REKLAMAA1-AUCHAN-01-01----30-06-2020
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    wydrukuj podstronę do DRUKUJ12 listopada 2019, 15:35 komentarzy 14

    Marta Siesicka-Osiak

    napisz maila ‹
    moje artykuły ‹
    Przejście przez ul. Herbsta

    Przejście przez ul. Herbsta (MSO)

    Pierwsze zmiany wprowadzone przy przejściu dla pieszych na Herbsta na razie okazały się mało skuteczne, bo w piątek doszło tu do potrącenia pieszej. - Jestem przerażona tym przejściem – mówi pani Kasia, która od września pokonuje je z córką dwa razy dziennie w drodze do szkoły i z powrotem.

    Wielokrotnie pisaliśmy o tym, że przejście przez ul. Herbsta na odcinku między Romera i Pileckiego jest notorycznie zasłanianie przez parkujące samochody. Dotychczasowa organizacja ruchu powodowała, że kierowcy parkowali tak blisko pasów, że piesi nie byli w stanie dostrzec czy ktoś nadjeżdża. Stwarzało to śmiertelne niebezpieczeństwo.

    W ostatnim czasie po interwencji mieszkańców w okolicy pojawiły się słupki - jeszcze nie odebrane przez dzielnicę - ale jak twierdzą zainteresowani, nie zmieniło to praktycznie nic w poprawie bezpieczeństwa pieszych, bo samochody nadal mogą parkować tuż przy przejściu.

    To za mało!

    Na początku września wydawało się, że mieszkańcy okolicy będą mogli odetchnąć z ulgą, bo stołeczne Biuro Polityki Mobilności i Transportu zatwierdziło dwa projekty nowej organizacji ruchu dla najbliższego otoczenia przejścia.

    - Projekty dotyczą ustawienia słupków blokujących, skrócenia zatok postojowych w okolicach przejścia dla pieszych - w ich miejsce powstaną trawniki. Chodzi także o uzupełnienie oznakowania pionowego i poziomego – mówił Tomasz Demiańczuk z urzędu miasta.

    Zmiany wprowadzono na razie częściowo – ustawiono słupki, ale wg mieszkańców efektów na razie nie widać, bo samochody nadal mogą parkować zbyt blisko przejścia po wschodniej stronie jezdni.

    - Z modernizacji wspomnianych w waszym artykule, widzę tylko postawione czarne słupki. Jest nadal potwornie niebezpiecznie. W piątek po południu została tam potrącona kobieta. Była karetka, policja – mówi pani Kasia, która zwraca na uwagę także na inny problem w sąsiedztwie felernego przejścia.

    - Autobus, który zatrzymuje się na przystanku przy Dunikowskiego nie ma zatoczki (staje na ulicy), a drugim pasem normalnie jadą samochody. Ich kierowcy nie widzą, że piesi już są na przejściu, a piesi nie widzą śpieszących się do pracy nadjeżdżających zza autobusu kierowców – opowiada mieszkanka.

    Uczniowie w niebezpieczeństwie

    - Kiedy idzie się ze szkoły na Dembowskiego na Dunikowskiego, to po lewej stronie zaparkowane są wzdłuż Herbsta samochody, które całkowicie zasłaniają widok na ulicę. Jak stoi minibus (a ciągle staje albo biały albo czerwony albo oba) to trzeba wejść na przejście i się wychylić, aby zobaczyć czy ktoś nie jedzie. My nie widzimy nadjeżdżających samochodów i one nas. Bardzo uważam, a sama miałam tam kilkukrotnie niebezpieczne sytuacje – mówi mama siedmiolatki, dodając, że z samego Dunikowskiego do szkoły na Dembowskiego chodzi minimum sześcioro dzieci.

    - Mimo że to nie nasz rejon, jest tam np. najbliższa klasa sportowa. Ta szóstka jest tylko w pierwszej klasie. Widzę codziennie rano starsze dzieci, które chodzą już same i jestem przerażona tym przejściem – mówi.

    Policja potwierdza piątkowy wypadek, do którego doszło właśnie w okolicy tego przejścia dla pieszych. Poszkodowaną zabrano do szpitala, na szczęście nie doznała rozległych obrażeń. Sprawca był trzeźwy. Na razie badane są okoliczności wypadku.

    - Czy musi dojść do tragicznej powtórki z Bielan, żeby ktoś szybko i porządnie zajął się sprawą tego przejścia? - pytają okoliczni mieszkańcy. 

