REKLAMAA1 BYŚ 01.09.2021 - 30.09.2021
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (KW)

    Drogowcy podpisali umowę na przebudowę skrzyżowania al. KEN z ulicami Bartóka i Surowieckiego. Szukują się ogromne zmiany dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Prace mają skończyć się na jesieni.

    Już niedługo powinny rozpocząć się prace na skrzyżowaniu al. KEN z ulicami Surowieckiego i Bartóka. Na początku czerwca Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę na przebudowę skrzyżowania. Inwestycja - chociaż realizowana z myślą głównie o rowerzystach - wprowadzi zmiany także dla pieszych i kierowców.

    - Zakres obejmuje przebudowę całej sygnalizacji z włączeniem jej do koordynacji w ciągu al. KEN, przebudowę chodników i przejść dla pieszych, budowę przejazdów dla rowerów na wszystkich wlotach i połączenia drogi dla rowerów do drogi zbiorczej po północno-wschodniej stronie skrzyżowania. Powstanie też alejka pieszo-rowerowa na odcinku od chodnika wzdłuż ul. Dolina Służewiecka do chodnika w parku im. Romana Kozłowskiego - mówi rzecznik drogowców Mikołaj Pieńkos.

    Projekt organizacji ruchu po przebudowie skrzyżowania. źródło: ZDM

    Trzy lata poślizgu

    Na realizację tego projektu z budżetu obywatelskiego mieszkańcy czekają od 2018 roku. Na pomysł pod nazwą "Usprawnienie ruchu rowerów od al. KEN do Doliny Służewieckiej" zagłosowały 1622 osoby. Początkowo projekt obejmował jedynie budowę przejazdu dla rowerów na przejściu przez ul. Surowieckiego oraz budowę drogi łączącej ścieżkę rowerową w parku przy Kopie Cwila z uliczkami w rejonie budynków przy ul. Koński Jar 9 i 10.

    Projekt został jednak znacznie rozszerzony. Natomiast budżet na jego wykonanie już nie. ZDM próbował zmniejszyć zakres inwestycji i dopasować ją do dostępnej kwoty. Na to nie zgodziło się ówczesne Biuro Polityki Mobilności i Transportu. Dlatego też drogowcy musieli poczekać na zastrzyk gotówki.

    - Na taki zakres trzeba było pozyskać niemal 2 mln zł, co się w końcu udało, i możemy przystąpić do realizacji - mówił w marcu Pieńkos, kiedy to ruszył przetarg na wykonanie projektu.

    Oszczędzają, gdzie się da

    Koniec końców okazało się, że kwota 2 mln zł jest... za duża. Przetarg na realizację inwestycji wygrała firma Jarpol, która podejmie się przebudowy skrzyżowania za jedyne 1 mln 105 tys. złotych. Zatem drogowcom uda się jeszcze zaoszczędzić.

    Na razie nie wiadomo, jakie utrudnienia w ruchu spowoduje przebudowa skrzyżowania - wykonawca nie ma jeszcze zatwierdzonej czasowej organizacji ruchu. Wiadomo natomiast, do kiedy mogą one potrwać. Prace zakończą się najpóźniej cztery miesiące od podpisania umowy. W październiku mieszkańcy będą mogli już korzystać z odnowionego skrzyżowania.

    Przebudowa skrzyżowania al. KEN z ulicami Bartóka i Surowieckiego to kolejna wielka rowerowa inwestycja na Ursynowie w tym roku. Na jesieni gotowe mają być również odnowiony chodnik i ścieżka na ul. Wąwozowej. Podobnie skończyć ma się budowa ścieżki rowerowej na ul. Stryjeńskich, na odcinku od Wąwozowej do Przy Bażantarni.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 78

    • 30
      BARDZO PRZYDATNY
    • 13
      ZASKOCZONY
    • 13
      PRZYDATNY
    • 1
      OBOJĘTNY
    • 4
      NIEPRZYDATNY
    • 6
      WKURZONY
    • 11
      BRAK SŁÓW

    21Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
    Uwaga! Komentarze ukazują się dopiero po moderacji przez redakcję.

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~abadaba 21 miesiąc temu

      Jest to dobre skrzyżowanie, wszystko było ok. Szkoda na to pieniędzy.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Raczysko miejskie 20 miesiąc temuocena: 67% 

      Czyli kolejny projekt BO, ktory wygrywa z jakąś g..nie niską kwotą, po czym jakis urzedas dorzuca kolejne setki tysięcy. Ciekawe, ze to z reguły dotyczy inwestycji drogowych i rowerzystów. Ten cały BO to jest jeden wielki wał, śmierdzi to na kilometr i w końcu NIK albo CBA powinni to dokładnie przetrzepac.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Paulo 19 miesiąc temuocena: 69% 

      Czyli będziemy mieć nowy bałagan komunikacyjny. Najlepiej całkowicie sparaliżować Ursynów, bo przecież zamknięta ulica Płaskowickiej i zwężona Rosoła to za mało. Czy ktoś w ogóle odpowiedział na pytanie, po co jest ta przebudowa? Wierzycie w to, że skończą na jesieni? Może i tak, tylko nie powiedzieli, którego roku...

