REKLAMAA1-AD-BUD--01-04----30-06-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ2 kwietnia 2019, 13:05 komentarzy 61

    (facebook.com/otwartyursynow/)

    Zamiast ulicy promenada. Radny Otwartego Ursynowa proponuje zbudowanie szerokiej alejki łączącej dwa parki - Cichociemnych Spadochroniarzy AK przy Górce Kazurce z planowanym parkiem nad Południową Obwodnicą Warszawy. Dzięki temu niemożliwe byłoby połączenie ul. Belgradzkiej z Pileckiego i wpuszczenie tam samochodów. Pomysł zyskał wielu zwolenników.

    Niespełna dwa miesiące zostały do końca konkursu na zaprojektowanie parku im. Cichociemnych Spadochroniarzy AK. Ogłosił go Zarząd Zieleni. m.st. Warszawy. Architekci muszą uwzględnić oczekiwania mieszkańców, którzy podczas ubiegłorocznych konsultacji społecznych opowiedzieli się za wizją tego miejsca. Teraz pojawił się nowy pomysł.

    Piotr Skubiszewski, radny Otwartego Ursynowa proponuje budowę, na odcinku od ul. Belgradzkiej do ul. Płaskowickiej, promenady, która służyłaby nie tylko pieszym, ale też rowerzystom i tym co lubią jeździć na rolkach, deskorolkach oraz hulajnogach. Jej pierwszy odcinek leżałby na północnym terenie projektowanego parku Cichociemnych, pozostała część - wzdłuż ul. Pileckiego - mogłaby powstać po zakończeniu budowy tunelu POW.

    - Dobrze, żeby to miejsce miało charakter sportowo-rekreacyjny. Taka promenada mogłaby być wizytówką Ursynowa. Teraz mamy niepowtarzalną szansę, żeby coś takiego stworzyć i przy okazji uspokoić emocje mieszkańców ul. Kazury, którzy obawiają się zbudowania tam połączenia ulic Belgradzkiej i Pileckiego - mówi Piotr Skubiszewski.

    Jednym z nich jest pan Szymon, który twierdzi, że park Cichociemnych będzie miał sens tylko wtedy, jak ograniczy się wokół niego ruch.

    - Zbudowanie promenady oznacza, że nie pojadą tam auta. I to jest duży plus. Niestety lobby samochodowe jest mocne i boję się, że prędzej czy później połączą Belgradzką z Płaskowickiej, a nas mieszkańców nikt nie będzie pytał o zdanie - mówi mieszkaniec ul. Kazury.

    Radny Skubiszewski napisał w tej sprawie interpelację do burmistrza. Chce, by jego prośbę uwzględnić podczas projektowania parku przy Górce Kazurce. Pomysł promenady przypadł do gustu burmistrzowi Ursynowa. - Takie rozwiązanie mi się podoba - mówi Robert Kempa, ale dodaje również, że teraz wszystko w rękach Zarządu Zieleni m.st. Warszawy, który ogłosił konkurs na projekt parku Cichociemnych.

    - Ten pomysł może być inspiracją dla wszystkich uczestników konkursu na aranżację parku, zgłosiło się ich 36. Nawet kiedy zakończy się pierwszy etap będzie jeszcze czas na wprowadzenie ewentualnych poprawek. Jeśli to rozwiązanie nie będzie kolidowało z ogólną koncepcją, to może być wprowadzone - mówi Mariusz Burkacki, rzecznik Zarządu Zieleni.

    Do końca maja zostanie wybrana koncepcja, potem zwycięskie biuro architektoniczne przygotuje projekt. Budowa parku Cichociemnych rozpocznie się w przyszłym roku. Według planu podczas wakacji w 2021 roku będzie można już korzystać z atrakcji. Wokół Kazurki mają być zbudowane m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, siłownia plenerowa, wybieg dla psów i altany z paleniskami. 

