Zamknij

Ursynowscy radni domagają się odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu POW. Ruszyła petycja

14:29, 08.04.2021 Anna Łobocka Aktualizacja: 15:07, 08.04.2021
Skomentuj fot. GDDKiA/Krzysztof Nalewajko fot. GDDKiA/Krzysztof Nalewajko

Brak odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu POW zakończy się paraliżem ursynowskich ulic - przekonują radni Koalicji Obywatelskiej. Napisali petycję do Głównego Inspektora Transportu Drogowego, w której domagają się montażu systemu jeszcze przed końcem budowy tunelu. Można ją podpisywać w internecie. Rządowi drogowcy mają jednak inne plany.

Pierwotny plan zakładał oddanie tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy w sierpniu ubiegłego roku, ale do dziś prace nie zostały jeszcze zakończone. Teraz drogowcy mówią, że wyrobią się do czerwca, choć brakuje jeszcze nawierzchni na kilku odcinkach jezdni.

Niebezpieczna prędkość

Po oddaniu ursynowski tunel będzie najdłuższy w Polsce (2,3 km), a kierowcy po trzech pasach ruchu w każdą stronę będą mogli jeździć z maksymalną prędkością 80 km/h. Tyle teoria. Bo nadmierna prędkość to jedna z najczęstszych przyczyn wypadków i kolizji, które mogą skutkować zamknięciem tunelu i skierowaniem ruchu na ulice Ursynowa.

Dlatego w 2019 roku burmistrz Ursynowa po raz pierwszy wystąpił do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o zainstalowanie na trasie S2 Odcinkowego Pomiaru Prędkości, który zmusiłby wielu kierowców do zdjęcia nogi z gazu. System ten rejestruje średnią prędkość auta na wyznaczonym odcinku, w kilku punktach. Jeśli jest wyższa od dozwolonej, kierowca otrzymuje mandat. 

Robert Kempa chciał, aby kamery rejestrowały kierowców przynajmniej od węzła w Jeziorkach, gdzie trasa S2 krzyżuje się trasą S79.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad najpierw odmówiła, tłumacząc, że wystarczą kontrole policji, by po kilku miesiącach zmienić zdanie. W listopadzie ubiegłego roku GDDKiA poinformowała, że trwają rozmowy na ten temat z odpowiedzialną za tego typu instalacje Inspekcją Transportu Drogowego. Ta jednak pod koniec grudnia uznała, że trzeba poczekać na otwarcie tunelu, by ocenić czy Odcinkowy Pomiar Prędkości jest naprawdę potrzebny.

Radni piszą petycję

Ursynowscy radni Koalicji Obywatelskiej nie chcą czekać i napisali petycję do szefa ITD domagając się zainstalowania w tunelu instalacji w obu kierunkach na odcinku: od węzła Puławska do przynajmniej węzła Wilanów. Argumentują w niej, że natężenie ruchu na POW będzie na poziomie podobnym do Trasy AK i Trasy Toruńskiej, gdzie średnio trzy razy dziennie dochodzi do wypadków lub kolizji. A to grozi za każdym razem zamknięciem tunelu i przeniesieniem ruchu z trasy S2 na ulice Ursynowa i Wilanowa, co spowoduje m.in. paraliż drogowy obu dzielnic.

Chcemy bezpieczeństwa dla siebie i swoich najbliższych,

Nie chcemy wdychać spalin z pojazdów omijających zablokowany tunel,

Nie chcemy korków w Dzielnicy Ursynów i Dzielnicy Wilanów,

Apelujemy o niezwłoczne podjęcie wszystkich niezbędnych czynności związanych z instalacją Odcinkowego Pomiaru Prędkości.

- czytamy w petycji.

Koszt instalacji Odcinkowego Pomiaru Prędkości oszacowany przez GDDKiA to około 2,3 mln zł. Zdaniem radnych to niewielki wydatek, który może zapewnić bezpieczeństwo wielu tysiącom mieszkańcom dwóch dzielnic.

- Nie można czekać na otwarcie tunelu. Ciągle słyszymy: zobaczymy, zrobimy badania, ale nie wiemy jakie warunki muszą być spełnione, by Odcinkowy Pomiar Prędkości został zamontowany. Nie ulega wątpliwości, że dzięki niemu kierowcy zwolnią i zmniejszy się ryzyko wypadków w tunelu, a co za tym idzie awaryjnego objazdu ulicami Ursynowa - mówi Robert Wojciechowski, radny Koalicji Obywatelskiej.

