Zamknij

Wąwozową czekają zmiany. W sercu Kabat wyrośnie las drzew!

09:01, 29.01.2022 Greta Sulik Aktualizacja: 09:14, 29.01.2022
Skomentuj Zarząd Zieleni m.st. Warszawy Zarząd Zieleni m.st. Warszawy

Ta ulica zmieni się nie do poznania. Na Wąwozowej wyrośnie prawdziwy las - Zarząd Zieleni chce tam zasadzić blisko tysiąc nowych drzew. Czy pokrzyżuje to plany przebudowy ścieżek rowerowych i chodników? Czy rośliny pozbawią ursynowian miejsc parkingowych?

Wąwozowa jest jedną z 44 ulic, które zostały zakwalifikowane do miejskiego programu "Zielone Ulice". Chodzi o zazielenienie pustych obszarów przy drodze, stworzenie przyulicznych skwerów z ławkami i miejscem sąsiedzkich spotkań. W koncepcji, którą stworzyła firma RS Architektura Krajobrazu znalazły się nasadzenia krzewów oraz ok. tysiąca drzew. Mają to być tzw. solitery, czyli drzewa duże i reprezentacyjne np. lipy szerokolistne, klony, platany, dęby błotne czy brzozy pożyteczne. Będą też łąki kwietne.

Podczas konsultacji z mieszkańcami Zarząd Zieleni zbierał opinie na temat nowej inwestycji na Kabatach.

- Planowane zwiększenie ilości zieleni w obrębie ulicy spotkało się w zdecydowanej większości z przychylną reakcją mieszkańców. Ogólny odbiór projektu wśród mieszkańców jest bardzo zróżnicowany - od głosów podziękowań po krytykę całego projektu - informuje Zarząd Zieleni m. st. Warszawy.

Wizualizacja zmian na Wąwozowej fot. ZZW

Drzewa kosztem 33 miejsc parkingowych

Mieszkańcy zwracali uwagę na przebudowę ścieżki rowerowej oraz zmiany na terenie dawnego hipermarketu Tesco. Koncepcja miasta ma jednak nie ingerować w plany zagospodarowania Kabat. Tak więc mieszkańcy nie muszą się bać, że np. projekty z Budżetu Obywatelskiego dotyczące ul. Wąwozowej nie zostaną zrealizowane, albo że nowa droga rowerowa zostanie naruszona.

Najczęściej poruszanym tematem podczas konsultacji była kwestia miejsc parkingowych. Mieszkańcy obawiali się, że inwestycja znacznie ograniczy możliwość parkowania aut.

- Niepokoi mnie zmniejszenie miejsc parkingowych w okolicy, gdzie tych miejsc wciąż brakuje. Informacja, że miejsca nie były wykorzystane, jest zwykłym nadużyciem. Proszę mi nie mówić, że były "widoczne" wolne miejsca postojowe, bo to naprawdę brzmi jak groteska! - narzekał jeden z mieszkańców.

Mimo to z ul. Wąwozowej znikną 33 miejsca parkingowe. - Koncepcja przewiduje wprowadzenie drzew na co czwarte miejsce postojowe w obrębie parkingów wielkopowierzchniowych między ul. Zaruby a ul. Rosoła - odpowiadają urzędnicy.

Zarząd zieleni nie zapomniał jednak kompletnie o posiadaczach samochodów - powstaną pasy ogrodów deszczowych w miejscu powstawania zastoisk wody oraz punktowe przebicia w istniejących krawężnikach w celu ułatwienia spływu wody z jezdni do niecek.

Wizualizacja zmian na Wąwozowej fot. ZZW

Bujna zieleń, którą chcą sadzić miejscy ogrodnicy, ma nie stanowić przeszkody w widoczności ani dla pieszych, ani dla rowerzystów, a auta zjeżdżające z Wąwozowej mają ich bez problemu zobaczyć. Z dala od ulicy i chodników na prośbę mieszkańców powstaną domki dla owadów.

Kiedy to wszystko zobaczymy na Wąwozowej? Nie tak prędko. Projekt jest rozłożony na lata i został podzielony na etapy. Być może pierwsze nowe drzewa staną na Kabatach w tym roku.

[ZT]19653[/ZT]

[ZT]19304[/ZT]

[ZT]13643[/ZT]

(Greta Sulik)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(57)

AutomanAutoman

16 42

Drzewa są w Kabckim! Miejsca PARKINGOWE SĄ NAJWAŻNIEJSZE!!!!! NIE MA GDZIE ZAPARKOWAĆ!!!! DRZEWA SĄ NIEBEZPIECZNE I BRUDZĄ! DRZEWA DO LASU! STOP EKOPOPAPRAŃCOM 10:07, 29.01.2022

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

karaluchkaraluch

10 17

pod kamień samochodziarzu 12:24, 29.01.2022


asteraster

1 5

Hehehe :) 12:43, 29.01.2022


SzczupakSzczupak

22 23

Auto jest twoją prywatną własnością. Zadbaj więc o to, żeby mieć gdzie przechowywać swoją własność. Kup lub wynajmij miejsce i nie żeruj na publicznej przestrzeni. Nie oczekuj, że z publicznego grosza zostanie ufundowane i utrzymanie miejsce na twoją prywatną własność. Co za roszczeniowa postawa. Na marginesie - drzewa brudzą? Są niebezpieczne? Co za brednie. 13:18, 29.01.2022


andyandy

10 11

Pod kamień to włoż swój chory łeb karaluchu 16:44, 29.01.2022


kochamdrzewakochamdrzewa

17 16

To raczej twój samochód jest niebezpieczny i brudzi. Drzewa dają upragniony cień w upały, które w zabetonowanym mieście są bardzo uciążliwe. Zieleń chłodzi powietrze. Produkują również tlen, oczyszczają powietrze pełne smogu, który tworzy twój samochód... 16:52, 29.01.2022


KokoszKokosz

14 7

@szczupak. OK. Ale pod drzewo też kup sobie sam teren bo to twoja prywatna sprawa. Podobnie pod ścieżkę rowerową. Chcesz jeździć rowerem zadbaj byś miał po czym. Radykalniej podchodząc kup sobie teren pod chodnik po którym chodzisz. 09:00, 30.01.2022


reo

MrFrostyMrFrosty

8 37

przede wszystkiem to las kabacki należy wyciąć (przecież to samosiejki wszystko!) i na parking elegancji betonowy przerobić 11:28, 29.01.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

huczący krajhuczący kraj

6 6

Dla pojazdów pracowników wojskowych ! 12:34, 29.01.2022


asteraster

19 4

Wiesz, ze artykul jest o wawozowej a nie o lesie kabackim? 12:44, 29.01.2022


MrFrostyMrFrosty

1 11

więcej szerokich dróg, więcej parkingów, mniej drzew. Brudzą liśćmi i robaki w nich żyją! 19:23, 29.01.2022


KokoszKokosz

28 38

Tyle durnych pomysłów, że nawet trudno komentować. Widać, że miasto ma ciągle za dużo pieniędzy. Już obecnie krzaki przy Wąwozowej utrudniają wyjazd z prostopadłych ulic. A sama ulica się korkuje. W okolicy brak miejsc parkingowych. I te kuriozalne łąki kwietne oraz domki dla owadów. 12:02, 29.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Miejsc postojowych nMiejsc postojowych n

8 19

To nie jest prawda. W budynkach mieszkalnych w tym rejonie JEST WIELE WOLNYCH MIEJSC POSTOJOWYCH. Przykładowo SMB Osiedle Kabaty OD 15 LAT (!!) oferuje do sprzedaży lub wynajęcia KILKADZIESIĄT WOLNYCH MIEJSC w garażach podziemnych wzdłuż Wąwozowej i Wańkowicza. A chętnych wciąż brak. 17:41, 29.01.2022


KokoszKokosz

9 4

Nie znam sytuacji w tej konkretnej spni. Zresztą to, że oferują na wynajem czy sprzedaż nie znaczy, że nie są aktualnie wynajmowane. Ale generalnie wolnych miejsc garażowych nie ma. Nie chodzi o to ny wynająć miejsce kilometr czy nawet pół od mieszkania. Nie tylko na Kabatach ale na całym Ursynowie. Stąd grodzenie które tylko pogłębia problem. I pamiętaj też że sklepy przychodnie itp potrzebują miejsc parkingowych dla dostaw. Ale tego i tak nie zrozumiesz. 12:21, 30.01.2022


Na Kabatach jest wieNa Kabatach jest wie

30 35

Na Kabatach nie brakuje miejsc postojowych, dlatego warto wykonać tu duże nasadzenia drzew i krzewów. W budynkach mieszkalnych w tym rejonie JEST WIELE WOLNYCH MIEJSC POSTOJOWYCH. Przykładowo SMB Osiedle Kabaty OD 15 LAT (!!) oferuje do sprzedaży lub wynajęcia KILKADZIESIĄT WOLNYCH MIEJSC w garażach podziemnych wzdłuż Wąwozowej i Wańkowicza. A chętnych wciąż brak. 12:16, 29.01.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

VV

1 5

Wiadomo, że każdy cebulak musi mieć samochód, a potem szkoda mu 100zl na miejsce parkingowe i wszystkie darmowe za zapchane jakimiś gratami, które stają tam 24h/7 16:30, 02.02.2022


Mieszkanie Z WawozowMieszkanie Z Wawozow

5 1

Proponuję, miej zaparkowany tak własny samochód w odległości 1 km od miejsca gdzie mieszkasz. Gwarantuje, ze po miesiącu (a może i krócej, jeżeli masz > 60 lat, albo niesprawności) nie będziesz szczęśliwy z takiego obrotu spraw. Dodatkowo, te ogrodzone parkingi, to sa miejsca wybudowane z pieniędzy mieszkańców i co miesiąc przez nich opłacanymi (eksploatacja, remonty, amortyzacja, itd). Czy własność prywatna już się nie liczy? Komunalizacja to chyba Bierut? 10:25, 04.02.2022


Mieszkanie Z WawozowMieszkanie Z Wawozow

4 0

Proponuję, miej zaparkowany tak własny samochód w odległości 1 km od miejsca gdzie mieszkasz. Gwarantuje, ze po miesiącu (a może i krócej, jeżeli masz > 60 lat, albo niesprawności) nie będziesz szczęśliwy z takiego obrotu spraw. Dodatkowo, te ogrodzone parkingi, to sa miejsca wybudowane z pieniędzy mieszkańców i co miesiąc przez nich opłacanymi (eksploatacja, remonty, amortyzacja, itd). Czy własność prywatna już się nie liczy? Komunalizacja to chyba Bierut? 10:25, 04.02.2022


złyzły

4 1

Dobre rady zawsze w cenie. Wiesz, ile kosztuje miejsce w garażu?
Nie wszyscy są bogaci z domu i mogą sobie pozwolić tylko na dzierżawę. A dlaczego są wolne miejsca? Bo mieszkańcy nie wykupili miejsc. 16:45, 04.02.2022


tritace10tritace10

2 0

Ogarnij się. Wolne miejsca w garażach są dlatego, że mieszkańcy bloków ich nie wykupili, gdyż wolą za darmochę parkować po uliczkach. Takie miejsce lub jego wynajem kosztuje kupę pieniędzy, a nie każdy jest takim krezusem jak Ty. Ponadto często trzeba do niego dojść kawał drogi, tak więc takie rady zachowaj dla siebie. 18:08, 06.02.2022


ObserwatorObserwator

15 7

Jeśli nie ma tam instalacji podziemnych typu prąd, gaz, woda czy ciepłociąg to dlaczego nie. 12:30, 29.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KorbolKorbol

27 17

Gdzie zaparkują ci co parkowali na parkingu tesco ? Ci z tablicami wpi itp.
Zapowiada się ciekawie :-) 14:07, 29.01.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Jest miejsce dla kieJest miejsce dla kie

10 13

"Ci z tablicami wpi itp." zaparkują tam, gdzie jest miejsce przeznaczone na parkowanie samochodów sób przesiadających się do Matra. Czyli na Parkingu P+R Stokłosy. 17:39, 29.01.2022


geminigemini

19 4

Masz całkowitą racje. Zapowiada sie armagedon parkingowy wokół wszystkich czterech wejść do metra. Osiedla zapewne szybko ustawia barierki, ale domy przy ulicach nie maja takiej możliwości. Kabaty mogą sie stac jednym wielkim, zapchanym placem parkingowym, co gorsza nawet na cichych do tej pory uliczkach. Oby nie, ale bądźmy realistami. 20:37, 29.01.2022


CikCik

17 4

To proste. Zaparkuja na uliczkach osiedlowych. 09:46, 30.01.2022


kabanoskabanos

24 22

Bardzo dobrze, jeśli takie są plany to znaczy że nie zrobią z Wąwozowej 2-pasmówki 14:51, 29.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kabaty (to nie ursynKabaty (to nie ursyn

7 17

Super! Podlasianie będą się czuć jak na rodzinnym podlasiu. 17:36, 29.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nikuśnikuś

22 5

O zieleń trzeba także dbać, a nie tylko bezmyślnie sadzić. Po co te kwietniki przy drogach rowerowych, które rozrastają się momentalnie, ograniczając szerokość i tak wąskich przejazdów. O widoczności nawet nie ma co wspominać. 19:11, 29.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

geminigemini

15 21

Popieram idee. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, ze sklepy przy Wąwozowej muszą mieć jakieś miejsca parkingowe dla klientów. Poza parkingiem po Tesco juz teraz jest tam bardzo kiepsko z miejscami. Rzecz w tym, ze sklep bez parkingu to... martwy sklep. Mozna ew. stworzyć spora "Strefę parkingów dla handlu" - z barierkami, parkowanie do 30 min za darmo, do godz 5 zl, a potem 30 zl za każdą godzinę. Albo cos innego, ale tam muszą byc parkingi, bo sklepy upadną jeden po drugim. 20:32, 29.01.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

CikCik

12 24

Na zakupy można przyjechać rowerem, autobusem czy też przyjść pieszo. 09:44, 30.01.2022


KokoszKokosz

6 9

@ gemini a to twój teren (własność) że chcesz je grodzić by służyły wyłącznie właścicielom sklepów? A parkingu po tesco wkrótce nie będzie. Więc zastanów się co popierasz. Bo wg tej odei to albo sklepy znikną albo mając mniejszy obrót podniosą ceny vzym dodatkowo stracą klientów. 12:25, 30.01.2022


geminigemini

10 3

Ludzie, litości, w moim poście chodzi o to, żeby zachować handlowy charakter Wąwozowej. Jeśli zamiast sklepów będą tam pustostany to Kabaty zaczyna przypominać Miasteczko Wilanów - brak infrastruktury potrzebnej do życia. (Nie, nie mam sklepu/restauracji, ani tam ani nigdzie indziej). 19:12, 30.01.2022


geminigemini

8 1

Cik, na zakupy z przyjemnością przejdziesz sie dalej, jesli pogoda jest ok i masz czas. Jednak gdy sie spieszysz, leje, wieje, jest slisko - wiekszosc ludzi nie wstąpi do małego sklepiku dalej niz pod domem. Pojada do supermarketu lub do dyskontu, gdzie zaparkują pod drzwiami. W Polsce taka pogoda trwa pol roku, a wliczając upały - dłużej. Tego sklepy przy Wąwozowej nie wytrzymają. Rozbudowana infrastruktura jest głównym atutem Kabat. 19:23, 30.01.2022


tritace10tritace10

2 2

Rozumiem, że dla klientów parkingi pod sklepem, a dla mieszkańców na lotnisku Bemowo. 17:58, 06.02.2022


KarolkaKarolka

9 4

Ha ha ha dobre sobie, "las kabacki wyciąć i przerobić na parking". Komu będzie się chciało po zaparkowaniu wracać kilometr z parkingu do bloku? 20:49, 29.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MrFrostyMrFrosty

3 3

no dobra, to bloki też tam postawić 12:25, 30.01.2022


InformatykInformatyk

9 10

Mając metro pod nosem (pierwszą stacje) nic a nic nie brakuje 21:18, 29.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tritace10tritace10

3 0

Rozumiem, że Ty dojeżdżasz wszędzie metrem i samochód Ci nie potrzebny. 17:56, 06.02.2022


BrakLogikiBrakLogiki

18 7

Drzewa są tam bardzo potrzebne. Latem ta ulica to jedna wielka patelnia. 15:55, 30.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MalgochaMalgocha

6 2

Gro samochodów to samochody przyjezdne które zaparkowane są po całym terenie blisko Metra. To samochody z rejestracjami WPI. 00:04, 31.01.2022


JPRDLEJPRDLE

8 2

Patrzcie... A Park Poronionych Wymysłów lenarczyka chcą betonować. Ale logiki od nich oczekiwać nie ma co. 18:30, 30.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WaculaWacula

6 0

"Wyrosnie las drzew" to mnie rozwalilo 10:09, 31.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

abcabc

5 1

las drzew to jest określenie ujednoznaczniające dla rozwiania wątpliwości o jaki las chodzi, bo jak wiadomo może być np. las krzyży 20:40, 01.02.2022


yacentyyacenty

8 1

A gdzie zaparkują zawalidrogi z Konstancina i okolic? Widzę las szlabanów przy wjazdach na osiedla 14:04, 02.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec z WawozoMieszkaniec z Wawozo

17 33

Nie wolno pozbawiać mieszkańców (podkreślam mieszkańców) bloków przy Wawozowej miejsc parkingowych, które użytkują ponad 20 lat. Czasy socjalizmu, gdzie do parkingu dojeżdżało się kilka przystanków autobusem chyba już minęły. Przy Wawozowej, przy Rosoła mieszkają ludzie, którzy już są lub za chwile będą na emeryturach. I oni maja z zakupami chodzić po kilkaset metrów z oddalonych gdzieś miejsc parkingowych? Dla dodatkowych kilkudziesięciu drzew, których i tak jest (i bardzo dobrze) już sporo. Te obecne już wystarczą. Dajcie im tylko 10-15 lat i zobaczcie jak dużo dadzą zieleni. Uszanujcie lokalną społeczność, w tym starszych mieszkańców 21:29, 03.02.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

MatiMati

28 17

Użytkowanie nie daje tytułu własności. Tak czasy socjalizmu się skończyły i teraz za miejsce parkingowe się płaci. Skończyła się darmoszka :-) 22:29, 03.02.2022


ss

10 25

przepraszam ale znaczna część mieszkańców musiała wybudować sobie =wykupić miejsce parkingowe=garażowe na własnej działce , dlaczego druga część ma mieć parking za darmo ??? 22:30, 03.02.2022


Mieszkaniec z WawozoMieszkaniec z Wawozo

10 29

Użytkowanie od 20 lat w tym przypadku oznacza, że miejsca te zostały wybudowane za pieniądze mieszkańców i sa ich własnością. Co miesiąc ponoszą opłaty za eksploatacje, remonty, amortyzację, itd
Takie brutalne wejście w czyjąś własność jest jak komunalizacja z czasów Bieruta.
Do Mati - mieszkasz przy Wawozowej? 15:32, 04.02.2022


tritace10tritace10

6 0

Do Mati. Podaj swój adres, to będę parkował pod Twoim oknem. 17:52, 06.02.2022


anty_socjalistaanty_socjalista

23 0

Gdybyśmy chcieli uszanować to co zdobyli "starsi mieszkańcy" to ciągle byłby socjalizm. Nie wiem gdzie załatwili sobie wyłączność na używanie tego miejskiego terenu, ale czasy gdy można było sobie coś takiego załatwić na szczęście już minęły. Teren dla wszystkich i więcej drzew!!!!! 13:04, 22.02.2022


