Zamknij

Więcej przystanków na trasie linii 504? „Dostajemy sprzeczne wnioski”

06:20, 07.12.2022 Kamil Witek
Skomentuj SK SK

Autobusy linii 504 będą zatrzymywać się częściej? Ursynowski radny chciałby dołożyć do jej trasy jeszcze jeden przystanek na żadanie. - To usprawni jej funkcjonowanie - przekonuje. Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?

Linia 504 powstała jeszcze w latach 80. i od tamtego czasu jej główne zadanie pozostaje takie samo - wozić pasażerów z Ursynowa do centrum i z powrotem. Przez lata jej trasa ulegała zmianom. Ostatni raz ze względu na budowę tunelu POW.

Zdaniem ursynowskiego radnego PiS Mateusza Rojewskiego przydałaby się jeszcze jedna korekta. Pomiędzy przystankami Centrum Onkologii i Poleczki autobusy linii 504 powinny zatrzymywać się jeszcze przy skrzyżowaniu Pileckiego z Herbsta. Według radnego to krok ku usprawnieniu komunikacji zbiorowej na Ursynowie.

- Nie sposób bowiem przekonywać mieszkańców do przesiadania się do komunikacji miejskiej, jednocześnie zawieszając poszczególne linie autobusowe czy też ograniczając częstotliwość kursów - stwierdza radny Rojewski. 

Linia 504 nie dla Herbsta

We wskazanym przez Rojewskiego miejscu przystanek już istnieje, a 504 zatrzymywałoby się na nim „na żądanie”. Zarząd Transportu Miejskiego sobie tego nie wyobraża. Przede wszystkim dlatego, że 504 to linia przyspieszona.

- Linie przyspieszone spełniają w układzie komunikacyjnym funkcję szybkich połączeń pomiędzy dużymi osiedlami mieszkaniowymi a centrum oraz między tymi osiedlami. Przystanki dla linii tego typu wyznaczane są na początkowym odcinku trasy, w obrębie dużych skupisk mieszkaniowych, a w dalszej części trasy tylko w najważniejszych węzłach przesiadkowych - tłumaczy ZTM. 

Według Zarządu mieszkańcy sami nie mogą się zdecydować, czego tak naprawdę chcą. ZTM dostaje od nich sprzeczne komunikaty. 

- Z jednej strony spływają do ZTM wnioski o uruchamianie nowych przystanków. Dotyczą one praktycznie każdej linii przyspieszonej i każdego przystanku, który jest pomijany. Z drugiej strony napływają wystąpienia pasażerów o skracanie czasu przejazdu linii przyspieszonych poprzez ograniczenie liczby przystanków do niezbędnego minimum - twierdzi Renata Wiśniewska, dyrektor Pionu Administracyjno-Organizacyjnego ZTM.

Gdyby zacząć masowo dodawać przystanki na trasach linii przyspieszonych, to szybko stałyby się liniami zwykłymi. Tymczasem główną zaletą tych linii jest to, że pokonują długą trasę w relatywnie krótkim czasie. Właśnie pasażerowie jeżdżący na długich odcinkach najczęściej wnioskują o ograniczenia liczby przystanków. Sposobu na pogodzenie obu postulatów nie ma. Dlatego, jak odpowiada ZTM, nowego przystanku na żądanie dla linii 504 nie będzie.

(Kamil Witek)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(16)

tmktmk

34 35

Drugorzędny przystanek. Pan radny mieszka blisko przystanku i próbuje wcisnąć prywatę. Linie przyspieszone powinny mieć proste trasy tranzytowe i mało przystanków, na których zatrzymują się linie lokalne. 08:32, 07.12.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Obywatel Ursynowa Obywatel Ursynowa

19 30

Dokładnie, pan radny mógłby ruszyć tyłek i przejść się na Pileckiego albo Onkologię. Jeżdżę czasem linią 504 i czas jej przejazdu jest naprawdę super, opłaca się mimo iż nie mieszkam przy trasie dzięki przyspieszeniu 15:21, 07.12.2022


