REKLAMAA1 AUTO WIMAR 01.05.2021 - 31.07.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (SK)

    Rusza modernizacja jednego z najstarszych ciągów pieszo-rowerowych na Ursynowie - wzdłuż ulicy Wąwozowej. Poprawi się bezpieczeństwo przechodniów, a rowerzyści zyskają osobną drogę. Roboty potrwają do połowy października.

    Przy Wąwozowej od wielu lat straszy potwornie zniszony ciąg pieszo-rowerowy. To jedna z najstarszych dróg rowerowych w stolicy, wytyczona jeszcze w latach 90. ubiegłego stulecia. Modernizację obiecywał w swojej kampanii wyborczej w 2018 roku prezydent Rafał Trzaskowski. Początkowo drogowcy twierdzili, że szybko do niego nie dojdzie, bo nie ma pieniędzy. W sukurs przyszła jednak dzielnica, która dostała solidny zastrzyk finansowy ze spółdzielni "Na Skraju" w postaci zaległych opłat gruntowych. 1,3 mln złotych z otrzymanych 15 mln postanowiła przekazać na inwestycję przy ul. Wąwozowej.

    Ruszyła przebudowa, są utrudnienia

    Remont miał ruszyć pod koniec ubiegłego roku i zakończyć się w grudniu, ale oferenci dyktowali ceny przekraczające budżet, więc przetarg musiał zostać powtórzony. Ostatecznie rozstrzygnięto go pod koniec kwietnia. Przebudowę chodników i nową ścieżkę dla rowerów na odcinku od alei KEN do Rosoła wykona warszawska firma Efekt za blisko 1,5 mln złotych.

    Prace właśnie się rozpoczęły. Drogowcy już wytyczyli fragment nowej ścieżki obok szpaleru drzew, bezpośrednio przy ulicy, na wysokości Tesco. Rozebrany został też fragment ścieżki od strony Rosoła, drogowcy pozostawili do dyspozycji pieszych i rowerzystów wąziutki chodnik.

    Nowa droga rowerowa zostanie wykonana w całości z asfaltu. Między ulicą Zaruby a stacją metra Kabaty trasa zyska zupełnie nowy przebieg.

    - Zostanie poprowadzona bliżej ulicy, czyli w sposób wygodniejszy dla rowerzystów i jednocześnie bezpieczniejszy dla pieszych. Wyremontujemy też pobliską drogę dla rowerów przy ul. Mikołaja Sępa-Szarzyńskiego - zapowiada Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich.

    Drogowcy zdecydowali się też na utworzenie przejazdu rowerowego przy przejściu dla pieszych od Tesco do fontanny kabackiej przez ul. Wąwozową. Ścieżka rowerowa po przekroczeniu ulicy skręci w lewo i dotrze aż do ronda przy Wańkowicza, którą będzie można pojechać do parku Przy Bażantarni.

    - Dążymy do tego, by obsłużyć wszystkie relacje, stąd ten łącznik dla osób jadących od strony Wańkowicza. Mamy też zachowaną rezerwę na połączenie tego fragmentu z drogą rowerową przy skrzyżowaniu z al. KEN - informował nas jeszcze w ubiegłym roku ZDM.

    Na razie jednak, ze względu na zbyt duży zakres prac, to połączenie nie będzie budowane. Zgodnie z nowymi przepisami przejazd rowerowy musi mieć 3 metry szerokości, zamiast dotychczasowych dwóch. Oznaczałoby to konieczność przebudowy postoju dla taxi, przejazdu przy al. KEN oraz sygnalizacji świetlnej. A na to nie ma pieniędzy.

    Piesi będą bezpieczniejsi

    W wyniku modernizacji przy Wąwozowej zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo przechodniów. Zapewni to rozdzielenie drogi rowerowej od chodników. Wreszcie uczestnicy ruchu nie będą sobie wkraczać w drogę na odcinku od alei KEN do "Białego Domu" za Tesco. Ze względu na brak miejsca nie da się tak zrobić na dalszym odcinku - od Sępa-Szarzyńskiego aż do Rosoła droga musi biec przy chodniku. 