    Jak informuje dzielnica ustawione słupki nie zostały jeszcze oficjalnie odebrane, a na kolejne działania czyli  wyznaczniki i ograniczniki parkowania, będzie trzeba zaczekać do nowego roku budżetowego. Haloursynow.pl będzie dalej monitorowało sprawę poprawy bezpieczeństwa na przejściu.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 26

    • 11
      BARDZO PRZYDATNY
    • 2
      ZASKOCZONY
    • 2
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 3
      WKURZONY
    • 8
      BRAK SŁÓW

    14Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Bleble 14 3 miesiące temuocena: 67% 

      Zamknąć Ursynow dla samochodów!Mial być sypialnia i niech będzie ! A tak poważnie to Ursynów ma największa liczbę samochodów na mieszkańca wiec po co pisać bzdury ze miasto dla pieszych a nie przejezdnych ,urynowianie to tez kierowcy i gdzie musza zaparkować swoje samochody a tu dookoła likwiduje się parkingi!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 6 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Kabacki 13 3 miesiące temuocena: 73% 

      Przecież to jest miasto, nie można zasłupkować i zaświatłować wszystkich przejść!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 12 3 miesiące temuocena: 31% 

      Można. To jest miasto. Służy mieszkańcom a nie przejezdnym.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Barbara 11 3 miesiące temuocena: 31% 

      potrzebne są słupki od przystanku w stronę przejścia i zniknie problem!!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 9 20 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Parasol 10 3 miesiące temuocena: 59% 

      W głowę sobie powbijaj słupki. i nie zapomnij o plecach!

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 16 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 9 3 miesiące temuocena: 80% 

      Słupki w przedpokoju w drodze do kibelka proszę sobie zainstalować, a wyniesienie w sypialni, pod łóżkiem. Żeby nad głową było maks 50cm. I głośny budzik do tego. Skąd wy się bierzecie...

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 12 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Nick 8 3 miesiące temuocena: 79% 

      W tym miejscu przydałyby się światła aktywowane na żądanie pieszego. Nie 6 kolejnych na KEN tylko w takim właśnie miejscu. To co jest aktualnie to jakaś prowizorka. Wysepka pomieści najwyżej pieszego, wózek dziecięcy już nie bardzo o rowerze nie wspomnę.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~rob 7 3 miesiące temuocena: 41% 

      nie światła a wyniesienie przejścia. Coraz więcej jest takich rozwiązań. Tu sprawdziłoby się idealnie.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 15 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jot 6 3 miesiące temuocena: 75% 

      Problem polega na tym, że w tym pięknym kraju pieszy naciska guzik od światła, a potem przechodzi na czerwonym (bo samochody są jeszcze odpowiednio daleko). Oczywiście gdy samochody dojeżdżają do świateł, muszą się zatrzymać, choć pieszy od guzika jest już daleko po drugiej stronie. To moje i nie tylko moje obserwacje z Rosoła i KENu. I parunastu innych miejsc, które często nawiedzam zarówno jako kierowca, jak i pieszy.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 15 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gafał Raweł 5 3 miesiące temuocena: 74% 

      Oczywista oczywistośc, ze idealne sa wyniesione przejscia, zwlaszcza jak kogos z twoich bliskich wiozą na bombach karetka do szpitala.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 20 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 4 3 miesiące temuocena: 27% 

      @~Gafał Raweł > Oczywista oczywistośc, ze idealne sa wyniesione przejscia, zwlaszcza jak kogos z twoich bliskich wiozą na bombach karetka do szpitala. Dzięki wyniesionym przejściom mniejsze prawdopodobieństwo, że tą karetką będą wieźć moje dziecko. A jeździć samochodem i tak nie mogę, bo przez ruch tranzytowy szybciej po dzielnicy jeździ się rowerem. Więc kupuję.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 4 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~ uwielbiam_gumowe_gacie 3 3 miesiące temuocena: 81% 

      Chętnie cię, gieroju, zobaczę na tym rowerku za miesiąc :-)

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 13 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Gafał Raweł 2 3 miesiące temuocena: 82% 

      Akurat jac. moje dziecko bylo wiezione na bombach do szpitala, i nie po wypadku, wiec te swoje rowerkowe pierdolety zachowaj dla siebie. Bo ch. ja wiesz co czuje rodzic jadacy z dzieckiem w katetce gdzie kazda minuta ma znaczenie. Zwlaszcza w sytuacji gdy na ursynowie nie ma szpitala.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 9 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jac. 1 3 miesiące temuocena: 0% 

      @~ uwielbiam_gumowe_gacie: "Chętnie cię, gieroju, zobaczę na tym rowerku za miesiąc :-)" Udało Ci się udowodnić, że zimą nie da się jeździć rowerem. No brawo. Wybitna dedukcja, godna geniusza. Dodam jeszcze, że z dzieckiem tym bardziej się nie da jeździć, więc zimą odwożę dzieci autem. Co nie zmienia, że nadal jestem za ograniczeniem ruchu światłami. Bo tak naprawdę drogi są i tak zakorkowane, a dodanie świateł nie zwiększy korków, tylko sprawi, że część WPI i WW poszuka sobie innej drogi, niż przez dzielnicę mieszkaniową.

      Edytowany: 3 miesiące temu

      oceń komentarz 0 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1913 sekundy
    REKLAMAA2-PrzedszkoleEDULICA-25-02----25-03-2020