REKLAMAA1 Magical MONTESSORI  27-11 -  25-12-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Przejście przy Końskim Jarze

    Przejście przy Końskim Jarze (ZDM)

    W środę miejscy drogowcy ogłosili przetarg na budowę sześciu nowych sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych w alei Komisji Edukacji Narodowej. Światła - przy Końskim Jarze, kościele Wniebowstąpienia, parkingu P&R Stokłosy, przy Jeżewskiego i Telekiego - mają poprawić bezpieczeństwo pieszych. Jednak nie wszystkim ta decyzja się podoba. - Zatrzymajcie ten obłęd! - apeluje do władz nasz czytelnik. Jego list publikujemy w całości, zachęcamy też do komentowania i przysyłania do redakcji własnych opinii.

    Na Ursynowie (Kabaty) mieszkam od 20 lat. Jeżdżę po Ursynowie na rowerze, chodzę pieszo, jeżdżę samochodem, motocyklem oraz na rolkach. Z przerażeniem przeczytałem, że w alei KEN ma przybyć przejść dla pieszych wyposażonych w światła do kierowania ruchem (przejścia, nie piesi).

    Spowoduje to, że mieszkańcy będą narażeni na jeszcze większy hałas i spaliny, gdy pojazdy będą stały na tych światłach, ruszały i hamowały. Nie wspomnę już o ogromnej trudności w wydostaniu się z Ursynowa inaczej niż pieszo lub metrem, co nie zawsze jest optymalne. Światła co kilkadziesiąt metrów dotyczą często także rowerzystów, co zaprzecza idei roweru jako szybkiego środka transportu miejskiego.

    Wzrost bezpieczeństwa ruchu nie musi przecież oznaczać paraliżu ruchu kołowego - a na razie działania dzielnicy i miasta zmierzają w tym właśnie kierunku. Powrót do idei przejść podziemnych lub kładek spowodowałby realny wzrost bezpieczeństwa, NIE KOSZTEM PŁYNNOŚCI RUCHU. Może też nie na wszystkich skrzyżowaniach musi być dopuszczony skręt w lewo, jeśli jest to niebezpieczne? Ruch spowalnia szczególnie osobne światło do skrętu - jest więcej zmian (które długo trwają!), zaś gdy jest światło "do skrętu", pozostali czekają, warczą i smrodzą.

    Nie chcę mieszkać w dzielnicy, z której wydostanie się samochodem czy motocyklem z domu do jej granic trwa dłużej, niż dalsza podróż nawet do odległych dzielnic! Nie chcę spacerować wzdłuż ulic, którymi samochody zamiast jechać tylko hamują, stoją, ruszają i znów hamują, stoją i warczą, a pył z opon i hamulców psuje nasze świeże powietrze. Jako pieszy nie chcę "godzinami" czekać, aż zapali się zielone światło - czas spaceru stanowi głównie czekanie na jakieś zielone światło, choć bywa, że na horyzoncie nie ma żadnego pojazdu. A jak jakiś się pojawi, to właśnie będzie się musiał zatrzymać.

    Bardzo proszę, zatrzymajcie ten obłęd, który wcale nie poprawi bezpieczeństwa, a tylko utrudni życie mieszkańcom. Także pieszym mieszkańcom naszej dzielnicy, rowerzystom, rolkarzom... no i tym zmotoryzowanym też!

    czytelnik Adam (nazwisko do wiadomości redakcji)

    *******************************************

    Zamieszczony tekst jest osobistą opinią autora. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za powyższe stwierdzenia. W dziale "Opinie" lub "List czytelnika" publikujemy stanowiska mieszkańców i instytucji, które wnoszą cenne uwagi do debaty na dany temat. Zachęcamy do komentowania i nadsyłania własnych opinii: redakcja@haloursynow.pl.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 260

    • 118
      BARDZO PRZYDATNY
    • 8
      ZASKOCZONY
    • 20
      PRZYDATNY
    • 5
      OBOJĘTNY
    • 11
      NIEPRZYDATNY
    • 29
      WKURZONY
    • 69
      BRAK SŁÓW

    120Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~wiem, bo wiem 120 ponad rok temu

      Na bank przetarg wygra firma Siemens, która przy okazji przeprowadzi pewnie analizę bezpieczeństwa...

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mario 119 ponad rok temuocena: 100% 

      Chyba nigdy nie przechodziłeś przez przejście na wysokości Telekiego. Za każdym razem wchodzisz na przejście z przyspieszona akcja serca. Zachamuja czy nie ? Jesteś w połowie przejścia a tam hamowanie przed samym przejęciem z prędkości 70-80 na godzinę. Im lepszy samochód tym większe prTspieszenie spod świateł na wawozowej lub jezewskiego

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pieszy 118 ponad rok temuocena: 86% 

      Trzeba będzie ich powysadzac z tych autek

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~okon83 117 ponad rok temuocena: 50% 

      Tych przejść może być i 20. Co za różnica. Jest źle i każdy kierowca to odczuwa. Pieszy zresztą też. Wzdłuż KEN, a w szczególności przy większych skrzyżowaniach po prostu śmierdzi spalinami. Jeżdżenie na rowerze czy spacerowanie jest mało przyjemne. Prawdziwy problem to tak naprawdę brak jakiejkolwiek synchronizacji świateł. To naprawdę nie jest trudne, by upłynnić ruch podłużny. Przykład: czerwone na Surowieckiego, na Artystów zielone. Ruszamy. Na Artystów robi się czerwone, ale jest zielone przy Dzwonniczej. Ruszamy i akurat Dzwonnicza dostaje zielone, więc na KEN czerwone. W oddali widać na Herbsta zielone. Ruszamy. Guzik, akurat dojeżdżamy na czerwone. I tak do końca KEN. II przykład: na KEN przy Artystów czerwone, po KEN przy Surowieckiego nic nie jedzie (tak jest zwykle w weekend). Na Surowieckiego sznur aut. Stoją. Przy Artystów zmiana świateł, kierowcy dojeżdżają do Surowieckiego i znowu czerwone, bo akurat Surowieckiego ma zielone. Bez sensu.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Driver 116 ponad rok temuocena: 75% 