J-1234J-1234

33 17

Nie chodzi o radnego, ale okolicznych mieszkańców, też starszych ludzi czy dzieci (np. dojazd do dworca). 18:07, 07.12.2022


reo

ninjaninja

33 26

Skandaliczne tłumaczenie firmy : "Zarząd Transportu Miejskiego sobie tego nie wyobraża. Przede wszystkim dlatego, że 504 to linia przyspieszona”.
Transport publiczny jest dla ludzi , a nie dla kasy!
Na początku/ końcu , trasy przystanków powinno być więcej. Linie powinny przebiegać najkrótszą trasą z punktu A do punktu B. Na tym polega przyspieszenie.
10:16, 07.12.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qwrqwr

29 38

Skandaliczny pomysł z dokładaniem przystanków. Tam linie zwykłe mają przystanek na żądanie, po co jeszcze linię przyspieszoną tam zatrzymywać? 13:11, 07.12.2022


sednosedno

20 4

Ten numer jedzie z Ursynowa i ludziom z Ursynowa ma służyć przede wszystkim. Po drodze gdzie jest dużo innych środków komunikacji, są też tramwaje , może być przyspieszony. Najkrótsza droga z punktu A do punktu B to podstawowa zasada, a nie jazda krętymi ścieżkami, po wąskich niezamieszkałych , uliczkach. 19:01, 07.12.2022


Lukasz436Lukasz436

31 37

Linie zwykłe mają tam przystanek NŻ - i prawie zerowe wykorzystanie. Petycja bez komentarza... 11:56, 07.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

albertalbert

15 33

Chyba juz trzeba bedzie tę linię zamienic w linię zwykłą. Tak było z innymi liniami z Ursynowa. Dla linii 503 też dołożono tyle przystankow, że juz od linii zwyklej rożni się tylko 2 lub 3 przystankami na calej trasie. Zwolennicy dodawania przystankow zawsze mają ten sam argument: "usprawni to komunikację" i "bedzie to dogodne dla mieszkańców/pasażerow" 16:23, 07.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

as-iaas-ia

35 19

W okolicy Herbsta - Pileckiego powstały nowe bloki, biurowce, przedszkola i dla tych ludzi warto by 504 zatrzymywało się na przystanku "Herbsta" na żądanie. Ci ludzie są za takim przystankiem. A, jak zwykle, osoby z wcześniejszych przystanków będą przeciw, bo najlepiej, aby według nich autobus dojechał bez zatrzymywania do ich miejsca docelowego. Przystanek "na żądanie" jest dobrą opcją i może to być zastosowane też w innych miejscach. 18:01, 07.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

anojaanoja

0 12

mają 192 do Wilanowskiej gdzie mogą przesiąść się do metra wiozącego ich do ostatniego przystanku 504. starczy. 22:29, 09.12.2022


mkmmkm

14 11

Dziś mamy 166 dzień czekania na 195. Każdy już jednak o tej linii zapomniał. 21:02, 07.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

greenegreene

26 10

Skoro jesteśmy przy autobusach: przywróćcie wreszcie linie 195, zawieszona "do odwolania". Tym razem przedłożoną, od Miasteczka Wilanów, przez Lanciego (obecnie ulica jest pustynia komunikacyjna), do metra Natolin, potem do Auchan z którym połączenie na Ursynowie jest słabe, a z MWi zerowe). Co za paradoks, ze południe Ursynowa nie ma żadnej komunikacji z Miasteczkiem Wilanów, do którego w linii prostej jest zaledwie 2 km, ale od południa Ursynowa nie ma przejść pieszych ani przejazdów dla rowerów (blokuje je rezerwat Natoliński, skarpa, pola uprawne oraz chaszcze). 21:13, 07.12.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

greenegreene

0 0

Czy ktoś z niezgadzających sie z moim postem, może powiedzieć, dlaczego nie chce połączenia z MW ani nie chce autobusu na Lanciego? 16:00, 10.12.2022


JurasJuras

15 26

Jeże czasami 148 i na tym przystanku oczekuje albo jedna osoba albo nikt. To samo jak ktoś chce wysiąść. To w takim razie dodajmy tez przystanek Wyścigi tam tez są bloki przecież. 00:13, 08.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwrqwr

12 22

Wkrótce i tak nastąpi likwidacja wszystkich linii przyspieszonych, tzn. zostaną zamienione w zwykłe albo połączone ze zwykłymi. 195 wróci na Ursynów ale jako "uzwyklone" 503, podobnie 504 zostanie połączone ze 192. 09:53, 08.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anojaanoja

5 13

i bardzo dobrze. ludzi na tym przystanku mało. 22:27, 09.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%