REKLAMAA1-AUCHAN-01-01----30-06-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    Redakcja Haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Przejście przy Końskim Jarze

    Przejście przy Końskim Jarze (ZDM)

    W środę miejscy drogowcy ogłosili przetarg na budowę sześciu nowych sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych w alei Komisji Edukacji Narodowej. Światła - przy Końskim Jarze, kościele Wniebowstąpienia, parkingu P&R Stokłosy, przy Jeżewskiego i Telekiego - mają poprawić bezpieczeństwo pieszych. Jednak nie wszystkim ta decyzja się podoba. - Zatrzymajcie ten obłęd! - apeluje do władz nasz czytelnik. Jego list publikujemy w całości, zachęcamy też do komentowania i przysyłania do redakcji własnych opinii.

    Na Ursynowie (Kabaty) mieszkam od 20 lat. Jeżdżę po Ursynowie na rowerze, chodzę pieszo, jeżdżę samochodem, motocyklem oraz na rolkach. Z przerażeniem przeczytałem, że w alei KEN ma przybyć przejść dla pieszych wyposażonych w światła do kierowania ruchem (przejścia, nie piesi).

    Spowoduje to, że mieszkańcy będą narażeni na jeszcze większy hałas i spaliny, gdy pojazdy będą stały na tych światłach, ruszały i hamowały. Nie wspomnę już o ogromnej trudności w wydostaniu się z Ursynowa inaczej niż pieszo lub metrem, co nie zawsze jest optymalne. Światła co kilkadziesiąt metrów dotyczą często także rowerzystów, co zaprzecza idei roweru jako szybkiego środka transportu miejskiego.

    Wzrost bezpieczeństwa ruchu nie musi przecież oznaczać paraliżu ruchu kołowego - a na razie działania dzielnicy i miasta zmierzają w tym właśnie kierunku. Powrót do idei przejść podziemnych lub kładek spowodowałby realny wzrost bezpieczeństwa, NIE KOSZTEM PŁYNNOŚCI RUCHU. Może też nie na wszystkich skrzyżowaniach musi być dopuszczony skręt w lewo, jeśli jest to niebezpieczne? Ruch spowalnia szczególnie osobne światło do skrętu - jest więcej zmian (które długo trwają!), zaś gdy jest światło "do skrętu", pozostali czekają, warczą i smrodzą.

    Nie chcę mieszkać w dzielnicy, z której wydostanie się samochodem czy motocyklem z domu do jej granic trwa dłużej, niż dalsza podróż nawet do odległych dzielnic! Nie chcę spacerować wzdłuż ulic, którymi samochody zamiast jechać tylko hamują, stoją, ruszają i znów hamują, stoją i warczą, a pył z opon i hamulców psuje nasze świeże powietrze. Jako pieszy nie chcę "godzinami" czekać, aż zapali się zielone światło - czas spaceru stanowi głównie czekanie na jakieś zielone światło, choć bywa, że na horyzoncie nie ma żadnego pojazdu. A jak jakiś się pojawi, to właśnie będzie się musiał zatrzymać.

    Bardzo proszę, zatrzymajcie ten obłęd, który wcale nie poprawi bezpieczeństwa, a tylko utrudni życie mieszkańcom. Także pieszym mieszkańcom naszej dzielnicy, rowerzystom, rolkarzom... no i tym zmotoryzowanym też!

    czytelnik Adam (nazwisko do wiadomości redakcji)

    *******************************************

    Zamieszczony tekst jest osobistą opinią autora. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za powyższe stwierdzenia. W dziale "Opinie" lub "List czytelnika" publikujemy stanowiska mieszkańców i instytucji, które wnoszą cenne uwagi do debaty na dany temat. Zachęcamy do komentowania i nadsyłania własnych opinii: redakcja@haloursynow.pl.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 259

    • 118
      BARDZO PRZYDATNY
    • 8
      ZASKOCZONY
    • 20
      PRZYDATNY
    • 4
      OBOJĘTNY
    • 11
      NIEPRZYDATNY
    • 29
      WKURZONY
    • 69
      BRAK SŁÓW

    121Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~wiem, bo wiem 121 3 miesiące temu

      Na bank przetarg wygra firma Siemens, która przy okazji przeprowadzi pewnie analizę bezpieczeństwa...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mario 120 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Chyba nigdy nie przechodziłeś przez przejście na wysokości Telekiego. Za każdym razem wchodzisz na przejście z przyspieszona akcja serca. Zachamuja czy nie ? Jesteś w połowie przejścia a tam hamowanie przed samym przejęciem z prędkości 70-80 na godzinę. Im lepszy samochód tym większe prTspieszenie spod świateł na wawozowej lub jezewskiego

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pieszy 119 5 miesięcy temuocena: 86% 

      Trzeba będzie ich powysadzac z tych autek

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~okon83 118 5 miesięcy temuocena: 50% 

      Tych przejść może być i 20. Co za różnica. Jest źle i każdy kierowca to odczuwa. Pieszy zresztą też. Wzdłuż KEN, a w szczególności przy większych skrzyżowaniach po prostu śmierdzi spalinami. Jeżdżenie na rowerze czy spacerowanie jest mało przyjemne. Prawdziwy problem to tak naprawdę brak jakiejkolwiek synchronizacji świateł. To naprawdę nie jest trudne, by upłynnić ruch podłużny. Przykład: czerwone na Surowieckiego, na Artystów zielone. Ruszamy. Na Artystów robi się czerwone, ale jest zielone przy Dzwonniczej. Ruszamy i akurat Dzwonnicza dostaje zielone, więc na KEN czerwone. W oddali widać na Herbsta zielone. Ruszamy. Guzik, akurat dojeżdżamy na czerwone. I tak do końca KEN. II przykład: na KEN przy Artystów czerwone, po KEN przy Surowieckiego nic nie jedzie (tak jest zwykle w weekend). Na Surowieckiego sznur aut. Stoją. Przy Artystów zmiana świateł, kierowcy dojeżdżają do Surowieckiego i znowu czerwone, bo akurat Surowieckiego ma zielone. Bez sensu.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Driver 117 5 miesięcy temuocena: 75% 

      Reaguj wcześniej ma zmianę świateł a nie szukasz biegu na zielonym

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Liza87 116 4 miesiące temuocena: 100% 

      Do Drivera: może przeczytaj poprzedni post uważniej. Kto szuka biegu na zielonym i co to ma wspólnego z brakiem dynamicznej synchronizacji świateł?

