REKLAMAA1-VISTULA-07-09----23-09-2019
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Przejście przy Końskim Jarze

    Przejście przy Końskim Jarze (ZDM)

    W środę miejscy drogowcy ogłosili przetarg na budowę sześciu nowych sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych w alei Komisji Edukacji Narodowej. Światła - przy Końskim Jarze, kościele Wniebowstąpienia, parkingu P&R Stokłosy, przy Jeżewskiego i Telekiego - mają poprawić bezpieczeństwo pieszych. Jednak nie wszystkim ta decyzja się podoba. - Zatrzymajcie ten obłęd! - apeluje do władz nasz czytelnik. Jego list publikujemy w całości, zachęcamy też do komentowania i przysyłania do redakcji własnych opinii.

    Na Ursynowie (Kabaty) mieszkam od 20 lat. Jeżdżę po Ursynowie na rowerze, chodzę pieszo, jeżdżę samochodem, motocyklem oraz na rolkach. Z przerażeniem przeczytałem, że w alei KEN ma przybyć przejść dla pieszych wyposażonych w światła do kierowania ruchem (przejścia, nie piesi).

    Spowoduje to, że mieszkańcy będą narażeni na jeszcze większy hałas i spaliny, gdy pojazdy będą stały na tych światłach, ruszały i hamowały. Nie wspomnę już o ogromnej trudności w wydostaniu się z Ursynowa inaczej niż pieszo lub metrem, co nie zawsze jest optymalne. Światła co kilkadziesiąt metrów dotyczą często także rowerzystów, co zaprzecza idei roweru jako szybkiego środka transportu miejskiego.

    Wzrost bezpieczeństwa ruchu nie musi przecież oznaczać paraliżu ruchu kołowego - a na razie działania dzielnicy i miasta zmierzają w tym właśnie kierunku. Powrót do idei przejść podziemnych lub kładek spowodowałby realny wzrost bezpieczeństwa, NIE KOSZTEM PŁYNNOŚCI RUCHU. Może też nie na wszystkich skrzyżowaniach musi być dopuszczony skręt w lewo, jeśli jest to niebezpieczne? Ruch spowalnia szczególnie osobne światło do skrętu - jest więcej zmian (które długo trwają!), zaś gdy jest światło "do skrętu", pozostali czekają, warczą i smrodzą.

    Nie chcę mieszkać w dzielnicy, z której wydostanie się samochodem czy motocyklem z domu do jej granic trwa dłużej, niż dalsza podróż nawet do odległych dzielnic! Nie chcę spacerować wzdłuż ulic, którymi samochody zamiast jechać tylko hamują, stoją, ruszają i znów hamują, stoją i warczą, a pył z opon i hamulców psuje nasze świeże powietrze. Jako pieszy nie chcę "godzinami" czekać, aż zapali się zielone światło - czas spaceru stanowi głównie czekanie na jakieś zielone światło, choć bywa, że na horyzoncie nie ma żadnego pojazdu. A jak jakiś się pojawi, to właśnie będzie się musiał zatrzymać.

    Bardzo proszę, zatrzymajcie ten obłęd, który wcale nie poprawi bezpieczeństwa, a tylko utrudni życie mieszkańcom. Także pieszym mieszkańcom naszej dzielnicy, rowerzystom, rolkarzom... no i tym zmotoryzowanym też!

    czytelnik Adam (nazwisko do wiadomości redakcji)

    *******************************************

    Zamieszczony tekst jest osobistą opinią autora. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za powyższe stwierdzenia. W dziale "Opinie" lub "List czytelnika" publikujemy stanowiska mieszkańców i instytucji, które wnoszą cenne uwagi do debaty na dany temat. Zachęcamy do komentowania i nadsyłania własnych opinii: redakcja@haloursynow.pl.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 251

    • 115
      BARDZO PRZYDATNY
    • 8
      ZASKOCZONY
    • 19
      PRZYDATNY
    • 3
      OBOJĘTNY
    • 11
      NIEPRZYDATNY
    • 28
      WKURZONY
    • 67
      BRAK SŁÓW

    119Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Mario 119 3 dni temuocena: 100% 

      Chyba nigdy nie przechodziłeś przez przejście na wysokości Telekiego. Za każdym razem wchodzisz na przejście z przyspieszona akcja serca. Zachamuja czy nie ? Jesteś w połowie przejścia a tam hamowanie przed samym przejęciem z prędkości 70-80 na godzinę. Im lepszy samochód tym większe prTspieszenie spod świateł na wawozowej lub jezewskiego

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pieszy 118 3 dni temuocena: 100% 

      Trzeba będzie ich powysadzac z tych autek

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~okon83 117 3 dni temu

      Tych przejść może być i 20. Co za różnica. Jest źle i każdy kierowca to odczuwa. Pieszy zresztą też. Wzdłuż KEN, a w szczególności przy większych skrzyżowaniach po prostu śmierdzi spalinami. Jeżdżenie na rowerze czy spacerowanie jest mało przyjemne. Prawdziwy problem to tak naprawdę brak jakiejkolwiek synchronizacji świateł. To naprawdę nie jest trudne, by upłynnić ruch podłużny. Przykład: czerwone na Surowieckiego, na Artystów zielone. Ruszamy. Na Artystów robi się czerwone, ale jest zielone przy Dzwonniczej. Ruszamy i akurat Dzwonnicza dostaje zielone, więc na KEN czerwone. W oddali widać na Herbsta zielone. Ruszamy. Guzik, akurat dojeżdżamy na czerwone. I tak do końca KEN. II przykład: na KEN przy Artystów czerwone, po KEN przy Surowieckiego nic nie jedzie (tak jest zwykle w weekend). Na Surowieckiego sznur aut. Stoją. Przy Artystów zmiana świateł, kierowcy dojeżdżają do Surowieckiego i znowu czerwone, bo akurat Surowieckiego ma zielone. Bez sensu.