    - Powinni zrobić jeszcze promenadę z ławeczkami i latarniami.To akurat jest bardzo dobry pomysł, który kojarzy mi się z morzem, wakacjami. Może budka z lodami, goframi i inne atrakcje powinny też powstać? - zastanawia się pani Izabela.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 288

    • 50
      BARDZO PRZYDATNY
    • 6
      ZASKOCZONY
    • 15
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 2
      NIEPRZYDATNY
    • 192
      WKURZONY
    • 22
      BRAK SŁÓW

    61Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~wąwozowianin 61 2 miesiące temu

      Między powstawaniem korków a gęstością sieci drogowej istnieje ścisła zależność: im więcej połączeń drogowych, tym mniej korków i mniej zanieczyszczenia powietrza spalinami samochodów. Brak drogowej infrastruktury powoduje, że zamiast pokonywać określony odcinek drogi np. przez 10 minut, pokonuje się go przez 30 minut. W ten oto sposób samochody, stojąc w korkach, zadymiają bezzasadnie okolicę przez 20 minut!!! Czy to tak trudno zrozumieć, zwłaszcza tym "proekologicznym" mieszkańcom os. Kazury? Ci mieszkańcy uważają, że oni mają prawo jeździć swoimi samochodami pod oknami innych, ale inni pod ich oknami to już nie. Typowe polskie sobiepaństwo. Konkludując: połączenie brakującego odcinka ul. Belgradzkiej z Pileckiego jest niezbędne, aby upłynnić ruch w tym rejonie i tym samym zmniejszyć ilość spalin. Gwoli dopełnienia swojej powiem, że jestem mieszkańcem ul. Wąwozowej, jednej z najbardziej zatłoczonych ulic Ursynowa. Nie jest komfortowo, ale mieszkanie w mieście to nie wiejska sielanka

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 60 2 miesiące temuocena: 44% 

      Stworzenie dodatkowych przejazdów będzie skutkowało jeszcze większą ilością przejeżdżających pojazdów . To proste , ludzie wybierają te drogi , którymi szybciej przejadą . I znowu KORKI! A promenada powinna powstać !

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mist 59 2 miesiące temuocena: 48% 

      Nie nalezy sie przejmowac szturmem i opiniami przelotu, ktory coraz liczniej korzysta z lacznika do Piaseczna i Konstancina i bardzo halasuje na wszystkich portalach. Nalezy zrobic badanie opinii wsrod mieszkancow Belgradzkiej, Stryjenskich, Wawozowej, Malej Laki, KENu, itd. i ich opiniami sie kierowac, bo to oni placa podatki na Ursynowie, to ich dotka halas i smrod, to oni drza o dzieci. Wszystkie formy blokady przelotu przez dzielnice mieszkaniowe sa dobre dla mieszkancow i leza w ich interesie. Do zakonczenia budowy POW nalezy przeprowadzic badania opinii zwlaszcza w blokach plozonych przy ulicach a potem stworzyc plany przebudowy. Mozna zrobic z tej czesci Warszawy nowatorska, proekologiczna, antysmogowa wizytowke stolicy. Pamietam jeki gdy burmistrz jednego z miast na Zachodzie przeprowadzala taka rewolucje (zamkniecie calego centrum dla ruchu kolowego). Skowyrt bylo slychac w calym panstwie. Dzis miasto jest jednym z najladniejszych w calym panstwie. Ludzie sa zachwyceni.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAMIL 58 2 miesiące temuocena: 78% 

      Mieszkańcy tej części Ursynowa już się wypowiedzieli jak zweżofile chcieli zaj.bać tę okolicę zwężeniem ulicy Stryjeńskich na całej długości do jednego pasa. Po zwężeniu na pewno bylibyśmy nowatorska, proekologiczna, antysmogowa wizytówką stolicy.. Nie wiem o jakim mieście mowa. Kopenhaga? No to krzyżyk na drogę. Ale generalnie gdyby się pojawiła idea referendum czy mieszkańcy wola przedłużenie Belgradzkiej czy promenadę, to może w końcu zamknęłoby temat czego chcą mieszkańcy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 25 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 57 2 miesiące temuocena: 31% 

      Podobne badania zagospodarowania parku Cichociemnych i okolicy były robione rok temu przez ratusz i poniekąd wszystkie wnioski o rozbudowie parku są w oczywistej sprzeczności z puszczeniem przez park Belgradziej-Bis. "Jaki powinien być park przy górce Kazurce - Konsultacje społeczne" - wpisz w Google.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 8 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAMIL 56 2 miesiące temuocena: 88% 

      Przychodzi sąsiad do sąsiada. Mogę panu nasrać na wycieraczkę? Spadaj pajacu. Na następny dzień koleś na wycieraczce widzi g.wno. Leci do sąsiada i mowi: dlaczego nawaliles mi na wycieraczkę gnoju. A sąsiad na to? Konsultacje były? Były. Widziałem te ankiete. się mniej niż 0,5% mieszkańców Ursynowa. Nie zauwazylem, żeby było tam wykluczone przedluzenie Belgradzkiej, zwłaszcza, że ankietowani domagali się miejsc parkingowych - a do tych trzeba chyba jakoś dojechać? Ale tak jak napisałem - być może referendum byłoby niezłym pomysłem.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 22 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 55 2 miesiące temuocena: 24% 