      Edytowany: 4 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KKK 115 5 miesięcy temuocena: 57% 

      I jeszcze jedno - poczytajcie komentarze @UrsynowskiGad - rusza ważny temat stosowania ideologii zamiast rozumu. Analizowałem (aż do poziomu nazwisk osób odpowiedzialnych oraz inicjatorów) zrealizowane (niestety) projekty zwężania ulic Cynamonowej i Dereniowej. Projekt miał być większy, ale ludzie w końcu powiedzieli dość. Bo zrozumieli, że pod płaszczykiem hasła "bezpieczeństwo" (w tym dzieci, dzieci koniecznie, bo przecież wszyscy chcemy dobrze dla dzieci więc wyłączamy myślenie jak ktoś użyje takiego hasła) skasowano przepustowe ulice zamieniając je w jednojezdniowe kiszki z szerokimi ścieżkami rowerowym, po których nikt nie jeździ... Grupka lokalnych inicjatorów tego projektu, bardzo zadowolona, reszta ludzi tkwiacych w korkach w autobusach i samochodach jest szczęśliwa trochę mniej... Gdyby jeszcze wiedzieli, że tak szerokie pasy rowerowe są efektem 2 godzin badania ruchu rowerowego przez cały rok... No cóż, myślcie na kogo głosujcie w wyborach

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nie WPI 114 5 miesięcy temuocena: 80% 

      Dla mnie możesz sobie do upadłego siedzieć w wygodnym wygodnym wygodnym sassssmosmrodzie na Rosoła czy Ken- metro o tej porze puste a obie ulice zapchane.Ale masz wygodnie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KKK 113 5 miesięcy temuocena: 60% 

      Kolejny przykład bezmyślnosci, a raczej jej planowego wyuczania. Zamiast uczyć pieszych, rowerzystów i kierowców jak się poruszać i ze sobą wspolpracować, zamiast zmuszać ich do myślenia i wymuszenia części uwagi na tym co robią, stawia się świetlne "zapory", które wyłączają jakiekolwiek myślenie: czerwone - stój, zielone - jedź - to będzie wszystko, co kolejne pokolenia będą miały w mózgach w zakresie ruchu drogowego... Czy o to chodzi?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Byk 112 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Często przechodzę przy Końskim Jarze, kościele Wniebowstąpienia i parkingu P&R Stokłosy. Absolutnie nie ma problemów z bezpieczeństwem i zawsze da się szybko przejść tam. Sygnalizacja tam narobi więcej problemów niż korzyści. Lepiej by się zajęli udrażnianiem ruchu niż jego blokowaniem....

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Awesa 111 3 miesiące temu

      Poza tym na jednym przejściu przy kościele Wniebowstąpienia (ulica Dzwonnicza) są od dłuższego czasu światła. Po co je robić po drugiej stronie kościoła? Już widzę miny kierowców...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~yacenty 110 5 miesięcy temuocena: 86% 

      Pan Adam i jego liczni zwolennicy to z pewnością mieszkańcy Konstancina i okolic. Osiedlowa ulica (tak!) dla Ursynowa i Kabat zamieniła sie w autostradę przez bezmyślne połączenie Przyczółkowej z Kabatami pod oszukańczym hasłem drogi do Wilanowa. I teraz trzeba to ograniczać, a kierowcy mogą wszak jechać bezkolizyjną Przyczółkową. PS, Po KEN pora na Rosoła, tam przeniosą się podwarszawscy rajdowcy, którzy na osiedlach mają ograniczenia do 30 km/godz dla bezpieczeństwa ich dzieci!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 109 5 miesięcy temuocena: 91% 

      Hej kieroffcy- jak się Wam jeździ jak zamknęli szlabanami przejazd przez spokojnie osiedle? Nie bola 4 litery?;)

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nino 108 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Rowerzyści na Ursynowie to dramat, przeskakują przez przejścia na czerwonym świetle, nie ustępują pieszym na przejściach. Poza tym chamstwo jak im się uwagę zwraca. A już Aleję KEN to uważają za autostradę i żeby była najlepiej bez świateł, pieszych. Porażka totalna :(((

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mdo 107 5 miesięcy temuocena: 85% 

      100 procent racji - to uderzy również w pieszych, rowerzystów, użytkowników komunikacji naziemnej. Bardzo dziękuję temu panu, że chciało mu się ten tekst napisać - trafił w punkt. Tyle, że tu chodzi o ideologiczną walkę z samochodami a nie o to, żeby nam mieszkańcom było wygodniej, bezpieczniej, czy zdrowiej, więc ofiary muszą być a racjonalne argumenty nie trafią.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Orety 106 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Wygodniej wygodniej wygogodniej bo samachadem....

