Fotoradar wyłapujący piratów drogowych - to już trzeci, po zwężeniu ulicy i montażu progów zawalniających, pomysł na ograniczenie prędkości na ul. Stryjeńskich. Propozycję radnej Haliny Kupieckiej przeanalizował Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Opinię, którą wydał może zdziwić wielu mieszkańców południowego Ursynowa.
Stryjeńskich to jedna z najbardziej niebezpiecznych ursynowskich ulic. W ostatnich latach doszło tutaj do kilku wypadków z udziałem pieszych, w tym jednego śmiertelnego. Dużo jest też kolizji aut, spowodowanych nadmierną prędkością. Szczególnie niebezpiecznie jest na odcinku od Belgradzkiej do Przy Bażantarni i to tam fotoradar chce postawić radna Koalicji Obywatelskiej.
Temat jest ważny dla mieszkańców okolicznych budynków ponieważ poza godzinami porannego i popołudniowego szczytu gdy na ulicy Stryjeńskich tworzą się olbrzymie"korki" , samochody przejeżdżają z dużą prędkością przekraczającą prędkość dopuszczalną w terenie zabudowanym. Stwarza to olbrzymie niebezpieczeństwo dla użytkowników pieszych jak i zmotoryzowanych
- uzasadniała swoją prośbę Halina Kupiecka.
To, jak się okazało, nie przekonało Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, który powołując się na analizę dokonaną przez swoją jednostkę naukowo-badawczą, uznał, że w tej lokalizacji nie ma obecnie potrzeby zamontowania urządzenia rejestrującego prędkość samochodów.
Zgłoszona lokalizacja w ciągu ul. Stryjeńskich w Warszawie nie została wskazana jako miejsce charakteryzujące się najwyższym stopniem zagrożenia w ruchu drogowym
- twierdzi GITD.
Z taką opinią nie zgadzają się mieszkańcy okolicy Stryjeńskich.
- Niestety, kierowcy pędzą tu na złamanie karku. Włączenie się do ruchu np. z ul. Jaworowej jest chwilami praktycznie niemożliwe. O tym, że nie jest bezpiecznie świadczy wiele stłuczek i innych incydentów drogowych. Potrzebne jest rozwiązanie dyscyplinujące kierowców przekraczających prędkość - mówi Dorota Makarewicz.
Jak dotąd takiego rozwiązania nie ma. Fotoradar to już kolejny pomysł na spowolnienie ruchu na Stryjeńskich. Pierwszy i najgłośniejszy to projekt z budżetu obywatelskiego z 2016 roku, który zakładał zwężenie ul. Stryjeńskich do jednego pasa w obu kierunkach. Do realizacji nigdy nie doszło na skutek ostrego sprzeciwu mieszkańców, w rezultacie którego burmistrz i ZDM wstrzymały przebudowę ulicy, przynajmniej do momentu zakończenia budowy tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy.
Kilka tygodni temu Robert Kempa przedstawił swoją propozycję poprawy bezpieczeństwa na jednej z głównych arterii Ursynowa - zamontowanie tzw. wyspowych progów zwalniających, umożliwiających przejazd autobusom bez konieczności obniżania prędkości.
I tym razem nic z tego nie wyszło, bo na przeszkodzie stanął Zarząd Dróg Miejskich, tłumacząc, że Stryjeńskich jest ulicą kategorii G, czyli głównej, w związku z tym zgodnie z przepisami prawa, nie wolno montować na niej progów zwalniających. ZDM podkreśla, że jest otwarty na dialog z mieszkańcami i władzami dzielnicy na temat zmian, które mogą uspokioić ruch na Stryjeńskich.
Zbyszek10:43, 19.12.2019
Hahahaha :-D Proponuję dwa radary i kilka progów zwalniających. Aaa i zapomniałem jeszcze wincej świateł dać jak na KEN - będzie na pewno lepiej ;) 10:43, 19.12.2019
Autochton10:51, 19.12.2019
Sprawa jest banalnie prosta albo policja, albo próg zwalniający albo fotoradar.
Policji drogowej na Ursynowie jak nie było tak nie ma, progi zwalniające są uciążliwe dla kierowców, którzy jadą z dozwoloną prędkością. Fotoradar wydaje się idealną opcją. Jest też inny wariant, podnieść prędkość na wszystkich ulicach dzielnicy do 130 km/h i nie będzie problemu. 10:51, 19.12.2019
MarysiaK10:55, 19.12.2019
Jestem za podniesieniem prędkości do min. 80km/h w mieście. I tak wszyscy jeżdżą min. koło 80-100km/h nonstop (ja osobiście również), więc te radary są pomysłem bez sensu. Lepiej zająć się idiotycznymi ograniczeniami prędkości, których i tak nikt nie respektuje, bo są zbyt niskie. 10:55, 19.12.2019
MrFrosty11:07, 19.12.2019
a to, że czasem ktoś zginie albo trwale zostanie okaleczony to już trudno. Ważne żeby się fajnie jeździło i przepustowość była. 11:07, 19.12.2019
Marcel12:44, 20.12.2019
MarysiaK
Nikt normalny tak nie jeździ, idiotko. 12:44, 20.12.2019
Mutter13:02, 20.12.2019
Marysia K będziesz tak jeździć aż ktoś cię wyciągnie z auta i utnie włosy jak się kiedyś robiło ze złymi kobietami. 13:02, 20.12.2019
escuadron de pedales21:29, 20.12.2019
Alez sprobuj szwabska Mutter. Skoro koniecznie chcesz szybkie spotkanie z proktologiem, zeby ci te nozyczki wyciagał 21:29, 20.12.2019
kazoora11:03, 19.12.2019
Wystarczy dostosować te drogę do standardu jaki jest na Dereniowej. 11:03, 19.12.2019
escuadron de pedales12:39, 19.12.2019
Stryjenskich ma wyzsza klase drogowa niz KEN, ktora jest dwupasmowa. Wiec nie, nie wystarczy. To nie jest zadna lokalna uliczka typu braci wagów. A to g..no ktore powstalo na dereniowej nie miesci sie w zadnych standardach. Wlacznie z tym, ze piesi na skrzyzowaniu z gandhi stoja 2,5 minuty na swiatlach. 12:39, 19.12.2019
s12:06, 19.12.2019
najlepiej zamknąć ten odcinek ulicy i zrobić park , komu przeszkadza tu duża prędkość samochodów ? przecież piesi nie mają prawa tu przechodzić , natomiast na obu skrzyżowaniach są światła więc może jednak trzeba wzdłuż ogrodzić ulice , albo wprowadzić kursy szybkiego przebiegania, albo przestrzegać przepisów 12:06, 19.12.2019
Krystian12:09, 19.12.2019
Na całej ulicy powinno być ograniczenie do 40 km/h i częste patrole policji 12:09, 19.12.2019
Inaczej się nie da12:09, 19.12.2019
Parkujcie na prawym pasie trochę piraci zwolnią. 12:09, 19.12.2019
escuadron de pedales12:33, 19.12.2019
Jak ktos sie nie umie wlaczyc do ruchu z Jaworowej to niech wezmie kursy doszkalajace. 12:33, 19.12.2019
Warszawiak ( bardzo 15:57, 19.12.2019
Jak ktoś pisze głupoty , to niech nie pisze opinii . 15:57, 19.12.2019
MrFrosty16:53, 19.12.2019
no jak ma nie pisać jak tylko tak ma szanse, że ktoś go posłucha? 16:53, 19.12.2019
Nick20:42, 19.12.2019
Ewentualnie 3x w prawo zamiast raz w lewo. 20:42, 19.12.2019
escuadron de pedales22:20, 19.12.2019
Kolejne dwie popierdóły życiowe, przez ktorych na swiatlach wydzielone lewoskrety robią, bo prawo jazdy w chipsach znaleźli. Dokladnie Nick, kolejnym ich pomyslem bedzie nakaz skretu w prawo. 22:20, 19.12.2019
Bronek13:31, 19.12.2019
Radary i tak są ustawione z około 10 km / h tolerancją. Czyli jak ograniczenie jest do 40, to jak się jedzie 50, to radar nie wyłapie. 13:31, 19.12.2019
Zuzanna14:54, 19.12.2019
Już nie są. 14:54, 19.12.2019
Bronek18:40, 19.12.2019
~ Zuzanna Są cały czas. Niektóre nawet +15 km/h 18:40, 19.12.2019
Nick18:54, 19.12.2019
