Zgoda na rozbudowę Centrum Handlowego Ursynów, poszerzenie ul. Płaskowickiej, park nad POW i zabezpieczenie Kanału Grabowskiego. Takie zmiany przewiduje projekt planu miejscowego, który wkrótce będą uchwalać radni. We wtorek urzędnicy czekają na uwagi mieszkańców.
Koronawirus nie zatrzymał prac urbanistów i architektów nad planami miejscowymi. Wstrzymał jednak ważny etap ich uchwalania - konsultacje społeczne. Bez wypowiedzenia się mieszkańców procedura nie może zostać zakończona, a żaden plan uchwalony przez stołecznych radnych.
We wtorek o 17:00 w urzędzie dzielnicy w sali konferencyjnej na pierwszym piętrze, odbędzie się dyskusja nad projektem planu dla okolic ul. Płaskowickiej. Można też uczestniczyć w dyskusji online, oglądając i komentując transmisję online na Youtubie. To z punktu widzenia mieszkańców jeden z najważniejszych planów jaki powstaje na Ursynowie. Uwagi do niego może zgłaszać każdy, do 21 lipca.
Na początku marca miejscy urbaniści pokazali projekty, a 18 marca miała się odbyć pierwsza tura konsultacji społecznych. Z powodu epidemii koronawirusa została ona odwołana, dopiero teraz urzędnicy powracają do spotkań.
Co jest w tym interesującym planie? Miasto dało zielone światło na rozbudowę Centrum Handlowego "Ursynów" przy Puławskiej i Płaskowickiej, a przy okazji - na poszerzenie wąskiego gardła na ulicy Płaskowickiej przez inwestora. Jest też przeznaczenie terenu nad budowanym tunelem obwonidcy na park oraz możliwość utworzenia zielonego skweru wzdłuż Kanału Grabowskiego, któremu plan daje również ochronę.
W grudniu 2017 roku właściciel centrum, firma Unibail Rodamco Westfield, zawarł z Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych umowę, w której zobowiązuje się do przebudowy Płaskowickiej na swój koszt. Firma uzależniła to jednak od uchwalenia planu miejscowego dla obecnego centrum handlowego przy Puławskiej, w którym będzie zgoda na rozbudowę galerii.
Miasto przystało na te warunki. Po pierwsze - zlikwidowanie wąskiego gardła od Gandhi do Puławskiej to koszt ok. 50-70 mln złotych, które deweloper weźmie na siebie. Po drugie - galeria nie budzi w tym miejscu żadnych protestów. Trwały więc kolejne rozmowy i konsultacje, a miejscy planiści wydzielili teren CH "Ursynów" i Płaskowickiej z powstającego od 2006 roku projektu planu dla szerszego terenu.
W założeniach ul. Płaskowickiej ma wyglądać jak miejska ulica. Galeria handlowa ma utworzyć pierzeję. W miejscu obecnego parkingu galeria ma być wyższa - do 13 metrów, a tam gdzie dziś jest blaszak Auchan - niższa, do 10 metrów. Po środku galerii dopuszczono dominantę - czyli wieżę do 25 metrów. W planie jest nawet propozycja wytyczenia alejek oraz przezroczystego dachu nad główną arterią wejściową w osi ul. Roentgena. Pod całością ma się znajdować parking podziemny z wyjazdami na Płaskowickiej.
Plan określa również co znajdzie się za centrum handlowym w stronę Pileckiego. Przewidziano tam tereny parkowe - a więc przyszły Park nad POW, a w rejonie wlotu do tunelu obwodnicy budynki techniczne do jego obsługi.
Najważniejszą dla kierowców zmianą ma być poszerzenie ul. Płaskowickiej na odcinku od Gandhi do ul. Puławskiej, co uzupełni obecnie rozbudowywany przez wykonawcę POW odcinek od Pileckiego do Gandhi. Jak zapowiadał już wcześniej przyszły inwestor powstaną dwie jezdnie z 2 pasami ruchu na odcinku od Puławskiej do Gandhi wraz z wydzielonymi pasami do skrętów. W ramach inwestycji na skrzyżowaniu z Puławską powstaną również dodatkowe pasy ruchu, w tym bezkolizyjne lewoskręty.
Na razie nieznany jest termin rozpoczęcia prac na Płaskowickiej, ani rozbudowy galerii handlowej. Plan może zostać uchwalony przez radnych w tym roku - mówi się o wrześniu - więc dopiero po tym fakcie miasto będzie mogło złożyć wniosek o pozwolenie na budowę Płaskowickiej, która powstanie na podstawie porozumienia między samorządem a inwestorem.
Z kolei do uzyskania pozwolenia na budowę galerii handlowej Westfield będzie potrzebowała decyzji środowiskowej. Na razie - pomimo epidemii koronawirusa - inwestor podtrzymuje swoje plany. Rozbudowa to więc kwestia kilku najbliższych lat.