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~do ANTYursynowskiego Gada 105 5 miesięcy temuocena: 64% 

      "ANTY_Ursynowski Gad" - czyje interesy reprezentujesz? Caly czas lobbujesz za tranzytem i ruchem kolowym, ktory jest sprzeczny z interesem mieszkancow Ursynowa. Ty jeste "Gad ANTY_Ursynoswki" jak rozumiem?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 104 5 miesięcy temuocena: 67% 

      "Czyje interesy reprezentujesz?" , podoba mi się ta złowieszcza czujność zawarta w Twoim pytaniu. Oczywiste jest, że stoją za mną globalne ośrodki imperialistyczno-burżuazyjne.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Internauta 103 5 miesięcy temuocena: 100% 

      To jest niejaki Robert;)

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~X 102 5 miesięcy temuocena: 84% 

      Zgadzam się, w końcu rozsądne spojrzenie na sprawę

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 16 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 101 5 miesięcy temuocena: 47% 

      Władze miasta z partii teoretycznie popierającej mobilność, innowacyjność, gospodarczość, te wartości które większość Ursynowa zdecydowanie akceptuje w każdych kolejnych wyborach. Dlaczego zatem indywidualny kierowca, przedsiębiorczy człowiek w prywatnym samochodzie, jeżdżący po całej Warszawie w celu rozwoju firmy, to jest ktoś zły i trzeba mu utrudnić funkcjonowanie?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Lubię gumowe g 100 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Nie wszyscy pracują jako akwizytorzy zresztą takie twarze widać w tych autach że ani na dyplomatę ani na przedsiębiorcę nie wyglądają....

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 18 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 99 5 miesięcy temuocena: 45% 

      @gumowe g: słuszne "liberalne" a tak naprawdę prosto z PRL myślenie, jak ktoś nie robi na etacie, to musi być jakiś akwizytor albo inny "prywaciarz", ma zakazaną gębę i kręci lewe biznesy.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~erazm 98 5 miesięcy temuocena: 53% 

      Obecnie wszystkie dobre dzielnice na Zachodzie bronia sie przed zalewem tranzytu poprzez stawianie ogromnej ilosci "zniechecaczy" do przejazdu w postaci: swiatel, spowalniaczy, zwezania ulic (to obecnie hit na Zachodzie), wyznaczania stref ograniczenia predkosci, itp. Dzieki temu do dzielnicy wjezdzaja glownie mieszkancy. Paradoksalnie powoduje to znaczne zmniejszenie ruchu oraz korkow a zatem skrocenie czasu dojazdu.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 97 5 miesięcy temuocena: 85% 

      Dobre dzielnice na zachodzie nie robią za tranzyt tylko obsługują ruch lokalny. W warszawie zafundowano nam tranzyt przez Ursynów ludzi z Wilanowa Konstancina i Piaseczna budując drogę "dla nas". No i mamy.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 29 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 96 5 miesięcy temuocena: 50% 

      Żebym nie klęknął z wrażenia jak przeczytam że "na Zachodzie". Uważasz że Ursynów to dobra dzielnica, z tą masą bloków z mieszkaniami po 45m pod wynajem?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 15 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 95 5 miesięcy temuocena: 65% 

      @Gad. W ogóle to "na zachodzie" to jakieś kompleksy chyba. Jakby tam było tylko i wyłącznie samo złoto. Jakbyśmy sami nie mogli wypracować rozwiązań które nam pasują.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 17 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~erazm 94 5 miesięcy temuocena: 47% 

      Zachod to skierowanie uwagi na kierunek. Na Wschodzie bowiem jest zupelnie odwrotnie, zas Warszawa wlasnie radosnie zmierza w strone Azji i azjatyckiego burdeliku architektoniczno-urbanistycznego. Co do Poludnia, to rzadko sie porownujemy, ale mozemy pogadac o afrykanskich metropoliach. Przestancie zatem sie czepiac, bo chodzi o nazsze wspolne dobro.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marcjanin 93 5 miesięcy temuocena: 88% 

      W pełni zgadzam się z autorem listu - zagęszczanie świateł w miejscu gdzie jest to niepotrzebne a brak tam gdzie moim zdaniem byłyby użyteczne. Od powstania połączenia "tranzytowego" z Wilanowem ruch na Wąwozowej jest rano i po południu dużo większy. Uważam że przydały by się światła na skrzyżowaniu Mielczarskiego i Wąwozowej - dzieciaki tamtędy przechodzą idąc do szkoły a i wyjazd z osiedla w szczególności skręt w lewo w godzinach "tranzytu" wiąże się z długim oczekiwaniem i wyjazdem z piskiem opon by zmieścić się w wyczekaną szparę. Przy okazji sprawy nie ułatwiają (chyba co gorsza mieszkańcy) sygnalizujący migaczem skręt w prawo z Wąwozowej w ostatniej chwili albo wcale.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AdUrbem 92 5 miesięcy temuocena: 44% 

      I bardzo dobrze. Kto wam powiedział ze samochodem ma być szybko i wygodnie. Trzeba ograniczyć ten tłum samochodów co rano.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 91 5 miesięcy temuocena: 58% 

      Nie wiadomo, czy sam piszesz szczerze czy ironizujesz. Ale oczywiście, tych uważających że prywatny samochód to nadmierny luksus, jest całkiem sporo. Niejako wbrew mitom o powszechnym w Polsce antykomunizmie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AndrzejZ 90 5 miesięcy temuocena: 81% 

      Może WPI przestanie wtedy rozjeżdżać Ursynów... Dosyć mam tego co się wyprawia pod tesco które zmieniło się w parking dla piaseczna. 9:00 rano żadnego wolnego miejsca, same WPI na parkingu, a w sklepie pusto. Jako osoba starsza mam dosyć tej szarpaniny

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 89 5 miesięcy temuocena: 59% 

      Ale tak na logikę: po to kierowcy "WPI" zostawiają samochód pod Tesco, żeby dalej jechać metrem a nie KENem, więc dla nich nowe światła nie mają żadnego znaczenia.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 88 5 miesięcy temuocena: 90% 

      Niedługo nie będzie tesko w obecnej formie. Powstaną bloki mieszkalne i wtedy się zacznie, albo skończy. Ciężko przewidzieć. Na pewno nie będzie tak dużego parkingu więc Konstancin, Piaseczno i Wianów będą cisnęli Rosoła i Kenem . No chyba że obwodnica to jakoś rozwiąże. W każdym razie. Mamy to co mamy dzięki połączeniu z Konstancinem. Które podobno było dla nas.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 18 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nesos 87 5 miesięcy temuocena: 87% 

