REKLAMAA1-EARLY-STAGE--24-08---23-09-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (materiały inwestora)

    Zgoda na rozbudowę Centrum Handlowego Ursynów, poszerzenie ul. Płaskowickiej, park nad POW i zabezpieczenie Kanału Grabowskiego. Takie zmiany przewiduje projekt planu miejscowego, który wkrótce będą uchwalać radni. We wtorek urzędnicy czekają na uwagi mieszkańców.

    Koronawirus nie zatrzymał prac urbanistów i architektów nad planami miejscowymi. Wstrzymał jednak ważny etap ich uchwalania - konsultacje społeczne. Bez wypowiedzenia się mieszkańców procedura nie może zostać zakończona, a żaden plan uchwalony przez stołecznych radnych.

    We wtorek o 17:00 w urzędzie dzielnicy w sali konferencyjnej na pierwszym piętrze, odbędzie się dyskusja nad projektem planu dla okolic ul. Płaskowickiej. Można też uczestniczyć w dyskusji online, oglądając i komentując transmisję online na Youtubie. To z punktu widzenia mieszkańców jeden z najważniejszych planów jaki powstaje na Ursynowie. Uwagi do niego może zgłaszać każdy, do 21 lipca.

    Rozbudowa galerii, poszerzenie Płaskowickiej

    Na początku marca miejscy urbaniści pokazali projekty, a 18 marca miała się odbyć pierwsza tura konsultacji społecznych. Z powodu epidemii koronawirusa została ona odwołana, dopiero teraz urzędnicy powracają do spotkań.

    Co jest w tym interesującym planie? Miasto dało zielone światło na rozbudowę Centrum Handlowego "Ursynów" przy Puławskiej i Płaskowickiej, a przy okazji - na poszerzenie wąskiego gardła na ulicy Płaskowickiej przez inwestora. Jest też przeznaczenie terenu nad budowanym tunelem obwonidcy na park oraz możliwość utworzenia zielonego skweru wzdłuż Kanału Grabowskiego, któremu plan daje również ochronę.

    W grudniu 2017 roku właściciel centrum, firma Unibail Rodamco Westfield, zawarł z Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych umowę, w której zobowiązuje się do przebudowy Płaskowickiej na swój koszt. Firma uzależniła to jednak od uchwalenia planu miejscowego dla obecnego centrum handlowego przy Puławskiej, w którym będzie zgoda na rozbudowę galerii.

    Miasto przystało na te warunki. Po pierwsze - zlikwidowanie wąskiego gardła od Gandhi do Puławskiej to koszt ok. 50-70 mln złotych, które deweloper weźmie na siebie. Po drugie - galeria nie budzi w tym miejscu żadnych protestów. Trwały więc kolejne rozmowy i konsultacje, a miejscy planiści wydzielili teren CH "Ursynów" i Płaskowickiej z powstającego od 2006 roku projektu planu dla szerszego terenu.

    Jak będzie wyglądać nowa galeria?

    W założeniach ul. Płaskowickiej ma wyglądać jak miejska ulica. Galeria handlowa ma utworzyć pierzeję. W miejscu obecnego parkingu galeria ma być wyższa - do 13 metrów, a tam gdzie dziś jest blaszak Auchan - niższa, do 10 metrów. Po środku galerii dopuszczono dominantę - czyli wieżę do 25 metrów. W planie jest nawet propozycja wytyczenia alejek oraz przezroczystego dachu nad główną arterią wejściową w osi ul. Roentgena. Pod całością ma się znajdować parking podziemny z wyjazdami na Płaskowickiej.

    Plan określa również co znajdzie się za centrum handlowym w stronę Pileckiego. Przewidziano tam tereny parkowe - a więc przyszły Park nad POW, a w rejonie wlotu do tunelu obwodnicy budynki techniczne do jego obsługi.

    Najważniejszą dla kierowców zmianą ma być poszerzenie ul. Płaskowickiej na odcinku od Gandhi do ul. Puławskiej, co uzupełni obecnie rozbudowywany przez wykonawcę POW odcinek od Pileckiego do Gandhi. Jak zapowiadał już wcześniej przyszły inwestor powstaną dwie jezdnie z 2 pasami ruchu na odcinku od Puławskiej do Gandhi wraz z wydzielonymi pasami do skrętów. W ramach inwestycji na skrzyżowaniu z Puławską powstaną również dodatkowe pasy ruchu, w tym bezkolizyjne lewoskręty.

    Kiedy rozpoczęcie prac?

    Na razie nieznany jest termin rozpoczęcia prac na Płaskowickiej, ani rozbudowy galerii handlowej. Plan może zostać uchwalony przez radnych w tym roku - mówi się o wrześniu - więc dopiero po tym fakcie miasto będzie mogło złożyć wniosek o pozwolenie na budowę Płaskowickiej, która powstanie na podstawie porozumienia między samorządem a inwestorem.

    Z kolei do uzyskania pozwolenia na budowę galerii handlowej Westfield będzie potrzebowała decyzji środowiskowej. Na razie - pomimo epidemii koronawirusa - inwestor podtrzymuje swoje plany. Rozbudowa to więc kwestia kilku najbliższych lat.

