REKLAMAA1 UCK ALTERNATYWY 01.01.2023 - 31.12.2023
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ4 listopada 2022, 13:31 komentarzy 30

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Kolejka napowietrzna w Wuppertalu

    Kolejka napowietrzna w Wuppertalu (Wikipedia/GFDL 1.2)

    Ursynowski radny zamiast rozbudowy Puławskiej proponuje "dobry transport publiczny". I pokazuje inspirację z Niemiec - napowietrzną kolejkę w Wuppertalu. Pomysł żywo komentują internauci.

    Ursynowscy radni co rusz zaskakują pomysłami. Na fali dyskusji o celowości buspasa na ul. Puławskiej radny Polski 2050 i Otwartego Ursynowa Paweł Lenarczyk sugeruje nietypowe rozwiązanie. 

    Zaproponował, by zamiast budowania kolejnego pasa ruchu na ul. Puławskiej, którego domagają się niektórzy kierowcy, postawić na "dobry transport publiczny". Co radny rozumie pod tym pojęciem? 

    - Szkoda, że władze naszego miasta tramwaju na Puławskiej nie widzą aż do 2027 roku, mimo że był on w obietnicach wyborczych prezydenta Trzaskowskiego - komentuje Lenarczyk i w mediach społecznościowych pokazuje inne rozwiązanie - kolejkę napowietrzną.

    Najdłuższa na świecie

    Wspomniana kolejka napowietrzna w Wuppertalu to Wuppertaler Schwebebahn - najdłuższa na świecie, licząca 13,3 kilometra (w tym 10 km nad rzeką na wysokości 12 metrów na lustrem wody) linia kolei podwieszanej. Łączy kilka dzielnic miasta i jest elementem miejskiego transportu publicznego. 

    Jej pierwszy odcinek otwarto już w 1901 roku, a więc 121 lat temu. Każdy z 27 wagoników może przewieść jednorazowo ok. 200 pasażerów. Są one napędzane czterema silnikami o mocy 45 kW każdy i mogą jechać z prędkością 60 km/h.

    A tak wygląda podróż Wuppertaler Schwebebahn z perspektywy kabiny maszynisty:

     

    Czy Warszawę na to stać? "Świat stawia na tramwaje"

    Internauci żywo komentują propozycję ursynowskiego radnego. 

    - Nie trzeba budować kosztownej kolejki z ogromnymi kosztami utrzymania, skoro wystarczy wziąć kubeł farby i wymalować ciągły buspas na Puławskiej. Przy okazji autobusem da się obsłużyć rzadką zabudowę, bo da się wyznaczyć różne trasy zbiegające się na buspasie - a kolejką nie - ocenia jeden z nich.

    - Świat stawia na tramwaje, a większość kolejek jednoszynowych jeździ w parkach rozrywki - napisał z kolei Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich, pasjonat pojazdów szynowych. To w reakcji na jego komentarz radny pisał o niespełnionej obietnicy prezydenta Trzaskowskiego o tramwaju na Zielony Ursynów.

    Kilka lat temu analityk megatrendów przedstawił pomysł metrobusów na Puławskiej - autobusu mającego zalety metra - który jeździłby z dużą częstotliwością po wydzielonym pasie na środku ulicy, pomiędzy pasami na wydzielonym buspasie. Z kolei w 2014 roku ówczesny burmistrz Ursynowa Piotr Guział zaproponował wybudowanie kolejki naziemnej z Ursynowa do Wilanowa przez skarpę ursynowską.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 53

    • 9
      BARDZO PRZYDATNY
    • 10
      ZASKOCZONY
    • 8
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 4
      NIEPRZYDATNY
    • 4
      WKURZONY
    • 15
      BRAK SŁÓW

    30Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Chabanina 30 2 miesiące temuocena: 75% 

      Piaseczno juz ma kolejke. Sprawnie łączy z mordorem, dw. zachodnim i centrum. Lepiej te pieniadze wydac na nowe, podgrzewane sciezki rowerowe.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~obywatel 29 2 miesiące temuocena: 100% 

      kolejna mżonka lewaków na rowerach podgrzewane ścieżki rowerowe do roboty a nie przepalać publiczne pieniądze na fiu bzdziu

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wędrowali szewcy przez zielony las, nie mieli pieniędzy ale czas 28 2 miesiące temuocena: 67% 

      @ Boom, kolejny pas na Pulawskiej? jest nudny i taki ...passe! Świat idzie do przodu! Nowoczesna kolejka w zastępstwie trolejbusow to rozwiązanie ciekawe, urokliwe dla miasta oraz podtrzymujące sentymentalna historie tej okolicy!