    ZDM zlikwiduje też chaos z przejściami. Wybuduje dojścia do przystanku autobusowego na przedeptach, które wydeptali pasażerowie. Wreszcie będzie też chodnik od przystanku w kierunku wschodnim, biegnący przy ulicy do zebry. Co z drzewem, którego rozrastające się korzenie dziś niszczą chodnik i ścieżkę? Zostaje zachowane. Nowa droga i chodniki zostaną oddalone od drzewa, tak aby mogło dalej rosnąć i nie kolidować z inwestycją.

    powyżej: Schemat zmian na Wawozowej. Ciemnoszare ciągi to chodniki, które zostaną na nowo wybudowane, niebieskie ciągi to nowe ścieżki rowerowe, linia przerywana to rezerwa na dobudowanie ścieżki w przyszłości, czerwone krzyżyki oznaczają likwidację starego chodnika. (schemat na podst. projektu organizacji ruchu, źródło: ZDM)

    W tym roku także ścieżka na Stryjeńskich

    Jak długo potrwa modernizacja przy Wąwozowej? - Zgodnie z umową mamy czas do 15 października - słyszymy w firmie Efekt, wykonawcy inwestycji.

    Jeszcze w tym roku ma powstać inna inwestycja rowerowa - ścieżka wzdłuż ulicy Stryjeńskich na odcinku od Przy Bażantarni do Wąwozowej. Poprowadzona zostanie po stronie bazarku. Projekt przewiduje połączenie z przejazdem rowerowym przez ul. Przy Bażantarni oraz przejazd parkingiem dla samochodów w kierunku targowiska. Prace te wykona firma Instal-Nika za ponad 741 tys. złotych. Nowa ścieżka to projekt z budżetu obywatelskiego na 2019 rok. Będzie realizowany z aż dwuletnim opóźnieniem.

    Jak informowali drogowcy, najpierw próbowano zaprojektować drogę własnymi siłami, ale okazało się, że w terenie występuje dużo kolizji z sieciami podziemnymi. W takim przypadku wymagana jest szczegółowa dokumentacja, którą ZDM musiał zlecić firmie zewnętrznej. To opóźniło cały proces. Ostatecznie przetarg na wykonawstwo rozstrzygnięto pod koniec kwietnia.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 71

    • 44
      BARDZO PRZYDATNY
    • 4
      ZASKOCZONY
    • 19
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 2
      WKURZONY
    • 1
      BRAK SŁÓW

    62Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Dick 62 miesiąc temu

      Fajnie, szkoda tylko, że asfalt. Powinno się robić z niefazowanej kostki - szybciej woda wsiąka w grunt, nie ma problemu z kałużami itp. Ale lobby asfaltowo-rolkarskie wciąż jest silne.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~No i? 61 miesiąc temuocena: 100% 

      Dziwne, ścieżka rowerowa obok ulicy a pełno tu samochodziarzy...tak, można poruszać się inaczej niż autem, i co?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • Jaro 60 miesiąc temuocena: 0% 

      Tak się niektórzy emocjonują... "nie zdążycie", "lobby rowerowe opanowało Wawę", itp... Lamentom na słodzenie pedalarzom nie ma końca. Zwężofile odsądzani od czci i wiary... Władza jednak wie, że może robić niemal co chce, bo inna opcja jest tu niewybieralna. Forum aż kipi od zbulwersowania, że to nie samochody są oczkiem w głowie władz. Pomijam fakt, że to nieco zafałszowany obraz, ale jak ktoś tu słusznie zauważył: w centrach dzielnic nie poszerza się ulic, bo to droga do nikąd. Przynajmniej wg ekspertów, których obecna władza słucha. Dąży się raczej do wyprowadzania ruchu na obwodnice. Jak inne realizacje u nas, tak to wyprowadzanie ruchu też różnie wygląda... Skoro władza robi wbrew vox populi, a ktoś tę władzę wybrał, to może jednak vox słyszany na forum nie jest tym samym voxem, który wybiera w stolicy władzę?? Pomóżcie, bo już nie wiem, co myśleć (a nie zajrzę do Wyborczej, bo nie mam pod ręką, a wydanie internetowe jest płatne) ;-)

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Uon 59 miesiąc temuocena: 100% 

      S....nie w banie, godzina autem z centrum na Natolin, a metrem 20minut.Stojcie dalej:)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dick 58 miesiąc temu

      Forum na wyborczej jest darmo, można dowolne bzdury wypisywać długopisem u dołu szpalty. I nikt nie będzie hejtował.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miastowy 57 miesiąc temuocena: 89% 

      Super, cieszę się że będzie można przejechać BEZ KORKÓW rowerem;) Wszystko zaj... samochodami w Warszawie a w środku zdrowe byki.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Dick 56 miesiąc temuocena: 100% 

      Żeby byki. Krowy. Blondynki w SUVach. Zakupy, makijaż, kosmetyczka, fryzjer, sauna i spa. I zero planowania, które by umożliwiło jeden wyjazd na kilka dni i załatwienie kilku spraw po drodze (bez skręcania w lewo).

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zwykły obserwator 55 miesiąc temuocena: 29% 

      Strach się bać. Pojawią kolejne utrudnienia dla samochodów. Metro już czeka z sauną proliferacji wszelkich patogenów, bagażami bez opieki, awariami sterowania itp., hi, hi. Riebiata urabiają a neurobiałki jak zwykle dają się robić w konia bez większego wysiłku. Czy można coś więcej od bez ilorazu oczekiwać? ha, ha.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Uon 54 miesiąc temuocena: 100% 

      Ziomek nie pitol

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Frustarci w blasznych pudłach stoją w korkach! 53 miesiąc temuocena: 53% 

      Ci dziwni ludzie, tkwiący nadal MENTALNIE w XX wieku, stoją w swoich blaszanych pudłach w korkach, łudząc się, że kiedyś drogi nie będą zakorkowane, miejsca parkingowe będą łatwo dostępne i w dodatku za darmo. A to przecież MRZONKI. Sfrustrowani i znerwicowani – wyżywają się na tym forum na rowerzystach i pieszych. Dla waszych blaszanych pudeł nie ma miejsca w nowoczesnym mieście! Kierunek jest jeden - najbliższa HUTA!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 20 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wrrr 52 miesiąc temuocena: 38% 

      Dorośniesz to może zmądrzejesz

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miastowy 51 miesiąc temuocena: 78% 

      Dorosl i zmądrzał

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 7 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pedalinho loco 50 miesiąc temuocena: 35% 

      Nie ma, po prostu nie w tej chwili pilniejszych inwestycji niż pedałostrady. I, jak zwykle, nie zdążyli na styczeń - szczyt sezonu bicyklowego.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miastowy 49 miesiąc temuocena: 93% 

      Inwestycje zacznij od siebie-np w studia, z wyższym jest łatwiej w życiu i mniej napinki kto czym podjedzie:)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 13 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zenon Pawel II 48 miesiąc temuocena: 60% 

      Remont cieszy, ale postoj taxi mozna zaorac. Mozna byloby zrobic lacznik DDR do Wankowicza. Dzisiaj zlotowe sie zamawia telefonem/aplikacja, a nie podbiera z postoju.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zaczęło się od Świętokrzyskiej ... 47 miesiąc temuocena: 61% 

      1. Zwężenie Świętokrzyskiej do 1 pasa i budowa ścieżek rowerowyc - 2014 r. 2. Zwężenie Górczewskiej i budowa ścieżek rowerowych - 2020 r. 3. Postawienie krytych miejsc do parkowania rowerów na Ursynowie - 2020 r. 4. Podniesienie opłat za parkowanie w całej Warszawie - 2020 r. 5. Poszerzenie strefy płatnego parkowania na Ochocie i Żoliborzu - 2020 r. 6. Zbudowanie nowych ścieżek rowerowych na Wąwozowej - 2021 r. 7. Nowa ścieżka wzdłuż ulicy Stryjeńskich - 2021 r. 8. Zwężenie Alej Jerozolimskich i budowa ścieżek rowerowych - już niedługo 9. Zwężenie Jana Pawła II i budowa ścieżek rowerowych - już niedługo. itd. itd itd.......... A ci dziwni ludzie, tkwiący nadal MENTALNIE w XX wieku, tkwią w swoich blaszanych pudłach, łudząc się, że kiedyś nie będzie korków, miejsca parkingowe będą łatwo dostępne i w dodatku za darmo. Sfrustrowani i znerwicowani – wyżywają się na tym forum na rowerzystach i pieszych. Dla waszych blaszanych pudeł nie ma miejsca w nowoczesnym mieście!

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 46 miesiąc temuocena: 45% 

      Na pieszych to się wyżywają tylko rowerzyści. I ciekawe jakie bzdety będziesz wypisywał gdy zwiększy się udział aut zasilanych alternatywnie. I gdzie są ci rowerzyści jesienią, zimą i w deszczu. Ja ich nie widzę na drogach, za wyjątkiem dostawców jedzenia.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 18 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Benzyna po 5,50 45 miesiąc temuocena: 95% 

      No benzyna już po 5,50 zł (Orlen Rosoła).

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 18 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kierunek? Do HUTY! 44 miesiąc temuocena: 44% 

      No i jeszcze pierwszeństwo pieszego na pasach, które wprowadzili od 1 czerwca. Wszystko przeciw biednym kierowcom. Nic tylko oddać samochód na złom i przesiąść się do Metra albo na rower.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Wrrr 43 miesiąc temuocena: 67% 

      Riksze są dobre w Bangladeszu

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 42 miesiąc temuocena: 43% 

      Dopiero było potrącenie rowerzysty na nowym, nie skończonym jeszcze skrzyżowaniu bo kierowca go nie zauważył a już geniusze drogownictwa postanowili "zmodernizować" kolejną DDR przysuwając przejazd rowerowy do ruchwiwej jezdni zamiast go odsunąć.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kurak 41 miesiąc temuocena: 60% 

      Czyli tak. 1. Odsuwany ciag pieszo rowerowy od tesco aby deweloper mial lepsza swobode inwestycji 2. DDR tak blisko wawozowej ze plany 2 pasmowej wawozowej poszly do lamusa

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 25 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 40 miesiąc temuocena: 50% 

      A po co dwupasmowa Wawozowa gdy tuż obok jest metro?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 22 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pedalinho loco 39 miesiąc temuocena: 46% 

      Po to żeby sprawnie przejechać po niej samochodem?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 22 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 38 miesiąc temuocena: 49% 

      Nawet takie ulice jak Marszałkowska i Al. Jerozolimskie będą miały docelowo jeden pas dla samochodów.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 17 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 37 miesiąc temuocena: 47% 

      Nie bedą. Nie zdążycie :-)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 15 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 36 miesiąc temuocena: 57% 

      Akurat dzisiaj na profilu ZDM pojawia się informacja o podpisaniu umowy na projekt nowej Marszałkowskiej.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 17 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 35 miesiąc temuocena: 45% 

      Jak już napisałem, nie zdążycie. A z powiedzmy dobrze poinformowanych źródeł wiem, ze również nie starczy wam środków :-)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 15 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 34 miesiąc temuocena: 56% 

      Kończąc proponuję najpierw przeczytać na gazecie o wywiadzie, jakiego w kwestii zmian w Centrum udzielił Pan Prezydent Rafał Trzaskowski.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 15 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 33 miesiąc temuocena: 33% 

      Przeczytałem. Niezła beka :-) Proponuję jeszcze przeczytać komentarze pod "wywiadem".

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 32 miesiąc temuocena: 76% 

      Jednopasmowa Wąwozowa be problemu obsłuży ruch lokalny. Problemem jest tranzyt. Może więc nadszedł czas na obwodnicę Ursynowa, żeby WW, WPI, WGR, WKZ czy inne LLU mogły sobie śmigać jak lubią?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 26 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 31 miesiąc temuocena: 73% 

      Jako mieszkaniec Wąwozowej mogę tylko przyklasnąć. Dlaczego gęsto zabudowana okolica miała by jeszcze bardziej ułatwiać przemieszczanie się Konstancina i oklic?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 30 miesiąc temuocena: 75% 

      Dokładnie. Rosoła też była jako tako przejezdna do czasu poszerzenia. Poszerzanie ulic zawsze niesie też inne utrudnienia dla okolicznych mieszkańców. Nie można skręcać w lewo, zawracać, włączać się do ruchu w lewo poza wyznaczonymi, zazwyczaj odległymi skrzyżowaniami. Tyle, że nasz burmistrz ma szersze horyzonty a argumenty mieszkańców własnej dzielnicy uważa za małostkowe.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Warlord Konstancin 29 miesiąc temuocena: 40% 

      Ech jak ja lubię jeździć Wąwozową a potem KEN. Do tego parking darmoszka pod urzędem dzielnicy. Potem tylko metro i jestem w centrum, gdzie pracuję. Rola Ursynowa jako tranzytowej dzielnicy jest kluczowa. Pozdrawiam Ursynowian :-)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miastowy 28 miesiąc temuocena: 83% 

      I super, wąwozowa to nie autostrada

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Ważniak 27 miesiąc temuocena: 41% 

      I znowu... standardowo... jak zawsze... w tym mieście... w tej dzielnicy... eko oszołomy i rowery GÓRĄ! reszta... nieistotna, marginalna... kupa.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 28 40 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jaki z ciebie "ważniak"? 26 miesiąc temuocena: 57% 

      Ważniak? I nic na to nie potrafi poradzić ? Jaki z ciebie "ważniak"?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 27 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Unoś wtórny 25 miesiąc temuocena: 35% 

      Nic nie może zrobić, bo lobby rowerowe zawładnęło miastem. Dziwię się tylko, że władza straciła rozum. Bo drastyczna podwyżka opłat za śmieci, zwężanie ulic to błaganie o przegraną w najbliższych wyborach. I ten cel osiągną.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~No i? 24 miesiąc temu

      Czubku, ta ścieżka jest obok nie w ulicy, nie dotyka twojego gratka

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 23 miesiąc temuocena: 41% 

      a po co ta przebudowa? tam rowerzysci w wiekszosci jeżdżą po jezdni (jednopasmowej) w swoich "lajkrowych" wdziankach, tamujac ruch... Nieliczni korzystaja ze scieżki (starej), w tym ja, kiedy akurat jade w tamtym kierunku. Inna sprawa....to czy aby na pewno ciąg "rowerowo-pieszy" wytyczony został w latach 90-tych??? sprowadziłam sie na Kabaty w 1998 r i jako zywo, scieżek rowerowych nie było. W ogóle mało co było...głównie wiatr hulał po bezdrozach

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 26 38 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jeżdżą w blaszanych pudłach ... 22 miesiąc temuocena: 52% 

      A Wąwozową kierowcy w większości jeżdżą w swoich blaszanych pudłach, wydzielając spaliny i narażając pieszych i rowerzystów na wypadek, utratę życia w wypadku drogowym i smog.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 30 28 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 21 miesiąc temuocena: 40% 

      ~Jeżdżą w blaszanych pudłach ...-rowerzystów nie narażają bo ci MAJA (teoretycznie) swoja scieżke. I poza wszystkim to te blachosmrody odwoza/przwożą, takze twoją rodzine (chyba że jej nie masz?) do chłupy. Rozumiem, ze ty, twoja kobieta i twoje bachorki, popylacie wyłacznie na rowerkach, hulajnogach, rolkach czy nogach, do swoich miejsc pracy i placowek edukacyjnych? i to przez cały rok (równiez w zimie) w 3 milionowym miescie, w ktorym przekątna (czyli przejazd z Ursynowa na Targowek) to jakieś 50 km+

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 20 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 20 miesiąc temuocena: 41% 

      no i dodam, że każdy samochod POWINIEN mieć katalizator (wyguglaj sobie co to jest), inaczej nie powinien przejsć przegladu technicznego, uprawniającego do poruszania się po drogach. Że nie wspomnę o hybrydach czy elektrykach, których coraz wiecej w miastach, w Warszawie tyż.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 17 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~RUCH SAMOCHODOWY to 60% SMOGU 19 miesiąc temuocena: 47% 

      Po pierwsze to, że każdy samochód "POWINIEN" mieć katalizator, wcale nie znaczy że KAŻDY go ma. Kierowcy celowo usuwają katalizatory (patrz np. forum "FordClubPolska.org i "Forum-Subaru.pl"). Po drugie, z katalizatorami, czy bez nich, RUCH SAMOCHODOWY odpowiada za PONAD 60% SMOGU (pył PM10) WYTWORZONEGO w WARSZAWIE. Wystarczy?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 23 26 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pol 18 miesiąc temuocena: 10% 

      Może niektórzy są bardziej wrażliwi na estetykę i mają więcej smaku niż Ty. Za komuny by Ci się podobało. Minimalizm i syf wszędzie

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Unoś wtórny 17 miesiąc temuocena: 55% 

      Z tym smogiem to oczywiście całkowita nieprawda. Odpowiadają za niego ogrzewanie w sezonie ciepłowniczym oraz brak wiatru i pogoda umożliwiające koncentrację pyłów ( pochodzących znów głównie z energetyki). No i oczywiście unoś wtórny powodowany przez wszystkich w tym także rowerzystów