GITD powtarza: "Trzeba czekać"

Tymczasem stanowisko Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego pozostaje niezmienne.

Ewentualne rozmowy dotyczące objęcia tunelu nadzorem z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących mogą być podjęte po jego oddaniu do użytku i analizie faktycznego stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na tym odcinku POW

- tak Główny Inspektorat Transportu Drogowego odpowiada na nasze pytania o system pomiarowy.

Kiedy tunel zostanie oddany do użytku? Tego wciąż nie wiadomo. GDDKiA ma nadzieję, że stanie się to w czerwcu, po odbiorach technicznych. Ale wciąż rozpatruje roszczenia wykonawcy dotyczące opóźnienia robót z powodu pandemii koronawirusa. Również zakres prac, które pozostały do wykonania nie napawają optymizmem.

Petycję można przeczytać i podpisać tutaj

[ZT]17362[/ZT]

[ZT]17980[/ZT]

[ZT]13521[/ZT]

(Anna Łobocka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(40)

PawelloPawello

18 8

2,3 mln? Za co? Skoro będą zainstalowane kamery w tunelu to chyba wystarczy pod nie podpiąć program?
14:38, 08.04.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

alisterkabatalisterkabat

14 9

Pewnie tak, ale to byłoby zbyt proste i tanie ;)
Ja wiem, wielu dziś POW-ie że przepowiadało, ale w każdym poście (nomen omen..) na ten temat od lat pisałem, ze rozpieprzy to coś dzielnicę na całe lata - dla dobra ogółu, oczywiście Jak długo jeszcze? 14:56, 08.04.2021


StaszekStaszek

5 0

Oczywiście ta kwota jest wzięta z sufitu. Nawet jakby tam żadnej infrastruktury nie było to chętnie bym to wykonał za 2,3mln. Tam jest praktycznie wszystko, konstrukcje wsporcze, zasilanie, łączność. Reszta to "śrubki". 11:03, 09.04.2021


nick_zniknick_znik

1 1

może zaproponuj montaż kamerki z aliexpresu za 50 zł nie macie pojęcia o czym piszecie internauci 13:42, 09.04.2021


reo

BoomBoom

9 18

Czy w Polsce są inne przyczyny wypadków niż nadmierna prędkość? 15:05, 08.04.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Nadmierna prędkość tNadmierna prędkość t

27 4

Są. Ale to NADMIERNA PRĘDKOŚĆ jest główną przyczyną wypadków. I dlatego prędkość należy kontrolować. 16:49, 08.04.2021


BoomBoom

13 20

Naprawdę? A ja myślę, że to tylko taki bełkot policji gdy sprawa nie dotyczy ich wypadku. Kolizje i wypadki nie powstają z powodu przekroczenia prędkości, ale z powodu zajechania drogi, wymuszenia pierwszeństwa, nieuwagi, błędu kierowcy, uszkodzonej nawierzchni, zwierząt czy ludzi. Ale nie, w Polsce to głównie nadmierna prędkość, czyli słowo wytrych. 17:21, 08.04.2021


kabaciakkabaciak

4 0

Tak. Od roku jest jeszcze Covid-19. 10:26, 09.04.2021


itd...itd...

29 5

Przecież koszt montażu tego odcinkowego pomiaru prędkości zwróci się po kilku miesiącach , widać z tego że GITD nie jest zainteresowana poprawą bezpieczeństwa na naszych drogach 15:22, 08.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

konstytucjakonstytucja

22 1

Fotoradary przez większość czasu są wyłączone inaczej biedaków zalała by fala papierkowej roboty. 15:43, 08.04.2021


BoomowiecBoomowiec

22 18

Zapytam się wprost: co tak późno się osoby obudziły? za 5min dwunasta-oddanie POW a tu dopiero pomysł? Koszt śmieszny w stosunku do całej inwestycji ( nieco ponad 2mln zł).
No , ale osoby "znające" się na wszystkim.........i niczym typu p.radny Robert W. z KO nagle wybudziły się z zimowego snu i zaczęły "działać".
Kurcze, znowu nietrafione czasowo, trzeba myśleć z wyprzedzeniem, kłania się znajomość podstaw ekonomii ( i nie tylko) : planowanie długofalowe, a nie pseudo zrywy po czasie! 15:44, 08.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MrFrostyMrFrosty