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Driver 116 3 dni temuocena: 90% 

      Reaguj wcześniej ma zmianę świateł a nie szukasz biegu na zielonym

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 9 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Liza87 115 41 minut temu

      Do Drivera: może przeczytaj poprzedni post uważniej. Kto szuka biegu na zielonym i co to ma wspólnego z brakiem dynamicznej synchronizacji świateł?

      Edytowany: 30 minut temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KKK 114 4 dni temuocena: 100% 

      I jeszcze jedno - poczytajcie komentarze @UrsynowskiGad - rusza ważny temat stosowania ideologii zamiast rozumu. Analizowałem (aż do poziomu nazwisk osób odpowiedzialnych oraz inicjatorów) zrealizowane (niestety) projekty zwężania ulic Cynamonowej i Dereniowej. Projekt miał być większy, ale ludzie w końcu powiedzieli dość. Bo zrozumieli, że pod płaszczykiem hasła "bezpieczeństwo" (w tym dzieci, dzieci koniecznie, bo przecież wszyscy chcemy dobrze dla dzieci więc wyłączamy myślenie jak ktoś użyje takiego hasła) skasowano przepustowe ulice zamieniając je w jednojezdniowe kiszki z szerokimi ścieżkami rowerowym, po których nikt nie jeździ... Grupka lokalnych inicjatorów tego projektu, bardzo zadowolona, reszta ludzi tkwiacych w korkach w autobusach i samochodach jest szczęśliwa trochę mniej... Gdyby jeszcze wiedzieli, że tak szerokie pasy rowerowe są efektem 2 godzin badania ruchu rowerowego przez cały rok... No cóż, myślcie na kogo głosujcie w wyborach

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nie WPI 113 3 dni temuocena: 100% 

      Dla mnie możesz sobie do upadłego siedzieć w wygodnym wygodnym wygodnym sassssmosmrodzie na Rosoła czy Ken- metro o tej porze puste a obie ulice zapchane.Ale masz wygodnie.

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KKK 112 4 dni temuocena: 100% 

      Kolejny przykład bezmyślnosci, a raczej jej planowego wyuczania. Zamiast uczyć pieszych, rowerzystów i kierowców jak się poruszać i ze sobą wspolpracować, zamiast zmuszać ich do myślenia i wymuszenia części uwagi na tym co robią, stawia się świetlne "zapory", które wyłączają jakiekolwiek myślenie: czerwone - stój, zielone - jedź - to będzie wszystko, co kolejne pokolenia będą miały w mózgach w zakresie ruchu drogowego... Czy o to chodzi?

      Edytowany: 4 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Byk 111 5 dni temuocena: 50% 

      Często przechodzę przy Końskim Jarze, kościele Wniebowstąpienia i parkingu P&R Stokłosy. Absolutnie nie ma problemów z bezpieczeństwem i zawsze da się szybko przejść tam. Sygnalizacja tam narobi więcej problemów niż korzyści. Lepiej by się zajęli udrażnianiem ruchu niż jego blokowaniem....

      Edytowany: 3 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~yacenty 110 6 dni temuocena: 100% 

      Pan Adam i jego liczni zwolennicy to z pewnością mieszkańcy Konstancina i okolic. Osiedlowa ulica (tak!) dla Ursynowa i Kabat zamieniła sie w autostradę przez bezmyślne połączenie Przyczółkowej z Kabatami pod oszukańczym hasłem drogi do Wilanowa. I teraz trzeba to ograniczać, a kierowcy mogą wszak jechać bezkolizyjną Przyczółkową. PS, Po KEN pora na Rosoła, tam przeniosą się podwarszawscy rajdowcy, którzy na osiedlach mają ograniczenia do 30 km/godz dla bezpieczeństwa ich dzieci!

      Edytowany: 5 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 109 6 dni temuocena: 100% 

      Hej kieroffcy- jak się Wam jeździ jak zamknęli szlabanami przejazd przez spokojnie osiedle? Nie bola 4 litery?;)

      Edytowany: 6 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nino 108 9 dni temuocena: 100% 

      Rowerzyści na Ursynowie to dramat, przeskakują przez przejścia na czerwonym świetle, nie ustępują pieszym na przejściach. Poza tym chamstwo jak im się uwagę zwraca. A już Aleję KEN to uważają za autostradę i żeby była najlepiej bez świateł, pieszych. Porażka totalna :(((

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mdo 107 10 dni temuocena: 94% 

      100 procent racji - to uderzy również w pieszych, rowerzystów, użytkowników komunikacji naziemnej. Bardzo dziękuję temu panu, że chciało mu się ten tekst napisać - trafił w punkt. Tyle, że tu chodzi o ideologiczną walkę z samochodami a nie o to, żeby nam mieszkańcom było wygodniej, bezpieczniej, czy zdrowiej, więc ofiary muszą być a racjonalne argumenty nie trafią.

      Edytowany: 10 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Orety 106 3 dni temuocena: 100% 

      Wygodniej wygodniej wygogodniej bo samachadem....

      Edytowany: 3 dni temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do ANTYursynowskiego Gada 105 11 dni temuocena: 58% 

      "ANTY_Ursynowski Gad" - czyje interesy reprezentujesz? Caly czas lobbujesz za tranzytem i ruchem kolowym, ktory jest sprzeczny z interesem mieszkancow Ursynowa. Ty jeste "Gad ANTY_Ursynoswki" jak rozumiem?

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 104 11 dni temuocena: 75% 

      "Czyje interesy reprezentujesz?" , podoba mi się ta złowieszcza czujność zawarta w Twoim pytaniu. Oczywiste jest, że stoją za mną globalne ośrodki imperialistyczno-burżuazyjne.