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 27 2 miesiące temuocena: 0% 

      W którym miejscu to napisałem?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wędrowali szewcy przez zielony las, nie mieli pieniędzy ale czas 26 2 miesiące temuocena: 100% 

      @ Boom, tak trochę przed Niemcami

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 25 2 miesiące temuocena: 0% 

      To masz zwidy. Pisałem o rezerwie terenu w przeciwieństwie do sytuacji z Niemiec. Czytaj co jest napisane, a nie co sobie wyobrażasz.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wędrowali szewcy przez zielony las, nie mieli pieniędzy ale czas 24 2 miesiące temuocena: 50% 

      Boom: Swiat niczym rozemocjonowany hejt trudno zrozumieć: Niemcy zamiast się zniewazac 100 lat temu zbudowali kolejkę. Zyja spokojnie. Im rezerwy niepotrzebne. Chińczycy w razie potrzeby wy-przesiedla wg uznania. Najpierw budują miasta idealne na tip top, później je zasiedlają ludźmi z wiosek:) Wnioski / nie "zwidy" każdy może wyciągnąć sam;)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mesti 23 2 miesiące temuocena: 64% 

      Nie rozumiem zmasowanych ataków na radnego. Wyobrażacie sobie chorzowska Elkę, ze tak drwicie czy może włączyły sie zwalczające sie obozy? Kolejki 'Light Rail Transit (LRT)'' : Singapur, Korea, Chiny (wiele lokalizacji), Makao, Malezja, Indonezja, Doha, Tokio, itd. - sa przyszłością w zatłoczonych miastach, zwłaszcza tam, gdzie nie ma możliwości budowy metra. Dałoby sie ja wybudować wzdłuż Poławskiej czy nad Lasem Kabackim, itd. Akurat ta ze zdjęcia jest dość paskudna, ale warto pooglądać jak wyglądają w/w,, ultranowoczesne. Tam gdzie sie da prowadzi sie je po ziemi, a gdzie nie - górą.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 22 2 miesiące temuocena: 27% 

      Warszawa nie jest zatłoczonym miastem. Jest bardzo rozległym i ma stosunkowo mało mieszkańców na 1 km2. Warszawa w porównaniu do wymienionych krajów/miast jest po prostu jak chińska wioska (byłem, widziałem). Projekt ekonomicznie nie ma żadnego uzasadnienia, szczególnie, że w tym miejscu są rezerwy terenu. A radny, jak jeździ na wycieczki, to powinien zatrudnić też tłumacza by mu Niemcy wytłumaczyli dlaczego w tym mieście powstało coś takiego. Polecam też program na Discovery. Inaczej po prostu ośmiesza się, co mu wyborcy wytknęli.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mesti 21 2 miesiące temuocena: 55% 

      Boom, Warszawa nie jest gęsto upchana w pionie jak Singapur, ale jest gęsto i bezładnie rozlana w poziomie. Malo mieszkańców, wielki teren, brak arterii i brak możliwości tworzenia nowych. To, połączone z brakiem urbanistycznego planowania długofalowego (od 1989r), przekłada się na zawal miasta. Krwioobieg Warszawy nie działa i będzie tylko gorzej. W takiej sytuacji komunikację zbiorową trzeba przenosić albo POD ziemię, albo NAD ziemię, albo wymusić zatrzymanie samochodów przed miastem. Zdaje się, ze ta ostatnia koncepcja króluje teraz w Ratuszu, skoro... tramwaj warszawiakom budują. Bo tramwaj zawsze oznacza zabieranie pasów ruchu, znaczne spowolnienie przepustowości skrzyżowań oraz żółwiowe przemieszczanie sie tym tramwajem.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Chabanina 20 2 miesiące temuocena: 100% 