12 0

nie przeczytałeś artykułu, prawda? 18:01, 08.04.2021


tomtom

6 23

Dlaczego przecież to głupota wolniej jadą dłużej będą a ilość sumaryczna spalin będzie większa niż by przejechali to z większą prędkością .
Co ci ludzie mają w głowach 20:15, 08.04.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

W(BJS)W(BJS)

5 14

Podnieść prędkość w tunelu do prędkości autostradowej ! 21:26, 08.04.2021


WsWs

12 2

Drobna uwaga: Emisja spalin przy 80 km/h jest dużo mniejsza niż przy 120 km/h. 07:13, 09.04.2021


Miecz Miecz

2 0

Ty z pewnością skończyłeś gimnazjum, bo myślenie masz typowe.... 07:40, 09.04.2021


ZbigZbig

17 7

Badania konieczności zainstalowania filtrów, badania konieczności montażu OPP w tunelu... Proponuję skierować tych mądrali na badania psychiatryczne. Wyjdzie taniej a może paru zamkną i coś się wreszcie w tym mieście zmieni. 20:56, 08.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W(BJS)W(BJS)

15 15

Filtry niepotrzebne , odcinkowy pomiar prędkości niepotrzebny . Całe to badziewie jest w tym miejscu niepotrzebne ! 21:23, 08.04.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

XyzXyz

12 15

Zapomniales wspomniec dziadek o sobie 21:35, 08.04.2021


W(BJS)W(BJS)

12 13

Xyz . Jak się nie ma argumentów , to atakuje się bezpośrednio i chamsko przeciwnika w dyskusji .
BRAWO TY . 21:56, 08.04.2021


XyzXyz

2 5

Mylisz sie dziadek, ja nic do ciebie nie mam, nawet szacunku. Trollujesz kazdy wpis o POW, smecisz jak stara panna na wydaniu, choc wszyscy od lat wiedzieli, ze obwodnica tu bedzie. Wrzucasz durne teksty, ze nikomu ta POW nie bedzie potrzebna. Chamski to ja dopiero moge byc. A poki co przyznam, ze czytajac twoje łgarstwa mam niezły ubaw, wiec bede sobie kpił ile wlezie. 20:05, 10.04.2021


mmmm

14 16

Ciekawe , który wpadnie żeby zwęzić trasę do jednego pasa reszta na rowery przeznaczyć :) .Po to jest obwodnica, żeby szybko jechać a wypadki zawsze będą. 22:25, 08.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nick_zniknick_znik

5 2

czemu będą? bo jesteśmy jacyś inni? w Szwecji Niemczech czy Czechach może nie być a u nas muszą być? 13:32, 09.04.2021


MieczMiecz

14 2

Oczywiście odcinkowy pomiar w tunelu jest jak najbardziej potrzebny, obecni po tych gimnazjach no BRAIN at all, nie używają mózgów absolutnie, najpierw coś zrobi a następnie udaje że myśli, to oni popełniają najwięcej wypadków, a ci BMWowcy to w szczególności, w Polsce prawo jazdy wydawałbym w wieku po 40..... Jak się czyta wpisy tych poniżej to prawo jazdy wydawałbym po 50.... 07:38, 09.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kurkawodnakurkawodna

11 4

A filterki? gdzie filterki powietrza? nie będzie? jaka szkoda.. 08:28, 09.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pomyslowy dobromirpomyslowy dobromir

10 7

progi zwalniające i ronda przy wjazdach do tunelu i po problemie :-) 09:36, 09.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nick_zniknick_znik