      @Mamil dlaczego twiom zdaniem właściwie wykreślili Belgradzką-Bis z planów? Początkowo była w planie to jedynie kupa gruzów z budowy metra a z czasem stało się to kultowe miejsce rekreacji i oficjalny park ?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAMIL 54 2 miesiące temuocena: 87% 

      Ja nie uważam, żeby wykreślili. Jeśli już to zawiesili. Na stronach siskom jest plik pod nazwą "opracowanie stadium projektu budowlanego budowy POW", z analiza i prognozą ruchu o którym pisałem niżej. Przygotowany na zlecenie gddkia, w latach 2012-2014, więc już dawno po 2006 roku. Natezenie "przedłużonej" Belgradzkiej w roku 2025 wynosi 830 aut/h w stronę Pileckiego, w 2035 r. 950 aut/h.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 13 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 53 2 miesiące temuocena: 31% 

      Że została "wyrzucona z studium rozwoju przestrzennego w 2006" wypowiedział się burmistrz Kępa co jest opisane w równoległym artykule jest o tym "Połączyć Belgradzką z Pileckiego?" . jak ktoś wie więcej w jakich okolicznościach dokładnie i jakie były argumenty i okoliczności tej decyzji niech opisze.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~matt 52 2 miesiące temuocena: 34% 

      O i wszystko jasne! ~ do roboty to mieszkaniec Kabat, który sam ma pod nosem las, Park w Powsinie, park przy Bażantarni, osiedlowy Park za Lidlem a sam lubi autkiem, bo komunikacja miejska nie dla niego, a stacja postojowa metra pewnie za głośna wieczorami. Proponuję jak wszyscy z Natolina i okolic budowy POW zacisnąć ząbki i wytrzymać do końca sierpnia 2020 r. Kupując mieszkanie na krańcu dzielnicy pod lasem trzeba było liczyć się z dłuższym dojazdami w przyszłości a nie lamentować dzisiaj. Za rok z małym kawałkiem przepustowość Rosoła, KEN i Stryjeńskich wróci!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mist 51 2 miesiące temuocena: 31% 

      Nie ma co zasciskac zebow, trzeba zacisnac piesci, zeby wywalczyc sobie spokoj i zmienic plany sprzed cwierc wieku, gdy o smogu nikt nie slyszal, a okolica byla polami. Popatrz na mapy. Myslisz, ze przypadkowo Belgradzka jest tak bardzo szeroka, tzn. bloki sa odsuniete od jezdni? Wawozowa - podobnie. Juz kilkanascie lat temu zostaly przewidziane na czteropasmowke - dane mi bylo zobaczyc te plany, wtedy. To samo na Stryjenskich. Teraz trzeba isc z duchem nowych czasow - zawezamy i wszystkimi sposobami zniechecamy do robienia wyscigow i skrotow WPI przez osiedla mieszkaniowe. My spokojnie, bez adrenalnki dojedziemy do domow przez ostatnie 2-3 km. Tak sie dziala w dobrych dzielnicach na Zachodzie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAMIL 50 2 miesiące temuocena: 79% 

      Na zwężonych ulicach autobusy też utkną. Dokładnie tak jak piszesz, dzielnica zostala zbudowana z ideą, że się będzie rozbudowywała. Nie pasuje, to sorry. Ci wszyscy zweżofile z zielonego mazowsza którzy się tu zjechali z Białegostoku, Szczecina, Hajnówki, Wielunia i Pułtuska mogą wracać do siebie, a nie urządzać mieszkańcom życie na swoją modłę.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 22 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zet 49 2 miesiące temuocena: 34% 

      Do ~MAMIL. NIEPRAWDĘ PISZESZ. To ci przyjezdni są przyzwyczajeni do wożenia zadków traktorem, bo u u nich nie było nigdy komunikacji miejskiej. Prawdziwy warszawiacy, jak to mieszkańcy dużych miast, chcą spokoju i świeżego powietrza, nie trucicieli w blachosmrodach. I wykształceni mieszkańcy dużych miast nie mają kompleksów i jeżdżą komunikacją miejską. Tylko nieudacznicy którym się nie powiodło, muszą odreagować i dlatego wożą zadki w 10-20 letnim dymiącym gracie, bo myślą że to ich nobilituje.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 10 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAMIL 48 2 miesiące temuocena: 76% 