Mieszkaniec z DembegMieszkaniec z Dembeg

12 25

Mieszkańcy płacą za dzierżawę terenu, to nie jest darmowy parking!, to jest chore zabierać miejsca mieszkańcom, nawet z nimi nie rozmawiając! 15:13, 04.02.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mieszkaniec z Wawozomieszkaniec z Wawozo

9 24

Mieszkam przy Wąwozowej od 1992. I nic nigdy nie dostałem tu za darmo. Wiem jak się otoczenie zmieniało i zawsze rozumiałem potrzeby innych: wybudowanie ulicy Wąwozowej (w 1992 jej nie było), zrobienie z niej na kilka lat łącznika dla mieszkańców Wilanowa, Powsina i Konstancina. Ale brutalne pozbawianie mieszkańców czegoś za co uczciwie płacą od kilkudziesięciu lat jest nieludzkie. Czy przez 30 kolejnych drzew (o taką mniej więcej ilość chodzi) warto wpędzić w kłopoty kilkuset mieszkańców. A może lepiej w miejsce siatek ogrodzeniowych zasadzić gęste żywopłoty (są takie, przez które nic nie widać i nikt nie przejdzie) i o nie dbać. Drzewa i tak już tam są posadzone w zeszłym roku. 16:12, 04.02.2022


tttttttt

23 0

To jest chore, że mieszkańcy jednego bloku dostali na wyłączność jeden z najatrakcyjniejszych terenów na Kabatach i pozwolono im tam zrobić szkaradny, betonowy parking, na którym nie ma prawa parkować nikt poza nimi. Dość tej patologii. 13:00, 22.02.2022


W3W3

12 0

No cóż, idea sadzenia zieleni piękna. Tylko, jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Wiadomo, że parking koło Metra zniknie, bo będzie tam trwała budowa kompleksu mieszkaniowo-usługowego. Ile lat? Na razie nie wiadomo. Tam rzeczywiście ludzie parkują za free.
Parkingi przy Wąwozowej nie są za darmo, o czym już wcześniej inni wspominali. Znajdują się tu trawniki, które można obsadzić, nie zabierając miejsc samochodom. Między Dembego a Zaruby były już drzewa, ale żadne się nie uchowało. Psy i depczący ludzie, skracający sobie drogę na przystanek, zrobili swoje. Fakt, że teraz jest moda na rachityczne drzewka, które wcale nie dają cienia, nie pomaga. Widać to po północnej stronie ulicy, gdzie posadzono patyki. Niestety po ostatnim remoncie chodników i drogi rowerowej, trawniki stoją w wodzie, jak tu ma coś dobrze rosnąć? Sam chodnik też miejscami jest sfuszerowany. Jak w bardzo wąskim przejściu ma się odnaleźć niewidomy? Projekt się nie sprawdził. Czas na porządne plany. 16:32, 04.02.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tritace10tritace10

4 25

Cała nadzieja w Prezydencie Warszawy, Panu Trzaskowskim. Mieszkał swego czasu przy Wąwozowej 1 i także korzystał z parkingu dzierżawionego od ZDM. Mam nadzieję, że nie zapomni o swoich dawnych sąsiadach. 18:16, 06.02.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wtf?wtf?

23 0

A ja mam nadzieję, że będzie pamiętał, że pracuje dla wszystkich mieszkańców miasta i nie będzie faworyzował swoich dawnych sąsiadów. 12:56, 22.02.2022


oburzonyoburzony

23 0

Czyli macie ten parking, bo w tym bloku mieszkali lub mieszkają prominenci????? Ktoś powinien o tym napisać artykuł. 13:13, 22.02.2022


0%