ZOBACZ: Projekty poszerzenia ul. Płaskowickiej
[ZT]10287[/ZT]
Boom09:52, 15.06.2020
Ja bym chciał by w końcu przebudować rondo Religi, bo to co się tam teraz dzieje to kosmos. Kierowcy jadą tam jakby mieli prawo jazdy od wczoraj. 09:52, 15.06.2020
Rowerarz10:08, 15.06.2020
Po co to wszystko, w tym miejscu powinien być park i ścieżki rowerowe 10:08, 15.06.2020
hahaha12:17, 15.06.2020
Astaldi twierdzi, że żadnego parku nie będzie. Miasto nie podpisało z nimi aneksu do umowy o prace na rzecz parku, więc zgodnie z umową odtworza to co było - parkingi, drogi, trawniki 12:17, 15.06.2020
asd13:42, 15.06.2020
Park będzie obok - linearny, nad tunelem POW. Park w miejscu obecnego Auchan, gdzie POW jeszcze jest na "powietrzu", rzeczywiście był by świetnym miejscem do wypoczynku. Hałas i smród spalin w sam raz do relaksu. Druga sprawa, to że na Ursynowie nie ma galerii z pierwszego zdarzenia. 13:42, 15.06.2020
asd13:44, 15.06.2020
do @hahaha. Park nigdy nie był w gestii Astaldi, a w gestii miasta. Park będzie - co do terminu to raczej nie za szybko. Obecnie na terenie działa wykonawca, a do czasu zakończenia miasto ma związane ręce. 13:44, 15.06.2020
Hahaha23:01, 15.06.2020
Do @asd Tak, jest w gestii miasta, ale jak astaldi wyleje asfalt i odtworzy parkingi nad pow to jak sądzisz - miasto będzie za chwile je skuwac? ;)
Nie bądźcie naiwni, parku nie będzie, to był chwyt marketingowy, jak filtry na wyrzutniach aby ursynowianie łyknęli autostradę bez protestów. Wspomnisz moje słowa za parę lat 23:01, 15.06.2020
hahaha23:04, 15.06.2020
być może będzie mały skwerek na odczepnego, dużo trawników i troche parkingow ale o parku z wizualizacji zapomnijcie 23:04, 15.06.2020
-ma17:39, 16.06.2020
Astaldi podpisało umowę z GDDKiA i ma się z niej wywiązać, doprowadzając teren do stanu pierwotnego. 17:39, 16.06.2020
~ma13:07, 15.06.2020
czy autor artykułu czytał cokolwiek o tym planie. Ten plan NIE OBEJMUJE terenu parku nad POW. Kończy się na wysokości Pileckiego.
Teren zieleni objęty tym planem - do zachowania - to dzisiejsza łąka/baza budowy POW na wysokości straży pożarnej.
13:07, 15.06.2020
Kabaty4414:15, 15.06.2020
Teren obejmuje obszar aż do Płaskowickiej. Wjazd do tunelu POW będzie sporo przed Płaskowickiej. A pewnie za wjazdem rozpocznie się już park jak dobrze rozumiem. Czyli częściowo obejmuje już teren parku - jego początek. 14:15, 15.06.2020
-ma17:31, 16.06.2020
Kabaty44, ale to nie ten park, który wszyscy chcą. Może i docelowo będzie się to wiązać, ale inwestycja Park nad POW obejmuje teren od Pileckiego w stronę skarpy. Oczekiwanie po tym planie informacji o tzw. Parku nad POW jest sporym nadużyciem. 17:31, 16.06.2020
Obserwator13:15, 15.06.2020
Poszerzenie jezdni??? Przecież od pewnego czasu po to się jezdnie zwęża, żeby zachęcać do komunikacji publicznej i rowerów. Od pewnego czasu jest dyskusja, że na Roentgena jest niebezpiecznie i trzeba coś z tym zrobić. Jednym z rozwiązań może być zwężenie. 13:15, 15.06.2020
Somsiad13:22, 15.06.2020
A piesi gina pod kołami tramwajów, bo sluchaja pierdoletow pseudoaktywistow o swoim pierwszeństwie. Odloz smartfona i kombinuj dalej.
Bardzo dobrze, ze poszerzają, skoro ruch przyrośnie. 13:22, 15.06.2020
asd13:47, 15.06.2020
Nic głupszego od zwężenia w tym miejscu chyba by nie było. Najgłupszy pomysł jaki słyszałem. Będzie POW, będzie galeria to i ruch będzie bardzo duży - a ten chce zwężać jezdnie. Brak słów. 13:47, 15.06.2020
Boom14:39, 15.06.2020
Nic tak nie cieszy "ekologa" jak stojące w korku auta. 14:39, 15.06.2020
Wek16:57, 15.06.2020
~ obserwator życie jest niebezpieczne szczególnie gdy pseudo ekolodzy usiłują zniszczyć wszystkim życie. A najlepiej to zlikwidować wszystko łącznie z chodnikami. 16:57, 15.06.2020
kazur15:27, 15.06.2020
Czekamy na połączenie ul. Pileckiego z ul. Belgradzką dokoła górki Kazurki. 15:27, 15.06.2020
Wał_Kuski16:17, 15.06.2020
Park nad POW zobaczymy jak swinia niebo. 16:17, 15.06.2020
Warszawiak520:12, 15.06.2020
Ten cały pomysł budowy autostrady środkiem osiedli jest bez sensu! 20:12, 15.06.2020
Mama16:02, 16.06.2020
Dzień dobry;) myślicie, ze będzie przejście z Roentgena na żołny tak jak kiedyś? Miałabym blisko do żłobka do syna;) 16:02, 16.06.2020
Ursynowianin13:06, 15.06.2020
1 0
A przebudowa ronda pomoże na tym kierowcom, co "prawo jazdy mają od wczoraj"?? 13:06, 15.06.2020
Boom13:22, 15.06.2020
5 0
Tak, pomoże, bo wymusić prawidłowy sposób jazdy. W projekcie widać przebudowę na turbinowe. 13:22, 15.06.2020