To ciągle jest najskuteczniejsza forma egzekwowania przepisów. Tolerancja +10-15km i tak zrobi robotę na jezdni gdzie ciągle jeździ się 80. 18:54, 19.12.2019
Nick20:40, 19.12.2019
A tolerancja jest po to żeby później w sądzie nie było dyskusji że było 49 a nie 51. Proszę otworzyć głowę. 20:40, 19.12.2019
Bronek21:11, 19.12.2019
Nie. Tolerancja jest dlatego, ze ITD nie ma mocy przerobowych i środków do wysyłania mandatów na 50 zł do tych, którzy przekroczyli prędkość o 5 km/h. 21:11, 19.12.2019
Warszawiak ( bardzo 15:55, 19.12.2019
Już dawno twierdziłem , że tylko radar rozwiąże ten problem . Nic tak nie przemawia do wyobraźni kierowców jak mandat . Na Pileckiego też tak było , szkoda tylko , że zginęli ludzie . 15:55, 19.12.2019
x18:52, 19.12.2019
No proszę jak to ludzie ewoluują. Nawet starość okazuje się nie być barierą. Ile to już postów widziałem podpisanych tym "nobliwym na kredyt" nickiem w których wynikało że lobbuje pan za progami zwalniającymi jak putin za nordstrim. A tu taka miła niespodzianka... Karuzela poglądów forumowego trola czy może jednak prawdziwe nawrócenie? 18:52, 19.12.2019
B17:13, 19.12.2019
polaczki i tak bedo jezdzic jak chco. Tylko pomiar predkosci w 100% tras pozwoli wykosic januszy mariuszy drog. 50 to 50, 80 to osiemdziesiat. polaczki musza tez wymienic sobie mozgi. Wtedy bedzie bezpiecznie i milo. polaczki, mozecie komentowac 17:13, 19.12.2019
Ursy18:49, 19.12.2019
Wali w łeb już niektórym z nudów. Najlepiej przekopać fose przez ulice, ogrodzić zasiekami i wpuścić krokodyle, plus pole minowe. 18:49, 19.12.2019
max19:26, 19.12.2019
A kiedy burmiszcz wreszcie połączy ul. Belgradzką z ul. Pileckiego wokół górki kazurki, aby udrożnić ul. Stryjeńskich, na której rano samochody stoją w kilkusetmetrowym korku? 19:26, 19.12.2019
Arnie21:14, 19.12.2019
Takie oczywiste połączenie, chyba nie jest potrzebne mieszkańcom południowego Ursynowa, dla nich postanie pół godzinki codziennie w korku to żaden problem. Gdyby było inaczej to po ostatnich wyborach Burmistrz przestałby być Burmistrzem. 21:14, 19.12.2019
s00:45, 20.12.2019
to głupie rozwiązanie zwłaszcza dla politykóf, trzeba zgodnie z duchem polskiej teraźniejszości wprowadzić ograniczenia ruchu, np. kartki na paliwo, podatki dla bogaczy posiadających auta, talony na kupno samochodów, wycofanie uprawnienia do kierowania osobom niegodnym zaufania np. opozycji, prawnikom, lekarzom itp... 00:45, 20.12.2019
Luzik20:38, 19.12.2019
Tylko tunel z podziemnym parkingiem przy Lidlu i podziemnymi wjazdami do garaży w blokach - a na górze drzewa... dlaczego nikt tego nie żąda.... 20:38, 19.12.2019
Ale jaja ale jaja21:14, 19.12.2019
Leming lemingowi wilkiem 21:14, 19.12.2019
Michał 09:34, 20.12.2019
Protest przeciwko rozwiązaniom wymuszajacym jazdę zgodnie z przepisami do tego w terenie gęsto zabudowanym.
Takich kierowców trzeba usunąć z publicznych dróg, ponieważ są nich tak samo niepożądani jak pedofile pod przedszkolem. 09:34, 20.12.2019
kurkawodna09:51, 20.12.2019
słowo klucz "wymuszającym". A może lepiej postawić siatkę po długości, aby piesi nie przechodzili w niedozwolonym miejscu? Cel osiągnięty 09:51, 20.12.2019
szymon8912:42, 20.12.2019
@kurkawodna
To nie piesi są problemem, lecz kierowcy odpowiedzialni za ponad 90% zdarzeń z ich udziałem. 12:42, 20.12.2019
Maciej Wysocki11:17, 20.12.2019
Widzę, że "kierowcy" przedkładają swoją "wolność" do łamania przepisów ponad bezpieczeństwo naszych dzieci.