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Internauta 103 9 dni temuocena: 100% 

      To jest niejaki Robert;)

      Edytowany: 8 dni temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~X 102 12 dni temuocena: 83% 

      Zgadzam się, w końcu rozsądne spojrzenie na sprawę

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 101 12 dni temuocena: 47% 

      Władze miasta z partii teoretycznie popierającej mobilność, innowacyjność, gospodarczość, te wartości które większość Ursynowa zdecydowanie akceptuje w każdych kolejnych wyborach. Dlaczego zatem indywidualny kierowca, przedsiębiorczy człowiek w prywatnym samochodzie, jeżdżący po całej Warszawie w celu rozwoju firmy, to jest ktoś zły i trzeba mu utrudnić funkcjonowanie?

      Edytowany: 11 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lubię gumowe g 100 12 dni temuocena: 72% 

      Nie wszyscy pracują jako akwizytorzy zresztą takie twarze widać w tych autach że ani na dyplomatę ani na przedsiębiorcę nie wyglądają....

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 18 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 99 12 dni temuocena: 46% 

      @gumowe g: słuszne "liberalne" a tak naprawdę prosto z PRL myślenie, jak ktoś nie robi na etacie, to musi być jakiś akwizytor albo inny "prywaciarz", ma zakazaną gębę i kręci lewe biznesy.

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 11 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~erazm 98 12 dni temuocena: 50% 

      Obecnie wszystkie dobre dzielnice na Zachodzie bronia sie przed zalewem tranzytu poprzez stawianie ogromnej ilosci "zniechecaczy" do przejazdu w postaci: swiatel, spowalniaczy, zwezania ulic (to obecnie hit na Zachodzie), wyznaczania stref ograniczenia predkosci, itp. Dzieki temu do dzielnicy wjezdzaja glownie mieszkancy. Paradoksalnie powoduje to znaczne zmniejszenie ruchu oraz korkow a zatem skrocenie czasu dojazdu.

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 97 12 dni temuocena: 87% 

      Dobre dzielnice na zachodzie nie robią za tranzyt tylko obsługują ruch lokalny. W warszawie zafundowano nam tranzyt przez Ursynów ludzi z Wilanowa Konstancina i Piaseczna budując drogę "dla nas". No i mamy.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 26 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 96 12 dni temuocena: 52% 

      Żebym nie klęknął z wrażenia jak przeczytam że "na Zachodzie". Uważasz że Ursynów to dobra dzielnica, z tą masą bloków z mieszkaniami po 45m pod wynajem?

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 13 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 95 12 dni temuocena: 68% 

      @Gad. W ogóle to "na zachodzie" to jakieś kompleksy chyba. Jakby tam było tylko i wyłącznie samo złoto. Jakbyśmy sami nie mogli wypracować rozwiązań które nam pasują.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 15 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~erazm 94 11 dni temuocena: 36% 

      Zachod to skierowanie uwagi na kierunek. Na Wschodzie bowiem jest zupelnie odwrotnie, zas Warszawa wlasnie radosnie zmierza w strone Azji i azjatyckiego burdeliku architektoniczno-urbanistycznego. Co do Poludnia, to rzadko sie porownujemy, ale mozemy pogadac o afrykanskich metropoliach. Przestancie zatem sie czepiac, bo chodzi o nazsze wspolne dobro.

      Edytowany: 11 dni temu

      oceń komentarz 5 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marcjanin 93 12 dni temuocena: 87% 

      W pełni zgadzam się z autorem listu - zagęszczanie świateł w miejscu gdzie jest to niepotrzebne a brak tam gdzie moim zdaniem byłyby użyteczne. Od powstania połączenia "tranzytowego" z Wilanowem ruch na Wąwozowej jest rano i po południu dużo większy. Uważam że przydały by się światła na skrzyżowaniu Mielczarskiego i Wąwozowej - dzieciaki tamtędy przechodzą idąc do szkoły a i wyjazd z osiedla w szczególności skręt w lewo w godzinach "tranzytu" wiąże się z długim oczekiwaniem i wyjazdem z piskiem opon by zmieścić się w wyczekaną szparę. Przy okazji sprawy nie ułatwiają (chyba co gorsza mieszkańcy) sygnalizujący migaczem skręt w prawo z Wąwozowej w ostatniej chwili albo wcale.

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AdUrbem 92 12 dni temuocena: 42% 

      I bardzo dobrze. Kto wam powiedział ze samochodem ma być szybko i wygodnie. Trzeba ograniczyć ten tłum samochodów co rano.

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 91 12 dni temuocena: 57% 

      Nie wiadomo, czy sam piszesz szczerze czy ironizujesz. Ale oczywiście, tych uważających że prywatny samochód to nadmierny luksus, jest całkiem sporo. Niejako wbrew mitom o powszechnym w Polsce antykomunizmie.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 12 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AndrzejZ 90 12 dni temuocena: 80% 

      Może WPI przestanie wtedy rozjeżdżać Ursynów... Dosyć mam tego co się wyprawia pod tesco które zmieniło się w parking dla piaseczna. 9:00 rano żadnego wolnego miejsca, same WPI na parkingu, a w sklepie pusto. Jako osoba starsza mam dosyć tej szarpaniny

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 89 12 dni temuocena: 57% 

      Ale tak na logikę: po to kierowcy "WPI" zostawiają samochód pod Tesco, żeby dalej jechać metrem a nie KENem, więc dla nich nowe światła nie mają żadnego znaczenia.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 8 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 88 12 dni temuocena: 89% 

      Niedługo nie będzie tesko w obecnej formie. Powstaną bloki mieszkalne i wtedy się zacznie, albo skończy. Ciężko przewidzieć. Na pewno nie będzie tak dużego parkingu więc Konstancin, Piaseczno i Wianów będą cisnęli Rosoła i Kenem . No chyba że obwodnica to jakoś rozwiąże. W każdym razie. Mamy to co mamy dzięki połączeniu z Konstancinem. Które podobno było dla nas.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 17 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nesos 87 13 dni temuocena: 86% 