      Pan dyskutuje z własnymi tezami. Nie przeszkadzam.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 19 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 47 2 miesiące temuocena: 72% 

      Dziękujemy za artykuł ze zdjęciem pięknej promenady. Nie wątpimy w obiektywizm Redakcji i dlatego dla równowagi prosimy o rzetelny materiał na temat ogromnych korków na ul. Stryjeńskich w stronę centrum przed POW i w al. KEN w stronę centrum przed POW w godzinach dojazdów do pracy. Jako ilustrację proponujemy zamieścić równie piękne zdjęcia setek samochodów z Ursynowa, Góry Kalwarii, Czerska, Piaseczna, Powsina, Konstancina i Wilanowa stojących nieruchomo przed i na jednopasmowych odcinkach ww. ulic. Oczywiście chętnie poznamy decyzje prezydenta Warszawy oraz burmistrza Ursynowa (obaj są mieszkańcami naszej dzielnicy), które pozwolą natychmiastowo przywrócić płynność ruchu w tych miejscach. Ta płynność została zlikwidowana z powodu zbudowania ul. Rosnowskiego przez władze Ursynowa pomimo protestów mieszkańców Dzielnicy i nie udrożnienia wyjazdów z Ursynowa dla tej ogromnej rzeki aut, która codziennie wlewa się na Kabaty.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 46 2 miesiące temuocena: 40% 

      Park Cichociemnych i Kazurka z drogą tranzytową przez środek jak to opisał entuzjasta puszczenia "ogromnej rzeki samochodów z Góry Kalwarii, Warki, Czerska, Piaseczna, Powsina i Wilanowa" kompletnie straciłaby sens dla którego powstały. A ruch przez Ursynów znacznie się zwiekszył ogółem z powodu opisanego tranzytu! Dlatego łącznik wyleciał z planów w 2006. Ale wielu zainteresowanych zabudową tego terenu desperacko lobbuje żeby wrócił.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Daro 45 2 miesiące temuocena: 76% 

      Pan radny zapomniał, że przed osiedlem Kazury mają być odtworzone parkingi nad POW dla mieszkańców tego osiedla. Więc bez przesady z tymi promenadami. A łącznik Pileckiego-Belgradzka jak najbardziej przydatny. Potrzebny jeszcze jeden niewielki pomiędzy Kabacką a KEN. Im więcej takich połaczeń tym mniejsze natężenie ruchu i mniej korków. Mniej arterii a więcej połaczeń między ulicami. Enklawy ze ślepymi drogami tworzą stany kokowe. Jak w kwioobiegu. Problem z małą żyłą nie skutkuje kataklizmem, awaria aorty już tak. Wielke TAK dla udrażniania wszelkich połaczeń drogowych w małej skali.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zaniepokojony 44 2 miesiące temuocena: 60% 

      Do redakcji Haloursynów . Proszę się zainteresować tym co się dzieje na skrzyżowaniu ulic Stryjeńskich i Belgradzkiej . Otóż w godzinach szczytu porannego niektórzy kierowcy , łamiąc przepisy , jeżdżą po chodniku i przejściu dla pieszych . Chcą w ten sposób ominąć korek na tym skrzyżowaniu . Zagrażają w ten sposób dzieciom idącym do szkoły i dorosłym pieszym . W tym przypadku "Polak powinien być mądry przed szkodą" .

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 43 2 miesiące temuocena: 33% 

      Prawie wszystkie samochody jadące przez skrzyżowanie Stryjeńskich i Belgradzkiej wiozą tylko jedną osobę ( kierowcę ) . PANOWIE KIEROWCY , ROBICIE SZTUCZNY TŁOK . Do tego " wspaniali " kierowcy , nagminnie łamiąc przepisy , jeżdżą po chodnikach i przejściach dla pieszych na tym skrzyżowaniu !!! ŻADNE KORKI NIE USPRAWIEDLIWIAJĄ TAKIEGO POSTĘPOWANIA . A ci co tak chcą połączenia Belgradzkiej z Pileckiego nie mają racji , ponieważ to połączenie spowoduje , że jeszcze więcej samochodów będzie się pchało w te ulice .

