REKLAMAA1-BRICOMAN-od-01-02-do-02-03-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    Redakcja haloursynow.pl

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹

    (mat. promocyjne)

    Lata szkolne to czas, kiedy dzieci bardzo intensywnie rozwijają się i kilkukrotnie przechodzą przez tak zwane fazy skokowe. To intensywne etapy dojrzewania wszystkich układów, w tym kostnego, mięśniowego, a także nerwowego i narządu wzroku. Odpowiadamy, co wspólnego ma z tym witamina D3.

    Witamina D dla dzieci w wieku szkolnym – dlaczego jest ważna?

     „Witamina słońca”, jak określana jest witamina D3, ma silny wpływ na prawidłowy rozwój dzieci oraz ich odporność na infekcje. Jej niedobory u dzieci w wieku szkolnym mogą skutkować, między innymi, wyraźnymi wahaniami nastroju – spowodowane jest to tym, że witamina D3 jest powiązana z wytwarzaniem tzw. hormonu szczęścia, czyli serotoniny. Nieprawidłowy rozwój kości, w tym ich rozmiękczenie (osteomalacja) oraz związane z nim bóle kości i niewłaściwa praca mięśni to kolejne poważne konsekwencje niedostarczania organizmowi odpowiedniej dawki witaminy D3 - tuż obok chorób przyzębia i wyniszczającej zęby próchnicy.

    Spadek odporności i uczucie osłabienia to pierwsze sygnały, że dziecku brakuje tej witaminy. W laboratoriach można oznaczyć poziom witaminy D3 z krwi, ale często już sam wywiad lekarski poprzedzony spostrzeżeniami rodziców i samych dzieci, wskazuje na konieczność uzupełnienia jej poziomu.

    Witamina D w liczbach

    • Obowiązujące aktualnie rekomendacje dotyczące suplementacji witaminy D dla dzieci i młodzieży między 1. a 18. rokiem życia w miesiącach: wrzesień-kwiecień, to: 600-1000 j.m./dziennie (15.0–25.0 μg/dzień) w zależności od masy ciała. Dodatkowa suplementacja, na poziomie 600–1000 j.m./dziennie(15.0–25.0 μg/dzień), jest rekomendowana przez ekspertów na wszystkie miesiące roku, jeśli nie doszło do odpowiedniej syntezy skórnej witaminy D podczas miesięcy letnich (warunek: ekspozycja twarzy, dekoltu i przedramion przez 15 minut w bezchmurne dni, bez użycia filtrów UV).
    • Niedobór witaminy D, który podlega leczeniu to wartości poniżej 20 ng/mL (50 nmol/L).
    • Dawkami bezpiecznymi dla dzieci, bez ryzyka skutków ubocznych, są: 2000 j.m. (50 µg)/dzień dzieci 1-10 lat; 4000 j.m. (100µg)/dzień dzieci i młodzież 11-18 lat.

    Witamina D w diecie

    Witamina D dla dzieci w wieku szkolnym jest na tyle ważna, że warto zadbać o jej obecność w codziennym jadłospisie pociechy. Mimo, że witamina D jest obecna w produktach spożywczych (żółtka jaj kurzych, tran rybi, tłuste ryby morskie), to jej zawartość jest w nich niewielka. Aby móc zaspokoić zapotrzebowanie organizmu dziecka w wieku szkolnym na ten składnik, konieczne byłoby spożycie bardzo dużych ilości wyżej wymienionych produktów spożywczych. Mogłoby to być niebezpieczne dla zdrowia (np. codziennie porcja łososia – ryzyko zatrucia metalami ciężkimi, 20 żółtek jaj!, 12,5 ml tranu – ryzyko przedawkowania witaminy A).

    Witamina słońca

    Nasz organizm ma zdolność wytwarzania witaminy D3 w skórze w wyniku fotosyntezy – stąd  określanie jej „witaminą słońca”. Jednak w naszej strefie geograficznej, wymagana do tego 15-minutowa codzienna ekspozycja skóry twarzy, dekoltu i przedramion na światło słoneczne jest praktycznie niemożliwa. Latem, kiedy lubimy wystawić się na działanie promieni słonecznych, konieczne jest z kolei stosowanie kremów z filtrem, chroniących nas przed negatywnym wpływem promieniowania UV na naszą skórę.

    Jak widać, witamina D dla dzieci w wieku szkolnym jest niezwykle ważna, a jej suplementacja w pełni uzasadniona. Jeśli chcesz zadbać, aby Twoje dzieci regularnie ją przyjmowały, zwróć uwagę na produkt mel●tiki witamina D. Poza odpowiednio dobraną do wieku dzieci (od 3. do 18. roku życia) dawką witaminy D nie zawiera  on cukru, co pozwala nie narażać zębów na próchnicę. Tabletki te, dzięki formule MELT FORM, są szybko przyswajane przez organizm i mają lubiany przez dzieci waniliowy smak.

    (mat. promocyjny)

    1Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~ineka 1 5 miesięcy temu

      dobrym sposobem na uzupełnienie witaminy d jest suplementacja w wygodnej formie kropelek evital d1000, trzeba uważać z tym niedoborem witaminy d ponieważ witamina d odpowiada za wiele aspektów naszego zycia

      Edytowany: 5 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.118 sekundy
    REKLAMA