      Rzeczywiście, wygląda na to, że stawianie kolejnych świateł uznano za uniwersalną receptę na poprawę bezpieczeństwa drogowego. Jeśli już muszą one stanąć to koniecznie pod warunkiem ich wzajemnego zsynchronizowania ("zielona fala") i odsunięcia ścieżek rowerowych od skrzyżowań, bo po przejechaniu na zielonym skręcające samochody blokują pas by przepuścić rowerzystów. Do tego trzeba surowo karać "zombiaków" przechodzących ulice/jeżdżących w słuchawkach i z telefonem przed nosem. A generalnie prosiłbym o więcej życzliwości i zrozumienia między użytkownikami ulic.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 86 13 dni temuocena: 51% 

      Napiszę jeszcze raz, co już komuś odpisałem, może nawet nie w tym wątku. To jest efekt działania grup o ideologii neokomunistycznej (aktywiści miejscy, "zieloni"), dla których posiadanie prywatnego samochodu jest złem samym w sobie i chcą zaszkodzić indywidualnym kierowcom. Im w ogóle nie chodzi o bezpieczeństwo, jest to tylko sposób straszenia ludzi, żeby popierali chore idee. Gdyby chodziło faktycznie o bezpieczeństwo pieszych w danym miejscu, to rozważano by przejście podziemne albo likwidację przejścia, jeżeli w pobliżu jest inne bezpieczniejsze. Tymczasem takie propozycje nigdy nie padają, zastanawiałeś się kiedyś dlaczego?

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 22 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 85 12 dni temuocena: 86% 

      @Gad Budżet partycypacyjny to jeden wielki sabotaż. Projekty związane z infrastrukturą drogową nie powinny wogóle być dopuszczane. Od tego są urzędy zajmujące się infrastrukturą, które mają szersze spojrzenie i wgląd w statystyki a nie kilkadziesiąt osób z osiedla.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 18 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wiadukt kARCZUNKOWSKA 84 13 dni temuocena: 100% 

      Nie mam pojęcia kto projektował ten wiadukt ale chyba jakieś dzieci na zajęciach plastycznych. Włączenie się do ruchu od strony Gogolińskiej lub Nawłockiej będzie graniczyło z cudem. Ponadto skręt od Puławskiej do marketu ( przy firmie Sika – nomen omen dużo tirów tam kończy bieg blokując Karczunkowską w oczekiwaniu na papiery wjazdowe do f-my) jest tak ciasny że ledwo się tam mieści autobus z osobówką na „zakręcikach – są dwa. – a jak będzie to dodatkowo trasa dojazdowa na super osiedle 500+ ?. Można było zrobić przejazd pod wiaduktem, który umożliwiłby wyjazd z buszyckiej w kierunku marketu i bardziej bezkolizyjne włączenie się do ruchu w kierunku puławskiej. Woda z wiaduktu podczas opadów nieco intensywniejszych zalewa posesje przy Nawłockiej. Studzienki są zrobione od czapy i zupełnie bez sensu. Chodniki podniesiono do wysokości połowy ogrodzenia mieszkańców po obu stronach tej „inwestycji”. Jakość wykonania wprost przeraża – takiej tandety nie widziałem już dawno. Brak ekranów dźw

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 83 13 dni temuocena: 67% 

      ~~KateD To sobie nią jeździj. Kto ci broni?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Czubaka 82 13 dni temuocena: 46% 

      Lepiej tak niż ludzie bez wyobraźni pędzący po 70-80 w strefie zabudowanej. Jak szanownemu koledze za wolno, to zapraszam do metra, tam świateł nie ma. Ja wyciągam samochód tylko wtedy, gdy absolutnie muszę.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 81 13 dni temuocena: 56% 

      Ale ty nie jesteś żadnym wyznacznikiem, autorytetem ani wzorcem dla kogokolwiek.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 23 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~koLega 80 13 dni temuocena: 58% 

      A może teraz samochody będą jeździły jeszcze szybciej aby zdążyć na zielone na kolejnych światłach? Czy może Pańską ideą było by ustawienie świateł na zmianę tak aby zawsze stać :D Bardzo proekologiczne marnowanie energii wprawienia w ruch samochodu na kilkadziesiąt metrów..

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 18 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KateD 79 13 dni temuocena: 42% 

      Peoekologicznie będzie jak czas przejazdu KEMem wydłuży się do 40 minut. Wtedy wreszcie produkujący smog w samochodach zaczną korzystać z ekologicznego i szybkiego metra. Ursynów na jedną z najlepszych komunikację miejską, nie tylko w Warszawie.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 13 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 78 13 dni temuocena: 62% 

      ~~KateD To sobie nią jeździj. Kto ci broni?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 13 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 77 13 dni temuocena: 56% 

      @KateD: ale ty wiesz, że 1) metro nie działa na bateryjki słoneczne, więc wcale takie ekologiczne nie jest 2) gdyby tak wszyscy przesiedli się do metra, to te swoje 40 minut będziesz w szczycie czekać na peronie w kolejce do wagonu 3) metrem nie wszędzie w Wawie dojedziesz i 4) gdyby nie dotować zbiorkomu z kieszeni podatników, także tych jeżdżących samochodami, to byś płaciła kilka razy więcej za bilet?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 14 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jaceksass 76 13 dni temuocena: 30% 

      a czy kiedys bedzie zlikwidowane lotnisko okecie ? Bo od halasu samolotow to juz nie da sie normalne funkcjionowac na tym ursynowie !!!