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 22 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pedalinho loco 16 miesiąc temuocena: 41% 

      Unos wtórny. A u wos?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 16 23 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Unoś wtórny 15 miesiąc temuocena: 33% 

      Grunt, że zrozumiałeś.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 14 miesiąc temuocena: 54% 

      Ale bzdety wypisujesz z tym smogiem. Po sezonie grzewczym poziom zanieczyszczeń nawet nie zbliża się do granic norm, gdy w sezonie grzewczym potrafi przekroczyć nawet 800-1000% normy.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 20 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~issaa 13 miesiąc temuocena: 57% 

      ~RUCH SAMOCHODOWY to 60% SMOGU, otóż MUSI mieć. Od 1995 roku. A to, ze polaczki kombinuja to akurat nic nowego. Wiekszość Januszów i Grazyn kombinuje - głównie jakby tu zrobic żeby nie robic a zarobic = życ na koszt innych

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 13 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zet 12 miesiąc temuocena: 65% 

      Do issaa - zwyczajnie kłamiesz, napisałeś, że z Ursynowa na Targówek jest cytuję:" przejazd z Ursynowa na Targowek) to jakieś 50 km+" podczas gdy od ratusza ursynowskiego, do ratusza na Targówku jest dokładnie 20km samochodem (trasa przez Wisłostradę wg GoogleMaps. I w ten sposób wykazałeś, że zwolennicy blochosmrodów muszą zwyczajnie łgać, żeby wykazać swoje racje. Dziękujemy!

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 15 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miastowy 11 miesiąc temuocena: 100% 

      Oj dałabyś sobie dać klapsa, co?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Miastowy 10 miesiąc temu

      Jak można być takim tempym jak issa? Przecież jak jest infrastruktura rowerowa to cześć normalnych ludzi przeniesie się na ścieżki i zustanie więcej miejsca na jezdni żeby dziunia typu Issa mogła rozwieźć świniaka do rzeźni, bobo na ursus, drugie do Wawra, i sobie jeździć w kółko bo ma do tego prawo:) tyłko po co ten dym o ścieżkę rowerową...>

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marian 9 miesiąc temuocena: 22% 

      Czyli o jedno miejsce więcej, gdzie przejazd rowerowy przez ulicę, po której aktualnie pędzą auta w relacji Berlin - Moskwa jest bez świateł. Dwa dni temu rowerzysta został potrącony w al. KEN na skrzyżowaniu z ul. Płaskowickiej właśnie na drodze rowerowej bez świateł. Ilu jeszcze rowerzystów musi zostać rozjechanych na placek, żeby urzędnicy zlikwidowali przejazdy rowerowe bez świateł w poprzek głównych ulic Ursynowa? 5 - 10 -15?

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 8 miesiąc temuocena: 67% 

      Wystarczy dobudować próg zwalniający (do prędkości dopuszczalnej na tej drodze). To powinno rozwiązać problemy, bo część kierowców o własne auto dba bardziej niż o życie innych uczestników ruchu.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 7 miesiąc temuocena: 60% 

      Czyżby rowerzyści w końcu nie będą jeździć po ulicy i po chodniku? Patrząc na inne ciągi komunikacyjne to śmiem wątpić.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 29 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Żwirek Moczymorda 6 miesiąc temuocena: 59% 

      Tutaj betonowanie nie przeszkadza? A rosla sobie trawka.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~sasq 5 miesiąc temuocena: 42% 

      A komu przeszkadza? Chyba mylisz fora

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 11 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Był kilka dni temu 4 miesiąc temuocena: 69% 

      Artykuł o "trawce" był na HaloUrsynów, ale kilka dni temu. Poszukaj sobie.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 3 miesiąc temuocena: 50% 

      Tak, mówią na to betonoza. Ale ścieżki rowerowe to chcą mieć utwardzone i to najlepiej betonem lub asfaltem. Taka to ekologia.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 19 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Unoś wtórny 2 miesiąc temuocena: 45% 

      Ale za to jak asfalt pięknie pachnie w czasie upałów. Oczywiście ten że ścieżek rowerowych. I jakie piękne wdzianka z super ekologicznych tkanin? Ile lat się rozkładają? A co z przejściami dla pieszych?

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 14 17 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.3865 sekundy
    REKLAMAA2-AUTO WIMAR (rekrutacja) 08.07.2021 - 07.08.2021