Przebudowana ulica Relaksowa wraz ze skrzyżowaniem z ul. Wąwozową od godz. 20:00 jest otwarta. Kierowcy znów mogą przejechać także ul. Rosnowskiego. Tymczasem budowa drugiej nitki Rosoła - od Jeżewskiego do Wąwozowej staje pod dużym znakiem zapytania. Wojewoda dopatrzył się uchybień i uchylił pozwolenie na budowę.
Drogowcy skończyli już budowę drugiej nitki Relaksowej - od skrzyżowania z Wąwozową do skrzyżowania z Rosnowskiego. - Jeszcze dzisiaj w nocy otworzymy przejazd dla kierowców - mówił w południe burmistrz Ursynowa. Oznacza to także otwarcie tranzytu przez ul. Rosnowskiego do Powsina.
AKTUALIZACJA: Drogowcy zrobili kierowcom niespodziankę, otworzyli przejazd już o 20:00. o czym informowaliśmy na profilu Haloursynow.pl na Facebooku:
W kolejnych dniach budowlańcy mieli zacząć budowę nowej nitki na ostatnim nieposzerzonym odcinku Rosoła - od Jeżewskiego do Wąwozowej. Prace miały trwać tak, by nie zakłócać ruchu. Dopiero w wakacje miały się przenieść na starą nitkę.
Wojewoda uchylił pozwolenie na budowę
Nad inwestycją wartą 20 mln złotych po raz kolejny zebrały się czarne chmury. 7 maja wojewoda mazowiecki uchylił decyzję o wydaniu pozwolenia na budowę, tzw. ZRiD, które wydawało miejskie Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego. Pismo właśnie dotarło do dzielnicy, która musi wstrzymać dalsze prace na Rosoła.
- Już dawno nie byłem tak zdenerwowany - mówi Robert Kempa burmistrz Ursynowa w rozmowie z Haloursynow.pl. - Zarzuty są kuriozalne. Wojewoda wmontował nas i wykonawcę w niezłe bagno - mówi burmistrz.
Odwołanie od pozwolenia na budowę złożyło trzech mieszkańców ul. Rosoła. Wojewoda nie uznał ich zarzutów. Ale doszukał się w dokumentach innych uchybień, które pozwoliły mu uchylić zezwolenie.
Do czego przyczepił się wojewoda? Wg burmistrza, głównie do słownictwa. Dzielnica użyła w pozwoleniu nazwy "miasto st. Warszawa" a zdaniem wojewody powinna użyć nazwa "Prezydent m.st. Warszawy". Zamiast "miejsca postojowe" powinny być "parkingi", a zamiast "ulicy" powinna być "droga".
Przedstawiciel rządu na województwo mazowieckie wytknął też dzielnicy braki w ostemplowaniu dokumentów. Wszystkie zarzuty burmistrz odrzuca i uznaje za absurdalne. - W życiu nie czytałem takiego dokumentu. Jak organ rządowy mógł się pod czymś takim podpisać?! - oburza się Kempa.
Czekamy na komentarz biura prasowego wojewody w tej sprawie. Rano obiecano nam, że dotrze on w ciągu dnia. Niestety do godz. 16:30 go nie otrzymaliśmy. Stanowisko wojewody opublikujemy w osobnym artykule, jak tylko je otrzymamy.
Opóźnienie - minimum 2 miesiące
Pewne jest jedno. Po decyzji wojewody prace na Rosoła zostaną wstrzymane. Dzielnica musi poczekać, aż do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego (które wydawało zgodę na budowę) dotrą dokumenty wojewody. Miasto już postanowiło, że nie będzie się odwoływać, tylko wyda nowe poprawione pozwolenie na budowę. Tak ma być szybciej.
Jednak procedury swoje trwają. Jak szacuje dzielnica, przebudowa Rosoła od Jeżewskiego do Wąwozowej, może zostać wznowiona około sierpnia. Tymczasem w obowiązującej umowie wykonawca ma termin na zakończenie budowy do 30 września, po decyzji wojewody zupełnie nierealny. Z tego też powodu urzędowi dzielnicy grozi spór prawny z firmą Fal-Bruk, która jest gotowa ruszyć z pracami, a nie będzie mogła ich rozpocząć.
Budowa ciągu Rosoła-Relaksowa-Rosnowskiego wtrzymywana jest nie pierwszy raz. W ubiegłym roku na przeszkodzie w pracach na budowie połączenia z Powsinem stanęła sójka, która w okresie lęgowym założyła gniazdo na jednym z drzew. Później okazało się, że gniazdo jest puste. Wcześniej projektowanie nowej ul. Rosoła od Jeżewskiego do Wąwozowej wstrzymali działacze "Projektu Ursynów", którzy domagali się zapewnienia większek liczby miejsc parkingowych przy blokach spółdzielni "Osiedle Kabaty".
ZOBACZ ZDJĘCIA Z BUDOWY ULICY RELAKSOWEJ - źródło: Visit360.pl
[ZT]10503[/ZT]
[ZT]9965[/ZT]
[ZT]7900[/ZT]
karikal17:15, 21.05.2018
To ciekawe, czyżby wojewoda chciał namieszać w kampanii wyborczej? Tylko dlaczego kosztem nas wszytskich???? 17:15, 21.05.2018
Zły porucznik17:39, 21.05.2018
To jest po prostu seria różnych bezsensów:
1. Bezsensowna droga, która nikomu nie służy, a jest tylko tranzytem dla hordy WPI
2. Bezsensowne "odbarczeniowki" i bezsens dla społeczności lokalnej, która ma utrudniony wyjazd/zjazd z drogi za ich podatki pod ich oknami
3. Bezsensowne wykonanie, totalna porażka organizacyjna, bezsensowne "objazdy", zablokowanie lokalnych uliczek, dewastacja Dembego przez ciężki sprzęt z budowy
4. Bezsensowne decyzje władz, w tym przede wszystkim burmistrza i wojewody - trudno orzec, który z nich jest głupszy i bardziej bezsensowny "en masse"
5. Bezsensowne tłumaczenia władz i argumenty za przyjętą kolejnością budowy dróg w kierunku Wilanowa, a także dotyczące przyczyn ewidentnego chaosu i negatywnego wpływu tej budowy na okolicę. Liderem jest chyba Kempa, który po raz kolejny zrobił z siebie idiotę, tłumacząc dlaczego Dembego jest właśnie dewastowana przez wykonawcę. 17:39, 21.05.2018
dzudza18:38, 21.05.2018
Gratuluję celnej wypowiedzi. Dodam jeszcze, że jeśli wzdłuż dróg tranzytowych (KEN i Wąwozowa, bo takimi się teraz staną) projektuje się lokale usługowe i wiele przejść dla pieszych w tym dla dzieci idących do szkoły, oczekujmy większej liczby wypadków. Już teraz KEN jest bardzo niebezpieczna a na Wąwozowej, w czasie gdy była otwarta Rosnowskiego, miały miejsce dwa wypadki w tym samym dniu. Kabaty nie są sypialnią. Tu jest duży ruch pieszy, rowerowy i mnóstwo dzieci. Jak władze dzielnicy chcą pogodzić charakter dzielnicy z ruchem tranzytowym, aby nie było więcej wypadków? 18:38, 21.05.2018
urs20:03, 21.05.2018
dlatego konieczna jest przebudowa ul.Rosola a tu walka polityczna i wojewoda nie moze przezyc zeby przed wyborami ta inwestycja sie zakonczyla. polskie piekielko.. 20:03, 21.05.2018
nie kumam20:12, 21.05.2018
Jestem w stanie zrozumiec wiele bezsensow, ale ni cholery nie moge pojac jak lokalna wladza mogla ubrac lokalna spolecznosc w tranzytowa arterie sluzaca mieszkancom Konstancina i Powsina, dewastujaca zwiekszonym ruchem Ursynow. Przeciez ta wladza miala chyba jakies marzenia o ponownej kadencji na Ursynowie i tak sobie strzelila w kolano? 20:12, 21.05.2018
Sąsiadka bazarku z I20:52, 21.05.2018
A syfiasty bazarek przy reprezentacyjnej alei Ursynowa też ma tłum klientów z Wilanowa, którzy szybciutko dojeżdżają Orszady. A u siebie na Wilanowie nie pozwoliliby postawić sobie pod oknami takiego Paździerza. To mają blisko u nas... 20:52, 21.05.2018
ten z krakowskiego17:52, 21.05.2018
polskie popisowe piekiełko, niekompeteny burmistrz, który nie umi pieczątki dobrze przybić i łże-wojewoda, który każdo belkę pod nushky podrzuci byle sie tylko peo wywaliło na podłogę i rozbiło sobie ten dur łep. 17:52, 21.05.2018
jot23:09, 21.05.2018
i jeszcze dodaj bezmózgich projektantów oraz wykonawców. Bo jeden nie umie zaprojektować drogi w sensowny sposób, a drugi nie umie zorganizować budowy zgodnie z przepisami i zdrowym rozsądkiem. Ale przecież oni ani tu nie mieszkają, ani nie będą z tego korzystać. Więc mają w... 23:09, 21.05.2018
Manolo18:39, 21.05.2018
Mieszkam na Dembego. Obejrzałem sobie dokładnie stan prac w niedzielę i nasunęło mi się pytanie. Dlaczego zlikwidowano skrzyżowanie Relaksowa/Szajnowicza?