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 38 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nik-nok 42 2 miesiące temuocena: 37% 

      Co do tych karetek to sytuacja tak przesadzona i na wyrost, że aż trochę śmieszny ten argument... no ale jak się nie ma porządnych i rzeczowych to się uderza w populistycznae tony. Tak czy tak uwielbiam na was patrzeć jak stoicie w tym korku na Stryjenskich, trąbicie jak szaleni i macie wkurw od rana na życie w tym mieście ;) pzdr

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ranny ptaszek 41 2 miesiące temuocena: 76% 

      Kiedyś Belgradzka między KEN a Rosoła była dwupasmowa.Teraz codziennie rano stoję tam na jedynym nie zamienionym w parking lub wysepki pasie i z rozrzewnieniem wspominam radnego Skubiszewskiego, który "załatwił" ten darmowy parking na wybudowanej przed laty za ciężkie pieniądze ulicy. Jak widać pan radny nie zrezygnował z twórczych pomysłów a wie jak uprzykrzyć życie mieszkańcom Ursynowa.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wojtek 40 2 miesiące temuocena: 21% 

      Peszek , może dla dobra ogółu najwyższa pora przesiąść się na komunikacje miejską :D ? Oszczędzisz nerwów . Rozwiązanie w stylu belgradzka bis to kretynizm w czystej formie własnie dla mieszkańców Ursynowa myśląc perspektywicznie.Kierowany emocjami bo budują pow i dojazdy z dupy .....

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 11 41 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UJP 39 2 miesiące temuocena: 48% 

      Dla własnej wygody zniszczyć do końca resztki okolicznej przyrody ( w ciągu 30 lat i tak ostro zdewastowanej ) . Dodatkowo niszcząc unikalne na skale europy miejsce o niesamowitym potencjalne dla sportów rowerowych. Ludzie to jednak najgorszy gatunek - dla własnej wygody niszczy wszystko w koło . Zresztą tutaj na kilometry czuć lobbowanie ( w okolicy sporo działek rolnych które będzie można przekształcić na budowlane ). Zamiast myśleć o nowoczesnym rozwoju miasta , jak debile zalejmy wszystko betonem- nawet na wschodzie tak kretyńskie podejście się zmienia ....

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 38 2 miesiące temuocena: 44% 

      Na FB pod tym art. o prawdziwych intencjach więcej można poczytać komentarze cyt: "Tyle terenu się marnuje, a mogłyby powstać tam całkiem spore osiedla. Gdyby tylko była droga." :)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 37 2 miesiące temuocena: 69% 

      Gdy dojdzie do śmierci pacjentów w karetkach, które utkną w korkach na jednopasmowych odcinkach ul. Stryjeńskich i al. KEN, to prokurator będzie miał ustawowy obowiązek znaleźć winnego. Kogo prokurator oskarży o wpuszczenie rzeki samochodów spoza Warszawy na Kabaty przez zbudowanie ul. Rosnowskiego i niedopełnienie obowiązku wykonania dróg wyjazdowych z Ursynowa dla tych kilkudziesięciu tysięcy samochodów dziennie?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 42 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 36 2 miesiące temuocena: 69% 

      Jeśli ursynowski radny Skubiszewski chce specjalizować się w blokowaniu ulic w naszej dzielnicy to radzę, aby zmienił teren działania. Zalecam mu udział w jutrzejszej blokadzie Warszawy przez godną następczynię Leppera - Agrounię. Na blokadzie w centrum stolicy z traktorami, flagami i płonącymi oponami z pewnością rozwinie skrzydła, a może nawet zarżnie jakiegoś tucznika? Splendor, podziw i wdzięczność warszawiaków gwarantowane!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 35 2 miesiące temuocena: 66% 

      Samochody na ul. Stryjeńskich i w al. KEN przez cały dzień stoją w korkach na jednym pasie przy skrzyżowaniach z ul. Płaskowickiej. Tymczasem budowa Szpitala Południowego idzie b. szybko i ma być zakończona już za 3 miesiące. Chciałbym, aby Redakcja wyegzekwowała odpowiedź od urzędników ratusza, którędy mają jeździć karetki reanimacyjne z pacjentami z Kabat, Natolina i Ursynowa, aby zgodnie z procedurami medycznymi mogły one w kilka minut przewieźć pacjentów z zawałem serca do Szpitala Południowego. Widać czarno na białym, że tylko natychmiastowe rozpoczęcie budowy połączenia Belgradzkiej z Pileckiego umożliwi tym karetkom ominięcie zakorkowanych, jednopasmowych odcinków i zapewni szybki dojazd do Szpitala Południowego.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 40 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 34 2 miesiące temuocena: 27% 

      Przejazd przez POW na Pileckiego jest też jednopasmowy i i tak już też zakorkowany przez pojazdy budowy POW gdzie jest ich zaplecze wiec co miałby poprawić wyjaśnij?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 13 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 33 2 miesiące temuocena: 73% 