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • kamil 18 miesiąc temuocena: 20% 

      Drogi, gdybyś przeczytał ze zrozumieniem i dokładnie artykuł zanim go skomentowałeś to byś wiedział. Przebudowa umożliwi rowerzystom przejeżdżanie przez skrzyżowanie w sposób bardziej cywilizowany niż przeprowadzanie rowerów przez i tak szerokie zebry.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Paulo 17 miesiąc temuocena: 85% 

      @kamil, gdybyś przeczytał ze zrozumieniem mój wpis to byś wiedział, o czym piszę. Ja przeczytałem artykuł i wiem, że zostaną wprowadzone zmiany również dla samochodów, a to oznacza korki i ciasnotę podczas przebudowy. I tak przy okazji: nie jestem dla ciebie żaden "drogi". Zejdź trochę z tego protekcjonalnego tonu.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 11 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 16 miesiąc temuocena: 60% 

      NO ALE ŚCIEŻKI! I PROGI, WINCY PROGUF! Oczywiście już na planie widać, że aby skręcić w prawo i nie strzelić pędzącego pedalarza, będzie się trzeba zatrzymać NA PASIE, bo odcinek akumulacji- miejsca pomiędzy pasem ruchu, a ścieżką/pasami, jest, jak przystało na urzędasów, wielkości małego fiata. NO ALE PRZYNAJMNIEJ ŚCIEŻKA JEST DOOKOŁA I JAŚNIE PAN ROWERZYSTA NIE BĘDZIE JUŻ MUSIAŁ UWAŻAĆ NA NIC WOKOŁO.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Boom 15 miesiąc temuocena: 63% 

      Zobaczcie dokładnie plan przebudowy. Znowu będzie sytuacja, że piesi będą mieli problemy z przejściem przez ścieżki rowerowe.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~brakuje już tylko 100 metrów 14 miesiąc temuocena: 39% 

      Za zaoszczędzony milion złotych niech zrobią przedłużenie Belgradzkiej do Pileckiego.

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 14 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 13 miesiąc temuocena: 53% 

      Łapy precz od przedpola Lasu Kabackiego!!!!!!!!!!!!!!!! Może jeszcze w samym lesie zrobić dla jaśnie pana parkingi????? Korki na Stryjeńskich już się skończyły.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 10 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~2+8=10 12 miesiąc temuocena: 38% 

      Popieram. A Ty ~pol zluzuj bo zylka ci peknie. Korki na Stryjenskich wroca jak tylko skoncza sie wakacje. Nie kazdy ma mozliwosc albo nawet checi jezdzic 1.5 godz komunikacja miejska po tym miescie. A nawet gdyby wszyscy nagle nabrali na to ochoty to nie starczy taboru. Zwlaszcza jak przyjdzie 4 fala pandemii i znowu ogranicza maksymalna liczbe pasazerow. Wlasciwie to powinienes byc wdzieczny wszystkim tym ktorzy wybieraja samochod a wiec powinines popierac projekt kolejnej drogi ktora poprawi plynnosc komunikacji :)

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 6 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cik 11 miesiąc temuocena: 47% 

      Miasto stawia na rowery, komunikację publiczną i podróże piesze. Chodzi m. in. o ekologię. Aby poprawić płynność komunikacji można się np. przesiąść na rower. Zresztą po wynikach BO na Ursynowie widać, że projekty rowerowe mają duże poparcie.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 8 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~5+1=6 10 miesiąc temuocena: 64% 

      Miasto stawia na coś? Co to za nowomowa? Miasto to są ludzie. Nie każdy jest studentem albo singlem żeby sobie rowerem jeżdzić na zbawixa albo na bulwary wiślane. To ze projekty w jakims BO pokazuje popularyzacje rowerow to nie znaczy ze ludzie chca nimi jezdzic 7 dni w tygodniu. Ja sam tak jezdzilem przez kilka lat robiac po 5-7 tys km rocznie takze zima. Ale to bylo jak mialem na to czas i warunki. Zawieź na rowerze dziecko na rehabilitacje albo do lekarza, zrob tygodniowe zakupy, pojedz do pracy gdzie musisz wygladac jak czlowiek a nie jak kolarz w trakcie zawodow, przywiez cos z Castoramy. Znam dosłownie jedna parę która funkcjonuje w ten sposób i ma dzieci. Zaloze sie ze bedzie tak az zaczna zarabiac lepsze pieniadze. To nie jest Kopenhaga tylko miasto o 3 razy wiekszej powierzchni. W dodatku my miewamy zimy. A odnosnie EKO to w obecnej formie jest to jedynie pomysl na nowe rozdanie gospodarze EU i co najwyzej wypychaja syf gdzie indziej, nic wiecej.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Cik 9 miesiąc temuocena: 40% 

