31 marca upływa ustawowy termin wypłaty wynagrodzenia rocznego. Pracownicy zatrudnieni w jednostkach sfery budżetowej mogą spodziewać się tzw. "trzynastek". Prawo do dodatkowego wynagrodzenia uzyskuje się po przepracowaniu w ciągu danego roku kalendarzowego co najmniej sześciu miesięcy.
Wynagrodzenie roczne w pełnej wysokości jest należne, jeżeli dany pracownik przepracował cały rok kalendarzowy, lub też w mniejszej wysokości - jeżeli okres ten wynosi, co najmniej 6 miesięcy (lub mniej w przypadkach określonych w ustawie). W sytuacji, gdy okres zatrudnienia pracownika brany pod uwagę do obliczenia wysokości nagrody rocznej jest mniejszy niż rok kalendarzowy, nagroda roczna jest wypłacana w wysokości proporcjonalnej do długości przepracowanego okresu.
Trzynastka przysługuje pracownikom jednostek państwowej sfery budżetowej, pracownikom zatrudnionym w urzędach organów władzy publicznej, kontroli, ochrony prawa oraz sądach i trybunałach oraz pracownikom samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych.
Wynagrodzenie otrzymują wyłącznie zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, powołania, mianowania, wyboru lub spółdzielczej umowy o pracę. Osoby uprawnione do otrzymania dodatkowego wynagrodzenia rocznego otrzymują je najpóźniej do końca pierwszego kwartału następnego roku, za który przysługuje trzynastka.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz