REKLAMA
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (mat. inwestora)

    REKLAMA

    Właściciel Centrum Handlowego "Ursynów" chce poszerzyć ulicę Płaskowickiej. Na odcinku od Gandhi do Puławskiej powstaną dwie jezdnie z wygodnym lewoskrętem w Puławską. Inwestycja może ruszyć w przyszłym roku. Warunek? Uchwalenie przez radnych planu miejscowego, który pozwoli rozbudować galerię handlową.

    O wąskim gardle na Płaskowickiej kierowcom z Ursynowa nie trzeba przypominać. Codziennie rano i po południu w rejonie ronda przy Roentgena auta stoją w gigantycznym korku. Tak jest od lat.

    - Jak się do tego doda prace nad obwodnicą w rejonie Pileckiego, to codzienna masakra gotowa - komentuje pan Paweł, kierowca z Ursynowa, który codziennie wyjeżdża na Puławską. Częściej stoi niż jedzie - pokonanie krótkiego odcinka zajmuje mu ok. 20-30 minut.

    Były przymiarki, ale na szacunkach się skończyło

    Kilka lat temu miasto przymierzało się do dokończenia przebudowy Płaskowickiej, ale na przeszkodzie stanęły koszty. Wykup gruntów pod drugą nitkę ulicy wyniósłby kilkadziesiąt milionów złotych.

    Teraz do sprawy wraca właściciel Centrum Handlowego "Ursynów", firma Unibail-Rodamco-Westfield (właściciel Arkadii, Galerii Mokotów czy Galerii Wileńskiej), która chce rozbudować swoją galerię przy Puławskiej 427. Zadeklarowała, że sama wybuduje drugą nitkę Płaskowickiej. Pierwsze rozmowy z miastem na ten temat rozpoczęły się w październiku 2016 roku.

    - Zwieńczeniem rozmów było podpisanie stosownej umowy partycypacyjnej dotyczącej rozszerzenia ul. Płaskowickiej, którą 14 grudnia 2017 roku CH Ursynów zawarło z Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych - informuje inwestor. 

    Zgodnie z umową, firma Unibail-Rodamco-Westfield ma pokryć wszystkie koszty rozbudowy ulicy - ok. 64 mln złotych, w tym wykup gruntów od prywatnych właścicieli. Po wybudowaniu ulica przeszłaby na własność miasta.

    powyżej: wizualizacja poszerzonej ul. Płaskowickiej i rozbudowanego centrum handlowego - źródło: mat. inwestora

    Warunkiem sfinansowania drogi jest uchwalenie planu miejscowego dla CH "Ursynów", co pozwoli rozbudować istniejącego blaszaka. Taki wymóg wprowadziła ustawa z 2015 roku, która wprowadziła wyraźną zasadę, że lokalizacja obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. m.kw. może nastąpić wyłącznie na podstawie osobnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

    Władze miasta uznały, że skoro centrum już istnieje (powstało na terenach, które studium uwarunkowań przestrzennych przeznaczyło pod domy jednorodzinne, ale w praktyce powstały tam obiekty usługowe), to należy urealnić plany i pozwolić na zmodernizowanie galerii na terenach w obrębie istniejącego obiektu. Nie bez znaczenia jest fakt, że inwestycja nie budzi tak skrajnych emocji, jak np. planowana rozbudowa Tesco na Kabatach.

    Uchwałę podziałową, która wyłącza teren centrum (od Puławskiej do przyszłego węzła trasy POW z ul. Płaskowickiej) z dotychczasowej uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego, pozytywnie zaopiniowali już ursynowscy radni, a dziś zrobiła to Rada Warszawy. Gotowy plan dla centrum handlowego miejscy radni mają przyjąć już w następnej kadencji.

    Co ma powstać przy Płaskowickiej?

    Wg planów inwestora, obecne centrum handlowe z blaszaka przekształci się w dużą galerię o nowoczesnym wyglądzie - m.in. z przeszklonym bulwarem jako optycznym przedłużeniem ul. Roentgena oraz ogrodami na dachu. Co ciekawe, stare centrum podczas rozbudowy ma być cały czas czynne. Stopniowo znikać ma za to parking, na którym stanie nowa galeria. Otwarcie obiektu może nastąpić najwcześniej w rok po oddaniu trasy POW sąsiadującej z Centrum Handlowym "Ursynów", czyli ok. 2021-2022 roku. Unibail-Rodamco-Westfield na razie unika podawania szczegółów.

    - Projektowanie galerii jest na bardzo wstępnym etapie - usłyszeliśmy od przedstawiciela koncernu.

    Więcej wiemy na temat planowanej przebudowy ulicy Płaskowickiej. Projektowanie jest zaawansowane - powstaje właśnie koncepcja drogowa. Zakłada ona budowę dwóch jezdni z 2 pasami ruchu na odcinku od Puławskiej do Gandhi wraz z wydzielonymi pasami do skrętów. W ramach inwestycji na skrzyżowaniu z Puławską powstaną również dodatkowe pasy ruchu, w tym bezkolizyjne lewoskręty.

    - Zmodernizowana droga zyska przyjaźniejszy charakter, również dzięki zaplanowanemu pasowi zieleni pomiędzy jezdniami i towarzyszącej infrastrukturze w postaci ścieżki rowerowej i chodników, by w częściach przyległych uzyskać charakter bulwaru miejskiego z ciągiem przestrzeni publicznych - zapowiada Unibail-Rodamco-Westfield.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 382

    • 125
      BARDZO PRZYDATNY
    • 24
      ZASKOCZONY
    • 19
      PRZYDATNY
    • 8
      OBOJĘTNY
    • 25
      NIEPRZYDATNY
    • 70
      WKURZONY
    • 111
      BRAK SŁÓW

    23Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~alisterkabat 23 7 dni temuocena: 96% 

      do Tubylec. Nie rozumiem, co chcesz powiedzieć. Że planów sporządzonych kilkadziesiąt lat temu, w innych realiach nie należy korygować? Jak najbardziej należy. POW to w dłuższej perspektywie degradacja tej części Ursynowa. A co do galerii (mall/ang) to w cywilizowanym świecie odchodzą od takich form na rzecz mniejszych obiektów handlowych, wkomponowanych w tkankę dzielnicy. To model dominujący w krajach rozwijających się i w USA. Ursynów nie jest ani jednym, ani drugim.

      Edytowany: 7 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tubylec 22 5 dni temu

      Chcę powiedzieć, że pomimo tego, iż kompletnym szaleństwem było popowadzenie transkontynetalnej autostrady przez środek dzielnicy mieszkaniowej W-wy to ten projekt został zrealizowany. Jak to możliwe że nikt decyzyjny wtedy nie powiedział - ludzie co wy chcecie zrobić??? Co do galerii to póki co to Polacy uwielbiają spędzać czas w galeriach handlowych. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa ta "rozrywka" będzie tracić urok i za 10-15 lat galerie zaczną pustoszeć. Póki co jest zapotrzebowanie, będą budować i niech budują.

      Edytowany: 5 dni temu

      oceń komentarz 0 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~STOP POW 21 9 dni temuocena: 56% 

      I znowu ukłon władz w stronę blachosmrodów :( A kiedy zaczną mysleć o zdrowiu mieszkańców zatruwanych smogiem?

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 50 39 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~filu 20 11 dni temuocena: 49% 

      Dobry pomysl - dobra lokalizacja. Popieram.

      Edytowany: 9 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 48 50 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~P. 19 12 dni temuocena: 48% 

      To jest naprawdę dobry pomysł! W tym miejscu jest świetna komunikacja i duży teren, nie to co Tesco wciśnięte między zabudowę mieszkaniową. Jestem za uchwaleniem tych planów i jak najszybszym przystąpieniem do realizacji inwestycji.

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 41 45 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~aldona kry 18 12 dni temuocena: 53% 

      No i Tesco może się pakować ze swoimi planami, a KEN Center już myśleć o wynajęciu swej galerii na basen :)

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Zxc 17 12 dni temuocena: 53% 

      Skończą to poszerzać, jak już obwodnica będzie otwarta i ruch na tym odcinku spadnie o 80%. Teraz, natychmiast jest coś potrzebne i to na odcinku Płaskowickiej od Puławskiej do ronda przy Auchan.

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~abc 16 12 dni temuocena: 50% 

      Poszerzenie tego odcinka bez przebudowy skrzyżowania z Puławską nic nie zmieni, bo przyczyną zatykania się nie jest zwężenie tylko światła na Puławska/Płaskowickiej. A w drugą stronę korków nie ma, a jeśli są to przyczyna leży w na dalszym odcinku Płaskowickiej (patrząc od Puławskiej)

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 7 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Robert G. 15 13 dni temuocena: 45% 

      Oby realizacja była zbliżona do wizualizacji - wygląda naprawdę dobrze, jak w dużych miastach europejskich - połączenie przestrzeni handlowej z częścią zieloną, do tego nowy układ ulic - cieszę się, bo mieszkam niedaleko!

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~MartaW 14 13 dni temuocena: 36% 

      Super! I przy okazji piekna przestrzen dlavwszystkich do odpoczynku

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mariannap 13 13 dni temuocena: 47% 

      Super pomysł! Radni powinni pospieszyć sie ze zgodą, skoro sami nie umieją zbudować ulicy!