      Rzeczywiście, wygląda na to, że stawianie kolejnych świateł uznano za uniwersalną receptę na poprawę bezpieczeństwa drogowego. Jeśli już muszą one stanąć to koniecznie pod warunkiem ich wzajemnego zsynchronizowania ("zielona fala") i odsunięcia ścieżek rowerowych od skrzyżowań, bo po przejechaniu na zielonym skręcające samochody blokują pas by przepuścić rowerzystów. Do tego trzeba surowo karać "zombiaków" przechodzących ulice/jeżdżących w słuchawkach i z telefonem przed nosem. A generalnie prosiłbym o więcej życzliwości i zrozumienia między użytkownikami ulic.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 86 5 miesięcy temuocena: 51% 

      Napiszę jeszcze raz, co już komuś odpisałem, może nawet nie w tym wątku. To jest efekt działania grup o ideologii neokomunistycznej (aktywiści miejscy, "zieloni"), dla których posiadanie prywatnego samochodu jest złem samym w sobie i chcą zaszkodzić indywidualnym kierowcom. Im w ogóle nie chodzi o bezpieczeństwo, jest to tylko sposób straszenia ludzi, żeby popierali chore idee. Gdyby chodziło faktycznie o bezpieczeństwo pieszych w danym miejscu, to rozważano by przejście podziemne albo likwidację przejścia, jeżeli w pobliżu jest inne bezpieczniejsze. Tymczasem takie propozycje nigdy nie padają, zastanawiałeś się kiedyś dlaczego?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 23 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 85 5 miesięcy temuocena: 86% 

      @Gad Budżet partycypacyjny to jeden wielki sabotaż. Projekty związane z infrastrukturą drogową nie powinny wogóle być dopuszczane. Od tego są urzędy zajmujące się infrastrukturą, które mają szersze spojrzenie i wgląd w statystyki a nie kilkadziesiąt osób z osiedla.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 19 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wiadukt kARCZUNKOWSKA 84 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Nie mam pojęcia kto projektował ten wiadukt ale chyba jakieś dzieci na zajęciach plastycznych. Włączenie się do ruchu od strony Gogolińskiej lub Nawłockiej będzie graniczyło z cudem. Ponadto skręt od Puławskiej do marketu ( przy firmie Sika – nomen omen dużo tirów tam kończy bieg blokując Karczunkowską w oczekiwaniu na papiery wjazdowe do f-my) jest tak ciasny że ledwo się tam mieści autobus z osobówką na „zakręcikach – są dwa. – a jak będzie to dodatkowo trasa dojazdowa na super osiedle 500+ ?. Można było zrobić przejazd pod wiaduktem, który umożliwiłby wyjazd z buszyckiej w kierunku marketu i bardziej bezkolizyjne włączenie się do ruchu w kierunku puławskiej. Woda z wiaduktu podczas opadów nieco intensywniejszych zalewa posesje przy Nawłockiej. Studzienki są zrobione od czapy i zupełnie bez sensu. Chodniki podniesiono do wysokości połowy ogrodzenia mieszkańców po obu stronach tej „inwestycji”. Jakość wykonania wprost przeraża – takiej tandety nie widziałem już dawno. Brak ekranów dźw

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 83 5 miesięcy temuocena: 50% 

      ~~KateD To sobie nią jeździj. Kto ci broni?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Czubaka 82 5 miesięcy temuocena: 44% 

      Lepiej tak niż ludzie bez wyobraźni pędzący po 70-80 w strefie zabudowanej. Jak szanownemu koledze za wolno, to zapraszam do metra, tam świateł nie ma. Ja wyciągam samochód tylko wtedy, gdy absolutnie muszę.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 81 5 miesięcy temuocena: 58% 

      Ale ty nie jesteś żadnym wyznacznikiem, autorytetem ani wzorcem dla kogokolwiek.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 25 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~koLega 80 5 miesięcy temuocena: 59% 

      A może teraz samochody będą jeździły jeszcze szybciej aby zdążyć na zielone na kolejnych światłach? Czy może Pańską ideą było by ustawienie świateł na zmianę tak aby zawsze stać :D Bardzo proekologiczne marnowanie energii wprawienia w ruch samochodu na kilkadziesiąt metrów..

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 19 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~KateD 79 5 miesięcy temuocena: 41% 

      Peoekologicznie będzie jak czas przejazdu KEMem wydłuży się do 40 minut. Wtedy wreszcie produkujący smog w samochodach zaczną korzystać z ekologicznego i szybkiego metra. Ursynów na jedną z najlepszych komunikację miejską, nie tylko w Warszawie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 78 5 miesięcy temuocena: 62% 

      ~~KateD To sobie nią jeździj. Kto ci broni?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 77 5 miesięcy temuocena: 57% 

      @KateD: ale ty wiesz, że 1) metro nie działa na bateryjki słoneczne, więc wcale takie ekologiczne nie jest 2) gdyby tak wszyscy przesiedli się do metra, to te swoje 40 minut będziesz w szczycie czekać na peronie w kolejce do wagonu 3) metrem nie wszędzie w Wawie dojedziesz i 4) gdyby nie dotować zbiorkomu z kieszeni podatników, także tych jeżdżących samochodami, to byś płaciła kilka razy więcej za bilet?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 16 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jaceksass 76 5 miesięcy temuocena: 28% 

      a czy kiedys bedzie zlikwidowane lotnisko okecie ? Bo od halasu samolotow to juz nie da sie normalne funkcjionowac na tym ursynowie !!!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~??? 75 5 miesięcy temuocena: 77% 

