Węzeł Wyścigi w lepszym stanie, niż się obawiano. Sprzed wiaduktów prowadzących w kierunku Ursynowa właśnie zniknęły ograniczenia dla pojazdów powyżej 10 ton. Mimo braku zagrożenia remont będzie niezbędny. I to szybciej, niż urzędnicy planowali.
Węzeł Wyścigi powstał okołu 40 lat temu i przez długi czas był głównym połączeniem Wysokiego Ursynowa z Mokotowem. To właśnie tędy mieszkańcy dzielnic położonych dalej na północ mogli najłatwiej dostać się do al. KEN. Węzeł do dzisiaj jest jednym z ważniejszych wjazdów na Ursynów.
Niedawno dał o sobie znać wiek obiektu. Przed wiaduktami na skrzyżowaniu Puławskiej z Doliną Służewiecką i Rzymowskiego stanęły znaki zakazujące wjazdu pojazdom powyżej 10 ton. Ograniczenie miało obowiązywać co najmniej do czasu zakończenia ekspetyzy dotyczącej stanu węzła. W zeszłym tygodniu znaki zniknęły.
- Specjaliści z instytutu na podstawie inspekcji, badań betonu i obliczeń stwierdzili, że ograniczenie do 10 ton nie jest potrzebne, więc zostało zdjęte - przekazuje Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
Czy to oznacza, że wiadukty i tunel pod nimi są całkowicie bezpieczne? Tak, ale przed drogowcami postawiono kilka warunków. I będą musieli spełnić je w stosunkowo krótkim czasie, bo 3 lat.
- Eksperci zalecili w kilku etapach - w ciągu 12-36 miesięcy - wykonać prace naprawcze dotyczące jednego ze słupów w tunelu. W terminie 36 miesięcy zalecili gruntowny remont wiaduktu - przekazuje Dybalski.
W przypadku tunelu chodzi o wymianę zniszczonej okładziny słupa, oczyszczenie, a jeśli to konieczne, uzupełnienie skorodowanego zbrojenia, a także wyprofilowanie górnej powierzchni stropu tunelu przy słupie, aby uniknąć zastoisk wody i uszczelnienie przejścia słupa przez strop. Co się tyczy wiaduktów, drogowcy już wcześniej zakładali potrzebę całkowitej ich przebudowy.
ZDM już wcześniej zadbał o bezpieczeństwo użytkowników węzła - przy jednym ze słupów wiaduktu prowadzącego z Puławskiej na Dolinę Służewiecką wykonano tymczasowe podparcie. Na bieżąco są prowadzone prace naprawcze, a dwa lata temu słupy wzmocniono zaprawą polimerowo-cementową. Więc na chwilę obecną z wiaduktów i tunelu można bezpiecznie korzystać.
[ZT]17807[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz