Autobusy linii 504 będą zatrzymywać się częściej? Ursynowski radny chciałby dołożyć do jej trasy jeszcze jeden przystanek na żadanie. - To usprawni jej funkcjonowanie - przekonuje. Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?
Linia 504 powstała jeszcze w latach 80. i od tamtego czasu jej główne zadanie pozostaje takie samo - wozić pasażerów z Ursynowa do centrum i z powrotem. Przez lata jej trasa ulegała zmianom. Ostatni raz ze względu na budowę tunelu POW.
Zdaniem ursynowskiego radnego PiS Mateusza Rojewskiego przydałaby się jeszcze jedna korekta. Pomiędzy przystankami Centrum Onkologii i Poleczki autobusy linii 504 powinny zatrzymywać się jeszcze przy skrzyżowaniu Pileckiego z Herbsta. Według radnego to krok ku usprawnieniu komunikacji zbiorowej na Ursynowie.
- Nie sposób bowiem przekonywać mieszkańców do przesiadania się do komunikacji miejskiej, jednocześnie zawieszając poszczególne linie autobusowe czy też ograniczając częstotliwość kursów - stwierdza radny Rojewski.
We wskazanym przez Rojewskiego miejscu przystanek już istnieje, a 504 zatrzymywałoby się na nim „na żądanie”. Zarząd Transportu Miejskiego sobie tego nie wyobraża. Przede wszystkim dlatego, że 504 to linia przyspieszona.
- Linie przyspieszone spełniają w układzie komunikacyjnym funkcję szybkich połączeń pomiędzy dużymi osiedlami mieszkaniowymi a centrum oraz między tymi osiedlami. Przystanki dla linii tego typu wyznaczane są na początkowym odcinku trasy, w obrębie dużych skupisk mieszkaniowych, a w dalszej części trasy tylko w najważniejszych węzłach przesiadkowych - tłumaczy ZTM.
Według Zarządu mieszkańcy sami nie mogą się zdecydować, czego tak naprawdę chcą. ZTM dostaje od nich sprzeczne komunikaty.
- Z jednej strony spływają do ZTM wnioski o uruchamianie nowych przystanków. Dotyczą one praktycznie każdej linii przyspieszonej i każdego przystanku, który jest pomijany. Z drugiej strony napływają wystąpienia pasażerów o skracanie czasu przejazdu linii przyspieszonych poprzez ograniczenie liczby przystanków do niezbędnego minimum - twierdzi Renata Wiśniewska, dyrektor Pionu Administracyjno-Organizacyjnego ZTM.
Gdyby zacząć masowo dodawać przystanki na trasach linii przyspieszonych, to szybko stałyby się liniami zwykłymi. Tymczasem główną zaletą tych linii jest to, że pokonują długą trasę w relatywnie krótkim czasie. Właśnie pasażerowie jeżdżący na długich odcinkach najczęściej wnioskują o ograniczenia liczby przystanków. Sposobu na pogodzenie obu postulatów nie ma. Dlatego, jak odpowiada ZTM, nowego przystanku na żądanie dla linii 504 nie będzie.
tmk08:32, 07.12.2022
Drugorzędny przystanek. Pan radny mieszka blisko przystanku i próbuje wcisnąć prywatę. Linie przyspieszone powinny mieć proste trasy tranzytowe i mało przystanków, na których zatrzymują się linie lokalne. 08:32, 07.12.2022
ninja10:16, 07.12.2022
Skandaliczne tłumaczenie firmy : "Zarząd Transportu Miejskiego sobie tego nie wyobraża. Przede wszystkim dlatego, że 504 to linia przyspieszona”.
Transport publiczny jest dla ludzi , a nie dla kasy!
Na początku/ końcu , trasy przystanków powinno być więcej. Linie powinny przebiegać najkrótszą trasą z punktu A do punktu B. Na tym polega przyspieszenie.
10:16, 07.12.2022
qwr13:11, 07.12.2022
Skandaliczny pomysł z dokładaniem przystanków. Tam linie zwykłe mają przystanek na żądanie, po co jeszcze linię przyspieszoną tam zatrzymywać? 13:11, 07.12.2022
sedno19:01, 07.12.2022
Ten numer jedzie z Ursynowa i ludziom z Ursynowa ma służyć przede wszystkim. Po drodze gdzie jest dużo innych środków komunikacji, są też tramwaje , może być przyspieszony. Najkrótsza droga z punktu A do punktu B to podstawowa zasada, a nie jazda krętymi ścieżkami, po wąskich niezamieszkałych , uliczkach. 19:01, 07.12.2022
Lukasz43611:56, 07.12.2022
Linie zwykłe mają tam przystanek NŻ - i prawie zerowe wykorzystanie. Petycja bez komentarza... 11:56, 07.12.2022
albert16:23, 07.12.2022
Chyba juz trzeba bedzie tę linię zamienic w linię zwykłą. Tak było z innymi liniami z Ursynowa. Dla linii 503 też dołożono tyle przystankow, że juz od linii zwyklej rożni się tylko 2 lub 3 przystankami na calej trasie. Zwolennicy dodawania przystankow zawsze mają ten sam argument: "usprawni to komunikację" i "bedzie to dogodne dla mieszkańców/pasażerow" 16:23, 07.12.2022
as-ia18:01, 07.12.2022
W okolicy Herbsta - Pileckiego powstały nowe bloki, biurowce, przedszkola i dla tych ludzi warto by 504 zatrzymywało się na przystanku "Herbsta" na żądanie. Ci ludzie są za takim przystankiem. A, jak zwykle, osoby z wcześniejszych przystanków będą przeciw, bo najlepiej, aby według nich autobus dojechał bez zatrzymywania do ich miejsca docelowego. Przystanek "na żądanie" jest dobrą opcją i może to być zastosowane też w innych miejscach. 18:01, 07.12.2022
anoja22:29, 09.12.2022
mają 192 do Wilanowskiej gdzie mogą przesiąść się do metra wiozącego ich do ostatniego przystanku 504. starczy. 22:29, 09.12.2022
mkm21:02, 07.12.2022
Dziś mamy 166 dzień czekania na 195. Każdy już jednak o tej linii zapomniał. 21:02, 07.12.2022
greene21:13, 07.12.2022
Skoro jesteśmy przy autobusach: przywróćcie wreszcie linie 195, zawieszona "do odwolania". Tym razem przedłożoną, od Miasteczka Wilanów, przez Lanciego (obecnie ulica jest pustynia komunikacyjna), do metra Natolin, potem do Auchan z którym połączenie na Ursynowie jest słabe, a z MWi zerowe). Co za paradoks, ze południe Ursynowa nie ma żadnej komunikacji z Miasteczkiem Wilanów, do którego w linii prostej jest zaledwie 2 km, ale od południa Ursynowa nie ma przejść pieszych ani przejazdów dla rowerów (blokuje je rezerwat Natoliński, skarpa, pola uprawne oraz chaszcze). 21:13, 07.12.2022
greene16:00, 10.12.2022
Czy ktoś z niezgadzających sie z moim postem, może powiedzieć, dlaczego nie chce połączenia z MW ani nie chce autobusu na Lanciego? 16:00, 10.12.2022
Juras00:13, 08.12.2022
Jeże czasami 148 i na tym przystanku oczekuje albo jedna osoba albo nikt. To samo jak ktoś chce wysiąść. To w takim razie dodajmy tez przystanek Wyścigi tam tez są bloki przecież. 00:13, 08.12.2022
qwr09:53, 08.12.2022
Wkrótce i tak nastąpi likwidacja wszystkich linii przyspieszonych, tzn. zostaną zamienione w zwykłe albo połączone ze zwykłymi. 195 wróci na Ursynów ale jako "uzwyklone" 503, podobnie 504 zostanie połączone ze 192. 09:53, 08.12.2022
anoja22:27, 09.12.2022
i bardzo dobrze. ludzi na tym przystanku mało. 22:27, 09.12.2022
Obywatel Ursynowa 15:21, 07.12.2022
19 30
Dokładnie, pan radny mógłby ruszyć tyłek i przejść się na Pileckiego albo Onkologię. Jeżdżę czasem linią 504 i czas jej przejazdu jest naprawdę super, opłaca się mimo iż nie mieszkam przy trasie dzięki przyspieszeniu 15:21, 07.12.2022
J-123418:07, 07.12.2022
33 17
Nie chodzi o radnego, ale okolicznych mieszkańców, też starszych ludzi czy dzieci (np. dojazd do dworca). 18:07, 07.12.2022