      Reaguj wcześniej ma zmianę świateł a nie szukasz biegu na zielonym

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Liza87 115 ponad rok temuocena: 100% 

      Do Drivera: może przeczytaj poprzedni post uważniej. Kto szuka biegu na zielonym i co to ma wspólnego z brakiem dynamicznej synchronizacji świateł?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KKK 114 ponad rok temuocena: 57% 

      I jeszcze jedno - poczytajcie komentarze @UrsynowskiGad - rusza ważny temat stosowania ideologii zamiast rozumu. Analizowałem (aż do poziomu nazwisk osób odpowiedzialnych oraz inicjatorów) zrealizowane (niestety) projekty zwężania ulic Cynamonowej i Dereniowej. Projekt miał być większy, ale ludzie w końcu powiedzieli dość. Bo zrozumieli, że pod płaszczykiem hasła "bezpieczeństwo" (w tym dzieci, dzieci koniecznie, bo przecież wszyscy chcemy dobrze dla dzieci więc wyłączamy myślenie jak ktoś użyje takiego hasła) skasowano przepustowe ulice zamieniając je w jednojezdniowe kiszki z szerokimi ścieżkami rowerowym, po których nikt nie jeździ... Grupka lokalnych inicjatorów tego projektu, bardzo zadowolona, reszta ludzi tkwiacych w korkach w autobusach i samochodach jest szczęśliwa trochę mniej... Gdyby jeszcze wiedzieli, że tak szerokie pasy rowerowe są efektem 2 godzin badania ruchu rowerowego przez cały rok... No cóż, myślcie na kogo głosujcie w wyborach

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nie WPI 113 ponad rok temuocena: 80% 

      Dla mnie możesz sobie do upadłego siedzieć w wygodnym wygodnym wygodnym sassssmosmrodzie na Rosoła czy Ken- metro o tej porze puste a obie ulice zapchane.Ale masz wygodnie.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KKK 112 ponad rok temuocena: 60% 

      Kolejny przykład bezmyślnosci, a raczej jej planowego wyuczania. Zamiast uczyć pieszych, rowerzystów i kierowców jak się poruszać i ze sobą wspolpracować, zamiast zmuszać ich do myślenia i wymuszenia części uwagi na tym co robią, stawia się świetlne "zapory", które wyłączają jakiekolwiek myślenie: czerwone - stój, zielone - jedź - to będzie wszystko, co kolejne pokolenia będą miały w mózgach w zakresie ruchu drogowego... Czy o to chodzi?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Byk 111 ponad rok temuocena: 67% 

      Często przechodzę przy Końskim Jarze, kościele Wniebowstąpienia i parkingu P&R Stokłosy. Absolutnie nie ma problemów z bezpieczeństwem i zawsze da się szybko przejść tam. Sygnalizacja tam narobi więcej problemów niż korzyści. Lepiej by się zajęli udrażnianiem ruchu niż jego blokowaniem....

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Awesa 110 ponad rok temu

      Poza tym na jednym przejściu przy kościele Wniebowstąpienia (ulica Dzwonnicza) są od dłuższego czasu światła. Po co je robić po drugiej stronie kościoła? Już widzę miny kierowców...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~yacenty 109 ponad rok temuocena: 86% 

      Pan Adam i jego liczni zwolennicy to z pewnością mieszkańcy Konstancina i okolic. Osiedlowa ulica (tak!) dla Ursynowa i Kabat zamieniła sie w autostradę przez bezmyślne połączenie Przyczółkowej z Kabatami pod oszukańczym hasłem drogi do Wilanowa. I teraz trzeba to ograniczać, a kierowcy mogą wszak jechać bezkolizyjną Przyczółkową. PS, Po KEN pora na Rosoła, tam przeniosą się podwarszawscy rajdowcy, którzy na osiedlach mają ograniczenia do 30 km/godz dla bezpieczeństwa ich dzieci!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 108 ponad rok temuocena: 91% 

      Hej kieroffcy- jak się Wam jeździ jak zamknęli szlabanami przejazd przez spokojnie osiedle? Nie bola 4 litery?;)

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nino 107 ponad rok temuocena: 100% 

      Rowerzyści na Ursynowie to dramat, przeskakują przez przejścia na czerwonym świetle, nie ustępują pieszym na przejściach. Poza tym chamstwo jak im się uwagę zwraca. A już Aleję KEN to uważają za autostradę i żeby była najlepiej bez świateł, pieszych. Porażka totalna :(((

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mdo 106 ponad rok temuocena: 85% 

      100 procent racji - to uderzy również w pieszych, rowerzystów, użytkowników komunikacji naziemnej. Bardzo dziękuję temu panu, że chciało mu się ten tekst napisać - trafił w punkt. Tyle, że tu chodzi o ideologiczną walkę z samochodami a nie o to, żeby nam mieszkańcom było wygodniej, bezpieczniej, czy zdrowiej, więc ofiary muszą być a racjonalne argumenty nie trafią.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Orety 105 ponad rok temuocena: 67% 

      Wygodniej wygodniej wygogodniej bo samachadem....

