REKLAMAA1-PizzaSANGIOVANNI-01-12----31-12-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ22 listopada 2019, 17:44 komentarzy 12

    Marta Siesicka-Osiak

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Aby przejść na drugą stronę Puławskiej mieszkańcy muszą pokonać 6 przejść dla pieszych

    Aby przejść na drugą stronę Puławskiej mieszkańcy muszą pokonać 6 przejść dla pieszych (MSO)

    Tym razem zarówno mieszkańcy, jak i cała Komisja Zielonego Ursynowa, stanęli po jednej stronie barykady. Wspólny front mieszkańców i zarządu dzielnicy postanowił zawalczyć o przejście dla pieszych na Puławskiej na wysokości Żołny i Gawota.

    Ponad 30 mieszkańców ramię w ramię z radnymi dzielnicy usiłowało przekonać wykonawców przebudowy węzła Puławska na wysokości S2, do zmiany organizacji ruchu w tym rejonie. Obecnie, aby przejść na drugą stronę ulicy piesi muszą pokonać 6 przejść. Nowa organizacja nie ułatwi sprawy.

    Droga przez mękę

    Problem pojawił się w okolicy ul. Gawota i Żołny po otwarciu trasy S2. Wcześniej przejście dla pieszych (ze światłami) przez Puławską było mniej więcej na wysokości istniejącego przystanku autobusowego w stronę Piaseczna. Jeśli chciało się dojść do przystanku w stronę centrum, wystarczyło pokonać to jedno przejście, a potem niewielką ul. Żołny i było się na przystanku.

    Teraz okazuje się, że przejście nie może wrócić na poprzednie miejsce, mimo że dla mieszkańców było to oczywiste.  – Proszę się przyjrzeć ile tu jest tysięcy mieszkańców – mówił podczas obrad komisji Krzysztof Wardziński, mieszkaniec ul. Gawota, który przedstawił koncepcję organizacji ruchu odpowiadającą potrzebom lokalnej społeczności.

    - Ktoś, kto przyjeżdża z centrum będzie musiał iść teraz do domu jeszcze dłużej. Po tamtej stronie jest też szpital. Sam byłem świadkiem, jak pielęgniarka ze szpitala tłumaczyła komuś, jak musi dojść z przystanku, który jest niemal naprzeciwko budynku – argumentował.

    rys. Mieszkańcy liczyli na powrót przejścia łączącego bezpośrednio okolice Gawota i Żołny. Teraz przejście z przystanku do szpitala to prawie pół kilometra.

    Nie da się?

    W odpowiedzi na zarzuty wzburzonych mieszkańców przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad obecny na posiedzeniu komisji mówił, że ze względu na wiadukt bocznicy kolejowej metra nie ma możliwości wyznaczenia przejścia dla pieszych pomiędzy rondem a wiaduktem.

    - Jeśli zaś chodzi o rejon ulicy Gawota, na południe od naszego węzła, to ten teren ulicy Puławskiej nie jest już w naszej kompetencji – mówił.

    Mówiono także o tym, że ten etap prac jest już zakończony, a teren o którym mowa, jest poza pozwoleniem na budowę. Astaldi tłumaczy się podobnie: tym, że jej zadanie zaczyna się od połowy zawrotki w kierunku wschodnim i na to, jak będzie wyglądała organizacja ruchu na rondzie, jako wykonawca, ma bardzo niewielki wpływ.

    - To się co będzie się działo pod rondem jest wdrożeniem rozwiązania docelowego, w rozwiązaniu tymczasowym jakim jest sama zawrotka, ale obydwa te układy są elementem węzła Puławska, który jest poza naszym zadaniem, na którego jak najszybszym wdrożeniu nam zależy – mówi Mateusz Witczyński z Astaldi.

    Wspólny front

    Mieszkańcy byli oburzeni argumentami, które usłyszeli. - Ludzie łapali się za głowę, jak słyszeli, że słupy od wiaduktu przeszkadzają w wyznaczeniu przejścia. A ci eksperci? Szeptali sobie coś na ucho, nie odpowiadali na pytania. Na szczęście dzielnica stanęła za nami murem – relacjonuje mieszkanka Zielonego Ursynowa.

    Komisja Zielonego Ursynowa jednogłośnie ustaliła, że rada dzielnicy wystąpi do GDDKiA o ponowne przeanalizowanie koncepcji ruchu pieszego na planowanym rondzie i zapewnienie możliwości przejścia dla pieszych ze wszystkich czterech stron skrzyżowania.

    - Będziemy się starali przekonać GDDKiA, bo to oni są głównym adresatem oczekiwań mieszkańców i władz dzielnicy, żeby zmieniła organizację ruchu i wybudowali przejście po południowej stronie węzła. Warto przypomnieć, że ono tam wcześniej przez lata było – mówi wiceburmistrz Piotr Zalewski. - Jeśli by się okazało, że GDDKiA nie zmieni organizacji ruchu, wystąpimy do władz miasta z wnioskiem o wybudowanie tego przejścia – dodaje.

    Teraz dzielnica analizuje otrzymane od wykonawcy dokumenty, ale stoi na stanowisku, że to przejście jest niezbędne i poprawi bezpieczeństwo oraz komfort mieszkańców okolicy, w której mieszkają tysiące osób.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 113

    • 47
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 38
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 1
      NIEPRZYDATNY
    • 17
      WKURZONY
    • 5
      BRAK SŁÓW

    12Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Tomanio 12 16 dni temuocena: 17% 

      Kiedy zaczną się prace nad tunelem na Puławskiej.. Czasu mało, max za 1 rok powinien zostać otwarty, na pewno przed oddaniem obwodnicy w stronę Wilanowa. Inaczej będzie dramat, jak tam rondo powstanie.

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 11 18 dni temuocena: 70% 

      Tunel który jest tam ponoć zasypany pod Rondem w ciągu Pulawskiej może by odkopać? Gdzie czytałem że tunel, innym razem ze jest tam tzw. rynna, tyle za zasypane bo nie wybudowano zjazdów. Może ktoś ma w tym temacie lepsze informacje to nie napisze.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 125 53 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tomanio 10 16 dni temuocena: 0% 

      Najwyższy czas!!

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 0 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kaszalotka 9 18 dni temuocena: 1% 

      Blachsmrodom życzę żebyście zdechli mordercy, idioci,pijaki, wsioki.

      Edytowany: 16 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 133 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 8 16 dni temu

      Fajny taki trolling. Taki nie za oczywisty.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~James 7 18 dni temuocena: 35% 

      Warszawa ma, na tyle dobrą komunikację miejską, że powinna zostać zamknięta dla ruchu prywatnych aut osobowych, a przynajmniej ich ruch powinien zodtać radykalnie ograniczony. Zwężone jezdnie, wyższe opłaty i mniej miejsc parkongowych. Będzie zdrowiej i bezpieczniej!

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 124 235 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 6 18 dni temuocena: 61% 

      Wtedy budżet straci ogromne pieniądze, dotychczas pobierane jako podatki i inne opłaty od indywidualnych kierowców. Więc żeby wyrównać lukę, bilety na komunikację miejską pójdą drastycznie w górę. Splajtują stacje benzynowe, te wszystkie towarzyszące sklepiki, warsztaty, pracownicy pójdą na zasiłek, znowu mniejszy wpływ do budżetu, wzrost bezrobocia, więc podwyżka podatków nieuchronna. Czy w szkole nie uczą chociaż podstaw ekonomii i dlaczego nie sprawdził się komunizm?

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 176 114 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ciocia 5 18 dni temuocena: 67% 

      Tunel wokół tego ronda. Z trasą rowerową do Wisły. Tak należy.

      Edytowany: 17 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 144 70 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~bula 4 18 dni temuocena: 67% 

      Za chwilę zostanie uruchomione rondo na Puławskiej pod POW i zlikwidowany zjazd z POW. To dopiero będzie cyrk i te korki tak na Puławskiej jak i na wjeździe na rondo z POW. Wszystko będzie stało i piesi będą mogli spokojnie przechodzić wśród stojących aut.

      Edytowany: 18 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 158 78 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Erni 3 18 dni temuocena: 61% 

      A nie można dobudować kładki dla pieszych przy wiadukcie kolejowym?

      Edytowany: 18 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 197 126 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~WES 2 18 dni temuocena: 51% 

      ~EMI, pytaliśmy o to, wiadukt należy do Metra, aby dowiązać do niego obiekt typu kładka, nalałoby zbudować go od nowa i inaczej. Statyka obecnej konstrukcji wiaduktu nie pozwala na to.

      Edytowany: 17 dni temu

      oceń komentarz 18 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazoora 1 16 dni temuocena: 100% 

      Ten wiadukt dopiero co byl remontowany.

      Edytowany: 16 dni temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3573 sekundy
    REKLAMAA2-PizzaSANGIOVANNI-01-12----31-12-2019