Oj, walka będzie bezwzględna aż wióry z was, gnoje polecą... 11:17, 20.12.2019
UrsynowskiGad13:36, 20.12.2019
Dzieci to najprościej jest zrobić. Wyedukować, żeby bezpiecznie przechodziły przez jezdnię już takie proste nie jest. Od tego jednak radzę rozpocząć swoją bezwzględną walkę. 13:36, 20.12.2019
Witek 14:04, 20.12.2019
Ursynowski
Powiedz to rodzicom dzieci pomordowanych przez "kierowców" jak np. parę dni temu w Poznaniu.
Ja się dołączam do tej walki a bronią jest wideorejestrator. Żadnemu pożal się Boże furmanowi nie odpuszczę. 14:04, 20.12.2019
UrsynowskiGad14:27, 20.12.2019
@Witek: jak masz dzieci, to możesz je uczyć bezpieczeństwa na drodze, albo pokazać im fotoradar i wmówić że są bezpieczne. Twoje dzieci, twój wybór. 14:27, 20.12.2019
Maciej Wysocki14:37, 20.12.2019
Przykłady z życia, codzienne wydarzenia w Polsce pokazują, że to nie wystarczy.
Polacy i Polki mordują pieszych, którzy przechodzą na zielonym świetle, rozjeżdżają ludzi na chodnikach, wysepkach i przystankach.
Czas zrobić porządek z drogowym bandytyzmem i powstrzymać bezkarnych zmotoryzowanych morderców. 14:37, 20.12.2019
UrsynowskiGad14:51, 20.12.2019
Panie Macieju, niech Pan dorośnie, nie mordują, chyba że zostanie im udowodnione umyślne działanie. Nie ma też sensu podkreślanie, że akurat Polki i Polacy, równie dobrze można napisać, że Polki i Polacy umierają ze starości. Na koniec, nie ma żadnych statystyk, że liczba ofiar wypadków na Ursynowie wzrasta, są to zdarzenia bardzo rzadkie, niech Pan nie straszy sąsiadów przed Świętami. 14:51, 20.12.2019
M15:19, 20.12.2019
Czym innym jak nie umyślnym działaniem jest notoryczne przekraczanie dopuszczalnej prędkości czy wyprzedzanie na przejściach dla pieszych.
Warto właśnie podkreślać polskość tego procederu, ponieważ to właśnie Polska dołuje w europejskich statystykach bezpieczeństwa. Do tego ilość ofiar na polskich drogach rośnie wbrew trendom z cywilizowanego świata a Ursynów nie wyłamuje się niestety z tej krwawej rzeczywistości. 15:19, 20.12.2019
UrsynowskiGad16:01, 20.12.2019
M: Spowodowanie wypadku to przestępstwo nieumyślne, tak mówi prawo i ono obowiązuje, nie twoje emocje. Krwawa rzeź na Ursynowie, szczególnie tym blokowym, którego dotyczy artykuł a nie "Zielonym", to również emocjonalna bajka, nie ma żadnych statystyk na jej potwierdzenie. 16:01, 20.12.2019
jac.16:58, 23.12.2019
~UrsynowskiGad: Dzieci to najprościej jest zrobić. Wyedukować, żeby bezpiecznie przechodziły przez jezdnię już takie proste nie jest.
A ponieważ wyedukować dzieci, żeby jeździły samochodem zgodnie z przepisamy jest jeszcze trudniej, i jak widać nie wszystkim się udało, konieczne są dodatkowe środki zapobiegawcze. 16:58, 23.12.2019
Korbol12:46, 20.12.2019
Jako użytkownik auta podpowiem inne rozwiązanie. Stryjeńskich jest drogą, którą w miarę sprawnie daje się przejechać. To kwestia ilości świateł. Jak wyregulować ruch, to proste. Wystarczy wyregulować tak zmianę świateł (zielona fala) na KEN i problem sam zniknie. Tu mamy dwa warianty.