      A jak się wprowadzałeś to lotniska nie było? Bo ono jest 1934 roku.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 17 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 74 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Mają budować wielkie lotnisko (CPK) i jak wszystko nie rypnie, to może za 20 lat Okęcie stanie się marginalnym portem.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mag777 73 5 miesięcy temu

      Zlikwidowane na razie nie będzie. Są jednak plany zwężenia pasów i instalacji sygnalizacji świetlnej gdzie się da. Głowa do góry!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 72 5 miesięcy temuocena: 61% 

      A ja bym proponował wyniesione skrzyżowania- Ken to nie autostrada

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~inga 71 5 miesięcy temuocena: 59% 

      zapraszam na przejscie przy konskim jarze... tam sa 3!!! pasy do przejscia bez sygnalizacji a auta PęDZą z Mokotowa i zjezdzaja z Dolinki, na wysokosci przejscia smochody zmianiaja pasy bo czesc zawraca przy parkingu P&D .. pieszy to ostatnia "przeszkoda" na która sie patrzy w tym miejscu.... NOTORYCZNIE gdy zatrzyma sie jedno auto przy przejsciu, na dwoch pasach auta pedza nawet nie zauwazajac przechodniów....

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~anka36 70 5 miesięcy temuocena: 68% 

      Też korzystam z tego przejścia i tam zdecydowanie powinny być światła! Jak jakiś samochód się zatrzyma często na innych pasach jadą dalej. Tam jest przejście do szkół! Większość samochodów jedzie zdecydowanie szybciej nawet te które zaraz staną na światłach a dalej mają fotoradar. Tylko światła mogą pomóc. Ludzie zmotoryzowani nie macie rodzin i dzieci? Naprawdę dla 20 sekund czasu jazdy musicie nas straszyć i rozjeżdżać?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 27 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Sos 69 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Dokładnie a przyjdzie ci jakiś pan Adam i gada że nie może się z kabat wydostać a sam lekceważy pieszych

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 20 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 68 5 miesięcy temuocena: 45% 

      @inga, anka36: dlaczego w ogóle korzystacie z tego niebezpiecznego przejścia, jeżeli 50m dalej można przejść podziemnie poprzez stację Ursynów albo dalsze 30m na światłach wzdłuż Surowieckiego-Bartoka? Ile razy dziennie tamtędy się przechadzacie, żeby 2 min dłużej robiło Wam różnicę?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~głos rozsądku 67 5 miesięcy temuocena: 51% 

      Tylko i wyłącznie sygnalizacja świetlna na wszystkich przejściach dla pieszych w al. KEN jest w stanie zatrzymać pędzące samochody. Dopiero wówczas, gdy samochód stoi pieszy może bezpiecznie przejść na druga stronę. Na 4-pasmowej alei KEN absolutnie nieskuteczne są kocie oczka zatopione w asfalcie, migające światełka, kolorowe farby na asfalcie itp. Na pędzących kierowców nie działają nawet znicze przy ul. Pala Telekiego, gdzie na przejściu dla pieszych w al. KEN zginął pieszy..

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 38 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~malgosia1973 66 5 miesięcy temuocena: 100% 

      "Zatrzymać" pędzący samochód może zapora przeciwczołgowa, nie jakiekolwiek światło. Dopóki WSZYSCY użytkownicy dróg nie przyjmą do wiadomości, że mają przestrzegać przepisów regulujących poruszanie się po drogach publicznych, to na przejściach z sygnalizacją będą ginęli ludzie przeświadczeni, że "zielone" daje im nieśmiertelność, a na przejściach bez sygnalizacji będą ginęli ludzie potrąceni przez samochód omijający inny, który zatrzymał się, aby przepuścić pieszego. A wystarczy po prostu przestrzegać prawa.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 15 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 65 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Może jakieś wilcze doły? automatyczne karabiny na samochody?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabacki 64 5 miesięcy temuocena: 87% 

      Widzę, że komentujący nie zwracają uwagi na najważniejszy aspekt tej sytuacji, czyli lokalizację. Nie przekraczam jezdni w pozostałych lokalizacjach, ale akurat z przejścia na wysokości Jeżewskiego korzystam dość często i CHĘTNIE. Zarówno jako pieszy, jak i jadąc rowerem, celowo wybieram to przejście, by dostać się na drugą stronę al KEN, ponieważ nie ma tam sygnalizacji świetlnej, przez którą musiałbym oczekiwać na przejście. W tym miejscu zawsze jest albo mały ruch, albo kierowcy z daleka dostrzegają pieszego/rowerzystę i zatrzymują się, by ustąpić pierwszeństwa. Kluczowe jest zachowanie pieszego/rowerzysty i MYŚLENIE, obserwowanie, czy kierowca mnie widzi i przepuści, czy może się zagapił i muszę poczekać na wolną drogę. Nigdy takie czekanie nie trwa dłużej niż oczekiwanie na zielone światło. Kilkadziesiąt metrów dalej jest skrzyżowanie al KEN i Przy Bażantarni, na którym na przejście czeka się długo. Jak ktoś się boi przejść bez sygnalizacji, może podejść te kilkadziesiąt metrów.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Koko 63 5 miesięcy temuocena: 31% 

      Na tym przejsciu gdzie kierowcy ponoc widza z daleka, byl zdaje sie smiertelny wypadek ?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mietek 62 5 miesięcy temuocena: 81% 

      ~Koko, a na tych ze światłami wypadków nie ma? Żart.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 21 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • volta2 61 5 miesięcy temuocena: 42% 

      mietek, do czasu zamontowania świateł przy bażantarni dzwony były raz w miesiącu, ale stukał się równy z równym, czyli blaszka w blaszkę(czyli wielkich szkód nie było). po montażu jak jest jeden na rok, to wszystko(ostatnio bezkarny z ambasady przydzwonił na ostro). na jeżewskiego do niebytu poszło dziecko, które ma prawo jeszcze nie myśleć jak dorosły, ma prawo się zagapić, bo jeszcze przejść od 18 lat dozwolonych nie wymyślono.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MrFrosty 60 5 miesięcy temuocena: 100% 

      Ktoś widział jakiegoś policjanta lub strażnika miejskiego w lesie ostatnio? Albo w ogóle...? :/

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 13 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~czarna masa 59 5 miesięcy temuocena: 84% 

      KEN już usiana światłami jak dobry sernik rodzynkami.Światła przy P&R przy metrze Ursynów źle ustawione,,,piesi idący od Surowieckiego do Beli Bartoka za jednym razem nie przejdą na drugą stronę ulicy

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mysiek666 58 5 miesięcy temuocena: 72% 

      Pseudo inżynierowi miasta obrót chodzi, zarabia znajoma firma na światłach i na montażu oraz konserwowaniu ( serwisowaniu ). Do tego co chwila światła i lidzie może przestaną samochodami jeździć .