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do ANTYursynowskiego Gada 104 ponad rok temuocena: 64% 

      "ANTY_Ursynowski Gad" - czyje interesy reprezentujesz? Caly czas lobbujesz za tranzytem i ruchem kolowym, ktory jest sprzeczny z interesem mieszkancow Ursynowa. Ty jeste "Gad ANTY_Ursynoswki" jak rozumiem?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 103 ponad rok temuocena: 67% 

      "Czyje interesy reprezentujesz?" , podoba mi się ta złowieszcza czujność zawarta w Twoim pytaniu. Oczywiste jest, że stoją za mną globalne ośrodki imperialistyczno-burżuazyjne.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 10 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Internauta 102 ponad rok temuocena: 100% 

      To jest niejaki Robert;)

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~X 101 ponad rok temuocena: 84% 

      Zgadzam się, w końcu rozsądne spojrzenie na sprawę

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 100 ponad rok temuocena: 47% 

      Władze miasta z partii teoretycznie popierającej mobilność, innowacyjność, gospodarczość, te wartości które większość Ursynowa zdecydowanie akceptuje w każdych kolejnych wyborach. Dlaczego zatem indywidualny kierowca, przedsiębiorczy człowiek w prywatnym samochodzie, jeżdżący po całej Warszawie w celu rozwoju firmy, to jest ktoś zły i trzeba mu utrudnić funkcjonowanie?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lubię gumowe g 99 ponad rok temuocena: 67% 

      Nie wszyscy pracują jako akwizytorzy zresztą takie twarze widać w tych autach że ani na dyplomatę ani na przedsiębiorcę nie wyglądają....

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 18 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 98 ponad rok temuocena: 45% 

      @gumowe g: słuszne "liberalne" a tak naprawdę prosto z PRL myślenie, jak ktoś nie robi na etacie, to musi być jakiś akwizytor albo inny "prywaciarz", ma zakazaną gębę i kręci lewe biznesy.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~erazm 97 ponad rok temuocena: 53% 

      Obecnie wszystkie dobre dzielnice na Zachodzie bronia sie przed zalewem tranzytu poprzez stawianie ogromnej ilosci "zniechecaczy" do przejazdu w postaci: swiatel, spowalniaczy, zwezania ulic (to obecnie hit na Zachodzie), wyznaczania stref ograniczenia predkosci, itp. Dzieki temu do dzielnicy wjezdzaja glownie mieszkancy. Paradoksalnie powoduje to znaczne zmniejszenie ruchu oraz korkow a zatem skrocenie czasu dojazdu.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 96 ponad rok temuocena: 85% 

      Dobre dzielnice na zachodzie nie robią za tranzyt tylko obsługują ruch lokalny. W warszawie zafundowano nam tranzyt przez Ursynów ludzi z Wilanowa Konstancina i Piaseczna budując drogę "dla nas". No i mamy.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 29 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 95 ponad rok temuocena: 50% 

      Żebym nie klęknął z wrażenia jak przeczytam że "na Zachodzie". Uważasz że Ursynów to dobra dzielnica, z tą masą bloków z mieszkaniami po 45m pod wynajem?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 15 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 94 ponad rok temuocena: 65% 

      @Gad. W ogóle to "na zachodzie" to jakieś kompleksy chyba. Jakby tam było tylko i wyłącznie samo złoto. Jakbyśmy sami nie mogli wypracować rozwiązań które nam pasują.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 17 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~erazm 93 ponad rok temuocena: 47% 

      Zachod to skierowanie uwagi na kierunek. Na Wschodzie bowiem jest zupelnie odwrotnie, zas Warszawa wlasnie radosnie zmierza w strone Azji i azjatyckiego burdeliku architektoniczno-urbanistycznego. Co do Poludnia, to rzadko sie porownujemy, ale mozemy pogadac o afrykanskich metropoliach. Przestancie zatem sie czepiac, bo chodzi o nazsze wspolne dobro.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 8 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marcjanin 92 ponad rok temuocena: 88% 

      W pełni zgadzam się z autorem listu - zagęszczanie świateł w miejscu gdzie jest to niepotrzebne a brak tam gdzie moim zdaniem byłyby użyteczne. Od powstania połączenia "tranzytowego" z Wilanowem ruch na Wąwozowej jest rano i po południu dużo większy. Uważam że przydały by się światła na skrzyżowaniu Mielczarskiego i Wąwozowej - dzieciaki tamtędy przechodzą idąc do szkoły a i wyjazd z osiedla w szczególności skręt w lewo w godzinach "tranzytu" wiąże się z długim oczekiwaniem i wyjazdem z piskiem opon by zmieścić się w wyczekaną szparę. Przy okazji sprawy nie ułatwiają (chyba co gorsza mieszkańcy) sygnalizujący migaczem skręt w prawo z Wąwozowej w ostatniej chwili albo wcale.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AdUrbem 91 ponad rok temuocena: 44% 

      I bardzo dobrze. Kto wam powiedział ze samochodem ma być szybko i wygodnie. Trzeba ograniczyć ten tłum samochodów co rano.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 90 ponad rok temuocena: 58% 

      Nie wiadomo, czy sam piszesz szczerze czy ironizujesz. Ale oczywiście, tych uważających że prywatny samochód to nadmierny luksus, jest całkiem sporo. Niejako wbrew mitom o powszechnym w Polsce antykomunizmie.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 14 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AndrzejZ 89 ponad rok temuocena: 81% 

      Może WPI przestanie wtedy rozjeżdżać Ursynów... Dosyć mam tego co się wyprawia pod tesco które zmieniło się w parking dla piaseczna. 9:00 rano żadnego wolnego miejsca, same WPI na parkingu, a w sklepie pusto. Jako osoba starsza mam dosyć tej szarpaniny

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 88 ponad rok temuocena: 59% 

      Ale tak na logikę: po to kierowcy "WPI" zostawiają samochód pod Tesco, żeby dalej jechać metrem a nie KENem, więc dla nich nowe światła nie mają żadnego znaczenia.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 10 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 87 ponad rok temuocena: 90% 