Dostawić jeszcze co najmniej dwa przejścia na Stryjeńskich i ustawić je by działały tak jak na KENie, lub faktycznie zrobić zieloną falę na KEN, Rosoła i Stryjeńskich. Obecna technika pozwala na takie dobranie parametrów czasu zmiany świateł, by prędkość pojazdu nie przekraczała 50km/h, jednocześnie trafiając na zielone przy następnych światłach. Ale co ja tam wiem ... 12:46, 20.12.2019
UrsynowskiGad13:28, 20.12.2019
Haha, "Ale co ja tam wiem", skromność jest dobra u panienki i to też nie każdej:) Zielona fala to mityczny model, który się sprawdza tylko w teorii (szczególnie wtedy gdy w jednym kierunku porusza się tylko jeden samochód). Ruchem samochodowym rządzi chaos. Wystarczy że jeden kierowca ruszy spod świateł sekundę za późno dłubiąc w nosie i za kilka świateł dalej cała technika idzie wiadomo gdzie. Są też przejścia na przycisk, czyli kolejny losowy element. No i ruch rano jest zdecydowanie większy w jedną, a wieczorem w przeciwną stronę, zielona fala nie może działać w obu kierunkach naraz. 13:28, 20.12.2019
mdo13:21, 20.12.2019
Od czasu dostawienia świateł przy lidlu do kolejnych przy Belgradzkiej jest ok. 400 metrów, więc nikt już nie jeździ z szalonymi prędkościami, szczególnie że i tak wpada się w permanentny korek przy przychodni. W drugą stronę jest zwężenie do jednego pasa na wprost i samochody się suwakują, więc zwalniają. Rozumiem, że ta pani z koalicji obywatelskiej chciała zaistnieć, ale się spóźniła o dobre kilka miesięcy. Ewentualnie przyjedzie firma konsultingowa z Gdańska i za grubą kasę zrobi kolejny audyt, którego nie potrzeba - pójdzie z naszej kieszeni... 13:21, 20.12.2019
Balbina21:38, 20.12.2019
radna chce - a ja żądam ekranów na wiadukcie przy Karczunkowskiej 21:38, 20.12.2019
mdo12:16, 21.12.2019
I znowu ktoś się masowo łapkami pobawił i minusów posiał. O 11 nie było o 12 zatrzęsienie. Niezła piaskownica ;)) 12:16, 21.12.2019
Bano23:16, 22.12.2019
A niech stawiają, w Yanosiku pewnie będzie oznaczony sekundę po postawieniu xD 23:16, 22.12.2019
mer00:59, 26.12.2019
Nie chodzi o pieniadze, tylko o wymuszenie spokojnej jazdy i docelowo zmniejszenie ruchu przelotowego przez osiedla mieszkaniowe. Niech sobie zatem bedzie w Yanosikiu i w kazdym GPSie - jego rola bedzie spelniona. O to wlasnie chodzi. 00:59, 26.12.2019
warszawiaK509:21, 25.12.2019
Posiadanie auta w mieście, szczególnie takim jak Warszawa, jest bez sensu.
Kiedyś większości wystarczało ZTM. tym bardziej dzisiaj, kiedy jest na dużo wyższym poziomie. Po co, tak uparcie, upierać się przy tych fabrykach smogu na czterech kółkach. 09:21, 25.12.2019
escuadron de pedales17:40, 25.12.2019
Po jajco. Kolejny przyjezdny bez rodziny, obowiązków, z nadmiarem wolnego czasu bedzie mowil Warszawiakom co ma sens i jak mają żyć. 17:40, 25.12.2019
Kafar23:52, 25.12.2019
Pamiętaj gościu że twoja marna przewaga kończy się z chwilą wyjścia z auta od którego klucze mogę wyrzucić daleko w trawnik i jak wtedy załatwisz swoje pseudowazne sprawy. 23:52, 25.12.2019
escuadron de pedales08:19, 26.12.2019
A tak na trzezwo kafar rano, mozesz rozwinac o ch.j ci teraz w ogóle chodzi? A kluczy mi nie mozesz wyrzucic, tylko mozesz sprobowac wyrzucic, a to roznica i final byłby odmienny od twoich oczekiwań. 08:19, 26.12.2019
zwykły obserwator09:26, 03.01.2020
Kolejny krok komanda dywersantów Burmistrza ukatrupiania komunikacji dzielnicy. Światła Stryjeńskich/Belgradzka skutecznie ograniczyły płynność ruchu. Ale sabotażystom mało, zaraz jakieś betonki na jezdni wykombinują. słupki, trawniki itp. Szok. 09:26, 03.01.2020
mimi10:47, 19.12.2019
35 38
będzie, szoferhy nie będą zapindalaś, a o to właśnie chodzi. 10:47, 19.12.2019