dojazdami w przyszłości a nie lamentować dzisiaj. Za rok z małym kawałkiem przepustowość Rosoła, KEN i Stryjeńskich wróci! 13:02, 03.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

mistmist

10 22

Nie ma co zasciskac zebow, trzeba zacisnac piesci, zeby wywalczyc sobie spokoj i zmienic plany sprzed cwierc wieku, gdy o smogu nikt nie slyszal, a okolica byla polami. Popatrz na mapy. Myslisz, ze przypadkowo Belgradzka jest tak bardzo szeroka, tzn. bloki sa odsuniete od jezdni? Wawozowa - podobnie. Juz kilkanascie lat temu zostaly przewidziane na czteropasmowke - dane mi bylo zobaczyc te plany, wtedy. To samo na Stryjenskich. Teraz trzeba isc z duchem nowych czasow - zawezamy i wszystkimi sposobami zniechecamy do robienia wyscigow i skrotow WPI przez osiedla mieszkaniowe. My spokojnie, bez adrenalnki dojedziemy do domow przez ostatnie 2-3 km. Tak sie dziala w dobrych dzielnicach na Zachodzie. 13:57, 03.04.2019


MAMILMAMIL

22 6

Na zwężonych ulicach autobusy też utkną. Dokładnie tak jak piszesz, dzielnica zostala zbudowana z ideą, że się będzie rozbudowywała. Nie pasuje, to sorry. Ci wszyscy zweżofile z zielonego mazowsza którzy się tu zjechali z Białegostoku, Szczecina, Hajnówki, Wielunia i Pułtuska mogą wracać do siebie, a nie urządzać mieszkańcom życie na swoją modłę. 14:44, 03.04.2019


ZetZet

10 19

Do ~MAMIL. NIEPRAWDĘ PISZESZ. To ci przyjezdni są przyzwyczajeni do wożenia zadków traktorem, bo u u nich nie było nigdy komunikacji miejskiej. Prawdziwy warszawiacy, jak to mieszkańcy dużych miast, chcą spokoju i świeżego powietrza, nie trucicieli w blachosmrodach. I wykształceni mieszkańcy dużych miast nie mają kompleksów i jeżdżą komunikacją miejską. Tylko nieudacznicy którym się nie powiodło, muszą odreagować i dlatego wożą zadki w 10-20 letnim dymiącym gracie, bo myślą że to ich nobilituje. 23:28, 03.04.2019


MAMILMAMIL

19 6

Pan dyskutuje z własnymi tezami. Nie przeszkadzam. 23:42, 03.04.2019


mistmist

22 24

Nie nalezy sie przejmowac szturmem i opiniami przelotu, ktory coraz liczniej korzysta z lacznika do Piaseczna i Konstancina i bardzo halasuje na wszystkich portalach. Nalezy zrobic badanie opinii wsrod mieszkancow Belgradzkiej, Stryjenskich, Wawozowej, Malej Laki, KENu, itd. i ich opiniami sie kierowac, bo to oni placa podatki na Ursynowie, to ich dotka halas i smrod, to oni drza o dzieci. Wszystkie formy blokady przelotu przez dzielnice mieszkaniowe sa dobre dla mieszkancow i leza w ich interesie. Do zakonczenia budowy POW nalezy przeprowadzic badania opinii zwlaszcza w blokach plozonych przy ulicach a potem stworzyc plany przebudowy. Mozna zrobic z tej czesci Warszawy nowatorska, proekologiczna, antysmogowa wizytowke stolicy. Pamietam jeki gdy burmistrz jednego z miast na Zachodzie przeprowadzala taka rewolucje (zamkniecie calego centrum dla ruchu kolowego). Skowyrt bylo slychac w calym panstwie. Dzis miasto jest jednym z najladniejszych w calym panstwie. Ludzie sa zachwyceni. 13:31, 03.04.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

MAMILMAMIL

25 7

Mieszkańcy tej części Ursynowa już się wypowiedzieli jak zweżofile chcieli zaj.bać tę okolicę zwężeniem ulicy Stryjeńskich na całej długości do jednego pasa. Po zwężeniu na pewno bylibyśmy nowatorska, proekologiczna, antysmogowa wizytówką stolicy.. Nie wiem o jakim mieście mowa. Kopenhaga? No to krzyżyk na drogę. Ale generalnie gdyby się pojawiła idea referendum czy mieszkańcy wola przedłużenie Belgradzkiej czy promenadę, to może w końcu zamknęłoby temat czego chcą mieszkańcy.
14:06, 03.04.2019