      Niedługo nie będzie tesko w obecnej formie. Powstaną bloki mieszkalne i wtedy się zacznie, albo skończy. Ciężko przewidzieć. Na pewno nie będzie tak dużego parkingu więc Konstancin, Piaseczno i Wianów będą cisnęli Rosoła i Kenem . No chyba że obwodnica to jakoś rozwiąże. W każdym razie. Mamy to co mamy dzięki połączeniu z Konstancinem. Które podobno było dla nas.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 18 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nesos 86 ponad rok temuocena: 87% 

      Rzeczywiście, wygląda na to, że stawianie kolejnych świateł uznano za uniwersalną receptę na poprawę bezpieczeństwa drogowego. Jeśli już muszą one stanąć to koniecznie pod warunkiem ich wzajemnego zsynchronizowania ("zielona fala") i odsunięcia ścieżek rowerowych od skrzyżowań, bo po przejechaniu na zielonym skręcające samochody blokują pas by przepuścić rowerzystów. Do tego trzeba surowo karać "zombiaków" przechodzących ulice/jeżdżących w słuchawkach i z telefonem przed nosem. A generalnie prosiłbym o więcej życzliwości i zrozumienia między użytkownikami ulic.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 85 ponad rok temuocena: 51% 

      Napiszę jeszcze raz, co już komuś odpisałem, może nawet nie w tym wątku. To jest efekt działania grup o ideologii neokomunistycznej (aktywiści miejscy, "zieloni"), dla których posiadanie prywatnego samochodu jest złem samym w sobie i chcą zaszkodzić indywidualnym kierowcom. Im w ogóle nie chodzi o bezpieczeństwo, jest to tylko sposób straszenia ludzi, żeby popierali chore idee. Gdyby chodziło faktycznie o bezpieczeństwo pieszych w danym miejscu, to rozważano by przejście podziemne albo likwidację przejścia, jeżeli w pobliżu jest inne bezpieczniejsze. Tymczasem takie propozycje nigdy nie padają, zastanawiałeś się kiedyś dlaczego?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 23 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 84 ponad rok temuocena: 86% 

      @Gad Budżet partycypacyjny to jeden wielki sabotaż. Projekty związane z infrastrukturą drogową nie powinny wogóle być dopuszczane. Od tego są urzędy zajmujące się infrastrukturą, które mają szersze spojrzenie i wgląd w statystyki a nie kilkadziesiąt osób z osiedla.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 19 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wiadukt kARCZUNKOWSKA 83 ponad rok temuocena: 100% 

      Nie mam pojęcia kto projektował ten wiadukt ale chyba jakieś dzieci na zajęciach plastycznych. Włączenie się do ruchu od strony Gogolińskiej lub Nawłockiej będzie graniczyło z cudem. Ponadto skręt od Puławskiej do marketu ( przy firmie Sika – nomen omen dużo tirów tam kończy bieg blokując Karczunkowską w oczekiwaniu na papiery wjazdowe do f-my) jest tak ciasny że ledwo się tam mieści autobus z osobówką na „zakręcikach – są dwa. – a jak będzie to dodatkowo trasa dojazdowa na super osiedle 500+ ?. Można było zrobić przejazd pod wiaduktem, który umożliwiłby wyjazd z buszyckiej w kierunku marketu i bardziej bezkolizyjne włączenie się do ruchu w kierunku puławskiej. Woda z wiaduktu podczas opadów nieco intensywniejszych zalewa posesje przy Nawłockiej. Studzienki są zrobione od czapy i zupełnie bez sensu. Chodniki podniesiono do wysokości połowy ogrodzenia mieszkańców po obu stronach tej „inwestycji”. Jakość wykonania wprost przeraża – takiej tandety nie widziałem już dawno. Brak ekranów dźw

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 82 ponad rok temuocena: 50% 

      ~~KateD To sobie nią jeździj. Kto ci broni?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Czubaka 81 ponad rok temuocena: 44% 

      Lepiej tak niż ludzie bez wyobraźni pędzący po 70-80 w strefie zabudowanej. Jak szanownemu koledze za wolno, to zapraszam do metra, tam świateł nie ma. Ja wyciągam samochód tylko wtedy, gdy absolutnie muszę.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 80 ponad rok temuocena: 58% 

      Ale ty nie jesteś żadnym wyznacznikiem, autorytetem ani wzorcem dla kogokolwiek.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 25 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~koLega 79 ponad rok temuocena: 59% 

      A może teraz samochody będą jeździły jeszcze szybciej aby zdążyć na zielone na kolejnych światłach? Czy może Pańską ideą było by ustawienie świateł na zmianę tak aby zawsze stać :D Bardzo proekologiczne marnowanie energii wprawienia w ruch samochodu na kilkadziesiąt metrów..

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 19 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KateD 78 ponad rok temuocena: 41% 

      Peoekologicznie będzie jak czas przejazdu KEMem wydłuży się do 40 minut. Wtedy wreszcie produkujący smog w samochodach zaczną korzystać z ekologicznego i szybkiego metra. Ursynów na jedną z najlepszych komunikację miejską, nie tylko w Warszawie.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 77 ponad rok temuocena: 62% 

      ~~KateD To sobie nią jeździj. Kto ci broni?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 76 ponad rok temuocena: 57% 

      @KateD: ale ty wiesz, że 1) metro nie działa na bateryjki słoneczne, więc wcale takie ekologiczne nie jest 2) gdyby tak wszyscy przesiedli się do metra, to te swoje 40 minut będziesz w szczycie czekać na peronie w kolejce do wagonu 3) metrem nie wszędzie w Wawie dojedziesz i 4) gdyby nie dotować zbiorkomu z kieszeni podatników, także tych jeżdżących samochodami, to byś płaciła kilka razy więcej za bilet?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 16 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jaceksass 75 ponad rok temuocena: 28% 

      a czy kiedys bedzie zlikwidowane lotnisko okecie ? Bo od halasu samolotow to juz nie da sie normalne funkcjionowac na tym ursynowie !!!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~??? 74 ponad rok temuocena: 77% 

      A jak się wprowadzałeś to lotniska nie było? Bo ono jest 1934 roku.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 17 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 73 ponad rok temuocena: 100% 

      Mają budować wielkie lotnisko (CPK) i jak wszystko nie rypnie, to może za 20 lat Okęcie stanie się marginalnym portem.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mag777 72 ponad rok temu

      Zlikwidowane na razie nie będzie. Są jednak plany zwężenia pasów i instalacji sygnalizacji świetlnej gdzie się da. Głowa do góry!