    ZOBACZ: Projekty poszerzenia ul. Płaskowickiej

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 128

    • 35
      BARDZO PRZYDATNY
    • 18
      ZASKOCZONY
    • 6
      PRZYDATNY
    • 10
      OBOJĘTNY
    • 7
      NIEPRZYDATNY
    • 26
      WKURZONY
    • 26
      BRAK SŁÓW

    22Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Mama 22 3 miesiące temu

      Dzień dobry;) myślicie, ze będzie przejście z Roentgena na żołny tak jak kiedyś? Miałabym blisko do żłobka do syna;)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warszawiak5 21 3 miesiące temuocena: 77% 

      Ten cały pomysł budowy autostrady środkiem osiedli jest bez sensu!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wał_Kuski 20 3 miesiące temuocena: 76% 

      Park nad POW zobaczymy jak swinia niebo.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kazur 19 3 miesiące temuocena: 40% 

      Czekamy na połączenie ul. Pileckiego z ul. Belgradzką dokoła górki Kazurki.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 19 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 18 3 miesiące temuocena: 53% 

      Poszerzenie jezdni??? Przecież od pewnego czasu po to się jezdnie zwęża, żeby zachęcać do komunikacji publicznej i rowerów. Od pewnego czasu jest dyskusja, że na Roentgena jest niebezpiecznie i trzeba coś z tym zrobić. Jednym z rozwiązań może być zwężenie.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Somsiad 17 3 miesiące temuocena: 49% 

      A piesi gina pod kołami tramwajów, bo sluchaja pierdoletow pseudoaktywistow o swoim pierwszeństwie. Odloz smartfona i kombinuj dalej. Bardzo dobrze, ze poszerzają, skoro ruch przyrośnie.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 19 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 16 3 miesiące temuocena: 47% 

      Nic głupszego od zwężenia w tym miejscu chyba by nie było. Najgłupszy pomysł jaki słyszałem. Będzie POW, będzie galeria to i ruch będzie bardzo duży - a ten chce zwężać jezdnie. Brak słów.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 18 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 15 3 miesiące temuocena: 50% 

      Nic tak nie cieszy "ekologa" jak stojące w korku auta.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 16 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wek 14 3 miesiące temuocena: 45% 

      ~ obserwator życie jest niebezpieczne szczególnie gdy pseudo ekolodzy usiłują zniszczyć wszystkim życie. A najlepiej to zlikwidować wszystko łącznie z chodnikami.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~~ma 13 3 miesiące temuocena: 43% 

      czy autor artykułu czytał cokolwiek o tym planie. Ten plan NIE OBEJMUJE terenu parku nad POW. Kończy się na wysokości Pileckiego. Teren zieleni objęty tym planem - do zachowania - to dzisiejsza łąka/baza budowy POW na wysokości straży pożarnej.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabaty44 12 3 miesiące temuocena: 50% 

      Teren obejmuje obszar aż do Płaskowickiej. Wjazd do tunelu POW będzie sporo przed Płaskowickiej. A pewnie za wjazdem rozpocznie się już park jak dobrze rozumiem. Czyli częściowo obejmuje już teren parku - jego początek.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~-ma 11 3 miesiące temuocena: 50% 

      Kabaty44, ale to nie ten park, który wszyscy chcą. Może i docelowo będzie się to wiązać, ale inwestycja Park nad POW obejmuje teren od Pileckiego w stronę skarpy. Oczekiwanie po tym planie informacji o tzw. Parku nad POW jest sporym nadużyciem.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rowerarz 10 3 miesiące temuocena: 57% 

      Po co to wszystko, w tym miejscu powinien być park i ścieżki rowerowe

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~hahaha 9 3 miesiące temuocena: 69% 

      Astaldi twierdzi, że żadnego parku nie będzie. Miasto nie podpisało z nimi aneksu do umowy o prace na rzecz parku, więc zgodnie z umową odtworza to co było - parkingi, drogi, trawniki

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 8 3 miesiące temuocena: 56% 

      Park będzie obok - linearny, nad tunelem POW. Park w miejscu obecnego Auchan, gdzie POW jeszcze jest na "powietrzu", rzeczywiście był by świetnym miejscem do wypoczynku. Hałas i smród spalin w sam raz do relaksu. Druga sprawa, to że na Ursynowie nie ma galerii z pierwszego zdarzenia.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~asd 7 3 miesiące temuocena: 80% 

      do @hahaha. Park nigdy nie był w gestii Astaldi, a w gestii miasta. Park będzie - co do terminu to raczej nie za szybko. Obecnie na terenie działa wykonawca, a do czasu zakończenia miasto ma związane ręce.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Hahaha 6 3 miesiące temuocena: 100% 

      Do @asd Tak, jest w gestii miasta, ale jak astaldi wyleje asfalt i odtworzy parkingi nad pow to jak sądzisz - miasto będzie za chwile je skuwac? ;) Nie bądźcie naiwni, parku nie będzie, to był chwyt marketingowy, jak filtry na wyrzutniach aby ursynowianie łyknęli autostradę bez protestów. Wspomnisz moje słowa za parę lat

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 6 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~hahaha 5 3 miesiące temuocena: 100% 

      być może będzie mały skwerek na odczepnego, dużo trawników i troche parkingow ale o parku z wizualizacji zapomnijcie

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~-ma 4 3 miesiące temuocena: 100% 

      Astaldi podpisało umowę z GDDKiA i ma się z niej wywiązać, doprowadzając teren do stanu pierwotnego.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 3 3 miesiące temuocena: 67% 

      Ja bym chciał by w końcu przebudować rondo Religi, bo to co się tam teraz dzieje to kosmos. Kierowcy jadą tam jakby mieli prawo jazdy od wczoraj.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ursynowianin 2 3 miesiące temuocena: 100% 

      A przebudowa ronda pomoże na tym kierowcom, co "prawo jazdy mają od wczoraj"??

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 1 3 miesiące temuocena: 100% 

      Tak, pomoże, bo wymusić prawidłowy sposób jazdy. W projekcie widać przebudowę na turbinowe.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3158 sekundy
    REKLAMAA2-NZOZ-Triclinium—01-09—-30-09-2020