Wiaduktem z Puławskiej na Dolinę Służewiecką nie pojadą pojazdy powyżej 10 ton. Czyżby konstrukcja zaczynała się walić? Drogowcy przekonują, że nie. Remont jednak dopiero za kilka lat.
Wiadukt prowadzący kierowców z ul. Puławskiej na Dolinę Służewiecką to jeden z głównych wjazdów na Wysoki Ursynów. Przez lata był najprostszym sposobem, aby z Mokotowa dostać się wprost do al. KEN. Nawet po wybudowaniu przedłużenia ursynowskiej arterii wiadukt stanowi ważne połączenie. Od niedawna nie mogą jeździć nim jednak pojazdy powyżej 10 ton.
- Znaki ustawiliśmy po oględzinach obiektu przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów, którego eksperci poradzili, aby zrobić to prewencyjnie do czasu ukończenia ekspertyzy dla obiektu i określenia szczegółowych zaleceń. Wówczas być może zostaną zastosowane inne środki ostrożności - mówi Mikołaj Pieńkos, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.
Kierowcy mogą na bieżąco obserwować skutki starzenia się powstałego 40 lat temu węzła Wyścigi. W podobnym stanie jest także drugi wiadukt - z Puławskiej na Rzymowskiego - oraz tunel pod Puławską.
Drogowcy zapewniają, że na ten moment nie ma żadnego zagrożenia. Nie planują również zamykać obiektów, które zostały wzmocnione specjalnymi instalacjami.
- Wykonane jest tymczasowe podparcie, na bieżąco prowadzimy drobne prace naprawcze, dwa lata temu słupy zostały doraźnie wzmocnione naprawami z PCC (zaprawy polimerowo-cementowej - dop. red.) - dodaje Pieńkos.
Na razie drogowcy dmuchają na zimne. Ale z czasem konieczne będzie wykonanie remontu węzła. Według zaleceń IBDiM to kwestia zaledwie kilku lat. Nie będzie to jednak zwykły remont, a całkowita przebudowa wiaduktów i tunelu.
- To dość duża inwestycja wymagająca przygotowania projektu budowlanego i uzyskania pieniędzy na realizację robót. Trudno w tej chwili obiecywać, kiedy do tego dojdzie - zauważa rzecznik drogowców.
[ZT]17955[/ZT]
Cik15:05, 24.07.2021
Jak już będzie POW to przejmie duża cześć ruchu. Można by rozważyć zwykłe skrzyżowanie z przejściami naziemnymi, co spowoduje uwolnienie znacznych powierzchni dla pieszych i możliwość powstania przyjaznych pieszym przestrzeni. W końcu w miejscu ronda przy rotundzie też jest w planach zwykle skrzyżowanie. 15:05, 24.07.2021
N4S19:18, 24.07.2021
Dobrze ze po śmierci kolegi Zientarskiego zlikwidowali hopkę, która wystrzelił ferrari na słup wiaduktu, bo do tej pory by tego nie zrobili. Jego śmierć i inwalidzto Zientarskiego nie poszła na marne... 19:18, 24.07.2021
Dick08:27, 26.07.2021
Jeden przeładowany "TIR" rozwala drogę tak, jak dwa miliony aut osobowych. 08:27, 26.07.2021
Dick08:29, 26.07.2021
Jeden przeładowany "TIR" rozwala drogę tak, jak dwa miliony aut osobowych. 08:29, 26.07.2021
balbina05:03, 27.07.2021
wiadukt na Karczunkowskiej też się ma słabo 05:03, 27.07.2021
filozof W.17:09, 24.07.2021
19 13
Mozna tez rozwazyc zamkniecie Dolinki i namalowanie szlaczkow rowerowych na dwoch pasach Pulawskiej. Z teczowym pozdrowieniem, towarzyszu. 17:09, 24.07.2021
MrFrosty18:17, 24.07.2021
6 10
to prawda, tam jest strasznie dużo przestrzeni zawłaszczonej dla pędzących samochodów. 18:17, 24.07.2021
ats16:38, 25.07.2021
6 2
A najlepiej to zrobić jeden pas i niech się nowocześni warsiawiacy prosto z importu kiszą w zbiorkomie albo pedałują w deszczu xD
No ale przynajmniej ekulogicznie będzie! 16:38, 25.07.2021
Dark08:28, 26.07.2021
3 4
Na drogach widać głównie importowanych, wystarczy popatrzeć na tablice rejestracyjne. Ze wsi wszędzie daleko, więc przyzwyczajenie do auta jest mocne. 08:28, 26.07.2021