5 2

progi dla prędkości 100 km/h?
problem z progami jest taki, że niektórzy boją się przejeżdzać i hamują do bezsensownych prędkosći. może dlatego że większość progów jest nienormatywnych.
Te ostatnio zamontowane na rientgena są normatywne. jest ograniczenie do 50 i 50 da się przejechać bez problemu.. a ludzie i tak zwalniają do 30
no ale ludzie to ludzie 13:30, 09.04.2021


kabaciakkabaciak

6 12

Zamiast pilnowac budowy filtrow, parku linearnego, polaczenia z Wilanowem przez 130m dziury, wykonania chodnikow i sciezek rowerowych wzdluz odtwarzanej Plaskowickiej, terminowego usuniecia syfiastego targowiska - zajmuja sie niepotrzebnymi i szkodliwymi bzdurami. 10:22, 09.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

erazmerazm

2 1

Ograniczenie prędkości mocno zmniejsza ilość spalin. Wymuszenie jazdy równym tempem, tez dodatkowo ogranicza produkcje spalin. Tylko odcinkowy pomiar prędkości. Jeśli byłby punktowy, to większość naciśnie na gaz zaraz po minięciu radaru. W najgorszym wypadku radary kaskadowe, przynajmniej piec punktów w obu kierunkach. Ostatni przy wyjeździe, żeby nie przyspieszali w tunelu. 10:59, 10.04.2021


spizispizi

6 9

niech sobie temperaturę zmierzą . 11:21, 09.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nick_zniknick_znik

8 2

Sprawa prosta. GITD nie wyda dwóch baniek na instalacje (to nie tylko kamery kable i wieszaki, ale też infrastruktura informatyczna do przetwarzania danych z tych kamer, potencjalne etaty do obsługi wyników), dopóki nie będzie miał przesłanek. Urzędnicy muszą mieć dupokrytkę, że na danym odcinku jest lipa z bezpieczeństwem, dochodzi do licznych wypadków i są ofiary - ograniczenie jest, ale trzeba wprowadzić kontrolę. Więc przykro mi i współczuję rodzinom, których bliscy stracą życie w tunelu w ciągu najbliższych lat po oddaniu go do użytku. Stracą je w imię wyższego dobra aby urzędnicy mogli roztoczyć nad nami opiekę.
14:48, 09.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

erazmerazm

3 1

Wystarczającą przesłanką sa znane wszystkim dramatyczne wypadki w tunelach. Nie trzeba powtarzać błędów. 10:53, 10.04.2021


nick_zniknick_znik

9 4

I dodam, że radni plotą od rzeczy. Pomiar prędkości w tunelu ma się nijak do bezpieczeństwa mieszkańców. Nikt z Ursyniaków nie będzie jeździł z Imielina na Rosoła przez tunel.. To jest dla podróżujących POW a więc ludzi z Wawra czy Ursusa oraz wszystkich innych.
14:53, 09.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

erazmerazm

4 5

Wręcz przeciwnie. Kazdy wypadek w tunelu będzie oznaczał giga korki na Ursynowie, bo cały ruch z tunelu będzie sie wylewał na ursynowskie ulice przez ostatni zjazd, a w drugim kierunku na Wilanow. Niestety, wszystko co na południe pojedzie przez Natolin do zjazdu przez Grzybki, a co na północ ruszy przez północny Ursynów. Ograniczenia prędkości i odcinkowy pomiar zmniejsza liczbę wypadków i sa w naszym interesie. 10:52, 10.04.2021


SpeedSpeed

5 3

Pacanowo 08:54, 10.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InterpretatorInterpretator

3 2

Ursynowcy Radni mają coraz głupsze pomysły. Najpierw dobrze zaprojektowane, dwupasmowe jezdnie zaczęli zmniejszać do jednopasmowych, potem naćkali przejść dla pieszych co kilkadziesiąt metrów, następnie zainstalowali progi zwalniające na dwupasmowych jezdniach (Roentgena), a teraz to! Powinno się upłynniać ruch, a nie utrudniać doprowadzając do pogorszenia jakości powietrza przez spaliny z samochodów stojących na licznych światłach i przed licznymi przejściami dla pieszych. No cóż niech się zastanowią Ci na nich głosowali. 11:36, 12.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mo-romo-ro

1 1

Tak za odcinkowym pomiarem w tunelu. 09:55, 14.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mate0Mate0

1 1

Ciekawe, że najczęściej za stawianiem kolejnych kontroli prędkości są albo niedzielni kierowcy, albo ludzie mający z niewiele wspólnego z samochodami, o urzędasach nie wspominając. 10:28, 16.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%