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 21 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~precz z wiecznym "nie da się" w wykonaniu mianowańców PO 12 13 dni temuocena: 31% 

      Właściciel galerii na prezydenta! Czas rządów Platformy na Ursynowie dobiegł końca.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 34 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jarek44.,, 11 13 dni temuocena: 57% 

      no tak za PiSu lepiej, Panstwo instytucją charytatywną.....a ludzie pracujący jak mało zarabiali tak dalej mało zarabiaja bo na podwyżki nie ma kasy a dlaczego bo socjal coraz większy...nic nie robić tylko dzieci na 500+ i wyprawki super !!!!! ..............litości.....

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 21 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tubylec 10 13 dni temuocena: 53% 

      Nareszcie,! Jest absolutnie zadziwiające, że jedna z najbogatszych dzielnic Warszawy ma 2 markety (galerie?) Kabaty i CH Ursynów na zawstydzającym poziomie. Takich zapyziałych hal baraków nie spotka się nawet w miastach powiatowych. Jest to zrozumiałe, są to jedne z pierwszych obiektów tego typu wznoszonych w naszym kraju w 2 poł. lat 90-tych. Rozbudowana galeria ma szanse osłonić budynki przy Płaskowiciej od hałasu ,który będzie przenikał od budowanej na tyłach CH Ursynów autostrady. Mam tu na myśli głównie porę nocną, kiedy w galerii ruch będzie zamierał, a autostradą w obie stony będzie jechał sznur tirów.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Grigor 9 13 dni temuocena: 50% 

      Zapomniałeś o niedawno rozbudowanym KEN Center na Stokłosach.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 22 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tubylec 8 13 dni temuocena: 47% 

      Racja, przebudowano KEN CENTER, nawet fajnie to wyszło, ale to bardzo mały obiekt o znaczeniu lokalnym, a na Ursynowie mieszka ok 160 tys osób.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 8 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabaty42 7 13 dni temuocena: 50% 

      @Grigor - weź daj spokój z tym KEN CENTER. To żadne centrum handlowe, kilka sklepów na krzyż i szeroki korytarz. Mimo przebudowy i - delikatnie mówiąc - poprzedniej ekipy rządzącej na Ursynowie - wyszło takie niewiadomo co. Powstanie galeria taka jak ta i po takim KEN CENTER i Leklerku wiatr hulać będzie

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 8 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~alisterkabat 6 7 dni temuocena: 60% 

      Piękna wizja, zaiste. Sznur tirów jadących przez Ursynów, galeria zasłaniająca widok z okna... To z cyklu "jak my tu w Polszcze" wyobrażamy sobie światowe życie. Jeśli kryterium zaawansowania cywilizacyjnego i dostatku mają być mega galerie handlowe, to Szwajcaria jest biednym krajem :)

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tubylec 5 7 dni temuocena: 25% 

      do alisterkabat. Wiesz, nigdy nie było żadnego planu, ktoś kiedyś pozwolił wybudować CH Ursynów na pustych polach przy Puławskiej, ktoś przebił drogę z Ursynowa do CH Ursynów by naokoło nie trzeba było jeździć, ktoś przy tej drodze pozwolił mieszkania pobudować, bo niby dlaczego nie, i na koniec ktoś autostradę Rosja - Zachód przez Ursynów puścił, bo tak podobno ktoś przed wojną wytyczył. I wyszło jak jak wyszło, oto Polska właśnie.

      Edytowany: 7 dni temu

      oceń komentarz 1 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tolek 4 13 dni temuocena: 50% 

      W końcu będzie można normalnie rano wyjeżdżać. Oby szybko się z tym uporali.

      Edytowany: 13 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 18 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Greg1234 3 13 dni temuocena: 44% 

      pomysł dobry, jest za. Ursynów potrzebuje duzej, fajnej galerii!

      Edytowany: 12 dni temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 29 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~pol 2 13 dni temuocena: 59% 

      W tym miejscu przy Puławskiej i obwodnicy,gdzie domy mieszkalne są tylko z jednej strony jak najbardziej tak - w Tesco pod samym lasem w środku osiedla nie.

      Edytowany: 13 dni temu

      oceń komentarz 13 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Tubylec 1 13 dni temuocena: 45% 

      No ale na Kabatach z tym kurnikiem też coś trzeba zrobić. Może trochę mniejszy, może systemy klimatyzacji wysoko i centralnie umieścić, by nie było ich słychać, może parking i rozładunki całkowicie pod ziemię schować. Wszytko można zrobić, w a takim miejscu jak Kabaty, na pewno nawet bardzo znacząca inwestycja szybko się zwróci.

      Edytowany: 12 dni temu

      oceń komentarz 10 12 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1724 sekundy
    REKLAMA