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miras 57 5 miesięcy temuocena: 76% 

      To wszystko jest efektem pokracznego myślenia, że od sterowania ruchem jest władza. Zwiększanie ilości sygnalizacji świetlnej powoduje u ludzi zatrzymanie instynktu samozachowawczego, a to jest powodem wzrostu wypadków z pieszymi. Głupi 2 razy traci.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 35 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 56 5 miesięcy temuocena: 87% 

      Dokładnie tak. Dodatkowo światła nie gwarantują bezpieczeństwa. Ani podwyższenia ani progi ani kolczatka. Jak ktoś nie będzie ostrożny albo naćpany to rozjedzie pieszego na czerwonym. Jedyne co się zmieni to ilość smogu na większą.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 27 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 55 5 miesięcy temuocena: 51% 

      1.Zwezic Ken do jednego pasa i tylko przy krzyżówkach rozjazd. 2.Suszarka co 800m

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 54 5 miesięcy temuocena: 79% 

      Co tam suszarka. Fotoradar i mandat za niejechanie metrem.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 38 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ob 53 5 miesięcy temuocena: 43% 

      #gadzie naprawę nie widzisz że auta jadą 80-100?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 52 5 miesięcy temuocena: 75% 

      200-300

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 51 5 miesięcy temuocena: 86% 

      Ja sam śmigam 400. Lekko. Więc reszta faktycznie może jechać te 80-200 na godzinę.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 50 5 miesięcy temuocena: 64% 

      To wszystko jest efektem myślenia, że zwykły obywatel właściwie nie powinien posiadać samochodu.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 49 5 miesięcy temuocena: 43% 

      Samochód jest jak broń trzeba umieć go używać a tu jest Warszawa jest ZTM - a nie wioska gdzie jazdy autem bo PKS nie jeździ

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 29 38 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 48 5 miesięcy temuocena: 69% 

      @On: W wioskach samochody też niepotrzebne, mogą jeździć na rowerach.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 31 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kurkawodna 47 5 miesięcy temuocena: 50% 

      komunikacją miejską jeździ tylko plebs

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 23 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tata 46 5 miesięcy temuocena: 71% 

      Dla poprawy bezpieczeństwa proponuję wyposażyć mieszkańców w osobistą przenośną sygnalizację świetlną . Każdy chętny odbierze taką w urzędzie Ursynowskim .

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 37 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak67 45 5 miesięcy temuocena: 50% 

      Jestem jak najbardziej za, pod warunkiem, że będzie ustawiona "zielona fala" dla samochodów.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 44 5 miesięcy temuocena: 96% 

      Wydali już na te "fale" miliony z naszych pieniędzy a efekt jest taki że jak na kenie dojeżdżasz do świateł to na 75% będzie czerwone.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 26 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 43 5 miesięcy temuocena: 80% 

      Bo zieloną falę zatrzymują piesi wciskający guzik, a następnie przechodzący na czerwonym, bo samochody daleko. Samochody dojeżdżają do świateł akurat na ten moment, kiedy zapala się zielone dla pieszego od guzika. A pieszy jest już daleko.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wiesław 42 5 miesięcy temuocena: 72% 

      Będziemy kupować benzynę której 80% to podatek, który pójdzie na światła za milion złotych żeby jeździło się jeszcze gorzej... Eh , współczesny świat, co ja tam wiem.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cine 41 5 miesięcy temuocena: 45% 

      Chcieliście Czaskoskiego to macie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak ( bardzo już stary ) . 40 5 miesięcy temuocena: 47% 

      Oczywiście Patryczek zlikwidowałby wszystkie światełka , żeby jaśnie państwo samochodowe mogło szybko się wydostać z Ursynowa . To , że po drodze zabito by parę osób na przejściach , to mało znaczący fakt .

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 32 36 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 39 5 miesięcy temuocena: 41% 

      Zatrzymajcie ten obłęd- idealny tytuł- troszkę trzymający kierownice zwolnią i będzie dobrze.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 34 49 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 38 5 miesięcy temuocena: 68% 

      Wreszcie jakiś głos rozsądku. Zapewne wkrótce zakrzyczany przez pedalarzy i Wały Kuskie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 65 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tarcholudek 37 5 miesięcy temuocena: 83% 

      Na Tarchominie też dużo łatwiej i szybciej było przejść na drugą stronę ulicy Światowida, zanim nastawiali tam świateł co 100 metrów :/ Światła dla pieszych bardzo często w ogóle się nie wzbudzają, nawet jak dla samochodów świeci się czerwone. Ludzie przechodzą więc nie patrząc na kolor światła, bo wszyscy wiemy, że działają wadliwie. Poprawa bezpieczeństwa jest więc żadna. Sam parę razy stałem ponad pięć minut czekając na zielone światło. Teraz nawet nie wysilam się, żeby próbować nacisnąć przycisk. Zresztą te przyciski też nie zawsze działają (zwłaszcza przy torach) a znajdujący się ponad 500m dalej tramwaj i tak zbija fazę dla pieszych więc trzeba cała procedurę zaczynać od początku (...a wtedy z drugiej strony nadjeżdża drugi tramwaj i znów tracisz światło). I żeby nie było, ja nawet nie mam samochodu, a światła i tak utrudniają mi poruszanie się po osiedlu.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 39 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 36 5 miesięcy temuocena: 68% 

