Zamknij

Wakacyjny Barometr 2019: Które kraje wydadzą najwięcej latem?

12:17, 21.06.2019 Redakcja Haloursynow.pl Aktualizacja: 13:10, 21.06.2019
Skomentuj mat. prasowe mat. prasowe

Ferratum ogłosiło wyniki najnowszego międzynarodowego badania zachowań klientów w 17 krajach. Jubileuszowa edycja Wakacyjnego Barometru pokazała jak w ciągu roku może się zmienić podejście do wakacyjnych wydatków. Badanie przeprowadzone w 22 tysiącach gospodarstw domowych dotyczyło m.in. planowanych letnich aktywności, rodzaju płatności, jaki ankietowani najchętniej wybierają czy formy zakupów, jaka jest dla nich najwygodniejsza. Sprawdźcie, jakie wyniki przyniosła 10. edycja badania Ferratum. 

Wakacyjny Barometr 2019 pokazał, że głównym źródłem finansowania wakacji będą oszczędności. Aż 52 proc. ankietowanych wskazało, że zamierza skorzystać z odłożonych wcześniej pieniędzy. U 27 proc. ankietowanych wparciem będzie pożyczka na raty. Pozostali sięgną po karty kredytowe, kredyty konsumenckie czy inne pożyczki.

W tym roku najwięcej ankietowanych (39 proc.) szacuje, że wyda latem tyle samo pieniędzy co w ubiegłym roku. Większe wydatki planuje tylko 28 proc. uczestników badania. 

Meksykanie wydadzą najwięcej

W niektórych państwach miały miejsce znaczące zmiany w porównaniu z zeszłorocznymi wynikami. Najlepszym tego przykładem jest Norwegia, który w tym roku znalazła się na 10. miejscu. To o tyle zaskakujące, że w 2018 r. Norwegowie uchodzili za najbardziej rozrzutnych, Deklarowali wówczas wydać na wakacje 68 proc. dochodu gospodarstwa domowego. W tym roku jest to tylko 36 proc. 

Z badania wynika, że najwięcej względem kwoty miesięcznego dochodu na wakacje wydadzą respondenci z Meksyku, bo aż 66 proc. z ich rozporządzalnego budżetu. Niewiele mniej deklarują Bułgarzy (56 proc.) i Hiszpanie (51 proc.).

Polska z wynikiem 41 proc. znalazła się obok Łotwy (43 proc.) i Estonii (42 proc.). Za nami uplasowały się m.in. Kanada, Holandia i Wielka Brytania – po 39 proc. 

- Wśród krajów, które na wakacje 2019 przeznaczą mniej niż 1/3 dochodu gospodarstwa domowego znalazły się Finlandia, Dania, Brazylii i Rumunia – podkreśla ekspert Ferratum. - To wynik Rumuni okazał się najsłabszym względem ubiegłorocznego zestawienia. W 2018 r. na wakacje Rumuni chcieli przeznaczyć 56 proc. domowego budżetu, w tym roku jest to tylko 12 proc. To spadek z 6. na 17. miejsce – dodaje. 

Podróżnicy z Niemiec

Najwięcej w czasie wakacyjnego wypoczynku wydamy na podróże. Respondenci, którzy planują przeznaczyć najwięcej ze swojego wakacyjnego budżetu na podróże są z Niemiec (65 proc.), Danii (61 proc.) i Holandii (57 proc.). Największym zainteresowaniem cieszyć się będą podróże w kraju. Na ten cel wszyscy ankietowani przeznaczą 15 proc. ze swojego wakacyjnego budżetu. Niewiele mniej pieniędzy wydadzą na rekreację (12 proc.) i atrakcje, jak plażowanie czy biesiadowanie (12 proc.). 

Podróże zagraniczne, choć największą popularnością cieszą się wśród Norwegów i Duńczyków, w ogólnym zestawieniu znalazły się dopiero na 8. miejscu.

Pod względem wydatków na jedną noc w hotelu liderem są Kanadyjczycy. Aż 54 proc. ankietowanych z tego kraju przyznało, że są skłonni wydać za noc więcej niż 100 euro. Polacy w tym względzie nie odstają, bowiem aż 46 proc. uczestników badania w naszym kraju zadeklarowało, że zapłaciłoby za nocleg równowartość 100 euro lub więcej. Z opcji Airbnb najchętniej skorzystają Niemcy (73 proc.), Bułgarzy (45 proc.) i Rumuni (37 proc.).