      Sam sobie odpowiedz, czy ruch udrożni trawiasta promenada z hulajnogami i deskorolkami, czy połączenie Belgradzkiej z Pileckiego?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 41 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 32 2 miesiące temuocena: 74% 

      Sprostowanie - chodzi o przejazd karetek reanimacyjnych z kierunku Kabat, Natolina i Imielina (nie Ursynowa, bo od północy dojazd do Szpitala Płd. jest ulicami 2-3 pasmowymi). Oczywiście trzeba tu uwzględnić karetki z Wilanowa, Powsina, Konstancina, powiatu piaseczyńskiego i miejscowości na południe od Warszawy. Przypominam, że Szpital Południowy zaplanowany jest do obsługi aż 350 tys. pacjentów z południa Warszawy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 35 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 31 2 miesiące temuocena: 37% 

      Straż Pożarna już jest tam na Pileckiego od dawna i sobie radzi całkiem nieźle na sygnale. Kiepski argument do lobbowanie, jak miałby tam być tranzyt, i straż i karetki utknęłyby tym bardziej jak muchy w smole jak utykają na Sikorskiego.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 20 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jack the Ripper 30 2 miesiące temuocena: 35% 

      śmieszne i żałosne, a jak radziły sobie karetki przez 40 lat, gdy musiały dowozić pacjentów np. do szpitala na Wołoską? teraz droga skróci się o ok. 8 km

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 29 2 miesiące temuocena: 77% 

      W ubiegłej kadencji bredzili o zwężaniu ulic, w tej bredzą o trawiastych promenadach! Burmistrz zbudował ul. Rosnowskiego i wpuścił na Ursynów ogromną rzekę samochodów z Góry Kalwarii, Warki, Czerska, Piaseczna, Powsina i Wilanowa, a teraz nie chce wziąć odpowiedzialności za wyprowadzenie tego ruchu z Ursynowa i blokuje połączenie Belgradzkiej z Pileckiego? To którędy te jego samochody mają dojechać do Puławskiej? Mają fruwać nad trawiastą promenadą przy kazurce? Weźcie się wreszcie w tym urzędzie do normalnej pracy jakiej mieszkańcy od was oczekują! Jeśli nie znacie się na drogownictwie tylko na trawniczkach, kwiatkach i pszczółkach to zatrudnijcie się w ogrodzie botanicznym!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 48 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 28 2 miesiące temuocena: 30% 

      Aha i ten tranzyt "ogromną rzekę samochodów z Góry Kalwarii, Warki, Czerska, Piaseczna, Powsina i Wilanowa" chciałby Pan Robotny puścić Kazurką zamiast parku Cichociemnych ?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 18 42 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak 27 2 miesiące temuocena: 78% 

      Ten łącznik powinien być wybudowany (choćby w prowizorycznej/tymczasowej formie) jeszcze przed rozpoczęciem budowy autostrady przez Ursynów. To karygodne zaniechanie władz miasta i dzielnicy. Jeszcze przez lata tysiące aut będą stać w korku na Stryjeńskich. Władza jest od przewidywania problemów i ich rozwiązywania. W tym przypadku, od samego początku było wiadomo, że Styjeńskich stanie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 47 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAMIL 26 2 miesiące temuocena: 81% 

      Analiza i prognoza ruchu dla POW na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska, w tym natężenie ruchu na ulicach dzielnicy, opracowana w 2014 roku, uwzględnia przedłużenie ulicy Belgradzkiej do Pileckiego. Kakao i po kakale.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 43 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 25 2 miesiące temuocena: 78% 

      Za Tesco powstaje osiedle mieszaniowe + kompleks oświatowy ze szkołą podstawową i przedszkolem. To są kolejne setki samochodów, a kolejny mądrala wbrew rozwojowi demograficznemu dzielnicy na siłę promuje zamknięty PRL-owski skansen przy Kazury na gruntach, które należą do miasta? Jak najszybciej trzeba połączyć Belgradzką z Pileckiego i udrożnić w ten sposób Kabaty, Natolin i Imielin, aby karetki miały przejazd do Szpitala Południowego.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 40 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 24 2 miesiące temuocena: 77% 

      Co trzeba zrobić, aby połączyć Belgradzką i Pileckiego? Wylać 200 metrów asfaltu? To połączenie już teraz jest bardzo potrzebne - koło Lidla na Stryjeńskich powstają osiedla na kilka tysięcy ludzi i nie ma jak stamtąd wyjechać!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 40 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 23 2 miesiące temuocena: 31% 