      Wczoraj, w sobotę, łajzy tak podregulowały światła, że wyjazd z Kabat był skutecznie zakorkowany. Ciekawe czy neurobiałki dostrzegają przyczynę? Trump, ocieplenie klimatu, prezes, kosmici czy sabotażyści z Ratusza?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 30 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 35 5 miesięcy temuocena: 44% 

      Metro panie metro

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 32 40 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Saorise 34 5 miesięcy temuocena: 78% 

      Metrem nie dojadę na Wilanow ani w wiele innych miejsc.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zuza 33 5 miesięcy temuocena: 49% 

      Popieram budowę świateł i jestem za likwidacją zielonych strzałek bo kierowcy do nich nie dorośli, są tacy którzy trąbią na pieszych przechodzących na zielonym bo oni mają zieloną strzałkę i to jest moje doświadczenia dwa razy w ciągu ostatnich paru miesięcy. Paraliżu nie będzie żadnego, metro jeździ cały czas i nie ma świateł.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 52 54 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nmn 32 5 miesięcy temuocena: 69% 

      No cóż... piesi przechodzą też w miejscach nieoznaczonych, a ja... na nich nie trąbię.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 22 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kpnkk 31 5 miesięcy temuocena: 53% 

      Jestem aktywnym pieszym, tez spotkalem sie z buractwem z zielona strzalka. A ograniczenie predkosci do 50 ? Nie ma alternatywy do swiatel ...

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Adi 30 5 miesięcy temuocena: 59% 

      Czytam Was i nie wierzę. Jaką trzeba być amebą umysłową, żeby popierać paraliżowanie miasta.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 55 39 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 29 5 miesięcy temuocena: 85% 

      Dlatego coraz więcej osób uważa że budżet partycypacyjny (z którego powstała znaczna część utrudnień komunikacyjnych) jest wykorzystywany do sabotowania miasta. Generatory smogu i korków. Dodatkowo często źle zaprojektowane, patrz przegrodzenie jezdni koło (bezzatokowych) przystanków na Przy Bażantarni które utrudnia wyjazd z osiedla. Już znaki leżą skoszone na poboczu bo inaczej się nie da funkcjonować.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 22 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kasiaa 28 5 miesięcy temuocena: 51% 

      Przejścia podziemne? Między ulicą a metrem czy pod metrem? Życzę panu żeby nigdy nie usiadł pan na wózku wówczas pan zrozumie dlaczego przejścia podziemne i kładki są nieprzydstne!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 32 31 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 27 5 miesięcy temuocena: 65% 

      Miasto to nie tylko osoby na wózkach. Podziemne są przydatne ale jeżeli Ratusz nie konserwuje wind to nie wina reszty mieszkańców. Trochę litości dla innych, please. Choć z drugiej strony ktoś tych sabotażystów do Gminy i Ratusza wybrał.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 33 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~UrsynowskiGad 26 5 miesięcy temuocena: 62% 

      @Kasiaa: i dlatego że ktoś jeździ na wózku, to wszystkim innym nie wolno mieć bezkolizyjnego przejścia przez jezdnię?

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 24 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Bezpieczny Ursynów 25 5 miesięcy temuocena: 51% 

      Jeszcze tylko wprowadzić ograniczenia dla szaleńców na holajnogach, rowerach i rolkach, i będzie bezpieczniej. Tym ludziom całkiem od,,jechało. Popieram światła na KEN, ale nie tylko kierowcy pędzą , bezmuzgi na dwóch kołach są o wiele gorsi

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 24 5 miesięcy temuocena: 67% 

      Chyba najlepiej zrobić ze 2, 3 światła i na stałe czerwone zapalić. Już przy POW sabotażyści to stosują permanentnie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 14 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 23 5 miesięcy temuocena: 87% 

      Rozumiem że jak siedzisz w korku swoim 1.6 lpdzi to "mknące"obok pojazdy wydają się jak że star treka- ale to tylko 25kmh...

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 20 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 22 5 miesięcy temuocena: 86% 

      Ile rubli za te pomysły? Pan sobie ograniczy komentarze w sieci. Będzie bezpieczniej.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 12 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 21 5 miesięcy temuocena: 50% 

      A i bezmÓzgi na dwóch nogach też mają za uszami...

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Katarzyna39 20 5 miesięcy temuocena: 58% 

      Sądząc z treści listu Pan Adam to chyba jedna z osób które aby wydostać się z dzielnicy przelatuje KENem 80-90km/h. W takiej sytuacji można tylko doradzić przeprowadzkę w okolicę jakiejś drogi ekspresowej. Znane wszystkim wypadki na KEN pokazują, że trzeba tam ruch spowolnić, żeby nie było kolejnych ofiar śmiertelnych i żeby jakiś naćpany celebryta nie rozjechał was, waszych dzieci lub rodziców.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 46 33 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~leoleo 19 5 miesięcy temuocena: 73% 

      naćpany celebryta i tak rozjedzie niewinnego. Nawet będzie miał większą szansę, bo piesi wchodzący na zielonym nie będą patrzeć na samochody. A celebrycie czerwone nie będzie przeszkadzać

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 33 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 18 5 miesięcy temuocena: 76% 

      Najlepiej zamknąć KEN, wypadków "0". Podobnie można zabetonować sedesy i awarii ściekowej też byśmy uniknęli. Noże są niebezpieczne też, a prąd??? teraz 230V a było tylko 220V, horror niebezpieczeństwa. Strach pomyśleć.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 44 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 17 5 miesięcy temuocena: 86% 

      Ztcw, to naćpany celebryta rozjechał staruszkę na (swoim) czerwonym. Zaprawdę, rewelacyjne zabezpieczenie....