Brytyjczycy liderami wakacyjnych zakupów

Respondenci z Wielkiej Brytanii byli jedynymi, którzy wysoko uplasowali wydatki na modę. Niewykluczone, że większość zakupów zostanie dokonana w internecie, bowiem 39 proc. Brytyjczyków wybiera właśnie tę formę. Równie duży udział zakupów online powyżej 35 proc. odnotowano w Holandii i Hiszpanii. Ankietowani z takich krajów, jak Łotwa czy Finlandia, stawiają na bardziej tradycyjne formy. Tu zakupy przez internet wybiera 23 proc. badanych. 

Rosnącą popularność bycia online widać również w bankowości mobilnej. Ponad 80 proc. badanych ze Szwecji, Holandii, Kanady, Wielkiej Brytanii, Polski i Brazylii jest zdania, że w okresie letnim będzie korzystać z mobilnych usług bankowych. Odejście od tradycyjnej formy widać również w przypadku płatności. Zdecydowana większość ankietowanych ze Szwecji, Danii i Norwegii wybiera kartę płatniczą zamiast gotówki. Jednak ten trend nie ogranicza się wyłącznie do krajów skandynawskich. Łącznie ponad 60% respondentów jest zdania, że tego lata woli płacić kartę niż gotówką.

Powrót do finansowej równowagi nie taki szybki

- Wakacyjne wydatki mogą mocno nadwyrężyć domowy budżet. Tylko 11 proc. ankietowanych przewiduje, że wróci do finansowej równowagi w ciągu miesiąca – wyjaśnia ekspert Ferratum. Większość zaznaczyła odpowiedzi mniej niż pół roku (27 proc.) lub więcej niż pół roku (26 proc.). 

Metodologia badaniaWakacyjny Barometr™ 2019 Ferratum Group

  • Autorem badanie jest Ferratum Group. Odpowiedzi zostały zebrane od aktywnych klientów w 17 krajach za pośrednictwem ankiety internetowej zawierającej ustandaryzowany kwestionariusz.
  • Udział w badaniu wzięło ponad 22 000 gospodarstw domowych. Średni rozmiar gospodarstwa domowego badanych osób wynosił 2,9 osób.
  • Wiek respondentów wynosił od 18 do 61 lat. 53 proc. respondentów stanowiły kobiety.
  • Średni dostępny dochód netto gospodarstw uczestniczących w badaniu mieścił się w przedziale 827–3934 EUR. Dochody są wyrażone w lokalnej walucie, a względne letnie wydatki są obliczane przez współczynnik dochodu rozporządzalnego rodziny w danym kraju. Dochody rozporządzalne zostały dostosowane dla każdego kraju, a średni parytet siły nabywczej oparty został na danych Banku Światowego z 2014 roku.
  • Ankieta zawierała pytania o rozporządzalny miesięczny przychód netto, o to, ile respondenci przeznaczą na wakacje, jakie czynności wybiorą latem i czy będą korzystać z usług Airbnb lub bankowości internetowej za granicą. Wszystkie odpowiedzi były anonimowe.

O Ferratum Group:

Ferratum Group to międzynarodowa firma oferująca mobilną bankowość oraz pożyczki dla klientów indywidualnych (https://www.ferratum.pl/products/microloan) i małych firm przez internet i telefon. Firma została założona w 2005 roku i ma swoją siedzibę w Helsinkach w Finlandii. Ferratum ma około 794 000 aktywnych klientów, którzy mają otwarty rachunek bankowości internetowej lub aktywne saldo pożyczkowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy (dane na 31 marca 2019).

Ferratum wiedzie prym w rewolucji bankowości internetowej jako pionier usług finansowych w całości opartych na internecie i telefonach komórkowych. Bank internetowy Ferratum uruchomiony w 2016 roku to innowacyjna platforma bankowa oferująca liczne usługi bankowe, w tym płatności cyfrowe w czasie rzeczywistym i przelewy w ramach jednej aplikacji. Ta usługa jest obecnie dostępna na pięciu europejskich rynkach.

Ferratum szybko rozwinęła swoją działalność w 25 krajach w Europie, Afryce, Ameryce Północnej i Południowej i w regionie Azji-Pacyfiku.

Ferratum Group jest notowana na frankfurckiej giełdzie papierów wartościowych na rynku Prime Standard i oznaczona jest symbolem „FRU”. Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy na stronę www.ferratumgroup.com

 

(REKLAMA)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%