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 71 ponad rok temuocena: 61% 

      A ja bym proponował wyniesione skrzyżowania- Ken to nie autostrada

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~inga 70 ponad rok temuocena: 59% 

      zapraszam na przejscie przy konskim jarze... tam sa 3!!! pasy do przejscia bez sygnalizacji a auta PęDZą z Mokotowa i zjezdzaja z Dolinki, na wysokosci przejscia smochody zmianiaja pasy bo czesc zawraca przy parkingu P&D .. pieszy to ostatnia "przeszkoda" na która sie patrzy w tym miejscu.... NOTORYCZNIE gdy zatrzyma sie jedno auto przy przejsciu, na dwoch pasach auta pedza nawet nie zauwazajac przechodniów....

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~anka36 69 ponad rok temuocena: 68% 

      Też korzystam z tego przejścia i tam zdecydowanie powinny być światła! Jak jakiś samochód się zatrzyma często na innych pasach jadą dalej. Tam jest przejście do szkół! Większość samochodów jedzie zdecydowanie szybciej nawet te które zaraz staną na światłach a dalej mają fotoradar. Tylko światła mogą pomóc. Ludzie zmotoryzowani nie macie rodzin i dzieci? Naprawdę dla 20 sekund czasu jazdy musicie nas straszyć i rozjeżdżać?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 27 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sos 68 ponad rok temuocena: 67% 

      Dokładnie a przyjdzie ci jakiś pan Adam i gada że nie może się z kabat wydostać a sam lekceważy pieszych

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 20 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 67 ponad rok temuocena: 45% 

      @inga, anka36: dlaczego w ogóle korzystacie z tego niebezpiecznego przejścia, jeżeli 50m dalej można przejść podziemnie poprzez stację Ursynów albo dalsze 30m na światłach wzdłuż Surowieckiego-Bartoka? Ile razy dziennie tamtędy się przechadzacie, żeby 2 min dłużej robiło Wam różnicę?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 9 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~głos rozsądku 66 ponad rok temuocena: 51% 

      Tylko i wyłącznie sygnalizacja świetlna na wszystkich przejściach dla pieszych w al. KEN jest w stanie zatrzymać pędzące samochody. Dopiero wówczas, gdy samochód stoi pieszy może bezpiecznie przejść na druga stronę. Na 4-pasmowej alei KEN absolutnie nieskuteczne są kocie oczka zatopione w asfalcie, migające światełka, kolorowe farby na asfalcie itp. Na pędzących kierowców nie działają nawet znicze przy ul. Pala Telekiego, gdzie na przejściu dla pieszych w al. KEN zginął pieszy..

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 38 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~malgosia1973 65 ponad rok temuocena: 100% 

      "Zatrzymać" pędzący samochód może zapora przeciwczołgowa, nie jakiekolwiek światło. Dopóki WSZYSCY użytkownicy dróg nie przyjmą do wiadomości, że mają przestrzegać przepisów regulujących poruszanie się po drogach publicznych, to na przejściach z sygnalizacją będą ginęli ludzie przeświadczeni, że "zielone" daje im nieśmiertelność, a na przejściach bez sygnalizacji będą ginęli ludzie potrąceni przez samochód omijający inny, który zatrzymał się, aby przepuścić pieszego. A wystarczy po prostu przestrzegać prawa.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 15 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 64 ponad rok temuocena: 67% 

      Może jakieś wilcze doły? automatyczne karabiny na samochody?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabacki 63 ponad rok temuocena: 87% 

      Widzę, że komentujący nie zwracają uwagi na najważniejszy aspekt tej sytuacji, czyli lokalizację. Nie przekraczam jezdni w pozostałych lokalizacjach, ale akurat z przejścia na wysokości Jeżewskiego korzystam dość często i CHĘTNIE. Zarówno jako pieszy, jak i jadąc rowerem, celowo wybieram to przejście, by dostać się na drugą stronę al KEN, ponieważ nie ma tam sygnalizacji świetlnej, przez którą musiałbym oczekiwać na przejście. W tym miejscu zawsze jest albo mały ruch, albo kierowcy z daleka dostrzegają pieszego/rowerzystę i zatrzymują się, by ustąpić pierwszeństwa. Kluczowe jest zachowanie pieszego/rowerzysty i MYŚLENIE, obserwowanie, czy kierowca mnie widzi i przepuści, czy może się zagapił i muszę poczekać na wolną drogę. Nigdy takie czekanie nie trwa dłużej niż oczekiwanie na zielone światło. Kilkadziesiąt metrów dalej jest skrzyżowanie al KEN i Przy Bażantarni, na którym na przejście czeka się długo. Jak ktoś się boi przejść bez sygnalizacji, może podejść te kilkadziesiąt metrów.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Koko 62 ponad rok temuocena: 31% 

      Na tym przejsciu gdzie kierowcy ponoc widza z daleka, byl zdaje sie smiertelny wypadek ?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 61 ponad rok temuocena: 81% 