Teraz zamiast skręcić w lewo z Szajnowicza w Relaksową (która ma w tym miejscu już tylko jeden pas), trzeba będzie skręcić w prawo w wąską uliczkę wzdłuż Szajnowicza, zastawioną przez parkujące auta i dopiero stąd wjechać w Relaksową. Czemu ma to służyć, poza dodatkowymi korkami/smogiem? 18:39, 21.05.2018
jot23:06, 21.05.2018
Takie i podobne pytania zadawaliśmy tzw. burmistrzowi, radnym, komuś, kto biegał z planem budowy w ręku i objaśniał swoje rysunki wkurzonym mieszkańcom oraz jakiemuś bubkowi podobno z Fal-Bruku w czasie tego słynnego spotkania wszystkich świętych z mieszkańcami. Nikt nie podał żadnego sensownego argumentu. 23:06, 21.05.2018
Manolo09:04, 22.05.2018
Jeszcze jedna rzecz z mojej strony. Totalny brak zieleni. Pustynia jak na Pileckiego. 09:04, 22.05.2018
yhm13:19, 22.05.2018
Rychło w czas Pan się obudził - domki po wschodniej stronie gdzie mieszka dużo mniej ludzi potrafią się dużo lepiej zorganizować niż bloki. Jakby procentowo z bloków tyle ludzi zaprotestowało co z domków to pewnie więcej dałoby się osiągnąć - może zatrzymanie budowy na wczesnym etapie i przeprojektowanie..
13:19, 22.05.2018
spr18:51, 21.05.2018
chodzi o to ,ze burmiszcz powiedział, że po przebudowie jak puszczą 4 autobusy, to ruch się zmniejszy 18:51, 21.05.2018
dzudza18:59, 21.05.2018
Czy ktoś słyszał o parkingach "Parkuj i Jedź" po stronie Piaseczna i Wilanowa, aby mieszkańcy okolicznych miejscowości mogli dojechać, zaparkować i przesiąść się do autobusu, który zawiezie ich do metra? 18:59, 21.05.2018
strategiczny Janek19:23, 21.05.2018
Kuriozalna sytuacja: szeroki pas asfaltowo - betonowy i mimo to wygenerował masę protestów. Ile urzędnicy i projektanci potrzebują szerokości aby zrealizować sensowne rozwiązanie? Może z pół kilometra? :) 19:23, 21.05.2018
Mieszkaniec Kabat19:48, 21.05.2018
Z tego wynika, że projektant wykonał projekt niezgodnie z normami a miasto się spieszyło, żeby wreszcie mieć tę decyzję zrid. Ludzi wytykali palcem uchybienia, odwoływali się ale miasto to zignorowało, nie poprawiło uchybień, nie poczekało na rozstrzygnięcie odwołań tylko zaczęło budowę, narobiło bałaganu a teraz pomstuje gdy wojewoda uchylił wadliwą decyzję. Trzeba było zrobić wolniej ale prawidłowo. Przykre! 19:48, 21.05.2018
mądrala04:11, 22.05.2018
Wystarczyło przygotować nowy wniosek o pozwolenie na wypadek takiej decyzji wojewody. Przerwa trwała by 4 h a nie 2 miesiące. 04:11, 22.05.2018
wielki strateg wojew20:07, 21.05.2018
Wojewoda dziala w interesie szybszej budowy! Czy wy tego nie rozumiecie? Wszak wiadomo, ze przed dalekim skokiem nalezy nieco zwolnic, zebrac sily. Tak tez dziala wielki strateg - wojewoda. Wstrzymanie budowy przyspieszy termin jej ukonczenia... 20:07, 21.05.2018
Obywatel20:16, 21.05.2018
Kabaty to osiedle mieszkaniowe. Nie chcemy trasy szybkiego ruchu która ma służyć jako dojazdowka dla konstancinkow, powsinkow itp. 20:16, 21.05.2018
m08:47, 22.05.2018
ale jak Ursynów jeździ na tężnie do Konstancina czy do parku do Powsina to jest ok? jak mieszkańcy Ursynowa jeżdżą swoimi samochodami do pracy w innych dzielnicach to super, ale jak ktoś z Piaseczna dojeżdża na Ursynów to źle? Ludzie, skąd w Was takie podejście do tego typu spraw?! "Jak Kali ukraść krowę to dobrze, ale jak Kalemu ukraść krowę - to źle"... o chyba właśnie stąd :( 08:47, 22.05.2018
zzz17:54, 22.05.2018
Kabaty to osiedle mieszkaniowe potomków chłoporobotników spod Białegostoku i Lublina, którzy nagle rzucili się na sushi. To w skrócie. U nich na wsi była jedna droga i tak mają zakodowane. Mieszkańcy Powsina i Konstancina to dla nich niedostępna arystokracja 17:54, 22.05.2018
mimi15:29, 25.05.2018
do ~m Konstancin przez Kabaty przejeżdża, jak Kabaty jadą do Konstancina to w odwiedziny i to jest różnica. 15:29, 25.05.2018
Mucha21:35, 21.05.2018
Jednym z wielu nieprzewidzianych przez władze dzielnicy rezultatów poprowadzenia dojazdowej trasy szybkiego ruchu z Wilanowa, Konstancina i okolic jest całkowite zapełnienie parkingu przed supermarketem Tesco na KEN. Tysiące osób dojeżdżających spod Warszawy do metra zostawia tam swoje samochody, a kupujący nie mają gdzie zaparkować. Tak trzymać! 21:35, 21.05.2018
jot23:00, 21.05.2018
A ja myślę, że to nie było nieprzewidziane, tylko nawet zaplanowane. Przecież od dawna mówiło się o tym, że parking Tesco powinien być parkingiem typu P&R. I dokładnie tak jest, tylko na dziko:( 23:00, 21.05.2018
pszczoła 14:56, 22.05.2018
A najlepsze w tym wszystkim jet to że w planie zagospodarowania przestrzennego parking jest ale dzielnica przez 10 lat rządów PO nie dała rady go wybudować no i mamy rezultaty 14:56, 22.05.2018
Skoczkoski12:50, 24.05.2018
Pszczoła pier....sz! PO rządzi 10 lat na Ursynowie? Co ty ćpiesz? Oo. Obecna władza 4 lata, poprzednik nie był z platformy- owszem był, jak obatel czarnecki w wielu partiach, ale bynajmniej nie w PO. Tak więc pretensje miej też do Dyzmy guzieła 12:50, 24.05.2018
Morko22:39, 21.05.2018
Dzielnica robi trasę tranzytową przez Kabaty i to w sposób nieprzygotowany. Dla połączenia z Wilanowem należało przedłużyć ulicę Ciszewskiego, a tak mamy na Kabatach wielki parking i tranzyt. 22:39, 21.05.2018
partacz kempa12:42, 22.05.2018
Niestety nie dało się. Trzeba by przyznać że Guział miał racje a to nigdy nie będzie miało miejsca. Generalnie wszystko to wina Guziała. 12:42, 22.05.2018
Jan20:46, 23.05.2018
Przedłużenie Ciszewskiego owszem, pomogło by zatkać Ciszewskiego. Ruch tranzytowy z Konstancina i tak nadal szedł by Nowokabacką, która była od dawna planowana i powstanie Ciszewskiego Bis nie uratowałoby Kabat. Cały ten zamęt to było tylko przeciąganie przykrótkiej kołdry. Byle dalej od moich okien z ruchem samochodowym, taka logika Kalego. Poprawić się może, ale tylko może, po otwarciu obwodnicy, kiedy prawdziwy tranzyt przeniesie się w tunel. 20:46, 23.05.2018
jot23:25, 21.05.2018
Ta firma to niech sobie buduje budy dla psów w Pcimiu Dolnym (choć i tu nie wiem, czy się nadają). Taki syf, bałagan i łamanie przepisów, jakie tu zaserwowali, to woła o potężną karę ludzką i boską. Bezmyślność, głupota, zero poszanowania mieszkańców (w któryś ze świątecznych dni majówki od rana przez cały dzień jeździli ciężarówami z piaskiem po Dembego i innych poprzecznych uliczkach), brak wyznaczonych objazdów, pozostawienie całego ruchu itp. na żywioł i na jakoś to będzie... Kto im w ogóle dał ten kontrakt, jeśli goście nic nie potrafią zrobić sensownie? 23:25, 21.05.2018
Mieszkaniec Kabat08:03, 22.05.2018
Ja już wolę, żeby droga była gotowa i by zmniejszyły się korki. Wszak w mieście chodzi o sprawną komunikację, nie o ciszę i spokój mieszkańców. Cisza i spokój to trochę dalej w stronę Piaseczna- tylko wtedy też będziecie stać w korkach na wlotach w godzinach szczytu, to jest właśnie cena mieszkania pod miastem. Kiedyś mieszkałem na Kabatach przy Wąwozowej, potem przeniosłem się właśnie w ciszę i spokój pod Piasecznem do segmentu. Obecnie wróciłem z powrotem do Kabat, właśnie dojazdy popsuły całą radość z takiego segmentu pod miastem. Mając tutaj piękną komunikację miejską nie widzicie co przeżywają ludzie muszący dojechać do miasta do pracy. Także nie rozumiem psioczenia na tablice WPI na Kabatach. Mają się teleportować do miasta? Albo jechać 20-30km rowerem bez względu na pogodę i ubiór? A może jechać jak sardynka w podmiejskim autobusie do którego ledwo można wsiąść? Ja popieram każdą drogę mającą zmniejszyć korki, które generują multum spalin.
Pozdrawiam,
Mieszkaniec Kabat 08:03, 22.05.2018
izzy09:12, 22.05.2018
Ja nie mam nic przeciwko dobrej drodze i mniejszym korkom, ani przeciw mieszkańcom Piaseczna czy Konstancina, którzy jeżdżą przez Kabaty. Miasto się rozwija, nic na to się nie da poradzić. Ja też do Śródmieścia jeżdżę przez Mokotów i Mokotowianie nie robią mi zarzutów że rozjeżdżam "ich" dzielnicę. Ale każda ulica/ droga etc może być zaprojektowana i zrealizowana prawidłowo, mądrze i z poszanowaniem prawa, a tu - jak widać - tak nie było. A Twoje skargi, że "nie widzimy co przeżywają ludzie muszący dojechać do miasta do pracy" są infantylne - chciałbys mieć ciastko i zjeść ciastko, mieszkać sobie cicho i zielono pod Piasecznem, hałas, smog i uciążliwości wyeksportować do Wawy, ale potem bezkorkowo dojechać do pracy. Coś za coś. 09:12, 22.05.2018
Mieszkaniec Kabat15:37, 22.05.2018
Izzy, infantylne? Skargi? Przeczytałeś/łaś co napisałem dokładnie? Wróciłem do mieszkania na Kabatach, własnie przez dojazdy. Lepsza klitka na Kabatach, niż segment pod miastem jeśli chodzi o ilość życia spędzoną na dojazdach. 15:37, 22.05.2018
izzy08:14, 22.05.2018
ojej, brzydki wojewoda przyczepił się "głównie do słownictwa".... ? czy ta decyzja nie powinna być ujawniona w jakims BIPie? wtedy każdy mógłby przeczytać że wojewoda wypunktował brak decyzji środowiskowej, brak poszanowania procedur prawa admin. przy przejmowaniu prywatnych działek pod inwestycję, niezgodne z prawem szerokości pasów drogowych, promienie skrętów, niezgodnie z prawem zaprojektowane zatoczki autobusowe, przygotowanie całej dokumentacji na nieaktualnych mapach.... gadanie że wojewoda przyczepił się do niewłaściwego ostemplowania dokumentów to manipulowanie informacjami i słaba próba zachowania twarzy kiedy się wcześniej ..... ciała. 08:14, 22.05.2018
-k09:38, 22.05.2018
Oczywiście, że powinna i to jak najszybciej aby każdy się dowiedział co jest na rzeczy. Inaczej twoje wypowiedzi są taką samą manipulacją na jaką się powołujesz. No chyba, że będziesz taki odważny i podasz źródło swoich rewelacji? ... a może to tylko twoje wnioski i domowe wyliczenia?
Faktem natomiast jest, że Wojewoda swoją decyjzją przedłużył koszmar placu budowy o kolejne tygonie/miesiące za co niezmiernie mu podziękuję przy najbliższej okazji. Teraz oczekuje zakończenia tej przebudowy jak najszybciej, bo jej kształtu już się nie zmieni, a nie kolejnych politycznych wojenek
Swoją drogą do wszystkich szczekaczy, co robiliście kiedy klasyfikowano tą drogę? To właśnie kategoria G tej drogi wymusiła budowę takich "pasów startowych". 09:38, 22.05.2018
izzy14:14, 22.05.2018
~-k, służę uprzejmie i podaję źródło moich rewelacji: Wojewoda Mazowiecki WI-II.7821.1.2.2017.MO (MP) Decyzja nr 10/II/2018, wydana 7 maja 2018. Szesnaście stron upojnej lektury. Ojej. 14:14, 22.05.2018
sąsiad18:57, 22.05.2018
Panie Redaktorze, czekamy nie na odpowiedź wojewody (ona już jest w szesnastostronicowym dokumencie podanym Panu na tacy przez izzy), ale na szczegółowe ustosunkowanie się do tego dokumentu przez burmistrza Ursynowa Roberta Kempę! Czy burmistrz poda się do dymisji po zablokowaniu przebudowy ul. Rosoła z powodu błędów w dokumentacji? 18:57, 22.05.2018
REDAKCJA23:03, 22.05.2018
Będzie artykuł - piszemy go. Mamy decyzję, niemniej musimy ją "przetrawić" - jest napisana straszliwie skomplikowanym, prawniczo-urzędowym językiem. Wymaga dużej uwagi i dłuższej analizy. Wśród argumentów wojewody na pewno jest więcej niż tylko "niewłaściwe słownictwo". Pozdrawiamy. 23:03, 22.05.2018
Kabaty Zielone08:22, 22.05.2018
To tranzyt dla Konstancina, a nie droga dla dzielnicy. Ale tak się dzieje kiedy dzielnicą zarządza partyjny nominat, a nie osoba reprezentująca mieszkańców.
Platforma na Ursynowie jest spalona na wiele lat... 08:22, 22.05.2018
spod Warszawy12:21, 22.05.2018
Do drwiących z Powsina (Warszawa)/Konstancina–nie zamierzamy zastawiać i rujnować Kabat. W godzinach popołudniowych stoimy w korkach na Alei Wilanowskiej - spotęgowany ruch wracających na prawobrzeżną południową Wwę i okoliczne miejscowości. Ucieczka przez Kabaty kiedyś 'skrótem' teraz Rosnowskiego to jedyna obecnie alternatywa. Do 2020 r. powstanie przedłużenie Ciszewskiego, Branickiego, S2. Węzeł Przyczółkowa odbierze ruch samochodów, które czy chcemy czy nie i tak będą się pchać do Wwy. Samorząd Konstancina myśli o szybkiej kolei miejskiej przez Piaseczno do Wwy. Na potrzeby dworca z pętlą i parkingiem P+R nabyta została nieruchomość pomiędzy torami, ul.Warszawską i ul.Świetlicową. Przekierowanie 3 linii busów z Dworca Płd na Kabaty usprawni dojazd do metra. Kierowców interesuje S2 a nie tranzyt przez Kabaty. 12:21, 22.05.2018
Zły porucznik12:43, 22.05.2018
Jak nie zamierzacie, to uprzejmie proszę o odblokowanie parkingu przy Tesco oraz wszelkich innych wolnych miejsc parkingowych w okolicy. Gdzie nie spojrzeć tam tylko WPI. Kupcie sobie miejsca parkingowe, bo jak na razie zastawiacie nam tereny, na które my łożymy nasze podatki, albo blokujcie dostęp na przykład do sklepu Tesco. Nie wspomnę już o bydlętach poparkowanych na przejściach, chodnikach, skrzyżowaniach i trawnikach. 12:43, 22.05.2018
m14:40, 24.05.2018
do ~Zły porucznik
Bardzo ciekawe jest to co piszesz... Otóż tydzień temu, kiedy jeszcze ul. Rosnowskiego była ZAMKNIĘTA dla ruchu spacerowałam w weekend w jej okolicach. No i cóż ciekawego zobaczyłam? Samochody z rejestracjami WN omijające wygrodzenia (przestawione przez kierowców) i zjeżdżające w dół ul. Rosnowskiego... wbrew zakazowi, wbrew obowiązującej w tym momencie organizacji ruchu. No to komu tu tak się śpieszy??? I komu to połączenie potrzebne??? Bo widziałam tylko rejestracje WN.... Czyli jak ja - Ursynowianin z dziada pradziada, ewentualnie zaadoptowany przez dzielnicę - będę z tej drogi korzystał to wszystko ok, ale jak się ktoś inny pojawi to nie daj Boże... I Ty, ~Zły poruczniku wyzywasz mieszkańców Piaseczna i okolic od bydląt??? Chyba, że to nowa marka samochodu, o której jeszcze nie słyszałam :) 14:40, 24.05.2018
pytanko11:44, 06.06.2018
A czy ktoś wie kiedy zacznie sie budowa przedłużenia Ciszewskiego? czekamy na ten moment z niecierpliwością przecież, a jak na razie nic sie tam nie dzieje:( 11:44, 06.06.2018
kazoora12:39, 22.05.2018
Ta droga powstała tylko i jedynie na złość Guziałowi który chciał przebicia Ciszewskiego do Wilanowa, co pięknie zablokowano na lata. Teraz wychodzi że te złośliwe partacze nawet połączenia z Powsinem nie są w stanie zbudować. Literówki to mogą się zdarzyć w prywatnym e-mailu a nie w takim dokumencie. Jak by takie byki były w księgach wieczystych to tez by jeden z drugim uważał ze to czepianie się na sile? Po prostu widać jakich imbecyli nieuków trzymają w tych urzędach i tyle w temacie. 12:39, 22.05.2018
kabatka15:47, 22.05.2018
Nie tylko w urzędach. Kim trzeba być, żeby tak zaprojektować i tak prowadzić budowę takiej ulicy/drogi w takim miejscu? Inżynier po studiach? Chyba żarty. 15:47, 22.05.2018
Aczytowazne12:40, 22.05.2018
Jedna uwaga do wszystkich, którzy uważają, że droga jest dla rejestracji WPI bo prawdziwi warszawiacy idą pieszo do metra, a potem jadą Veturilo do Mordoru. Drogi są dla wszystkich obywateli. Ruch na Wąwozowej/Relaksowej będzie tylko większy bo Warszawa się rozrasta i powstają kolejne osiedla coraz bliżej obrzeży miasta (np. na polach w Wilanowie, czy część Korbońskiego nie została sfinansowana przez dewelopera?).
O wiele lepiej jest mieć drożne drogi niż permanentny plac budowy powstały w wyniku jawnej wojny politycznej. Nie zapominajmy, że za ewentualne koszty powstałe przez opóźnienie prac zapłaci gmina, czyli my.
Zwróćcie też uwagę na budowę POW- mieszkańcom Wilanowa fundują właśnie drogę która będzie hałasować 24/7 w promieniu minimum 1.5km. I co oni mają powiedzieć? NIE dla Łodzi, Poznania, Frankfurtu i Berlina?
Nie zachowujcie się jak Kali. Wrogiem nie jest Konstancin czy Piaseczno, tak jak Wy nie jesteście wrogiem Konstancina jak rzucacie wszystko i jedziecie w Bieszczady 12:40, 22.05.2018
yhm13:13, 22.05.2018
Mieszkańcy nie protestują przeciwko zwiększonemu ruchowi tylko też chcą korzystać z przebudowanej drogi. Bo aktualnie szybciej dojedziesz do metra z Korbońskiego niż z bloków przy Relaksowej. 13:13, 22.05.2018
z dziada pradziada15:03, 22.05.2018
przepraszam, ale na Kabatach mieszkają tylko słoiki (oprócz starych mieszkańców dawnej wsi). Tak więc drodzy państwo, do rdzennych mieszkańców Konstancina czy Piaseczna to wy musicie jeszcze trzy pokolenia tu pomieszkać, żeby móc blokować lub zabraniać nam przejazdu. A jak wam się nie podoba, to proszę bardzo wracajcie do swoich popierdułek i tam nie będziecie mieli ruchu i korków. My jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Tak więc słoiki w dłoń i w drogę :) 15:03, 22.05.2018
jot15:43, 22.05.2018
Od urodzenia mieszkam w W-wie, tak samo jak moi rodzice. Teraz mieszkam na Kabatach, choć fakt nie od urodzenia. Dokąd mam wrócić, jeśli moją 'popierdułką' (cokolwiek to znaczy) jest Warszawa? 15:43, 22.05.2018
NowoUrsynowianin20:49, 22.05.2018
a może raczej z pradziada dziada ? 20:49, 22.05.2018
zgrywus17:08, 23.05.2018
są takie duże słoje na ogóry - zmieści się Panu do niego głowa? :) 17:08, 23.05.2018
Stefek10:12, 24.05.2018
hahahaha idiota :-D 10:12, 24.05.2018
sąsiad19:08, 22.05.2018
Pamiętamy, jak burmistrz Kempa przy wielu okazjach powtarzał "wina Guziała". A jednk to burmistrz Kempa poległ z kretesem na połączeniu Ursynowa z Konstancinem przez Kabaty zamiast przez Ciszewskiego, jak chciał burmistrz Guział... 19:08, 22.05.2018
Aczytowazne09:30, 23.05.2018
Jest dokładnie tak jak piszesz. Wojewoda z PiS ukręcił łeb politykowi z PO. Płacimy za to my.
09:30, 23.05.2018
karol11:51, 25.05.2018
Nie o literówki tam tylko chodzi ale i o błędy techniczne w projekcie. 11:51, 25.05.2018
dobra rada00:15, 23.05.2018
Oj tam, oj tam. Ludzie się odwołali bo mieli pretensje, coś im nie pasowało. Wojewoda wziął te odwołania, dołożył swoje i skasował pozwolenie. Teraz miasto i burmiszcz zrobią nowy projekt zgodnie z uwagami ludzi i wojewody, 2-3 miesiące decyzja i wszystko wróci do normy. Jak projekt będzie poprawiony i ludzie nie będą mieli powodu do protestu to się nie odwołają i juz sprawa nie trafi do wojewody. Gorzej jak znowu oleją ludzi i "literówek" narobią. 00:15, 23.05.2018
SD11:03, 25.05.2018
A propos "literówek". "burmiszcz"? Serio? :-D 11:03, 25.05.2018
Konrad10:11, 24.05.2018
No i całe szczęście, że wstrzymują :-) Te zmiany na Rosoła i tak były nie potrzebne....raczej dla Wilanowa, niż dla Ursynowa. Po za tym likwidacja miejscówek parkingowych wprowadziła by straszny chaos. Więc czekamy na całkowitą blokadę dalszych prac budowlanych :-) 10:11, 24.05.2018
11112:58, 24.05.2018
mentalność Kalego 12:58, 24.05.2018
kabaty11:36, 06.06.2018
popieram!!!! ja tez uważam, że inwestycja jest zbyt duża/poważna jak na warunki i charakter terenów przyległych. została zbudowana niemalże autostrada(!), która całkowicie pogorszyła warunki i komfort życia tej części Ursynowa. Jasne, że Wilanów jest innego zdania, jesteśmy (Ursynów) dla nich wyłącznie wygodnym łącznikiem, przelotówką, która ma być szybka i wygodna. jestem za wstrzymaniem inwestycji o takim charakterze!!! 11:36, 06.06.2018
Piotrek07:12, 07.06.2018
Co to za pierdoły? Jakie całkowite wstrzymanie ? Jechałeś kiedyś z Kabat na Wilanów ? Bo chyba nie sądzę. Przez Dolinkę Służewiecką albo przezPiaseczno, o ul. Gaski nie chce pisać bo to wstyd.
Jedna dzielnica ze 100-150 tys mieszkańców, druga z 50 tys a nie NIE MA ŻADNEJ DROGI PRZEJAZDOWEJ!
Politycznie Wojewoda do usunięcia, działa wbrew mieszkańcom.
Burmistrz nieudolny ? A skąd mogl wiedzieć że PiS-owski Wojewoda odprawi taką manianę ? Jak jużto wie, to niech teraz pomyśli 3 kroki do przodu żeby znowu jakiegoś przecinka mu Wielki Polonista Wojewoda nie znalazł.