      Miasto oferuje nieodpłatne wypożyczanie rowerów towarowych. Na zakupy, do transportu dzieci czy aby przwieść materiały budowlane gdy robimy drobny remont. Szczegóły na stronach miasta. Coraz częściej słyszy się też o pracodawcach oferujących parkingi dla rowerów i prysznice dla pracowników.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 4 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~5+5=10 8 miesiąc temuocena: 83% 

      Coraz czesciej sie slyszy o prysznicach w biurowcach. No popatrz jaka diametralna odmiana. Tzn, ze jak w biurowcu obok oferuja juz prysznice a w moim jeszcze nie to ja w swoim bede smierdzial troszeczke mniej? Tzn. ze jak w biurowcu mozna wylosowac raz na pol roku szafke bo jest ich za malo a mi sie nie uda to mam trzymac recznik i brudne gacie na oparciu swojego fotela w biurze? Dopoki to nie bedzie standard to nie ma wogole o czym mowic. Wiesz wogole ile jest tych rowerow towarowych i gdzie sa zlokalizowane? Ja wiem gdzie sa 2 (slownie DWA) najblizsze dla Ursynowa. Nie rozsmieszaj mnie. Nie bede jechal na Rzymowskiego czy na Sluzew po rower zeby przewiezc dzieci z Kabat :) POWTARZAM - jezdzilem rowerem po tym miescie zapewne wiecej niz Ty i znam temat od podszewki

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 7 miesiąc temuocena: 100% 

      Tak tak, "miasto oferuje" to przeważnie oznacza "weź tam idź do urzędu znajdź coś/kogoś i ten ktoś może ci to coś wyda po podpisaniu 20 dokumentów". Ludzie mają w d..użym poważaniu jakiekolwiek dodatkowe bujanie się z czymś, co im utrudnia życie. To, że BO "promuje" rowery to tylko kwestia tego, że sam BO jest wykorzystywany przez społeczniaków, którzy właśnie siedzą na dupie i wymyślają kolejne "światłe pomysły dla dzielnicy" - wystarczy sprawdzić ilość oddawanych głosów, żeby sprawdzić czy ktoś spoza kółek wzajemnej adoracji o tym wie czy bierze w tym udział. O rowerozie nawet nie wspomnę, bo te wszystkie "udogodnienia" to socjalistyczne "rozwiązywanie problemów przez nas stworzonych" ergo najpierw musisz się spocić i dowieźć sobie ciuchy, NO ALE niektórzy PRACODAWCY DADZĄ CI PRYSZNIC XD

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~P 6 miesiąc temuocena: 67% 

      Jak zrobią ścieżki rowerowe to wszystkie zielone strzałki na prawoskrętach idą do piachu....

      Edytowany: miesiąc temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Rumburak 5 miesiąc temuocena: 80% 

      A ja nie mogę pojąć, dlaczego. Przecież zielona strzałka pozwala właśnie bezpiecznie skręcić w prawo bez zajeżdżania drogi rowerzyście. Przy jej braku obaj mamy zielone i może mi wyskoczyć zza pleców rower lub hulajnoga.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 12 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~JPRDLE 4 miesiąc temuocena: 63% 

      Nie wymagają od tych ratuszowych "inszynieroof" logicznego myślenia. Wystarczy popatrzeć co spłodzili na skrzyżowaniu Rosoła i Wąwozowej. Z bezpieczeństwem bynajmniej to nie ma nic wspólnego. I beknął ktoś za to? :/

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 5 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~tedy 3 miesiąc temuocena: 86% 

      @Rumburak, Zielone strzałki to super rozwiązanie, ale niestety większość się nie zatrzymuje na nich, nie uważa na innych (pieszych/rowerzystów), niektórzy nawet, o zgrozo, myślą że to sygnalizator S-3d i mają pierwszeństwo. Stąd ten problem. Jeśli ludzie nie uważają to później sami pokutują zabieraniem strzałek, niestety.

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 6 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~nick_znik 2 miesiąc temuocena: 29% 

      Zielone strzałki już dawno zaczęto likwidować. Nigdzie w świecie się ich nie używa

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 2 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ats 1 miesiąc temuocena: 100% 

      ~nick_znik U nas generalnie panuje zasada, że kopiujemy z tego MITYCZNEGO WSPANIAŁEGO ZACHODU, tylko te rozwiązania, które urzędasom się podobają- bo po co migające zielone przed żółtym czy ograniczenie PASÓW i zastąpienie ich brodami, gdzie to pieszy musi ruszyć łbem, żeby nie zapakować się pod auto jak ostatni idiota, skoro można zlikwidować strzałki i jeszcze bardziej pogorszyć skomunikowanie przez zwężenia czy takie idiotyzmy jak progi zwalniające na dwupasmowych alejach...

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.355 sekundy
    REKLAMAA2 AUTO WIMAR 01.08.2021 - 31.10.2021