LightLight

8 18

Podobne badania zagospodarowania parku Cichociemnych i okolicy były robione rok temu przez ratusz i poniekąd wszystkie wnioski o rozbudowie parku są w oczywistej sprzeczności z puszczeniem przez park Belgradziej-Bis. "Jaki powinien być park przy górce Kazurce - Konsultacje społeczne" - wpisz w Google. 14:14, 03.04.2019


MAMILMAMIL

22 3

Przychodzi sąsiad do sąsiada. Mogę panu nasrać na wycieraczkę? Spadaj pajacu. Na następny dzień koleś na wycieraczce widzi g.wno. Leci do sąsiada i mowi: dlaczego nawaliles mi na wycieraczkę gnoju. A sąsiad na to? Konsultacje były? Były.
Widziałem te ankiete. się mniej niż 0,5% mieszkańców Ursynowa. Nie zauwazylem, żeby było tam wykluczone przedluzenie Belgradzkiej, zwłaszcza, że ankietowani domagali się miejsc parkingowych - a do tych trzeba chyba jakoś dojechać? Ale tak jak napisałem - być może referendum byłoby niezłym pomysłem. 14:30, 03.04.2019


LightLight

4 13

@Mamil dlaczego twiom zdaniem właściwie wykreślili Belgradzką-Bis z planów? Początkowo była w planie to jedynie kupa gruzów z budowy metra a z czasem stało się to kultowe miejsce rekreacji i oficjalny park ? 15:30, 03.04.2019


MAMILMAMIL

13 2

Ja nie uważam, żeby wykreślili. Jeśli już to zawiesili. Na stronach siskom jest plik pod nazwą "opracowanie stadium projektu budowlanego budowy POW", z analiza i prognozą ruchu o którym pisałem niżej. Przygotowany na zlecenie gddkia, w latach 2012-2014, więc już dawno po 2006 roku. Natezenie "przedłużonej" Belgradzkiej w roku 2025 wynosi 830 aut/h w stronę Pileckiego, w 2035 r. 950 aut/h. 15:50, 03.04.2019


LightLight

5 11

Że została "wyrzucona z studium rozwoju przestrzennego w 2006" wypowiedział się burmistrz Kępa co jest opisane w równoległym artykule jest o tym "Połączyć Belgradzką z Pileckiego?" . jak ktoś wie więcej w jakich okolicznościach dokładnie i jakie były argumenty i okoliczności tej decyzji niech opisze. 16:50, 03.04.2019


WarszawiakWarszawiak

25 31

Stworzenie dodatkowych przejazdów będzie skutkowało jeszcze większą ilością przejeżdżających pojazdów . To proste , ludzie wybierają te drogi , którymi szybciej przejadą . I znowu KORKI!
A promenada powinna powstać ! 15:43, 03.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wąwozowianinwąwozowianin

0 0

Między powstawaniem korków a gęstością sieci drogowej istnieje ścisła zależność: im więcej połączeń drogowych, tym mniej korków i mniej zanieczyszczenia powietrza spalinami samochodów. Brak drogowej infrastruktury powoduje, że zamiast pokonywać określony odcinek drogi np. przez 10 minut, pokonuje się go przez 30 minut. W ten oto sposób samochody, stojąc w korkach, zadymiają bezzasadnie okolicę przez 20 minut!!! Czy to tak trudno zrozumieć, zwłaszcza tym "proekologicznym" mieszkańcom os. Kazury? Ci mieszkańcy uważają, że oni mają prawo jeździć swoimi samochodami pod oknami innych, ale inni pod ich oknami to już nie. Typowe polskie sobiepaństwo. Konkludując: połączenie brakującego odcinka ul. Belgradzkiej z Pileckiego jest niezbędne, aby upłynnić ruch w tym rejonie i tym samym zmniejszyć ilość spalin. Gwoli dopełnienia swojej powiem, że jestem mieszkańcem ul. Wąwozowej, jednej z najbardziej zatłoczonych ulic Ursynowa. Nie jest komfortowo, ale mieszkanie w mieście to nie wiejska sielanka 15:24, 20.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%