      ~Koko, a na tych ze światłami wypadków nie ma? Żart.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 21 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • volta2 60 ponad rok temuocena: 42% 

      mietek, do czasu zamontowania świateł przy bażantarni dzwony były raz w miesiącu, ale stukał się równy z równym, czyli blaszka w blaszkę(czyli wielkich szkód nie było). po montażu jak jest jeden na rok, to wszystko(ostatnio bezkarny z ambasady przydzwonił na ostro). na jeżewskiego do niebytu poszło dziecko, które ma prawo jeszcze nie myśleć jak dorosły, ma prawo się zagapić, bo jeszcze przejść od 18 lat dozwolonych nie wymyślono.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 59 ponad rok temuocena: 100% 

      Ktoś widział jakiegoś policjanta lub strażnika miejskiego w lesie ostatnio? Albo w ogóle...? :/

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~czarna masa 58 ponad rok temuocena: 84% 

      KEN już usiana światłami jak dobry sernik rodzynkami.Światła przy P&R przy metrze Ursynów źle ustawione,,,piesi idący od Surowieckiego do Beli Bartoka za jednym razem nie przejdą na drugą stronę ulicy

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mysiek666 57 ponad rok temuocena: 72% 

      Pseudo inżynierowi miasta obrót chodzi, zarabia znajoma firma na światłach i na montażu oraz konserwowaniu ( serwisowaniu ). Do tego co chwila światła i lidzie może przestaną samochodami jeździć .

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miras 56 ponad rok temuocena: 76% 

      To wszystko jest efektem pokracznego myślenia, że od sterowania ruchem jest władza. Zwiększanie ilości sygnalizacji świetlnej powoduje u ludzi zatrzymanie instynktu samozachowawczego, a to jest powodem wzrostu wypadków z pieszymi. Głupi 2 razy traci.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 55 ponad rok temuocena: 87% 

      Dokładnie tak. Dodatkowo światła nie gwarantują bezpieczeństwa. Ani podwyższenia ani progi ani kolczatka. Jak ktoś nie będzie ostrożny albo naćpany to rozjedzie pieszego na czerwonym. Jedyne co się zmieni to ilość smogu na większą.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 27 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 54 ponad rok temuocena: 51% 

      1.Zwezic Ken do jednego pasa i tylko przy krzyżówkach rozjazd. 2.Suszarka co 800m

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 53 ponad rok temuocena: 79% 

      Co tam suszarka. Fotoradar i mandat za niejechanie metrem.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 38 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ob 52 ponad rok temuocena: 43% 

      #gadzie naprawę nie widzisz że auta jadą 80-100?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 9 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 51 ponad rok temuocena: 75% 

      200-300

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 50 ponad rok temuocena: 86% 

      Ja sam śmigam 400. Lekko. Więc reszta faktycznie może jechać te 80-200 na godzinę.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 49 ponad rok temuocena: 64% 

      To wszystko jest efektem myślenia, że zwykły obywatel właściwie nie powinien posiadać samochodu.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 48 ponad rok temuocena: 43% 

      Samochód jest jak broń trzeba umieć go używać a tu jest Warszawa jest ZTM - a nie wioska gdzie jazdy autem bo PKS nie jeździ

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 29 38 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 47 ponad rok temuocena: 69% 

      @On: W wioskach samochody też niepotrzebne, mogą jeździć na rowerach.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 31 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 46 ponad rok temuocena: 50% 

      komunikacją miejską jeździ tylko plebs

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 23 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tata 45 ponad rok temuocena: 71% 

      Dla poprawy bezpieczeństwa proponuję wyposażyć mieszkańców w osobistą przenośną sygnalizację świetlną . Każdy chętny odbierze taką w urzędzie Ursynowskim .

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak67 44 ponad rok temuocena: 50% 

      Jestem jak najbardziej za, pod warunkiem, że będzie ustawiona "zielona fala" dla samochodów.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 43 ponad rok temuocena: 96% 

      Wydali już na te "fale" miliony z naszych pieniędzy a efekt jest taki że jak na kenie dojeżdżasz do świateł to na 75% będzie czerwone.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 26 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 42 ponad rok temuocena: 80% 

      Bo zieloną falę zatrzymują piesi wciskający guzik, a następnie przechodzący na czerwonym, bo samochody daleko. Samochody dojeżdżają do świateł akurat na ten moment, kiedy zapala się zielone dla pieszego od guzika. A pieszy jest już daleko.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wiesław 41 ponad rok temuocena: 72% 

      Będziemy kupować benzynę której 80% to podatek, który pójdzie na światła za milion złotych żeby jeździło się jeszcze gorzej... Eh , współczesny świat, co ja tam wiem.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cine 40 ponad rok temuocena: 45% 

      Chcieliście Czaskoskiego to macie.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 39 ponad rok temuocena: 47% 

      Oczywiście Patryczek zlikwidowałby wszystkie światełka , żeby jaśnie państwo samochodowe mogło szybko się wydostać z Ursynowa . To , że po drodze zabito by parę osób na przejściach , to mało znaczący fakt .

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 32 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 38 ponad rok temuocena: 41% 

      Zatrzymajcie ten obłęd- idealny tytuł- troszkę trzymający kierownice zwolnią i będzie dobrze.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 49 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tarcholudek 37 ponad rok temuocena: 83% 

      Na Tarchominie też dużo łatwiej i szybciej było przejść na drugą stronę ulicy Światowida, zanim nastawiali tam świateł co 100 metrów :/ Światła dla pieszych bardzo często w ogóle się nie wzbudzają, nawet jak dla samochodów świeci się czerwone. Ludzie przechodzą więc nie patrząc na kolor światła, bo wszyscy wiemy, że działają wadliwie. Poprawa bezpieczeństwa jest więc żadna. Sam parę razy stałem ponad pięć minut czekając na zielone światło. Teraz nawet nie wysilam się, żeby próbować nacisnąć przycisk. Zresztą te przyciski też nie zawsze działają (zwłaszcza przy torach) a znajdujący się ponad 500m dalej tramwaj i tak zbija fazę dla pieszych więc trzeba cała procedurę zaczynać od początku (...a wtedy z drugiej strony nadjeżdża drugi tramwaj i znów tracisz światło). I żeby nie było, ja nawet nie mam samochodu, a światła i tak utrudniają mi poruszanie się po osiedlu.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 36 ponad rok temuocena: 68% 

      Wczoraj, w sobotę, łajzy tak podregulowały światła, że wyjazd z Kabat był skutecznie zakorkowany. Ciekawe czy neurobiałki dostrzegają przyczynę? Trump, ocieplenie klimatu, prezes, kosmici czy sabotażyści z Ratusza?