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~??? 75 13 dni temuocena: 76% 

      A jak się wprowadzałeś to lotniska nie było? Bo ono jest 1934 roku.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 16 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 74 13 dni temuocena: 100% 

      Mają budować wielkie lotnisko (CPK) i jak wszystko nie rypnie, to może za 20 lat Okęcie stanie się marginalnym portem.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mag777 73 9 dni temu

      Zlikwidowane na razie nie będzie. Są jednak plany zwężenia pasów i instalacji sygnalizacji świetlnej gdzie się da. Głowa do góry!

      Edytowany: 9 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 72 13 dni temuocena: 60% 

      A ja bym proponował wyniesione skrzyżowania- Ken to nie autostrada

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~inga 71 13 dni temuocena: 59% 

      zapraszam na przejscie przy konskim jarze... tam sa 3!!! pasy do przejscia bez sygnalizacji a auta PęDZą z Mokotowa i zjezdzaja z Dolinki, na wysokosci przejscia smochody zmianiaja pasy bo czesc zawraca przy parkingu P&D .. pieszy to ostatnia "przeszkoda" na która sie patrzy w tym miejscu.... NOTORYCZNIE gdy zatrzyma sie jedno auto przy przejsciu, na dwoch pasach auta pedza nawet nie zauwazajac przechodniów....

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~anka36 70 13 dni temuocena: 67% 

      Też korzystam z tego przejścia i tam zdecydowanie powinny być światła! Jak jakiś samochód się zatrzyma często na innych pasach jadą dalej. Tam jest przejście do szkół! Większość samochodów jedzie zdecydowanie szybciej nawet te które zaraz staną na światłach a dalej mają fotoradar. Tylko światła mogą pomóc. Ludzie zmotoryzowani nie macie rodzin i dzieci? Naprawdę dla 20 sekund czasu jazdy musicie nas straszyć i rozjeżdżać?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 26 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sos 69 13 dni temuocena: 67% 

      Dokładnie a przyjdzie ci jakiś pan Adam i gada że nie może się z kabat wydostać a sam lekceważy pieszych

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 20 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 68 13 dni temuocena: 42% 

      @inga, anka36: dlaczego w ogóle korzystacie z tego niebezpiecznego przejścia, jeżeli 50m dalej można przejść podziemnie poprzez stację Ursynów albo dalsze 30m na światłach wzdłuż Surowieckiego-Bartoka? Ile razy dziennie tamtędy się przechadzacie, żeby 2 min dłużej robiło Wam różnicę?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 8 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~głos rozsądku 67 13 dni temuocena: 52% 

      Tylko i wyłącznie sygnalizacja świetlna na wszystkich przejściach dla pieszych w al. KEN jest w stanie zatrzymać pędzące samochody. Dopiero wówczas, gdy samochód stoi pieszy może bezpiecznie przejść na druga stronę. Na 4-pasmowej alei KEN absolutnie nieskuteczne są kocie oczka zatopione w asfalcie, migające światełka, kolorowe farby na asfalcie itp. Na pędzących kierowców nie działają nawet znicze przy ul. Pala Telekiego, gdzie na przejściu dla pieszych w al. KEN zginął pieszy..

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 38 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~malgosia1973 66 13 dni temuocena: 100% 

      "Zatrzymać" pędzący samochód może zapora przeciwczołgowa, nie jakiekolwiek światło. Dopóki WSZYSCY użytkownicy dróg nie przyjmą do wiadomości, że mają przestrzegać przepisów regulujących poruszanie się po drogach publicznych, to na przejściach z sygnalizacją będą ginęli ludzie przeświadczeni, że "zielone" daje im nieśmiertelność, a na przejściach bez sygnalizacji będą ginęli ludzie potrąceni przez samochód omijający inny, który zatrzymał się, aby przepuścić pieszego. A wystarczy po prostu przestrzegać prawa.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 14 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 65 12 dni temuocena: 60% 

      Może jakieś wilcze doły? automatyczne karabiny na samochody?

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabacki 64 14 dni temuocena: 86% 

      Widzę, że komentujący nie zwracają uwagi na najważniejszy aspekt tej sytuacji, czyli lokalizację. Nie przekraczam jezdni w pozostałych lokalizacjach, ale akurat z przejścia na wysokości Jeżewskiego korzystam dość często i CHĘTNIE. Zarówno jako pieszy, jak i jadąc rowerem, celowo wybieram to przejście, by dostać się na drugą stronę al KEN, ponieważ nie ma tam sygnalizacji świetlnej, przez którą musiałbym oczekiwać na przejście. W tym miejscu zawsze jest albo mały ruch, albo kierowcy z daleka dostrzegają pieszego/rowerzystę i zatrzymują się, by ustąpić pierwszeństwa. Kluczowe jest zachowanie pieszego/rowerzysty i MYŚLENIE, obserwowanie, czy kierowca mnie widzi i przepuści, czy może się zagapił i muszę poczekać na wolną drogę. Nigdy takie czekanie nie trwa dłużej niż oczekiwanie na zielone światło. Kilkadziesiąt metrów dalej jest skrzyżowanie al KEN i Przy Bażantarni, na którym na przejście czeka się długo. Jak ktoś się boi przejść bez sygnalizacji, może podejść te kilkadziesiąt metrów.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 38 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Koko 63 13 dni temuocena: 33% 

      Na tym przejsciu gdzie kierowcy ponoc widza z daleka, byl zdaje sie smiertelny wypadek ?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 13 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 62 13 dni temuocena: 80% 

      ~Koko, a na tych ze światłami wypadków nie ma? Żart.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 20 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • volta2 61 13 dni temuocena: 36% 

      mietek, do czasu zamontowania świateł przy bażantarni dzwony były raz w miesiącu, ale stukał się równy z równym, czyli blaszka w blaszkę(czyli wielkich szkód nie było). po montażu jak jest jeden na rok, to wszystko(ostatnio bezkarny z ambasady przydzwonił na ostro). na jeżewskiego do niebytu poszło dziecko, które ma prawo jeszcze nie myśleć jak dorosły, ma prawo się zagapić, bo jeszcze przejść od 18 lat dozwolonych nie wymyślono.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 4 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 60 14 dni temuocena: 100% 

      Ktoś widział jakiegoś policjanta lub strażnika miejskiego w lesie ostatnio? Albo w ogóle...? :/

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 12 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~czarna masa 59 14 dni temuocena: 84% 

      KEN już usiana światłami jak dobry sernik rodzynkami.Światła przy P&R przy metrze Ursynów źle ustawione,,,piesi idący od Surowieckiego do Beli Bartoka za jednym razem nie przejdą na drugą stronę ulicy

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 31 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mysiek666 58 13 dni temuocena: 72% 

      Pseudo inżynierowi miasta obrót chodzi, zarabia znajoma firma na światłach i na montażu oraz konserwowaniu ( serwisowaniu ). Do tego co chwila światła i lidzie może przestaną samochodami jeździć .

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miras 57 14 dni temuocena: 76% 

      To wszystko jest efektem pokracznego myślenia, że od sterowania ruchem jest władza. Zwiększanie ilości sygnalizacji świetlnej powoduje u ludzi zatrzymanie instynktu samozachowawczego, a to jest powodem wzrostu wypadków z pieszymi. Głupi 2 razy traci.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 56 13 dni temuocena: 86% 

      Dokładnie tak. Dodatkowo światła nie gwarantują bezpieczeństwa. Ani podwyższenia ani progi ani kolczatka. Jak ktoś nie będzie ostrożny albo naćpany to rozjedzie pieszego na czerwonym. Jedyne co się zmieni to ilość smogu na większą.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 25 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 55 14 dni temuocena: 51% 

      1.Zwezic Ken do jednego pasa i tylko przy krzyżówkach rozjazd. 2.Suszarka co 800m

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 54 14 dni temuocena: 79% 

      Co tam suszarka. Fotoradar i mandat za niejechanie metrem.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 37 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ob 53 13 dni temuocena: 40% 

      #gadzie naprawę nie widzisz że auta jadą 80-100?

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 8 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 52 13 dni temuocena: 75% 

      200-300

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 51 13 dni temuocena: 86% 

      Ja sam śmigam 400. Lekko. Więc reszta faktycznie może jechać te 80-200 na godzinę.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 50 14 dni temuocena: 63% 

      To wszystko jest efektem myślenia, że zwykły obywatel właściwie nie powinien posiadać samochodu.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 49 14 dni temuocena: 45% 

      Samochód jest jak broń trzeba umieć go używać a tu jest Warszawa jest ZTM - a nie wioska gdzie jazdy autem bo PKS nie jeździ

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 29 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 48 14 dni temuocena: 67% 

      @On: W wioskach samochody też niepotrzebne, mogą jeździć na rowerach.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 29 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 47 14 dni temuocena: 48% 

      komunikacją miejską jeździ tylko plebs

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 21 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tata 46 14 dni temuocena: 71% 

      Dla poprawy bezpieczeństwa proponuję wyposażyć mieszkańców w osobistą przenośną sygnalizację świetlną . Każdy chętny odbierze taką w urzędzie Ursynowskim .

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 36 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak67 45 14 dni temuocena: 50% 

      Jestem jak najbardziej za, pod warunkiem, że będzie ustawiona "zielona fala" dla samochodów.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 44 13 dni temuocena: 96% 

      Wydali już na te "fale" miliony z naszych pieniędzy a efekt jest taki że jak na kenie dojeżdżasz do świateł to na 75% będzie czerwone.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 26 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 43 13 dni temuocena: 78% 

      Bo zieloną falę zatrzymują piesi wciskający guzik, a następnie przechodzący na czerwonym, bo samochody daleko. Samochody dojeżdżają do świateł akurat na ten moment, kiedy zapala się zielone dla pieszego od guzika. A pieszy jest już daleko.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wiesław 42 14 dni temuocena: 71% 

      Będziemy kupować benzynę której 80% to podatek, który pójdzie na światła za milion złotych żeby jeździło się jeszcze gorzej... Eh , współczesny świat, co ja tam wiem.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cine 41 14 dni temuocena: 46% 

      Chcieliście Czaskoskiego to macie.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 40 14 dni temuocena: 48% 

      Oczywiście Patryczek zlikwidowałby wszystkie światełka , żeby jaśnie państwo samochodowe mogło szybko się wydostać z Ursynowa . To , że po drodze zabito by parę osób na przejściach , to mało znaczący fakt .

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 32 35 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 39 14 dni temuocena: 41% 

      Zatrzymajcie ten obłęd- idealny tytuł- troszkę trzymający kierownice zwolnią i będzie dobrze.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 49 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 38 14 dni temuocena: 67% 

      Wreszcie jakiś głos rozsądku. Zapewne wkrótce zakrzyczany przez pedalarzy i Wały Kuskie.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 64 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tarcholudek 37 14 dni temuocena: 83% 

      Na Tarchominie też dużo łatwiej i szybciej było przejść na drugą stronę ulicy Światowida, zanim nastawiali tam świateł co 100 metrów :/ Światła dla pieszych bardzo często w ogóle się nie wzbudzają, nawet jak dla samochodów świeci się czerwone. Ludzie przechodzą więc nie patrząc na kolor światła, bo wszyscy wiemy, że działają wadliwie. Poprawa bezpieczeństwa jest więc żadna. Sam parę razy stałem ponad pięć minut czekając na zielone światło. Teraz nawet nie wysilam się, żeby próbować nacisnąć przycisk. Zresztą te przyciski też nie zawsze działają (zwłaszcza przy torach) a znajdujący się ponad 500m dalej tramwaj i tak zbija fazę dla pieszych więc trzeba cała procedurę zaczynać od początku (...a wtedy z drugiej strony nadjeżdża drugi tramwaj i znów tracisz światło). I żeby nie było, ja nawet nie mam samochodu, a światła i tak utrudniają mi poruszanie się po osiedlu.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 36 14 dni temuocena: 68% 

      Wczoraj, w sobotę, łajzy tak podregulowały światła, że wyjazd z Kabat był skutecznie zakorkowany. Ciekawe czy neurobiałki dostrzegają przyczynę? Trump, ocieplenie klimatu, prezes, kosmici czy sabotażyści z Ratusza?