      Ursynów juz ma jedną Elkę i wystarczy

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boże 19 2 miesiące temuocena: 83% 

      Kolej napowietrzna? Jegomościa chyba po....ło.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wędrowali szewcy przez zielony las, nie mieli pieniędzy ale czas 18 2 miesiące temuocena: 25% 

      Fajna ta kolejka. Gdyby jeszcze funkcjonowała w USA, a nie w Niemczech, zbudowanie takiej u nas mialoby znacznie więcej zwolennikow;)

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Budzimy sie 17 2 miesiące temuocena: 67% 

      ​Mieszkańcy jednej z dzielnic Brukseli siłą zablokowali wprowadzenie nowej organizacji ruchu, która przyczyniłaby się do postępującego paraliżu ulic. Gdy negocjacje zawiodły i władze przeforsowały plan pod przewrotnym tytułem "Good Move" (Dobry Ruch), ludzie wyszli na ulicę, powyrywali znaki i słupki, doszło do starć z policją i aresztowań.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~JPRDLE 16 2 miesiące temuocena: 76% 

      Lenarczyk coraz bardziej odklejony od rzeczywistości...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Manius 15 2 miesiące temuocena: 95% 

      Tydzień temu Paweł Lenarczyk na obradach komisji powiedział, że nigdy nie pozwoli na dobudowanie kolejnego pasa na Puławskiej, którym by mogły jeździć autobusy. Chciał też jednoczesnej zielonej fali na Puławskiej i dłuższego skrętu w Karczunkowską. W tym tygodniu proponuje kolejkę z wesołego miasteczka. Zapamiętajcie jego nazwisko przy kolejnych wyborach. Paweł Lenarczyk - Dziękujemy Panu.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dlaczego tylko w Wuppertau? 14 2 miesiące temuocena: 86% 

      A może pomysłodawca odpowie dlaczego tego typu kolejka działa TYLKO w WUPPERTALU? Bo to chybiony pomysł i nie znalazł zastosowania w innych miastach na świecie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Metro 13 2 miesiące temuocena: 34% 

      Tak najtańszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie metra o 2 stacje, Józefosław i Piaseczno oraz wybudowanie 2 sporych parkingów w tych miejscach. I to nie są fantazje, ceną takiej inwestycji nie jest to ile się wyda na budowę, finalną ceną jest koszt-zysk/czas. Wiadomo Warszawa nie będzie budować metra, ale Piaseczno może. Zyskiem dla Warszawy będzie pozbycie się zajezdni metra i odzyskanie dużego cennego terenu. Zyskiem dla Piaseczna będzie .... to chyba oczywiste

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Paulo 12 2 miesiące temuocena: 87% 

      Dużego, cennego terenu... Lobbujesz na korzyść developerów?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 26 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kierpoć 11 2 miesiące temuocena: 100% 

      Przecież Piaseczno ma już komunikację szynową - SKM.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak82 10 2 miesiące temuocena: 69% 

      Miejmy nadzieję, że to tylko zwykłe bajanie radnego. Koszt pewnie nie mały, a czas przejazdu niewiele krótszy od obecnego po buspasie. Nikt o tym nie mówi, ale najtańszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie metra o 2 stacje, Józefosław i Piaseczno oraz wybudowanie 2 sporych parkingów w tych miejscach. To też fantazje, bo Warszawa nie będzie budować metra dla Piaseczna, a Piaseczno nie ma kasy na taką inwestycje. O czym mowa? Jednej linii trolejbusowej nie potrafili wspólnie utrzymać, a kolejki napowietrzne im się marzą. Radnemu proponuje zejść na ziemie i napierw zapoznać się jak doszło do upadku jedynej linii trolejbusowej łączącej Warszawę i Piaseczno.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Paulo 9 2 miesiące temuocena: 87% 