      To nieprawda i manipulacja. 200 m to do parkingu który jest wewnętrzną drogą prywatną które spółdzielnia ma prawo wyłączyć z ruchu i właśnie zamyka dla ruchu po wynikach referendum

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 15 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 22 2 miesiące temuocena: 71% 

      To dopiero jest nieprawda! Nie ma czegoś takiego jak prywatna droga na gruntach będących własnością m. st. Warszawy! Grunty wokół kazurki są miejskie!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 35 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 21 2 miesiące temuocena: 32% 

      "rozpoznaliśmy sytuację parkingową w okolicy – wiemy, że parkingi zlokalizowane od strony wejścia do parku przy ulicy Pileckiego są własnością Spółdzielni (...)" Raport z konsultacji społecznych i procesu badawczego Park przy Górce Kazurce 49 „Wyżyny” - wystarczy wpisać w Google.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 13 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~świeżak 20 2 miesiące temuocena: 25% 

      Taaaaaa 200 metrów!!!?! A dokładnie to 600 metrów asfaltu i zabranie podnóża Kazurówki, zniszczenie siłowni plenerowej i wycięcie kilkudziesięciu drzew.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 13 39 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nik-nok 19 2 miesiące temuocena: 31% 

      Dla mnie super! Im więcej mądrze zagospodarowanej przestrzeni tym lepiej. Co do lobbystów samochodowych- ludzie, którzy mieszkają w pobliżu metra, mimo to decydują się na dojeżdżanie samochodem, muszą się pogodzić z tym, że będą stać w korkach. Zycie w mieście na tym polega :)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 42 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do roboty! 18 2 miesiące temuocena: 68% 

      Nie życzę Ci, aby Tobie, Twojej Mamie, Twojemu Tacie lub Twojemu rodzeństwu był pilnie potrzebny transport karetką reanimacyjną do Szpitala Południowego... W takiej sytuacji o życiu decydują minuty, a korek oznacza śmierć...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 36 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jack the Ripper 17 2 miesiące temuocena: 35% 

      co ty z ta karetką, do roboty i kup sobie mieszkanie obok szpitala to się uspokoisz i nie będziesz cierpieć na bezsenność, bo nie zdążysz dojechać do szpitala, co mają powiedzieć ludzie którzy mają po kilkadziesiat km do szpitala po wertepach ?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kto Lobbuje? 16 2 miesiące temuocena: 43% 

      Planowane było planowane ale zostało usunięte z planów decyzją z 2006 kiedy się okazało ze to jedyne pozostałe publicznie dostępne przedpole Lasu Kabackiego bo reszta została odcięta przez zamknięte osiedla. Pytanie raczej do kogo wpływowego należą działki które po uzbrojeniu terenu pod Pileckiego bis staną się budowlane i ich cena poszybuje w kosmos i kto to właściwie lobbuje zawężając ciąg ulic Dereniową i Belgrackiej a budując małymi kroczkami infrastrukturę i nastroje pod łącznik?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 32 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 15 2 miesiące temuocena: 32% 

      TRZEBA BYĆ NIEZŁYM PSYCHOLEM,ŻEBY CHCIEĆ ZROBIĆ ULICĘ TUŻ POD LASEM I ZABRAĆ TEREN REKREACYJNY. MOŻE JESZCZE BĘDZIECIE POSTULOWAĆ WYCIĘCIE LASU I ZROBIENIE TAM PARKINGU???

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 47 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~O, kolejny pajac wyskoczył :) 14 2 miesiące temuocena: 71% 

      Uwielbiam takie pajacowanie. A skoro tak wyskakujesz: na propagandowej mapie wyborczej inwestycji Hajki Grundbaum, lata temu, teren powsińskiej polany opisano jako "zabudowa". Sztab tłumaczył się, że to przez pomyłkę. A przecież my chcemy zrobić ulicę "tuż pod lasem" etc.... A przedłużenie Belgradzkiej było planowane od zawsze, od momentu powstawania tej części Ursynowa! PS. Park liniowy nad tunelem S2 i Las Kabacki pod nosem, nie wymieniając Cwila czy innych lokalnych górek/parków, to jeszcze dla was za mało?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 47 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kronik 13 2 miesiące temuocena: 22% 

      Brawo Piotr!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 49 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 12 2 miesiące temuocena: 78% 