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 35 14 dni temuocena: 44% 

      Metro panie metro

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 32 40 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Saorise 34 12 dni temuocena: 78% 

      Metrem nie dojadę na Wilanow ani w wiele innych miejsc.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zuza 33 14 dni temuocena: 49% 

      Popieram budowę świateł i jestem za likwidacją zielonych strzałek bo kierowcy do nich nie dorośli, są tacy którzy trąbią na pieszych przechodzących na zielonym bo oni mają zieloną strzałkę i to jest moje doświadczenia dwa razy w ciągu ostatnich paru miesięcy. Paraliżu nie będzie żadnego, metro jeździ cały czas i nie ma świateł.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 52 54 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nmn 32 14 dni temuocena: 69% 

      No cóż... piesi przechodzą też w miejscach nieoznaczonych, a ja... na nich nie trąbię.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 22 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kpnkk 31 13 dni temuocena: 53% 

      Jestem aktywnym pieszym, tez spotkalem sie z buractwem z zielona strzalka. A ograniczenie predkosci do 50 ? Nie ma alternatywy do swiatel ...

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Adi 30 14 dni temuocena: 59% 

      Czytam Was i nie wierzę. Jaką trzeba być amebą umysłową, żeby popierać paraliżowanie miasta.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 55 39 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 29 13 dni temuocena: 85% 

      Dlatego coraz więcej osób uważa że budżet partycypacyjny (z którego powstała znaczna część utrudnień komunikacyjnych) jest wykorzystywany do sabotowania miasta. Generatory smogu i korków. Dodatkowo często źle zaprojektowane, patrz przegrodzenie jezdni koło (bezzatokowych) przystanków na Przy Bażantarni które utrudnia wyjazd z osiedla. Już znaki leżą skoszone na poboczu bo inaczej się nie da funkcjonować.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 22 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kasiaa 28 14 dni temuocena: 51% 

      Przejścia podziemne? Między ulicą a metrem czy pod metrem? Życzę panu żeby nigdy nie usiadł pan na wózku wówczas pan zrozumie dlaczego przejścia podziemne i kładki są nieprzydstne!

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 27 14 dni temuocena: 65% 

      Miasto to nie tylko osoby na wózkach. Podziemne są przydatne ale jeżeli Ratusz nie konserwuje wind to nie wina reszty mieszkańców. Trochę litości dla innych, please. Choć z drugiej strony ktoś tych sabotażystów do Gminy i Ratusza wybrał.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 33 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 26 14 dni temuocena: 62% 

      @Kasiaa: i dlatego że ktoś jeździ na wózku, to wszystkim innym nie wolno mieć bezkolizyjnego przejścia przez jezdnię?

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 24 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Bezpieczny Ursynów 25 14 dni temuocena: 51% 

      Jeszcze tylko wprowadzić ograniczenia dla szaleńców na holajnogach, rowerach i rolkach, i będzie bezpieczniej. Tym ludziom całkiem od,,jechało. Popieram światła na KEN, ale nie tylko kierowcy pędzą , bezmuzgi na dwóch kołach są o wiele gorsi

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 24 14 dni temuocena: 67% 

      Chyba najlepiej zrobić ze 2, 3 światła i na stałe czerwone zapalić. Już przy POW sabotażyści to stosują permanentnie.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 14 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 23 14 dni temuocena: 87% 

      Rozumiem że jak siedzisz w korku swoim 1.6 lpdzi to "mknące"obok pojazdy wydają się jak że star treka- ale to tylko 25kmh...

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 20 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 22 13 dni temuocena: 86% 

      Ile rubli za te pomysły? Pan sobie ograniczy komentarze w sieci. Będzie bezpieczniej.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 21 13 dni temuocena: 50% 

      A i bezmÓzgi na dwóch nogach też mają za uszami...

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Katarzyna39 20 14 dni temuocena: 58% 

      Sądząc z treści listu Pan Adam to chyba jedna z osób które aby wydostać się z dzielnicy przelatuje KENem 80-90km/h. W takiej sytuacji można tylko doradzić przeprowadzkę w okolicę jakiejś drogi ekspresowej. Znane wszystkim wypadki na KEN pokazują, że trzeba tam ruch spowolnić, żeby nie było kolejnych ofiar śmiertelnych i żeby jakiś naćpany celebryta nie rozjechał was, waszych dzieci lub rodziców.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 46 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~leoleo 19 14 dni temuocena: 73% 

      naćpany celebryta i tak rozjedzie niewinnego. Nawet będzie miał większą szansę, bo piesi wchodzący na zielonym nie będą patrzeć na samochody. A celebrycie czerwone nie będzie przeszkadzać

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 33 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 18 14 dni temuocena: 76% 

      Najlepiej zamknąć KEN, wypadków "0". Podobnie można zabetonować sedesy i awarii ściekowej też byśmy uniknęli. Noże są niebezpieczne też, a prąd??? teraz 230V a było tylko 220V, horror niebezpieczeństwa. Strach pomyśleć.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 44 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 17 14 dni temuocena: 86% 

      Ztcw, to naćpany celebryta rozjechał staruszkę na (swoim) czerwonym. Zaprawdę, rewelacyjne zabezpieczenie....