07:12, 07.06.2018
kazoora10:30, 24.05.2018
Partacze od Kempy skończyli już skrzyżowanie Belgradzkiej ze Stryjeńskich. Asfalt wylali i nikt już tam nie pracuje a ludzie nogi łamią na tych rozwalonych nieukończonych chodnikach. Dzięki burmistrzu za ten tor przeszkód! 10:30, 24.05.2018
Janusz z mazowsza10:37, 24.05.2018
Faktycznie, nikt tam nie pracuje od soboty kiedy skonczyli asfaltowanie. 10:37, 24.05.2018
Mamiszon15:56, 24.05.2018
Kolejny upolityczniony temat ? Czy mieszkańcom nie może żyć się po prostu normalnie ? Taki dobry ruch aby połączyć dwie dzielnice i co ? I nic. Blokowanie inwestycji jest trochę słabe. Miasto musi się rozwijać, rozrastać. 15:56, 24.05.2018
sxclsljlkjslflsjdfsf20:48, 24.05.2018
szkoda, ze miasto i burmistrz są takimi niechlujami, ze sie tak podłożyli wojewodzie :/ Jakby wszystko było na prawie to by im tego pisiak wredny nie zablokował. 20:48, 24.05.2018
pr23:06, 24.05.2018
Sprawa jest prosta. Zostało zgłoszone odwołanie przez obywateli. Wojewoda ma obowiązek się ustosunkować i bada decyzję czyli ZRID.
Jeżeli została wydana z błędami a jak widać została to nakazuje ją poprawić.
Niestety ZRID został wydany przez osoby niekompetentne które nie potrafią napisać poprawnie tej decyzji i nie znają terminologii używanej w ZRID.
To nie jest czepianie się tylko wojewoda nie może zaakceptować ZRID obarczonego błędami.
Abstrahuję od aspektów politycznych. 23:06, 24.05.2018
Halt11:01, 25.05.2018
Redaktorze/ redaktorko! Naucz się ważnej zasady. "Wg burmistrza"? Szkoła podstawowa się kłania. Nigdy nie zaczynamy zdania od skrótu "Wg".
Nieskracanie jest wyróżnikiem tekstów reprezentujących "wyższe" gatunki (do których można zaliczyć też testy publicystyczne) oraz oznaką szacunku dla odbiorcy. Zatem w tekście publicystycznym na początku zdania powinniśmy zastosować wyraz "według" w pełnym brzmieniu, nie zaś skrót "wg" leniwcu. Pomijam brak przecinka przed "a zdaniem wojewody". Powiedzmy, że komuś się "nie zauważyło". 11:01, 25.05.2018
Wielbiciel spisków11:28, 26.05.2018
A może było tak: Burmistrz swoimi kanałami dowiedział się o przygotowywaniu w biurze wojewody decyzji, która na miesiące zablokowałaby ruch na skrzyżowaniu Rosoła/Wąwozowa. W rozpaczliwym paroksyzmie zmienił kolejność prac tak, aby przynajmniej stworzyć fakt dokonany i dokończyć samo skrzyżowanie. Tak się zastanawiam: jak wyglądałaby propaganda przedwyborcza gdyby skrzyżowanie byłoby zablokowane (wściekłość tysięcy kierowców na burmistrza) w przeciwieństwie do niedokończenia jakiegoś odcinka (wściekłość setek obserwatorów na wojewodę. Może są inne pomysły? 11:28, 26.05.2018
BasiaM18:57, 26.05.2018
Kiedy autobusy miejskiej komunikacji ZTM przez te nowe drogi pojadą ?
Dlaczego jeszcze nie jadą ? Drogi dla prywatnego użytku ? Przez samochody osobowe i TIR-y ?
Pytam uprzejmie. 18:57, 26.05.2018
Alt92409:26, 07.06.2018
Jak czytam to większość z was jest chora psychicznie. Tylko część komentarzy jet rozsądna. Mieszkałem od małego na Wilanowie i starzy mieszkańcy zarówno Wilanowa jak i Ursynowa nie rozumieli czemu muszą jeździć na około jak mają 3km w linii prostej i chcieli dróg łączących dzielnice wiele lat o to wnioskowaoli a każda władza ich olewała. Rosoła od lat była 2 pasmowa w 90% brakowało jej zakończenia które właśnie jest w budowie. Więcej al Ken miała jeden pas ... pamiętacie jeszcze? A pamiętacie ursynowianie jak to było zanim było metro? Czy myślicie że jak linia metra kończy się na ursynowie to ma służyć tylko dla mieszkańców pobliskich bloków? Tak tam już dawno powinien być p+r z dobrymi dojazdem. Jak tego nie chcecie to wybierzcie władze, która zacznie rozbudowę metra i komunikacji w stronę Piaseczna i konstancina. Rosoła nie jest droga tranzytową i nie będzie jak skończy się budowa POW przez Wisłę. NO I MOI DRODZY JEST JESCZE zielony URSYNÓW który macie..... 09:26, 07.06.2018
politycy20:15, 21.05.2018
16 7
A co my go obchodzimy? 20:15, 21.05.2018