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 38 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~wew 16 5 miesięcy temuocena: 100% 

      @ zwykły obserwator - pełna racja. Niestety obawiam się, że ktoś z Twojego wpisu zaczerpnie idee do zrealizowania.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ares 15 5 miesięcy temuocena: 47% 

      Aleja KEN to ulica a nie autostrada a Ursynów to dzielnica a nie miejsce obsługi podróżnych. Pieszy ma prawo bezpiecznie przejść na drugą stronę ulicy a cała dyskusja jest bezprzedmiotowa. Regulacja i synchronizacja świateł powinna być tu dyskutowana anie ich ilość czy zasadność.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 53 60 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 14 5 miesięcy temuocena: 92% 

      Cóż, Ratusz dał przykład jak rozwiązać problem - strefy relaksu, deptak zamiast ulicy KEN. Nic nie stoi na przeszkodzie aby rozszerzyć na wszystkie ulice. Będzie bezpiecznie nareszcie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 65 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 13 5 miesięcy temuocena: 35% 

      Miasto promuje korzystanie z komunikacji miejskiej oraz rozwój transportu rowerowego i podróży pieszych. Sygnalizacje świetne poprawia bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 43 80 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MarteK Wyżyny 12 5 miesięcy temuocena: 45% 

      A ja nie chcę by moje dziecko zginęło na pasach. Sygnalizacja nie daje 100% pewności, że tak nie będzie ale zwiększa prawdopodobieństwo przeżycia na naszych ulicach gdzie jest dżungla, amok i rządzi szaleństwo. Kto szybciej o 1s, o 10m?!?! Chorzy ludzie. Póki ktoś nie uzdrowi tych ludzi i tej sytuacji trzeba walczyć o życie na drogach w każdy możliwy sposób a takim jest również budowa kolejnych sygnalizacji świetlnych. Niestety, też nad tym ubolewam ale nie chcę śmierci lub kalectwa moich bliskich lub swojej.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 54 67 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 11 5 miesięcy temuocena: 89% 

      Racja, zamknąć KEN permanentnie - żadne dziecko nie zginie. Najlepiej wszystkie ulice na deptaki zamienić. Totalne bezpieczeństwo.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 77 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tikka 10 5 miesięcy temuocena: 36% 

      Koniec z przystosowaniem miasta pod dyktando kierowców!

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 42 74 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Irzinek 9 5 miesięcy temuocena: 71% 

      A może by tak najpierw zorganizować plebiscyt ???

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 44 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 8 5 miesięcy temuocena: 81% 

      Oczywiście, Ratusz dąży do zamiany Warszawy do miasta spokojnej starości. Zero samochodów, tylko parki i parki. Niszczenie tkanki komunikacyjnej to główne zadanie sabotażu.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 43 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ja 7 5 miesięcy temuocena: 50% 

      "plebiscyt" już był w sprawie ulic Jastrzębowskiego, Dereniowej, Cynamonowej, Bartoka, Herbsta. Większość zagłosowała za drogami dla rowerów, bezpiecznymi przejściami. Ale przyszli taki jeden z drugim spod Lublina, co prawo mają w nosie i zaczęli robić aferę, żeby zyskać na popularności.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Biomasa 6 5 miesięcy temuocena: 59% 

      Popieram pana Adama. Nic dodac, nic ujac.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 61 42 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~On 5 5 miesięcy temuocena: 75% 

      Dopóki slepe laski będą potracac dziadków z kulami i torba dopóty należy pomoc trzymającym kierownice w jeździe po Ursynowie.Nie umiesz jeździć- bedziesz jechał wolniej.Szkoda że na Ken nie pojawia się co jakiś czas suszarka- ale były by żniwa do budżetu.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 50 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jacek 4 5 miesięcy temuocena: 77% 

      Zapraszam policjantòw na Dereniowa (przejcia przy KFC). Kierowcy autobusow nie zwracaja tu uwagi na pieszych. Progi zwalniajace sa tak skontruowane tak, ze mieszca sie miedzy kolani autobusu.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 20 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tikka 3 5 miesięcy temuocena: 56% 

      @Jacek na Dereniowej jest wąsko, 1 pas + azyle dla pieszych. Celowo progi zwalniające są tak skonstruowane, aby autobus przejeżdżał bez uciążliwości. Podkreślam to celowe i całe szczęście. A pieszy, który ma problem z dostrzeżeniem nadjeżdżającego autobusu, nie powinien się samodzielnie poruszać po mieście.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 15 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~leo 2 5 miesięcy temuocena: 11% 

      _ tikka jeśli to prawda co piszesz to nie rozumiem tego. Właśnie autobusy i ciężarówkitudzież inne większe samochody niosą największe zagrożenie.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tikka 1 5 miesięcy temuocena: 78% 

      @leo Dereniowa została poddana procedurze "poprawy bezpieczeństwa", w ramach której wytyczone zostały pasy rowerowe. Przed progami zwalniającymi obowiązuje ograniczenie do 30. Autobusy nie mają się jak rozpędzić. Co kawałek albo przystanek, albo przejście, albo wjazd/wyjazd z drogi wewnętrznej. Duże, czerwone autobusy widać z daleka, naprawdę pod tym względem jest ok. Jak napisałam wybór progów zwalniających nie jest przypadkowy. Poniżej krótka charakterystyka: Próg wyspowy (przyjazny autobusom) (poduszka berlińska) – to próg zwalniający, najczęściej w postaci prostokątnej wypukłości na jezdni, o szerokości takiej, która umożliwia autobusowi przejazd nad progiem (bez wpływu na ruch autobusu), a samochodom osobowym nie, ze względu na ich węższy rozstaw kół.

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.2706 sekundy
    REKLAMAA2-SMB-Ursynów--31-01----29-02-2020