      Piaseczno? Józefosław? Proponuję przedłużyć linię od razu do Gdańska... Dziś w metrze jest tłoczno. Jak jeszcze dołączy Piaseczno i Józefosław, to na Natolinie w ogóle nie da się wsiąść.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 27 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~awruk 8 2 miesiące temuocena: 81% 

      Paulo, nie ekscytuj się. Metra pod rezerwatem przyrody nie da się wykopać, nawet tarczami, bez zmian hydrologicznych w lesie kabackim. Zamykam temat metra do Piaseczna. Bajdużenie Lenarczyka o kolejce napowietrznej pokazuje, że praca radnego nie jest dla niego. Trzeba to tylko przy następnych wyborach zaznaczyć.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 22 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~igt 7 2 miesiące temuocena: 89% 

      :-) Kiedyś Polska rządzili inżynierowie np taki Mościcki... teraz szkoda gadać.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 17 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 6 2 miesiące temuocena: 62% 

      Awruk, nikt nigdy nie zakładał budowy pod Lasem Kabackim. Były jedynie koncepcje wyjazdu na powierzchnię na ten tor dojazdowy i dalej w kierunku Piaseczna. Takie rozwiązania czasem są stosowane na świecie. Ale temat też padł z wielu powodów.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 8 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~miama 5 2 miesiące temuocena: 75% 

      Boom, z jakich powodów?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 4 2 miesiące temuocena: 86% 

      Od początku: przebicie się pod Lasem Kabackim odwodni sporą część terenu - takie są skutki uboczne istnienia tunelu metra. Rozważano przejazd na powierzchni przez las, ale to jest niby rezerwat, więc pomysł padł. Potem były pomysły by pociągi wyjechały na powierzchnię po torach dojazdowych. Ale trzeba by było wybudować drugi tor, włączyć go do linii biegnącej do Piaseczna. Tylko taki przebieg metra absolutnie nic nie da, bo Józefosław i Julianów nie skorzystają, a połączenie się zdubluje z już istniejącym. Pociągnięcie linii bliżej lasu także odpadało, bo koszty i brak rezerw terenu. No i ostatnia rzecz - wagony warszawskiego metra zdaje się nie są zaprojektowane by jeździły po powierzchni w deszczu, na mrozie i śniegu. Las Kabacki skutecznie odgradza Ursynów.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pani Maria z Kazury 3 2 miesiące temuocena: 64% 

      Na szczęście odgradza. Dodajmy.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mesti 2 2 miesiące temuocena: 80% 

      Tory dojazdowe już od kilkunastu powinny być wykorzystywane jako przedłużenie metra do Okęcia. Nie każdy skład, ale raz na pol godziny skład lotniskowy, np. granatowo-bialy, z logami linii lotniczych, powinien jechać z Młocin, by na Kabatach wyjeżdżać na powierzchnie i dowozić warszawiaków na lotnisko. Po czym wracać. Wtedy jeden tor wystarcza i nie trzeba by było budować absurdalnej kolejki na lotnisko, do ktorej.... trzeba sie przesiadać z metra, do którego dojście z M1 to ok. 1200metrow kostki brukowej (na niej nie jeżdżą walizki lotnicze, ważące po 20-30 kg) oraz schodów, przejść, zejść na perony, itd. Tak zlej organizacji i takiej pogardy wobec pasażerów oraz bezmyślności wladz jak w Warszawie trzeba na świecie szukać ze świecą: jak mozna "zaprojektować" dwie linie metra, ze żadna nie przebiega przez żaden dworzec (Wschodnia, Zachodnia lub Centralna) ani przez lotnisko, a ew. przesiadka jest skrajnie niewygodna, plus Centralna to nieczytelny labirynt dla nowych podróżnych.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~green airport develop szopę 1 2 miesiące temu

      Mesti - warszawskie metro nie jest przystosowane do jazdy po powierzchni (wymaga trzeciej szyny itd.). Po oddaniu do użytku nowego lotniska CPK problem sam się rozwiąże, bo w kilka minut śmigniesz tam pociągiem z Centralnego. Okęcie do zaorania.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.4526 sekundy
    REKLAMAA2 KUCHAREK6  26.11.2022 - 25.02.2023