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 38 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wew 16 13 dni temuocena: 100% 

      @ zwykły obserwator - pełna racja. Niestety obawiam się, że ktoś z Twojego wpisu zaczerpnie idee do zrealizowania.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ares 15 14 dni temuocena: 47% 

      Aleja KEN to ulica a nie autostrada a Ursynów to dzielnica a nie miejsce obsługi podróżnych. Pieszy ma prawo bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy a cała dyskusja jest bezprzedmiotowa. Regulacja i synchronizacja świateł powinna być tu dyskutowana anie ich ilość czy zasadność.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 53 60 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 14 14 dni temuocena: 92% 

      Cóż, Ratusz dał przykład jak rozwiązać problem - strefy relaksu, deptak zamiast ulicy KEN. Nic nie stoi na przeszkodzie aby rozszerzyć na wszystkie ulice. Będzie bezpiecznie nareszcie.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 65 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 13 14 dni temuocena: 35% 

      Miasto promuje korzystanie z komunikacji miejskiej oraz rozwój transportu rowerowego i podróży pieszych. Sygnalizacje świetne poprawia bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 80 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MarteK Wyżyny 12 14 dni temuocena: 45% 

      A ja nie chcę by moje dziecko zginęło na pasach. Sygnalizacja nie daje 100% pewności, że tak nie będzie ale zwiększa prawdopodobieństwo przeżycia na naszych ulicach gdzie jest dżungla, amok i rządzi szaleństwo. Kto szybciej o 1s, o 10m?!?! Chorzy ludzie. Póki ktoś nie uzdrowi tych ludzi i tej sytuacji trzeba walczyć o życie na drogach w każdy możliwy sposób a takim jest również budowa kolejnych sygnalizacji świetlnych. Niestety, też nad tym ubolewam ale nie chcę śmierci lub kalectwa moich bliskich lub swojej.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 54 67 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 11 14 dni temuocena: 89% 

      Racja, zamknąć KEN permanentnie - żadne dziecko nie zginie. Najlepiej wszystkie ulice na deptaki zamienić. Totalne bezpieczeństwo.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 77 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tikka 10 14 dni temuocena: 36% 

      Koniec z przystosowaniem miasta pod dyktando kierowców!

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 42 74 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Irzinek 9 14 dni temuocena: 71% 

      A może by tak najpierw zorganizować plebiscyt ???

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 44 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 8 14 dni temuocena: 81% 

      Oczywiście, Ratusz dąży do zamiany Warszawy do miasta spokojnej starości. Zero samochodów, tylko parki i parki. Niszczenie tkanki komunikacyjnej to główne zadanie sabotażu.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 43 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ja 7 13 dni temuocena: 54% 

      "plebiscyt" już był w sprawie ulic Jastrzębowskiego, Dereniowej, Cynamonowej, Bartoka, Herbsta. Większość zagłosowała za drogami dla rowerów, bezpiecznymi przejściami. Ale przyszli taki jeden z drugim spod Lublina, co prawo mają w nosie i zaczęli robić aferę, żeby zyskać na popularności.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 7 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Biomasa 6 14 dni temuocena: 59% 

      Popieram pana Adama. Nic dodac, nic ujac.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 61 42 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 5 14 dni temuocena: 75% 

      Dopóki slepe laski będą potracac dziadków z kulami i torba dopóty należy pomoc trzymającym kierownice w jeździe po Ursynowie.Nie umiesz jeździć- bedziesz jechał wolniej.Szkoda że na Ken nie pojawia się co jakiś czas suszarka- ale były by żniwa do budżetu.

      Edytowany: 14 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 50 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jacek 4 14 dni temuocena: 77% 

      Zapraszam policjantòw na Dereniowa (przejcia przy KFC). Kierowcy autobusow nie zwracaja tu uwagi na pieszych. Progi zwalniajace sa tak skontruowane tak, ze mieszca sie miedzy kolani autobusu.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 20 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tikka 3 14 dni temuocena: 56% 

      @Jacek na Dereniowej jest wąsko, 1 pas + azyle dla pieszych. Celowo progi zwalniające są tak skonstruowane, aby autobus przejeżdżał bez uciążliwości. Podkreślam to celowe i całe szczęście. A pieszy, który ma problem z dostrzeżeniem nadjeżdżającego autobusu, nie powinien się samodzielnie poruszać po mieście.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 15 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~leo 2 14 dni temuocena: 11% 

      _ tikka jeśli to prawda co piszesz to nie rozumiem tego. Właśnie autobusy i ciężarówkitudzież inne większe samochody niosą największe zagrożenie.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 1 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tikka 1 14 dni temuocena: 78% 

      @leo Dereniowa została poddana procedurze "poprawy bezpieczeństwa", w ramach której wytyczone zostały pasy rowerowe. Przed progami zwalniającymi obowiązuje ograniczenie do 30. Autobusy nie mają się jak rozpędzić. Co kawałek albo przystanek, albo przejście, albo wjazd/wyjazd z drogi wewnętrznej. Duże, czerwone autobusy widać z daleka, naprawdę pod tym względem jest ok. Jak napisałam wybór progów zwalniających nie jest przypadkowy. Poniżej krótka charakterystyka: Próg wyspowy (przyjazny autobusom) (poduszka berlińska) – to próg zwalniający, najczęściej w postaci prostokątnej wypukłości na jezdni, o szerokości takiej, która umożliwia autobusowi przejazd nad progiem (bez wpływu na ruch autobusu), a samochodom osobowym nie, ze względu na ich węższy rozstaw kół.

      Edytowany: 14 dni temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2849 sekundy
    REKLAMAA2-BONA-VERBA-01-09----31-10-2019