      "i przy okazji uspokoić emocje mieszkańców ul. Kazury, którzy obawiają się zbudowania tam połączenia ulic Belgradzkiej i Pileckiego - mówi Piotr Skubiszewski.".......... Bez wybudowania tej ulicy, to korek wzdłuż tego parku nad autostradą E-30, będzie już na zawsze. Widać to dziś gdy nie ma jeszcze tej autostrady, a po jej wybudowaniu z tak zaplanowanymi wjazdami i zjazdami (na wchód pojedziesz tylko z wjazdu na skarpie, a na zachód w okolicy Puławskiej na rondzie przy Gandhi i Płaskowickiej) korek gwarantowany. ...ALE CO JA PISZE...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 49 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~teczowy murek 11 2 miesiące temuocena: 78% 

      Zabierzcie mu ten mandat, przeciez to jest pajacowanie! Chodnik szeroki jak ulica, i na co liczy pan Skubiszewski? co to za chore pomysły?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 52 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sprzeciw !! 10 2 miesiące temuocena: 76% 

      Dlatego w tym kraju zawsze będzie źle. Przedłużenie Belgradzkiej było planowane jak robiono wykopy pod pierwsze budynki,. Pan radny w tym czasie co najwyżej obsikiwał pieluchy. Co najwyżej! Później ulicy nie wybudowano, obecnie od dłuższego czasu temat wraca - a tu wyskakuje taki jeden z pieluchy. PS. Kto wpływowy mieszka na Kazury czy w okolicach?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 59 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qwr 9 2 miesiące temuocena: 30% 

      Raczej kto jest właścicielem działek przy Pileckiego, których wartość poszybuje w kosmos jak wybudują to połączenie, i za wszelką cenę lobbuje za jego wybudowaniem?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 16 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 8 2 miesiące temuocena: 75% 

      "~qwr Raczej kto jest właścicielem działek przy Pileckiego, których wartość poszybuje w kosmos jak wybudują to połączenie, i za wszelką cenę lobbuje za jego wybudowaniem?"....... Typowe Polaczkowanie, sam nie mam i nikomu nie dam! Guzik mnie to obchodzi czy ktoś na tym zarobi, a nawet się ciesze, bo to oznacza że (zgodnie z polityką 500+) na tym ternie będą mogli zamieszkać nowi mieszkańcy. A droga jest potrzebna, by ułatwić życie tym co tu już mieszkają.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 15 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 7 2 miesiące temuocena: 29% 

      @Korbol - typowe myślenie kogoś nie związanego z miejscem - komu potrzebne są tereny zielone i parki - jak można wybetonować i zarobić , może ruszysz się s przed TV w niedzielę tam to zobaczysz że schodzą mieszkańcy z Ursynowa i nie tylko , zresztą konsultacje społeczne ratusza były i wynik jest jasny , kto chciałby zabudować ten teren przegra wybory

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qwr 6 2 miesiące temuocena: 26% 

      ~Korbol Ja tu mieszkam na osiedlu Wyżyny, i tej drogi nie potrzebuję ani ja, ani moi sąsiedzi. Ona jest potrzebna tylko deweloperom.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 5 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 5 2 miesiące temuocena: 95% 

      "~qwr ~Korbol Ja tu mieszkam na osiedlu Wyżyny, i tej drogi nie potrzebuję ani ja, ani moi sąsiedzi. Ona jest potrzebna tylko deweloperom." Ja na Kabatach i nie stoję w tych korkach, bo tu również pracuje, ale czasem muszę pojechać na miasto i nie ma teraz znaczenia, czy rano, w południe, czy wieczorem, wieczny kibel, a ta droga by pomogła!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 18 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~qwr 4 2 miesiące temuocena: 0% 

      ~Korbol Masz pod nosem metro, które w korku nie stoi.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Korbol 3 2 miesiące temuocena: 100% 

      "~qwr ... ~Korbol Masz pod nosem metro, które w korku nie stoi."......... W okolice Blue City nie jeździ :-( a jak w końcu jadę na miasto to i tak wozić staruszkę do lekarza. Metro nie jest lekiem na wszystko.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Light 2 2 miesiące temuocena: 35% 

      Nareszcie konkret w walce z podstępnymi zakusami grupy deweloperów zabudowy okolic Kazurki przy okazji uzbrojenia terenu pod budowę Pileckiego bis która wbew uchwałom lobby przepycha małymi kroczkami !

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 48 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MAMIL 1 2 miesiące temuocena: 81% 

      "Pomysł zyskał wielu zwolenników". Tzn gdzie i kiedy zyskał wielu zwolenników?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 67 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2508 sekundy
    REKLAMAA2-AUCHAN----DODATKOWO