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 35 ponad rok temuocena: 44% 

      Metro panie metro

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 32 40 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Saorise 34 ponad rok temuocena: 78% 

      Metrem nie dojadę na Wilanow ani w wiele innych miejsc.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zuza 33 ponad rok temuocena: 49% 

      Popieram budowę świateł i jestem za likwidacją zielonych strzałek bo kierowcy do nich nie dorośli, są tacy którzy trąbią na pieszych przechodzących na zielonym bo oni mają zieloną strzałkę i to jest moje doświadczenia dwa razy w ciągu ostatnich paru miesięcy. Paraliżu nie będzie żadnego, metro jeździ cały czas i nie ma świateł.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 52 54 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nmn 32 ponad rok temuocena: 69% 

      No cóż... piesi przechodzą też w miejscach nieoznaczonych, a ja... na nich nie trąbię.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 22 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kpnkk 31 ponad rok temuocena: 53% 

      Jestem aktywnym pieszym, tez spotkalem sie z buractwem z zielona strzalka. A ograniczenie predkosci do 50 ? Nie ma alternatywy do swiatel ...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Adi 30 ponad rok temuocena: 59% 

      Czytam Was i nie wierzę. Jaką trzeba być amebą umysłową, żeby popierać paraliżowanie miasta.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 55 39 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 29 ponad rok temuocena: 85% 

      Dlatego coraz więcej osób uważa że budżet partycypacyjny (z którego powstała znaczna część utrudnień komunikacyjnych) jest wykorzystywany do sabotowania miasta. Generatory smogu i korków. Dodatkowo często źle zaprojektowane, patrz przegrodzenie jezdni koło (bezzatokowych) przystanków na Przy Bażantarni które utrudnia wyjazd z osiedla. Już znaki leżą skoszone na poboczu bo inaczej się nie da funkcjonować.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 22 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kasiaa 28 ponad rok temuocena: 51% 

      Przejścia podziemne? Między ulicą a metrem czy pod metrem? Życzę panu żeby nigdy nie usiadł pan na wózku wówczas pan zrozumie dlaczego przejścia podziemne i kładki są nieprzydstne!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 27 ponad rok temuocena: 65% 

      Miasto to nie tylko osoby na wózkach. Podziemne są przydatne ale jeżeli Ratusz nie konserwuje wind to nie wina reszty mieszkańców. Trochę litości dla innych, please. Choć z drugiej strony ktoś tych sabotażystów do Gminy i Ratusza wybrał.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 33 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 26 ponad rok temuocena: 62% 

      @Kasiaa: i dlatego że ktoś jeździ na wózku, to wszystkim innym nie wolno mieć bezkolizyjnego przejścia przez jezdnię?

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 24 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Bezpieczny Ursynów 25 ponad rok temuocena: 51% 

      Jeszcze tylko wprowadzić ograniczenia dla szaleńców na holajnogach, rowerach i rolkach, i będzie bezpieczniej. Tym ludziom całkiem od,,jechało. Popieram światła na KEN, ale nie tylko kierowcy pędzą , bezmuzgi na dwóch kołach są o wiele gorsi

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 24 ponad rok temuocena: 67% 

      Chyba najlepiej zrobić ze 2, 3 światła i na stałe czerwone zapalić. Już przy POW sabotażyści to stosują permanentnie.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 14 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 23 ponad rok temuocena: 87% 

      Rozumiem że jak siedzisz w korku swoim 1.6 lpdzi to "mknące"obok pojazdy wydają się jak że star treka- ale to tylko 25kmh...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 20 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 22 ponad rok temuocena: 86% 

      Ile rubli za te pomysły? Pan sobie ograniczy komentarze w sieci. Będzie bezpieczniej.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 21 ponad rok temuocena: 50% 

      A i bezmÓzgi na dwóch nogach też mają za uszami...

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Katarzyna39 20 ponad rok temuocena: 58% 

      Sądząc z treści listu Pan Adam to chyba jedna z osób które aby wydostać się z dzielnicy przelatuje KENem 80-90km/h. W takiej sytuacji można tylko doradzić przeprowadzkę w okolicę jakiejś drogi ekspresowej. Znane wszystkim wypadki na KEN pokazują, że trzeba tam ruch spowolnić, żeby nie było kolejnych ofiar śmiertelnych i żeby jakiś naćpany celebryta nie rozjechał was, waszych dzieci lub rodziców.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 46 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~leoleo 19 ponad rok temuocena: 73% 

      naćpany celebryta i tak rozjedzie niewinnego. Nawet będzie miał większą szansę, bo piesi wchodzący na zielonym nie będą patrzeć na samochody. A celebrycie czerwone nie będzie przeszkadzać

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 33 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 18 ponad rok temuocena: 76% 

      Najlepiej zamknąć KEN, wypadków "0". Podobnie można zabetonować sedesy i awarii ściekowej też byśmy uniknęli. Noże są niebezpieczne też, a prąd??? teraz 230V a było tylko 220V, horror niebezpieczeństwa. Strach pomyśleć.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 44 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 17 ponad rok temuocena: 86% 

      Ztcw, to naćpany celebryta rozjechał staruszkę na (swoim) czerwonym. Zaprawdę, rewelacyjne zabezpieczenie....

