Zamknij

Wieczne awarie biletomatów na Kabatach! ZTM znalazł powód...

07:38, 14.05.2018 Redakcja Haloursynow.pl
Skomentuj nadesłane nadesłane

Mieszkańcy Kabat alarmują, że „grupowe” awarie biletomatów na ich stacji metra zdarzają się zdecydowanie zbyt często.  - W poniedziałek nie działały, w środę znów – donosi nasza czytelniczka. Sprawdziliśmy skąd ten problem.

W zeszłym tygodniu pani Magda chciała kupić bilet przy południowym wyjściu z metra Kabaty. Trzy z czterech biletomatów wyświetlały komunikat, o braku możliwości zakupienia biletu kartonikowego. Skorzystała więc z czwartego, na którym dokonała płatności kartą, ale zamiast biletu... wyskoczył błąd.

- O co tu chodzi? W poniedziałek też nie działały – mówi. – Nikt nie odbierał pod numerem telefonu podanym na maszynie. Nie miałam czasu tam stać, poszłam do kiosku i pojechałam w swoją stronę – dodaje.

To wina... sieci komórkowej

Jak tłumaczy Zarząd Transportu Miejskiego, środowa awaria trzech biletomatów spowodowana była awarią zasilania, a ostatnia maszyna miała w tym samym czasie awarię drukarki.

Jednak, jak mówią mieszkańcy, częste usterki maszyn to na Kabatach codzienność. Okazuje się, że mogą mieć one związek z zakłóconym przesyłem danych. Wszystkie maszyny działają bowiem w oparciu o sieć GSM, tę samą, której używamy dzwoniąc z telefonów komórkowych i korzystając z internetu za pomocą komórek.

- Może zdarzyć się tak, że jeśli duża liczba mieszkańców Warszawy korzysta w tym samym czasie z telefonów, sieć się przeciąża i pojawiają się błędy – tłumaczy Wiktor Paul z Zarządu Transportu Miejskiego.

I co dalej?

Kiedy zobaczymy zepsuty biletomat lub mamy problem z transakcją powinniśmy zgłosić to do operatora maszyny – firmy ASEC lub Mennicy Polskiej (nr podany jest na obudowie), do ZTM lub na 19115.

- Przez cały czas nasi ludzie jeżdżą po Warszawie i kupują bilety – opowiada Paul. – W ten sposób sprawdzamy czy maszyny są sprawne. Ale nie możemy być wszędzie, dlatego zgłoszenia pasażerów są tak ważne.

Jeśli awaria nastąpiła podczas kupna biletu i nasze pieniądze zostały "pożarte", możemy je odzyskać wypełniając odpowiedni formularz na stronie ZTM. I może na wszelki wypadek, idąc po bilet… wyłączmy w telefonie transmisję danych.

(Redakcja Haloursynow.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

AndrzejowskiAndrzejowski

2 0

Na stacji Metra Kabaty od strony Tesco to i sieć Plus nie chce działać. Kupuję bilety przez komórkę i zawsze mam z tym problem. Aby dokonać transakcji muszę podejść bliżej wyjścia z metra. 09:51, 14.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

JacekJacek

2 1

Pitolenie kotka za pomocą młotka.. Specjalnie tak ustawiają, by wiecej gapowiczów nałapać i pobrać "opłatę specjalną" (w trzech z czterech "awaria zasilania" - we wszystkich naraz! a w czwartym "awaria drukarki". To raz. Dwa - skoro jest tam problem z przeciążeniem sieci GSM, to trzeba postawić tam dedykowaną stację. ZTM stać na to 10:45, 14.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

44

0 0

no przecież te 3 biletomaty do jednego gniazdka były podłączone, wraz z drukarka z tego czwartego. Wystarczyło ze w jednym gniazdku zabrakło prądu i taki efekt... 22:49, 21.05.2018


0%