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 38 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wew 16 ponad rok temuocena: 100% 

      @ zwykły obserwator - pełna racja. Niestety obawiam się, że ktoś z Twojego wpisu zaczerpnie idee do zrealizowania.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ares 15 ponad rok temuocena: 47% 

      Aleja KEN to ulica a nie autostrada a Ursynów to dzielnica a nie miejsce obsługi podróżnych. Pieszy ma prawo bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy a cała dyskusja jest bezprzedmiotowa. Regulacja i synchronizacja świateł powinna być tu dyskutowana anie ich ilość czy zasadność.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 53 60 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 14 ponad rok temuocena: 92% 

      Cóż, Ratusz dał przykład jak rozwiązać problem - strefy relaksu, deptak zamiast ulicy KEN. Nic nie stoi na przeszkodzie aby rozszerzyć na wszystkie ulice. Będzie bezpiecznie nareszcie.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 65 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 13 ponad rok temuocena: 35% 

      Miasto promuje korzystanie z komunikacji miejskiej oraz rozwój transportu rowerowego i podróży pieszych. Sygnalizacje świetne poprawia bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 80 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MarteK Wyżyny 12 ponad rok temuocena: 45% 

      A ja nie chcę by moje dziecko zginęło na pasach. Sygnalizacja nie daje 100% pewności, że tak nie będzie ale zwiększa prawdopodobieństwo przeżycia na naszych ulicach gdzie jest dżungla, amok i rządzi szaleństwo. Kto szybciej o 1s, o 10m?!?! Chorzy ludzie. Póki ktoś nie uzdrowi tych ludzi i tej sytuacji trzeba walczyć o życie na drogach w każdy możliwy sposób a takim jest również budowa kolejnych sygnalizacji świetlnych. Niestety, też nad tym ubolewam ale nie chcę śmierci lub kalectwa moich bliskich lub swojej.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 54 67 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 11 ponad rok temuocena: 89% 

      Racja, zamknąć KEN permanentnie - żadne dziecko nie zginie. Najlepiej wszystkie ulice na deptaki zamienić. Totalne bezpieczeństwo.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 77 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tikka 10 ponad rok temuocena: 36% 

      Koniec z przystosowaniem miasta pod dyktando kierowców!

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 42 74 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Irzinek 9 ponad rok temuocena: 71% 

      A może by tak najpierw zorganizować plebiscyt ???

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 44 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 8 ponad rok temuocena: 81% 

      Oczywiście, Ratusz dąży do zamiany Warszawy do miasta spokojnej starości. Zero samochodów, tylko parki i parki. Niszczenie tkanki komunikacyjnej to główne zadanie sabotażu.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 43 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ja 7 ponad rok temuocena: 50% 

      "plebiscyt" już był w sprawie ulic Jastrzębowskiego, Dereniowej, Cynamonowej, Bartoka, Herbsta. Większość zagłosowała za drogami dla rowerów, bezpiecznymi przejściami. Ale przyszli taki jeden z drugim spod Lublina, co prawo mają w nosie i zaczęli robić aferę, żeby zyskać na popularności.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Biomasa 6 ponad rok temuocena: 59% 

      Popieram pana Adama. Nic dodac, nic ujac.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 61 42 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 5 ponad rok temuocena: 75% 

      Dopóki slepe laski będą potracac dziadków z kulami i torba dopóty należy pomoc trzymającym kierownice w jeździe po Ursynowie.Nie umiesz jeździć- bedziesz jechał wolniej.Szkoda że na Ken nie pojawia się co jakiś czas suszarka- ale były by żniwa do budżetu.

      Edytowany: ponad rok temu

      odpowiedz oceń komentarz 50 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jacek 4 ponad rok temuocena: 77% 

      Zapraszam policjantòw na Dereniowa (przejcia przy KFC). Kierowcy autobusow nie zwracaja tu uwagi na pieszych. Progi zwalniajace sa tak skontruowane tak, ze mieszca sie miedzy kolani autobusu.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 20 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tikka 3 ponad rok temuocena: 56% 

      @Jacek na Dereniowej jest wąsko, 1 pas + azyle dla pieszych. Celowo progi zwalniające są tak skonstruowane, aby autobus przejeżdżał bez uciążliwości. Podkreślam to celowe i całe szczęście. A pieszy, który ma problem z dostrzeżeniem nadjeżdżającego autobusu, nie powinien się samodzielnie poruszać po mieście.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 15 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~leo 2 ponad rok temuocena: 11% 

      _ tikka jeśli to prawda co piszesz to nie rozumiem tego. Właśnie autobusy i ciężarówkitudzież inne większe samochody niosą największe zagrożenie.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 1 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tikka 1 ponad rok temuocena: 78% 

      @leo Dereniowa została poddana procedurze "poprawy bezpieczeństwa", w ramach której wytyczone zostały pasy rowerowe. Przed progami zwalniającymi obowiązuje ograniczenie do 30. Autobusy nie mają się jak rozpędzić. Co kawałek albo przystanek, albo przejście, albo wjazd/wyjazd z drogi wewnętrznej. Duże, czerwone autobusy widać z daleka, naprawdę pod tym względem jest ok. Jak napisałam wybór progów zwalniających nie jest przypadkowy. Poniżej krótka charakterystyka: Próg wyspowy (przyjazny autobusom) (poduszka berlińska) – to próg zwalniający, najczęściej w postaci prostokątnej wypukłości na jezdni, o szerokości takiej, która umożliwia autobusowi przejazd nad progiem (bez wpływu na ruch autobusu), a samochodom osobowym nie, ze względu na ich węższy rozstaw kół.

      Edytowany: ponad rok temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3445 sekundy
    REKLAMAA2 SanGiovanni   01.11.2020 - 30.11.2020